IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

10 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 >  
Reply to this topicStart new topic
> სისხლიანი მსხვერპლი???, აქტიუალური კითხვა
კანუდოსელი
პოსტი May 16 2008, 04:56 PM
პოსტი #141


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(saria-giorgi @ May 16 2008, 04:32 PM) *

აუცილებლობიდან გამომდინარეობს ღმრთის ნება.


კიდევ ერთი ერესი: ნება დამოკიდებულია რაღაცაზე როგორც აუცილებელზე, მაშინ სად არის თავისუფალი ნება,რომელიც ადამიანსაც ი გააჩნია და მით უმეტეს ღმერთს?


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 16 2008, 04:57 PM
პოსტი #142


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(afxazi @ May 16 2008, 05:52 PM) *

და კიდევ:

უფლის ჯვარზე სიკვდილი იყო სრულიად ნებაყოფლობითი. ეს იყო ადამიანისადმი ღვთის უსაზღვრო სიყვარუის გამოხატულება. თუ არა ეს სიყვარული, რანაირი შინაგანი თუ გარეგანი აუცილებლობა, არანაირი ძალა მას ჯვარცმას არ აიძულებდა.


მე არ ვამბობ,რომ ვინმემ აიძულა.არამებ ინება ღმერთმა იმის გამო,რომ კაცობრიობა გამოეხსნა.[b][u](ამის აუცილებლობა გაჩნდა,თუ კარგად და ჩემზე წინ წაიკითხე,ისევ ჩაეკითხე ვლადიმერ ლოსკის ნაწერებს და ნახავ ღმრთაებრივი მიზნის შესახებ და მოქმედებაზე რას ბრძანებს.)

ციტატა(კანონისტი @ May 16 2008, 05:55 PM) *

saria-giorgi

ჩემი ძამიკოა ეგ wub.gif wub.gif


სხვათაშორის უმეტესი წილი ერთად ყოფნა გვიხდება.


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი May 16 2008, 04:58 PM
პოსტი #143


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



saria-giorgi
ციტატა
მე არ ვამბობ,რომ ვინმემ აიძულა.არამებ ინება ღმერთმა იმის გამო,რომ კაცობრიობა გამოეხსნა.[b][u](ამის აუცილებლობა გაჩნდა,თუ კარგად და ჩემზე წინ წაიკითხე,ისევ ჩაეკითხე ვლადიმერ ლოსკის ნაწერებს და ნახავ ღმრთაებრივი მიზნის შესახებ და მოქმედებაზე რას ბრძანებს.)

ეს მხოლოდ და მხოლოდ ღვთის ნება, მისი სიყვარულის გამოხატულება და შემდეგ ყველაფერი. ასეთი შინაარსის ციტატები ბევრია სახარებაში.

რომელი მამა ამბობს რომ ჯერ აუცილებლობა იყო და მერე ღვთის ნება, ანუ ღვთის ნება აუცილებლობიდან გამომდინარეობს.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 16 2008, 04:59 PM
პოსტი #144


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(კანუდოსელი @ May 16 2008, 05:56 PM) *

კიდევ ერთი ერესი: ნება დამოკიდებულია რაღაცაზე როგორც აუცილებელზე, მაშინ სად არის თავისუფალი ნება,რომელიც ადამიანსაც ი გააჩნია და მით უმეტეს ღმერთს?


შენ ხომ არ ქმნი ახალ წიგნს,რომელიც მალე გამოვა.წაიკითხე იოანე დამასკელის "ღმრთაებრივი ნების შესახებ."


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი May 16 2008, 05:00 PM
პოსტი #145


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



saria-giorgi
ციტატა
შენ ხომ არ ქმნი ახალ წიგნს,რომელიც მალე გამოვა.წაიკითხე იოანე დამასკელის "ღმრთაებრივი ნების შესახებ."

მოიყვანე აბა დამასკელის ციტატა, სრულად.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი May 16 2008, 05:01 PM
პოსტი #146


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



saria-giorgi
გიორგი, რა გემართება? ეგ წიგნები რომ გვაქვს წაკითხული და შენი პოსტები რომ არ ეთანადება მის შინაარსს, ამაშია საქმე.


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 16 2008, 05:05 PM
პოსტი #147


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(კანონისტი @ May 16 2008, 06:01 PM) *

saria-giorgi
გიორგი, რა გემართება? ეგ წიგნები რომ გვაქვს წაკითხული და შენი პოსტები რომ არ ეთანადება მის შინაარსს, ამაშია საქმე.


ორივემ ერთად წაიკითხეთ თუ რას წერს წმ.გრიგოლ პალამაძე " ძე ღმრთისას განხორციელება იყო "ქმედება, თავისთავში სამართლიანობის პრინციპის მომცველიც, რომლის გარეშეც არაფერი აღესრულდება ღმრთის მიერ (ყურადღება მიაქციე, რომ ამ სამართლიანობის დაცვის გარეშე არაფერი აღესრულება ღმრთის მიერ). "მართალ არს უფალი და სიმართლენი შეიყვარნა და არა არს სიცრუე მის თანა" (ფს.10.8), ფსალმუნთმგალობელი წინასწარმეტყველის თანახმად...
ამრიგად, რადგანაც სამართლიანად მივეცით ჩვენ დემონისა და სიკვდილის მონობას, ამიტომაც საჭირო იყო (და აუცილებელი), რა თქმა უნდა, რომ ადამიანთა მოდგმის თავისუფლებად მობრუნება ღმრთის მიერ აღსრულებულიყო სამართლის პრინციპით... ასე რომ, ღმერთს სათნო უჩნდა, უპირველესად, სამართლის პრინციპით დაემხო დემონი - რადგან სწორედ ის ვლინდება მის დამარღვეველად - ხოლო შემდგომ კი უკვე ძალაუფლებითაც (დაემხო იგი), აღდგომისა და მომავალი განკითხვის დღეს. რადგანაც ეს - საუკეთესო მიმდევრობაა: რომ სიმართლე წინ უძღოდეს ძალაუფლებას და არის ჭეშმარიტად ღმრთაებრივისა და სახიერის მეუფება და არა - ტირანიისა... ამრიგად, ღმერთს შეეძლო ემოქმედა ძალითაც, მაგრამ არ ქმნა ეს, არამედ ისე განაგო, როგორც მას შეეფერებოდა - კერძოდ, იმოქმედა სამართლის პრინციპით. (წმ. გრიგოლ პალამა. მე- 16 ჰომოილია).


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი May 16 2008, 05:12 PM
პოსტი #148


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



saria-giorgi
სამართლიანობის მომცველობა სხვა რამეს ნიშნავს!!! ადამიანის გამოხსნა იყო უფლის აბსოლუტური ნებელობა, რადგან არავინ და არაფერი ავალდებულებდა მას, რომ ადამის წყევისაგან გამოვეხსენით. სანამ ჯვარცმამდე და სამართლიანობამდე მივალთ, ჯერ ესაა გასააზრებელი.

ხოლო რამდენადაც ეს უნდა მომხდარიყო საღვთო ნებელობის საფუძველზე, მაშინ უფალმა ყოვლადსამართლიანმა ინება, რომ გამოსყიდვა მომხდარიყო ადამიანის მიერ - ანუ ღმერკაცის, განღმრთობილი ადამიანის მიერ

შენ კი, სამწუხაროდ, მწვალებლობას წერ.........


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
seminaristi
პოსტი May 16 2008, 06:38 PM
პოსტი #149


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 101
რეგისტრ.: 5-July 07
მდებარ.: წალენჯიხის რ-ნი. სოფ.საჩინო
წევრი № 2,395



ციტატა(afxazi @ May 15 2008, 06:27 PM) *

seminaristi

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

ნუ იყოფინ! დაფიქრდი რას ლაპარაკობ.


ძალიან ცუდი რამ გააკეთე! ამოკვეთე დაუმთავრებელი წინადადებიდან რამდენიმე სიტყვა. მე ვთქვი, რომ ღმრთის ნება არ იყო ღმერთკაცის ჯვარცმა ამის საჭიროების გარეშე-მეთქი. შენ კი ეს უკანასკნელი სიტყვები მოჰკვეთე ჩემს წინადადებას და საშინელ მწვალებლად წარმომაჩინე. მოდი, საკითხის ნათელსაყოფად დაგისვამ კითხვას: არის თუ არა სახიერი ღმრთის ნება ცოდვილის საუკუნო ტანჯვა? თუ ეს არ არის სახიერი ღმრთის ნება, მაშ, ღმრთის ნების გარეშე იტანჯებიან ისინი?

ამ კითხვით მივმართავ ყველას, ვინც მე მწვალებლობაში დამდო ბრალი.


--------------------
"Где нет православия, там нет спасения!" (Св. Игнатий (Брянчаниновь))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
seminaristi
პოსტი May 16 2008, 07:10 PM
პოსტი #150


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 101
რეგისტრ.: 5-July 07
მდებარ.: წალენჯიხის რ-ნი. სოფ.საჩინო
წევრი № 2,395



ციტატა(KAIROS @ May 16 2008, 02:26 AM) *

...

...
ჯერ სემინარისტი ხარ და გეპატიება, მაგრამ ასეთი ცოდნით კატეხიზმოსაც ვერ ჩააბარებ smile.gif


ძალიან ცუდ მეთოდს მიმართეთ შენც და აფხაზმაც. წინადადებიდან ამოკვეთეთ აზრები უსრულად. კარგად წაიკითხეთ ჩემი პოსტები, კარგად დააკვირდით მათ. შენ მე ბრალს მდებ იმაში, თითქოს მეთქვას, რომ ღმრთის ნების გარეშე ეცვა მაცხოვარი ჯვარს. ეს ცილისწამებაა! (მითუმეტეს, წინა პოსტში დავწერე: "რაცა ღმერთსა არა სწადდეს, არა საქმე არ იქმნების"-მეთქი).მე ვთქვი, რომ ადამიანის ცოდვით დაცემამდე არანაირი საჭიროება აღარ იყო-მეთქი ქრისტეს ჯვარცმისა, ანუ, ადამის დაცემის გარეშე არანაირად არ იქნებოდა ღმრთის ნება მაცხოვრის ჯვარცმა, ამისი საჭიროება, ღმრთის მიერ ამისი ნებელობა, პირველქმნილმა ცოდვამ გამოიწვია. კარგად დააკვირდი შენ მიერ ამოკვეთილ სიტყვებს. მათ აქვს ასეთი გაგრძელება: ამის საჭიროების გარეშე.

რაც შეეხება, იმას, რომ მე თითქოს მეთქვას, რომ, მსხვერპლშეწირვის გარეშე არ შეეძლო ღმერთს ადამიანის გამოხსნა მისი (ღმრთის) უძლურებისა გამო, მტკნარი სიცრუეა. აი, რა დავწერე მე ამის შესახებ:
ღმერთს არ შეუძლია შესცოდოს, უსამართლოდ მოიცქეს იმ გაგებით, რომ მის უცოდველ და ყოვლადსამართლიან ბუნებას ეს არანაირად არ უთავსდება. რა თქმა უნდა, მას აქვს ხელმწიფება შეცოდებისა და უსამართლოდ მოქცევისა (იგია ის, ვისი ძლიერების სიტყვით დგას ყოველივე და ვინღა წინაღუდგება მას?!), მაგრამ შეუძლებელია ეს მოხდეს. აზრის უფრო ნათელსაყოფად ვიტყვი, რომ ღმერთს, ყოველივე, რაც სურს, ძალუძს, მაგრამ ყოველივე, რაც ძალუძს, არ სურს. ამიტომაც, რაკი, "რაცა ღმერთსა არა სწადდეს, არა საქმე არ იქმნების", ვამბობთ, რომ ღმერთს "არ შეუძლია" შეცოდება ან უსამართლოდ მოქცევა, რადგან ეს არასოდეს არ იქნება, შეუძლებელია მოხდეს.
სწორედ, ღმრთის მიერ ამ უსამართლოდ მოუქცევლობასთან დავაკავშირე მე ადამიანის გამოხსნა ბოროტის მეუფებისაგან მსხვერპლშეწირვის გარეშე, რადგან, როგორც მრავალჯერ აღვნიშნე, ამ ქმედების (მაცხოვრის განკაცების, ვნების, და ა.შ) გარეშე ადამიანის გამოხსნა უსამართლო ქმედება იქნებოდა ღმრთის მიერ. ეს უსამართლობა კი სრულიად შეუთავსებელია ღმრთის ბუნებასთან და ასეთი გამოხსნა ადამიანისა შეუძლებელი იყო.
მე, წმ. მამათა სწავლებებზე დაყრდნობით, ვამბობ, რომ ადმიანის გამოხსნაში უცილობლად უნდა დაცულიყო სამართლის პრინციპი. აი, ის მამებიც, ვინც ამის აუცილებლობას მიუთითებენ:

მაცხოვრის განკაცების, მსხვერპლშეწირვის გარეშე "ტირანს საბაბი ექნებოდა ბრალის დადებისა, რომ მან სძლია ადამიანს (ძალადობის გარეშე), ღმერთმა კი მისადმი (ტირანისადმი) ძალადობა გამოიჩინა (დავაკვირდეთ, ძალადობით, უსამართლოდ ადამიანის გამოხსნისას თვით ეშმაკიც კი დასდებდა ღმერთს ბრალს ასეთი გამოხსნისათვის). ამიტომ, განიზრახვიდა რა თანამგრძნობი და კაცთმოყვარე ღმერთი თვით დაცემულის გამოჩინებას მძლეველად, კაცი გახდა იგი, რომ მსგავსის მიერ უკუეხმო მსგავსი" (წმ. იოანე დამასკელი. "მართლმადიდებლური სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა". თავი 62-ე.)
ძე ღმრთისას განხორციელება იყო "ქმედება, თავისთავში სამართლიანობის პრინციპის მომცველიც, რომლის გარეშეც არაფერი აღესრულება ღმრთის მიერ (ყურადღება მიაქციე, რომ ამ სამართლიანობის დაცვის გარეშე არაფერი აღესრულება ღმრთის მიერ). "მართალ არს უფალი და სიმართლენი შეიყვარნა და არა არს სიცრუე მის თანა" (ფს.10.8), ფსალმუნთმგალობელი წინასწარმეტყველის თანახმად...
ამრიგად, რადგანაც სამართლიანად მივეცით ჩვენ დემონისა და სიკვდილის მონობას, ამიტომაც საჭირო იყო, რა თქმა უნდა, რომ ადამიანთა მოდგმის თავისუფლებად მობრუნება ღმრთის მიერ აღსრულებულიყო სამართლის პრინციპით... ასე რომ, ღმერთს სათნო უჩნდა, უპირველესად, სამართლის პრინციპით დაემხო დემონი - რადგან სწორედ ის ვლინდება მის დამარღვეველად - ხოლო შემდგომ კი უკვე ძალაუფლებითაც (დაემხო იგი), აღდგომისა და მომავალი განკითხვის დღეს. რადგანაც ეს - საუკეთესო მიმდევრობაა: რომ სიმართლე წინ უძღოდეს ძალაუფლებას და არის ჭეშმარიტად ღმრთაებრივისა და სახიერის მეუფება და არა - ტირანიისა... ამრიგად, ღმერთს შეეძლო ემოქმედა ძალითაც, მაგრამ არ ქმნა ეს, არამედ ისე განაგო, როგორც მას შეეფერებოდა - კერძოდ, იმოქმედა სამართლის პრინციპით. (წმ. გრიგოლ პალამა. მე- 16 ჰომოილია).

მოკლედ, მე ზემოთმოყვანილი სიტყვებით ვთქვი, რომ ღმრთის მიერ ამ მსხვერპლშეწირვის გარეშე ადამიანის გამოხსნა სამართლიანობის პრინციპს დაარღვევდა, ამიტომაც შეუძლებელი იყო უსამართლოდ ადამიანის გამოხსნა ღმრთის მიერ, ანუ ეს უსამართლო გამოხსნა არასოდეს აღესრულებოდა.


--------------------
"Где нет православия, там нет спасения!" (Св. Игнатий (Брянчаниновь))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
seminaristi
პოსტი May 16 2008, 07:20 PM
პოსტი #151


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 101
რეგისტრ.: 5-July 07
მდებარ.: წალენჯიხის რ-ნი. სოფ.საჩინო
წევრი № 2,395



ციტატა(კანუდოსელი @ May 16 2008, 04:56 PM) *

კიდევ ერთი ერესი: ნება დამოკიდებულია რაღაცაზე როგორც აუცილებელზე, მაშინ სად არის თავისუფალი ნება,რომელიც ადამიანსაც ი გააჩნია და მით უმეტეს ღმერთს?


ადამს რომ არ შეეცოდა, იქნებოდა თუ არა ღმრთის ნება მაცხოვრის ჯვარცმა? რამ გამოიწვია ქრისტეს ჯვარცმის ღმრთის მიერ ნებელობა?


--------------------
"Где нет православия, там нет спасения!" (Св. Игнатий (Брянчаниновь))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
seminaristi
პოსტი May 16 2008, 07:32 PM
პოსტი #152


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 101
რეგისტრ.: 5-July 07
მდებარ.: წალენჯიხის რ-ნი. სოფ.საჩინო
წევრი № 2,395



ციტატა(კანონისტი @ May 15 2008, 06:51 PM) *

რას გულისხმობ საჭიროებაში?


აი, ერთადერთი კაცი, ვინც არ იკადრა ჩემი ნაწერისათვის ძალიან მნიშვნელოვანი დაკონკრეტების მოკვეთა, რისთვისაც დიდ მადლობას გიხდი, თუმცა, ჩემს პასუხამდე მწვალებლობისგან ფრთხილობის აფიშა რომ არ გამოგექვეყნებინა, უფრო მართებული იქნებოდა შენი ქმედება.

აი, ჩემი პასუხიც შენს კითხვაზე: ადამის ცოდვით დაცემამდე არანაირი საჭიროება არ იყო ღმერთკაცის ჯვარცმისა, ადამის ცოდვის დაუცემლობის შემთხვევაში ღმერთი არასოდეს ინებებდა მის ჯვარცმას. ანუ, ჯვარცმის ნებელობა გამოიწვია ადამის დაცემამ.


--------------------
"Где нет православия, там нет спасения!" (Св. Игнатий (Брянчаниновь))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი May 16 2008, 10:44 PM
პოსტი #153


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



უცოდველს არაფერში არ ჭირდება გამოხსნა. (ჩვენ ვიცით რომ ჯვარცმით მოხდა ცოდვების გამოსყიდვა, და თუ არ იქნებოდა ცოდვა , თავისთავად არ მოხდებოდა ჯვარცმა). გავიხსენოთ იგავი ვენახის პატრონზე-რით დასრულდა იგი . სწორედ იქაა ამის პასუხი.

უცოდველს არაფერში არ ჭირდება გამოხსნა. (ჩვენ ვიცით რომ ჯვარცმით მოხდა ცოდვების გამოსყიდვა, და თუ არ იქნებოდა ცოდვა , თავისთავად არ მოხდებოდა ჯვარცმა). გავიხსენოთ იგავი ვენახის პატრონზე-რით დასრულდა იგი . სწორედ იქაა ამის პასუხი.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 17 2008, 01:50 AM
პოსტი #154


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ძალიან ცუდ მეთოდს მიმართეთ შენც და აფხაზმაც. წინადადებიდან ამოკვეთეთ აზრები უსრულად

მეგობარო, მე უბრალოდ მიგანიშნე, რომ რაც დაწერე, ის წინადადება, ის აზრი იყო მცდარი, და ტერმინოლოგია შეგისწორე, ეგრე არ ითქმის ხოლმე, საერთოდ რათქმაუნდა ზოგადად აზრი უნდა მივიღოთ, მაგრამ დიდი მნიშვნელობა აქვს ასევე ტერმინოლოგიასაც, რომელსაც იყენებ, ეს იყო ჩემი შენიშვნა, ამისათვის იმ მეგობარმა გიორგიმ შეურაცხყოფა აქეთ მომაყენა არიოზისა და ორიგენესგან შორს არ ხარო sad.gif თუმცა ვერ მივხვდი რატომ? და ეს შერჩა ვატყობ, არც სიტყვიერი არც უსიტყვო გაფრთხილება არ მიუღია და ვთხოვ მოდერს, ასეთ რაღაცეებს ნუ გაატარებს ხოლმე...
ასე რომ შენთან ტერმინოლოგიურ მცდარობაზე იყო მხოლოდ მინიშნება, ისე
ციტატა
დამის დაცემის გარეშე არანაირად არ იქნებოდა ღმრთის ნება მაცხოვრის ჯვარცმა, ამისი საჭიროება, ღმრთის მიერ ამისი ნებელობა, პირველქმნილმა ცოდვამ გამოიწვია.
ამას დაწერა რათ უნდა? smile.gif ისე რომ დავზუსტდეთ, საღვთო ბუნებაში არაფერი იცვლება, არც ნებელობა ადრე არ უნდოდა ახლა უნდა, ასე არ ვსაუბრობთ ხოლმე მარადიულზე, აზრი გასაგებია ( ცოტა უცნაურია, ეგ საკამათო რატომ გახდა...), მაგრამ ენაა დასახვეწი...სწორედ აღნიშნა აღმსარებელმა:
ციტატა
უცოდველს არაფერში არ ჭირდება გამოხსნა
...
ციტატა
აუცილებლობიდან გამომდინარეობს ღმრთის ნება.

აი ეს გამოთქმები, არის მცდარი, ამ კაცს და სემინარისტსაც უნდათ რომ სწორე დაწერონ, არ გამოდით, შენიშნვნაზე ბრაზდებიან... ასე არ ვარგა smile.gif
ასე რომ საკამათოც არაფერია, და ის გიორგი, თუ უფრო მეტად წყნარად, მშვიდად და პატივისცემით მოეპყრობა თანაფორუმელებს (თან აშკარად ვერც გაიგო რა დავწერე smile.gif ) უკეთესი იქნება smile.gif
იხარეთ;
კაიროსი!

ციტატა
პალამაძე

smile.gif პალამაძე biggrin.gif ეგეც ქართველი იყო biggrin.gif... ხო კაი ვიხუმრე, ჩაასწორე პალამა... ისე შენიშვნა სწორია დავითისაგან, ტერმინოლოგიას ვერ აყალიბებ ვერც შენ, თორემ სწავლებაში რომ სწორს გულისხმობ აშკარაა, რადგან მამებს ეყრდნობი, ვიყოთ მშვიდად smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 17 2008, 10:19 AM
პოსტი #155


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(კანონისტი @ May 16 2008, 05:12 PM) *

saria-giorgi
სამართლიანობის მომცველობა სხვა რამეს ნიშნავს!!! ადამიანის გამოხსნა იყო უფლის აბსოლუტური ნებელობა, რადგან არავინ და არაფერი ავალდებულებდა მას, რომ ადამის წყევისაგან გამოვეხსენით. სანამ ჯვარცმამდე და სამართლიანობამდე მივალთ, ჯერ ესაა გასააზრებელი.

ხოლო რამდენადაც ეს უნდა მომხდარიყო საღვთო ნებელობის საფუძველზე, მაშინ უფალმა ყოვლადსამართლიანმა ინება, რომ გამოსყიდვა მომხდარიყო ადამიანის მიერ - ანუ ღმერკაცის, განღმრთობილი ადამიანის მიერ

შენ კი, სამწუხაროდ, მწვალებლობას წერ.........


თუ ვერ გებულობ,თქვა ეს აზრი მწვალებლურია ეს არის ადამიანის შეურაცხოფა.ჯობია საერთოდ არ წერო თუ ვერ გებულობ და მოიძიო წიგნებში თუ რაზეა საუბარი.
ჩემს ციტატებს ვიღებ მამებიდან.

იოანე დამასკელი ბრძანებს:''ღმერთმა ადამიანის დაცემის შედეგად,ინება ჯვარცმა.''დამოკიდებულება რას ნიშნავს ამიხსენი.ცოდვა რისი შედეგია და გამოხსნა რატომ იყო აუცილებელი?
წინასწარ დაცემამდე ინება ღმერთმა ჯვარცმა?


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
saria-giorgi
პოსტი May 17 2008, 10:57 AM
პოსტი #156


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 407
რეგისტრ.: 4-July 07
მდებარ.: q.walenjixa
წევრი № 2,386



ციტატა(KAIROS @ May 17 2008, 01:50 AM) *



smile.gif biggrin.gif biggrin.gif...


აზრებით მჯიჯგნო და იხარე მიაწერო არ არის სწორი,მითუმეტეს თავად ვერ გებულობ რა არის აუცილებლობა,ნებავდა ღმერთს,ამას არავინ არ უარჰყოფს,მაგრამ აუცილებელობიდან იყო თუ არ ეს?მოუსმინე ვლადიმერ ლოსკი რას ბრძანებს:''ადამიანის დაცემის შემდეგ ღმრთაებრივი განგებულების შესრულება აუცილებელ ცვლილებებს განიცდის,მაგრამ ეს არაა ცვლილება თვითონ მიზნისა,არამედ ესაა ცვლილება საღმრთო მოქმედებისა,ღმრთაებრივი ''პედაგოგიკისა'',ცოდვამ დაანგრია თავდაპირველი გეგმა-ადამიანის პირდაპირი და უშუალო ასვლა ღმერთთან.კოსმოსში გაჩნდა კატასტროფული ნარღვევი;ამ ჭრილობას მკურნალობა სჭირდება.ხოლო კატასტროფაგანცდილი ადამიანის ისტორია''სათავეში ჩადგომა'',რათა ხელახლა დაიწყოს იგი,-ასეთია გამოსყიდვის მიზნები.მაშასადამე,გამოსყიდვა გვევლინება როგორცღმრთაებრივი გეგმის ნეგატიური პლანი(მხარე);იგი არანორმალურ,ტრაგიკულ და ''ანტიბუნებრივ''რეალობას გულისხმობს.გამოსყიდვა აფსურდი იქნებოდა თავისთავად,რომ ჩაგვეკეტა,თვითმიზნად გვექცია იგი,არ არის მიზანი,არამედ საშვალება,ერთადდერთი ჭეშმარიტი მიზნის-განღმრთობის მიღების საშვალება[b][u].დაცემის შემდეგ აუცილებელი იყო მაცხოვრის განკაცება.
თვით გამოსყიდვის ცნება წმიდა იურიდიულ ხასიათს ატარებს:ესაა გამოსყიდვა მონისა,ვალია,რომელიც გადახდილია მათ მაგიერ,რომელთაც არ გაჩნდათ გადახდის საშუალება და ტყვეობაში იყვნენ დარჩენილნი.ესაა თემა მსხვერპლისა,რაღაც უფრო მეტისა,ვიდრე უბრალო მეტაფორა:ეს სიმბოლიკის დასრულებაა,რომელიც თანამონაწილეა აღმატებული რეალობისა-''ქრისტეს სისხლისა'',რომელიც მიტანილია''საუკუნოდ'',როგორც ეს ებრაელთა მიმართ ეპისტოლეშია ნათქვამი,სადაც ამ სახით ივსება და ღრმავდება იურიდიული სიმბოლიზმით.ნებაყოფლობით დაიკავა ჩვენი ადგილი,მისი სურვილით,ქრისტე,როგორც მოციქული პავლე წერს გალატელებს:''გახდა წყეული ჩვენს ნაცვლად.''(გალ.3.13)
მე არასდროს არ მითქვამს,რომ მისი ნება არ იყო განკაცება,არამედ დაცემის შემდეგ გახდა აუცილებელი მაცხოვარი ჯვარცმულიყო,რის გარეშეც ხსნა არ იქნებოდა კაცობრიობისა.წმ.გრიგოლ ღმრთისმეტყველის თქმით:''ყველა უნდა დაესაჯა''თუ პირდაპირ მიუდგებით.რაც შეეხება დასჯას მოუსმინოთ რას ამბობს ეპისკოპოსი ილია მინიატისი:''იყო კი აუცილებელობა იმისა,რომ ვნებულიყო დიდების მეუფე,ჯვარზე მიმსჭვალულიყო და მომკვდარიყო?კაცთა მოდგმის საცხოვნებლად განა არ იყო სხვა საშუალება?ეს ჭეშმარიტად გამომგონებელი და უკიდეგანო შემწყნარებლობაა ღმრთისა..!ლოკირიის მეფე სილევკმა სამართლიანი შურისგების კანონი გამოსცა-ვინს სხვის ღირსებას,ამ უძვირფასეს სიკეთეს,ხელყოფდა,ცხოვრების ასეთივე სიკეთე-თვალისჩინი უნდა წართმეოდა.პირველი,ვინც ეს კანონი დაარღვია,მრუშობაში იქნა მხილებული,მეფის შვილი იყო.სამართლიანმა ხელმწიფემ მას კანონიერი სასჯელი მიუსაჯა.ძისათვის თვალის შენარჩუნებას კანონის დაცვა ამჯობინა.მას დიდებულებმაც სთხოვეს შეენდო შვილისთვის,მაგრამ ყურიც არ ათხოვა.მამა იტყვის:ნეტავ თუ არსებობს რაიმე საშუალება იმისათვის,რომ კანონი დავიცვა და ძეც გადავარჩინო?არის!აუცილებლად ორი თვალის დავსებაა საჭირო,დაე,ერთი თვალი მე დამებსოს,მეორე-ჩემს შვილს!დაე,ერთი თვალი,როგორც ბოროტმოქმედმა,მან გაიღოს,მე კი,როგორც მამამ-მეორე!უეჭველად ყოვლადძლიერ ღმერთს,რომელმაც ერთი სიტყვით''ქმნა ცაი და ქვეყანაი''(ფს.145.5)ასევე ერთი სიტყვით შეეძლო ებრძანებინა და ადამიანის გამოხსნა აღსრულდებოდა,ამის გაკეთება მას უსასრულო ვალის გადახდის ,მხოლოდშობილი ძის სიკვდილის გარეშეც შეეძლო,ასევე შეეძლო საუკუნო ტანჯვის ალის ჩაქრობა იესუ ქრისტეს სისხლის გარეშე...შეეძლო!!!...მაგრამ ასეთ შემთხვევაში ღმრთის უსაზღვრო ყოვლადძლიერებისა და მისი უსასრულო შემწყნარებლობის შესახებ როგორ შევიტყობდით?განა ეს სამართლიანი იქნებოდა?(წმ.იოაე დამასკელი ბრძანებს,ეშმაკი დასდებდნენო მას ბრალს ამაში.)სხვაგან ბღძანებს:შენმა სამართალმა სისხლის დათხევა მიბრძანა-იგივე სამართალი იძიებს შურს ჩემი სისხლისათვის...და მოუნანიებელ ქრისტეანს არანაირი მიტევება აღარ ექნება.@ძე ღმრთისაი დაითრგუნოს და სისხლი იგი აღთქუმისაი არა-ღირსად შეჰრაცხოს''.(ებრ.10.23.)

თუ კიდევ გაუგებრობა იქნება თქვენი მხრიად რას ნიშნავს აუცილებლობა და რატომ იყო ღმრთის ნება განკაცება,შემიძლია უფრო ვრცლადაც შემოგთავაზოთ.არა თუ ჩემი აზრი,არამედ მამების,წიგნებში მოძიებული.


--------------------
[indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 17 2008, 12:23 PM
პოსტი #157


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
აზრებით მჯიჯგნო და იხარე მიაწერო არ არის სწორი,

გჯიჯგნო არა გწიწკნო biggrin.gif რეებ წერ კაცო? შენს მეტი საჯიჯგნი არავინაა? ვერ მოგიწონე ტერმინები, არ იწერება და არ ითქმის მასე, არ ხდება ხოლმე მცდარი ტერმინოლოგიით სწორი სწავლების გადმოცემა, გაიგე ახლა და ნუ ჯიუტობ, ლოსკის კი არ ვეკამათებით არამედ შენ და დამშვიდდი, რატომ წერ ასე გაღიზიანებული მართლმადიდებლებში ხარ smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
seminaristi
პოსტი May 17 2008, 01:09 PM
პოსტი #158


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 101
რეგისტრ.: 5-July 07
მდებარ.: წალენჯიხის რ-ნი. სოფ.საჩინო
წევრი № 2,395



ციტატა(KAIROS @ May 16 2008, 11:56 AM) *


ეს იმაზე რომ ღმერთს ყოველი ძალუძს, რომელი დებულბეაც სრულიად არ ეწინააღმდსეგება იმას, რომ მართალია ძალუძდა მაგრამ აქ მართალია სემინარისტი, უბრალოდ ვერ განარჩია რომ ეს მისი უძლურებით კი არა გააკეთა, რადგან "არ ძალუძდა" არამედ იმიტომ რომ სწორედაც ძალუძდა ჯვრის გარეშე ხსნაც, მაგრამ არ ინება, როგორც ყოვლადსამართლიანმა , გაიგეთ? აი ნახე რას წერს დამასკელი, იქაა სრულიად თავისუფალ , ძლიერის მიერ ნებელობით გადადგმულ ნაბიჯზე საუბარი, და არა იმაზე , რომ " სხვა გზა არ იყო" ან "არ ძალუძდა"


მე რომ ეს არ განმერჩია, არ დავწერდი ამ აზრებს:
მას აქვს ხელმწიფება შეცოდებისა და უსამართლოდ მოქცევისა (იგია ის, ვისი ძლიერების სიტყვით დგას ყოველივე და ვინღა წინაღუდგება მას?!), მაგრამ შეუძლებელია ეს მოხდეს. აზრის უფრო ნათელსაყოფად ვიტყვი, რომ ღმერთს, ყოველივე, რაც სურს, ძალუძს, მაგრამ ყოველივე, რაც ძალუძს, არ სურს. ამიტომაც, რაკი, "რაცა ღმერთსა არა სწადდეს, არა საქმე არ იქმნების", ვამბობთ, რომ ღმერთს "არ შეუძლია" (დააკვირდი იმას, რომ ეს არ შეუძლია ბრჭყალებში იყო მოქცეული, ანუ ის არ იხმარებოდა ამ სიტყვის ზედმიწევნითი მნიშვნელობით) შეცოდება ან უსამართლოდ მოქცევა, რადგან ეს არასოდეს არ იქნება, შეუძლებელია მოხდეს.

მოკლედ, მე ზემოთმოყვანილი სიტყვებით ვთქვი, რომ ღმრთის მიერ ამ მსხვერპლშეწირვის გარეშე ადამიანის გამოხსნა სამართლიანობის პრინციპს დაარღვევდა, ამიტომაც შეუძლებელი იყო უსამართლოდ ადამიანის გამოხსნა ღმრთის მიერ, ანუ ეს უსამართლო გამოხსნა არასოდეს აღესრულებოდა.

ციტატა(KAIROS @ May 17 2008, 02:50 AM) *

მეგობარო, მე უბრალოდ მიგანიშნე, რომ რაც დაწერე, ის წინადადება, ის აზრი იყო მცდარი, და ტერმინოლოგია შეგისწორე, ეგრე არ ითქმის ხოლმე, საერთოდ რათქმაუნდა ზოგადად აზრი უნდა მივიღოთ, მაგრამ დიდი მნიშვნელობა აქვს ასევე ტერმინოლოგიასაც


სრულ წინადადებაში გადმოცემული აზრი არ იყო მცდარი, მცდარად იყო დაწერილი "ყოფნა" ზმნა წარსულ დროში, ზედმიწევნითი სიზუსტისათვის უნდა ყოფილიყო "იქნებოდა". მაგრამ ეს შეცდომა წინადადების აზრს ისე არ აუკუღმართებს, როგორ რამდენიმე ფორუმელმა წარმოაჩინა. უბრალოდ, ბევრმა ვერ გაიგო ბოლო დაკონკრეტება, მაგრამ მხოლოდ კანონისტმა ისურვა ამ გაუგებრობის გარკვევა (თუმცა მაინც არ დაელოდა ახსნას).მე დავაკონკრეტე: ამის საჭიროების გარეშე–მეთქი. თუ ასე მივუდგებით, წმიდა იოანე დამასკელი ერთგან ამბობს, რომ ძე ღმრთისა დასაბამიერი არისო, მაგრამ ამ სიტყვებს მოსდევს დაკონკრეტება, თუ როგორ არის ეს. ჩემს წინადადებაში მეც ვაკონკრეტებ თქვენგან ამოკვეთილ აზრს.
.
ციტატა

ისე რომ დავზუსტდეთ, საღვთო ბუნებაში არაფერი იცვლება, არც ნებელობა ადრე არ უნდოდა ახლა უნდა, ასე არ ვსაუბრობთ ხოლმე მარადიულზე, აზრი გასაგებია ( ცოტა უცნაურია, ეგ საკამათო რატომ გახდა...), მაგრამ ენაა დასახვეწი...


მე არ მიწერია, ადრე არ უნდოდა ახლა უნდა–მეთქი. მე გამოვხატე აზრი, რომ არ იქნებოდა–მეთქი ღმრთის ნება მაცხოვრის ჯვარცმა, ამის საჭიროების გარეშე. ღმერთმა "უწინარეს ყოველთა საუკუნეთა" ინება ეს ყოველივე, მაგრამ ადამის დაცემის გარეშე არასოდეს ინებებდა. "ისე რომ დავზუსტდეთ", თვით ეს შენი ციტატა (და მრავალი სხვაც) გაუმართავია გრამატიკული თვალსაზრისით, მაგრამ "აზრი გასაგებია" და როცა აზრი გასაგებია, ნუ გამოვეკიდებით ერთმანეთს და მითუმეტეს, მწვალებელს ნუ ვუწოდებთ (ეს შენ არ გეხება). გაითვალისწინე, რომ ეს არის პირადი საუბრები და არა ზედმიწევნითი სიზუსტით დაცული საღმრთისმეტყველო შრომები. წარმოუდგენელია, ადამიანმა, კომპიუტერში, ერთი ხელის გაკვრით წერისას ასეთი შეცდომები არ დაუშვას.


--------------------
"Где нет православия, там нет спасения!" (Св. Игнатий (Брянчаниновь))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი May 17 2008, 01:17 PM
პოსტი #159


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



წყალი სველიას დიალოგია, მეტი არაფერი....

ხო კიდენა, სადაც ადამის შექმნა გადაწყდა, იქვე ჯვარცმაც....


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
agmsarebeli
პოსტი May 18 2008, 12:40 AM
პოსტი #160


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,206
რეგისტრ.: 14-May 07
წევრი № 1,910



რაღაა გასარკვევი?

აქ ყველაფერი გარკვეულია. არავინ არ იდავებს ამაზე.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

10 გვერდი V « < 6 7 8 9 10 >
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 4th June 2024 - 02:24 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი