IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

130 გვერდი V « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ეკუმენიზმის შესახებ, ემოციების გარეშე
Sotiris
პოსტი Jan 21 2007, 04:17 AM
პოსტი #221


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(გუჯა @ Jan 21 2007, 01:43 AM) *

უკუღმა გებულობ ყველაფერს, და შენ რასაც ფიქრობ იმ ბავშვზე შეიძლება ისეც არაა, მივიდა ბავშვი პაპთან და ემთხვია, მერე რა?


აქედან ის, რომ მისი მშობლები ფიქრობენ, რომ პაპი არის რომის კანონიკური (ან "თითქმის" კანონიკური) ეპისკოპოსი. აბა რა უნდოდა ბავშვს, ზიარებაზე მიდიოდა, და ზედ ზიარების წინ პაპისკენ გაიქცა და კურთხევა აიღო. სწორედ კურთხევის აღება რომ გამოუვიდა, ამას პირდაპირ გიწერენ აღფრთოვანებული ბერძნები, მე კი არ ვიგონებ biggrin.gif

ციტატა
მოიცა ეგ ვუთხრა ლიანას, ვიოლინოს გირტყამს თავში


სტრადივარის თუ გვარნერის? ლიანა რომ თეოლოგიის ექსპერტი გვეყოლება, კარგად იქნება ჩვენი საქმე biggrin.gif

ციტატა
აბა წმ. მარკოს ეფესელი რატომ ემთხვია?


მარკოზ ეფესელის სახელი არ გქონდა გაგონილი, სანამ ხელზე მთხვევის ამბავს არ ვახსენებდი biggrin.gif მარკოზ ეფესელი ემთხვია იმიტომ, რომ ასე გადაწყვიტა ფერარა-ფლორენციის კრებაზე წასულმა მართლმადიდებელმა დელეგაციამ, რომელიც თავის მხრივ იმპერატორის სურვილს გაჰყვა პრინციპში. გასაგებია? გუჯას კი არ დაარტყა თავში პაპს ვეცემი ხელზეო, იმპერატორმა მოისურვა, ეპისკოპოსები დათანხმდნენ და მოქმედების ტაქტიკა შეიმუშავეს. ეს მოხდა კრების დაწყებამდე. "სიყვარულის დიალოგი" პაპისტებთან დიდი ხანია დაწყებულია და ხელზე მთხვევის დრო გავიდა უკვე biggrin.gif ისე პაპის ხელს არ შეუშლია ხელი მარკოზ ეფესელისთვის ლათინთა მწვალებლობებზე ელაპარაკა შემდგომში. გუჯას რაღაც უშლის ხელს, პაპს მწვალებელი უწოდოს biggrin.gif და საერთოდ, მარკოზ ეფესელს რას ედრები? ჯერ დაწერე ფილიოკვეზე და სალხინებელზე შინაარსიანი ნაშრომები და მერე ვილაპარაკოთ biggrin.gif

ციტატა
რა იყო ასე გეშინია პაპის ხელზე მთხვევა? რომ ჩავარდეს მომენტი და ყველა ემთხვიოს შენს გარდა, შენ არ ემთხვევი?


რომის მართლმადიდებელ ეპისკოპოსს - დიდი სიამოვნებით და მოწიწებით biggrin.gif და სხვა მხრივ პაპის ხელზე მთხვევის აუცილებლობას და მიზანს ვერ ვხედავ. ჰო, ისე ჯერ ივერონის ქართველი მამების წამების შენანება არ აწყენდა შეუმცდარ პაპს.

პ.ს. როგორ გაუშვი შანსი ხელიდან, პაპს მთხვეოდი ხელზე? biggrin.gif პატივს არ სცემ? არ არის პატივისცემის ღირსი? biggrin.gif დღემდე კოშმარები ხომ არ გესიზმრება ამის გამო? biggrin.gif

პ.პ.ს. სინამდვილეში აქ მთხვევა-არმთხვევაში კი არ არის საქმე, ზოგიერთების ფრონიმაშია (ბერძნულ სიტყვას თუ გამოვიყენებთ). ხელზე მთხვევა ამის გამოხატულებაა მხოლოდ. ზუსტად ისევე, როგორც კალენდარი.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Jan 21 2007, 04:42 AM
პოსტი #222


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(Sotiris @ Jan 21 2007, 12:17 AM) *

მარკოზ ეფესელის სახელი არ გქონდა გაგონილი, სანამ ხელზე მთხვევის ამბავს არ ვახსენებდი biggrin.gif მარკოზ ეფესელი ემთხვია იმიტომ, რომ ასე გადაწყვიტა ფერარა-ფლორენციის კრებაზე წასულმა მართლმადიდებელმა დელეგაციამ, რომელიც თავის მხრივ იმპერატორის სურვილს გაჰყვა პრინციპში. გასაგებია?

შოთა, შენ ეგ კარგად გეცოდინება რა თქვეს ფერარა-ფლორენციის კრებაზე, რა ისაუბრეს მაინტერესებს, მომიყევი რა smile.gif

ციტატა(Sotiris @ Jan 21 2007, 12:17 AM) *

გუჯას კი არ დაარტყა თავში პაპს ვეცემი ხელზეო, იმპერატორმა მოისურვა, ეპისკოპოსები დათანხმდნენ და მოქმედების ტაქტიკა შეიმუშავეს.


შენი აზრით კურთხევა აიღეს?

ციტატა(Sotiris @ Jan 21 2007, 12:17 AM) *

გუჯას რაღაც უშლის ხელს, პაპს მწვალებელი უწოდოს biggrin.gif


რომის პაპი არის მწვალებელი მაგრამ არ დაგვავიწყდეს რომ ადამიანია, და პატივისცემას ნამდვილად იმსახურებს ბევრი დადებითი მიზეზების გამო.

ციტატა(Sotiris @ Jan 21 2007, 12:17 AM) *

ჰო, ისე ჯერ ივერონის ქართველი მამების წამების შენანება არ აწყენდა შეუმცდარ პაპს.


რომ არა ურთიერთდიალოგი (რასაც შენ გამორიცხავ) და საუბრები რელიგიათაშორის მშვიდობაზე დღეს ალბათ უარესსაც იზამდნენ მართლმადიდებლების მიმართ, ისე მეც ბევრი გამიგია კათოლიკებისგან ზოგიერთ ვაი მართლმადიდებლებს რომ უცემიათ და შეურაწყოფა მიუყენებიათ იმისთვის რომ კათოლიკები არიან...


ციტატა(Sotiris @ Jan 21 2007, 12:17 AM) *

პ.ს. როგორ გაუშვი შანსი ხელიდან, პაპს მთხვეოდი ხელზე? biggrin.gif პატივს არ სცემ? არ არის პატივისცემის ღირსი? biggrin.gif დღემდე კოშმარები ხომ არ გესიზმრება ამის გამო? biggrin.gif


არაა საჭირო ცინიზმი...

ციტატა(Sotiris @ Jan 21 2007, 12:17 AM) *

პ.პ.ს. სინამდვილეში აქ მთხვევა-არმთხვევაში კი არ არის საქმე, ზოგიერთების ფრონიმაშია (ბერძნულ სიტყვას თუ გამოვიყენებთ). ხელზე მთხვევა ამის გამოხატულებაა მხოლოდ. ზუსტად ისევე, როგორც კალენდარი.


ნუ ზოგიერთებს ბიზანტიური გალობა ქრისტეზე მეტად უყვართ, და კალენდარს დოგმატის რანგში განიხილავენ, ასე რომ...


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Jan 21 2007, 04:45 AM
პოსტი #223


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(მნათე @ Jan 21 2007, 01:47 AM) *

მაგარი არაჰიგიენურია laugh.gif თან რომში ხელებს ცუდად იბანენ laugh.gif laugh.gif laugh.gif


ეს ბართლომოპულო გააჩერეთ რა biggrin.gif


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 21 2007, 05:04 AM
პოსტი #224


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



პაპა რიმსკის სახელით დამილოცნიხარ სოტირის biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Jan 21 2007, 06:47 AM
პოსტი #225


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(Sotiris @ Jan 17 2007, 03:52 PM) *

მე ზოგადად დიალოგის წინააღმდეგი კი არა ვარ, უნაყოფო და არასწორად წარმართული დიალოგის წინააღმდეგი.


სოტირის მსოფლიო პატრიარქის ქადაგება წაიკითხე თუ არ გაქვს წაკითხული


რაც შეეხება დიალოგებს, ზილოტები მათ მიუღებლად მიიჩნევენ, რადგანაც, მათი მტკიცებულებების თანახმად, დიალოგების მეშვეობით მზადდება ერთი საყოველთაო რელიგია ან ხდება მცდელობა ეკლესიების შეერთებისა, დოგმატური კანონების უგულებელყოფის ხარჯზე.
ორივე ბრალდება არსებითად უსაფუძვლოა. არაერთგზის განგვიცხადებია და კვლავაც ვიმეორებთ, რომ არ მოხდება არც ერთი ეკლესიის შეერთება მართლმადიდებელ ეკლესიასთან, თუკი ის ეკლესია, რომელიც მას უნდა შეუერთდეს, არ აღიარებს პირველი განუყოფელი ეკლესიის დოგმატურ მოძღვრებებს ანუ იმ დოგმატებს, რომლებიც რომის ეკლესიასთან მომხდარ განხეთქილებამდე არსებობდა და რომლებსაც მტკიცედ და მყარად იცავს ჩვენი წმიდა მართლმადიდებელი ეკლესია.
ზოგი იმასაც ამბობს, რომ დიალოგი ზედმეტია და მას ზიანი მოაქვს, ვინაიდან სხვა აღმსარებლობის ეკლესიები კვლავ თავიანთ განსხვავებულ მოძღვრებებს მიჰყვებიან, მოციქული პავლე კი გვეუბნება, რომ ნუ ვიმსჯელებთ ერეტიკოსებთან, განვეშოროთ მათ პირველი და მეორე სწავლების შემდეგ. მოციქულის რჩევა, რა თქმა უნდა, ყურადსაღებია, პატივისცემასა და დაცვას იმსახურებს; მაგრამ ისიც უნდა გავიაზროთ, რომ მოციქული ლაპარაკობს ცალკეული ერეტიკოსის შესახებ, დღევანდელი დიალოგები კი მიმდინარეობს სხვა აღმსარებლობის ეკლესიათა დელეგაციებთან, ხოლო მათი მეშვეობით ამ ეკლესიათა მილიონობით წევრთან, რომელთაც გააზრებულად კი არ მიუღიათ გადაწყვეტილება გამოჰყოფოდნენ მართლმადიდებელ ეკლესიას, არამედ თავიანთი წინაპრებისაგან გადმოეცათ მემკვიდრეობით. დიალოგები მიმდინარეობს სწორედ მათი და მათ შორის მყოფ კეთილგანწყობილ პირთა მეშვეობით, რომელთაგან ბევრი კვლავ უბრუნდება მართლმადიდებლობის წიაღს, რომელსაც დიალოგების შემდეგ გამოქვეყნებული ლიტერატურის დახმარებით ეცნობა. ჩვენი ვალია დავიმოწაფოთ ყოველი ერი, თვით ისეთებიც, რომელთა უმრავლესობა სხვა აღმსარებლობას აღიარებს; მათ შორის კეთილგანწყობილნი კი ჩვენს წიაღში მივიღოთ, ერთი სიტყვით, საჭიროა გამორჩევა, როგორც ამას მიგვითითებს ჭეშმარიტად მართლმადიდებელი წმიდანი იოანე, ავტორი "კლემაქსისა", თავის სიტყვაში გამორჩევის შესახებ და გვეუბნება: "ურწმუნოთ და ერეტიკოსებს, რომელნიც ბოროტებით თავს გვესხმიან, განვეშოროთ (შემდგომად ერთისა და ორისა სწავლებისა) (ტიტ.3:10). ხოლო მათ მიმართ, ვისაც სურს ჭეშმარიტების შეცნობა, "სიკეთის კეთება ნუ მოგვწყინდება" (შდრ.გალ.6:9). მაგრამ ორივე შემთხვევაში ჩვენი საქციელი ჩვენს სულიერ ძლასა და გამძლეობასთან შესატყვისი უნდა იყო" (სიტყვა XXVI, თავი II, მუხლი 11).
იგივე წმინდანი თავის სიტყვაში მწყემსის მიმართ წერს: "უძლურნი ნუ ჭამენ პურს ერეტიკოსებთან ერთად, როგორც ეს წმინდა კანონების მიერ არის დადგენილი. მაგრამ ისინი, ვინც ღმრთის მადლით ძლიერნი არიან, თუკი მიწვეულნი იქნებიან რწმენითა და კეთილი ნებით, და სურვილი აღეძვრებათ მათთან წასვლის, წავიდნენ სადიდებლად ღმრთისა."
წმინდანის სიტყვებიდან ნათლად ჩანს, რომ ჩვენივე მოყვასთან დიალოგის არადელიკატური უარყოფა არ არის სწორი და სამაგალითო. გარდა ამისა, შეუძლებელია ჭეშმარიტების ქადაგება დიალოგის გარეშე. უფრო მეტიც, დიალოგის მიზანს წარმოადგენს სხვადასხვა სარწმუნოების ადამიანთა შორის მტრობის შესუსტება, რაც უსათუოდ წინ უნდა უსწრებდეს ჭეშმარიტების ქადაგებას (შდრ.საქმე მოციქ.17:22-34). რელიგიებსა და დოგმატებს შორის არსებულმა მრავალწლიანმა პოლემიკამ, მტრობამ და შეტაკებებმა ვერ მიიყვანეს მონანიებამდე განსხვავებული დოგმატებისა და რელიგიების წარმომადგენლები. ვალდებულნი ვართ მოვსინჯოით მეთოდი ურთიერთგაგების, ნამდვილი კეთილი ნების გამომჟღავნების, შერიგებისა და დიალოგისა. მართალია, ძალზედ დამქანცველი, მაგრამ შედეგიანი. ამიტომაც მცდარად მიგვაჩნია ზილოტების თვალსაზრისი განმარტოებისა და სხვა აღმსარებლობათა თუ რელიგიების წარმომადგენლებთან ყოველგვარი დიალოგის შეწყვეტის თაობაზე. განმარტოებას მოჰყვება უარის თქმა ჭეშმარიტებისაგან შორს მყოფი ჩვენივე მოყვასის დამოწაფებაზე, რაც ეწინააღმდეგება ქრისტეს მოძღვრებას იმის შესახებ, რომ დავიმოწაფოთ ყოველნი ერნი (მათე 28:19), რაშიც, რასაკვირველია, სხვა რელიგიათა წარმომადგენლებსაც გულისხმობს. როგორ შეიძლება ველაპარაკოთ მათ ქრისტეს შესახებ, თუკი, უპირველეს ყოვლისა, დიალოგების მეშვეობით არ მოვიპოვებთ მათ ნდობას და არ დავარწმუნებთ ჩვენს მათდამი კეთილ სურვილებში?ყველაფერი ის, რასაც ერთობლივი ძალისხმევით აკეთებენ ქრისტიანთა შორის თუ რელიგიათა შორის მიმდინარე დიალოგებში მონაწილენი ან მართლმადიდებელი ეკლესიები ეკუმენურ მოძრაობაში მონაწილეობისას, შედეგია საღმრთო მოშურნეობისა, რათა დაიმოწაფონ ყოველნი ერნი და არა იმისათვის, რომ გააღვივონ სინკრეტიზმი და განეშორონ ჭეშმარიტებას. არ ვაცხადებთა იმას, რომ ყოველ დიალოგზე ქრისტიანობისა და მართლმადიდებელი სარწმუნოების უშუალო ქადაგება მიმდინარეობს. ჯერ არ დამდგარა სანუკვარი დრო ასეთი მოქმედებისათვის. მაგრამ ამ დიალოგებზე ხდება ქადაგება ჭეშმარიტების შემადგენელი ნაწილებისა, ისევე როგორც ღაღადჰყვეს იგი წინასწარმეტყველებმა ქრისტეს შობამდე; ისევე როგორც თავად ღმერთმა მოსეს რჯულის მეშვეობით გამოუჩინა ჭეშმარიტება ჯერ კიდევ მის მისაღებად მოუმწიფებელ კაცობრიობას. და თუკი ღმერთი დაელოდა დროის შევსებას იმისათვის, რომ განკაცებულიყო და გამოცხადებოდა კაცობრიობას ქრისტესმიერი ჭეშმარიტებით, ჩვენ ვალდებულნი ვართ, გამორჩევით და ნაწილ-ნაწილ განვუცხადოთ ჭეშმარიტება იმათ, რომლებიც მას არ იცნობენ. განვუცხადოთ იმ ფარგლებში, რომლის მიღებისათვისაც ისინი მზად არიან.
ამის მაგალითს გვაძლევს თავად უფალი ჩვენი იესო ქრისტე, რომელმაც ჯვარცმამდე ცოტა ხნით ადრე თავის მოწაფეებს უთხრა: “ბევრი რამ მაქვს სათქმელი თქვენთვის, მაგრამ თქვენ მას ვეღარ იტვირთავთ~ (იოანე 16:12). გარდა ამისა, მოციქული პავლე კორინთელთა მიმართ ეპისტოლეში წერს, რომ ელაპარაკა მათ, ვითარცა სულიერად ჩვილებს და მათ ასმევდა რძეს და ჯერ არ აძლევდა საჭმელს, ვინაიდან მათ მაშინ არ შეეძლოთ მისი მონელება (1კორ.3:2) ამრიგად, მართლმადიდებელი ეკლესია ვალდებულია მათ მიბაძოს და მოახდინოს დიფერენციაცია, როდესაც სხვა დოგმატებისა და სხვა რელიგიების წარმომადგენლებს ესაუბრება და კიდევაც აკეთებს ამას დიდი დელიკატურობით. ჭეშმარიტების შებღალვას არ ნიშნავს ის, თუკი ყველა შემთხვევაში სრულად არ განაცხადებ მას; ისევე როგორც ქრისტეს არ გადაუხვევია ჭეშმარიტებისაგან, როდესაც ჯვარცმის წინ ბოლომდე არ გაუმჟღავნა სათქმელი თავის მოწაფეებს.
გვესმის იმათი მოშურნეობის, რომლებიც სრულ განმარტოებას გვთავაზობენ მას შემდეგ, რაც სხვა აღმსარებლობათა და სხვა რელიგიათა წარმომადგენლები ყურად არ იღებენ ჩვენგან პირველ და მეორე სწავლებას. იმათიც გვესმის, რომელთაც სურთ, რომ სხვა დოგმატებისა და რელიგიების წარმომადგელებთან ყოველი ურთიერთობისას თუ შეხვედრისას უშუალოდ ქრისტეზე ვილაპარაკოთ. მაგრამ ასეთი მოქმედება არ არის დელიკატური. ისინი არ ითვალისწინებენ წმიდა წერილის სიბრძნეს: `ჟამი არს დუმილისაი და ჟამი სიტყვისაი~ (ეკლესიასტე 3:7)
და აი, დადგა დრო ჩვენი სიტყვის დასრულებისა და ყოველივე ზემოთ თქმულის ერთი მოკლე წინადადებაში თავმოყრისა: `ჟამი ყოვლისა საქმისა ცასა ქუეშე~ ღმრთის განგების მიერ დგინდება.
მადლობას მოგახსენებთ მოთმინებისა და ყურადღებისათვის.
მადლი და ღმრთის მიერი უხვი წყალობა იყოს თქვენ ყოველთა თანა.
ამინ.

მისი ყოვლადუწმიდესობა მთავარეპისკოპოსი კონსტანტინოპოლისა, ახლისა რომისა და მსოფლიო პატრიარქი ბართოლომეოს I საქართველოში. სიტყვათა კრებული. ბერძნულიდან თარგმნა და წინასიტყვაობა დაურთო თამარ მესხმა.
თბილისი, 2004.


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 21 2007, 01:48 PM
პოსტი #226


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ძნელია უპასუხო სოტირისს, უფრო სწორედ ძნელია დაარწმუნო იმაში, რომ ის განეკუთვნება ეკლესიის ულტრაკონსერვატიულ ფრთას, და მისთვის ყველა დანარჩენი იყოფა მწვალებლებად და თითქმის მწვალებლებად...
სოტირისს პირდაპირ არ ვუპასუხებ, მისი ცინიზმის გამო, მე რამდენჯერ მაქვს წაკითხული წმინდა წერილი მისთვის ამას, არა აქვს გადამწყვეტი მნიშვნელობა, სჯობს თავად მიუტრიალდეს ყველაფერ იმას, რაც წაიკითხა და შეეცადოს უფრო მშვიდი, ქრისტიანული თვალით იკითხოს და არა მართლმადიდებელი ინკვიზიტორის!
სოტირისი ჰუმანიზმს რაცხს რა სრულიად უნაყოფოდ, იმავე ქვაბში ხარშავს ჰუმანურობასაც, ანუ ადამიანურობასაც, მგრძნობელობასაც, მისი რწმენა უგრძნობელი და ცივი, ყრუ კანონები და ისიც გაყალბებით... მას მე რომ ვარდისფერი და თბილი ჩვილი ვუხსენე, ყურადღება სივარდისფრეზე გადაიტანა და სიტყვების თამაში დამწამა, არადა "ჩვილი" რომაა იქ სრულიად გადამწყვეტი, მინდოდა იმ თბილი, უმანკო და ვარდისფერი სხეულის ხსენებით მაინც გამეთბო მისი გული და გონება, რომ სული მაინც დაენდო, მაგრამ ეს მის ცივ გონებას არ უნდა მიიღოს, ქრისტიანობა ადამიანურ სითბოს, დიალოგს და მეგობრებას არ გამორიცხავს, უფალმა წარმართ, მრუშ სამარიტელ ქალს წყალი არათუ გამოართვა, არამედ თხოვა კიდეც, თქვენ კი დიალოგიც გაშინებთ და მაშინვე შედეგებს ითხოვთ...
საინტერესოა, რა შედეგი უნდა უშედეგო დიალოგად სახელმდებელ სოტირისს? საინტერესოა, როგორ ემთხვევა იგი "მართლმადიდებელ პაპს" თუ დიალოგი და ურთიერთობა მწვალებლობად მიაჩნია?! სოტირისს ავიწყდება, რომ ქადაგება სექტანტური არაა, იგი ბიბლიის თავში ჩარტყმით არ იწყება, "მოექეცი შეჩვენებულოს" ძახილით არ ხდება არავის მოქცევა, მან იერარქების სიტყვები იქ ვქადაგებთო პირდაპირ გაიგო, და მე რომ ვუთხარი ერთმანეთის გაცნობა,თანამედროვეობის პრობლემებზე ერთად დაფიქრება და მშვიდობიანი ურთიერთობა არის და უნდა იყოს ეკუმენიზმის მთავარი გზა მეთქი, ქადაგება ვერ დაინახა, სოტირისს არ ესმის, რომ შენი კულტურის გარეთ გატანით, მართლმადიდებლობასაც ქადაგებ, სახლში ჩაკეტვით კი ბუჩქები მგლებად და სოტირისის იდეები ჭეშმარიტებად ეჩვენებათ...
ერთის მხრივ კარგია, რომ სოტირისი აქაა, უნდა იყოს, რადგან რაღაც სასწაულით შეიძლება ქართული გალობა ყურიდან გულში ჩაუვიდეს, იქნებ პატარა უცოდველიც დაინდოს ინვიზიტორზე მეტმა მსაჯულმა, რომელიც უცოდველ სულს წირავს,იქნებ მერე იპოვოს ბასილ კობახიძეს და კარელინს შუა მოქცეულ, ცენტრისტული, გაწონასწორებული და სამეუფო გზაზე მავალი ქრისტიანობა? იქნებ მიხვდეს, რომ ეკუმენიზმში არ მონაწილეობა ისევ ჩვენ გვაზიანებს, თუმცა იქ მონაწილეობა ცალმხრივად თანამწირველობას არ ნიშნავს? იქნებ? კარგია ასევე ჩვენთვისაც, კარგად უნდა შევისწავლოთ რასაც აყალბებს, ოღონდ ყველაფერს ამას სიძულვილით კი არა გაწონაწორებულად, მეცნიერულად უნდა მოვეკიდოთ, თორემ ისევ უთავბოლოდ გაგრძელდება მასთან კამათი...
სოტირისიც დადებითი მოვლენაა ფორუმზე, თუმცა რაც ნაკლები მით უკეთესი, მისი ულტრა-ექსტრემალური ფრთიდან გამოყვანა კი ძალზე ძნელია, ღმერთს მივანდოთ...
ასე რომ გუჯა, ხომ ხედავ მაგიდის ჩოგბურთივით გამოგდის, უპასუხებ და გიპასუხებს და ა.შ. ან კანუდოსელი უნდა იყო ან კიდევ მშვიდად უნდა აუხსნა რომ ცდება და დანარჩენი ღმერთს მიანდო...
ერთადერთი რისთვისაც მას ვპასუხობ, არის ის რომ ვინმეს არ "ეჭაშნიკოს " და არ "ეჭეშმარიტოს" მისი მცდარი და უკიდურესი პოზიცია!

იხარეთ,

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ქავთარაძე
პოსტი Jan 21 2007, 05:13 PM
პოსტი #227


დაურეგისტრირებელი









KAIROS
შენც იხარე smile.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
გლახა
პოსტი Jan 21 2007, 06:54 PM
პოსტი #228


--------
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,345
რეგისტრ.: 24-July 06
წევრი № 12



კანუდოსელი
ციტატა
პაპა რიმსკის სახელით დამილოცნიხარ სოტირის


laugh.gif laugh.gif laugh.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Jan 21 2007, 11:46 PM
პოსტი #229


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(გუჯა @ Jan 21 2007, 04:42 AM) *

შოთა, შენ ეგ კარგად გეცოდინება რა თქვეს ფერარა-ფლორენციის კრებაზე, რა ისაუბრეს მაინტერესებს, მომიყევი რა smile.gif


ვატიკანმა კარგა ხანია გამოსცა კრების აქტები და კრებასთან დაკავშირებული მთელი მასალა. თუ ბერძნული და ლათინური არ იცი, უნიაში შეგიძლია გადახვიდე, შეიძლება პაპის აღმოსავლეთის ინსტიტუტში გასწავლონ და პრობლემა მოიხსნება ამით biggrin.gif

ციტატა
რომ არა ურთიერთდიალოგი (რასაც შენ გამორიცხავ) და საუბრები რელიგიათაშორის მშვიდობაზე დღეს ალბათ უარესსაც იზამდნენ მართლმადიდებლების მიმართ,


მე დიალოგს არ გამოვრიცხავ, მაგრამ მისი წარმოების მეთოდი სრულიად უვარგისია. იმაზე უარესი რა უნდა გვიქნან მართლმადიდებლებს, რაც ხორვატებმა უქნეს სერბებს მეორე მსოფლიო ომის დროს ადგილობრივი პაპისტური იერარქიის დასტურით? შენ იოასაფატ კუნცევიჩის სახელი გაგიგია? ეს მართლმადიდებლთა სისხლის წურბელა ვატიკანის მეორე კრებაზე წმიდანად შერაცხეს და შენ რაღაც კეთილგანწყობაზე მესაუბრები?

ციტატა
ისე მეც ბევრი გამიგია კათოლიკებისგან ზოგიერთ ვაი მართლმადიდებლებს რომ უცემიათ და შეურაწყოფა მიუყენებიათ იმისთვის რომ კათოლიკები არიან...


შენ ჯუზეპეს ყბედობის გჯერა? biggrin.gif ჰო, ზუსტად პაპისტებივით მოიქცნენ ალბათ, ქართველი მამები რომ შერეკეს გემზე და ის გემი ჩაძირეს mad.gif

ციტატა
ნუ ზოგიერთებს ბიზანტიური გალობა ქრისტეზე მეტად უყვართ


ეუფ, იტყვი რა biggrin.gif ქართული სამხმიანი გალობაა ქრისტე? blink.gif biggrin.gif

ციტატა
და კალენდარს დოგმატის რანგში განიხილავენ, ასე რომ...


ვინ განიხილავს?

პ.ს. ისე მომბეზრდა ამ ფორუმზე წერა, ვერც მე ვნახულობ სულიერ სარგებელს და აგერ კაიროსი ბრკოლდება თურმე. ადმინს ვთხოვ ჩემი ექაუნთი გააუქმოს.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jan 22 2007, 01:20 PM
პოსტი #230


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



Sotiris
ციტატა
მე დიალოგს არ გამოვრიცხავ, მაგრამ მისი წარმოების მეთოდი სრულიად უვარგისია.

სავსებით ვეთანხმები შოთას

აგრეთვე ვიზიარებ ათონის მთის კინოტის დამოკიდებულებას ამ საკითხისადმი.

ასე მგონია, რომ მართლმადიდებელთა მხრიდან დიალოგი კი არ მიდის, თვითკმაყოფილებაა ვითომ დიალოგის გამო

ასევე, ლათინებთან დიალოგის დროს ხშირად მახსენდება მათი დამოკიდებულება მართლმადიდებლებისადმი. დღესაც, მეეჭვება პონტიფიკოსი ამ დიალოგებში ”ჭეშმარიტების ძიებაში” იყოს გადართული....



--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Jan 22 2007, 01:45 PM
პოსტი #231


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
მართლმადიდებელთა მხრიდან დიალოგი კი არ მიდის, თვითკმაყოფილებაა ვითომ დიალოგის გამო


მაგრამ ეს დიალოგს არ გამორიცხავს, თუკი დიალოგი დასახვეწია, მაშ დაიხვეწოს, მაგრამ კი არ უნდა შევაჩეროთ, დიალოგი კი სულაც არაა შოთა-სოტირისის ენა
ციტატა
ჯუზეპეს ყბედობის გჯერა

დიალოგი ურთიერთ პატივისცემიდან იწყება...
კინოტის პოზიციაც არ გამორიცხავს დიალოგს, რამეთუ კინოტი ფხიზელი დარაჯია მართლმადიდებლობისა და მისი მკაცრი ტონი მისაღები და გასათვალისწინებელია!
ციტატა
მეეჭვება პონტიფიკოსი ამ დიალოგებში ”ჭეშმარიტების ძიებაში” იყოს გადართული....

დიალოგის ძიებაში თუ ვართ ჯერ ეს უნდა გაირკვეს, არ შეიძლება ასე დადგე და უთხრა მთელ მსოფლიოს ან სინანულით და ჩოქვით მოხვალ "ჭეშმარიტების მაძიებელი" ან არადა აღარ მაინტერესებთ საერთოდო...
ციტატა
მართლმადიდებელთა მხრიდან დიალოგი კი არ მიდის, თვითკმაყოფილებაა ვითომ დიალოგის გამო

ეს კი მართალია კანონისტ, მაგრამ მე უფრო დიდ თვითკმაყოფილებას სოტირისის პოზიციის გამზიარებელებისაგან ვხედავ , ოღონდ ამ შემთხვევაში თვითკმაყოფილებას და მარტვილურ ნეტარებას განიცდიან დიალოგში არ მონაწილეობის გამო.
ციტატა
.ს. ისე მომბეზრდა ამ ფორუმზე წერა, ვერც მე ვნახულობ სულიერ სარგებელს

ისე სოტირისს, ზემოთ კი მოგწერე, რომ შენ ვერ დამაბრკოლებ,პირიქით ვფიქრობ რომ იქით აბრკოლებს ცოტა შენი აზრები ხალხს,
ციტატა
ეუფ, იტყვი რა ქართული სამხმიანი გალობაა ქრისტე?
, ასე ქართველებს არ ელაპარაკებიან, შეეშვით ჩვენს კულტურას, მტრები ისედაც თავზე საყრელად გვყავს...
მაგრამ მე მაინც გთხოვ დარჩე, არასოდეს პირადი შეურაცხყოფა არ მომიყენებია და თუკი დიალოგი ( ისევდაისევ დიალოგი) საღი იქნება, ვფიქრობ სულიერს თუ არა, გონებრივ საზრდელს მაინც მიიღებს ვინმე მაინც...
ასე რომ, ოდნავ მაინც თუ დაუშვებ, რომ შეიძლება სადღაც შენი სიის მამები სცდებოდნენ, მაშინ დიალოგს აზრი ექნება, ყველა შენს არგუმენტს კი დიდი ყურადღებით ვკითხულობთ და წავიკითხავთ კიდეც მომავალში, და ახლა ხანდახან მკაცრი ტონი, კამათის შემადგენელი ნაწილია smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 22 2007, 04:07 PM
პოსტი #232


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Jan 22 2007, 12:46 AM) *

პ.ს. ისე მომბეზრდა ამ ფორუმზე წერა, ვერც მე ვნახულობ სულიერ სარგებელს და აგერ კაიროსი ბრკოლდება თურმე. ადმინს ვთხოვ ჩემი ექაუნთი გააუქმოს.


რას აგვიჩუყე გული შეკაცო biggrin.gif, ისე შენ რო წახვიდე მერე ვის ვეკამათო? მოიწყენს კანუდოსელი (სვანურად biggrin.gif), დეპრესიაში ჩავარდება, სულიერი განცდები შემოუტევს და თავს ჩამოიხრჩობს მინიმუმ ვირტუალურად biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი Jan 22 2007, 05:04 PM
პოსტი #233


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



ციტატა
სოტირის



მე მგონი პატარა ბავშვებივით ვიქცევით უკვე. რა საჭიროა ასეთი საუბარი. თუ მოგწყინდა ცოტა ხანი შეისვენე, მერე მოგენატრება და დაბრუნდები. ასეთი დასასრული არ ივარგებს არავისთვის. თუ ამჩნევ, რომ შენი კამათით აზრს ვერ შეაცვლევინებ ვერავის, მაშინ კამატსაც აზრი ეკარგება და სხვა თემაზე გადადი უმობესია. ამას იმიტომ გეუბნები, რომ ძალიან არ მინდა ასე წახვიდე არც შენ და არც არავინ. გულისგასატეხად აქ არავინ მოვსულვართ. მე მეზობელ ფორუზე კინაღამ გამლახეს საქართველოში მეფობის აღდგენასთან დაკავშირებით უარყოფითი აზრი გამოვთქვი და მაგიტომ. მეც ვფიქრობდი წასვლას, მაგრამ სისულელეა.


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ქავთარაძე
პოსტი Jan 22 2007, 06:52 PM
პოსტი #234


დაურეგისტრირებელი









მხევალი ნინო
მართალი ხარ
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Jan 31 2007, 12:53 AM
პოსტი #235


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ბენედიქტ XVI-მ ეკუმენიზმს მხარი დაუჭირა




პაპამა ბენედიქტ XVI-მ დაადასტურა, რომ მისი მისწრაფებაა იღვაწოს მთელს მსოფლიოში ქრისტიანთა ერთობისათვის.

“როცა ქრისტიანები ერთად ლოცულობენ, მათ ესმით, რომ გაყოფილი ძმები არიან, იციან იმ სირთულეების შესახებ, რომლებიც რომელიც მათი გაყოფით, რწმენისა და დოქტრინების განსხვავებული წაკითხვითაა გამოწვეული, და გრძნობენ ყველაფერი ამის გადალახვის აუცილებლობას”, - თქვა პაპმა გუშინ ვატიკანში საერთო აუდენციაზე, იტყობინება "Интерфакс".

პონტიფიკმა გაიხსენა “ქრისტიანთა სრული ერთობისათვის გადადგმული უამრავი ნაბიჯი”, რომელიც, მისი თქმით, “იძლევა საფუძველს გვიხაროდეს და ღმერთს მადლობა გადავუხადოთ, ასევე ხაზს უსვამს იმ ძალისხმევას, რომელიც აკავშირებს ქრისტიანებს ერთიანობის ძიებისათვის”.

რომის კათოლიკური ეკლესიის მეთაურმა ამ მიმართულებით ყველა ის ქმედება ჩამოთვალა, რომელიც 2006 წელს განხორციელდა და განსაკუთრებით მართლმადიდებელ ეკლესიასთან კონტაქტს გაუსვა ხაზი.

“ეკუმენიზმი – გრძელი გზაა, რომელიც ზემოთ მიდის, როგორც ყველა სინანულის გზა, - თქვა ბენედიქტ XVI-მ – ეს გზა, ყველა სირთულის მიუხედავად, იძლევა დიდი სიხარულისა და შთაგონების, დრო და დარო ერთიანობის სუფთა ჰაერის ღრმად ჩასუნთქვის შესაძლებლობას”.



--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
givilo
პოსტი Feb 28 2007, 08:18 PM
პოსტი #236


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 10
რეგისტრ.: 28-February 07
წევრი № 1,220



ყველას აზრს არ გავცნობივარ რადგან ვცდილობ კომპთან მაქსიმალურად ცოტახანს გავჩერდე, მაგრამ მაინტერესებს ეს ეკუმენიზზმი მწვალებლობაა თუ რა არის? იქნებ ვინმემ გამცეს პასუხი რადგან ხშირად მესმის რომ ცუდია მწვალებლობაა და ასე შემდეგ cool.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 1 2007, 12:20 AM
პოსტი #237


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ეკუმენიზზმი მწვალებლობაა თუ რა არის



მწვალებლობა ეკუმენიზმი არ არის, უბრალოდ იქაც არის, იქაც შედის, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ ეკუმენიზმიდან გავიქცეთ, ეკუმენიზმი დიალოგია და დიალოგი მწვალებლობა არასდროს ყოფილა და არც იქნება, მწვალებლობა იწყება მაშინ, როდესაც დიალოგს თანამსახურებით ჩაანაცვლებენ, ანუ მიზანს და გზას მიზნისაკენ ერთმანეთში აურევენ...

ისე ცოტა მეტი ხანი უნდა გაჩერდე მაინც კომპთან, აქ მაინც smile.gif

ციტატა
რაც შეეხება დიალოგებს, ზილოტები მათ მიუღებლად მიიჩნევენ, რადგანაც, მათი მტკიცებულებების თანახმად, დიალოგების მეშვეობით მზადდება ერთი საყოველთაო რელიგია ან ხდება მცდელობა ეკლესიების შეერთებისა, დოგმატური კანონების უგულებელყოფის ხარჯზე.
ორივე ბრალდება არსებითად უსაფუძვლოა. არაერთგზის განგვიცხადებია და კვლავაც ვიმეორებთ, რომ არ მოხდება არც ერთი ეკლესიის შეერთება მართლმადიდებელ ეკლესიასთან, თუკი ის ეკლესია, რომელიც მას უნდა შეუერთდეს, არ აღიარებს პირველი განუყოფელი ეკლესიის დოგმატურ მოძღვრებებს ანუ იმ დოგმატებს, რომლებიც რომის ეკლესიასთან მომხდარ განხეთქილებამდე არსებობდა და რომლებსაც მტკიცედ და მყარად იცავს ჩვენი წმიდა მართლმადიდებელი ეკლესია.



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზებედე
პოსტი Mar 1 2007, 01:54 AM
პოსტი #238


ზეციკეთი
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 4,332
რეგისტრ.: 27-July 06
წევრი № 19



ციტატა(KAIROS @ Feb 28 2007, 08:20 PM) *

მწვალებლობა იწყება მაშინ, როდესაც დიალოგს თანამსახურებით ჩაანაცვლებენ, ანუ მიზანს და გზას მიზნისაკენ ერთმანეთში აურევენ...



და ერთობლივი ლოცვა მწვალებლობაა? ანუ მართლმადიდებლები რომ ლოცულობენ მწვალებლებთან და სხვა რელიგიებთან ერთად ეს მწვალებლობაა?


--------------------
მზეო ამოდი, ამოდი
ნუ ეფარები გორასა
წიწილის თეთრი ბუმბული,
ველად გაჰქონდა ნიავსა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
თამარი_ცქნაფო
პოსტი Mar 1 2007, 02:08 AM
პოსტი #239


მე რომ მიყვარხარ, განა ისე არწივს მთა უყვარს...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 15,854
რეგისტრ.: 1-November 06
მდებარ.: მწვერვალი ''დიადი ვერასოდეს''
წევრი № 362



გუჯა
რა კითხვას სვამ? ohmy.gif


--------------------
''ადამიანზე გამძლეა თიხა,
მაგრამ თიხაზე გამძლეა სიტყვა,
ის შეიძლება უბრალო იყოს
და აუტანელ ტკივილად ითქვას''...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი Mar 1 2007, 04:44 AM
პოსტი #240


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
და ერთობლივი ლოცვა მწვალებლობაა? ანუ მართლმადიდებლები რომ ლოცულობენ მწვალებლებთან და სხვა რელიგიებთან ერთად ეს მწვალებლობაა?


ციტატა
რა კითხვას სვამ?


smile.gif ვეთანხმები გაოცებას smile.gif

გუჯას სიცოცხლე, შენ არ მოიყვანე ეს შესანიშნავი ქადაგება ყოვლადუწმიდესი პატრიარქისა?

ჰოდა, ნახე რას იხსნებს პატრიარქი, იოანე კლემაქსს, რომელიც არათუ მწვალებელთან ( ძვ. ქართული ანუ განყოფილთან) ლოცვას, არამედ პურის გატეხვასაც უფრთხის, თუმცაღა იქვე აზუსტებს, რომ დიალოგი, როცა მეორე მხრიდან ამის მიღების განწყობა არის, ზუსტია და უნდა იყოს, მაშ ასე ქადაგება და დიალოგი, არის ეკუმენიზმის გზა, მიზანი კი ყველას ჭეშმარიტებაში მოყვანაა, თანალოცვაში კი თუ თანაწირვას გულისხმობ, აშკარად მიუღებელია, ხოლო თუ ვინმემ პირჯვარი გადაიწერა და უფალო შემიწყალეო თქვა, მაშინ ეს შემიძლია გავიგო...
უფრო კი აჯობებს პატრიარქს მოვუსმინოთ:

ციტატა
ურწმუნოთ და ერეტიკოსებს, რომელნიც ბოროტებით თავს გვესხმიან, განვეშოროთ (შემდგომად ერთისა და ორისა სწავლებისა) (ტიტ.3:10). ხოლო მათ მიმართ, ვისაც სურს ჭეშმარიტების შეცნობა, "სიკეთის კეთება ნუ მოგვწყინდება" (შდრ.გალ.6:9). მაგრამ ორივე შემთხვევაში ჩვენი საქციელი ჩვენს სულიერ ძლასა და გამძლეობასთან შესატყვისი უნდა იყო" (სიტყვა XXVI, თავი II, მუხლი 11).
იგივე წმინდანი თავის სიტყვაში მწყემსის მიმართ წერს: "უძლურნი ნუ ჭამენ პურს ერეტიკოსებთან ერთად, როგორც ეს წმინდა კანონების მიერ არის დადგენილი. მაგრამ ისინი, ვინც ღმრთის მადლით ძლიერნი არიან, თუკი მიწვეულნი იქნებიან რწმენითა და კეთილი ნებით, და სურვილი აღეძვრებათ მათთან წასვლის, წავიდნენ სადიდებლად ღმრთისა."
წმინდანის სიტყვებიდან ნათლად ჩანს, რომ ჩვენივე მოყვასთან დიალოგის არადელიკატური უარყოფა არ არის სწორი და სამაგალითო. გარდა ამისა, შეუძლებელია ჭეშმარიტების ქადაგება დიალოგის გარეშე. უფრო მეტიც, დიალოგის მიზანს წარმოადგენს სხვადასხვა სარწმუნოების ადამიანთა შორის მტრობის შესუსტება, რაც უსათუოდ წინ უნდა უსწრებდეს ჭეშმარიტების ქადაგებას (შდრ.საქმე მოციქ.17:22-34).



--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

130 გვერდი V « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 31st May 2024 - 04:51 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი