IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

27 გვერდი V « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> საღმრთო ლიტურგია, ყველაფერი წირვის შესახებ
მნათე
პოსტი Dec 19 2006, 12:12 PM
პოსტი #101


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
ახალ დოგმატებს კი არ იღებს, წმ. მამათა მიერ გადმოცემულ მართლმადიდებლურ სწავლებას ამტკიცებს.


ხო რაღაც biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

მოიცა კაცო, ახლა მართლა ქრისტეს განპურება ისე მეჩვენება laugh.gif

კანუდოს აღაღე პირი შენი, თქვი რამე laugh.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 19 2006, 01:24 PM
პოსტი #102


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 19 2006, 08:19 AM) *




სოტირის ახლა ცოტა დაკავებული ვარ, მოკლედ გეტყვი ჯერ. ამდნს რომ მიწერ ციტატებს სადაც ქრისტეს ჭეშმარიტ სისხლზე და ხორცზეა საუბარი, შენ საერთოდ ლოგიკა გაქვს?

ევქარისტიული პური და ღვინო არის ჭეშმარიტი სისხლი და ხორცი ქრისტესი-ჭეშმარიტი და არა მოჩვენებითი


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 19 2006, 02:01 PM
პოსტი #103


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



კანუდოსელი
ციტატა
ევქარისტიული პური და ღვინო არის ჭეშმარიტი სისხლი და ხორცი ქრისტესი-ჭეშმარიტი და არა მოჩვენებითი

ცხადია

"მრწამს უფალო და აღვიარებ, რამეთუ შენ ხარ ქრისტე ძე ღვთისა ცხოველისა მოსრული სოფლად ცოდვილთა ცხოვნებად, რომელთაგან პირველი მე ვარ.
და კუალად მრწამს, რამეთუ ესე არს თვით უხრწნელი ხორცი შენი და ესე არს თვით პატიოსანი სისხლი შენი..."


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Dec 19 2006, 02:16 PM
პოსტი #104


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
ცხადია

"მრწამს უფალო და აღვიარებ, რამეთუ შენ ხარ ქრისტე ძე ღვთისა ცხოველისა მოსრული სოფლად ცოდვილთა ცხოვნებად, რომელთაგან პირველი მე ვარ.
და კუალად მრწამს, რამეთუ ესე არს თვით უხრწნელი ხორცი შენი და ესე არს თვით პატიოსანი სისხლი შენი..."


მაგაზე ორივე თანხმდება, საუბარია ევქარისტიის შემდეგ პურის ბუნების ცვლილება არ ცვლილებაზე, ანუ გადაარსება არ გადაარსების შესახებ smile.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 19 2006, 02:18 PM
პოსტი #105


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(კანონისტი @ Dec 19 2006, 03:01 PM) *

კანუდოსელი

ცხადია

"მრწამს უფალო და აღვიარებ, რამეთუ შენ ხარ ქრისტე ძე ღვთისა ცხოველისა მოსრული სოფლად ცოდვილთა ცხოვნებად, რომელთაგან პირველი მე ვარ.
და კუალად მრწამს, რამეთუ ესე არს თვით უხრწნელი ხორცი შენი და ესე არს თვით პატიოსანი სისხლი შენი..."



ჩვენ აქ ვმსჯელობთ, ის პური პურად რჩება ისე,რომ ერთდროულად ჭეშმარიტი ხორცი და სისხლია ქრისტესი თუ ისე, რომ აღარ არის პური და მხოლოდ მის თვისებებს ატარებს-აი ეს უკანასკნელი მომენტი საერთოდ ფილოსოფიაშიც პრობლემატურია-თვისებების ერთობლიობაა არსი თუ არა. მე ამ საკითხზე მთლად ნათელი პასუხი არ მაქვს


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 19 2006, 06:39 PM
პოსტი #106


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 19 2006, 08:19 AM) *

ხომ არ გინდათ მისი სტატია დავდო აქ? შერცხვებით უბრალოდ.

ეხ სოტირის, არ მცალია მარა აი ამას დავდებ, სამწუხაროდ ქართულადაა, თან არაა შესაბამის ფონტში, მოკლედ წაიკითხე:

me vfiqrob, rom SeiZleba iyo marTlmadidebeli da ar gamoiyeno sityva transsubstancia-“gardasaxva”, romelic ar gvxvdeba arc Cvens liturgiaSi da arc protestantebis SemoerTebis wesSi. am terminis, iseve rogorc transsubstanciis Sesaxeb swavlebis ukan ar aris aranairi piroba, romelsac ZaluZs mianiWos mas dogmaturobis Sinaarsi, anu igi ar aris aucilebeli. is ar gvxvdeba arc wminda werilSi, arc Seucdomeli msoflio saeklesoi krebebis dadgenilebebSi, mis ukan ar aris aseve wminda mamaTa azric. ra dogmatia es? Tanac gancalkevebulad aRebuli eklesiis mamebis Tanxmoba, ar SeiZleba CaiTvalos dogmatis Camoyalibebis safuZvlad, aramed iTvleba, rogorc damamtkicebeli ama Tu im swavlebis WeSmaritebisa. Tumca am SemTxvevaSi eklesiis mamebis Tanxmobaze saubari transsubstanciasTan (gardasaxvasTan) dakavSirebiT arc SeiZleba yofiliyo, radgan eklesiis ukanaskneli mama ioane damaskeli gardaicvala VIII saukuneSi, xolo substanciis gamomgonebeli – beri pasqazi radberti filosofosobda da cdilobda auxsnelis axsnas IX saukuneSi. transsubstanciis Sesaxeb swavlebam sruli ganviTareba hpova XVI saukuneSi. is damtkicebulia tridentis krebis mier (1545-1563). CvenTan aRmosavleTSi es swavleba Semovida asi wlis Semdeg (1641) konstantinepolis adgilobrivi krebis mier, romelic mimarTuli iyo “kalvinisturi eresis” winaaRmdeg, romlebic uaryofen cvlilebas (originalSia-преложение). aTasxuTas welze meti xani cxovrobda Cveni eklesia yovelgvari transsubstanciis gareSe. SemdgomSi, rodesac mas dasWirda ukugdeba kirile lukarisan slidarobaSi (da saerTod garkveul midrekilebaSi kalvinizmisken), man miiRo gardasaxva, rogorc Sesaferisi polemikuri iaraRi.

ახლა არ თქვა რომ ეს პადძელკაა biggrin.gif

პ.ს.
აქამდე ყველა საბუთს პადძელკად biggrin.gif ასაღებდი და რავი, იქნებ გონს მოეგო. და კიდე, გირჩევ (ახლა არ თქვა რჩევა შენთვიე შეინახეო biggrin.gif) კი არ წაიკითხო, არამედ წაკითხულიდან შინაარსიც გამოიტანო.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 19 2006, 07:28 PM
პოსტი #107


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 19 2006, 01:24 PM) *

სოტირის ახლა ცოტა დაკავებული ვარ, მოკლედ გეტყვი ჯერ. ამდნს რომ მიწერ ციტატებს სადაც ქრისტეს ჭეშმარიტ სისხლზე და ხორცზეა საუბარი, შენ საერთოდ ლოგიკა გაქვს?


მე თუ არ მაქვს, იმ ხალხს მაინც აქვს ვის პოზიციასაც გეუბნებით ახლა. წაიკითხეთ ის სტატიები. დაჟინებით ამტკიცებენ წმიდა მამები, ევქარისტიის საიდუმლოში სწორედ იმ ხორცს ვეზიარებით, ღმრთის სიტყვამ რომ ყოვლადწმიდა ქალწულისგან მიიღოო, სწორედ იმ ხორცს ვეზიარებით, ჯვარზე რომ ეკიდაო, სწორედ იმ ხორცს ვეზიარებით, ლახვარი რომ უგმირესო, სწორედ იმ სისხლს ვსვამთ, მაცხოვრის გვერდიდან რომ გარდამოხდაო. როგორ რჩება აქ ადგილი პურისა და ღვინის არსებისთვის? ღმრთისმშობელისგან ღმრთის სიტყვამ პური მიიღო? ჯვარზე პური ეკიდა? პურს უგმირეს ლახვარი? ღვინო გარდამოხდა მაცხოვრის გვერდიდან? რაც არ უნდა იძახოს ოსიპოვმა პურის ჰიპოსტასურად, ქალკედონურად შეერთებაზე და ამის გამო პურისთვის ქრისტეს ხორცის წოდების შესაძლებლობაზე, სწორედ ასეთი უაზრო დასკვნები გამოუვა.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 19 2006, 07:42 PM
პოსტი #108


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 19 2006, 08:28 PM) *

ევქარისტიის საიდუმლოში სწორედ იმ ხორცს ვეზიარებით,


მერე ამას ვინ უარყოფს?

რაღაც იმ ნააზრევის შინაარსი არ მოგეწონა სოტირის biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 19 2006, 08:22 PM
პოსტი #109


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



[quote name='კანუდოსელი' date='Dec 19 2006, 06:39 PM' post='28137']
ეხ სოტირის, არ მცალია მარა აი ამას დავდებ, სამწუხაროდ ქართულადაა, თან არაა შესაბამის ფონტში, მოკლედ წაიკითხე:
[/quote]

ამას ვინ წერს?

[quote]me vfiqrob, rom SeiZleba iyo marTlmadidebeli da ar gamoiyeno sityva transsubstancia-“gardasaxva”,[/quote]

სიტყვის გამოყენება-არგამოყენება ისეთი პრობლემა არ არის, მთავარია გარდაარსების შესახებ სწავლებას ეთანხმებოდეთ. მაგრამ რადგან სიტყვა გარდაარსება ძალზედ ეფექტური იარაღია მწვალებლების წინააღმდეგ, ამიტომ მისი გამოყენება თითქმის აუცილებელი ხდება (მაგალითები ახლაც სახეზე გვაქვს), ხოლო სიტყვა გარდაარსების მაგინებლები იერუსალიმის პატრიარქ დოსითეოსს შეჩვენებული ჰყავს.

[quote]romelic ar gvxvdeba arc Cvens liturgiaSi da arc protestantebis SemoerTebis wesSi.[/quote]

მერე რა? მწვალებელთა შემოერთების წესში ნათქვამია ყველა ერესის შეჩვენების შესახებ და მართლმადიდებლური სწავლების მიღების შესახებ, ეს კი ავტომატურად იწვევს გარდაარსების მიღებას, რადგან ეს ეკლესიის სწავლებაა. გარდაარსება არის მღვდელმთავრის ფიცში და ამას ვერსად წაუვა კაცი.

[quote]am terminis, iseve rogorc transsubstanciis Sesaxeb swavlebis ukan ar aris aranairi piroba, romelsac ZaluZs mianiWos mas dogmaturobis Sinaarsi, anu igi ar aris aucilebeli. is ar gvxvdeba arc wminda werilSi, arc Seucdomeli msoflio saeklesoi krebebis dadgenilebebSi, mis ukan ar aris aseve wminda mamaTa azric.[/quote]

ფილარეტ მოსკოველი წმიდანი არის? ნექტარიოს პენტაპოლელი? იოანე კრონშტადტელი? თეოფანე დაყუდებული? რაზეა აქ ლაპარაკი საერთოდ?

[quote]ra dogmatia es? Tanac gancalkevebulad aRebuli eklesiis mamebis Tanxmoba, ar SeiZleba CaiTvalos dogmatis Camoyalibebis safuZvlad, aramed iTvleba, rogorc damamtkicebeli ama Tu im swavlebis WeSmaritebisa. Tumca am SemTxvevaSi eklesiis mamebis Tanxmobaze saubari transsubstanciasTan (gardasaxvasTan) dakavSirebiT arc SeiZleba yofiliyo, radgan eklesiis ukanaskneli mama ioane damaskeli gardaicvala VIII saukuneSi[/quote]

ეკლესიის უკანასკნელი მამაა იოანე დამასკელი? და მის მერე ეკლესიას დიდი მოძღვრები და მამები არ ჰყოლია? აფერუმ თქვენ.

[quote]xolo substanciis gamomgonebeli – beri pasqazi radberti filosofosobda da cdilobda auxsnelis axsnas IX saukuneSi.[/quote]

რა სუბსტანტციის გამომგონებელი? სუბსტანცია არის არსება, ეგ ტერმინი ჯერ კიდევ არისტოტელემ იცოდა და საერთოდ რა მართლმადიდებლურ ღმრთისმეტყველებაზეა საუბარი არისტოტელეს კატეგორიების გარეშე? იოანე დამასკელის დიალექტიკა თუ გაქვთ ნანახი საერთოდ?

ძველი წმ. მამები ცხადად ასწავლიან (ტერმინ გარდაარსების გამოყენების გარეშე), რომ ძღვნის კურთხევის შემდეგ პური და ღვინო გარდაარსდება ქრისტეს სისხლად და ხორცად. რა შუაშია აქ რადბერტი?

[quote]transsubstanciis Sesaxeb swavlebam sruli ganviTareba hpova XVI saukuneSi. is damtkicebulia tridentis krebis mier (1545-1563). CvenTan aRmosavleTSi es swavleba Semovida asi wlis Semdeg (1641) konstantinepolis adgilobrivi krebis mier, romelic mimarTuli iyo “kalvinisturi eresis” winaaRmdeg, romlebic uaryofen cvlilebas (originalSia-преложение).[/quote]

ძღვენი რომ ქრისტეს ხორცად და სისხლად გარდაარსდება, ეგ არის ეკლესიის სწავლება. რა სწავლების შემოსვლას ეძახით ამას?

[quote]aTasxuTas welze meti xani cxovrobda Cveni eklesia yovelgvari transsubstanciis gareSe.[/quote]

თუ სიტყვაზეა საუბარი, მაშინ ჰო (ისე უფრო სარწმუნოა სიტყვა transsubstantio ბერძნული მეტუსიოსისის თარგმანი იყოს და ისე შეეღწიოს დასავლეთში ჯვაროსნული ლაშქრობების შემდეგ. ყოველ შემთხვევაში ამ სიტყვას სწორედ შეცვალეს მნიშვნელობით იყენებს ლეონტი ბიზანტიელი მეექვსე საუკუნეში, როდესაც მაცხოვრის მიერ წყლის ღვინოდ გარდაქცევის შესახებ საუბრობს კანაში). თუ იმაზეა საუბარი, რომ ეკლესია უარყოფდა პურის და ღვინის გარდაარსებას, მაშინ ცხადია არა.

[quote]SemdgomSi, rodesac mas dasWirda ukugdeba kirile lukarisan slidarobaSi (da saerTod garkveul midrekilebaSi kalvinizmisken), man miiRo gardasaxva, rogorc Sesaferisi polemikuri iaraRi.[/quote]

როგორც სწავლება ისე კი არ მიიღო, რადგან გარდაარსების შესახებ სწავლება ისედაც ეკლესიის სწავლება იყო, არამედ მიიღო როგორც ეფექტური ტერმინი მწვალებლების წინააღმდეგ საბრძოლველად, რასაც ამბობს კიდეც კონსტანტინეპოლის კრების განჩინება:

Но поскольку в разное время многие еретики открыто отрицали существенное и реальное преложение хлеба и вина в Тело и Кровь Господа, и божественные учители святой Церкви справедливо вели борьбу против них, еретики же в свою очередь пользовались многозначными словами и софизмами для уловления простейших, Церковь, в конце концов, с целью более ясного изложения истины в отношении Таинства, в силу собственного могущества и обычая, призвав Святого Духа , воспользовалась словом "пресуществление (μετουσίωσιν)", ничего другого через него не обозначая, но только то же самое, что и [слово] "преложение (μεταβολή)" означает в отношении Таинства.

რადგან სხვადასხვა დროსო მწვალებლებიო უარყოფდნენო პურისა და ღვინის არსობრივ და რეალურ შეცვლასო ქრისტეს სისხლად და ხორცადო, ამიტომ ეკლესიამ გადაწყიტა გამოიყენოსო სიტყვა გარდაარსებაო ჭეშმარიტი სწავლების უფრო ნათლად გამოსახატავადო, ისე კი გარდაარსებით სხვას არაფერს აღვნიშნავთ, რაც ადრე შეცვალებით იყო აღნიშნულიო.

[quote]აქამდე ყველა საბუთს პადძელკად biggrin.gif[/quote]

ოქროპირის წერილი ნაყალბევია. რომც არ იყოს ნაყალბევი, ლათინური ენიდან თუ ბერძნულზე სწორ უკუთარგმანს გააკეთებს კაცი (და ამის შესახებ ნათქვამია ჩემს მიერ მითითებულ სტატიებში, რა უნდა გააკეთოს კაცმა), საბოლოო ჯამში მართლმადიდებლურ სწავლებას მიიღებს.

[quote]რავი, იქნებ გონს მოეგო.[/quote]

ღმერთს ვთხოვ გონს მოეგოთ, ჯერ-ჯერობით კი კონსტანტინეპოლის კრების ანათემის ქვეშ ხვდებით.

[quote]და კიდე, გირჩევ (ახლა არ თქვა რჩევა შენთვიე შეინახეო biggrin.gif) კი არ წაიკითხო, არამედ წაკითხულიდან შინაარსიც გამოიტანო.[/quote]

გმადლობთ რჩევისთვის.

ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 19 2006, 07:42 PM) *

მერე ამას ვინ უარყოფს?


თქვენ, ოსიპოვი და სხვები. როდესაც ზიარებისას ქრისტეს სისხლი და ხორცი გვეძლევა, ეს არის უხეშად რომ ვთქვათ ქრისტეს "ისტორიული" სისხლი და ხორცი, სწორედ ის, რომელზეც აღსრულდა საცხორებელი ვნებანი (გადაიკითხეთ რას წერს ოქროპირი). ოსიპოვის სწავლებით კი ისე გამოდის, ყველაფერი პურზე აღსრულებულა და ღვინოზე (აბა სად იყო ეგ პური და ღვინო ამ ოცი საუკუნის წინ?) ანაც ოქროპირი უაზრობებს ლაპარაკობს.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 19 2006, 08:30 PM
პოსტი #110


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 19 2006, 09:22 PM) *

ამას ვინ წერს?

ეკლესიის უკანასკნელი მამაა იოანე დამასკელი? და მის მერე ეკლესიას დიდი მოძღვრები და მამები არ ჰყოლია? აფერუმ თქვენ.



მთავარეპისკოპოსი თეოფანე ბისტროვია აფერუმი? biggrin.gif

მე ამ შემთხვევაში მისი სიტყვები მოვიყვანე...გეუბნები ლოგიკა არ გაქვს მეთქი, რა მკითხე? გინდა ბისტროვის ნააზრევი დაგიდოო?, მე კი მაგის საპასუხად დაგიდე სწორედ ბისტროვის პოზიცია, ვიფიქრე დამატებითი ხაზგასმა არ დასჭირდებოდა

პ.ს.
ამიტომ ყველა კითხვა ასე დაწერე: აფერუმო თეოფანე ბისტროვო! "და შენი გენიალური ნააზრევები" biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 19 2006, 09:49 PM
პოსტი #111


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 19 2006, 08:30 PM) *

მთავარეპისკოპოსი თეოფანე ბისტროვია აფერუმი? biggrin.gif


სერაფიმე როუზი ხომ მიწასთან გაასწორეთ, სქიზმატი არისო, ჰოდა აბა თეოფანე პოლტაველი ვინ იყო თქვენის აზრით? ემიგრანტული ეკლესიის მღვდელმთავარი იყო თუ არა? ლოგიკა სად არის?

მე მაქვს თეოფანეს მიერ მალახოვის სტატიიდან გაკეთებული რეზიუმე. სულ სხვა რამეებს წერს, თქვენ რომ ამბობთ, იხ. წიგნი свт. Феофан Полтавский, новый Затворник. Творения. Санкт-Петербург, 1997. გვ. 669–682.

ამასთან ერთია ტერმინის არააუცილებლობაზე საუბრობდე, მეორეა ევქარისტიულ ძღვენში პურისა და ღვინის არსების დარჩენაზე ძღვნის კურთხევის შემდეგ. ისე ქართული თარგმანი ძალზედ უნიჭოდაა შესრულებული და კაცი ვერ გაიგებს თეოფანე რას გულისხმობს. ცხადია ეს მხოლოდ ნაწყვეტია უფრო ვრცელი ნაშრომიდან, რომელიც მთლიანად არ მოიყვანეთ. და ყველაფერს თავი რომ დავანებოთ, გარდაარსება არის მღვდელმთავრის ფიცში და ამას ვერსად წაუვა კაცი. ვერც თეოფანე წაუვიდოდა ამას.

პ.ს. მაშ ქრისტეს ბოლო-ბოლო რამდენი ბუნება აქვს, გაარკვიეთ, თუ ვერა? ოთხი ბუნება აქვს? და ჯვარზე რა ეკიდა, ჰიპოსტასურად შეერთებული პური?


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 19 2006, 10:22 PM
პოსტი #112


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 19 2006, 02:18 PM) *

ჩვენ აქ ვმსჯელობთ, ის პური პურად რჩება ისე,რომ ერთდროულად ჭეშმარიტი ხორცი და სისხლია ქრისტესი თუ ისე, რომ აღარ არის პური და მხოლოდ მის თვისებებს ატარებს-აი ეს უკანასკნელი მომენტი საერთოდ ფილოსოფიაშიც პრობლემატურია-თვისებების ერთობლიობაა არსი თუ არა. მე ამ საკითხზე მთლად ნათელი პასუხი არ მაქვს


ჯერ იოანე დამასკელის დიალექტიკა წაიკითხეთ, რას წერს არსების, შემთხვევითების (აქციდენციების), ბუნების და ა.შ. შესახებ.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 19 2006, 10:54 PM
პოსტი #113


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 19 2006, 11:22 PM) *

ჯერ იოანე დამასკელის დიალექტიკა წაიკითხეთ, რას წერს არსების, შემთხვევითების (აქციდენციების), ბუნების და ა.შ. შესახებ.


ტკბილო რატომ გგონია რომ წაკითხული არ მაქვს rolleyes.gif

ფილოსოფიაში ეგ საკითხი გადაწყვეტილი არ არის დაგენაცვლოს კანუდოსელი-ფილოსოფია ოდნავ სხვაა და თეოლოგია ოდნავ სხვა.... მაქს შელერი, ედმუნდ გუსერლი, ალოიზ გოფლერი და რა თქმა უნდა არისტოტელე და კანტი-ეს ის მცირე ჩამონათვალია, სადაც არსების შესახებ შეიძლება იხილო სერიოზული ფილოსოფიური კვლევა.

ციტატა(Sotiris @ Dec 19 2006, 10:49 PM) *

მე მაქვს თეოფანეს მიერ მალახოვის სტატიიდან გაკეთებული რეზიუმე. სულ სხვა რამეებს წერს,

გამაგიჟებ სოტირის biggrin.gif როგორც ყოველთვის ის საბუთი რაც არ გევასება აყენებ ეჭვის ქვეშ biggrin.gif ახლა ნამდვილად დრო არ მაქვს და ვერ ჩავეძიები შენდ შედევრებს, მარა მოვძებნე ინეტში იმ ქართული თარგმანის ორიგინალური რუსული ვარიანტი.

Мне думается, что можно быть вполне православным и не употреблять выражения
“пресуществление”, которое не встречается ни в нашей литургии, ни в нашем чине присоединения протестантов (чем, очевидно, доказывается его необязательность).
За термином этим, как и за всем учением о транссубстанции, нет ни одного из условий, могущих сообщить ему характер догматичности, а стало быть и обязательности. Его нет ни в слове Божием, нет в непогрешимых постановлениях вселенских соборов, за него, наконец, нет и мнения Отцов Церкви. Что же это за догмат? Притом, согласие Отцов Церкви (consensus patrum), взятое отдельно само по себе, не может служить основанием для установления догмата, а служит лишь дополнительным доказательством истинности того или другого учения. Впрочем, в данном случае, никакого согласия Отцов Церкви в транссубстанции не могло и быть, так как последний Отец и учитель Церкви Иоанн Дамаскин умер в половине VIII столетия, а изобретатель субстанции – монах Пасхазий Радберт философствовал и старался объяснить необъяснимое в половине IX столетия. Полное свое развитие (внесшее материализацию в понятие таинства евхаристии) учение о транссубстанции получило в XVI веке. Узаконено оно (для католиков) Тридентским собором (1545-1563). У нас, на Востоке, оно введено сто лет спустя (1641) на поместном Константинопольском соборе, созванном в противодействие “Кальвинской ереси”, отвергавшей как известно преложение. Более полуторы тысячи лет Церковь наша благополучно жила без всякой транссубстанции; впоследствии, когда ей нужно было отклонить от себя обвинение в солидарности с Кириллом Лукарисом (и вообще в некоторой склонности к кальвинизму), она приняла латинское учение о пресуществлении, как подходящее полемическое оружие


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 19 2006, 11:14 PM
პოსტი #114


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 19 2006, 10:49 PM) *

ჰოდა აბა თეოფანე პოლტაველი ვინ იყო თქვენის აზრით?



biggrin.gif
არა მოდი ჯერ შევთანხმდეთ, ბისტროვი აფერუმი არის თუ არა?, სიტყვები უკან მიგაქვს თუ არა? biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sosana
პოსტი Dec 20 2006, 12:24 PM
პოსტი #115


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 15
რეგისტრ.: 5-November 06
წევრი № 391



კანუდოსელო
მაინტერსებს თეოფანე ბისტროვის რომელი ნაშრომიდანაა აღებული ეს ციტატა:

ციტატა
Мне думается, что можно быть вполне православным и не употреблять выражения
“пресуществление”, которое не встречается ни в нашей литургии, ни в нашем чине присоединения протестантов (чем, очевидно, доказывается его необязательность).
За термином этим, как и за всем учением о транссубстанции, нет ни одного из условий, могущих сообщить ему характер догматичности, а стало быть и обязательности. Его нет ни в слове Божием, нет в непогрешимых постановлениях вселенских соборов, за него, наконец, нет и мнения Отцов Церкви. Что же это за догмат? Притом, согласие Отцов Церкви (consensus patrum), взятое отдельно само по себе, не может служить основанием для установления догмата, а служит лишь дополнительным доказательством истинности того или другого учения. Впрочем, в данном случае, никакого согласия Отцов Церкви в транссубстанции не могло и быть, так как последний Отец и учитель Церкви Иоанн Дамаскин умер в половине VIII столетия, а изобретатель субстанции – монах Пасхазий Радберт философствовал и старался объяснить необъяснимое в половине IX столетия. Полное свое развитие (внесшее материализацию в понятие таинства евхаристии) учение о транссубстанции получило в XVI веке. Узаконено оно (для католиков) Тридентским собором (1545-1563). У нас, на Востоке, оно введено сто лет спустя (1641) на поместном Константинопольском соборе, созванном в противодействие “Кальвинской ереси”, отвергавшей как известно преложение. Более полуторы тысячи лет Церковь наша благополучно жила без всякой транссубстанции; впоследствии, когда ей нужно было отклонить от себя обвинение в солидарности с Кириллом Лукарисом (и вообще в некоторой склонности к кальвинизму), она приняла латинское учение о пресуществлении, как подходящее полемическое оружие


მინდა ამ ნაშრომს გავეცნო, შეგიძლია rapidshare-ზე ატვირთო?


--------------------
ჩვენ რას წავიღებთ სოფლიდან, სხვას არა წაუღია რა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 20 2006, 12:49 PM
პოსტი #116


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 19 2006, 03:39 PM) *

ეხ სოტირის, არ მცალია მარა აი ამას დავდებ, სამწუხაროდ ქართულადაა, თან არაა შესაბამის ფონტში, მოკლედ წაიკითხე:


ახლა არ თქვა რომ ეს პადძელკაა biggrin.gif

პ.ს.
აქამდე ყველა საბუთს პადძელკად biggrin.gif ასაღებდი და რავი, იქნებ გონს მოეგო. და კიდე, გირჩევ (ახლა არ თქვა რჩევა შენთვიე შეინახეო biggrin.gif) კი არ წაიკითხო, არამედ წაკითხულიდან შინაარსიც გამოიტანო.


კანოდუსელი და სოტირისი ვერაფერში თანხმდებიან ohmy.gif საოცარია...

რატომღაც დამრჩა შთაბეჭდილება, რომ შენი ციტატა ( არაქართული ფონტით) ვერ გაიგეს, ჰოდა , მშობლიურზე გადავიყვანე და აი, წაიკითხეთ თავიდან smile.gif


მე ვფიქრობ, რომ შეიძლება იყო მართლმადიდებელი და არ გამოიყენო სიტყვა ტრანსსუბსტანცია-“გარდასახვა”, რომელიც არ გვხვდება არც ჩვენს ლიტურგიაში და არც პროტესტანტების შემოერთების წესში. ამ ტერმინის, ისევე როგორც ტრანსსუბსტანციის შესახებ სწავლების უკან არ არის არანაირი პირობა, რომელსაც ძალუძს მიანიჭოს მას დოგმატურობის შინაარსი, ანუ იგი არ არის აუცილებელი. ის არ გვხვდება არც წმინდა წერილში, არც შეუცდომელი მსოფლიო საეკლესოი კრებების დადგენილებებში, მის უკან არ არის ასევე წმინდა მამათა აზრიც. რა დოგმატია ეს? თანაც განცალკევებულად აღებული ეკლესიის მამების თანხმობა, არ შეიძლება ჩაითვალოს დოგმატის ჩამოყალიბების საფუძვლად, არამედ ითვლება, როგორც დამამტკიცებელი ამა თუ იმ სწავლების ჭეშმარიტებისა. თუმცა ამ შემთხვევაში ეკლესიის მამების თანხმობაზე საუბარი ტრანსსუბსტანციასთან (გარდასახვასთან) დაკავშირებით არც შეიძლება ყოფილიყო, რადგან ეკლესიის უკანასკნელი მამა იოანე დამასკელი გარდაიცვალა VIII საუკუნეში, ხოლო სუბსტანციის გამომგონებელი – ბერი პასქაზი რადბერტი ფილოსოფოსობდა და ცდილობდა აუხსნელის ახსნას IX საუკუნეში. ტრანსსუბსტანციის შესახებ სწავლებამ სრული განვითარება ჰპოვა XVI საუკუნეში. ის დამტკიცებულია ტრიდენტის კრების მიერ (1545-1563). ჩვენთან აღმოსავლეთში ეს სწავლება შემოვიდა ასი წლის შემდეგ (1641) კონსტანტინეპოლის ადგილობრივი კრების მიერ, რომელიც მიმართული იყო “კალვინისტური ერესის” წინააღმდეგ, რომლებიც უარყოფენ ცვლილებას (ორიგინალშია-преложение). ათასხუთას წელზე მეტი ხანი ცხოვრობდა ჩვენი ეკლესია ყოველგვარი ტრანსსუბსტანციის გარეშე. შემდგომში, როდესაც მას დასჭირდა უკუგდება კირილე ლუკარისან სლიდარობაში (და საერთოდ გარკვეულ მიდრეკილებაში კალვინიზმისკენ), მან მიიღო გარდასახვა, როგორც შესაფერისი პოლემიკური იარაღი.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Dec 20 2006, 01:32 PM
პოსტი #117


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
მინდა ამ ნაშრომს გავეცნო, შეგიძლია rapidshare-ზე ატვირთო?


ხოო, მეც მიდა biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 20 2006, 09:36 PM
პოსტი #118


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 19 2006, 11:14 PM) *

არა მოდი ჯერ შევთანხმდეთ, ბისტროვი აფერუმი არის თუ არა?, სიტყვები უკან მიგაქვს თუ არა? biggrin.gif


თეოფანე ბისტროვი აფერუმი არ შეიძლება იყოს, რადგან აფერუმი შეიძლება გამოიყენო ასეთ ფრაზაში, "აფერუმ შენს ვაჟკაცობას" და ა.შ. ვაჟკაცობაც აფერუმია? biggrin.gif

აგერ არის თეოფანე ბისტროვის მიერ მალახოვის სტატიიდან გაკეთებული რეზიუმე, სადაც სულ სხვა რამეებს წერს. ბიბლიოგრაფიური ინფორმაცია: свт. Феофан Полтавский, новый Затворник. Творения. Санкт-Петербург, 1997. გვ. 669–682. ფაილის წასაკითხად დაგჭირდებათ რომელიმე დეჟავიუ რიდერი, მაგალითად აი ეს. რაფიდზე მეორე პროგრამაც ავტვირთე, ინსტალაცია არ ჭირდება, თან კომპაქტურია.

თეოფანე იმ პირველ ნაწყვეტშიც კი არაფერს ამბობს ოსიპოვის სწავლების ნაირს.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 20 2006, 09:51 PM
პოსტი #119


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 19 2006, 10:54 PM) *

ტკბილო რატომ გგონია რომ წაკითხული არ მაქვს rolleyes.gif


თქვენს პოსტინგებს რომ ვკითხულობ, ასეთ დასკვნამდე მივდივარ.

ციტატა
ფილოსოფიაში ეგ საკითხი გადაწყვეტილი არ არის დაგენაცვლოს კანუდოსელი-ფილოსოფია ოდნავ სხვაა და თეოლოგია ოდნავ სხვა.... მაქს შელერი, ედმუნდ გუსერლი, ალოიზ გოფლერი და რა თქმა უნდა არისტოტელე და კანტი-ეს ის მცირე ჩამონათვალია, სადაც არსების შესახებ შეიძლება იხილო სერიოზული ფილოსოფიური კვლევა.


კარგი, ჯერ მოდი თქვენი ფრაზა "თვისებების ერთობლიობაა არსი თუ არა" გადავთარგმნოთ ნორმალურ ენაზე: "შემთხვევითები=არსება". ახლა მოდი ის გავიხსენოთ, შემთხვევითები რა არის: ეს არის მაგალითად ფორმა, ფერი, გემო და ა.შ., ანუ მოკლედ რომ ვთქვათ ის, რაც დაკვირვებადია. ღმერთის შემთხვევაში რას შეგვიძლია დავაკვირდეთ? უხილავია და უსხეულო, ვერც ვერაფერს ვაკვირდებით. მაშინ თქვენი ლოგიკით ღმერთს არსება არ ჰქონია. და კიდევ ერთი დასკვნაც გამოდის თქვენი არგუმენტიდან: ევქარისტია პირწმიდა სიმბოლოა, რადგან რასაც თქვენ პურს ეძახით, იმას მაცხოვრის ხორცის შემთხვევითები არა აქვს, ჰოდა აბა მაშინ თქვენი ლოგიკით რა ხორცზე შეიძლება აქ საუბარი. შემთხვევითების გათანაბრება არსებასთან არის უხეში მატერიალიზმი, რომელიც ცხადია მართლმადიდებლობას არ ახასიათებს.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 20 2006, 09:59 PM
პოსტი #120


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ახლა მართლა არ მცალია, მოგვიანებით შევეცდები დავფოსტო, მაგრამ ერთს გეტყვი სოტირის, ფრთხილად, რაღაც ჩანს შენს ნაწერში ერეტიკული-მონოფიზიტური, თანაც ღმერთის არსობაზე საუბარი განკაცებამდე მაგ ლოგიკით შეიძლება თუ დაუშვებ, რომ არსება-თვისება ერთნაირ პარალელშია

მეუბნები: ღმერთის შემთსვევაში რას შეიძლება დააკვირდეო და ასკვნი: არაფერსო, რადგან ის დაკვირვებადი არააო-ეს მონოფიზიტიზმია, მეორეს მხრივ თუ გამოიყენებ ამ მიდგომას თავად ღმერთის არსების მიმართ, მაშინ საჭიროა გაგება,რამდენად ერთნაირია მიდგომა მატერიალურთან და ღვთაებრივთან. ანუ თუ მატერიალურზე ვიტყვით, რომ თვისება არის არსი, არის კი ასე ღმერთთან. ვინ თქვა რომ ეს ასეა?

ნუ დაგავიწყდება, რომ არის ისეთი რამ რაც, რომ დაინახო უნდა ირწმუნო და რომ ირწმუნო უნდა დაინახო. მე ამ განსხვავებაზე გეუბნები.

ღმერთი გახდა კაცი-ნამდვილად გახდა და არა მოჩვენებით, რადგან გახდა ე.ი. დაკვირვებადიც არის...მოციქული წერს: შევეხეთ მასო....

ფრთხილად სოტირის, გაგახსენო ედიშერის ნაწერები მამა რაფაელზე რომელსაც ასე ეთაყვანები biggrin.gif

პ.ს.
თუ შენი მიდგომა ემყარება იმას, რომ ღმერთი უსხეულოა და მორჩა-გეუბენბი კიდევ ერთხელ-ასე არაა, ის გახდა ხორცი და ამ ხორცში აღდგა


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

27 გვერდი V « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 2 მომხმარებელი (მათ შორის 2 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 20th April 2024 - 06:51 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი