IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

27 გვერდი V « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> საღმრთო ლიტურგია, ყველაფერი წირვის შესახებ
Sotiris
პოსტი Dec 21 2006, 05:21 AM
პოსტი #121


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 20 2006, 09:59 PM) *

ახლა მართლა არ მცალია, მოგვიანებით შევეცდები დავფოსტო, მაგრამ ერთს გეტყვი სოტირის, ფრთხილად, რაღაც ჩანს შენს ნაწერში ერეტიკული-მონოფიზიტური, თანაც ღმერთის არსობაზე საუბარი განკაცებამდე მაგ ლოგიკით შეიძლება თუ დაუშვებ, რომ არსება-თვისება ერთნაირ პარალელშია

მეუბნები: ღმერთის შემთსვევაში რას შეიძლება დააკვირდეო და ასკვნი: არაფერსო, რადგან ის დაკვირვებადი არააო-ეს მონოფიზიტიზმია, მეორეს მხრივ თუ გამოიყენებ ამ მიდგომას თავად ღმერთის არსების მიმართ, მაშინ საჭიროა გაგება,რამდენად ერთნაირია მიდგომა მატერიალურთან და ღვთაებრივთან. ანუ თუ მატერიალურზე ვიტყვით, რომ თვისება არის არსი, არის კი ასე ღმერთთან. ვინ თქვა რომ ეს ასეა?


მოიცათ, და ქმნულის შემთხვევაში რომელმა წმიდა მამამ თქვა, რომ არსება=შემთხვევითები?

ისე ახლა ღმერთი ცალკე ჯგუფში გამოიყვანეთ? და რას ემყარება მაგ ცალკე ჯგუფის შემოღება? მიზეზი კი გასაგებია, თორემ სხვანაირად თქვენი ლოგიკით განკაცებამდე ღმერთი არ არსებულა, რადგან შემთხვევითებს ვერ ვაკვირდებოდით biggrin.gif

არაფერი მონოფიზიტიზმი იქ არ არის, კონტექსტიდან ამოგლეჯვას თუ არ დაიწყებთ და მიზეზების ყურებით მოთრევას. მასე აგერ დამასკელიც მონოფიზიტი ყოფილა (მართლმადიდებელი სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა, თავი მეოთხე): ამრიგად, ის, რომ არის ღმერთი, ცხადია, ხოლო თუ რა არის იგი არსებითა და ბუნებით, ეს სრულიად მიუწვდომელია და უცოდნელი. თუმცა, უსხეულო რომ არის იგი, ეს ცხადია, რადგან როგორ უნდა იყოს სხეული ის, რაც უსასრულოა, უსაზღვროა, დაუსახველია, შეუხებელია, უხილავია, მარტივია, შეუდგენელია, რამეთუ როგორ იქნება უცვლელი, თუკი შემოსაზღვრულია და ვნებადი?

ჰო, ისე თქვენთვის მამაც მაგალითად შემოსაზღვრული გახდა ძის განკაცების შემდეგ?

ციტატა
ღმერთი გახდა კაცი-ნამდვილად გახდა და არა მოჩვენებით, რადგან გახდა ე.ი. დაკვირვებადიც არის...მოციქული წერს: შევეხეთ მასო....


თანამდები ღმრთისა მიმართ წლითი-წლადი მადლობაჲ, რომელსა დღესა მიიღო ეკლესიამან ღმრთისამან გამოსაჩინებელი კეთილმსახურებისა შჯულთაჲ და დაქცევაჲ სიბოროტისა ბოროტადმსახურებათაჲ (ანუ უფრო გასაგებად რომ ვთქვათ, არსენ იყალთოელის მიერ ნათარგმნი მართლმადიდებლობის კვირიაკის სინოდიკონი): რომელთა უწყიან ერთისა და მისვე გუამისა ქრისტესისა არსებათა მიერი განყოფილებაჲ, და იგივე აგებულად და აუგებლად, ხილულად და უხილავად, ვნებულად და უვნებელად, გარეშეწერილად და გარეშეუწერელად, და ღმრთეებრსა უკუე არსებასა აუგებელობასა და მსგავსთა მისთა განუთჳსებენ, ხოლო კაცობრივისა ბუნებისა სხუათაცა და გარეშეწერილობასა აღიარებენ სიტყჳთა და დახატვით, საუკუნო იყავნ ჴსენებაჲ.

მე არ ვრევ ქრისტეს ორ ბუნებას. ღმრთეებრი არსება დაკვირვებადი როგორ გახდა (თქვენი ტერმინოლოგიით ვსაუბრობ, არსება=შემთხვევითები, ე.ი. იგი დაკვირვებადია)? გარდაარსება მოხდა, და არა განკაცება? biggrin.gif

ციტატა
ფრთხილად სოტირის, გაგახსენო ედიშერის ნაწერები მამა რაფაელზე რომელსაც ასე ეთაყვანები biggrin.gif


ისე ცნობისთვის ედიშერი მამა რაფაელს ნესტორიანობას აბრალებს და არა მონოფიზიტიზმს. მოკლედ აჯაფსანდალად აქციეთ ეს თემა biggrin.gif

ციტატა
პ.ს.
თუ შენი მიდგომა ემყარება იმას, რომ ღმერთი უსხეულოა და მორჩა-გეუბენბი კიდევ ერთხელ-ასე არაა, ის გახდა ხორცი და ამ ხორცში აღდგა


მე ვცდილობ ქრისტეს ორი ბუნება არ შევრიო ერთ შერწყმულ ხილულ ბუნებაში biggrin.gif

პ.ს. ახლა დარწმუნებული ვარ დიდ პოსტინგს გამოაცხობთ, სადაც ლოგიკის უქონლობას დამწამებთ biggrin.gif მე კი ისე მეგობრულად გირჩევდით რთულ საკითხებზე კამათის დაწყების წინ შესაფერისი საღმრთისმეტყველო ლიტერატურა წაიკითხოთ და იქ დაწერილი კარგად შეითვისოთ, თან სერიოზული საღმრთისმეტყველო განათლების მქონე ხალხისგანაც აიღოთ ხანდახან კონსულტაციები.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 21 2006, 02:44 PM
პოსტი #122


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 21 2006, 06:21 AM) *

მოიცათ, და ქმნულის შემთხვევაში რომელმა წმიდა მამამ თქვა, რომ არსება=შემთხვევითები?

ეუფ მოხევ ხოლმე ხანდახან რაღაცას. ძალლიან გთხოვ გაეცანი კლასიკურ ფილოსოფიას.

ციტატა(Sotiris @ Dec 21 2006, 06:21 AM) *

არაფერი მონოფიზიტიზმი იქ არ არის, კონტექსტიდან ამოგლეჯვას თუ არ დაიწყებთ

მონოფიზიტიზმზე გითხარი: თუ არსს გულისხმობ მეთქი, მაშინ მეორე ლემა წამოიჭრებათქო...სოტირის რატომ არ კითხულობ წესიერად რაც დავწერე? biggrin.gif

ციტატა(Sotiris @ Dec 21 2006, 06:21 AM) *

ისე ახლა ღმერთი ცალკე ჯგუფში გამოიყვანეთ?

ხანდახან მაკვირვებ ხოლმე სასტიკად სოტირის..... ნუ რეებს წერ.
ღმერთი ტრანსცენდენტულია თავისი არსებით, ამიტომ საინტერესოა რა დონემდე უნდა შეიძლებოდეს განვრცობა შექმნილის შესახებ კატეგორიებისა თავად ღმერთზე...ფილოსოფიის აზზე არ ხარ სამწუხაროდ biggrin.gif

საერთოდ აჯობებს დეფინიციების გაკეთება ჯერ.
მოკლედ რაზე მიდის საუბარი, რომ პური მატერიალურად არის თუ არა ისევ პური და არსობრივად არა, ამ შემთხვევაში ნუ გგონია, რომ არისტოტელეს მეტაფიზიკა ან კატეგორიები ამას წყვეტს, ნუ დაგავიწყდება, რომ არისტოტელეს ერთი ფუნდამენტალური შეცდომა არის ტერმინოლოგიურ განსხვავებებზე თეორიის აგება. არისტოტელე თავადაც ვერ არის ჩამოყალიბებული, მაგალითად მატერიას არსთან აიგივებს. ბოლო ბოლო თუ მატერიალურის არსი თავად მატერიაა-რასაც მე ამ შემთხვევაში ვამბობ (ალბათ ასეა), ანუ ამ შემთხვევაში ეს ორი სინამდვილეში ერთია, სინონიმები, მერე გეუბნები, რომ მატერია რჩება მატერიად, მაგრამ ხდება არსობრივად ჭეშმარიტი ხორცი ქრისტესი-მერე შეიძლება მკითხო, კი მარა ამ პურს ორი არსი აქვსო: ერთი მატერიალური და მეორე ღმრთაებრივი? გეუბნები: აი სწორედ ეგაა აქილევსის ქუსლი: ტერმინოლოგიური განსხვავება-მსგავსება არ ნიშნავს არსობრივ განსხვავება მსგავსებას ყოველთვის. ეს კი არის ფუნდამენტალური პრობლემა დღევანდელ ფილოსოფიაში. შენ მწყრალად ხარ მგონი ფილოსოფიასთან biggrin.gif

ბოლო ბოლო "გარდაარსების" წინააღმდეგი არ ვარ, აქ პრობლემა მის არისტოტელესეული კატეგორიების კონტექსტშია. და ვინ თქვა რომ არისტოტელეს სწავლება დოგმაა?
გიმეორებ-არსი-თვისება არაა გადაწყვეტილი. შენ კი მე მაკერებ თეორიას ცალსახად: "არსი=თვისებას". ახლა რომ გითხრა შენი ლოგიკა დაიწვას, ისევ უნდა გაბრაზდე biggrin.gif

და მაინც რა უცნაური მართლმადიდებლობა გაქვს, ყველა ფოსტი ააქოთე შენი წარწყმდენა-ანათემატიზმებით biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 21 2006, 11:14 PM
პოსტი #123


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 21 2006, 02:44 PM) *

ეუფ მოხევ ხოლმე ხანდახან რაღაცას. ძალლიან გთხოვ გაეცანი კლასიკურ ფილოსოფიას.


კლასიკურ ფილოსოფიაზე არ არის აქ საუბარი (ისე გინდ მასზეც იყოს), არამედ წმ. მამებზე. ამიტომ ველი ახლა თქვენგან ციტატებს წმ. მამების ნაშრომებიდან, სადაც ამბობენ, რომ არსება=შემთხვევითები.

ციტატა
მონოფიზიტიზმზე გითხარი: თუ არსს გულისხმობ მეთქი, მაშინ მეორე ლემა წამოიჭრებათქო...სოტირის რატომ არ კითხულობ წესიერად რაც დავწერე? biggrin.gif


არ მესმის და იმიტომ. ლოგიკა არ მაქვს. ვერც ეს გავიგე ახლა რაც დაწერეთ.

დანარჩენს რაც შეეხება, მატერიას არისტოტელე იხილავს არა მეტაფიზიკაში, არამედ ფიზიკაში, ხოლო ღმრთისმეტყველებაზე საუბარი არისტოტელეს მეტაფიზიკის ტერმინოლოგიის გარეშე უკვე შეუძლებელი გახდა (ყოველ შემთხვევაში მეოთხე საუკუნის შემდეგ). ისე კი ძირითად პრობლემა, რომელსაც მე თქვენს მსჯელობაში ვხედავ, არის ის, რომ ოსიპოვის მსგავსი თანამედროვე ღმრთისმეტყველები რეალურად ევქარისტიული ნაკურთხი ძღვენიდან ახდენენ კაცების "დისტილირებას" და იქ ადგილს მხოლოდ ღმრთეებისთვის ტოვებენ. ანუ თუ ძღვენშია ღმრთეება და იქვეა პური და ღვინო, მაშინ ძღვენში ადგილი აღარ რჩება ქრისტეს კაცებისთვის (ე.ი. ქრისტეს სისხლისა და ხორცისთვის!). თანამედროვე ფილოსოფიას და მის პრობლემებს რაც შეეხება, მამებმა არ იცოდნენ თანამედროვე ფილოსოფია, მათ იცოდნენ არისტოტელე. კარგია ეს თქვენთვის, თუ ცუდი, ამას მნიშვნელობა არა აქვს, ეს არის ფაქტი და მისი მიღება გვიწევს.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 21 2006, 11:19 PM
პოსტი #124


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ციტატა(Sotiris @ Dec 22 2006, 12:14 AM) *

მატერიას არისტოტელე იხილავს არა მეტაფიზიკაში, არამედ ფიზიკაში,


ჩემს მიერ მოყვანილი ციტატა არის არისტოტელეს კატეგორიებში, მე არ მითქვამს რომ მეტაფიზიკაში წერიათქო, მე ზოგადად ვამბობ, რომ მაგ საქმეს არც მეტაფიზიკა და ვერც მისი კატეგორიები წყვეტსთქო, საიდანაც მოვიყვანე ის ციტატა.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 22 2006, 03:42 AM
პოსტი #125


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Dec 21 2006, 11:19 PM) *

ჩემს მიერ მოყვანილი ციტატა არის არისტოტელეს კატეგორიებში, მე არ მითქვამს რომ მეტაფიზიკაში წერიათქო, მე ზოგადად ვამბობ, რომ მაგ საქმეს არც მეტაფიზიკა და ვერც მისი კატეგორიები წყვეტსთქო, საიდანაც მოვიყვანე ის ციტატა.


სად წერია მაგას არა აქვს მნიშვნელობა. ყველაზე საინტერესო ის არის, რომ რაც თემას არ ეხება, იმაზე გაეცით პასუხი (ნუ ახლა უეჭველია მეცემით არ გესმის რაზეა საუბარიო). მთავარი პრობლემა კი ისევ ის არის, რომ ჩემთვის ევქარისტიის საუდუმლოში მთელი ქრისტეა. ეს ჩემი მოგონილი კი არ არის, მართლმადიდებლური სწავლებაა. აი რას წერს იოანე დამასკელი (მართლმადიდებელი სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა, თავი ოთხმოცდამეექვსე. ჭელიძის თარგმანია): სხეულია იგი, ჭეშმარიტად შეერთებული ღმრთეებასთან, სხეული - წმინდა ქალწულისგან, თუმცა არა იმიტომ, რომ თვით ამაღლებული სხეული ჩამოდის ციდან, არამედ იმიტომ, რომ სწორედ ეს პური და ღვინო გარდაიქმნება ღვთის სხეულად და სისხლად... ეს პური და ღვინო არ არის სახე ქრისტეს სხეულისა და სისხლისა (ნუ მოხდება ეს!), არამედ - თვით განღმრთობილი სხეული უფლისა, თქმულია რა თავად უფლის მიერ: "ეს არის ჩემი სხეული" და არა - სახე სხეულისა. ასევე, ითქვა "სისხლი" და არა - სახე სისხლისა. უფრო ადრე იუდეველებსაც უთხრა მან: "თუ არ შეჭამთ ძის ხორცს, არ გექნებათ საუკუნო სიცოცხლე, რადგან ჩემი ხორცი ჭეშმარიტი საჭმელია და ჩემი სისხლი - ჭეშმარიტი სასმელი". და კიდევ: "ვინც მჭამს მე, იცოცხლებს". ე.ი. დამასკელი გვეუბნება, რომ ზიარების საიდუმლოში ვღებულობთ ქრისტეს განღმრთობილ ხორცს, ანუ ხორცს შეერთებულს ღმრთეებასთან (თან სწორედ იმ ხორცს, ქალწულისგან რომ იშვა!). ევქარისტიის საიდუმლოში თუ პურის და ღვინის არსების შენარჩუნებაზე გავაგრძელებთ საუბარს, მაშინ ადგილი აღარ რჩება ქრისტეს ხორცისთვის და სისხლისთვის. და თუ ამ გზას დაადგება კაცი, როგორ უნდა აიხსნას ეს? ახსნა არ არის, რადგან როგორც ღმერთ-სიტყვის განკაცების შესახებ დამასკელი გვეუბნება ქალკედონის კრებაზე დაყრდნობით, "არათუ ბუნება ცვალა მან, არცთუ ზმანებულჰყო განგებულება, არამედ წმინდა ქალწულისგან მიღებულ ხორცს, აზრისმიერად და გონისმიერად სულიერქმნილს, რასაც მასში ხვდა არსებობა, ჰიპოსტასურად შეუერთდა იგი - შეურევლად, გარდაუქმნელად და განუყოფლად". ევქარისტიის საიდუმლოდან კაცობრივი ბუნების "დისტილირების" გზით მოშორებით უეჭველად მივდივართ დეინკარნაციამდე (развоплощение), რაზეც პრინციპში საუბრობს კიდეც სერგი ბულგაკოვი (მისთვის აღდგომის შემდგომი სხეული მაცხოვრისა არის ეთერული, არამატერიალური და ა.შ. მოკლედ სუფთა დოკეტური პოზიცია უკავია), ან რაც თითქმის იგივეა, ღმრთეების მიერ კაცების შთანთქმამდე. თან ეს პურიც ხომ შეერთდა ოსიპოვის აზრით ღმერთ-სიტყვის ჰიპოსტათან "ქალკედონურად", ე.ი. რა, ახლა სამუდამოდ მასთანაა შეერთებული? ე.ი. ქრისტეს ოთხი ბუნება აქვს? ღმრაებრივი, კაცობრივი, პურის და ღვინის?


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Dec 22 2006, 03:54 AM
პოსტი #126


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



არა სოტირის, არ მცალია და იმიტომაც გავეცი იმას, რაზეც მოკლე პასუხი მექნებოდა.....მოკლედ ვერ ვიცლი ჯერ და გაიხარე biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 22 2006, 06:15 PM
პოსტი #127


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



პროტოპრესვიტერი მიქაელ პომაზანსკი
http://orthodoxy.wanex.net/gvtismetkveleba...zanski/18.htm#5

პურისა და ღვინის გარდაარსება ევქარისტიის საიდუმლოში

ევქარისტიის საიდუმლოში, როდესაც მღვდელმსახური სულიწმიდას მოიწვევს შეწირულ ძღვენზე და მათ აკურთხევს მამა ღმერთისადმი აღვლენილ ლოცვაში: „და ჰყავ უკუე პური ესე პატიოსან ხორც ქრისტეს შენისა, ხოლო ბარძიმსა ამას შინა პატიოსან სისხლ ქრისტეს შენისა. შესცვალე სულითა შენითა წმიდითა“ - ზუსტად ამ დროს პური და ღვინო სულიწმიდის გარდამოსვლით ჭეშმარიტ სისხლად და ხორცად გადაიქცევა. შემდგომად ამისა, ჩვენი თვალები წმიდა ტრაპეზზე ხედავენ პურსა და ღვინოს, მაგრამ არსობრივად, გრძნობადი მზერისათვის უხილავად, ეს პურისა და ღვინის სახით წარმოდგენილი უფალ იესო ქრისტეს ჭეშმარიტი სისხლი და ჭეშმარიტი ხორცია.

მაშასადამე, ნაკურთხი ძღვენი - ეს მარტოოდენ ნიშნები და სიმბოლოები არ არის, რომლებიც, რეფორმატორ პროფ. ცვინგლის აზრით, მორწმუნეებს გამოსყიდვას შეახსენებს; არც მარტო თავისი „ქმედებითა და ძალით“ („დინამიურად“) მყოფობს მათში იესო ქრისტე, როგორც კალვინი ასწავლიდა: არც მხოლოდ „გამსჭვალავს“ მათ, როგორც ლუთერანები თვლიან (ისინი ცნობენ ქრისტეს თანამყოფობას „პურთან, პურში, პურის ქვეშ“). არა, ნაკურთხი ძღვენი საიდუმლოში დაიქცევა (ან გვიანდელი ტერმინით - გარდაარსდება) ქრისტეს ჭეშმარიტ სისხლად და ხორცად, როგორც მაცხოვარმა ბრძანა: „ჴორცი ჩემი ჭეშმარიტი საჭმელი არს, და სისხლი ჩემი ჭეშმარიტი სასუმელი არს“ (ინ. 6,55).

ამ ჭეშმარიტებას „აღმოსავლეთის პატრიარქთა ეპისტოლე“ შემდეგი სიტყვებით გამოხატავს: „გვწამს, რომ ამ მღვდელმოქმედებაში ჩვენს წინ მყოფობს უფალი ჩვენი იესო ქრისტე არა სიმბოლურად (τυπίκώς) არც ხატოვნად (εικονίκως), არა მადლის სიუხვით, როგორც სხვა დანარჩენ საიდუმლოებებში, არა ოდენ მოფენით, როგორც, ზოგი მამის აზრით, ნათლისღების დროს ხდება; არც პურის „გამსჭვალვით“, თითქოს ღმერთ-სიტყვას ევქარისტიით შეწირულ პურში არსობრივად „შეეღწიოს“, როგორც ამას ლუთერის მიმდევრები საკმაოდ უხეიროდ და უღირსად გვიხსნიან. უფალი მყოფობს ჭეშმარიტად და ნამდვილად, - პურისა და ღვინის კურთხევისას პური გადაიქცევა, გარდაარსდება, გარდაიქმნება, გარდაისახება ჭეშმარიტ ხორცად უფლისა, რომელიც დაიბადა ბეთლემში ქალწულისაგან, მოინათლა იორდანეში, ივნო, დაეფლა, აღდგა, ამაღლდა და მჯდომარე არის მარჯვენით მამისა და მოვალს ზეციდან ღრუბელთა ზედა. ხოლო ღვინო გარდაიქცევა და გარდაარსდება უფლის ჭეშმარიტ სისხლად, რომელიც ჯვარზე მისი ვნების დროს დაითხია ქვეყნის ცხონებისათვის; კვალად გვწამს, რომ პურისა და ღვინის კურთხევისას რჩება და არა თავად პური და ღვინო, არამედ მათი სახით უფლის ხორცი და სისხლი“.

ზიარების წმიდა საიდუმლოზე მსგავს სწავლებებს ყველა წმიდა მამასთან ვხვდებით: დაწყებული უძველესთაგან (მაგ., წმ. ეგნატე ღმერთშემოსილი) და სხვა ძველი ეკლესიის მწერლებთან (წმ. იუსტინე ფილოსოფოსი). მაგრამ უძველესი მამები ამ სწავლებას მთლად ზუსტი ტერმინებით არ გამოხატავენ და ზოგი მათგანი უფრო სიმბოლურ განმარტებებს უახლოვდება (რაზედაც მიუთებენ პროტესტანტები); მაგრამ მათი გამოხატვის ეს მეთოდი ნაწილობრივ აიხსნება მათ წინაშე მდგომი პოლემიკური ხასიათის ამოცანებით (ორიგენე - „საიდუმლოსადმი ტლანქი, გრძნობადი დამოკიდებულების წინააღმდეგ“, ტერტულიანე „მარკიონეს ერესის წინააღმდეგ“). აპოლოგეტები წარმართთა წინაშე ზოგადქრისტიანულ ჭეშმარიტებებს იცავდნენ, მაგრამ მათ საიდუმლოთა სიღრმეებში არ ახედებდნენ.

I მსოფლიო კრებაში მონაწილე მამები აღიარებდნენ: „საღვთო ტრაპეზზე ჩვენ არ უნდა ვხედავდეთ უბრალოდ შეწირულ პურსა და სასმელს, არამედ ავმაღლდეთ გონებით და რწმენით შევიმეცნოთ, რომ წმიდა ტრაპეზზე ძევს კრავი ღვთისა, ამქვეყნიურ ცოდვათა ამღები, მღვდელთაგან მსხვერპლად შეწირული და ჭეშმარიტად შევიწყნაროთ პატიოსანი ხორცი და სისხლი მისი. უნდა გვჯეროდეს, რომ ეს არის ნიშანი ჩვენი აღდგომისა“.

ღვთის ძალით პურისა და ღვინის ქრისტეს ხორცად და სისხლად გარდაარსების შესაძლებლობის დასამტკიცებლად და ასახსნელად ძველი მწყემსები მიუთითებდნენ შემოქმედის ყოვლისშემძლეობასა და მისი ამ თვისების დამადასტურებელ ისეთ მაგალითებზე, როგორიცაა სამყაროს შექმნა არაფრისგან, განხორციელების საიდუმლო, წმიდა წერილში ნახსენები სასწაულები: კერძოდ, წყლის ღვინოდ გადაქცევა (წმ. იოანე ოქროპირი, წმ. ამბროსი მედიოლანელი, წმ. კირილე იერუსალიმელი, ღირსი იოანე დამასკელი); ამასთან ერთად გვახსენებენ, თუ ჩვენთვის უხილავად როგორ გარდაარსდება თავად ჩვენში, საკვებად მიღებული პური, ღვინო თუ წყალი ჩვენს ხორცად და სისხლად.


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზურაბი
პოსტი Dec 22 2006, 06:33 PM
პოსტი #128


აბდალა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 662
რეგისტრ.: 25-September 06
მდებარ.: tbilisi!!!xiliani!!!
წევრი № 218



დგომა არ არის დოგმა!


--------------------
,,ავსიტყვაობა და ზიზღი განთავისუფლებული მონის თვისებაა"

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Dec 22 2006, 06:48 PM
პოსტი #129


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



ზურაბი
ციტატა
დგომა არ არის დოგმა!

ეს გაღმა თემის პოსტია? biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Dec 22 2006, 07:09 PM
პოსტი #130


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



დათიკო
ციტატა
ეს გაღმა თემის პოსტია?

აშკარად! smile.gif


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Dec 22 2006, 09:00 PM
პოსტი #131


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



დათიკო

ამ თემის (ან ყოველ შემთხვევაში თემის მეორე ნახევრის) ღმრთისმეტყველების განყოფილებაში გადატანა ხომ არ ჯობია? ხანდახან ლიტურგიკა ძნელი გასამიჯნია ღმრთისმეტყველებისგან (ბოლო-ბოლო ლიტურგიკულმა ტექსტებმა ჩვენი ეკლესიის დოგმატური სწავლება არ უნდა გამოხატონ?), მაგრამ ახლა მგონი აშკარად დოგმატიკის საკითხებს ვიხილავთ.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Dec 22 2006, 09:44 PM
პოსტი #132


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



Sotiris
ციტატა
ამ თემის (ან ყოველ შემთხვევაში თემის მეორე ნახევრის) ღმრთისმეტყველების განყოფილებაში გადატანა ხომ არ ჯობია? ხანდახან ლიტურგიკა ძნელი გასამიჯნია ღმრთისმეტყველებისგან (ბოლო-ბოლო ლიტურგიკულმა ტექსტებმა ჩვენი ეკლესიის დოგმატური სწავლება არ უნდა გამოხატონ?), მაგრამ ახლა მგონი აშკარად დოგმატიკის საკითხებს ვიხილავთ.

საერთოდ ლიტურგიკა ღვთისმეტყველების ნაწილია და მთლიანად ღვთისმეტყველების განყოფილებაში უნდა იყოს. მაგრამ ადმინისტრაციამ საჭიროდ ჩათვალა ის ცალკე იყოს გამოყოფილი. არა უშავს ჯერ აქ იყოს. მე დაველაპარაკები ადმინისტრაციას ამ საკითხზე და იქნებ რამე საინტერესო მოვიფიქროთ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ზურაბი
პოსტი Dec 22 2006, 10:14 PM
პოსტი #133


აბდალა
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 662
რეგისტრ.: 25-September 06
მდებარ.: tbilisi!!!xiliani!!!
წევრი № 218



ციტატა
ეს გაღმა თემის პოსტია?

უი უი შემეშალა ბოდიში ბოდიში biggrin.gif
ტიტუ ტიტუ რა აბდალა ვარ!


--------------------
,,ავსიტყვაობა და ზიზღი განთავისუფლებული მონის თვისებაა"

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი Jan 5 2007, 04:22 PM
პოსტი #134


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



http://church.ge/index.php?s=&showtopic=63...indpost&p=33283


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
BO-BO
პოსტი Jan 10 2007, 05:32 PM
პოსტი #135


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 5
რეგისტრ.: 15-November 06
წევრი № 482



მართლი ხარ მნათე
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Jan 21 2007, 04:59 AM
პოსტი #136


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ცოტა მოვიცალე და დავწერ:

ციტატა(Sotiris @ Dec 22 2006, 04:42 AM) *

მთავარი პრობლემა კი ისევ ის არის, რომ ჩემთვის ევქარისტიის საუდუმლოში მთელი ქრისტეა.

მერე ვინ უარყოფს ამას? სიღრმეში ჩადი ჯოო

ციტატა(Sotiris @ Dec 22 2006, 04:42 AM) *

ეს ჩემი მოგონილი კი არ არის, მართლმადიდებლური სწავლებაა. აი რას წერს იოანე დამასკელი (მართლმადიდებელი სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა, თავი ოთხმოცდამეექვსე. ჭელიძის თარგმანია): სხეულია იგი, ჭეშმარიტად შეერთებული ღმრთეებასთან, სხეული - წმინდა ქალწულისგან, თუმცა არა იმიტომ, რომ თვით ამაღლებული სხეული ჩამოდის ციდან, არამედ იმიტომ, რომ სწორედ ეს პური და ღვინო გარდაიქმნება ღვთის სხეულად და სისხლად... ეს პური და ღვინო არ არის სახე ქრისტეს სხეულისა და სისხლისა (ნუ მოხდება ეს!), არამედ - თვით განღმრთობილი სხეული უფლისა, თქმულია რა თავად უფლის მიერ: "ეს არის ჩემი სხეული" და არა - სახე სხეულისა. ასევე, ითქვა "სისხლი" და არა - სახე სისხლისა.

კი ეგრეა, ოღონდ შენ ნამეტანი აკონკრეტებ მექანიზმს გარდაქმნის, მე კი ოდნავ სხვა რამეს ვამბობ

რას ვამვობ,მე? ვამბობ, რომ პრინციპში ის ტერმინიც კი მისაღებია, მაგრამ არა არისტოტელესეულგანმარტებაში, რადგან ის განმარტება არაა სწორი. დღეს ფილოსოფიაში ცალსახად ცნობილია რომ არისტოტელე ცდებოდა, მაგრამ არაა ცნობილი პასუხი, თუ როგორაა სინამდვილეში, ანუ არაა ცნობილი რა არის მატერია. ამიტომ შენი კითხვა წმინდა მამებს სად უთქვამთ რომ მატერია = შემთხვევითებს, ცხადია ვერ იპოვი და არცაა საპოვნელი. სიმცდარეში გარკვევისთვის საკმარისია განვიხილოთ ორი ვარიანტი:
1. დავუშვათ, რომ მატერიის დონეზე (არისტოტელესეული გაგებით) ის პური არის ხორცი, მაშინ როდესაც ხდება განტეხა, გამოვა ლიტურგიკული წინააღმდეგობა-ქრისტეს სხეული არ გამტყდარა.
2. ახლა დავუშვათ, რომ არსობრივად არის ხორცი (ისევ, არსის არისტოტელესეული გაგებით), მაშინ ისევ წინააღმდეგობაა, რადგან პურის ერთი ადგილიდან გადატანისას მეორე ადგილში, კერძოდ ზიარების პროცესს ვგულისხმობ, როდესაც ზიარების ჩადება ხდება მაზიარებლის ბაგეში-მივალთ უაზრობამდე: არსი არ შეიძლება გადაადგილდეს

ამიტომ მე ვამბობ ოდნავ სხვა რამეს, რომ ჯერ ერთი არა მარტო დაკვირვებადები არსებობს, არამედ არსებობს ე.წ. სუბსტრატი-ფილოსოფიური ტერმინი, რომელიც მიანისნებს პირველსახეს...ამიტომ როდესაც შენ ზომავ მასას, ეს არის შედეგი სუბსტრატის და არა აქციდენციის-ამიტომ გთხოვე გასცნობოდი მატერიის ფილოსოფიას...ანუ თვისებების ერთობლიობა = არსი, რომ გადათარგმნე, როგორც: შემთხვევითობები=არსი, მიანიშნებს, რომ არ იცი სამწუხაროდ რომ ყველა თვისება არ არის შემთხვევითობა, ამისი ეღტი მაგალითია მასა, ის არის ე.წ. სუბსტრატი, ანუ უკავშირდება პირველსახეს თავად მატერიისა (რაც ჯერ უცნობია ფილოსოფიაში)

მე კი მხოლოდ ვამბობ, რომ პურის განმარტებას ვახდებ როგორც ამ თვისებების ერთობლიობას და არა მარტო აქციდენციების,არამე სუბსტრატთან დაკავშირებული კატეგორიების, ამ გზით თვისებები =არსი, ნიშნავს თავად არსის ცნების გაუქმებას მისი ტრადიციული-არისტოტელესეული გაგებით და უ.ს მის გადაგდებას....ეს ერთგვარი პრობლემის გვერდის ავლაა,მაგრამ სხვა გზა არც არის, ჩვენ არ ვიცით რა არის მატერია, ჩვენ არ ვიცით რა არის არსი,ამიტომ ვამბობთ მოკლედ: ის ჭეშმარიტი ხორცია და სისხლი, მაგრამ აი დეტალების დაკონკრეტება უადგილოა რადგან: 1. არაა ცნობილი ძირეული საკითხები ფილოსოფიისა ამასთან დაკავშირებით და 2. არის ლათინიზმის შედეგი გინდა ეს შენ თუ არა

მერე მეუბნები რომ შენ უარყოფ გარდაარსებას, რაც არის მღვდელმთავრის ფიცში და ამას ვერსად წაუვა კაცი-ო. ეგ ეგრეა სოტირისს დავენაცვლე მაგრამ განა ტერმინი განმარტავს შინაარსს? მე მივიღებდი მაგ ტერმინს უპრობლემოდ, მაგრამ მოაცილეთ მას არისტოტელე, რადგან არასწორია იმიტომ, რომ არისტოტელეს ფილოსოფია არის მცდარი.

ჯერ ეს იყოს.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Jan 21 2007, 11:49 PM
პოსტი #137


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



ციტატა(კანუდოსელი @ Jan 21 2007, 04:59 AM) *

ცოტა მოვიცალე და დავწერ:


მაპატიე, კანუდოს, მაგრამ აი ამ პოსტინგის პოსტ-სკრიპტუმი ნახე. Alea iacta est biggrin.gif


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
leli
პოსტი Jan 26 2007, 10:31 PM
პოსტი #138


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 19
რეგისტრ.: 9-December 06
წევრი № 661



სიონში წირვა რომელ საათზე იწყება ხომ არ იცით? გილოცავთ წინასწარ ნინოობას....
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
marine
პოსტი Feb 7 2007, 05:14 PM
პოსტი #139


მ_ა_კ_ა
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 58,012
რეგისტრ.: 3-November 06
მდებარ.: გულის საკურთხეველი:)
წევრი № 381



"მართლმადიდებლური ლიტურგია ხელთუქმნელია. "შენი შენთაგან, შენდა შემწირველნი" - ეს სიტყვები აღებულია სოლომონის ლოცვიდან ტაძრის კურთხევისას. სოლომონი ტაძრის საფუძველში დაუმუშავებელ ქვებს აწყობდა, რადგან შეუძლებელია ეკლესია ადამიანურ საფუძველზე იდგეს."


--------------------
"კ უ ს_ ნ ა ბ ი ჯ ე ბ ი თ_ ფ უ ძ ი ა მ ა ს_ მ თ ი ს კ ე ნ".
-------------------
"არც შექებით ვხდებით უკეთესნი და არც გაკიცხვით უარესნი." /არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)/
--------------------
"ფრაზა, რომელსაც ხშირად იყენებდნენ ძველი გადამწერები: "ჴელი მწერლისა მიწასა შინა ლპების და ნაწერნი ჰგიან".
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
nataliaX
პოსტი Feb 14 2007, 11:04 AM
პოსტი #140


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 5
რეგისტრ.: 7-February 07
წევრი № 1,032



ძალიან მაინტერესებს სად შეიძლება წავიკითხო საღამოს ლოცვის განმარტება ? და ვისი გამოცემაა და ასე სემდეგ ანუ ყველაფერი ვისაც შეგიძლიათ მიპასუხეთ რა unsure.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

27 გვერდი V « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 10th May 2024 - 03:46 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი