რა არის მოთმინება
მოთმინება - ეს არის სათნოება,ყველა ტანჯვის დროს დამყარებული ღმერთის ნებასა და მის წმინდა განგებულებაზე. / წმ. ტიხონ ზადონელი/
მოთმინება ეს არის განუწყვეტელი სულიერი სიმშვიდე. /წმ. ნიკონ ოპტინელი/
მოთმინება იმაში მდგომარეობს,რომ ყველა სამწუხარო და მძიმე პირობებში არ დაითრგუნო და არ დანაღვლიანდე,როგორც მძიმე შრომის დროს ისე სულიერ ზრახვებში, მტკიცედ და სულიერი სიმშვიდით გადაიტანო ყველა სახის გაჭირვება,თვით სიკვდილიც კი, ღმერთის გულმოწყალების იმედით. ღმერთი ამბობს: მოვედით ჩემდა ყველანი მაშურალნი და ტვირთ-მძიმენი, და მე განგისუენო თქვენ (მთ. 11,28).
და კიდევ: ხოლო რომელმან დაითმინოს სრულიად,იგი ჰსცხონდეს (მთ. 10,22). /ღირსი თეოდორე სანაკსარელი/
მოთმინების სფერო ფართოა და ადამიანის მთელი სიცოცხლის განმავლობაში გრძელდება,ისევე როგორც მისით მოცულია ამ სამყაროში კაცობრიობის ბედი.
მოთმინებით ადამიანი შეიძენს და შეინარჩუნებს ყველა სიკეთეს,სხვადასხვა საქმის წარმოებაში წარმატებულია,აღწევს სურვილების ასრულებას,უვნებლად იტანს ბოროტების შემოტევას. როგრც კი მოთმინებას დაკარგავს მაშინვე ექმნება საშიშროება,რომ დაკარგოს კეთილდღეობა და გაჭირვებაში ჩავარდეს,ან რაც უარესია თვითონ ჩაიდინოს ბოროტება. მოთმინების გარეშე არ არსებობს სათნოება და სულიერების მოხვეჭა,არ არის გადარჩენა რამეთუ "სასუფეველი ცათა იიძულების" (მთ. 11,12) /წმინდა ბერი ბონიფაცი/
ეჰ რაც ყველაზე მეტად მაკლია...
მოთბინება ის არის რაც მე ძალიან მაკლია. ნეო
მოთბინმებას გამოცდილება აყალიბებს.
უნდა გახსოვდეს:
1. რომ ძალიან ხშირად მოყვასის პირით ეშმაკი საუბრობს;
2. რომ რაც შენს ირგვლივ ხდება ღმერთის დაშვებით ხდება;
3. რომ არ არსებობს განკითხვის სულით გაჟღენთილი სრულყოფილება;
4. და რომ სრულყოფილება არის მიზანთა მიზანი.
მოთმინება ის ნოყიერი ნიადაგია რომელზეც ამოიზრდება ყოველგვარი სიკეთე, გაიხსენე სახარების იგავი მთესველზე: "ზოგი თესლი დაეცა გზაზე... ზოგი თესლი დაეცა კლდეზე... ზოგი-ეკლებს შორის... ზოგი კი- ნოყიერ მიწაზე" (ლკ.8,5-8). ის თესლი რომელიც გზაზე,კლდეზე და ეკალებში დაეცა დაიღუპა, მხოლოდ ის გადარჩა, რომელიც ნოყიერ მიწაზე მოხვდა და უხვი ნაყოფიც გამოიღო. რა არის ის კარგი მიწა? მოვისმინოთ როგორ ხსნის ამას ქრისტე: ხოლო რომელი იგი კეთილსა ქვეყანასა დაეთესა, ესენი არიან რომელთა გულითა კეთილითა და სახიერთა ისმინიან სიტყვა და შეიკრძალონ, და ნაყოფი გამოიღონ მოთმინებითა...(ლკ.8,15). მოვისმინოთ ეს სიტყვები: "ნაყოფს გამოიღიან მოთმინებითა" მოთმინება არის ის კეთილი მიწა, ნაყოფიერი ნიადაგი, რომელზედაც ღვთის დაცემული თესლი გაიზრდება და კეთილი საქმეების უხვ ნაყოფს იძლევა /წმ. დიმიტრი როსტოველი/
მოტმინება არარის ყოველთვის გამართლებული
მოთმინებას მაკარგვინებს ასეთ პოსტებს :
Genesis
მოყვასის ნაკლოვანაბების დათმენა ალბათ თავდმაბლობიდან გამომდინარეობს, თავმდაბლობას კი ხელს უწყობს საკუტარი ნაკლოვანებების შეცნობა, საკუტარი ნაკლოვანაბების შეცნობა კი შესაძლებელია მხოლოდ დამ მხოლოდ ცნებების დაცვის მცდელობით...
ლოგიკა მარტივია ადამიანი იწყებს ცხოვრებას წმინდა წერილის და ეკლესიის გადმოცემების მიხედვით => თავიდან თვლის რომ მარტივია, მაგრამ გარკვეული პერიოდის შემდეგ აღმოაჩენს თავის თავში უამარავ ავადმყოფობას და იწყებ ნელნელა მკურნალობას => ამავე დროს ვინაიდან ხვდება რომ თვითონ უამრავი ნაკლი აქვს უქრება საბაბი სხვების ნაკლოვანებების გაკრიტიკებისა.
რაც უფრო და უფრო წმინდა ხდბე ადამიანი, მით უფრო იზრდება მისი სრულყოფილების წრეწირი და მით უფრო მეტი შეხების წერტილი უჩნდება სრულყოფილების უსაზრვრო შესაძლებლოებთან... მით უფრო ხვდება ცოდვილია და სრულყოფილებამდე ჯერ კიდევ შორს არის.
შედეგად
რაც უფრო თავმდაბალია, და სრულყოფილია მით უფრო მომთბენია.
მაგრამ ვეტანხმევი გენეზის რომ ,,ზოგჯერ ტქმა ჯობს არა ტქმასა"... გააჩნია მომენტს და რეალურ მოტივს.
რატომ უნდა დავითმინო მოყვასის ნაკლოვანებები? (ალბათ საუბრობთ სულიერ ნაკლოვანებებზე...?)
საერთოდ ძალიან მთრგუნავს უნებისყოფო ადამიანებთან ურთიერთობა,რომელსაც არ შეუჩლია გარკვეული სახის ნაკლოვანების გამოსწორება
წავალ და ისეთ მოყვასს ვნახავ რომ მაგალითი იყოს ჩემთვის და მასთან ურთიერთობა სტიმული: რომ მე ვიყო უკეთესი ვიდრე ვარ !
სიყვარულით
სხვაგვარად ძალიან ძნელია
უფალო მომეცი ძალა დავითმინო უსამართლობა რომელიც ჩემს ირგვლივ ხდება....
მოთმინება და სიმშვიდე პირველ რიგში მისგან ისწავლება ვისკენაც გვინდა, რომ საერთოდ წავიდეთ: "ისწავეთ ჩემგან, რამეთუ მშვიდ ვარ და მდაბალი გულითა" (მთ. 11:29).
შეიცან თავი და შეიცნობ სხვებს, შეიცან სხვები და შეიცნობ სამყაროს...
სხვისი ნაკლოვანებების დასათმენად უპირველესად საკუთარი ნაკლოვანებები უნდა გააცნობიერო და გააანალიზო...
საკუთარი ნაკლოვანებების შესწავლით, მიიღწევა არამარტო მოყვასის, რამედ მტრის ნაკლოვანებების დათმენაც.
მოყვასი გყავდეს ახლოს და მტერი კიდევ უფრო ახლოს
რატომ უნდა იყო მომთმენი
მოთმინების მქონენი თავისუფლდებიან მრავალი მწუხარებისაგან.
მომთმენი აღწევს ყველა სათნოებას. ყველა წმინდანმა მუდმივი და ხანგრძლივი მოთმინებით დაიმკვიდრა ცათა სასუფეველი. ამის გამო ყოველ დღე ჩვენ თავს უნდა შევაგონებდეთ, რომ ჩვენც მივსდიოთ მათ და დავმკვიდრდეთ ცათა სასუფეველში. ვინც იპოვა გზა ხანგრძლივი მოთმინების და უბოროტების,მან იპოვა ცხოვრების გზა. ღარიბი და უბადრუკია ის,რომელმაც ვერ შეიძინა მოთმინება,ის ქარისგან ირყევა როოგორც ლერწამი,ვერ იტანს წყენას,ავლენს სულმოკლეობას მწუხარებაში,დრტვინავს როცა არიგებენ, არ იჯერებს,არ არის მორჩილი,ზარმაცია ლოცვებში,პაუხებში,მიდრეკილია
კამათისკენ.
/წმინდა ეფრემ ასური/
რა დიდი სარგებლობა მოაქვს მოთმინებას საზოგადოებაში და ყველა წოდებაში! მოთმინებით შენარჩუნებულია სიყვარული და თანხმობა მთავრობასა და მის ქვეშევრდომებს შორის,მშობლებსა და შვილებს შორის,ბატონებსა და მონებს შორის,ძმებს შორის, მეგობრებს შორის,მეზობლებს შორის,მყიდველსა და გამყიდველს შორის,ასე რომ მოთმინების გარეშე არანაირი სიკეთე არ არის შესაძლებელი. მოუთმენლობის გამო ქმარი ცოლთან,ძმა ძმასთან, მეგობარი მეგობართან ჩხუბობს და მტრობს იქ სადაც უნდა იყოს მშვიდობა და თანხმობა. მოუთმენლობის გამო ბატონი თავის მონას,მამა - შვილს, ქმარი - ცოლს, მბრძანებელი ქვეშევრდომს ტანჯავს და სცემს. მოუთმენლობის გამო დაზარარებულს უჩნდება ბოროტი ჩანაფიქრი იმაზე ვინც მას სცემს; აქედან ხდება რომ ბატონს - მონა, ცოლი - ქმარს,ქვეშევრდომი - მბრძანებელს,შვილი - ბოროტ მამას კლავს კიდეც, უამრავი ასეთი ბოროტება ხდება. მოთმინება კი ყველა ბოროტებას აღკვეთს. მოუთმენლობა ანგრევს სახლებს,სოფლებს,ქვეყნებსა და სახელმწიფოებს,რადგან მოუთმენლობა იწვევს შეუთანხმლებლობას,შეუთანხმლე
ლობა - ჩხუბს და ლნძღვას,ლანძღვისაგან იღვრება სისხლი,იხოცება ხალხი. მოთმინება მთელ ამ ბოროტებას თავიდან აგვაცილებს,რადგან სადაც მოთმინებაა,იქ არ არის ჩხუბი და ლანძღვა.
/წმ. ტიხონ ზადონელი/
მე მხოლოდ ერთი რამით ვაკეთებ ამას. როგორც კი ბრაზი, ვნება, ან რაიმე ასეთი მერევა ვიწყებ ჩურჩულს: უფალო, იესო ქრისტე, ძეო ღვთისაო, შემიწყალე მე ცოდვილი!
შეუწყვეტლივ...
არ არის ერთი წუთი გასული, რომ საოცარ ძალასა და სიმშვიდევს ვგრძნობ
ამბობენ ამ ლოცვით უშუალოდ ღმერთს უახლოვდები და მის ძალას იძენო.
"თუ ყოველივეს სულგრძელად მოითმენ, ღმერთი ისე მიიღებს, თითქოს იმისთვის მოგეთმინოს."
/წმ. გაბრიელ ქიქოძე/
"გახსოვდეს: ნაადრევად მოწყეტილი ნაყოფი უგემური და უმადლოა."
ანტონ სუროჟელი მიტროპოლიტი
როდესაც მე აღმოვჩნდები ადამიანის პირისპირ, რომელსაც ვუყურებ სიყვარულის თვალით, არა გულგრილობის ანდა სიძულვილის, არამედ სწორედ სიყვარულის თვალით, მე ამ ადამიანის თანაზიარი ვხდები - ჩვენში იწყება რაღაც საერთო, ზიარი ცხოვრება. ადამიანის აღქმა ხდება სიღრმეებში, რომელიც სიტყვების, ემოციების მიღმა იმყოფება. მორწმუნე ასე იტყოდა: როცა მე ვჭვრეტ ადამიანს ამ ნათელში, სპეტაკი სიყვარულის ნათელში, მაშინ მე ვხედავ მასში ღვთის სახებას, ხატს. გახსოვდეთ, ყოველი ჩვენგანი ხატია, უფლის სახებაა, მაგრამ ჩვენ არ შეგვწევს უნარი, გვახსვოდეს ეს და არ ვიცით, როგორ უნდა მოვეპყრათ ერთმანეთს. ნეტამც შეგვწევდეს იმის ხსოვნის უნარი, რომ ჩვენს წინაშე ხატია, სიწმინდეა!.. ეს სრულიადაც არ ნიშნავს იმას, რომ ასეთი ხატი ყველა მიმართებაში მშვენიერია. ყველამ ვიცით, თუ რა ემართება ზოგჯერ დიდი ოსტატის ნახატს, ხატს ან ხელოვნების ნიმუშს, სილამაზის ნებისმიერ ფორმას: მოუფრთხილებლობამ, გარემოებებმა, ბოროტებამ შესაძლოა იგი დაამახინჯოს. მაგრამ როდესაც ჩვენს წინაშეა დიდი ოსტატის ნაწარმოები, რომელიც ნაწილობრივ დამახინჯდა, შეიბღალა, მასში შეიძლება დავინახოთ ან გაფუჭებული, ან კვლავ შერჩენილი სილამაზე. თუ ჩვენ ვუმზერთ ამ სურათს, ხელოვნების ნებისმიერ ნიმუშს განცვიფრებული სიყვარულის თვალებით, ვხედავთ სიმშვენიერეს, ხოლო დანარჩენის გამო შეგვიძლია ვიდარდოთ, ვიტიროთ. ზოგჯერ შეიძლება ისიც გადავწყვიტოთ, რომ მთელი ცხოვრება შევწიროთ მას, რომ ყველა დაზიანებული ადგილი ამ ნახატში, ხელოვნების ამ ნიმუშში აღვადგინოთ. ეს სიყვარულის საქმეა: შეხედო ადამიანს და ამავდროულად მასში დაინახო მისი განუშორებელი სილამაზეც და შეწუხდე იმის გამოც, თუ რა უქნა მას ცხოვრებამ, და დაატეხა თავს. სიყვარული - ეს არის სწორედ უკიდურესი, განსაზღვრული ტანჯვაც, ტკივილი იმის გამო, რომ ადამიანი არასრულფასოვანია, და ამავე დროს, სიხარულიც იმის გამო, რომ ის ასე განსაცვიფრებლად და შეუდარებლად მშვენიერია. აი თუ ასე შევხედავთ ადამიანს თუნდაც ერთხელ, შეიძლება იგი შევიყვაროთ ყველაფრის მიუხედავად, წინააღმდეგ იმისა, თუ რა ხვდება თვალში სხვა ადამიანებს.
კონკრეტულ მაგალითებს თუ მოიყვანთ და მის ძლევის ხერხებს, მადლიერი დაგრჩებით
[b]სოფი[/b
ესეიგი გაბრაზება საერთოდ არ არის ადამიანის ადამიანური თვისება?
elusia
მოთმინება და მორჩილება ადამიანს ღმერთთან აახლოებს.
როცა დაუმსახურებლად ცუდად გექცევიან,შეურაცხყოფას გაყენებენ და საერთოდ როცა გულს გტკენენ უფალს უნდა მიმართო:ამას შენთვის ვითმენ უფალო და თუ დავიმსახურეთ გულის ტკენა ,შეურაცხყოფა და ჩვენს მიმართ ცუდი დამოკიდებულება.....მაშინ რაღაზე უნდა გავნაწყენდეთ?მივიღეთ ის, რისი ღირსიც ვიყავით.
რთულია მოთმინება, მაგრამ ადვილი არის რამე?
წმიდა ნიკოდიმოს მთაწმინდელი ბძანებს: "როდესაც ძმის შეცოდება აშკარა და ყველასთვის ხილული შეიქნება, ნუ დაუჯერებ განკითხვის მიერ ჩაგონებულ გულისსიტყვას. ეცადე, სიყვარულით განეწყო ძმის მიმართ და გუნებაში თქვი: რადგან ამ ძმას ბევრი დაფარული სათნოება აქვს, ცუდმედიდობისგან მის დასაცავად ღმერთმა დაუშვა ამ ცოდვით დაცემა ან ცოტა ხნით შეუხედავ საფარველქვეშ ყოფნა, რათა ის საკუთარ თავსაც გარყვნილად აღიქვამდეს. მომავალში კი, სხვათაგან მოძულებული, სიმდაბლის ნაყოფს მოიხვეჭს და მეტად სათნოეყოფა უფალს. და ამით ახლანდელ ზიანზე მეტ სარგებელს მიიღებს. თუნდაც ვინმეს შეცოდება არა მარტო აშკარა, ძალზე მძიმე, მრისხანე და ულმობელი, უნანელი გულის შედეგიც იყოს, მაინც ნუ განიკითხავ. შეეცადე, გონებით ღვთის უსაზღვრო და მიუწვდომელ სამართიანობამდე ამაღლდე და ნახავ, რომ ბევრმა გამოუსწორებელმა ადამიანმა ბოლოს მოინანია და სიწმიდის მაღალ საფეხურს მიაღწია. და პირიქით, სრულყოფილების მწვერვალზე მდგომი ღრმა უფსკრულში ჩაეშვა. იფრთხილე, განკითხვის გამო შენც ასეთ უბედურებას არ ეწიო. http://www.orthodoxy.ge/tserilebi/brdzola/1_45-46.htm
მოთმინება, მადლიერება, ლოცვითი შრომა – ყოველგვარ გაუგებრობას, წინააღმდეგობასა და მწუხარებას გადალახავენ და წყნარ თავშესაფარში მოგიყვანენ..
იცოდე, რომ მორჩილებისათვის უფალი მოთმინებას, უდიდეს წყალობასა და ცხონებას მოგანიჭებს.
“უმჯობესია საქმე გაფუჭდეს, ვიდრე მშვიდობა დაირღვეს.”
როდესც ადამიანები გეკამათებიან ანდა გკიცხავენ, უნდა დუმდე და იესოს ლოცვას ამბობდე; ეს საოცარი საშუალებაა.
ადამიანებთან ურთიერთობაში გამუდმებით უნდა ფიქრობდე: “ყველა ანგელოზია, მე კი ყველაზე უარესი ვარ.”
“შეიყვარეთ მოყვასი! და თქვენ შეიყვარებთ ქრისტეს! შეიყვარეთ მაჭირვებელნი და მტერნი! და სიხარულის კარი განიხვნება თქვენთვის, და აღმდგარი ქრისტე განწმენდს სიყვარულში აღმდგარ თქვენს სულს...”
სქემარქიმანდრიტი ვიტალი (სიდორენკო)
...
მეც ვფიქრობ, უნდა მოვერიდოთ ისეთ საკითხებზე აზრის გმოთქვმას, რაც ზუსტად არ ვიცით, რაც საეჭვოა, ასეთ მოქცევას წმიდა ნიკოდიმო მთაწმინდელიც გვასწავლის, რადგან ფორუმზე წერილებს ბევრი კითხულობს და ამან შეიძლება ადამიანი დააბრკოლოს.
პატივისცემით ვახტანგი.
ჯერ საკუთარ ნაკლოვანებებზე რომ ვიფიქროთ და მოყვასს
მერე გადავწვდეთ არ აჯობებდა?
როგორ ვისწავლოთ მოთმინება
"მამაო! მასწავლე ვიყო მომთმენი" უთხრა ერთმა დამ. "ისწავლე,- უპასუხა ბერმა, - და დაიწყე იმით,რომ მოთმინება იქონიე იმ უსიამოვნებებისადმი,რომლებიც გხვდებიან ყოველდღიურ ცხოვრებაში."
/ღირსი ამბროსი ოპტინელი/
შენ,დედაო,მთხოვ გასწავლო მოთმინება. რა უცნაური ხარ! ამას ასწავლის ღმერთი! მას გასწავლიან ადამიანები - დები! მას გასწალის ცხოვრების პირობები! ისინი შენ გასწავლიან მოთმინებას. გასწავლიან თვით მოთმინების არსს. მოითმინე ყველაფერი რაც შეგხვდება და გადარჩები!
ჩანს,რომ ცდილობ და გინდა გადარჩე, - ოღონდ არ იცი როგორ,არ გესმის სულიერი ცხოვრება. აქ მთელი საიდუმლო იმაშია,რომ მოითმინო ის რასაც ღმერთი გიგზავნის, და ვერ იგრძნობ როგორ შეხვალ სამოთხეში.
/ღირსი ანატოლი ოპტინელი/
... მოთმინება უნდა ვისწავლოთ არა მაშინ,როცა ჩვენ დანაშაულისთვის გვკიცხავენ,არამედ მაშინაც,როცა უდანაშაულოდ ვილანძღებით და გვსაყვედურობენ.
/წმინდა მაკარი ოპტინელი/
"... და ბოლოს, მსურს შევეხო კიდევ ერთ-ერთი ფუნდამენტურ ღურებულებას; ეს არის ღირსება; "ეკრძალე თავსა შენსა" (გალ. 6,1).
ეს ნიშნავს - უპირველესად მოერიდე შენს თავს და არ აკადრო უკადრებელი, არ მიაყენო შეურაცხყოფა - თუგინდ სიტყვით, თუგინდ საქმით; არადა ცოდვის ჩადენით ხომ უპირველესად საკუთარ თავს, ჩვენს ქრისტიანულ ღირსებას შეურაცხვყოფთ?!
ეს მეხება მე - ერთ პიროვნებას, და გვეხება ჩვენ - მთელს მართლმადიდებლურ თემს და ყოველ ადამიანს.
ასე, რომ ყველა ადამიანს აქვს ვალდებულება, დაიცვას თავისი ღირსება უღირსობისგან და პატივი სცეს სხვის ღირსებას."
/ფოთისა და ხობის მიტროპოლიტი გრიგოლი (ბერბიჭაშვილი)/
უზრუნველყოფა Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)