IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

130 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ეკუმენიზმის შესახებ, ემოციების გარეშე
Sotiris
პოსტი Nov 28 2006, 07:40 PM
პოსტი #141


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(მნათე @ Nov 28 2006, 07:15 PM) *

მაგრამ ბართლომეოსიც კარგად მსჯელობს blink.gif


რავენაში ლათინი რაღას აზიარა მერე? მაგის გამო ათონელებმა ლამის პატრიარქის მოხსენება შეწყვიტეს, მერე ყველაფერი დიაკონს დაბრალდა, არ მიაქცია ყურადღება მართლმადიდებლები რომ დარჩენილიყვნენ მარტო ეკლესიაშიო და ეგ ამბავი ჩაიფარცხა როგორღაც.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Nov 28 2006, 07:48 PM
პოსტი #142


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
რავენაში ლათინი რაღას აზიარა მერე? მაგის გამო ათონელებმა ლამის პატრიარქის მოხსენება შეწყვიტეს, მერე ყველაფერი დიაკონს დაბრალდა, არ მიაქცია ყურადღება მართლმადიდებლები რომ დარჩენილიყვნენ მარტო ეკლესიაშიო და ეგ ამბავი ჩაიფარცხა როგორღაც.


ხო ეგ ძალიან ცუდია blink.gif არსებობს კადრები, როგორ აკურთხებს ძღვენს და შემდეგ კარდინალს გადასცემს blink.gif

კათოლიზიზმზე თემას გავხსნი და შემოიხედეთ რაა smile.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Nov 28 2006, 07:49 PM
პოსტი #143


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



მნათე
ციტატა
ამაზე ვრცლად კანკელი არ იყო? და სამეუფეო კარი???

არა. რამდენადაც მე ვიცი, აღმოსავლურ ეკლესიებში ხატმებრძოლობის საზეიმოდ დამხობის შემდგე გადაწყვიტეს ხატების საკურთხევლის წინ აღმართვა, რამაც საბოლოოდ მიიღო დღევანდელი სახე.

იმის გათვალისწინებით, რომ რომის ეკლესია ხატმებრძოლობის ცოდვაში არ იყო (ისევე როგორც ჩვენი), მათ საკურთხევლის წინ არ აქვთ კანკელი აღმართული


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Nov 28 2006, 07:52 PM
პოსტი #144


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
არა. რამდენადაც მე ვიცი, აღმოსავლურ ეკლესიებში ხატმებრძოლობის საზეიმოდ დამხობის შემდგე გადაწყვიტეს ხატების საკურთხევლის წინ აღმართვა, რამაც საბოლოოდ მიიღო დღევანდელი სახე.

იმის გათვალისწინებით, რომ რომის ეკლესია ხატმებრძოლობის ცოდვაში არ იყო (ისევე როგორც ჩვენი), მათ საკურთხევლის წინ არ აქვთ კანკელი აღმართული


დიტუუ, და არქიტექტურული დადასტურება თუ აქვს მაგ მოსაზრებას? შენ საიდან იცი? მოკლედ ყველაფერი მაინტერესებს biggrin.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Nov 28 2006, 09:39 PM
პოსტი #145


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა(კანონისტი @ Nov 28 2006, 04:20 PM) *

მე პირადად მზად ვარ შევეგუო კათოლიკეთა გაპარსულ მღვდლებს, საორღანო მუსიკას, ღია საკურთხეველს , უფუარ პურს, მერხებსა და კალენდარს, ოღონდ თუ ისინი უარყოფენ:
- სულიწმიდის ძისაგან გამომავლობას
- პაპის პრიმატს
- იმქვეყნიური მისაგებლის შესახებ სწავლებას

რადგანაც ეს ყოველივე დოგმატურია, ხოლო ზემოთ მოყვანილი - ტრადიციული



ვა ბრავო ჯურიდიკო biggrin.gif

ა კაცი, ესაა სწორი დამოკიდებულება და დიალოგის გზაც ეგაა!

ციტატა
სწავლება იმქვეყნიური მისაგებლის შესახებ, ე.წ. "ინდულგენციებთან" დაკავშირებით


ეს სწავლება დღეს უკვე შეცვლილია და აჯობებს თანამედროვე კათოლიკური კატეხიზმოებიდან ამოვიდეთ, ვიდრე "ბნელი შუასაუკუნეების" აზროვნებიდან თუ "მიქარვებიდან" ( მაგას მნათე ისე კარგად ჩააჭიკჭიკებს ახალ თოფიქში, თქვენი მოწონებული smile.gif )

ციტატა
1 საუკუნე მიაკვიდთ და ტვინი უხვრიტეთო, არავის უსწავლებია. ჩვენმა ეკლესიამაც დაიბერტყა ფეხი და გამოვიდა ემს-დან



აი ეს დაბერტვა არ მომეწონა, შე კაი კაცო, ხომ დაგიწერე, რამდენი რამის გამო უნდა გვქონდეს დიალოგი და მაგ საუკუნეზე კანუდოსელმა კარგად დაგიწერა

ციტატა
1 საუკუნე კი არა, 10 საუკუნეც ღირს თუნდაც ერთი ადამიანის მოსაქცევად


და ლოცვასაც ეს ხელს არ უშლის, თან ვიმეორებ, მხოლოდ მოქცევის მიზნით არ არიან იქ მართლმადიდებლური ეკლესიები, დიალოგის საჭიროება იმდენად აშკარაა, რომ ამაზე ჩვენს გარდა ლამის არავინ ლაპარაკობს...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Nov 28 2006, 09:45 PM
პოსტი #146


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
( მაგას მნათე ისე კარგად ჩააჭიკჭიკებს ახალ თოფიქში, თქვენი მოწონებული )


კარგიიიიიიი რაააააა laugh.gif მე მაგაზე არ მისაუბრია თან იქეთ tongue.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Nov 28 2006, 10:39 PM
პოსტი #147


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(მნათე @ Nov 28 2006, 12:26 PM) *

ოჰოოო კონსტანტინეპოლის პატრიარქმა არგუმენტები გამომაცალა biggrin.gif blink.gif ეს სტატია ახლა ვნახე და ბევრ რამეს მივხვდი. . .
მისი ყოვლადუწმიდესობის, მსოფლიო პატრიარქ ბართოლომეოს I-ის სიტყვა წარმოთქმული თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში ივანე ჯავახიშვილის სახელობის მედლით დაჯილდოებისას
უნეტარესო მთავარეპისკოპოსო მცხეთა-თბილისისა და კათოლიკოს-პატრიარქო სრულიად საქართველოისა, ბატონო ილია;
უწმიდესნო ძმანო მღვდელმთავარნო;
თქვენო აღმატებულებავ ხელისუფლების წარმომადგენლებო; ღრმადპატივცემულო ბატონო რექტორო;
ღრმადპატივცემულნო რექტორატის წარმომადგენლებო და პროფესორ-მასწავლებლებო;
ძვირფასო სტუდენტებო;

ცოდნის ტაძარში მოსულნი ისეთ დიდ სულიერ მღელვარებას განვიცდით, როგორსაც ზებუნებრივი საოცრების წინაშე და მისი განცდით გამოწვეული აღტაცებისას, რამეთუ ამ ტაძარში აღესრულება საიდუმლო შემეცნებისა ანუ თითოეული თქვენგანის ზიარება ჭეშმარიტებასთან.
სამყაროს შემოქმედის სახით ნამდვილად არსებობს ჭეშმარიტება. მეცნიერების ყოველი დარგი-ტექნიკური თუ ჰუმანიტარული-სამყაროს ერთ კონკრეტულ ნაწილს იკვლევს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ცდილობს აღმოაჩინოს და ჩასწვდეს აზრსა და სიბრძნეს თავად შემოქმედისა, მისივე ქმნილებათა არსის შესწავლის მეშვეობით.
დიდი და წმიდა საქმეა მეცნიერული მოღვაწეობა. იგი ჰგავს მცდელობას მორწმუნისა, რომელიც ისწრაფვის პირადად შეიცნოს შემოქმედის სიყვარულის მეშვეობით და ამ გზით უშუალო, პირადი კონტაქტი დაამყაროს მასთან.
ღმერთმა მისცა ადამიანს უნარი შემეცნებისა და უშუალო, ემპირული ცოდნის დაუფლებისა, რომელსაც საყვარელ სახესთან ურთიერთობით აღწევს. თქვენ, რომლებიც მეცნიერებას ემსახურებით, სხვადასხვა დარგის გამოცდილი მკვლევარნი, შემეცნებით ცოდნას ემსახურებით. ჩვენ კი, რომლებიც ღმერთის სამსახურს მივუძღვენით თავი, სიყვარულის მეშვეობით ვიძენთ უშუალო, პირად გამოცდილებას და ვეუფლებით ცოდნას მიუწვდომლის შესახებ, ღმრთის განკაცებამდე. მაგრამ ის მიუწვდომელი ღმერთი მოვიდა და დაემკვიდრა ჩვენს შორის, შეისხა ხორცი და ამ გზით გახდა ხილული და ხელშესახები, ძმა და მეგობარი ჩვენი, რომელმაც ჩვენთან ურთიერთობით მოგვმადლა ცოდნა და შვება თვისი პირი (სახის) უსაზღვრო მშვენიერებისა.
ერთი სიტყვით, მეცნიერები და მორწმუნენი ერთმანეთს ვხვდებით ერთსა და იმავე საბოლოო წერტილში და ერთი და იმავე მიზნის დასასრულს, თუმცა კი სვლას სხვადასხვა გზით ვიწყებთ. თქვენ მიჰყვებით გზას შემეცნებისას, რათა ღმრთის უხილავი მარადიული ძალა ღმრთისმიერვე ქმნილებათა ხილვით შეიცნოთ (რომ. 1: 20), ჩვენ კი მისი მეშვეობით გზას მივყვებით სიყვარულით, მისი მცნებების დაცვით და მასთან მიმსგავსებით; იმ იმედითა და რწმენით, რომ ისევე "ვიხილავთ მას, როგორიც არის" (იოან. 3:2).
ამით აიხსნება ის დიდი სიხარული, რომელიც ამ ტაძარში მოსვლამ აღგვიძრა, ტაძარში, რომელშიც, ცნობიერად თუ გაუცნობიერებლად, მეცნიერების ყოველ დარგში, სამყაროს შემეცნების მეშვეობით სამყაროს შემოქმედის შეცნობაც იგულისხმება.
ვხედავთ, რომ საბოლოო მიზნად ჭეშმარიტების შეცნობა დაგისახავთ, მოგმართავთ გულითადი, მეგობრული, ძმური და მშვიდობიანი სალმით. კონსტანტინოპოლის ქრისტეს მიერ დიდი დედა-ეკლესია და პირადად ჩვენ დიდი სიყვარულითა და პატივისცემით ჩამოვედით თქვენს ქვეყანაში. მოგიტანეთ კურთხევა და მადლი ჩვენთა სიწმინდეთა და ჩვენისა სასოებისა, რომელიც ჩვენს მოკრძალებულ ტახტზეა დაუნჯებული და აგრეთვე მოგართვით ჩვენი გულები, გამსჭვალული პატივისცემითა და სიყვარულით, აღვსილნი საუკეთესო სურვილებითა და ლოცვა-კურთხევით.
მადლობას მოგახსენებთ მოწვევისათვის და სასიქადულო ქართველი მეცნიერის, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის მედლით ჩვენი უმდაბლესობის დაჯილდოებისათვის. დიდ მადლობას მოგახსენებთ აგრეთვე ამ საპატიო კათედრის დათმობისათვის. ვღებულობთ ამ პატივს, ვინაიდან მიგვაჩნია, რომ იგი ეძლევა მსოფლიო საპატრიარქოს მიერ მართლმადიდებლობაში დაგროვილი ემპირული ცოდნისათვის. რამეთუ ესეც ნამდვილი ცოდნაა, ძალზე განსხვავებული მეცნიერული ცოდნისაგან, მაგრამ, ნება მომეცით ვთქვა, - უფრო მეტად ცხოველმყოფელი და განმათავისუფლებელი. ეს არის ცოდნა მომნიჭებელი უკვდავებისა, სიხარულისა და მშვიდობისა. ის განსაკუთრებულადაა დაკავშირებული სულის შემეცნებით და სურვილისეულ ანუ მოწმედებისეულ უნარებთან, მაშინ როდესაც მეცნიერული ცოდნა უმეტესწილად ლოგიკასთან (გონებასთან) არის დაკავშირებული.
სულიერ ძალებთან ასეთი მიმართების მიუხედავდ, ცოდნის დაუფლების ეს ორი გზა ნაწილობრივ ერთმანეთს ხელს უწყობს, მაგრამ სწორი გზიდან გადახვევის შემთხვევაში ცდომილების სხვადასხვა მიმართულებისაკენ მიგვიძღვის. მეცნიერული ცდომილება არის ისეთი აზრი, შეხედულება, ჰიპოთეზა ან თეორია, რომლის დაცვაც შესაძლებელია, მაგრამ მისი უსაფუძვლობა საბოლოოდ მაინც გამომჟღავნდება. რელიგიური ცდომილება არის პიროვნული მოწონება, შინაგანი რწმენა და დარწმუნება იმ დებულებებში, რომელთა უსწორობაში ხედავენ სხვანი, მაგრამ არა თავად ცდომილნი.
ამიტომაც მეცნიერულ ცდომილებაში მყოფი, რომელსაც არა აქვს შემეცნებითი დამოკიდებულება თავისსავე მეცნიერულ შეხედულებებთან, ადვილად დაუბრუნდება მეცნიერულ ჭეშმარიტებას, რასაც ხელს შეუწყობს მეცნიერულ კანონებსა და გამოცდილებაზე დაფუძნებული მეცნიერული არგუმენტები და მტკიცებულებანი. რა თქმა უნდა, ამ კანონებს არა აქვთ შეუვალი ავტორიტეტი, რამეთუ ცოდნის გაღრმავება და მეცნიერული პროგრესი აბათილებს ხოლმე ადრე აღიარებულ მეცნიერულ არგუმენტებს.
რელიგიურ საკითხებში ცდომილნი კი, რომლებიც ძლიერი აფექტური დამოკიდებულებითაა დაკავშირებული თავისსავე ცდომილებასთან, ძნელად აღიარებენ თავიანთ შეცდომას, თუნდაც უამრავი არგუმენტი და მტკიცებულება მოუყვანონ მცდარი აზრის გასაბათილებლად. განსაკუთრებით შეუვალნი გაუნათლებელნი არიან, რომლებიც არ არიან მიჩვეულნი აზროვნებას და არც სხვათა ნააზრევის პატივისცემას; არ გააჩნიათ თავმდაბლობა და არც კრიტიკული განსჯის უნარი და ამით ამტკიცებენ წმიდა წერილის სიბრძნეს "განსაჯე ბრიყვი და თავს შეაძულებ" (იგავნი სოლ. 9:9)
რელიგიურ ცდომილებათა ტიპოლოგიისას ისეთ გამოვლინებათა წინაშე აღმოვჩნდით, რასაც ჰქვია: ერესი, ფანატიზმი, ფუნდამენტალიზმი, ზილოტიზმი ანუ მოშურნეობა და სიძულვილი. წმიდა სულიერი თვალსაზრისიდან გამომდინარე, შესაძლებელია, ცდომილებაში ჩავარდნენ ის პირებიც, რომელთაც არა აქვს განსაზღვრული დოგმატურ ჭეშმარიტებათაგან გადახვევა. ასეთ შემთხვევებში ცდომილებაზე ვლაპარაკობთ სწორ საქციელთან ზმანებასა და ისეთ სულიერ მდგომარეობასთან მიმართებაში, რომელთა მიმართაც ცდომილებაში ჩავარდნილი პატივისცემით არის გამსჭვალული, მიუხედავად იმისა, რომ საქმე ეხება ფანტაზიის ნაყოფს ან სხვა, განსხვავებული წარმომავლობის მოვლენას.
ერესი ბერძნულ ენაზე ნიშნავს არჩევას, მჯობინებას. ერესთან გვაქვს საქმე მაშინ, როდესაც ამჯობინებენ იმას, რაც ჭეშმარიტად ეჩვენებათ, მაგრამ სიღრმისეულად ის მცდარი მოსაზრებაა და მას დოგმატურ ხასიათს სძენენ. მართლმადიდებელ ეკლესიაში არაერეტიკული ჭეშმარიტება კატაფატიკური და აპოფატიკური გზების მეშვეობით გამოითქმება. ეს იმას ნიშნავს, რომ ჭეშმარიტების გამოსახატავად ნებისმიერი ტერმინი არასრულია, მაგრამ მიუხედავად ამისა, ვიყენებთ მათ ურთიერთგაგებისათვის, ვითარცა პირობით ნიშნებს, რომელთა მიღმაც არსებობს ცდუნება.
მართლმადიდებელი ეკლესიისათვის ჭეშმარიტება არ წარმოადგენს მხოლოდ ფორმულირებას; არ წარმოადგენს მხოლოდ აზროვნებას; იგი არის წმინდანთა გამოცდილება, ხოლო აქედან გამომდინარე, ყოველი ფორმულირება შეიმეცნება არ "წიგნით" (ანუ დაწერილობით), რომელიც, მოციქულის სიტყვის თანახმად, მოაკვდინებს, არამედ სულით, რომელიც აცხოვნებს (2კორ. 2:3).
კითხვა, თუ როგორია, მაგალითად, იესო ქრისტე ან სულიწმინდა, შემეცნებით კანონთა და ფორმულირებათა საკითხს კი არ წარმოადგენს, არამედ მისი პირადი გაცნობისა და უშუალო ემპირული გამოცდილების სფეროს განეკუთვნება. ამიტომაც წმინდანების პირად გამოცდილებასა და მოწმობას ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს, უფრო დიდი, ვიდრე აზროვნებისეულ ფორმულირებებს. სწორედს ამიტომ პირველი ეკლესია დოგმატების ფორმულირებით არ იყო იმდენად დაკავებული, რამდენადაც ცხოვრებისეული განცდით. იმას, ვისაც ქრისტეს გაცნობა სურდა, მის შესახებ წიგნით კი არ აღჭურვიდა, არამედ ქრისტესკენ მიუძღოდა, რათა მისთვის ეგრძნობინებინა მისი ცხოველმყოფელობა. რა თქმა უნდა, ესაუბრებოდა მას ქრისტეს მოძღვრებების საქმეთა შესახებ, იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა იცხოვროს ქრისტიანმა, მაგრამ ეს ყოველივე ხდებოდა არა იმისათვის, რომ იგი დოგმატური კანონებითა და ქრისტეს შესახებ თეორიული ცოდნით აღეჭურვა, არა იმიტომ, რომ ქრისტოლოგიის თეორიული მცოდნე გაეხადა, არამედ იმისათვის, რომ ქრისტესთან უშუალო ურთიერთობაში მიეყვანა.
დოგმა მხოლოდ მაშინ ჩამოყალიბდა, როდესაც პირველი ერესები გამოჩნდა, როდესაც გაჩნდა მცდარი მოძღვრებები, რათა გამოემჟღავნებინა ცდომილება და განესხვავებინა ჭეშმარიტებისაგან.
ფანატიზმი, ფუნდამენტალიზმი, სიძულვილი და ზილოტიზმი ძირითადად აფექტური სულიერი მდგომარეობაა ცალკეული რელიგიისა თუ ზოგიერთი მოძღვრების მიმართ. მაგრამ თუკი პირველი სამი მოვლენა ადვილი გამოსაცნობი და დასაგმობია, გაუცნობიერებელი ზილოტიზმი ადვილად შეიძლება აღერიოს გაუცნობიერებულ ზილოტიზმთან, რადგან ზილოტიზმი სულის აფექტური - თავიდან მეტად კარგი - ენერგია და ძალაა, რომელიც შესაძლოა მიიმართოს როგორც ჭეშმარიტი სიკეთის, ასევე ფენომენალური და მოჩვენებითი სიკეთისკენ. წმიდა წერილში არაერთგზის ვხვდებით ღმერთის მოშურნეთა წყებას, მაგრამ წერილი ასევე არაერთგზის გმობს ისეთ მოშურნეობას, რომელიც არაა ღმრთისმიერი.
ამ საკითხის შესანიშნავი და სრული ანალიზი იაკობის ეპისტოლეშია მოცემული. ნაჩვენებია, თუ როგორ წარმოაჩენს ბრძენს საქმენი მისნი და ხაზგასმულია ისიც, რომ თუკი გულში მწარე შური და მტრობაა ჩაბუდებული, მაშინ ის სიბრძნე ზეგარდმო გარდამომავალი კი არ არის, არამედ – მიწიერი, ფსიქიკური, დემონური. ამას თან ერთვის ისიც, რომ სადაც არსებობს "შური და ხდომაი", იქ უსათუოდ არსებობს ცბიერებაც; განმარტებულია ისიც, თუ როგორ გამოიცნობა ზეგარდმო სიბრძნე და ჩამოყალიბებულია ასე: "პირველად სიწმინდე არს და მერმე მშვიდობაი, სახიერებაი, მორჩილებაი, სავსე წყალობითა და ნაყოფითა საქმეთა კეთილთაითა, განუკითხველ და შეუორგულებელ" (იაკ.3:17)
წმიდა მამანი მრავალგზის წარმოგვიჩენენ სიმშვიდეს, ვითარცა მართებულ სულიერ მდგომარეობას, ხოლო შურს – ვითარცა მცდარს. ათორმეტთა მოციქულთა სწავლანი გვირჩევენ: "შვილნო ჩემო . . . ნუ იქნები მრისხანე, ნუცა მოშურნე" (თავი III), ხოლო ღირსმა თეოდორე სტუდილემა, რომელსაც არაერთგზის იმოწმებენ ზილოტები, თავისი ბერებისადმი მიმართვისას ხაზგასმით აღნიშნა, რომ ბერი უნდა იყოს "მიზეზი მშვიდობისაი", ხოლო თუკი იგი აღვსილია შურითა და მტრობით, განხეთქილების მოსურნეობით, მაშინ იგი არის "ბრმა და ახლომხედველი" (სწავლ. 39-ე).
ისაია წინასწარმეტყველი, რომლის სიტყვებში წმინდა განგებებიდანაც არის ცნობილი, ბრძნულად განმარტავს ჭეშმარიტებას და ამბობს: "შური იმონებს გაუნათლებელ ხალხს", ხოლო სიბრძნე ზირაქისა გვასწავლის: "შური და მრისხანება ამოკლებს დღეთ"; ამასვე ამბობს იობთან თანამოსაუბრე გამონათქვამით: "შეცდომილი იგი მოაკვდინის შურმა" (იობ. 5:2)
მართლმადიდებელ ეკლესიაში მყოფი დღევანდელი ზილოტები კალენდრის საკითხს, დიაქრისტიანულ და რელიგიათშორის დიალოგებს, ე.წ. ეკუმენურ მოძრაობას ძირითად დოგმატურ საკითხთა რანგში განიხილავენ, ვინაიდან მცდარი დამოკიდებულება აქვთ როგორც ამ საკითხთა ზუსტი განზომილებების, ასევე შესაბამისი ქმედებების მიმართ. გამოაცალკევებენ ხოლმე მამათა ზოგიერთ გამონათქვამს და მათზე დაყრდნობით მცდარ მეცნიერულ საფუძვლებს აყალიბებენ.
ასე, მაგალითად, კალენდრის საკითხი ცხოვნების საკითხთა რანგში აჰყავთ, თითოეული ადამიანის ცხოვნების კრიტერიუმად წარმოაჩენენ მაშინ, როდესაც ის მხოლოდ წესრიგის საკითხს განეკუთვნება. ამავე დროს, უგულებელყოფენ წმიდა იოანე ოქროპირის სწავლებას, რომ "არ არსებობს დრო ღმერთისათვის" და ასევე: "არცა დღეთა და არცა დროთ, და არცა წელიწადთ ვითვლით, არამედ ეკლესიას მივყვებით სიზუსტის დაცვით, სიყვარულსა და მშვიდობას ვამჯობინებთ ყველაფერს. და თუკი ეკლესიამ მაინც დაუშვა შეცდომა, ის არ იყო გამოწვეული დროის სიზუსტით, არამედ განხეთქილებითა და სქიზმით ჩადენილი დანაშაულის გამო. ამიტომაც ნურავინ მეტყვის სიტყვას დროის შესახებ, რამეთუ არ იქნება იგი ღმრთის მიერი" (P.G.48,870).
რაც შეეხება დიალოგებს, ზილოტები მათ მიუღებლად მიიჩნევენ, რადგანაც, მათი მტკიცებულებების თანახმად, დიალოგების მეშვეობით მზადდება ერთი საყოველთაო რელიგია ან ხდება მცდელობა ეკლესიების შეერთებისა, დოგმატური კანონების უგულებელყოფის ხარჯზე.
ორივე ბრალდება არსებითად უსაფუძვლოა. არაერთგზის განგვიცხადებია და კვლავაც ვიმეორებთ, რომ არ მოხდება არც ერთი ეკლესიის შეერთება მართლმადიდებელ ეკლესიასთან, თუკი ის ეკლესია, რომელიც მას უნდა შეუერთდეს, არ აღიარებს პირველი განუყოფელი ეკლესიის დოგმატურ მოძღვრებებს ანუ იმ დოგმატებს, რომლებიც რომის ეკლესიასთან მომხდარ განხეთქილებამდე არსებობდა და რომლებსაც მტკიცედ და მყარად იცავს ჩვენი წმიდა მართლმადიდებელი ეკლესია.
ზოგი იმასაც ამბობს, რომ დიალოგი ზედმეტია და მას ზიანი მოაქვს, ვინაიდან სხვა აღმსარებლობის ეკლესიები კვლავ თავიანთ განსხვავებულ მოძღვრებებს მიჰყვებიან, მოციქული პავლე კი გვეუბნება, რომ ნუ ვიმსჯელებთ ერეტიკოსებთან, განვეშოროთ მათ პირველი და მეორე სწავლების შემდეგ. მოციქულის რჩევა, რა თქმა უნდა, ყურადსაღებია, პატივისცემასა და დაცვას იმსახურებს; მაგრამ ისიც უნდა გავიაზროთ, რომ მოციქული ლაპარაკობს ცალკეული ერეტიკოსის შესახებ, დღევანდელი დიალოგები კი მიმდინარეობს სხვა აღმსარებლობის ეკლესიათა დელეგაციებთან, ხოლო მათი მეშვეობით ამ ეკლესიათა მილიონობით წევრთან, რომელთაც გააზრებულად კი არ მიუღიათ გადაწყვეტილება გამოჰყოფოდნენ მართლმადიდებელ ეკლესიას, არამედ თავიანთი წინაპრებისაგან გადმოეცათ მემკვიდრეობით. დიალოგები მიმდინარეობს სწორედ მათი და მათ შორის მყოფ კეთილგანწყობილ პირთა მეშვეობით, რომელთაგან ბევრი კვლავ უბრუნდება მართლმადიდებლობის წიაღს, რომელსაც დიალოგების შემდეგ გამოქვეყნებული ლიტერატურის დახმარებით ეცნობა. ჩვენი ვალია დავიმოწაფოთ ყოველი ერი, თვით ისეთებიც, რომელთა უმრავლესობა სხვა აღმსარებლობას აღიარებს; მათ შორის კეთილგანწყობილნი კი ჩვენს წიაღში მივიღოთ, ერთი სიტყვით, საჭიროა გამორჩევა, როგორც ამას მიგვითითებს ჭეშმარიტად მართლმადიდებელი წმიდანი იოანე, ავტორი "კლემაქსისა", თავის სიტყვაში გამორჩევის შესახებ და გვეუბნება: "ურწმუნოთ და ერეტიკოსებს, რომელნიც ბოროტებით თავს გვესხმიან, განვეშოროთ (შემდგომად ერთისა და ორისა სწავლებისა) (ტიტ.3:10). ხოლო მათ მიმართ, ვისაც სურს ჭეშმარიტების შეცნობა, "სიკეთის კეთება ნუ მოგვწყინდება" (შდრ.გალ.6:9). მაგრამ ორივე შემთხვევაში ჩვენი საქციელი ჩვენს სულიერ ძლასა და გამძლეობასთან შესატყვისი უნდა იყო" (სიტყვა XXVI, თავი II, მუხლი 11).
იგივე წმინდანი თავის სიტყვაში მწყემსის მიმართ წერს: "უძლურნი ნუ ჭამენ პურს ერეტიკოსებთან ერთად, როგორც ეს წმინდა კანონების მიერ არის დადგენილი. მაგრამ ისინი, ვინც ღმრთის მადლით ძლიერნი არიან, თუკი მიწვეულნი იქნებიან რწმენითა და კეთილი ნებით, და სურვილი აღეძვრებათ მათთან წასვლის, წავიდნენ სადიდებლად ღმრთისა."
წმინდანის სიტყვებიდან ნათლად ჩანს, რომ ჩვენივე მოყვასთან დიალოგის არადელიკატური უარყოფა არ არის სწორი და სამაგალითო. გარდა ამისა, შეუძლებელია ჭეშმარიტების ქადაგება დიალოგის გარეშე. უფრო მეტიც, დიალოგის მიზანს წარმოადგენს სხვადასხვა სარწმუნოების ადამიანთა შორის მტრობის შესუსტება, რაც უსათუოდ წინ უნდა უსწრებდეს ჭეშმარიტების ქადაგებას (შდრ.საქმე მოციქ.17:22-34). რელიგიებსა და დოგმატებს შორის არსებულმა მრავალწლიანმა პოლემიკამ, მტრობამ და შეტაკებებმა ვერ მიიყვანეს მონანიებამდე განსხვავებული დოგმატებისა და რელიგიების წარმომადგენლები. ვალდებულნი ვართ მოვსინჯოით მეთოდი ურთიერთგაგების, ნამდვილი კეთილი ნების გამომჟღავნების, შერიგებისა და დიალოგისა. მართალია, ძალზედ დამქანცველი, მაგრამ შედეგიანი. ამიტომაც მცდარად მიგვაჩნია ზილოტების თვალსაზრისი განმარტოებისა და სხვა აღმსარებლობათა თუ რელიგიების წარმომადგენლებთან ყოველგვარი დიალოგის შეწყვეტის თაობაზე. განმარტოებას მოჰყვება უარის თქმა ჭეშმარიტებისაგან შორს მყოფი ჩვენივე მოყვასის დამოწაფებაზე, რაც ეწინააღმდეგება ქრისტეს მოძღვრებას იმის შესახებ, რომ დავიმოწაფოთ ყოველნი ერნი (მათე 28:19), რაშიც, რასაკვირველია, სხვა რელიგიათა წარმომადგენლებსაც გულისხმობს. როგორ შეიძლება ველაპარაკოთ მათ ქრისტეს შესახებ, თუკი, უპირველეს ყოვლისა, დიალოგების მეშვეობით არ მოვიპოვებთ მათ ნდობას და არ დავარწმუნებთ ჩვენს მათდამი კეთილ სურვილებში?
ყველაფერი ის, რასაც ერთობლივი ძალისხმევით აკეთებენ ქრისტიანთა შორის თუ რელიგიათა შორის მიმდინარე დიალოგებში მონაწილენი ან მართლმადიდებელი ეკლესიები ეკუმენურ მოძრაობაში მონაწილეობისას, შედეგია საღმრთო მოშურნეობისა, რათა დაიმოწაფონ ყოველნი ერნი და არა იმისათვის, რომ გააღვივონ სინკრეტიზმი და განეშორონ ჭეშმარიტებას. არ ვაცხადებთა იმას, რომ ყოველ დიალოგზე ქრისტიანობისა და მართლმადიდებელი სარწმუნოების უშუალო ქადაგება მიმდინარეობს. ჯერ არ დამდგარა სანუკვარი დრო ასეთი მოქმედებისათვის. მაგრამ ამ დიალოგებზე ხდება ქადაგება ჭეშმარიტების შემადგენელი ნაწილებისა, ისევე როგორც ღაღადჰყვეს იგი წინასწარმეტყველებმა ქრისტეს შობამდე; ისევე როგორც თავად ღმერთმა მოსეს რჯულის მეშვეობით გამოუჩინა ჭეშმარიტება ჯერ კიდევ მის მისაღებად მოუმწიფებელ კაცობრიობას. და თუკი ღმერთი დაელოდა დროის შევსებას იმისათვის, რომ განკაცებულიყო და გამოცხადებოდა კაცობრიობას ქრისტესმიერი ჭეშმარიტებით, ჩვენ ვალდებულნი ვართ, გამორჩევით და ნაწილ-ნაწილ განვუცხადოთ ჭეშმარიტება იმათ, რომლებიც მას არ იცნობენ. განვუცხადოთ იმ ფარგლებში, რომლის მიღებისათვისაც ისინი მზად არიან.
ამის მაგალითს გვაძლევს თავად უფალი ჩვენი იესო ქრისტე, რომელმაც ჯვარცმამდე ცოტა ხნით ადრე თავის მოწაფეებს უთხრა: “ბევრი რამ მაქვს სათქმელი თქვენთვის, მაგრამ თქვენ მას ვეღარ იტვირთავთ~ (იოანე 16:12). გარდა ამისა, მოციქული პავლე კორინთელთა მიმართ ეპისტოლეში წერს, რომ ელაპარაკა მათ, ვითარცა სულიერად ჩვილებს და მათ ასმევდა რძეს და ჯერ არ აძლევდა საჭმელს, ვინაიდან მათ მაშინ არ შეეძლოთ მისი მონელება (1კორ.3:2) ამრიგად, მართლმადიდებელი ეკლესია ვალდებულია მათ მიბაძოს და მოახდინოს დიფერენციაცია, როდესაც სხვა დოგმატებისა და სხვა რელიგიების წარმომადგენლებს ესაუბრება და კიდევაც აკეთებს ამას დიდი დელიკატურობით. ჭეშმარიტების შებღალვას არ ნიშნავს ის, თუკი ყველა შემთხვევაში სრულად არ განაცხადებ მას; ისევე როგორც ქრისტეს არ გადაუხვევია ჭეშმარიტებისაგან, როდესაც ჯვარცმის წინ ბოლომდე არ გაუმჟღავნა სათქმელი თავის მოწაფეებს.
გვესმის იმათი მოშურნეობის, რომლებიც სრულ განმარტოებას გვთავაზობენ მას შემდეგ, რაც სხვა აღმსარებლობათა და სხვა რელიგიათა წარმომადგენლები ყურად არ იღებენ ჩვენგან პირველ და მეორე სწავლებას. იმათიც გვესმის, რომელთაც სურთ, რომ სხვა დოგმატებისა და რელიგიების წარმომადგელებთან ყოველი ურთიერთობისას თუ შეხვედრისას უშუალოდ ქრისტეზე ვილაპარაკოთ. მაგრამ ასეთი მოქმედება არ არის დელიკატური. ისინი არ ითვალისწინებენ წმიდა წერილის სიბრძნეს: `ჟამი არს დუმილისაი და ჟამი სიტყვისაი~ (ეკლესიასტე 3:7)
და აი, დადგა დრო ჩვენი სიტყვის დასრულებისა და ყოველივე ზემოთ თქმულის ერთი მოკლე წინადადებაში თავმოყრისა: `ჟამი ყოვლისა საქმისა ცასა ქუეშე~ ღმრთის განგების მიერ დგინდება.
მადლობას მოგახსენებთ მოთმინებისა და ყურადღებისათვის.
მადლი და ღმრთის მიერი უხვი წყალობა იყოს თქვენ ყოველთა თანა.
ამინ.


მისი ყოვლადუწმიდესობა მთავარეპისკოპოსი კონსტანტინოპოლისა, ახლისა რომისა და მსოფლიო პატრიარქი ბართოლომეოს I საქართველოში. სიტყვათა კრებული. ბერძნულიდან თარგმნა და წინასიტყვაობა დაურთო თამარ მესხმა.
თბილისი, 2004.


აქამდე სად იყავი, ეს რა კარგი წერილი გაგვაცანი, გაიხარე smile.gif


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Nov 28 2006, 10:41 PM
პოსტი #148


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა


აქამდე სად იყავი, ეს რა კარგი წერილი გაგვაცანი, გაიხარე


სულ წაიკიტხე? biggrin.gif მე ეგ წვრილი შრიფტით წავიკითხე და მერე მივხვდი რომ შემეძლო გამედიდებინა biggrin.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Georg
პოსტი Nov 29 2006, 12:51 AM
პოსტი #149


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 424
რეგისტრ.: 29-August 06
წევრი № 122



მნათე! დიდი მადლობა, მსოფლიო პატრიარქის ბართოლომეოს I-ის თბილისის უნივერსიტეტში წარმოთქმული სიტყვის გამოქვეყნებისათვის, აქ რამდენიმე ფუნდამენტური კატეგორიაა განმარტებული, რა თქმა უნდა მისთვის, ვისაც აღნიშნულის გაგება სწადია!


--------------------
"არა გეცრუვნეთ შენ სიწმიდით, მშობელო ჩვენო წმიდაო სამოციქულო ეკლესიაო, არცა განგცეთ შენ, სიქადულო ჩვენო მართლმადიდებლობაო!"

წმიდა მეფე დავით აღმაშენებელი
(რუის-ურბნისის კრების ძეგლისწერა)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Guguna777
პოსტი Nov 29 2006, 02:52 AM
პოსტი #150


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6
რეგისტრ.: 28-November 06
წევრი № 603



ციტატა(გუჯა @ Nov 27 2006, 12:39 AM) *

ნეტა ის ქართველი სასულიერო პირი ვინ იყო? მომეწონა ხელზე რომ ემთხვია რომის პაპს, პატივისცემა გამოხატა ამით მის მიმართ. . .


!!!მამა პაისი მთაწმინდელი!!!
დღეს, სამწუხაროდ, ჩვენ თანამედროვე „კორექტულობა“ გაგვიჩნდა და ადამიანები მიისწრაფიან საკუთარი თავის კეთილად წარმოჩენისაკენ. საკუთარი „უმაღლესი ღირსების“ გამოვლენის სურვილს ისინი იქამდე მიჰყავს, რომ ქედს იხრიან ორრქიანი ეშმაკის წინაშე. „დაე, იყოს ერთი რელიგია“, - ამბობენ ისინი და ყველას ერთ სიბრტყეზე ათავსებენ. ჩემს სენაკშიც მოსულა რამდენიმე ადამიანი მსგავსი შეხედულებებით. „ჩვენ, ანუ ყველას, ვისაც გვწამს ქრისტე, - მეუბნებოდნენ ისინი, - გვჭირდება ერთ რელიგიაში გაერთიანება“. - „ეს იგივეა, რომ ერთად მოვუყაროთ თავი რამდენიმე კარატიან ოქროსა და მისგან გამოცალკევებულ სპილენძს, რათა კვლავ გაკეთდეს მათგან ერთი შენადნობი“, - ვუპასუხე მე. განა გონივრულია, კვლავ ავურიოთ ოქრო იაფფასაიან ლითონთან?! ჰკითხე ოქრომჭედელს: „შეიძლება თუ არა ნაგვისა და ოქროს შერევა?“ ჩვენმა ეკლესიამ ხომ უამრავი ბრძოლა გადაიტანა, რათა დოგმატები ნაგვისგან გაეწმინდა?“ წმიდა მამებმა იცოდნენ, რასაც აკეთებდნენ. მათ უმიზეზოდ არ აუკრძალავთ ერეტიკოსებთან ერთობა. მაგრამ დღეს არა მხოლოდ ერეტიკოსებთან ერთობლივი ლოცვისკენ მოუწოდებენ, არამედ ბუდისტებთან, ცეცხლ- თაყვანისმცემლებთან და სატანისტებთან ერთადაც კი. „მართლმადიდებლები, - ამბობენ ისინი, - ასევე უნდა ესწრებოდნენ ეკუმენურ ერთობლივ ლოცვებსა და კონფერენციებს, ეს ჭეშმარიტების დამოწმებაა!“ რომელი „დამოწმება?!“ ეს ადამიანები ყველა პრობლემას ლოგიკის მეშვეობით აგვარებენ, ისინი იმის გამართლებას პოულობენ, რასაც არ შეიძლება ჰქონდეს გამართლება. მოდერნისტული სული მიიჩნევს, რომ საერთო ბაზრის დახლიდან სულიერი საგნებითაც კი შეიძლება ივაჭრო.
!!!მამა პაისი მთაწმინდელი!!!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Guguna777
პოსტი Nov 29 2006, 03:05 AM
პოსტი #151


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6
რეგისტრ.: 28-November 06
წევრი № 603



!!!წმ. იუსტინე პოპოვიჩი!!!
სიძულვილის ღმერთი - ეშმაკი არ დაუშვებს, ქრისტეს წინააღმდეგ ამხედრებულმა ადამიანებმა ერთმანეთი შეიყვარონ, ისინი მხოლოდ ერთმანეთის ცილისწამებით არიან დაკავებულნი - მათ არავინ უყვართ.
!!!წმ. იუსტინე პოპოვიჩი!!!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Nov 29 2006, 03:05 AM
პოსტი #152


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(Guguna777 @ Nov 28 2006, 10:52 PM) *

!!!მამა პაისი მთაწმინდელი!!!
დღეს, სამწუხაროდ, ჩვენ თანამედროვე „კორექტულობა“ გაგვიჩნდა და ადამიანები მიისწრაფიან საკუთარი თავის კეთილად წარმოჩენისაკენ. საკუთარი „უმაღლესი ღირსების“ გამოვლენის სურვილს ისინი იქამდე მიჰყავს, რომ ქედს იხრიან ორრქიანი ეშმაკის წინაშე. „დაე, იყოს ერთი რელიგია“, - ამბობენ ისინი და ყველას ერთ სიბრტყეზე ათავსებენ. ჩემს სენაკშიც მოსულა რამდენიმე ადამიანი მსგავსი შეხედულებებით. „ჩვენ, ანუ ყველას, ვისაც გვწამს ქრისტე, - მეუბნებოდნენ ისინი, - გვჭირდება ერთ რელიგიაში გაერთიანება“. - „ეს იგივეა, რომ ერთად მოვუყაროთ თავი რამდენიმე კარატიან ოქროსა და მისგან გამოცალკევებულ სპილენძს, რათა კვლავ გაკეთდეს მათგან ერთი შენადნობი“, - ვუპასუხე მე. განა გონივრულია, კვლავ ავურიოთ ოქრო იაფფასაიან ლითონთან?! ჰკითხე ოქრომჭედელს: „შეიძლება თუ არა ნაგვისა და ოქროს შერევა?“ ჩვენმა ეკლესიამ ხომ უამრავი ბრძოლა გადაიტანა, რათა დოგმატები ნაგვისგან გაეწმინდა?“ წმიდა მამებმა იცოდნენ, რასაც აკეთებდნენ. მათ უმიზეზოდ არ აუკრძალავთ ერეტიკოსებთან ერთობა. მაგრამ დღეს არა მხოლოდ ერეტიკოსებთან ერთობლივი ლოცვისკენ მოუწოდებენ, არამედ ბუდისტებთან, ცეცხლ- თაყვანისმცემლებთან და სატანისტებთან ერთადაც კი. „მართლმადიდებლები, - ამბობენ ისინი, - ასევე უნდა ესწრებოდნენ ეკუმენურ ერთობლივ ლოცვებსა და კონფერენციებს, ეს ჭეშმარიტების დამოწმებაა!“ რომელი „დამოწმება?!“ ეს ადამიანები ყველა პრობლემას ლოგიკის მეშვეობით აგვარებენ, ისინი იმის გამართლებას პოულობენ, რასაც არ შეიძლება ჰქონდეს გამართლება. მოდერნისტული სული მიიჩნევს, რომ საერთო ბაზრის დახლიდან სულიერი საგნებითაც კი შეიძლება ივაჭრო.
!!!მამა პაისი მთაწმინდელი!!!



გასაგებია მამა პაისის შეხედულება ეკუმენიზმზე, მაგრამ ნახე რას ამბობს მსოფლიო პატრიარქი: რაც შეეხება დიალოგებს, ზილოტები მათ მიუღებლად მიიჩნევენ, რადგანაც, მათი მტკიცებულებების თანახმად, დიალოგების მეშვეობით მზადდება ერთი საყოველთაო რელიგია ან ხდება მცდელობა ეკლესიების შეერთებისა, დოგმატური კანონების უგულებელყოფის ხარჯზე.
ორივე ბრალდება არსებითად უსაფუძვლოა. არაერთგზის განგვიცხადებია და კვლავაც ვიმეორებთ, რომ არ მოხდება არც ერთი ეკლესიის შეერთება მართლმადიდებელ ეკლესიასთან, თუკი ის ეკლესია, რომელიც მას უნდა შეუერთდეს, არ აღიარებს პირველი განუყოფელი ეკლესიის დოგმატურ მოძღვრებებს ანუ იმ დოგმატებს, რომლებიც რომის ეკლესიასთან მომხდარ განხეთქილებამდე არსებობდა და რომლებსაც მტკიცედ და მყარად იცავს ჩვენი წმიდა მართლმადიდებელი ეკლესია.












--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Guguna777
პოსტი Nov 29 2006, 03:16 AM
პოსტი #153


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6
რეგისტრ.: 28-November 06
წევრი № 603



როგორ შეიძლება ქრისტიანობის, მუსლიმანობის, ბუდიზმის გათანაბრება? ეს ხომ რელიგიის უცოდინრობის მაჩვენებელია და ნიშნავს იმას, რომ გაცნობიერებული არა გვაქვს ცხოვრების უმთავრესი მიზანი, არ ვზრუნავთ ჩვენს უკვდავ სულზე და არ გვაწუხებს, რომ არასწორი პოზიციის გამო იგი შეიძლება სამუდამოდ წარვიწყმიდოთ... მართლმადიდებელი სარწმუნოება ხერხემალია ჩვენი ეროვნული სულისა...
!!!ილია II, სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი!!!

„ეკუმენიზმი“ აჩლუნგებს მართლმადიდებელთა დოგმატურ მგრძნობელობას და კეტავს მართლმადიდებელი ეკლესიის კარს სხვა სარწმუნოების იმ მიმდევართათვის, რომლებიც ეძიებენ ჭეშმარიტ ეკლესიას.
!!!არქიმანდრიტი გიორგი (კაფსანი)!!!

ეკუმენიზმი ერესთა ერესია
!!!არქიმანდრიტი გაბრიელი(ურგებაძე)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Nov 29 2006, 03:44 AM
პოსტი #154


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(გუჯა @ Nov 29 2006, 03:05 AM) *

გასაგებია მამა პაისის შეხედულება ეკუმენიზმზე, მაგრამ ნახე რას ამბობს მსოფლიო პატრიარქი: რაც შეეხება დიალოგებს, ზილოტები მათ მიუღებლად მიიჩნევენ,


როგორც მამა ეპიფანე თეოდოროპულოსმა მოსწრებულად თქვა, ორი სახის დიალოგი არსებობს: სიყვარულის დიალოგი ჭეშმარიტებაში ან ჭეშმარიტების დიალოგი სიყვარულში. ემს-ს ფარგლებში ამ ორივე დიალოგის წარმოება შეუძლებელია. შენ თუ არ დაადასტურე, რომ ხარ ერთი წმიდა, კათოლიკე და სამოციქულო ეკლესია და პორტუ-ალეგრის ნაირ დოკუმენტებს მოაწერე ხელი, ისე არანაირ დიალოგს აზრი არა აქვს. არ შედის ამ შტოთა თეორიით მოწამლული პროტესტანტების ტვინში ასეთი რამე და ძალაზე ხომ ვერ იქნება კაცი. თუ ასე გინდათ თქვენ და კანუდოსელს დიალოგები, წაბრძანდით ბატონი იგივე ქართულ სოფლებში და იქონიეთ ეს დიალოგი გაიაღოვებულ-გაპროტესტანტებულ ქართველებთან. აფრიკაში ჰარარეში წასვლა რა საჭიროა?

ციტატა(გუჯა @ Nov 29 2006, 03:05 AM) *

რადგანაც, მათი მტკიცებულებების თანახმად, დიალოგების მეშვეობით მზადდება ერთი საყოველთაო რელიგია ან ხდება მცდელობა ეკლესიების შეერთებისა, დოგმატური კანონების უგულებელყოფის ხარჯზე.


პორტუ-ალეგრის დოკუმენტით ნაღდად მასეა.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 29 2006, 03:47 AM
პოსტი #155


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Nov 29 2006, 04:44 AM) *

პორტუ-ალეგრის დოკუმენტით ნაღდად მასეა.


ტორონტოს დეკლარაციით?

რაღაც მთლად ვერ არის ცალსახა ეს საკითხი...


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Nov 29 2006, 04:01 AM
პოსტი #156


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Nov 29 2006, 03:47 AM) *

ტორონტოს დეკლარაციით?

რაღაც მთლად ვერ არის ცალსახა ეს საკითხი...


ძალიან ცალსახაა. ტორონტოს დეკლარაციით უბრალოდ პროტესტანტები გვეუბნებიან ჩვენ ასე ვფიქრობთ შტოთა თეორიის შესახებ და თქვენ რაც გინდათ ქენითო. ამ ორმოცდაათმა წელმა უჩვენა, რომ ვერაფერიც ვერ ვუქენით და პირიქით, ახლა ისეთ დონეზე დავედით, რომ პორტუ-ალეგრის დონის დოკუმენტებს ვაწერთ ხელს (არცერთ მართლმადიდებელ წევრს არ უთქვამს ჯერ არ მოგვიწერია ხელიო). კიდევ ვიმეორებ, დიალოგი თუ გნებავთ, აგერაა ქართული სოფლები, იქ წადით. ნუ თუ უფრო მეტი გაქანება გჭირდებათ, სომხები და თურქები აქვე გვყავს ყურის ძირში.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Guguna777
პოსტი Nov 29 2006, 04:03 AM
პოსტი #157


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6
რეგისტრ.: 28-November 06
წევრი № 603



ციტატა(გუჯა @ Nov 29 2006, 02:05 AM) *

გასაგებია მამა პაისის შეხედულება ეკუმენიზმზე, მაგრამ ნახე რას ამბობს მსოფლიო პატრიარქი: რაც შეეხება დიალოგებს, ზილოტები მათ მიუღებლად მიიჩნევენ, რადგანაც, მათი მტკიცებულებების თანახმად, დიალოგების მეშვეობით მზადდება ერთი საყოველთაო რელიგია ან ხდება მცდელობა ეკლესიების შეერთებისა, დოგმატური კანონების უგულებელყოფის ხარჯზე.
ორივე ბრალდება არსებითად უსაფუძვლოა. არაერთგზის განგვიცხადებია და კვლავაც ვიმეორებთ, რომ არ მოხდება არც ერთი ეკლესიის შეერთება მართლმადიდებელ ეკლესიასთან, თუკი ის ეკლესია, რომელიც მას უნდა შეუერთდეს, არ აღიარებს პირველი განუყოფელი ეკლესიის დოგმატურ მოძღვრებებს ანუ იმ დოგმატებს, რომლებიც რომის ეკლესიასთან მომხდარ განხეთქილებამდე არსებობდა და რომლებსაც მტკიცედ და მყარად იცავს ჩვენი წმიდა მართლმადიდებელი ეკლესია.


მე მსოფლიო პატრიარქი რას ამბობს არ მაღელვებს მე ჩვენ დიდ მამის მამა გაბრიელის(ურგებაძეს) სიტყბების მჯერა რომელიც ამბობს "ეკუმენიზმი ერესთა ერესია" და აგრეთვე სხვა ბევრი წმინდა მამების რომლებიც არ ეთანხმებიან ეკუმენიზმს.არც ჩვენი უწმინდესი სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II ეთანხმება ამ ერესს და არც ჩემი სულიერი მამა, მე კი მათ ვემორჩილები და რა უფლება მაქვს მე რო ეს დავადგინო და დავასკვნა და არ დავეთანხმო მათ და ჩემით გადავწყვიტო თუ რა არის სწორე და რა არასწორე მე ცოდვილს არ შემწევს ამის ძალა.წმინდა მემებმა,ჩვენმა დიდმა ბრძენმა მამებმა და საქართველოს სინოდმა ეს უკვე დაადგინეს და გადაწყვიტეს რო ეკუმენიზმი არა სწორეა და ჩვენ გმართებს მათ დავემორჩილოთ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Nov 29 2006, 04:39 AM
პოსტი #158


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(Guguna777 @ Nov 29 2006, 12:03 AM) *

მე მსოფლიო პატრიარქი რას ამბობს არ მაღელვებს


ესე თქმაც არ შეიძლება, მსოფლიო პატრიარქის სიტყვაზე ბევრი რამეა დამოკიდებული...


ციტატა(Guguna777 @ Nov 29 2006, 12:03 AM) *

მე ჩვენ დიდ მამის მამა გაბრიელის(ურგებაძეს) სიტყბების მჯერა რომელიც ამბობს "ეკუმენიზმი ერესთა ერესია" და აგრეთვე სხვა ბევრი წმინდა მამების რომლებიც არ ეთანხმებიან ეკუმენიზმს.


გასაგებია რომ არ ეთანხმებიან სხვადასხვა მიზეზების გამო, არც მე მომწონს ერთობლივი ლოცვები რომ იმართება, მაგრამ დიალოგი სხვადასხვა სარწმუნოებებთან ეს არ უნდა იყოს პრობლემა, ნუ ვისთვის როგორ...

რაც შეეხება მამა გაბრიელს ის ერთხელ მეჩეთს ესტუმრა, და იქ სიყვარულზე იქადაგა, და უთქვამს ყურადღებით მისმენდნენო smile.gif ასევე სინაგოგაშიც იყო, და წმ. მოსეზე იქადაგა თურმე, ჩემის აზრით ეს ერთგვარი დიალოგიც იყო...


ციტატა(Guguna777 @ Nov 29 2006, 12:03 AM) *

არც ჩვენი უწმინდესი სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II ეთანხმება ამ ერესს და არც ჩემი სულიერი მამა, მე კი მათ ვემორჩილები და რა უფლება მაქვს მე რო ეს დავადგინო და დავასკვნა და არ დავეთანხმო მათ და ჩემით გადავწყვიტო თუ რა არის სწორე და რა არასწორე მე ცოდვილს არ შემწევს ამის ძალა.წმინდა მამებმა,ჩვენმა დიდმა ბრძენმა მამებმა და საქართველოს სინოდმა ეს უკვე დაადგინეს და გადაწყვიტეს რო ეკუმენიზმი არა სწორეა და ჩვენ გმართებს მათ დავემორჩილოთ.


პატრიარქს მეც ვემორჩილები და არ ვარ "ეკუმენისტი" biggrin.gif თუმცა ჩვენი პატრიარქიც მომხრეა დიალოგების, და ამბობს რომ არ შეიძლება ეკლესიის ჩაკეტვა, უწმინდესი ასევე მონაწილეობს სხვადასხვა საერთაშორისო კონფერენციებზე სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, უწმინდესის და უნეტარესის, ილია II სიტყვა საერთაშორისო კონფერენციაზე „მშვიდობა და შემწყნარებლობა“


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Guguna777
პოსტი Nov 29 2006, 06:30 AM
პოსტი #159


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6
რეგისტრ.: 28-November 06
წევრი № 603



ნეტა ის ქართველი სასულიერო პირი ვინ იყო? მომეწონა ხელზე რომ ემთხვია რომის პაპს, პატივისცემა გამოხატა ამით მის მიმართ. . .

კი მართალი ხარ გუჯა ესე არ უნდა მეთქვა სხვარამის თქმა მინდოდა და ესე გამომივიდა,მე იმის თქმა მინდოდა რომ მსოფლიო პატრიარქს მაშინ მოუსმენ თუ იმ თემაზე არ იქადაგებს რასაც საქართველოს წმინდა სინოდი უარყოფს.

თუ არ ხარ ეკუმენისტი არც უნდა ეთანხმებოდე ეკუმენიზმს რადგან საქართველოს სინოდი არ ეთანხმება,მათ შორის ჩვენი სულიერი მამებიც და არ შეიძლება ჩვენ ვილაპარაკოთ ამაზე,სწორეა ეკუმენიზმი თუ არ არის სწორე რადგან ეს იგივე გამოდს რო ჩვენ ვილაპარაკოთ სწორეა საქართველოს წმინდა სინოდი რო არ არის ეკუმენიზმში თუ არ არის სწორე.ჩვენ ცოდვილების არ შეგვწევს ძალა ეს დავადგინოთ,ეს უკვე საქართველოს წმინდა სინოდმა დაადგინა და ჩვენ უნდა ვემორჩილებოდეთ მას,ხოლო ამაზე ლაფარაკის გაგძელება რო სწორეა ეკუნემიზმი თუ არა ეს უკვე გემოდის დიდი ურჩობა ჩვენ ქართველი მართლმადიდებლებისგან რადგან იგივე გამოდის რო ჩვენ არ ვეთანხმებით საქართველოს წმინდა სინოდს მათ შორის ჩვენ სულიერ მამებს.

მე ვერ გავიგე რა არის აქ მოსაწონი:ქართველი სასულიერო პირი წარმართის(მწვალებელს) ხელს რომ ემთხვია,ეს მოსაწონი კი არა სატირელია
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Nov 29 2006, 11:47 AM
პოსტი #160


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



მსოფლიო პატრიარქის სიტყვებს გათვალისწინება უდაოდ სჭირდება, იმ პირობებში როდესაც მამა პაისი და მამა გაბრიელი წმინდანთა რანგში არაა აღყვანილი, ნუ დავაცალკევებთ ამ მამებს, ბართლომეოსთან და საკუთარი ჭკუით ნუ მივანიჭებთ უპირატესობას რომელიმეს. არ დაგავიწყდეთ ჩვენ მასთან და კონსტანტინეპოლის საპატრიარქოსთან ერთ ბარძიმში ვართ, პირდაპირი იურისდიქცია არ აქვს საქართველოზე მაგრამ განიხილავ რა ეკლესიას ერთ ორგანიზმად მსოფლიო__ პატრიარქიც მწყემსია. აქვე ისიცაა გასათვალისწინებელი რომ ადამიანური გონება შეუმცდარი არაა.

წმ. სინოდმა უაპელაციოდ გამოსვლა განაჩინა, მაგრამ ჩვენი ძმები და დები სამართლმადიდებლოდან კვლავ არიან ამ საბჭოში და ეს საკითხი მეტ-ნაკლებად გვეხება.

თხოვნა მექნება, ვინაიდან ქართულ ენაზე ასეთი სახის დოკუმენტები მიუწვდომელია, იქნებ მოიძიოთ და განათავსოთ ისეთი სახის დოკუმენტები , რომლებიც რამეს გვეტყვიან ეკუმენიზმზე.

ასე ჰაერზე საუბრით და მამების ციტატების მოყვანით ვერაფერს ვიზავთ, მოიყვან მამა პაისის? დაუხვედრებ კონსტანტინეპოლს. . . მოკლედ ამ შემთხვევაში სანი ვერაფერს წყვეტს, რადგან თავად მამებში არაა კონკრეტულ საკითხზე ერთობა.

ხოდა ვიმსჯელოთ ფაქტებით, ჩემთვის ეს თემა დღემდე ბუნდოვანია და სურვილი მექნება ბურუსი გავფანტო საკუთარ გონებაში biggrin.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

130 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 31st May 2024 - 11:18 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი