IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

10 გვერდი V « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> სისხლიანი მსხვერპლი???, აქტიუალური კითხვა
afxazi
პოსტი May 15 2008, 11:55 AM
პოსტი #101


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



saria-giorgi
სულაც არ მიმითითებია შენთვის რაიმე ცოდვასა და ნაკლულევანებაზე. უბრალოდ იმას გავუსვი ხაზი რომ როცა თვლი ადამიანი რომ ვინმე გებრძვის და გდზირავს და ასე შემდეგ, ჩემს შემთხვევაში ეს ეგოისტურია მომენტია თქო.

მართლა არ მინდა კამათი იცი. მოვიდეს სემინარისტი და მას ვესაუბრები.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sergi_glaxa
პოსტი May 15 2008, 12:03 PM
პოსტი #102


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,015
რეგისტრ.: 12-December 07
წევრი № 3,400



დედააა შვილო რავა გამწარებულები ხართ...დალიეთ ყავა მოდუნდით..რა კაი ამინდია გარეთ ნახეთ smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი May 15 2008, 12:05 PM
პოსტი #103


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



smile.gif , არ იყო საჭირო ეს პოსტი, მოდერს ვტხო, წაშალოს.


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
sergi_glaxa
პოსტი May 15 2008, 12:09 PM
პოსტი #104


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,015
რეგისტრ.: 12-December 07
წევრი № 3,400



მხევალი ნინო
ნინო დეიდაააააააააააააააა laugh.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 15 2008, 12:28 PM
პოსტი #105


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(დავით ივერიელი @ Jan 25 2008, 11:42 PM) *

საკმაოდ ხშირად მოხვედრია ჩემს ყურს მსგავსი კითხვა: "რაში სჭირდებოდა ღემერთს სისხლიანი მსხვერპლი? ჯვარცმა?"

პირდაპირი პასუხი მინდა.... არ დამიწყოთ ახლა ისაო ესაო... პირდაპირ მითხარით...

ამ კითხვამ მეც დამაინტერესა....

საინტერესოა, უფალმა აბრაამს არ დაანება საკუთარი შვილის მოკვლა, მსხევერპლად შეწირვა ...

მან კი "ისე შეიყვარა წუთისოფელი, რომ მოსცა თვისი მხოლოდშობილი ძე" ... სისხლიან მსხვერპლად???

IPB-ს სურათი


სემინარისტის პოსტი წაიკითხე,რომელიც აქვეა გამოქვეყნებული რუსულად წმ.გრიგოლ პალამასი.ყველაფერზეა პასუხი გაცემული,რაც მსხვერპლშეწირვას ეხება.


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი May 15 2008, 02:23 PM
პოსტი #106


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



seminaristi
saria-giorgi
რაო, რას ამბობთ, რომ ღმერთს არ შეეძლო მსხვერპლის გარეშე ადამიანის გამოხსნა?
ღმერთის არჩევანი, კონკრეტული არჩევანი არ ნიშნავს იმას, რომ მას სხვა არჩევანი არა ჰქონდა...


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
seminaristi
პოსტი May 15 2008, 04:24 PM
პოსტი #107


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 101
რეგისტრ.: 5-July 07
მდებარ.: წალენჯიხის რ-ნი. სოფ.საჩინო
წევრი № 2,395



ციტატა(afxazi @ May 14 2008, 05:51 PM) *

seminaristi

ამიხსენით სემინარისტის ეს ფრაზა რას ნიშნავს.
ღმერთს ისევე არ შეეძლო ამ მსხვერპლის გარეშე ადამიანის გამოხსნა, როგორც მას არ შეუძლია შესცოდოს, უსამართლოდ მოიქცეს


ღმერთს არ შეუძლია შესცოდოს, უსამართლოდ მოიცქეს იმ გაგებით, რომ მის უცოდველ და ყოვლადსამართლიან ბუნებას ეს არანაირად არ უთავსდება. რა თქმა უნდა, მას აქვს ხელმწიფება შეცოდებისა და უსამართლოდ მოქცევისა (იგია ის, ვისი ძლიერების სიტყვით დგას ყოველივე და ვინღა წინაღუდგება მას?!), მაგრამ შეუძლებელია ეს მოხდეს. აზრის უფრო ნათელსაყოფად ვიტყვი, რომ ღმერთს, ყოველივე, რაც სურს, ძალუძს, მაგრამ ყოველივე, რაც ძალუძს, არ სურს. ამიტომაც, რაკი, "რაცა ღმერთსა არა სწადდეს, არა საქმე არ იქმნების", ვამბობთ, რომ ღმერთს "არ შეუძლია" შეცოდება ან უსამართლოდ მოქცევა, რადგან ეს არასოდეს არ იქნება, შეუძლებელია მოხდეს.
სწორედ, ღმრთის მიერ ამ უსამართლოდ მოუქცევლობასთან დავაკავშირე მე ადამიანის გამოხსნა ბოროტის მეუფებისაგან მსხვერპლშეწირვის გარეშე, რადგან, როგორც მრავალჯერ აღვნიშნე, ამ ქმედების (მაცხოვრის განკაცების, ვნების, და ა.შ) გარეშე ადამიანის გამოხსნა უსამართლო ქმედება იქნებოდა ღმრთის მიერ. ეს უსამართლობა კი სრულიად შეუთავსებელია ღმრთის ბუნებასთან და ასეთი გამოხსნა ადამიანისა შეუძლებელი იყო.
მე, წმ. მამათა სწავლებებზე დაყრდნობით, ვამბობ, რომ ადმიანის გამოხსნაში უცილობლად უნდა დაცულიყო სამართლის პრინციპი. აი, ის მამებიც, ვინც ამის აუცილებლობას მიუთითებენ:

მაცხოვრის განკაცების, მსხვერპლშეწირვის გარეშე "ტირანს საბაბი ექნებოდა ბრალის დადებისა, რომ მან სძლია ადამიანს (ძალადობის გარეშე), ღმერთმა კი მისადმი (ტირანისადმი) ძალადობა გამოიჩინა (დავაკვირდეთ, ძალადობით, უსამართლოდ ადამიანის გამოხსნისას თვით ეშმაკიც კი დასდებდა ღმერთს ბრალს ასეთი გამოხსნისათვის). ამიტომ, განიზრახვიდა რა თანამგრძნობი და კაცთმოყვარე ღმერთი თვით დაცემულის გამოჩინებას მძლეველად, კაცი გახდა იგი, რომ მსგავსის მიერ უკუეხმო მსგავსი" (წმ. იოანე დამასკელი. "მართლმადიდებლური სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა". თუ არ ვცდები, მე-15 თავია. ან იქვე ახლო თავებშია.ვნახავ და მერე ზუსტ თავს მივუთითებ).

ძე ღმრთისას განხორციელება იყო "ქმედება, თავისთავში სამართლიანობის პრინციპის მომცველიც, რომლის გარეშეც არაფერი აღესრულება ღმრთის მიერ (ყურადღება მიაქციე, რომ ამ სამართლიანობის დაცვის გარეშე არაფერი აღესრულება ღმრთის მიერ). "მართალ არს უფალი და სიმართლენი შეიყვარნა და არა არს სიცრუე მის თანა" (ფს.10.8), ფსალმუნთმგალობელი წინასწარმეტყველის თანახმად...
ამრიგად, რადგანაც სამართლიანად მივეცით ჩვენ დემონისა და სიკვდილის მონობას, ამიტომაც საჭირო იყო, რა თქმა უნდა, რომ ადამიანთა მოდგმის თავისუფლებად მობრუნება ღმრთის მიერ აღსრულებულიყო სამართლის პრინციპით... ასე რომ, ღმერთს სათნო უჩნდა, უპირველესად, სამართლის პრინციპით დაემხო დემონი - რადგან სწორედ ის ვლინდება მის დამარღვეველად - ხოლო შემდგომ კი უკვე ძალაუფლებითაც (დაემხო იგი), აღდგომისა და მომავალი განკითხვის დღეს. რადგანაც ეს - საუკეთესო მიმდევრობაა: რომ სიმართლე წინ უძღოდეს ძალაუფლებას და არის ჭეშმარიტად ღმრთაებრივისა და სახიერის მეუფება და არა - ტირანიისა... ამრიგად, ღმერთს შეეძლო ემოქმედა ძალითაც, მაგრამ არ ქმნა ეს, არამედ ისე განაგო, როგორც მას შეეფერებოდა - კერძოდ, იმოქმედა სამართლის პრინციპით. (წმ. გრიგოლ პალამა. მე- 16 ჰომოილია).

მოკლედ, მე ზემოთმოყვანილი სიტყვებით ვთქვი, რომ ღმრთის მიერ ამ მსხვერპლშეწირვის გარეშე ადამიანის გამოხსნა სამართლიანობის პრინციპს დაარღვევდა, ამიტომაც შეუძლებელი იყო უსამართლოდ ადამიანის გამოხსნა ღმრთის მიერ, ანუ ეს უსამართლო გამოხსნა არასოდეს აღესრულებოდა.


--------------------
"Где нет православия, там нет спасения!" (Св. Игнатий (Брянчаниновь))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი May 15 2008, 04:41 PM
პოსტი #108


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



seminaristi
გასაგებია, მადლობა. განსაკუთრებულს არც მე ვამბობდი.

და ერთ შეკითხვაზეც თუ მიასუხებ მადლობელი დაგრჩები: მაცხოვრის განკაცება იყო გარდაუვალი აუცილებლობა თუ აბსოლუტურად საღვთო ნებელობა?

და როგორ გესმის ათანასე დიდის ეს სიტყვები? კონტექსტიდან ამოგლეჯილი რომ არ გამომივიდეს, სრულად მოვიყვან: "ასე რომ შემოქმედმა ღვთის სიტყვამ თავს იდვა ჩვენი გამოხსნა, უხორცომ, უხრწნელმა და უნივთო ღვთის სიტყვამ როდესაც დაინახა, რომ ირმეტყველი ქმნილება იღუპებოდა, შეებრალა ჩვენი მოდგმა, შეიწყალა ჩვენი უძლურებანი და დამდაბლდა ჩვენს ხრწნილებამდე. ის ვერ შეურიგდა სიკვდილის მეუფებას. შექმნილი რომ არ წარწყმედილიყო და მამა ღმერთის მიერ აღსრულებული საქმე ამაო რომ არ ყოფილიყო, ხორცი შეისხა და ამით ჩვენ მოგვემსგავსა.

მან მხოლოდ სხეულის შესხმა და გამოცხადება არ ინება. მას რომ მხოლოდ გამოცხადება ენება, ამას სხვა, უფრო სრულყოფილი სახით არასრულებდა. (ამ სიტყვებს ვგულისხმობ)

მაგრამ იგი იღებს ჩვენს სხეულს ქალწულისაგან...


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
seminaristi
პოსტი May 15 2008, 05:49 PM
პოსტი #109


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 101
რეგისტრ.: 5-July 07
მდებარ.: წალენჯიხის რ-ნი. სოფ.საჩინო
წევრი № 2,395



ციტატა(afxazi @ May 15 2008, 04:41 PM) *


გასაგებია, მადლობა. განსაკუთრებულს არც მე ვამბობდი.

და ერთ შეკითხვაზეც თუ მიასუხებ მადლობელი დაგრჩები: მაცხოვრის განკაცება იყო გარდაუვალი აუცილებლობა თუ აბსოლუტურად საღვთო ნებელობა?


მე რაც წმიდა მამათა სწავლებებიდან წამიკითხავს ამ საკითხზე, ასეთი დასკვნა გავაკეთე, რომ ღმრთის ნებელობა არანაირად არ იყო ღმერთკაცის ჯვარცმა, მისი ტანჯვა-წამება, ამის საჭიროების გარეშე. როგორ შეიძლება ვთქვათ, რომ ღმერთს ეს მისი სახიერი ნებით სურდა, იმ ღმერთს, რომელსაც არ სურს, არა თუ ღმერთკაცის ტანჯვა-წამება, არამედ არც ერთი ადამიანის უბედურება (თუ ადამიანზე რამე უსიამოვნება მოიწევა, ხომ ვიცით, რომ ეს ყველაფერი "შემთხვევით არ ხდება". ამ შემთხვევაშიც არსებობს ამის აუცილებლობა, რადგან ღმერთი "უმჯობესსა ყოველთასა განაწესებს"). ადამიანის ცოდვით დაცემის მერე, აუცილებელი გახდა, რომ ძლეულის (ადამიანის) მიერ დაძლეულიყო მძლეველი (ბოროტი), ანუ ისევ და ისევ ადამიანს (ეს ადამიანი კი აუცილებლად უცოდველი უნდა ყოფილიყო) უნდა გამოეხსნა ბოროტის მძლავრებისაგან ადამიანი, ანუ აუცილებელი იყო განკაცება მაცხოვრისა.


ციტატა

და როგორ გესმის ათანასე დიდის ეს სიტყვები? კონტექსტიდან ამოგლეჯილი რომ არ გამომივიდეს, სრულად მოვიყვან: "ასე რომ შემოქმედმა ღვთის სიტყვამ თავს იდვა ჩვენი გამოხსნა, უხორცომ, უხრწნელმა და უნივთო ღვთის სიტყვამ როდესაც დაინახა, რომ ირმეტყველი ქმნილება იღუპებოდა, შეებრალა ჩვენი მოდგმა, შეიწყალა ჩვენი უძლურებანი და დამდაბლდა ჩვენს ხრწნილებამდე. ის ვერ შეურიგდა სიკვდილის მეუფებას. შექმნილი რომ არ წარწყმედილიყო და მამა ღმერთის მიერ აღსრულებული საქმე ამაო რომ არ ყოფილიყო, ხორცი შეისხა და ამით ჩვენ მოგვემსგავსა.

მან მხოლოდ სხეულის შესხმა და გამოცხადება არ ინება.

მაცხოვარმა არა სხეულებრივად მოსვლით გამოგვიხსნა ჩვენ, არამედ ჯვარცმით ჩვენი ცოდვები ჯვარზე შეჰმსჭვალა, რაკი ამით (ჯვარცმით) განუზომელი, ყოველი ადამიანის ცოდვის შთამნთქმელი მსხვერპლი გაიღო ღმრთისადმი. აღდგომით ჩვენი მომავალი აღდგომის და მისებრი სხეულის (აღდგომის შემდგომი) ჩვენმიერი შემოსვის ჭეშმარიტება განაცხადა, თავისი ამაღლებით კი ღმრთის მარჯვენით მყოფობის პატივი გვიბოძა. ანუ მან თავისი ამ ქმედებებით (განკაცებით, ჯვარცმით, აღდგომით და ამაღლებით) მიწიდან ზეცად აღგვამაღლა. მარტოოდენ სხეულის შესხმითა და გამოცხადებით კი ეს ყველაფერი (ჯვარცმის გარეშე ცოდვისაგან გამოხსნა, აღდგომის გარეშე ჩვენი აღდგინება, ამაღლების გარეშე ჩვენი ამაღლება ვერ განხორციელდებოდა) ვერ აღსრულდებოდა.
ციტატა

მას რომ მხოლოდ გამოცხადება ენება, ამას სხვა, უფრო სრულყოფილი სახით არასრულებდა. (ამ სიტყვებს ვგულისხმობ)


ის გამოცხადდა "დამდაბლებული" ხორცით და "ხატი მონისა მიიღო". რაკი არა მარტო გამოცხადება, არამედ ხსნაც უნდოდა ადამიანისა, ამიტომაც შეიმოსა ადამიანი (ცოდვის გარეშე). მხოლოდღა გამოცხადებით კი მას შეეძლო უდიდებულესი სახით გამოცხადებოდა კაცობრიობას, ვთქვათ, მისი დიდებულების ადამიანის ხილვისათვის დასატევი უმაღლესი ფორმით. მაგრამ ამ შემთხვევაში კაცობრიობის გამოხსნა ვერ აღსრულდებოდა, რაკი ჩვენი მსგავსი არ იქნებოდა.



--------------------
"Где нет православия, там нет спасения!" (Св. Игнатий (Брянчаниновь))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი May 15 2008, 06:27 PM
პოსტი #110


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



seminaristi
ციტატა
მე რაც წმიდა მამათა სწავლებებიდან წამიკითხავს ამ საკითხზე, ასეთი დასკვნა გავაკეთე, რომ ღმრთის ნებელობა არანაირად არ იყო ღმერთკაცის ჯვარცმა

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

ნუ იყოფინ! დაფიქრდი რას ლაპარაკობ.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი May 15 2008, 06:51 PM
პოსტი #111


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



ციტატა
მე რაც წმიდა მამათა სწავლებებიდან წამიკითხავს ამ საკითხზე, ასეთი დასკვნა გავაკეთე, რომ ღმრთის ნებელობა არანაირად არ იყო ღმერთკაცის ჯვარცმა, მისი ტანჯვა-წამება, ამის საჭიროების გარეშე.


რას გულისხმობ საჭიროებაში?


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
argani
პოსტი May 16 2008, 12:45 AM
პოსტი #112


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 333
რეგისტრ.: 15-January 07
წევრი № 859



ციტატა(seminaristi @ May 15 2008, 04:49 PM) *


ის გამოცხადდა "დამდაბლებული" ხორცით და "ხატი მონისა მიიღო".


ღმერთმა მონა შექმნა თუ თავისი მსგავსი, მისად გახდომის უნარიანი ადამიანი? რაში ჭირდება მას მონა?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 16 2008, 02:26 AM
პოსტი #113


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ღმერთს არ შეეძლო მსხვერპლის გარეშე ადამიანის გამოხსნა

...
ციტატა
ღმრთის ნებელობა არანაირად არ იყო ღმერთკაცის ჯვარცმა

...
ჯერ სემინარისტი ხარ და გეპატიება, მაგრამ ასეთი ცოდნით კატეხიზმოსაც ვერ ჩააბარებ smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 16 2008, 10:54 AM
პოსტი #114


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(KAIROS @ May 16 2008, 02:26 AM) *

...

...
ჯერ სემინარისტი ხარ და გეპატიება, მაგრამ ასეთი ცოდნით კატეხიზმოსაც ვერ ჩააბარებ smile.gif


თავადა ვატყობ დიდი არაფერი იცი ამ საკითხთან დაკავშირებით და სხვის პატიებაზე ისაუბრო ცოტა უხერხულიც კია.დამახინჯება მის სიტყვებში არ არის და თუ ატყობთ დაასაბუთეთ!
ორიგენეს და არიოზს ეგონათ მართლები იყვნენ,რის გამოც ჩიხში მოექცნენ.მე არ ვამბობ შენც იგივე გზას ადგახართქო,მაგრამ შორი მანძილიც არ არის თუ ასეთ საუბრებს არ მოეშვები.




--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 16 2008, 11:56 AM
პოსტი #115


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
თავადა ვატყობ დიდი არაფერი იცი ამ საკითხთან დაკავშირებით

ჯიგარ, აბა დაამუხრუჭე ერთი შენს გახარებას, თორემ აუცილებლად მიირთმევ ბანს, ამ სიტყვებზე გაფრთხილებას იმსახურებ:
ციტატა
შორი მანძილიც არ არის თუ ასეთ საუბრებს არ მოეშვები.

არიოზს და ორიგენეს სწორედ ის სწავლება ( არა პიროვნება, ვერ ვისწავლეთ ჯერ კიდევ ლაპარაკი, რომ ერთმანეთს არ უნდა შევეხოთ) ეთანაბრება წვალების აზრით, რომელიც ფიქრობ ღმერთს რაიმე არ ძალუძს და ჯვრაცმა არ იყო მისი ნებელობა smile.gif
ასე რომ ვერც ვერაფერს მატყობ და ცოტა ზრდილობასაც მიმართე, მე ამხანაგ სემინარისტს დავუწერე ის რაც რეალობაა, ასეთი შეცდომები მას არ უნდა მოდიოდეს, თუმცა პიროვნეულად შეურაცხყოფა არ მიმიყენებია და არც შენთვის ვაპირებ, გარდა იმისა, რომ მოდერატორს ვთხოვ პატარა გაფრთხილება აგაკრას smile.gif

ეს იმაზე რომ ღმერთს ყოველი ძალუძს, რომელი დებულბეაც სრულიად არ ეწინააღმდსეგება იმას, რომ მართალია ძალუძდა მაგრამ
ციტატა
საჭირო იყო, რა თქმა უნდა, რომ ადამიანთა მოდგმის თავისუფლებად მობრუნება ღმრთის მიერ აღსრულებულიყო სამართლის პრინციპით... ასე რომ, ღმერთს სათნო უჩნდა, უპირველესად, სამართლის პრინციპით დაემხო დემონი
აქ მართალია სემინარისტი, უბრალოდ ვერ განარჩია რომ ეს მისი უძლურებით კი არა გააკეთა, რადგან "არ ძალუძდა" არამედ იმიტომ რომ სწორედაც ძალუძდა ჯვრის გარეშე ხსნაც, მაგრამ არ ინება, როგორც ყოვლადსამართლიანმა , გაიგეთ? აი ნახე რას წერს დამასკელი, იქაა სრულიად თავისუფალ , ძლიერის მიერ ნებელობით გადადგმულ ნაბიჯზე საუბარი, და არა იმაზე , რომ " სხვა გზა არ იყო" ან "არ ძალუძდა"
ციტატა

ღვთისა და მამის სათნოჩენით, ღვთის მხოლოდშობილმა ძემ და სიტყვამ, ღმერთმა და მამის წიაღში მყოფმა, მამისა და სულიწმინდის თანაარსმა, წინასაუკუნომ, დაუსაბამომ, დასაბამში მყოფმა, ღმერთთან და მამასთან მყოფმა და ღმერთად მყოფმა, ვინც ჰგიეს ღვთის ხატებაში, ცანი მოდრიკა და გარდამოხდა, ესე იგი, თავისი დაუმდაბლებელი სიმაღლე დაუმდაბლებლად დაამდაბლა და თავის მონებამდე ქვე დადაბლდა გამოუთქმელი და მიუწვდომელი ქვემდაბლობით (რადგან ამას ცხადყოფს გარდამოსვლა) და სრულ ღმერთად მყოფი გახდა სრული ადამიანი.


აქ პომაზანსკია დოგმატური ღვთისმეტყველება დაუკვირდი რომ ყველაფერს მოიცავს მისი ყოვლადძლიერება
ციტატა

"ყოვლისშემძლე

„რამეთუ მან თქუა და იქმნეს, თავადმან ამცნო და დაებადნეს“ (ფს. 32,9) - ასე გამოხატავს უფლის ყოვლისშემძლეობას ფსალმუნთმთქმელი. ღმერთი სამყარო შემოქმედია, მისი განმგებელი და ყოვლისამპყრობელი. იგია „რომელმან ყვის საკჳრველი მხოლომან“ (ფს. 71,18). ღმერთი მოთმინებით იტანს ბოროტებისა და ბოროტთა არსებობას სამყაროში არა იმიტომ, რომ მათი განადგურება არ შეუძლია; მან თავისუფლება მიანიჭა სულიერ არსებებს და ისე წარმართავს მათ, რომ ძალადაუტანებლად, თავიანთი ნებით განუდგნენ ბოროტებას და სიკეთისკენ იქციონ პირი.

კაზუისტიკურ კითხვებზე: თუ რისი აღსრულება არ ძალუძს ღმერთს, უნდა ვუპასუხოთ, რომ მისი ყოვლისშემძლეობა მოიცავს ყველაფერს, რაც ნებავს საღვთო აზრს, სახიერებას და ნებას."




ეს კი კირილე ალექსანდრიელია :

ციტატა
მოგვივლინა მან ჩვენ მაცხოვრად და მხსნელად თავისი ძე, რომელსაც შეეძლო ერთადერთს ეშმაკის ხელისგან გამოეზიდა ადამიანის ბუნება. მან, მამაღმერთის მხოლოდშობილმა სიტყვამ ესოდენი სიკეთე გამოავლინა ჩვენდამი, რომ თუმცა იყო თავისი მშობლის თანამოსაყდრე, სწორსახელოვანი და თანამარადიული, შემოქმედი და დამბადებელი ცისა და მიწისა, ანგელოზებისა და ადამიანებისა, „მინატაცებად როდი შერაცხა ღვთის სწორად ყოფნა, არამედ თავისი თავი დააცარიელა, მიიღო რა ხატი მონისა“ (ფილიპ. 2.6) და ითვისა მან ჩვენდამი მსგავსება, რომ ყოვლითურთ ძმებისადმი მიმსგავსებულს (გარდა მარტოდენ ცოდვისა) თავისი თავის მიერ ეხსნა ყველა და მიეყვანა ისინი ღმერთთან და მამასთან, განწმენდილები ბიწისა და მწიკვლისაგან. ამიტომაა, რომ შიმშილსაც დაითმენს იგი და იმარხულებს თავის დროზე, რომ ნიმუში გახდეს ჩვენთვის უცოდველი ცხოვრებისა და დასაბამი ხსნისა.


აქ ყველაფერი სჩანს ის რომ საკუთარი ნებით, როგორც ძლიერმა, არჩევანის საშუალებით და სიყვარულისა და სამართლიანოების გამო განკაცდა, და განკაცდა სწორედ იმიტომ რომ სიკვდილი წარმოესტყვევნა,

და ბოლოს ესეც იყოს:

ნაწყვეტი წმ. მართალ იოანე კრონშტადტელის სიტყვიდან უფლის ჯვართამაღლების დღესასწაულთან დაკავშირებით:
ციტატა

„ჩავწვდეთ ჯვრის საიდუმლოს შინაარსს... უფლის უცვლელი, პირუთვნელი სამართლით სოფელი ანუ კაცთა მოდგმა განწირული იყო მარადიული სიკვდილისათვის, წამებისათვის, რომ ძე ღვთისა კეთილნებობითა და უკიდეგანო სახიერებით არ გამხდარიყო შუამავალი და გამომსყიდველი დამნაშავე, წაბილწული, ცოდვიანი და გახრწნილი კაცობრიობისა. კაცთა მოდგმა, კაცთა მკვლელის - გველის ვერაგობამ ებედურებისა და დაღუპვის საშინელ უფსკრულში გადაჩეხა. შესაძლებელი რომ გამხდარიყო ადამიანების შერიგება და გამოსყიდვა, საჭირო შეიქნა ძე ღვთისას გარდამოსვლა ამა სოფლად. მას უნდა მიეღო კაცობრივი სხეული და სული, გამხდარიყო ღმერთკაცი, რათა თავისი პიროვნებით, თავისი კაცობრივი ბუნებით სრულად აღესრულებინა ღვთის სამართალი, რომელიც კადნიერად დაარღვია ადამიანურმა უსამაროლობამ. მას იოტამდე უნდა აღესრულებინა საღვთო რჯული, გამხდარიყო უდიდესი მართალი უსამართლო კაცობრიობის სანაცვლოდ, ესწავლებინა ადამიანებისათვის სიმართლე, ყოველგვარი ცოდვის მონანიება და სინანულის ნაყოფის მიღება. მან ეს აღასრულა, იგი იყო სრულიად უცოდველი - ერთიანი, სრული, ღმერთთან ჰიპოსტასურად შეერთებული კაცი“


ასე რომ ჩემი შენიშვნა სემინარისტისადმი ეხებოდა სწორედ ტერმინოლოგიურ სიმცდარეებს;
ციტატა
ციტატა
ღმერთს არ შეეძლო მსხვერპლის გარეშე ადამიანის გამოხსნა

...
ციტატა
ღმრთის ნებელობა არანაირად არ იყო ღმერთკაცის ჯვარცმა


რაზეც მეგობრებმა ( აფხაზმა და კანუდოსელმა) მიუთითეს, ახლა კი იმედია მიხვდი, რომ ზედმეტი მოგივიდა, ალბათ გაფრთხილებასაც მიიღებ და შემდეგში ზრდილობიანად და გამოზომილად ისაუბრებ, თან დაუკვირდება ვის წერ და რას წერ...

აბა უკეთესად მეყოლე smile.gif

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 16 2008, 12:05 PM
პოსტი #116


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



გამოსყიდვა

''ჩვენთვის საჭირო და აუცილებელი იყო,რომ ღმერთი განკაცებულიყო და მომკვდარიყო,რათა ჩვენ გავცოცხლებულიყავით''--წერს წმ.გრიგოლ ღმრთისმეტყველი,ხოლო წმ.ათანასე დიდი ამთკიცებს:''თუ ღმერთი იშვა და მოკვდა,იმიტომ მოკვდა,რომ იშვა,ხოლო იშვა იმისთვის,რათა მომკვდარიყო.''''აი ტარიგი ღმრთისა,რომელიც თავს იდებს ამასოფლის ცოდვას,''ენაცვლება''სამართლიანად განსჯილთ და მათს ნაცვლად დაითმენს სიკვდილს.
ქრისტემ გამოგვისყიდა სჯულის წყევისაგან და გახდა წყეული ჩვენს ნაცვლად.''(გალ.3.13)ადამიანის დაცემის შემდეგ ღმრთაებრივი განგებულების შესრულება აუცილებელ ცვლილებებს განიცდის,მაგრამ ეს არაა ცვლილება თვითონ მიზნისა,არამედ ესაა ცვლილება საღმრთო მოქმედებისა,ღმრთაებრივი ''პედაგოგიკისა'',ცოდვამ დაანგრია თავდაპირველი გეგმა-ადამიანის პირდაპირი და უშუალო ასვლა ღმერთთან.კოსმოსში გაჩნდა კატასტროფული ნარღვევი;ამ ჭრილობას მკურნალობა სჭირდება.ხოლო კატასტროფაგანცდილი ადამიანის ისტორია''სათავეში ჩადგომა'',რათა ხელახლა დაიწყოს იგი,-ასეთია გამოსყიდვის მიზნები.მაშასადამე,გამოსყიდვა გვევლინება როგორცღმრთაებრივი გეგმის ნეგატიური პლანი(მხარე);იგი არანორმალურ,ტრაგიკულ და ''ანტიბუნებრივ''რეალობას გულისხმობს.გამოსყიდვა აფსურდი იქნებოდა თავისთავად,რომ ჩაგვეკეტა,თვითმიზნად გვექცია იგი,არ არის მიზანი,არამედ საშვალება,ერთადდერთი ჭეშმარიტი მიზნის-განღმრთობის მიღების საშვალება.დაცემის შემდეგ აუცილებელი იყო მაცხოვრის განკაცება.თვით გამოსყიდვის ცნება წმიდა იურიდიულ ხასიათს ატარებს:ესაა გამოსყიდვა მონისა,ვალია,რომელიც გადახდილია მათ მაგიერ,რომელთაც არ გაჩნდათ გადახდის საშუალება და ტყვეობაში იყვნენ დარჩენილნი.ესაა თემა მსხვერპლისა,რაღაც უფრო მეტისა,ვიდრე უბრალო მეტაფორა:ეს სიმბოლიკის დასრულებაა,რომელიც თანამონაწილეა აღმატებული რეალობისა-''ქრისტეს სისხლისა'',რომელიც მიტანილია''საუკუნოდ'',როგორც ეს ებრაელთა მიმართ ეპისტოლეშია ნათქვამი,სადაც ამ სახით ივსება და ღრმავდება იურიდიული სიმბოლიზმით.ნებაყოფლობით დაიკავა ჩვენი ადგილი,მისი სურვილით,ქრისტე,როგორც მოციქული პავლე წერს გალატელებს:''გახდა წყეული ჩვენს ნაცვლად.''(გალ.3.13)ეს ნიშნავს,რომ ქრისტეს მარტოობა,მიტოვებულობა ჯვარზე აუცილებელი იყო,რადგან ღმერთი სორდება წყეულს,ყველასგან მიტოვებულს და ყველასგან გარიყულს.''ღმერთო ჩემო,ღმერთო ჩემო,რაისათვის დამიტევებ მე?''ამ სავსებით გაშიშვლებულ მწუხარებას თავისი ტიპოლოგია გააჩნია,რამეთუ ჯვარცმულის უკანასკნელი წამოძახილი სხვა არაფერია,თუ არა 21-ე ფსალმუნის პირველი მუხლი,ტანჯული წმიდანის ლოცვა:''ხოლო მე ვითარცა წყალი დავითხიე და განიბნინედ ყოველნი ძვალნი ჩემნი.''შემდეგ ზოგიერთი მამა,განსაკუთრებით წმ.გრიგოლ ნოსელი,გვთავაზობენ''ღმრთაებრივი მოხერხებულობის''სიმბოლოს:ქრისტეს კაცობრივი ბუნება ერთგვარი''სატყუარა''იყო მისი ღმრთაებრიობის ანკესზე.ეშმაკი ეძგერა მსხვერპლს,მაგრამ ანკესის კაუჭმა განგმირა იგი:მას არ ძალუძს,''ჩაყლაპოს''ღმერთი და იგი კვდება.
ვალი გადახდილი ღმრთისადმი და ვალი,გადახდილი ეშმაკისადმი:ეს ორი სახე სრულფასოვანია მხოლოდ ერთად აღებული,იმ თავისი არსით გონება მიუწდომელი ღვაწლის აღსანიშნავად,რომლითაც ქრისტემ ღმღთის ძის ღირსება დაგვიბრუნა.რაციონალიზმით გაღარიბებული ღმრთისმეტყველება არ იღებს მამების მიერ შემოღებულ ამ სახეს(ნიმუშებს)და გარდაუვალად კარგავს ქრისტეს გმმირობას(ღვაწლის)კოსმოლოგიუ
რ პერსპექტივას.მაგრამ ჩვენ პირიქით,უნდა გავაფართოვოთ გამოსყიდვის ჩვენეული გეგმა.რადგან მასში ერთმევა ძალაუფლება არა მარტო დემონს,არამედ გარკვეული აზრით ღმერთი უშუალოდ უერთდება კაცობრიობას და აზიარებს მას თვით განუზომელ აღმატებულებას.გამოსყიდვა უდიადესი რეალობაა,რომელიც ვრცელდება კოსმოსის მთელ ერთობლიობაზე,როგორც ხილულზე,ისე არახილულზე.''სამსჯავროს მსჯავრი''დაცემულ კოსმოს ღმერთთან არიგებს.ჯვარზე ღმერთი ხელს იწვდის კაცობრიობისაკენ და როგორც წმიდა გრიგოლ ღმრთისმეტყველი წერს,''სისხლის რამოდენიმე წვეთი აღადგენს მთელ სამყაროს''.დავრწმუნდეთ,რომ მსხვერპლშეწირვის გარეშე ხსნა არ შეიძლებოდა.

ეშმაკი შემუსვრილ იქნა,მაგრამ მისი უფლებები ასე ვთქვათ შემცირებულნი დარჩნენ.მოკვდავი ბუნების კანონი გაუქმებულია,მაგრამ ამასთან ოდნავადაც არ შემცირებულა(დაკნინებულა)ღმრთ
აებრივი მართლმსაჯულებაც.მართლაც არ შეიძლება ღმერთი კონსტიტუციურ მონარქად წარმოვიდგინოთ,რომელიც რაღაც მასზე აღმატებულ სამართლიანობას ექვემდებარება და არც ტირანად,რომლის ფანტაზია-კანონი ყოველგვარი წესრიგისა და ობიექტურობის მიღმაა.სამართლიანობა არ არის რაღაც აბსტრაქტული,ღმერთზე აღმატებული რეალობა,არამედ მისი (ღმრთის)ბუნების ერთ-ერთი გამოვლინებაა(გამოხატულება),რ
დგან ღმერთი ქმნის თავისუფლად,მაგრამ თავს ავლენს ქმნილების სიმწყობრესა და სილამაზეში,იგი ვლინდება საკუთარ მართლმსაჯულებაშიც:ქრისტე,რომ
ელიც თვით არის მართლმსაჯულება,მთელი სისრულით ამტკიცებს ღმრთის მართლმსაჯულებას.ძე ღმერთის საქმე არ წარმოადგენს რაღაც საბრალო(ღატაკი)სასამართლოს მოწყობა,რათა უსასრულო კმაყოფილება მოჰგვაროს მამაღმერთის ასევე უსასრულო შურისმგებლობას.წმ.გრიგოლ ღმრთისმეტყველი კითხულობს:''რატომ იქნა ძის სისხლი მიღებული მამის მიერ,რომელმაც არ ისურვა აბრაამის მიერ მსხვერპლად მიყვანილი ისაკი და ეს ადამიანური მსხვერპლი ცხვრით შეცვალა?''
ქრისტე არ აწყობს სამსჯავროს,მაგრამ იგი მას აცხადებს:იგი აცხადებს იმას,რასაც ღმერთი ითხოვს ქმნილებისაგან-კაცობრივი ბუნების სისავსეს,''მაქსიმალურ ადამიანს'',როგორც ამას ნიკოლოზ კუზანელი ამბობს.

ციტატა(KAIROS @ May 16 2008, 11:56 AM) *

ჯიგარ, აბა დაამუხრუჭე ერთი შენს გახარებას, თორემ აუცილებლად მიირთმევ ბანს, ამ სიტყვებზე გაფრთხილებას იმსახურებ:

არიოზს და ორიგენეს სწორედ ის სწავლება ( არა პიროვნება, ვერ ვისწავლეთ ჯერ კიდევ ლაპარაკი, რომ ერთმანეთს არ უნდა შევეხოთ) ეთანაბრება წვალების აზრით, რომელიც ფიქრობ ღმერთს რაიმე არ ძალუძს და ჯვრაცმა არ იყო მისი ნებელობა smile.gif
ასე რომ ვერც ვერაფერს მატყობ და ცოტა ზრდილობასაც მიმართე, მე ამხანაგ სემინარისტს დავუწერე ის რაც რეალობაა, ასეთი შეცდომები მას არ უნდა მოდიოდეს, თუმცა პიროვნეულად შეურაცხყოფა არ მიმიყენებია და არც შენთვის ვაპირებ, გარდა იმისა, რომ მოდერატორს ვთხოვ პატარა გაფრთხილება აგაკრას smile.gif

ეს იმაზე რომ ღმერთს ყოველი ძალუძს, რომელი დებულბეაც სრულიად არ ეწინააღმდსეგება იმას, რომ მართალია ძალუძდა მაგრამ აქ მართალია სემინარისტი, უბრალოდ ვერ განარჩია რომ ეს მისი უძლურებით კი არა გააკეთა, რადგან "არ ძალუძდა" არამედ იმიტომ რომ სწორედაც ძალუძდა ჯვრის გარეშე ხსნაც, მაგრამ არ ინება, როგორც ყოვლადსამართლიანმა , გაიგეთ? აი ნახე რას წერს დამასკელი, იქაა სრულიად თავისუფალ , ძლიერის მიერ ნებელობით გადადგმულ ნაბიჯზე საუბარი, და არა იმაზე , რომ " სხვა გზა არ იყო" ან "არ ძალუძდა"
აქ პომაზანსკია დოგმატური ღვთისმეტყველება დაუკვირდი რომ ყველაფერს მოიცავს მისი ყოვლადძლიერება
ეს კი კირილე ალექსანდრიელია :
აქ ყველაფერი სჩანს ის რომ საკუთარი ნებით, როგორც ძლიერმა, არჩევანის საშუალებით და სიყვარულისა და სამართლიანოების გამო განკაცდა, და განკაცდა სწორედ იმიტომ რომ სიკვდილი წარმოესტყვევნა,

და ბოლოს ესეც იყოს:

ნაწყვეტი წმ. მართალ იოანე კრონშტადტელის სიტყვიდან უფლის ჯვართამაღლების დღესასწაულთან დაკავშირებით:
ასე რომ ჩემი შენიშვნა სემინარისტისადმი ეხებოდა სწორედ ტერმინოლოგიურ სიმცდარეებს;
რაზეც მეგობრებმა ( აფხაზმა და კანუდოსელმა) მიუთითეს, ახლა კი იმედია მიხვდი, რომ ზედმეტი მოგივიდა, ალბათ გაფრთხილებასაც მიიღებ და შემდეგში ზრდილობიანად და გამოზომილად ისაუბრებ, თან დაუკვირდება ვის წერ და რას წერ...


უკეთესია თუ კეთილი განსჯის შემდეგ თავად მიიღებ ბანს.არა თუ გაფრთხილებას.მოდერატორი თავად ნახავს თუ ვინ მსჯელობს არასწორად.კარგად გადაათვალიერე შენი პოსტები.მე რასაც ვწერ სრული პასუხიმგებლობის გრძნობით და რა აბდა-უბდას.
მაგაზე მეტი შეურაცჰყოფა რა გინდა,გეპატიება სემინარიაში სწავლობო.(გამოდის,რომ ისე არაფერი იცის)თურმე კატეხიზმოსაც ვერ ჩააბარებდა,არადა შენი შესწორებები სრულიად აზრს მოკლებულია.მოიყვანე,რომელი წმ.მამის აზრს ეწინააღმდეგება. თუ არ დაკმაყოფილდები იმ ნაწერებით გაგრძელებას მკითხველს შემოვთავაზებ თავად,რომ განსაჯოს.ჯერ ერთი არც წმ.კირილე ალექსანდრიელს და არც პომაზანსკის რა ეწინააღმდეგება,რაზე მიდი საუბარი გადაათვალიერე პოსტები.


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 16 2008, 12:15 PM
პოსტი #117


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



შენ რა გჭირს კაცო? biggrin.gif დაუშვა დიდი შეცდომები ტერმინოლოგიაში, და მოვიყვანე კიდეც მაგალითები, არ შეიძლება
1) თქმა იმისა, რომ ღმერთს რაიმე არ ძალუძს
2) თქმა იმისა, რომ მას არ ნებავდა ჯვარი,
ციტატა
ციტატა
ღმერთს არ შეეძლო მსხვერპლის გარეშე ადამიანის გამოხსნა

...
ციტატა
ღმრთის ნებელობა არანაირად არ იყო ღმერთკაცის ჯვარცმა

აი ესენი smile.gif
ამაზე დავდე უამრავი ინფორმაცია, შენ ზიზღი თუ გამოძრავებს ჩემს მიმართ ( არ ხარ პირველი ისე smile.gif ) მაშინ სჯობს მაგას მიხედო... თუ არადა გადაიკითხო, რა შევუსწორე სემინარისტს...

ციტატა
გეპატიება სემინარიაში სწავლობო.(გამოდის,რომ ისე არაფერი იცის)თურმე კატეხიზმოსაც ვერ ჩააბარებდა

ისე კი კითხვაც უნდა ისწავლო დაკვირვებით , მე დავწერე:
ციტატა
ჯერ სემინარისტი ხარ და გეპატიება, მაგრამ ასეთი ცოდნით კატეხიზმოსაც ვერ ჩააბარებ smile.gif

ანუ "ჯერ" სემინარისტი ხართქო, ანუ აკადემიაში არაა და ახალია მაინც და ამიტომ ეპატიება, მაგრამ შენიშვნასაც იმსახურებს, იმიტომ რომ ისეთი შეცდომები დაწერა, რომ კატეხიზმოსაც ვერ ჩააბარებს სემინარიის დონეზე, დამთვარებული მაქვს ორივე და ვიცნობ მაგის კატეხიზმოს პედაგოგს და ვიცი... და დამშვიდდი და მორჩი ყვირილს ხომ? ... რა აგრესიაა ამ ფორუმზე ხანდახან smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 16 2008, 12:15 PM
პოსტი #118


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(KAIROS @ May 16 2008, 12:12 PM) *

შენ რა გჭირს კაცო? biggrin.gif დაუშვა დიდი შეცდომები ტერმინოლოგიაში, და მოვიყვანე კიდეც მაგალითები, არ შეიძლება
1) თქმა იმისა, რომ ღმერთს რაიმე არ ძალუძს
2) თქმა იმისა, რომ მას ნებავდა ჯვარი,
ამაზე დავდე უამრავი ინფორმაცია, შენ ზიზღი თუ გამოძრავებს ჩემს მიმართ ( არ ხარ პირველი ისე smile.gif ) მაშინ სჯობს მაგას მიხედო... თუ არადა გადაიკითხო, რა შევუსწორე სემინარისტს...


მგონი თავად ვერ ხვდები ტერმინოლოგიაში რას გულისხმობ.ზიზღი შენთვის დაიტოვე.ღმერთს არ შეეძლო იგულისხმება მისი მართლმსაჯულების დარღვევა.ეხლა დროის სიმცირის გამო გავდივარ ფორუმიდან და პასუხს ვრცლად შემოგთავაზებ.


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი May 16 2008, 12:16 PM
პოსტი #119


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



saria-giorgi
ეს ვისი ნაწერია?? შენი?? blink.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
სარდიონ
პოსტი May 16 2008, 12:23 PM
პოსტი #120


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 677
რეგისტრ.: 3-April 08
წევრი № 4,428



ციტატა(sergi_glaxa @ May 15 2008, 12:03 PM) *

დედააა შვილო რავა გამწარებულები ხართ...დალიეთ ყავა მოდუნდით..რა კაი ამინდია გარეთ ნახეთ smile.gif

აბა რა რჩევებს აძლევ?
ყავა რომ ამგზნებია განა არ იცი?
პიტნის ჩაი მაინც გერჩია შე კაცო.
laugh.gif


--------------------
KILL YOUR TV !
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

10 გვერდი V « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 29th May 2024 - 01:06 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი