IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

27 გვერდი V « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> საღმრთო ლიტურგია, ყველაფერი წირვის შესახებ
athos
პოსტი Feb 21 2008, 10:13 AM
პოსტი #161


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
ამ თემამ დამაინტერესა, როგორც მახსოვს ოსიპოვსა და კარელინს ჰქონდათ ამაზე კამათი ხო

უფრო ოსიპოვს და ასმუსს

კარელინის არც ვიცი აქვს თუ არა რამე ამასთან დაკავშირებით დაწერილი


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ალექსანდრე
პოსტი Feb 21 2008, 02:01 PM
პოსტი #162


Advanced Member
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 6,232
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 7



ციტატა(ეკატერინე @ Feb 21 2008, 09:13 AM) *

უფრო ოსიპოვს და ასმუსს

კარელინის არც ვიცი აქვს თუ არა რამე ამასთან დაკავშირებით დაწერილი

კი აქვს. აქ http://eparchy-batumi.ge/dokuments/RISTVIS...TMENS_UFALI.pdf 30-ე გვერდზე ნახე ევქარისტიის შესახებ საუბრობს.


--------------------
ჩვენისა ცხორებისათვის ჯვარცმული იესუ, ჩვეულებისაებრ ტკბილად გეტყოდა, ნუ მტირ მე, დედაო საყვარელო, გარნა შენ გოდებით ხმობდი, მეცა შენთანა მოვკუდები, ძეო ჩემო საყვარელო.

ვითარცა ლეღვსა მას უნაყოფოსა, ნუ მომკვეთ მე მაცხოვარ ცოდვილსა ამას, არამედ მერმეცა მრვალ-ჟამ შენდობაი მომმადლე და მორწყე სული ჩემი, ცრემლითა სინანულისათა, რათა ნაყოფი მოგართვა შენ მოწყალებისა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 21 2008, 02:08 PM
პოსტი #163


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
პურის არსება ისევ პურის არსებად რჩება, ხოლო ქრისტეს სისხლად და ხორცად იწოდებიან იმიტომ, რომ ხდებაო პურის და ღვინის ჰიპოსტასურად, "ქალკედონურად" შეერთებაო ღმერთ-სიტყვის ჰიპოსტასთანო.


ამას ამბობდა ოსიპოვი

ციტატა
ძღვნის კურთხევის შემდეგ პურის და ღვინის არსება აღარ რჩება ძღვენში (ე.ი. ხდება გარდაარსება ქრისტეს ხორცად და სისხლად), მაგრამ რჩება ფერი, სუნი, გემო და მისთ.





ამას ამბობს რუსეთის სინოდის საღვთისმეტყველო კომისია.


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ალექსანდრე
პოსტი Feb 21 2008, 02:20 PM
პოსტი #164


Advanced Member
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 6,232
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 7



ციტატა(ეკატერინე @ Feb 21 2008, 01:08 PM) *

ამას ამბობდა ოსიპოვი
ამას ამბობს რუსეთის სინოდის საღვთისმეტყველო კომისია.

გასაგებია, ლინკი რაც დავდე გადახედე აბა, მგონი არც მაგას უწერია სხვა რამე რაც სინოდმა არ გადაწყვიტა, თანაც დასაბუტებულად უწერია.


--------------------
ჩვენისა ცხორებისათვის ჯვარცმული იესუ, ჩვეულებისაებრ ტკბილად გეტყოდა, ნუ მტირ მე, დედაო საყვარელო, გარნა შენ გოდებით ხმობდი, მეცა შენთანა მოვკუდები, ძეო ჩემო საყვარელო.

ვითარცა ლეღვსა მას უნაყოფოსა, ნუ მომკვეთ მე მაცხოვარ ცოდვილსა ამას, არამედ მერმეცა მრვალ-ჟამ შენდობაი მომმადლე და მორწყე სული ჩემი, ცრემლითა სინანულისათა, რათა ნაყოფი მოგართვა შენ მოწყალებისა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Feb 21 2008, 02:23 PM
პოსტი #165


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ეკატერინე
ასე მარტივი არაა ეს საკითხი

არსება საერთოდ რა არის არაა ცნობილი, განმარტება არ არსებობს და ისე, როგორც "განიმარტება" საერთოდ აბსურდია, რადგან არისტოტელეს ემყარება ეს ყველაფერი და ახლა, როდესაც ხდება მაგალითად გადაადგილება ძღვენის, ცხადია არსი არ უნდა გადაადგილდეს - როდესაც დანაწევრება ხდება - არსი არ უნდა დანაწევრდეს (ეს დოგმატის ფუნდამენტალური მომენტია)...ანუ თუ ის პური არსობრიობის არისტოტელესეული განმარტებით გაიგება - მაშინ ხორციც ნაწევრდება


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 21 2008, 02:34 PM
პოსტი #166


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



შეიძლება ითქვას ორი რამ აშკარაა:

1) განმარტებით ბოლომდე არც ეგ და არც ზოგი უძირითადესი დოგმატი არ განიმარტება, მაგ. წმ. სამება, მეორე ჰიპოსტასის განკაცება, ღვთისმშობლის ქალწულობა და სხვანი

2) მიუხედავად ამისა , ეკლესია იმუშავებს დოგმატიკაში ტერმინოლოგიას და შეხედულებებს, რომლებიც საერთო-სავალდებულო გასაზიარებელია; მაგ "სამება" , "ჰიპოსტასი" (გვამოვნება) და თავად სწავლებები ამ ტერმინთა შესახებ.

ახლა შეგვიძლია ვიფიქროთ; რომელი წარმოაგდენს ეკლესიაში მიღებულ სწავლებას, რადგან ეკლესიიას გააჩნია და უნდა გააჩნდეს ასეთ ფუნდამენტალურ საკითხზე თავისი შეხედულება, თუნდაც განმარტების გარეშეც, როგორც გვწამს რომ ღმერთია არის წმ. სამება ( ან ძე ღმერთი განკაცდა, ან ქალწულად დარჩა ღვთისმშობელი...) მაგრამ როგორ არ ვიცით...

ციტატა
პურის არსება ისევ პურის არსებად რჩება, ხოლო ქრისტეს სისხლად და ხორცად იწოდებიან იმიტომ, რომ ხდებაო პურის და ღვინის ჰიპოსტასურად, "ქალკედონურად" შეერთებაო ღმერთ-სიტყვის ჰიპოსტასთანო.


ამას ამბობდა ოსიპოვი

ციტატა
ძღვნის კურთხევის შემდეგ პურის და ღვინის არსება აღარ რჩება ძღვენში (ე.ი. ხდება გარდაარსება ქრისტეს ხორცად და სისხლად), მაგრამ რჩება ფერი, სუნი, გემო და მისთ.





ამას ამბობს რუსეთის სინოდის საღვთისმეტყველო კომისია.



ოსიპოვი შეიძლება შეცდა კიდეც, მისი უახლესი წიგნი მეც წავიკითხე და ზოგი შეხედულება, რბილად რო ვთქვა, ან არაა ზუსტად გადმოცემული ტერმინოლოგიაში, ან არაა თავად ზუსტი... მაგრამ ეს მის პიროვნებას და უამრავ საკითხში მის ავტორიტეტს არანაირად არ ამდაბლებს...

ეს უკანასკნელი უნდა გავითვალისწინოთ,

საინტერესოა-თი;

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ალექსანდრე
პოსტი Feb 21 2008, 02:38 PM
პოსტი #167


Advanced Member
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 6,232
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 7



ციტატა
ოსიპოვი შეიძლება შეცდა კიდეც, მისი უახლესი წიგნი მეც წავიკითხე და ზოგი შეხედულება, რბილად რო ვთქვა, ან არაა ზუსტად გადმოცემული ტერმინოლოგიაში, ან არაა თავად ზუსტი... მაგრამ ეს მის პიროვნებას და უამრავ საკითხში მის ავტორიტეტს არანაირად არ ამდაბლებს... ეს უკანასკნელი უნდა გავითვალისწინოთ,

რათქმაუნდა მის ავტორიტეტს არც არავინ ამდაბლებს, მე მისი ძალიან საინტერესო ნაშრომები მაქვს წაკითხული, სადაც ძალიან გასაგებად და საინტერესოდ გადმოსცემს ყოველივეს. თუ შეცდა არც ესაა გასაკვირი, შეუმცდარი ხომ არც არავინაა yes.gif


--------------------
ჩვენისა ცხორებისათვის ჯვარცმული იესუ, ჩვეულებისაებრ ტკბილად გეტყოდა, ნუ მტირ მე, დედაო საყვარელო, გარნა შენ გოდებით ხმობდი, მეცა შენთანა მოვკუდები, ძეო ჩემო საყვარელო.

ვითარცა ლეღვსა მას უნაყოფოსა, ნუ მომკვეთ მე მაცხოვარ ცოდვილსა ამას, არამედ მერმეცა მრვალ-ჟამ შენდობაი მომმადლე და მორწყე სული ჩემი, ცრემლითა სინანულისათა, რათა ნაყოფი მოგართვა შენ მოწყალებისა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Feb 21 2008, 02:39 PM
პოსტი #168


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



KAIROS
ვსაუბრობ ტერმინზე, რომელიც დოგმა არაა, თუმცა ზოგან გამოიყენება დოგმის "ასახსნელად"

პ.ს.
ოსიპოვი მაგრა უბერავს ერთ ადგილას, როდესაც საუბრობს სულის შესახებ -ნეო-ორიგენიზმს ქადაგებს მგონი biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 21 2008, 02:44 PM
პოსტი #169


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
ასე მარტივი არაა ეს საკითხი

არსება საერთოდ რა არის არაა ცნობილი, განმარტება არ არსებობს და ისე, როგორც "განიმარტება" საერთოდ აბსურდია, რადგან არისტოტელეს ემყარება ეს ყველაფერი და ახლა, როდესაც ხდება მაგალითად გადაადგილება ძღვენის, ცხადია არსი არ უნდა გადაადგილდეს - როდესაც დანაწევრება ხდება - არსი არ უნდა დანაწევრდეს (ეს დოგმატის ფუნდამენტალური მომენტია)...ანუ თუ ის პური არსობრიობის არისტოტელესეული განმარტებით გაიგება - მაშინ ხორციც ნაწევრდება

მარტივი რომ არაა, იმიტომ გახდა საჭირო ასე ხანგრძლივად ამ თემაზე მუშაობა და შესწავლა. განხილვაში მონაწილეობას იღებდნენ მოსკოვის და სანქტ-პეტერბურგის სასულიერო აკადემიები, წმ. ტიხონის სახელობის ჰუმანიტარული ინსტიტუტი და ა.შ.
რომლებმაც დაასკვნეს რა არის მართლმადიდებლური სწავლება ევქარისტიის შესახებ წმ. მამათა მიხედვით

შენი არგუმენტები ვგონებ მათთვისაც არის ცნობილი, მაგრამ ამას ხელი არ შეუშლია აღნიშნული დადგენილების მიღებაში

რაც შეეხება ოსიპოვს, ეს არის მაგალითი იმისა, რომ შეუმცდარი არავინაა და საჭირო არ არის თანამედროვე ღვთისმეტყველების უცდომელების რანგში აყვანა


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Feb 21 2008, 02:47 PM
პოსტი #170


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(ეკატერინე @ Feb 21 2008, 03:44 PM) *

შენი არგუმენტები ვგონებ მათთვისაც არის ცნობილი,



სამწუხაროდ ამ საკითხით არ ყოფილა იქ საკითხი განხილული....
პ.ს.
მეუფე კალისტოს უეარის პოზიცია ჩემთვის პირადად ყველაზე მისაღებია - გარდაარსების საეჭვო ტერმინის გამო, აჯობებს საერთოდ არ გამვიყენოთ ის ხმარებაში.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 21 2008, 02:52 PM
პოსტი #171


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



მანდ საქმე მარტო ტერმინში არ არის, მთავარია რას გულისხმობ ტერმინის ქვეშ

ციტატა
გასაგებია, ლინკი რაც დავდე გადახედე აბა, მგონი არც მაგას უწერია სხვა რამე რაც სინოდმა არ გადაწყვიტა, თანაც დასაბუტებულად უწერია.

გადავხედე, მისი პოზიციაც სინოდის პოზიციას ემთხვევა


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 21 2008, 03:13 PM
პოსტი #172


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა

პ.ს.
ოსიპოვი მაგრა უბერავს ერთ ადგილას, როდესაც საუბრობს სულის შესახებ -ნეო-ორიგენიზმს ქადაგებს მგონი biggrin.gif

და ცხონების და გადარჩენის საკითხშიც ასეა, ლამის ეშმაკის გარდა არავინ დატოვა ჯოჯოხეთში biggrin.gif
ციტატა
მეუფე კალისტოს უეარის პოზიცია ჩემთვის პირადად ყველაზე მისაღებია - გარდაარსების საეჭვო ტერმინის გამო, აჯობებს საერთოდ არ გამვიყენოთ ის ხმარებაში.

სხვა რამ ტერმინი მგონი არც მოუცია უეარსს... საერთოდ არის მისი შროემბიდან ამ საკითხუსადმი მიძღვნილი რაიმე ნაწილი ინეტში?
ისე ნახეთ ეგ:
მოციქული პავლე ამტკიცებს, რომ ასეთი ადამიანები ისჯებიან არა მხოლოდ მარადიულ ,არამედ მიწიერ ცხოვრებაშიც:აქ_ავადმყოფობები
თ და ნადრევი სიკვდილით, მარადისობაში_ქრისტესაგან განტევებით.ისინი არიან, ვინც ზიარებას, როგორც უბრალო პურს, ისე ღებულობენ და ის ქრისტეს ხორცად არ მიაჩნიათ. ჩვენდა გასაკვირად, იმადამიანთა შორის, რომლებსაც არ სწამთ, რომ ევქარისტიის კანონის დროს პურისა და ღვინის გადაქცევა ქრისტეს ხორცად და სისხლად ხდება, მოსკოვის სასულიერო აკადემიის პროფესორი,ძირითადი ღვთისმეტყველების კათედრის გამგე,ბ-ნი ოსიპოვი აღმოჩნდა. ის
თვლის, რომ ლიტურგიკული მღვდელმსახურების შემდეგ პური დაღვინო პურად და ღვინოდვე რჩება, მაგრამ მათ ქრისტე თავის ღვთაებრივ იპოსტასში ღებულობს და ამით განწმედს. ეს საღვთისმეტყველო`აღმოჩენა~ბ-ნ ოსიპოვს სურს წარმოადგინოს , როგორც მართლმადიდებელი ეკლესიის სწავლება და არანაირად ავანგარდისტული ექსპერიმენტი........
წერს კარელინი... არქ. რაფაელს, რომ დიდად გულზე არ ეხატება არც პროფ. ოსიპოვი, და არც მისიონერი დიაკ. კურაივი, არაა სიახლე, ამიტომ აჯობებს, თუ დაზუსტებით მოვიყვანთ, ზუსტად რას და რა კონტექსტში წერს იგი და მერე განვიხილოთ...

ციტატა
საჭირო არ არის თანამედროვე ღვთისმეტყველების უცდომელების რანგში აყვანა

და არც ის, რომ რადგან ერთში შეცდა, ყველაფერში ეჭვის თვალით შეხედო, ვეჭვობ, ამ მიზნით ხომ არ წამოიწია ეს თემა? ohmy.gif\

ყველაფერი აქ დადის ტერმინ:
ციტატა
გარდაარსების

გამოყენებაზე, განმარტებაზე...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 21 2008, 04:41 PM
პოსტი #173


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
ვეჭვობ, ამ მიზნით ხომ არ წამოიწია ეს თემა? \

არ არის ბნელ ოთახში შავი კატის ძებნა საჭირო, მითუმეტეს თუ ის იქ არ არის.
ეგ მიზანი რომ მქონოდა, შესაბამისადაც დავწერდი, არ მომერიდებოდა მერწმუნე.
ამ თემაში ზუსტად ამ საკითხთან დაკავშირებით საკმაოდ ცხარე კამათი იყო და მნიშვნელოვნად ჩავთვალე ამ ინფორმაციის დადება.

და საერთოდ აქ რაღა არის განსახილევლი ვერ ვხედავ, ეტყობა არ წაიკითხე თავიდან ბოლომდე ყურადღებით ის მოხსენება რომელიც დავდე.
იქ შავით თეთრზე წერია:
Противопоставление православно-святоотеческого термина преложение схоластически-аристотелевскому термину пресуществление не находит себе реального подтверждения.
ანუ ტერმინებს ერთი და იგივე მნიშვნელობა აქვთო და თუ ერთი მნიშვნელობის არიან, რომელსაც გინდა გამოიყენებ

მანდ ტერმინის განსაზღვრა კი არ იყო, არამედ:
В Евхаристии хлеб и вино прелагаются, пресуществляются в Тело и Кровь Христовы – то есть меняют свою сущность, перестают быть хлебом и вином, сохраняя все свои внешние признаки.

ოსიპოვი კი ამბობდა ეს ასე არ არისო.
რა შუაშია ტერმინი?



ციტატა
და არც ის, რომ რადგან ერთში შეცდა, ყველაფერში ეჭვის თვალით შეხედო

ოსიპოვზე იმის თქმა რომ მხოლოდ ერთხელ შეცდა სასაცილოა.
ერთზე მეტი შეცდომა ნამდვილად აქვს


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 25 2008, 05:51 AM
პოსტი #174


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



კარგი დავიჯერეთ, რომ ოსიპოვზე განზრახ შეტევა არ იყო, თუმცა მაინც რომ არ სარგებლობს დიდი სიმპატიით კონსერვატორებში ესეც ცნობილია და თუ შეცდა სადმე ამას რომ იყენებენ ისიც ნათელია და ამიტომ დავწერე; გავანებოთ ამას თავი...
ციტატა
ანუ ტერმინებს ერთი და იგივე მნიშვნელობა აქვთო და თუ ერთი მნიშვნელობის არიან, რომელსაც გინდა გამოიყენებ

ვითომ? არცთუისე მასე ადვილადაა საქმე, მართალია კრებამ დაწერა:

ციტატა
Противопоставление православно-святоотеческого термина преложение схоластически-аристотелевскому термину пресуществление не находит себе реального подтверждения.


უკვე თავადვე აჩვენებს, რომ ერთი "თანადადება" და "გარდაარსება" სხვადასხვა წყაროსაგანაა, მეორე აშკარად ფილოსოფიურია და განმარტების გარეშე, მართლაც რაღაც უცნაური მდგომარეობა, მაგალითად რაც დაწერა კანუდოსელმა:

"
ციტატა
არსება საერთოდ რა არის არაა ცნობილი, განმარტება არ არსებობს და ისე, როგორც "განიმარტება" საერთოდ აბსურდია, რადგან არისტოტელეს ემყარება ეს ყველაფერი და ახლა, როდესაც ხდება მაგალითად გადაადგილება ძღვენის, ცხადია არსი არ უნდა გადაადგილდეს - როდესაც დანაწევრება ხდება - არსი არ უნდა დანაწევრდეს (ეს დოგმატის ფუნდამენტალური მომენტია)...ანუ თუ ის პური არსობრიობის არისტოტელესეული განმარტებით გაიგება - მაშინ ხორციც ნაწევრდება


ანუ ტერმინი " გარდაარსება" უნდა განიმარტოს, ცალკე ტერმინი, როგორც აღინიშნა, ზოგის აზრით დამაბნეველია და შესაცვლელიაო...

ზოგადად რათქმაუნდა კრება მართალს ბრძანებს და უნდა მივიღოთ, უბრალოდ ტერმინოლოგია არაა ასე ადვილი, რომელიც გინდა ისე გამოიყენე...

სულ ეს იყო-თი;

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 25 2008, 09:19 PM
პოსტი #175


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



KAIROS
ციტატა
ვითომ? არცთუისე მასე ადვილადაა საქმე,
უკვე თავადვე აჩვენებს, რომ ერთი "თანადადება" და "გარდაარსება" სხვადასხვა წყაროსაგანაა, მეორე აშკარად ფილოსოფიურია და განმარტების გარეშე, მართლაც რაღაც უცნაური მდგომარეობა,


რა ვიცი, ეს უცნაურობა რატომღაც ვერ შენიშნა მაგალითად პომაზანსკიმ თავის დოგმატურ ღვთისმეტყველებაში, სადაც წერს:

ამ ჭეშმარიტებას „აღმოსავლეთის პატრიარქთა ეპისტოლე“ შემდეგი სიტყვებით გამოხატავს: „გვწამს, რომ ამ მღვდელმოქმედებაში ჩვენს წინ მყოფობს უფალი ჩვენი იესო ქრისტე არა სიმბოლურად (τυπίκώς) არც ხატოვნად (εικονίκως), არა მადლის სიუხვით, როგორც სხვა დანარჩენ საიდუმლოებებში, არა ოდენ მოფენით, როგორც, ზოგი მამის აზრით, ნათლისღების დროს ხდება; არც პურის „გამსჭვალვით“, თითქოს ღმერთ-სიტყვას ევქარისტიით შეწირულ პურში არსობრივად „შეეღწიოს“, როგორც ამას ლუთერის მიმდევრები საკმაოდ უხეიროდ და უღირსად გვიხსნიან. უფალი მყოფობს ჭეშმარიტად და ნამდვილად, - პურისა და ღვინის კურთხევისას პური გადაიქცევა, გარდაარსდება, გარდაიქმნება, გარდაისახება ჭეშმარიტ ხორცად უფლისა, რომელიც დაიბადა ბეთლემში ქალწულისაგან, მოინათლა იორდანეში, ივნო, დაეფლა, აღდგა, ამაღლდა და მჯდომარე არის მარჯვენით მამისა და მოვალს ზეციდან ღრუბელთა ზედა. ხოლო ღვინო გარდაიქცევა და გარდაარსდება უფლის ჭეშმარიტ სისხლად, რომელიც ჯვარზე მისი ვნების დროს დაითხია ქვეყნის ცხონებისათვის; კვალად გვწამს, რომ პურისა და ღვინის კურთხევისას რჩება და არა თავად პური და ღვინო, არამედ მათი სახით უფლის ხორცი და სისხლი“

ციტატა
ცალკე ტერმინი, როგორც აღინიშნა, ზოგის აზრით დამაბნეველია და შესაცვლელიაო...

ციტატა
ზოგადად რათქმაუნდა კრება მართალს ბრძანებს და უნდა მივიღოთ, უბრალოდ ტერმინოლოგია არაა ასე ადვილი, რომელიც გინდა ისე გამოიყენე...


რა ტერმინით უნდა შეიცვალოს და ვის აბნევს? (ოსიპოვს მაგალითად ოციოდე წლის წინ არ აბნევდა, მერე დააბნია biggrin.gif )
და რა აზრი აქვს ტერმინის შეცვლას, გიწერენ ერთიდაიგივე მნიშვნელობის არიანო, მეტი რა უნდა გითხრან?
და რას ამბობს ეს კრება მართალს თუ ერთ-ერთ მთავარში არ ეთანხმები?

ციტატა
კარგი დავიჯერეთ, რომ ოსიპოვზე განზრახ შეტევა არ იყო, თუმცა მაინც რომ არ სარგებლობს დიდი სიმპატიით კონსერვატორებში ესეც ცნობილია და თუ შეცდა სადმე ამას რომ იყენებენ ისიც ნათელია და ამიტომ დავწერე; გავანებოთ ამას თავი...

ზოგიერთებისგან განსხვავებით თანამედროვე ღვთისმეტყველებს შავ-თეთრად არ ვუყურებ და არ ვფიქრობ რომ ლიბერალები რასაც წერენ ან კონსერვატორები ყველაფერი აბსოლუტური ჭეშარიტებაა, ხოლო მეორე მხარე ყველაფერში ცდება rolleyes.gif

საერთოდ რისი თქმა გინდოდა ამ პოსტით ვერ მივხვდი, თან ვეთანხმებიო, თან არ ვეთანხმებიო... unsure.gif


ეეეჰ-ით

ეკატერინე


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Feb 25 2008, 09:58 PM
პოსტი #176


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ციტატა
არ ეთანხმები?

სად დავწერე არ ვეთანხმები მეთქი? ohmy.gif, არამედ ხაზუ გავუსვი, რომ ტერმინი ზოგს უპრობლემოდ მიაჩნია, ზოგს არა, ეგაა სულ...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
athos
პოსტი Feb 25 2008, 11:17 PM
პოსტი #177


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



ციტატა
სად დავწერე არ ვეთანხმები მეთქი? ohmy.gif, არამედ ხაზუ გავუსვი, რომ ტერმინი ზოგს უპრობლემოდ მიაჩნია, ზოგს არა, ეგაა სულ...

g.gif



--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი Feb 25 2008, 11:57 PM
პოსტი #178


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



ციტატა
შევეცდები ამ დღეებში ქართულად ვთარგმნო


ეკატერინე yes.gif და იქ დადე smile.gif

პ.ს. ბოდიშით.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Mar 4 2008, 01:41 PM
პოსტი #179


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



ცალკე თემის გახსნა არ ღირდა და ამიტომ აქ დავწერ

ტიპიკონის თანახმად, დღეს საღამოს, ხვალ დილით, აგრეთვე ხუთშაბათს საღამოს და პარასკევს დილით იკითხება ეფრემ ასურის ლოცვა ("უფალო და მეუფეო...")

girl_angel.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
თათარაშვილი
პოსტი Mar 4 2008, 09:03 PM
პოსტი #180


გამვლელი მემბერი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 5,533
რეგისტრ.: 2-June 07
მდებარ.: ზურგიანი სკამი
წევრი № 2,083



ციტატა(კანონისტი @ Mar 4 2008, 01:41 PM) *

ცალკე თემის გახსნა არ ღირდა და ამიტომ აქ დავწერ

ტიპიკონის თანახმად, დღეს საღამოს, ხვალ დილით, აგრეთვე ხუთშაბათს საღამოს და პარასკევს დილით იკითხება ეფრემ ასურის ლოცვა ("უფალო და მეუფეო...")

girl_angel.gif

მადლობა შეხსენებისთვის 2kiss.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

27 გვერდი V « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 3 მომხმარებელი (მათ შორის 3 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 20th April 2024 - 12:58 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი