მიტროპოლიტი იოსების ლოცვა-კურთხევით, გურიაში მიმდინარეობს მე-6 საუკუნის, წმ. იოანე ნათლისმცემლის სახელობის სამონასტრო კომპლექსის აღდგენა
თითოეულ თქვენთაგანს შეგიძლიათ მონაწილეობა მიიღოთ ამ წმინდა საქმეში.
მაგთი 200 377
ჯეოსელი, ლაი-ლაი 700 507
ზარის ღირებულება 1ლარი
ს. ს. "საქართველოს ბანკი" ცენტრალური ფილიალი
ბ.ა 220101502
ა.ა 531046300
ღმერთმა დაგლოცოთ და შეიწიროს თვენი ქველმოქმედება!
7 ივლისს(იოანე ნათლისმცემლის შობა) ჩემს ტაძარში სტუმრებს შორის იყო 1 ქალი რომელმაც სწორედ მაგ ტაძრის შესახებ და თუ არ ვცდები იოანე ნათლისმცემელზეც მოიძია ისტორია და წიგნი გამოსცა ზუსტად არ ვიცი გასაყიდად დატოვა თუ არა ტაძარში,მაგრამ 1 წიგნი გვითხრა რო ტაძარს უსაჩუქრა
მობილი და ფურცელი არ მქონდა ტაძარში რო ჩამეწერა მობილის ნომრები საიდანაც შევძლებდით თითო ლარის გადარიცხვას მონასტრის აღსადგენად,მაგრამ ჯეოსელის აბონენტი ვარ ნომერი დავიმახსოვრე 700507.
ტაძარი თითქოს სამ ნაწილიან კლდეშია და პირველ ნაწილს რო დააკვირდეთ შუაში ჯვარია გამოსახული
ვა,რა საუცხოოა. პირველად ვნახე კლდეში ნაშენი ეკლესია...
გმადლობ ინფორმაციისათვის ნათი
maikusi
თამარი_ცქნაფო
ნათია
ნათი, ეგ ის ტაძარია, თავკვეთულას რომ ეძახიან?
.nino
ნათია
თავკვეთულაც სადღაც ტყეშია, მდინარე თუ არ გატოპე ვერ მიხვალ. არის იოანე ნათლისმცემლის თავის კვეთის სახელობის ტაძარი. 11 სექტემბერს დილას, წირვის დამთავრებამდე მდინარის სიღრმე კლებულობს და ადვილია მასში გასვლა. წირვის დამთავრების შემდეგ კი კვლავ ისე დიდდება, რომ მასში შესვლა სახიფათო ხდება...
ჩემი ტაძრის მრევლი იყო მოსალოცად, მაგრამ მე ვერ წავედი. და ზუსტად არ მახსოვს სადაა...
თამარი_ცქნაფო
tamuna m
http://church.ge/index.php?showtopic=4783 ხომ არ არის საუბარი?
კი, ნათია, ეს მონასტერია. ეს თემები ჯობია გააერთიანო.
იოანე ნათლისმცემელი განსაკუტრებულად მიყვარს ,რადგან 11 სექტემბერს მაქ დაბ.დღე და თუ წავალთ ვეცდები წამოვიდე
თავკვეთილა გურიაშია?
ვარძიაში რომ მივდიოდით მაშინ გავიარეთ გზად და...
udabnos monasteri
Coxatauris raionSi mdebare udabnos monasteri uZveles Zegladaa miCneuli. sulxan-saba sityva “udabnos” ganmartavs, rogorc “uSenebos”, am sityvidanaa nawarmoebi: meudabnoe, udabnois mkvidri, udabnois moyvare. leningradis saistorio arqivSi, 1963 wels mikvleul iqna “guriis udabnos aqti”, dawerili saSualo zomis or TeTr furcelze. igi Sedgeba saydris, saRvmdelmsaxuro inventarisa da wignsacavis aRwerisagan. dokumentSi “guriis udabnos” saydari uZveles Zegladaa miCneuli, magram misi Seqmnis TariRi konkretulad ar aris miTiTebuli (varaudoben VIII-IX saukuneebs). kldeSi gamokveTili, ori mxridan Tlili qvebiT nageb taZarSi umTavresi ioane naTlismcemlis xati iyo, romelic vercxliT iyo moWedili da saydris marcxena nawilSi esvena, xolo “mTavarmowame wmida giorgis” xati, vercxliTa da oqroTi moWedili, saydris marjvena mxares iyo dasvenebuli. am saydris simdidre iyo: samRvdelo- sadiakvno mosasxami, satrapezo jvari, wiTeli farCis gadasafarebeli, vercxlis WurWlebi, xelnawerebi, wignebi, nabeWdi saxarebebi, daviTni, marxvani, sadResaswaulo, samociqulo, Jamni, mefe baqaris- “dabadeba”, romelic 1743 wels gamoica moskovSi. aRsaniSnavia, pergamentze gadawerili “Tveni”, qaRaldze Sesrulebuli “metafrasi”, ocdaCvidmeti sigeli- gujari- “udabnosaTvis” yma-mamulis Sewirulobis, nasyidobis, sulTamosaxseneblis wignebi da sxva. udabnos Zveli eklesiis CuqurTmebi safuZvlianad jerac ar aris Seswavlili. CuqurTmebi sam qvazea, TiToeuli qvis simaRle 95 santimetria, sigane 15 santimetri. CuqurTma naxevari wris principzea agebuli da TiToeuli monakveTi sami naxevarwrisgan Sedgeba. “guriis udabno” kldeSi nakveTi kompleqsia da igi aris Cveni qveynis TvalsaCino da unikaluri Zegli. “guriis udabnos” erT-erTi madlmosili winamZRoli ioseb tuskia, XVIII saukuneSi cxovrobda da moRvaweobda. uZveles dokumentebSi (1744w.) igi ixsenieba, rogorc jumaTis qorepiskoposi da udabnos winamZRvari. igi iyo samonastro organizaciis brwyinvale gamZRoli, Cinebuli mwignobari, mas Semoqmedis “gulanis” gadaweraSic miuRia monawileoba. man didi Rvawli dasdo udabnos aRorZinebas. Tumca 1923 wlis antireligiurma kampaniam yovelive waleka, magram RvTis nebiT dRes “guriis udabnoSi” kvlav aRevlineba uflis sadidebeli locva-vedreba.udabnos monasteri mdebareobs Coxatauris raionSi. sofel Sua ganaxlebis maxloblad, ori km. daSorebiT. igi amaRlebis mTis ferdobzea aRmarTuili. (Zvelad sofelsac amaRleba erqva). udabno ioane naTlismcemlis saxelze agebuli eklesiaa. rogorc saxelwodeba migvaniSnebs igi monastri yofila. udabno uSen adgils niSnavs. xolo meudabnoeoba ber-monazvnobis is saxe iyo, rodesac gandegili, ganmartoebul cxovrebas eweoda. saboloos meudabnoeoba samonastro wesad Seicvala.eklesia naxevrad kldeSi nakveTi, mcire zomis darbazul nagebobas warmoadgens. amas garda mTagrexilis qvedanawilSi kidev oTxi gamoqvabulia, romelTac erTi mxridan xelovnurad aqvs micemuli absidis forma da amdenad savaraudoa, rom salocavis movaleovbas asrulebdnen. udabnos monastris aRmosavleTi da samxreTi nawili kldeSia gamokveTili, xolo mSeneblebs mxolod dasavleTisa da CrdiloeTis kedlis naxevari augiaT da iseTi STabeWdileba iqmneba, rom nageboba kldis qveS aris SeyuJuli. monasteri nagebia kargaT gaTvlili Ria feris kvadrebiT da Semkulia sxvadasxva reliefuri gamosaxuelebebiT. udabnos monasteri erT-erTi uZvelesia guriaSi. misi daTariReba dRemde ver moxerxda. d. baqraZe romelmac monasteri 1873 wels moinaxula werda, rom adgilze mopovebuli cnobebiT udabnos damaarsebeli aris ioseb tuskia, romeliv ,me-18 saukuneSi iyo monastris winamZRcari. Tumca es realobas ar Seesabameba da monasteri gacilebiT adrindelia. zogi mecnieri mas VI saukunis Zeglad miiCnevs, magaram raadganac am epoqis sxva Zegli guriis teritoriaze ar SemorCenila (Tu ar CavTvliT vaSnarsa da petras), udabnos monastris analogiebis moZebna Zneldeba. monastris daTariRebas arTuelbs is faqtic, rom is mravaljer gadaukeTebiaT, xolo aRdgenis dros samSebelod Zveli nangrebi gamouyenebiaT. xelovnebaTmcodne gia WaniSvilama Zeglis Seswvalis dros daaskvna, rom `aq saqme unda gvqondes gardamavali xanis bolo periodTan IX s. an uSualod mis momdevno xanasTan, X saukunis dasawyisi. swored am dros xdeba dasavleT da aRmosavleT saqarTvelos eklesiaTa gaerTianeba mcxeTis kaTalikosis ganmgeblobaSi da samonastro cxovrebis xelaxali aRorZineba saqarTveloSi~. Tumca iqve dasZenda, rom es daTariReba myari ar aris da mxolod miaxloebiTia ~.udabno qarTuli kulturis erT-erTi kera iyo. aq moRvaweobdnen cnobili kaligrafebi, maT Soris aRsaniSnavia monastris winamZRvari ioseb tuskia, romelsac Semoqmedis gulani gadauweria. xelnawerebs udabnos wignsacavSi inaxavdnen. udabnos xelnawerTagan yvelaze TvalsaCino da uZvelesia `mravalTavi~. igi XVI saukuneSi Camoutania nikoloz jumaTels klarjeTis monastrebis molocvis Semdeg, Tumca ukanasknel xans gamoiTqva mosazreba, rom SesaZlebelia mravalTavi adgilobriv, udabnos monasterSi iyos gadawerili. garda mravalTavisa udabnodanaa SemorCenili sxva xelnawerebi. udabnos biblioTekaSi nabedi wignebic mravlad yofila. udabno sakmaod mdidari monasteri iyo. am mxriv sagulisxmoa XVIII saukunis erT-erTi dokumenti `anaweri da anderZi guriis udabnos mamisa iosebisa~. sadac aRwerilia udabnos monastris qoneba. amasTanave SemorCenili gvaqvs mTeli wyeba sigelgujarTa, romelSic CamoTvlilia gurielebis, erisTavebisa da sxva samRvdelo pirTa Tu eriskacTa Sewirulobani udabnosadmi. dokumentebis es krebuli d. baqraZem TbilisSi Camoitana da dRes inaxeba saqarTvelos centralur saistorio arqivSi.2001w. Semoqmedelma mTavarepiskoposma iosebma (kikvaZe) udabnoSi aRadgina samonastro cxovreba da winamZRvrad dainiSna iRumeni petre (andRulaZe). amJamad monastris winamZRvaria, iRumeni markozi gurgeniZe.
უდაბნოს მონასტერი
ჩოხატაურის რაიონში მდებარე უდაბნოს მონასტერი უძველეს ძეგლადაა მიჩნეული. სულხან-საბა სიტყვა “უდაბნოს” განმარტავს, როგორც “უშენებოს”, ამ სიტყვიდანაა ნაწარმოები: მეუდაბნოე, უდაბნოის მკვიდრი, უდაბნოის მოყვარე. ლენინგრადის საისტორიო არქივში, 1963 წელს მიკვლეულ იქნა “გურიის უდაბნოს აქტი”, დაწერილი საშუალო ზომის ორ თეთრ ფურცელზე. იგი შედგება საყდრის, საღვმდელმსახურო ინვენტარისა და წიგნსაცავის აღწერისაგან. დოკუმენტში “გურიის უდაბნოს” საყდარი უძველეს ძეგლადაა მიჩნეული, მაგრამ მისი შექმნის თარიღი კონკრეტულად არ არის მითითებული (ვარაუდობენ VIII-IX საუკუნეებს). კლდეში გამოკვეთილი, ორი მხრიდან თლილი ქვებით ნაგებ ტაძარში უმთავრესი იოანე ნათლისმცემლის ხატი იყო, რომელიც ვერცხლით იყო მოჭედილი და საყდრის მარცხენა ნაწილში ესვენა, ხოლო “მთავარმოწამე წმიდა გიორგის” ხატი, ვერცხლითა და ოქროთი მოჭედილი, საყდრის მარჯვენა მხარეს იყო დასვენებული. ამ საყდრის სიმდიდრე იყო: სამღვდელო- სადიაკვნო მოსასხამი, სატრაპეზო ჯვარი, წითელი ფარჩის გადასაფარებელი, ვერცხლის ჭურჭლები, ხელნაწერები, წიგნები, ნაბეჭდი სახარებები, დავითნი, მარხვანი, სადღესასწაულო, სამოციქულო, ჟამნი, მეფე ბაქარის- “დაბადება”, რომელიც 1743 წელს გამოიცა მოსკოვში. აღსანიშნავია, პერგამენტზე გადაწერილი “თვენი”, ქაღალდზე შესრულებული “მეტაფრასი”, ოცდაჩვიდმეტი სიგელი- გუჯარი- “უდაბნოსათვის” ყმა-მამულის შეწირულობის, ნასყიდობის, სულთამოსახსენებლის წიგნები და სხვა. უდაბნოს ძველი ეკლესიის ჩუქურთმები საფუძვლიანად ჯერაც არ არის შესწავლილი. ჩუქურთმები სამ ქვაზეა, თითოეული ქვის სიმაღლე 95 სანტიმეტრია, სიგანე 15 სანტიმეტრი. ჩუქურთმა ნახევარი წრის პრინციპზეა აგებული და თითოეული მონაკვეთი სამი ნახევარწრისგან შედგება. “გურიის უდაბნო” კლდეში ნაკვეთი კომპლექსია და იგი არის ჩვენი ქვეყნის თვალსაჩინო და უნიკალური ძეგლი. “გურიის უდაბნოს” ერთ-ერთი მადლმოსილი წინამძღოლი იოსებ ტუსკია, XVIII საუკუნეში ცხოვრობდა და მოღვაწეობდა. უძველეს დოკუმენტებში (1744წ.) იგი იხსენიება, როგორც ჯუმათის ქორეპისკოპოსი და უდაბნოს წინამძღვარი. იგი იყო სამონასტრო ორგანიზაციის ბრწყინვალე გამძღოლი, ჩინებული მწიგნობარი, მას შემოქმედის “გულანის” გადაწერაშიც მიუღია მონაწილეობა. მან დიდი ღვაწლი დასდო უდაბნოს აღორძინებას. თუმცა 1923 წლის ანტირელიგიურმა კამპანიამ ყოველივე წალეკა, მაგრამ ღვთის ნებით დღეს “გურიის უდაბნოში” კვლავ აღევლინება უფლის სადიდებელი ლოცვა-ვედრება.უდაბნოს მონასტერი მდებარეობს ჩოხატაურის რაიონში. სოფელ შუა განახლების მახლობლად, ორი კმ. დაშორებით. იგი ამაღლების მთის ფერდობზეა აღმართუილი. (ძველად სოფელსაც ამაღლება ერქვა). უდაბნო იოანე ნათლისმცემლის სახელზე აგებული ეკლესიაა. როგორც სახელწოდება მიგვანიშნებს იგი მონასტრი ყოფილა. უდაბნო უშენ ადგილს ნიშნავს. ხოლო მეუდაბნოეობა ბერ-მონაზვნობის ის სახე იყო, როდესაც განდეგილი, განმარტოებულ ცხოვრებას ეწეოდა. საბოლოოს მეუდაბნოეობა სამონასტრო წესად შეიცვალა.ეკლესია ნახევრად კლდეში ნაკვეთი, მცირე ზომის დარბაზულ ნაგებობას წარმოადგენს. ამას გარდა მთაგრეხილის ქვედანაწილში კიდევ ოთხი გამოქვაბულია, რომელთაც ერთი მხრიდან ხელოვნურად აქვს მიცემული აბსიდის ფორმა და ამდენად სავარაუდოა, რომ სალოცავის მოვალეოვბას ასრულებდნენ. უდაბნოს მონასტრის აღმოსავლეთი და სამხრეთი ნაწილი კლდეშია გამოკვეთილი, ხოლო მშენებლებს მხოლოდ დასავლეთისა და ჩრდილოეთის კედლის ნახევარი აუგიათ და ისეთი შთაბეჭდილება იქმნება, რომ ნაგებობა კლდის ქვეშ არის შეყუჟული. მონასტერი ნაგებია კარგათ გათვლილი ღია ფერის კვადრებით და შემკულია სხვადასხვა რელიეფური გამოსახუელებებით. უდაბნოს მონასტერი ერთ-ერთი უძველესია გურიაში. მისი დათარიღება დღემდე ვერ მოხერხდა. დ. ბაქრაძე რომელმაც მონასტერი 1873 წელს მოინახულა წერდა, რომ ადგილზე მოპოვებული ცნობებით უდაბნოს დამაარსებელი არის იოსებ ტუსკია, რომელივ ,მე-18 საუკუნეში იყო მონასტრის წინამძღცარი. თუმცა ეს რეალობას არ შეესაბამება და მონასტერი გაცილებით ადრინდელია. ზოგი მეცნიერი მას VI საუკუნის ძეგლად მიიჩნევს, მაგარამ რაადგანაც ამ ეპოქის სხვა ძეგლი გურიის ტერიტორიაზე არ შემორჩენილა (თუ არ ჩავთვლით ვაშნარსა და პეტრას), უდაბნოს მონასტრის ანალოგიების მოძებნა ძნელდება. მონასტრის დათარიღებას ართუელბს ის ფაქტიც, რომ ის მრავალჯერ გადაუკეთებიათ, ხოლო აღდგენის დროს სამშებელოდ ძველი ნანგრები გამოუყენებიათ. ხელოვნებათმცოდნე გია ჭანიშვილამა ძეგლის შესწვალის დროს დაასკვნა, რომ `აქ საქმე უნდა გვქონდეს გარდამავალი ხანის ბოლო პერიოდთან IX ს. ან უშუალოდ მის მომდევნო ხანასთან, X საუკუნის დასაწყისი. სწორედ ამ დროს ხდება დასავლეთ და აღმოსავლეთ საქართველოს ეკლესიათა გაერთიანება მცხეთის კათალიკოსის განმგებლობაში და სამონასტრო ცხოვრების ხელახალი აღორძინება საქართველოში~. თუმცა იქვე დასძენდა, რომ ეს დათარიღება მყარი არ არის და მხოლოდ მიახლოებითია ~.უდაბნო ქართული კულტურის ერთ-ერთი კერა იყო. აქ მოღვაწეობდნენ ცნობილი კალიგრაფები, მათ შორის აღსანიშნავია მონასტრის წინამძღვარი იოსებ ტუსკია, რომელსაც შემოქმედის გულანი გადაუწერია. ხელნაწერებს უდაბნოს წიგნსაცავში ინახავდნენ. უდაბნოს ხელნაწერთაგან ყველაზე თვალსაჩინო და უძველესია `მრავალთავი~. იგი XVI საუკუნეში ჩამოუტანია ნიკოლოზ ჯუმათელს კლარჯეთის მონასტრების მოლოცვის შემდეგ, თუმცა უკანასკნელ ხანს გამოითქვა მოსაზრება, რომ შესაძლებელია მრავალთავი ადგილობრივ, უდაბნოს მონასტერში იყოს გადაწერილი. გარდა მრავალთავისა უდაბნოდანაა შემორჩენილი სხვა ხელნაწერები. უდაბნოს ბიბლიოთეკაში ნაბედი წიგნებიც მრავლად ყოფილა. უდაბნო საკმაოდ მდიდარი მონასტერი იყო. ამ მხრივ საგულისხმოა XVIII საუკუნის ერთ-ერთი დოკუმენტი `ანაწერი და ანდერძი გურიის უდაბნოს მამისა იოსებისა~. სადაც აღწერილია უდაბნოს მონასტრის ქონება. ამასთანავე შემორჩენილი გვაქვს მთელი წყება სიგელგუჯართა, რომელშიც ჩამოთვლილია გურიელების, ერისთავებისა და სხვა სამღვდელო პირთა თუ ერისკაცთა შეწირულობანი უდაბნოსადმი. დოკუმენტების ეს კრებული დ. ბაქრაძემ თბილისში ჩამოიტანა და დღეს ინახება საქართველოს ცენტრალურ საისტორიო არქივში.2001წ. შემოქმედელმა მთავარეპისკოპოსმა იოსებმა (კიკვაძე) უდაბნოში აღადგინა სამონასტრო ცხოვრება და წინამძღვრად დაინიშნა იღუმენი პეტრე (ანდღულაძე). ამჟამად მონასტრის წინამძღვარია, იღუმენი მარკოზი გურგენიძე.
http://church.ge/index.php?showtopic=5336&pid=422790&st=0entry422790
თემა იხურება!
გადარიცხვისას ანგარიშის ნომერი არ კმარა, მიმღების სახელი ზუსტად უნდა იყოს ფორმულირებული. რა სახელზეა ეგ ანგარიში გახსნილი?
k@the
ნათია, რა გაირკვა?
მამა მარკოზს ესაუბრე?
tamuna m
უზრუნველყოფა Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)