IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

130 გვერდი V « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ეკუმენიზმის შესახებ, ემოციების გარეშე
დათიკო
პოსტი Dec 5 2006, 02:33 AM
პოსტი #181


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



KAIROS
ციტატა
შეარბილე ტონი და შეეცადე

არ არის ლამაზი მიუთითო როგორი ტონით ისაუბროს ადამიანმა.
არც შენი ტონია, სხვათა შორის ტკბილხმოვანი biggrin.gif

ყველას გთხოვთ თავი შეიკავოთ პირადი ემოციებისგან (ყველას ეხება ეს) და მეტი კონკრეტიკა გამოიჩინოთ smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 5 2006, 12:39 PM
პოსტი #182


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
რა ტონი შევარბილო? ხომ გაგიგია, "ვინც არა ჰგავს კახაბერსაო". დოგმატსაც ეხება და მეტსაც. თუკი არამართლმადიდებელთ ამიერ აღსრულებულ საიდუმლოს მადლმოსილად მივიჩნევთ, საერთოდ თავდაყირა დადგება მთელი სარწმუნოება...



--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 5 2006, 02:48 PM
პოსტი #183


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
არ არის ლამაზი მიუთითო როგორი ტონით ისაუბროს ადამიანმა.
არც შენი ტონია, სხვათა შორის ტკბილხმოვანი


ეს ჩემთთან ურთიერთობის ტონზე არ იყო საუბარი, და სულაც არ მითქვამს გაღიზიანებულად, რატომ აღიქვით ასე ნეგატიურად, ვიგულისხმე, რომ კამათის სტილი შეცვალე მეთქი, ასე რომ "ტკბილხმოვანება" აქ არაფერ შუაშია, არამედ სიზუსტე ფაქტებისა და რეალობის დაცვა, ასე ვთქვათ "ოქროს შუალედი"... ასე რომ არაფერია ასაფორიაქებელი, დათიკო გენაცვალე smile.gif

ციტატა
არამართლმადიდებელთ ამიერ აღსრულებულ საიდუმლოს მადლმოსილად მივიჩნევთ, საერთოდ თავდაყირა დადგება მთელი სარწმუნოება...


სამწუხაროდ, ისევ უკან გვიწევს დაბრუნება, ისევ ერთ ორმოში ვბუქსაობთ და ისევ ადგილზე დავდივართ, მოდი სხვანაერად დაგისვამ კითხვას: როცა სხვა ეკლესიები ღებულობენ კათოლიკეს ხელახალი ნათლობის გარეშე, და ასევე ზოგი მირონცხების გარეშე ( თუმცა გიმეორებ, რომ მირონცხება ნათლლობას ვერ ცვლის! არამედ სულ სხვა საიდუმლოა, რომელიც აუცილებლად მონათლულზე აღესრულება! ) , "სარწმუნოებას აყენებენ თავდაყირა"? ანუ ამდენ ეკლესიებს ნუთუ შეგიძლია ასეთი საშინელი ბრალდება წაუყენო? ხომ არ სჯობია თავიდან გადაიკითხო, ჩემი და კანუდოსელის მსჯელობები?

ისე კანონისტ, ხომ ვსაუბრობთ მშვიდად? ხომ არაფერი გაწყენინე კაცო smile.gif
აბა ასე გავაგრძელოთ smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 5 2006, 06:20 PM
პოსტი #184


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
ციტატა
ისე კანონისტ, ხომ ვსაუბრობთ მშვიდად?

ცხადია. გაგახაროს, გაკურთხოს და გაცხონოს დედა ღვთისამ! smile.gif

ციტატა
როცა სხვა ეკლესიები ღებულობენ კათოლიკეს ხელახალი ნათლობის გარეშე, და ასევე ზოგი მირონცხების გარეშე ( თუმცა გიმეორებ, რომ მირონცხება ნათლლობას ვერ ცვლის! არამედ სულ სხვა საიდუმლოა, რომელიც აუცილებლად მონათლულზე აღესრულება! ) , "სარწმუნოებას აყენებენ თავდაყირა"?

ირიბად გიპასუხებ.
როცა სხვა ეკლესიები ხატმებრძოლობის ერესში იყვნენ (და ჩვენი არა), სარწმუნოებას აყენებდნენ თავდაყირა? თუ არა?

რაც არის ამ კითხვაზე შენი პასუხი, სავარაუდოდ იგივე იქნება ჩემი პასუხიც შენ კითხვაზე...


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Dec 5 2006, 06:34 PM
პოსტი #185


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



KAIROS
კანონისტი
ციტატა
ისე კანონისტ, ხომ ვსაუბრობთ მშვიდად?

ცხადია. გაგახაროს, გაკურთხოს და გაცხონოს დედა ღვთისამ!

ასე არ ჯობია? smile.gif

მე დიდი გულისყურით ვკითხულობ თქვენს პოსტებს smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 5 2006, 09:48 PM
პოსტი #186


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
როცა სხვა ეკლესიები ხატმებრძოლობის ერესში იყვნენ (და ჩვენი არა), სარწმუნოებას აყენებდნენ თავდაყირა? თუ არა?


ე.ი. გამოდის რომ ახლა ერესში არიან? ohmy.gif კანონისტ რა აზრები მოგდის კაცო? ohmy.gif

ახლა ისევ ცუდად გამაკვირვე!

ერესში დადე ბრალი მთელ მართლმადიდებლურ სამყაროს, და ჩვენც რადგან ჩვენ ევქარისტიული კავშირი გვაქვს მათთან, და მე პირადად ძმები მყავს უამრავი!

აღიარე, რომ შეცდი და სხვა პასუხი მოიფიქრე , ოღონდ დაფიქრდი და ისე smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Dec 5 2006, 10:11 PM
პოსტი #187


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



კანონისტი
ციტატა
როცა სხვა ეკლესიები ხატმებრძოლობის ერესში იყვნენ (და ჩვენი არა), სარწმუნოებას აყენებდნენ თავდაყირა? თუ არა?

მართლაც შეუფერებელი შედარებაა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მნათე
პოსტი Dec 5 2006, 10:13 PM
პოსტი #188


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 17,662
რეგისტრ.: 23-July 06
მდებარ.: Tbilisi
წევრი № 4



ციტატა
როცა სხვა ეკლესიები ხატმებრძოლობის ერესში იყვნენ (და ჩვენი არა), სარწმუნოებას აყენებდნენ თავდაყირა? თუ არა?


უკაცრავად თქვენ ზაზა? laugh.gif


--------------------
ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!

რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :)))))
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 6 2006, 11:53 AM
პოსტი #189


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
ციტატა
ე.ი. გამოდის რომ ახლა ერესში არიან? კანონისტ რა აზრები მოგდის კაცო?

ახლა ისევ ცუდად გამაკვირვე!

ერესში დადე ბრალი მთელ მართლმადიდებლურ სამყაროს, და ჩვენც რადგან ჩვენ ევქარისტიული კავშირი გვაქვს მათთან, და მე პირადად ძმები მყავს უამრავი!

აღიარე, რომ შეცდი და სხვა პასუხი მოიფიქრე , ოღონდ დაფიქრდი და ისე

შენ თუ იმის თქმა არ გინდა, რომ დანარჩენი მართლმადიდებლები (ვინც ასე იქცევა) ერესში არიან, ამიტომ კათოლიკეთა ნათლობას მადლმოსილებას ნუ დააბრალებ

ისიც უნდა გვახსოვდეს, რომ მართლმადიდებლის გარკვეულ ერესში ყოფნად ცალსახად და ავტომატურად არ ნიშნავს იმას, რომ მასთან ევქარისტიული კავშირი უნდა გაწყვიტო (ან თუნდაც შეაჩერო). კანონიკურად, უნდა მოხდეს ამ ერესის განხილვა, დამახასიათებელი ნიშნების გამოყოფა, დადგენა და შემდეგ აიკრძალოს ეს ერესი. რამდენადაც ასეთი ჯერ არ მომხდარა ჩვენს განსახილველ საკითხთან დაკავშირებით, ერესზე (თავისი კლასიკური გაგებით) საუბარი ნაადრევია, თუმცაღა, სამწუხაროდ, ნიშნები სერიოზულია...

დათიკო და KAIROS
ცუდი შედარება არ არის, VIII საუკუნეში ჩვენ ეკლესიის მაღალიერარქებისათვის რომ გეკითხათ, ბიზანტია ხატმებრძოლობის ერესში არის თუ არაო, რას გვეტყოდნენ? აქაოდა, არაფერი ეწყინოთო, ვეჭვობ, მართლმადიდებლობაზე ფეხი დაებიჯებინათ და ეთქვათ, იცით, ხატები მგონი მართლა კერპებიაო

ამდენად, ჩემთვის მიუღებელია, იმგვარი არგუმენტები, რომ "სხვები ხომ ასე იქცევიან". მე უბრალოდ შეგახსენეთ, რომ სხვები მაშინ "ისე" იქცეოდნენ...

უფრო დოგმატური არგუმენტი მინდა...


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 6 2006, 01:10 PM
პოსტი #190


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
შენ თუ იმის თქმა არ გინდა, რომ დანარჩენი მართლმადიდებლები (ვინც ასე იქცევა) ერესში არიან



ციტატა
დათიკო და KAIROS
ცუდი შედარება არ არის, VIII საუკუნეში ჩვენ ეკლესიის მაღალიერარქებისათვის რომ გეკითხათ, ბიზანტია ხატმებრძოლობის ერესში არის თუ არაო, რას გვეტყოდნენ? აქაოდა, არაფერი ეწყინოთო, ვეჭვობ, მართლმადიდებლობაზე ფეხი დაებიჯებინათ და ეთქვათ, იცით, ხატები მგონი მართლა კერპებიაო


რა შუაშია, სად ხატების დაბიჯება და სად კანონიკური საკითხი მოქცეულის ეკლესიაში მიღებისა???

რა გჭირს კანონისტ? მგონია, გაღიზიანებული ხარ და უფრო ემოციებით წერ , ვიდრე გონებით, მე არაფრის თქმა მინდა, ეგ შენ დაწერე, როცა, მაპატიე და ასეთი მკრეხელური შედარება გააკეთე და ნამდვილად უზარმაზარ შეცდომას უშვებ, როცა საეკლესიო ტრადიციას, რომელიც ერთ პერიოდში ერთიდაიგივე სახის განდგომილთ ხან ნათლობით ღებულობდა ხან კი მირონცხებით ხანაც კი სინანულით, ასევე, ეს მდგომარეობა იცვლებოდა და არსებობდა უკვე ათასი წელია და არცერთ ეკლესიას აზრდაც არ მოსვლია, "ერესი ემხილებინა" თუკი ვინმემ, კათოლიკენი უნათლავად მიიღო,და შენ რა ფიქრობ რომ ჩვენი და ეკლესიები ერესშია??? კანონისტ!!! მე გიმეორებ, რომ ეს არ არის რაიმე "ერესი" ( რომელიც ასე გვაკერია ენაზე... ), არამედ კანონიკური საკითხი, რომელიც შეიძლება სხვადასხვა ეკლესიას სხვადასხვა ქონდეს და რომელიც შეიძლება თვით ადგილობრივი ეკლესიის შიგნით შეიცვალოს...ესაა პასუხი და თუ არ გინდა დაიჯერო, რატომღაც დამეკარგა ხალისი, გიხსნა, ვფიქრობ ზედმეტად ღიზიანდები და დაუფიქრებლად უფრო და უფრო დიდ შეცდომებს უშვებ... სამწუხაროა, მეთუ არ მისმენ, სხვებმაც მოგცეს შენიშვნა, რომელიც ხანდახან უნდა მიიღო ხოლმე... რა დაგემართა, ვერ გცნობ sad.gif
დათიკო, ღირს აწი ამაზე საუბარი? მე ხომ გამიგეთ რას ვწერ? ჰოდა, საკმარისია, კანონისტს ეტყობა მარხვაში არ უხდება კამათი, ასე რომ სანამ არ დამშვიდდება და წყნარი გონებით არ იმსჯელებს, მისდა სასიკეთოდ, ვფიქრობ, სჯობია დროებით მაინც შევწყვიტოთ კამათი... თქვენ რას ფიქრობთ?
კაიროსი


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 6 2006, 04:56 PM
პოსტი #191


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



KAIROS
მთელი ეს ხატებთან დაკავშირებული მაგალითი მოჰყვა იმას, რომ ახსენე ფრაზა "სხვები ხომ ასე აკეთებენ". უბრალოდ შევეცადე (როგორც ჩანს უშედეგოდ) რომ სხვები შეიძლება სხვა რამესაც აკეთებენ და ეს ჩვენთვის წესით დიდი არგუმენტი ვერ იქნება

ციტატა
სად კანონიკური საკითხი მოქცეულის ეკლესიაში მიღებისა???

მოქცეულის ეკლესიაში მიღება ორგანულადაა დაკავშირებული როგორც დოგმატთან, ისე კანონიკასთან და ისე, გეთანხმები, ტრადიციასთანაც

თუ ასე მხოლოდ ტრადიციის საქმე იყო მოქცეულის მიღება, მაშინ მსოფლიო კრებები არ მიეძღვნებოდა მას. მე არც მესმის საერთოდ რატომ ვკამათობთ, როცა იმავე მსოფლიო საპატრიარქომ მიიღო გადაწყვეტილება კათოლიკეთა სრული ნათლობის შესახებ. ახლა დღეს თუ ვინმე ამ გადაწყვეტილებას არ ასრულებს (და სხვა თუ არაფერი, ამით ხომ მაინც სცოდავს, რომ კრების დადგენილებას ეწინააღმდეგება), ჩვენ რას განვიხილავთ?

თუნდაც მონოფიზიტებზე: განა მკაფიოდ არ წერია რუის-ურბნისის ძეგლისწერაში, რომ მიუხედავად იმისა, რომ ისინიც სამების სახელით არიან მონათლულნი, მაინც სრული ნათლობით უნდა მივიღოთო? და რა მნიშვნელობა აქვს ესა თუ ის მწვალებელი ტრიადოლოგიას ძის შესახებ სწავლებით ამახინჯებს (მონოფიზიტები), თუ სულიწმიდის (კათოლიკეები)?

ან რაზე შემატყვე გაღიზიანება? მე არ მივეკუთვნები იმ კატეგორიის ადამიანთა რიცხვს, რომელიც ორგანულად ვერ იტანს კათოლიკეებს. პირიქით! ისიც ხომ დავწერე, რომ მე პირადად თანახმა ვარ რომ მათ ტრადიციებიც შეინარჩუნონ, მაგრამ ის რომ მათი ეკლესია უმადლოა, ვფიქრობ ამას დიდი მსჯელობა არ ჭირდება. და მადლს მე ვგულისხმობ წმინდად ეკლესიოლოგიური თვალსაზრისით და არა სასაუბრო ტერმინს (ანუ იმას, რომ ბევრ დოგმატს ჩვენზე არანაკლებ წმინდად იცავენ)

ციტატა
მე გიმეორებ, რომ ეს არ არის რაიმე "ერესი" ( რომელიც ასე გვაკერია ენაზე... ),

ცოტა ხნის წინ თავად მირჩიე (სავსებით მართებულად!) რომ ასეთ საკითხზე მსჯელობისას იქნებ "მე ასე მგონია" "მე ასე ვფიქრობ" და მსგავი სიტყვები შეარჩიოო და თავად რატომ ასეთ რადიკალიზმში? მე "ერესი" არ მაკერია ენაზე (რასაც ზემოთმოყვანილი ჩემი ყველა პოსტი ადასტურებს), თუნდაც სულ ბოლო:
ციტატა
ჩვენს განსახილველ საკითხთან დაკავშირებით, ერესზე (თავისი კლასიკური გაგებით) საუბარი ნაადრევია,

ზოგადად კი, ისე, აბა რა ვუწოდო მწვალებლის მიერ "აღსრულებული" ერთ-ერთი საღმრთო საიდუმლოს მადლმოსილად მიჩნევას?

ციტატა
კანონისტს ეტყობა მარხვაში არ უხდება კამათი, ასე რომ სანამ არ დამშვიდდება და წყნარი გონებით არ იმსჯელებს, მისდა სასიკეთოდ, ვფიქრობ, სჯობია დროებით მაინც შევწყვიტოთ კამათი

მაპატიე, თუ ცუდად გამომივიდა, მაგრამ მგონი სჯობს შევეცადოთ განვაგრძოთ საუბარი. მე პირადად, ჩემის მხრივ, შევეცდები კორექტული ვიყო


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Dec 7 2006, 01:22 AM
პოსტი #192


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



1)
ციტატა
თუ ასე მხოლოდ ტრადიციის საქმე იყო მოქცეულის მიღება, მაშინ მსოფლიო კრებები არ მიეძღვნებოდა მას.


მსოფლიო კრებები უპირველესად მიეძღვნა დოგმატთა დადგენას, მათ შორის განიხილებოდა კანონიკის საკითხები, რომელთაგან ბევრი შეცვლილია და იცვლება დღესაც, უბრალოდ გთხოვ განასხვავო კანონიკა და დოგმატიკა, ტრადიცია და რწმენა, პირველის შეცვლა და ცვლილება ხდება და აუცილებელია, მეორე კი უცვლელია და მისი დარღვევა ერესია... ანუ ხატების ართაყვანისცემა ერესია, კათოლიკეს უნათლავად მიღება ტრადიცია...


2)
ციტატა
იმავე მსოფლიო საპატრიარქომ მიიღო გადაწყვეტილება კათოლიკეთა სრული ნათლობის შესახებ


საქმეც მაგაშია, რომ მსგავსი წესი, რომელიც მიმართული იქნება ყველა მის ( მსოფლიო საპატრიარქო ) დაქვემდებარებაში მყოფ ეპარქიისადმი, არ არსებობს, პირიქით ევროპასა და ამერიკაში მყოფ ეპარქიებს აქვთ ტრადიცია, კათოლიკეთა უნათლავად მიღების შესახებ და ამას გეკამათები, რომ ამის ერესად ჩათვლის უფლება არა გაქვს მეთქი...


ციტატა
თუნდაც მონოფიზიტებზე: განა მკაფიოდ არ წერია რუის-ურბნისის ძეგლისწერაში


ნუ მგონი ამაზე უკვე გიპასუხე, რუის-ურბნისის კრება ადგილობრივი ეკლესიის კანონიკური გადაწყვეტილებაა და არა მსოფლიო ეკლესიის დოგმატი...


3)
ციტატა
მადლს მე ვგულისხმობ წმინდად ეკლესიოლოგიური თვალსაზრისით


აი აქაა ძაღლის თავი დამარხული... კანუდოსელმა საინტერესო თეორია მოიყვანა ( მას არ ეკუთვნის, არამედ ცნობილია საღვთისმეტყველო წრეებში)
რომ მადლის რაღაც ნაწილი თუკი წარმართებშიცაა და ეს ასეცაა, მაშინ რატომ არ შეიძლება ის მოციქულებრივი ჯაჭვის მქონე კათოლიკებშიც ვიგულისხმოთ, ანუ შეიძლება ეს მადლი მაცხოვნებელი არ არის, მაგრამ სწორად და სამების სახელზე აღსრულებული ნათლობა, შეიძლება ჩაითვალოს ნათლობად... ეს საკამათო თემაა...

ციტატა
მაპატიე, თუ ცუდად გამომივიდა, მაგრამ მგონი სჯობს შევეცადოთ განვაგრძოთ საუბარი. მე პირადად, ჩემის მხრივ, შევეცდები კორექტული ვიყო



კარგი ნაბიჯია და ასე ვიფიქროთ... ვიაზროვნოთ, აზროვნება ქრისტიანობის უმთავრესი დამახასიათებელი ნიშანია smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Jan 11 2007, 07:36 AM
პოსტი #193


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



მე არ მსურს, რომ მწვალებლები იტანჯებოდნენ, არ მახარებს მათი უბედურება. ღმერთო, დამიფარე! მე მათი მოქცევა მახარებს... მე ვურჩევ ყურადღებითა და მოთმინებით მიაგონ სიკეთე ყოველ ადამიანს და ყველას დაეხმარონ საჭიროების მიხედვით. ამასთან მე ვამბობ: დაუშვებელია დაეხმარო მწვალებელს მათ უგუნურ სარწმუნოებაში განსამტკიცებლად: აქ, პირიქით, მტკიცე და შეურიგებელი უნდა იყო. მე კაცთმოძულეობას დავარქმევდი და არა სიყვარულს, როცა მწვალებელს ვინმე მათეულ ცდომილებაში განამტკიცებს, რაც მათი უფრო დიდი დაცემისა და გარდაუვალი დაღუპვის მიზეზი გახდება.
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი

ნამდვილი კაცთმოყვარება მაშინ ვლინდება, როდესაც ცოდვისა და ჯოჯოხეთისაგან ადამიანის გამოხსნისათვის ძალისხმევას არ დავიშურებთ. თუ ფიქრობ, რომ გიყვარს ადამიანი და ამასთან იწონებ მის ცოდვებს და ვნებებს - თავს იტყუებ: შენ ის კი არა, მისი სიკვდილი გყვარებია. მხოლოდ ქრისტეშია შესაძლებელი, გიყვარდეს მთელი სულითა და ძალით, გიყვარდეს ჭეშმარიტად...
სიძულვილის ღმერთი - ეშმაკი არ დაუშვებს, ქრისტეს წინააღმდეგ ამხედრებულმა ადამიანებმა ერთმანეთი შეიყვარონ, ისინი მხოლოდ ერთმანეთის ცილისწამებით არიან დაკავებულნი - მათ არავინ უყვართ.
წმ. იუსტინე პოპოვიჩი


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 13 2007, 07:44 PM
პოსტი #194


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



კაიროს ძირში ცდები,როდესაც ამბობ, რომ არ მონათვლა ან მონათვლა არის კანონიკური საკითხი, რადგან ბასილი დიდის პირველი კანონის თანახმად ის საუბრობს მონათვლა-არმონათვლაზე არა კანონიკური გადასახედიდან, არამედ დოგმატურიდან და ამბობს, რომ უნდა მოინათლოს ესა თუ ის ადამიანი იმიტომ, რომ იქ დარღვეულია ნათლობის წესი და არ უნდა მოინათლოს რადგან ის თემი უფრო ახლოსაა მართლმადიდებლურ ეკლესიასთან თავისი დოგმატიკით. არაა ეგ კანონიკური საკითხი-ერთი ნათლისღება დოგმატურია...უბრალოდ სამწუხაროდ ეს დამუშავებული არაა ბოლომდე ჩვენს ეკლესიოლოგიაში


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 13 2007, 09:46 PM
პოსტი #195


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
სამწუხაროდ ეს დამუშავებული არაა ბოლომდე ჩვენს ეკლესიოლოგიაში


ეს იყო ის რაშიც რაღათქმაუნდა, გეთანხმები, მაგრამ ახლა დოგმატიკის რანგში აყვანა, ისეთი კანონიკური საკითხისა, ვინ და როგორ უნდა მიიღონ, არის შეცდომა, რადგან მაშინ ელემენტალურად უნდა განვასხვავოთ დოგმატიკის და კანონიკის სფეროები, თუ პირველი მათგანი წარმოადგენს რწმენის გულს და ადამიანის ხსნისათვის ზრუნავს, და აქედან გამომდინარე უცვლელიცაა, მეორე კი ეკლესიის შიგა და გარე მოწყობის შესახებ იკვლევს, მათ შორის ნათლობის ან სხვა გზებით მიღება-არ მიღების შესახებ, და ეს კანონები და ტრადიციები, თავისთავად ემორჩილება ცვლილებასაც და შეცვლასაც კი!

აქედან გამომდინარე, თუკი რწმენითი ძირითადი პოსტულატები, ერთია ყველასათვის და არსად არანაერი ცვლილება მასში არ შედის, კანონიკა, კი პირიქით ითვალისწინებს ძალიან ბევრ ფაქტორს, ისტორიულ, გეო-პოლიტიკურს, გეო-რელიგიურს, საზოგადოებრივ-სახელისუფლებო მდგომარეობას და ასევე იმასაც , თუ მოქცეულის
ციტატა
თემი უფრო ახლოსაა მართლმადიდებლურ ეკლესიასთან თავისი დოგმატიკით
თუ არა და სხვა ბევრი.

მაგრამ, როგორც ვხედავთ ეს კანონი და მიდგომა, სხვადასხვა ეკლესიაში, სხვადასხვა პერიოდში სხვადასხვა იყო და რაღათქმაუნდა ნათლისღება არის დოგმატური საკითხი, მაგრამ მოქცეულის მიღების წესები და ტრადიციები არის კანონიკურ-იურიდიულ საკითხი ეკლესიისა, რომელიც, როგორც აღვნიშნე, ცვლილებასაც და შეცვლასაც კი ექვემდებარება, განსხვავებით დოგმატისაგან.

მე მესმის,პრობლემის არსი, უნათლავად მიღებისას,ფაქტობრივად მოსულის ნათლობის რაიმე სახის აღიარება მაინც ხდება, და არა მხოლოდ გარეგნული ფორმის, ეგ საკითხია გამოსაკვლევია, ისევე როგორც მღვდლობის საიდუმლოში, კათოლიკური ეკლესიიდან გადმოსული მღვდლისათვის სამღვდელო ხარისხის შენარჩუნება, ვიმეორებ ეს ყველაფერი არ არის დოგმატი, არამედ კანონიკა, ოღონდ ეგ პრობლემის შეუსწავლელობას არათუ ამართლებს, არამედ პირიქით, უფრო ღრმა და სავსე შესწავლას მოითხოვს, განსაკუთრებით თანამედროვე ეპოქაში.

დროებით

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 13 2007, 10:15 PM
პოსტი #196


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(KAIROS @ Jan 13 2007, 10:46 PM) *

მაგრამ ახლა დოგმატიკის რანგში აყვანა, ისეთი კანონიკური საკითხისა, ვინ და როგორ უნდა მიიღონ, არის შეცდომა,


მე მესმის,პრობლემის არსი, უნათლავად მიღებისას,ფაქტობრივად მოსულის ნათლობის რაიმე სახის აღიარება მაინც ხდება,



ეს ორი დებულება ერთმანეთს ნაწილობრივ მაინც ეწინააღმდეგება, ვინაიდან, თუ დოგმატიკის სფერო არაა, მაშინ ნათლობის მადლის არსებობა-არარსებობა ნამდვილად კანონიკური საკითხი რომ არაა ესეც ფაქტია


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 13 2007, 10:28 PM
პოსტი #197


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ამდენი იმიტომ ვწერე, რომ განმესხვავებინა ნათლად ეს ორი სხვადასხვა სფერო,
ციტატა
ნაწილობრივ მაინც
რომ დამეთანხმე, ესეც კარგია smile.gif

დანარჩენს ნაწილს მერე მივხედოთ, "ნაწილობრივ მაინც" გეთანხმები, რომ საკითხი შესასწავლია, ანუ წმინდა კანონიკურ ქმედებაში ( და ეს რომ ასე ზემოთ დავწერე) აისახება ეკლესიის დამოკიდებულება ამათუიმ წვალებასთან ან რელიგიასთან, ამათუიმ პერიოდში, ამ დამოკიდებულებაში შეიძლება დავინახოთ ეკლესიის მსოფლმხედველობა, რომელიც დოგმატი ა რ ა რ ი ს , წინააღმდეგ შემთხვევაში ან ჩვენ ვართ წვალებაში ან ბერძნები smile.gif




--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 13 2007, 10:36 PM
პოსტი #198


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(KAIROS @ Jan 13 2007, 11:28 PM) *

გეთანხმები, რომ საკითხი შესასწავლია,

წინააღმდეგ შემთხვევაში ან ჩვენ ვართ წვალებაში ან ბერძნები smile.gif



ახლა კი ეს ორი ეწინააღმდეგება ერთმანეთს biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 13 2007, 11:32 PM
პოსტი #199


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ახლა კი ეს ორი ეწინააღმდეგება ერთმანეთს



ციტატა
შესასწავლია,


არის შესასწავლი,როგორც ბევრი რამ, მაგრამ კარგი რა, ახლა კამათის გულისათვის ნუ ამყობი, არ არის დოგმატიკა! ვიმეორებ:

ციტატა
წმინდა კანონიკურ ქმედებაში ( და ეს რომ ასე ზემოთ დავწერე) აისახება ეკლესიის დამოკიდებულება ამათუიმ წვალებასთან ან რელიგიასთან, ამათუიმ პერიოდში, ამ დამოკიდებულებაში შეიძლება დავინახოთ ეკლესიის მსოფლმხედველობა, რომელიც დოგმატი ა რ ა რ ი ს , წინააღმდეგ შემთხვევაში ან ჩვენ ვართ წვალებაში ან ბერძნები



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 13 2007, 11:37 PM
პოსტი #200


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(KAIROS @ Jan 14 2007, 12:32 AM) *

არის შესასწავლი,როგორც ბევრი რამ, მაგრამ კარგი რა, ახლა კამათის გულისათვის ნუ ამყობი, არ არის დოგმატიკა! ვიმეორებ:



ერთი ნათლისღება მოსატევებლად ცოდვათა-დოგმატია და თუ ბასილი დიდის კანონს გადახედავ სწორედ მაგ აქცენტშია იქ საუბარი და არა იმაზე, რომ ყველას თავისი წესი და კანონი აქვსო.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

130 გვერდი V « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 31st May 2024 - 10:19 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი