IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

40 გვერდი V « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> სამება
Lashab
პოსტი Apr 2 2009, 09:08 PM
პოსტი #101


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



ციტატა(death @ Apr 2 2009, 09:04 PM) *

ეს პაპირუსი აღმოჩენილი იქნა 1972 წელს ხოსე კალახანის მიერ, რომელზეც წიგნიც დაწერა. ჩემს მიერ მითიტებული წიგნი არის მშოფლიოში dead sea scoll-ების ერთერთი მნიშვნელოვანი მკვლევარის Carsten Peter Thiede ნაშრომი, რომლესაც ჰქვია he Earliest Gospel Manuscript, რომელიც გამოიცა 1982 წელს. სხვა მეტი რა გითხრა? პაპირუსი ხელთ არ მაქვს თორე დავაკოპირებდი. რომც მქონდეს მერე შეიძლება თქვა: რა გარანტია შენ რომ არ მოიგონეო? biggrin.gif ამიტომ მიდი და მოიძე თუ ეჭვი გეპარება, სხვათაშორის ინტერნეტშიც არის ამ საკითზე უამრავი მასალა. მეტს ვერაფერს დავამატებ.


ამ მხოლოდ ერთ მანუსკრიპტს ეყრდნობი? ასევე, მკვდარი ზღვის ხელნაწერებში ისიც არის აღმოჩენილი, ტეტრაგრამატონი შენარჩუნებულის სეპტუაგინტაში, თუმცა ეგ არ გაწყობთ და დავივიწყოთ...

მაგ მანუსკრიპტი გამოსაკვლევია კიდევ a075.gif და რაომ როგორ წერია მაგაში?

შენ ამბობ 100% რომ 1 ტიმ 3:16-ში ღმერთი წერია, მაგრამ ხომ ნანახი არ გაქვს?

რამე დამიდე მისი ნაშრომიდან, წინადადება ან რამე რომ არგუმენტად ჩაითვალოს, მგონი ლოგიკურია ჩემი მოთხოვნა...


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
G_I_O_R_G_I_
პოსტი Apr 2 2009, 09:10 PM
პოსტი #102


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,857
რეგისტრ.: 31-July 06
წევრი № 27



Lashab
მეც მიპასუხე იხ. 96 პოსტი ნივიჟუები არ გვინდა biggrin.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Apr 2 2009, 09:11 PM
პოსტი #103


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(G_I_O_R_G_I_ @ Apr 2 2009, 10:06 PM) *

მოყვასი
არა მე ამაზე ვიძახი ისე თქვენს სახელზე დაწერილ პოსტებს ლაშაბი რატომ პასუხობს ვერ მივხვდი როცა თქვენ არაფერს პასუხობთ ჩემს პოსტს



გიორგი, ეგ რუსული თარგმანიც, რომელიც ლაშაბმა მოიყვანა

ციტატა
И мы знаем, что Сын Бога пришёл и дал нам разум, чтобы мы познали истинного Бога. И мы в единстве с истинным Богом через его Сына Иисуса Христа. Он — истинный Бог и вечная жизнь.


ზუსტად გადმოსცემს ბერძნულის აზრს.
ვეთანხმები ლაშაბ-ს ამ კონკრეტულ მომენტშიც.


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Apr 2 2009, 09:31 PM
პოსტი #104


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



ციტატა(Lashab @ Apr 2 2009, 09:08 PM) *

ამ მხოლოდ ერთ მანუსკრიპტს ეყრდნობი? ასევე, მკვდარი ზღვის ხელნაწერებში ისიც არის აღმოჩენილი, ტეტრაგრამატონი შენარჩუნებულის სეპტუაგინტაში, თუმცა ეგ არ გაწყობთ და დავივიწყოთ...

მაგ მანუსკრიპტი გამოსაკვლევია კიდევ a075.gif და რაომ როგორ წერია მაგაში?

შენ ამბობ 100% რომ 1 ტიმ 3:16-ში ღმერთი წერია, მაგრამ ხომ ნანახი არ გაქვს?

რამე დამიდე მისი ნაშრომიდან, წინადადება ან რამე რომ არგუმენტად ჩაითვალოს, მგონი ლოგიკურია ჩემი მოთხოვნა...


მე ამას კი არ ვეყრდნობი ამით ვამბობ, რომ ბიბლიის ძველი რედაქციები ეყრდნობდოდნენ ისეთ ტექსტებს სადაც ეწერა, რომ ქრისტე იყო ღმერთი და ამის მაგალითია ეს პაპირუსი. სხვათაშორის ეკლესიას რომ ნდომოდა რამის შეცვლა ვატიკანის, ალექსანდრიისა და სინაის კოდექსშიც შეიტანდენ შესაბამის ცვლილებას, რადგან სამივე ეკლესიის წევრების მიერ იქნა გადაწერილი და სამივე ნიკეის კრების მერე გადაიწერე. თუმცა ქრისტეს ღმერთად ჯერ კიდევ I ს. მოციქულებიდან მოყოლებული თვილდნენ წმინდა მამები, რაც დადასტურდა კიდეც ნიკეის კრებაზე მომძლავრებული ერესების გამო.

მისი ნაშრომი არ მაქვს თორემ დაგიდებდი. თუმცა ინტერნეტში არის ამაზე ინფორმაცია შეგიძლია მოიძიო.

პ.ს. მსგავს კომენტარებს შემდეგში აღარ გამოვეხმაურები, გასაგებად დავწერე ჩემი პოზიცია.


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Apr 2 2009, 09:37 PM
პოსტი #105


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(death @ Apr 2 2009, 10:05 PM) *

ეს პაპირუსი აღმოჩენილი იქნა 1972 წელს ხოსე კალახანის მიერ, რომელზეც წიგნიც დაწერა. ჩემს მიერ მითიტებული წიგნი არის მშოფლიოში dead sea scoll-ების ერთერთი მნიშვნელოვანი მკვლევარის Carsten Peter Thiede ნაშრომი, რომლესაც ჰქვია he Earliest Gospel Manuscript, რომელიც გამოიცა 1982 წელს. სხვა მეტი რა გითხრა? პაპირუსი ხელთ არ მაქვს თორე დავაკოპირებდი. რომც მქონდეს მერე შეიძლება თქვა: რა გარანტია შენ რომ არ მოიგონეო? biggrin.gif ამიტომ მიდი და მოიძე თუ ეჭვი გეპარება, სხვათაშორის ინტერნეტშიც არის ამ საკითზე უამრავი მასალა. მეტს ვერაფერს დავამატებ.

Lashab

ზოგი (მარკოზის სახარების ნაწილები) I ს. 50-იანი წლები ხოლო I ტიმ. 70-80-იანი წლებით.


death

პაპიროლოგიაში გერმანელი ექსპერტის, კარსტენ პეტერ ტიდეს, სიტყვების თანახმად, არსებობს საფუძვლიანი მტკიცება, რომ მათეს სახარების ფრაგმენტების სამი პაპირუსი (ცნობილია როგორც "მაგდალენის პაპირუსი") პირველ საუკუნეში დაიწერა.

როცა ტედემ ეს ფრაგმენტები, რომლებიც შეიცავს მათეს 26-ე თავის ნაწილებს, ეგვიპტეში ნაპოვნ ძველი დროის საქმიან წერილს შეადარა, შეამჩნია, რომ ეგვიპტური დოკუმენტი: "მაგდალენის პაპირუსს" ტყუპისცალივით ჰგავდა საერთო შესახედაობით და ყოველი ასოს ფორმითა და მოყვანილობით". ტიდე და მისი თანაავტორი მეტიუ დ’ანკონა თავიანთ წიგნში (Eyewitness to Jesus—Amazing New Manuscript Evidence About the Origin of the Gospels) ასკვნიან, რომ ამ ორი საბუთის მსგავსება მიუთითებს მათ ერთსა და იმავე დროს დაწერაზე. როდის დაიწერა იცი ისინი? წერილი დათარიღებულია შემდეგნაირად: "უფალ ნერონის მე-12 წლის 30 ეპიფი — რაც ჩვენი კალენდრით 66 წლის 24 ივლისია".
"თუ ეს დათარიღება სწორია, მას უაღრესად დიდი მნიშვნელობა აქვს, — ამბობს პროფესორი ფილიპ უ. კომფორტი "ტინდალის ბიულეტენში" გამოქვეყნებულ სტატიაში, — რადგან მათეს სახარების ხელნაწერს იმავე საუკუნეში ათავსებს, რომელშიც სახარება დაიწერა". ასე რომ, პაპირუსებს შორის "მაგდალენის პაპირუსი" სახარების უძველესი ფრაგმენტებიც ხდება.


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Apr 2 2009, 09:47 PM
პოსტი #106


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(death @ Apr 2 2009, 10:31 PM) *

მე ამას კი არ ვეყრდნობი ამით ვამბობ, რომ ბიბლიის ძველი რედაქციები ეყრდნობდოდნენ ისეთ ტექსტებს სადაც ეწერა, რომ ქრისტე იყო ღმერთი და ამის მაგალითია ეს პაპირუსი. სხვათაშორის ეკლესიას რომ ნდომოდა რამის შეცვლა ვატიკანის, ალექსანდრიისა და სინაის კოდექსშიც შეიტანდენ შესაბამის ცვლილებას, რადგან სამივე ეკლესიის წევრების მიერ იქნა გადაწერილი და სამივე ნიკეის კრების მერე გადაიწერე. თუმცა ქრისტეს ღმერთად ჯერ კიდევ I ს. მოციქულებიდან მოყოლებული თვილდნენ წმინდა მამები, რაც დადასტურდა კიდეც ნიკეის კრებაზე მომძლავრებული ერესების გამო.

მისი ნაშრომი არ მაქვს თორემ დაგიდებდი. თუმცა ინტერნეტში არის ამაზე ინფორმაცია შეგიძლია მოიძიო.

პ.ს. მსგავს კომენტარებს შემდეგში აღარ გამოვეხმაურები, გასაგებად დავწერე ჩემი პოზიცია.



death

ეკლესია ვერ შეიტანდა ცვლილებებს smile.gif
მიზეზებს ეხლა არ ჩამოგითვლი, რადგან ამის საჭიროებას ვერ ვხედავ, იმედია ხვდები რატომ ვერ შეიტანდა.
მეორე კიდევ ის, რომ, უძველეს ხელნაწერებში ჩამატების გარეშე, თავიანთ ბიბლიებში შეიტანეს უკვე 1ტიმოთეს 3:16-ში ის რაც თავისი მოსაზრებების მხარდასაჭერად ესაჭიროებოდათ smile.gif

ის რომ პირველ საუკუნეში "თეოს" ანუ ( რუს: "бог"; ინგლისურად: "a god ) იესოზე გამოიყენებოდა და "ჰო თეოს" (რუს: "Бог"; ინგლისურად: The God) კი ერთადერთ ჭეშმარიტ ღმერთზე, იესოს გამომგზავნელ, უზენაეს ღმერთზე! ამით რა მერე? ბიბლიაში ადამიანებსაც ეცოდებათ თეოს smile.gif ეგ სამებას არ ამტკიცებს death tongue.gif .

ასე რომ, არგუმენტები მოიყვანო ჯობს ვიდრე "გახვიდე" ფორუმიდან იმ სახით რა სახითაც აპირებ a075.gif


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
death
პოსტი Apr 3 2009, 01:48 AM
პოსტი #107


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



მოყვასი

ციტატა
ეკლესია ვერ შეიტანდა ცვლილებებს smile.gif
მიზეზებს ეხლა არ ჩამოგითვლი, რადგან ამის საჭიროებას ვერ ვხედავ, იმედია ხვდები რატომ ვერ შეიტანდა.
მეორე კიდევ ის, რომ, უძველეს ხელნაწერებში ჩამატების გარეშე, თავიანთ ბიბლიებში შეიტანეს უკვე 1ტიმოთეს 3:16-ში ის რაც თავისი მოსაზრებების მხარდასაჭერად ესაჭიროებოდათ smile.gif


არაფერი ცვლილება აქ არ შეუტანიათ და ამის ნათელი დასტურია ჩემს მიერ ხსენებული პაპირუსი.

ციტატა
ის რომ პირველ საუკუნეში "თეოს" ანუ ( რუს: "бог"; ინგლისურად: "a god ) იესოზე გამოიყენებოდა და "ჰო თეოს" (რუს: "Бог"; ინგლისურად: The God) კი ერთადერთ ჭეშმარიტ ღმერთზე, იესოს გამომგზავნელ, უზენაეს ღმერთზე! ამით რა მერე? ბიბლიაში ადამიანებსაც ეცოდებათ თეოს smile.gif ეგ სამებას არ ამტკიცებს death tongue.gif .

ასე რომ, არგუმენტები მოიყვანო ჯობს ვიდრე "გახვიდე" ფორუმიდან იმ სახით რა სახითაც აპირებ a075.gif[/color]


თეოს ადამიანებს ეწოდებათ სხვა კონტექსტში, როგორც ღმერთის მართლებს და ეს სახარებიდანაც ჩანს. ხოლო ქრსიტეს სხვა. წაიკითხე ებრალეთა I-II თავი, სადაც გასაგებად წერია ქრისტეს განსახვავებაზე. ეხლა თუ ვერ ხვდები მაშინ მე ვერაფრით დაგეხმარები. გარდა იოანეს 1.1-ისა ქრისტე ღმერთად სხვაგანაც არის მოხსენიებული ასე რომ მარტო ამ ადგილზე გაჩერება კვლავ ბიბლიური განათლების ნაკლებობას ამტკიცებს. უამრავია ადგილი მიგითითე, სადაც ქრისტეს ღმერთი ეწოდება ხოლო სხვა არცერთი ადამიანისთვის თეოსი არასოდეს არ უწოდებია ბიბლიას. რაც შეეხება იოანე 1.1-ში არსებულ არტიკლს ეს მიუთითებს პიროვნულ იდენტიფიკაციაზე, რადგან მამა და ძე ერთი და იგივე არ იყო. ანუ სიტყვა რომელიც იყო ღმერთთან და სიტყვა რომელიც იყო ღმერთი განსხვავებული იპოსტასებია.

თემის დასაწყისში ბლომად არგუმენტები მოგიყვანე, რაზეც პასუხი არ მიმიღია და ვერც მივიღებ რადგან პასუხის გამცემი არავინაა. ეხლა შენ რამდენიც არ უნდა იცოდვილო მაინც არაფერი გამოგივა, რადგან აქ ყველაფერი ნათელია. ასე რომ ისინდისე, დაიხურე ქუდი და გადი a075.gif

პ.ს. თქვენთან ისედაც ბევრი დრო დავკარგე და როგორც ვხდავ სულ უაზროდ. როცა ადამაინს არაფრის შეგნება არ უნდა მაშინ იქ საღ დიალოგს აზრი არ აქვს. მაგრამ მომავლაში სხვანაირად გიპასუხებთ biggrin.gif


--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Apr 3 2009, 09:55 AM
პოსტი #108


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



death

ადამიანო 1 ტიმ 3:16-ზე ჰაერზე საუბარი მოგწონს? biggrin.gif

არაფერი არ მოგიყვანია დასტურად, ვიღაცის ნაშრომის სახელი შემომაჩეჩე და ეგაა... ნაშრომის ადგილიც არ დაგიკოპირებია biggrin.gif

მე შემიძლია დავდო სურათები მაგ ადგილის- სინაის და ვატიკანის კოდექსებიდან, ასევე ვულგატიდან...

მაგრები ხართ რა biggrin.gif


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Apr 3 2009, 03:24 PM
პოსტი #109


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(Lashab @ Apr 3 2009, 10:59 AM) *

"ხე ნაყოფიტ იცნობისო"- ამით ჩემთვის გასაგებია ყველაფერი...

მე არ ვამბობ რომ იეჰოვას მოწმეების ნაყოფი 100% მაგარია, რადგან არ ვიცი მე... მათ ეხლა საერტოდ არ შევეხები, რადგან ამ მომენტში სულ არ მაინტერესებს, თუ ასე ძაან გინდათ კაი თქვიტ რომ ცუდები არიან...

მაგრამ კარგად ვიცი ზოგადად ქრისტიანობის(კათოლიკობის და მარტლმადიდებლობის) ნაყოფი რაცაა... 20 საუკუნეა გასული ამის დასაკვირვებლად...

კაი გავედი...


+1 Lashab


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
evangelizer
პოსტი Apr 3 2009, 05:36 PM
პოსტი #110


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 194
რეგისტრ.: 16-March 09
წევრი № 6,657



afxazi,

გამარჯობა, ბოდიში რომ აქამდე უყურადღებოდ დავტოვე შენი პოსტი, მაგრამ საქმეები მქონდა და ვერანაირად ვერ მოვიცალე. smile.gif

მაპატიე, მაგრამ ზოგჯერ ისეთი შთაბეჭდილება მრჩება, რომ არ კითხულობ რასაც გწერ. smile.gif შენი პოსტი არ პასუხობს ჩემს მიერ დასმულ კითხვებს რატომღაც, მაგრამ მაინც სევეხები შენს კომენტარს..

1ტიმოთე3:16-ით ტყუილად ცდილობ რამე დაამტკიცო, იმიტომ რომ საყოველთაოდ ცნობილ და უძველეს ხელნაწერებში ცხადად ჩანს რომ ეს მუხლი გადაკეთებულია. ამაზე საკმაოდ იყო და არის მასალები... ეს ეხება იოანე3:13-საც რომ ფრაზა "რომელიც ზეცაშია" არ გვხვდება არც სინურ კოდექსში და სხვა ავტორიტეტულ ასლებში.

თომას სიტყვების გარდა იესოს სხვა მრავალ ადგილას ეწოდება ღმერთი.. ესაიას წინასწარმეტყველებაში მას "ძლიერი ღმერთი" ჰქვია, მაგრამ ამაზე არც პროტესტი მაქვს და არც რამე საწინააღმდეგო.. იესო არის ღმერთი, რამდენადაც მას მაღალი მდგომარეობა უკავია.. მაგრამ ჩვენ უზენაესობის საკითხზე ვსაუბრობთ.. რატომ ეწოდება ბიბლიაში იესოსმამაზე ნაკლები ძალაუფლების და დიდებისმქონე პიროვნება, რასაც იესოს ბევრჯერ ადასტურებს? თორემ ღმერთი სატანასაც და ადამიანებსაც ეწოდებათ ბიბლიაში..

"ვინც მე მიხილა მამაც იხილა" ეს ცემი ერთ-ერთი საყვარელი სიტყვებია.. იესო იდეალურად ირეკლავს მამის პიროვნებას, საუკეთესოდ, ვიდრე ნებისმიერი სხვა! მაგრამ ამას რომ გულისხმობდა იესო, ფილიპესთვის ნათქვამ შემდეგ სიტყვბში ჩანს, და კარგი იქნება თუ მაგ მონაკვეთის კითხვისას დააკვირდები ხოლმე: "არ იცით რომ მე მამაში ვარ და მამა ჩემში?.. საქმეებს მაინც ერწმუნეთ".. აქ ისევ ერთსულოვნებაზე, აზრსა და განზრახვაში ერთობაზხეა საუბარი.. სხვა შემთხვევაში მოწაფეებზე და თავისზეც იგივეს ამბობს.. "მე თქვენში ვარ თქვენ კი ჩემში"...

რაც შეეხება იესოს სახელს (ჩვენთან არის ღმერთი), ეს იესოს ფუნქციის და მისიის შესფერისია, რადგან სწორედიესომ ცხადყო გამოსასყიდით რომ ღმერთს ისინი არ მიუტოვებია და მასთან დასაახლოებლად ის ერთადერთი "გზა, ჭეშმარიტება და სიცოცხლეა"... რისი ტქმაც შენ გინდა მაგ ლოგიკით თუ ვიმსჯელებთ ესაიაც ღმერთი ყოფილა და იობის სანუგეშებლად მისული მეგობარი ელიჰუც, რადგან "ელიჰუ" ნიშნავს "ის ჩემი ღმერთია".. biggrin.gif

ხომ არ სჯობს ჩემს ბოლო პოსტზე დასმულ კითხვებს უპასუხო, თუ შეგიძლია.

smile.gif



--------------------

"წმინდა იყოს ქრისტე თქვენს გულებში როგორც უფალი და მზად იყავით დამცველებად გამოხვიდეთ ყველას წინაშე, ვინც თქვენი იმედის გამო ახსნა განმარტებას გთხოვთ"..


1პეტრე3:15
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Apr 4 2009, 12:55 AM
პოსტი #111


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



evangelizer
ციტატა
გამარჯობა, ბოდიში რომ აქამდე უყურადღებოდ დავტოვე შენი პოსტი, მაგრამ საქმეები მქონდა და ვერანაირად ვერ მოვიცალე. მაპატიე, მაგრამ ზოგჯერ ისეთი შთაბეჭდილება მრჩება, რომ არ კითხულობ რასაც გწერ. შენი პოსტი არ პასუხობს ჩემს მიერ დასმულ კითხვებს რატომღაც, მაგრამ მაინც სევეხები შენს კომენტარს..1ტიმოთე3:16-ით ტყუილად ცდილობ რამე დაამტკიცო, იმიტომ რომ საყოველთაოდ ცნობილ და უძველეს ხელნაწერებში ცხადად ჩანს რომ ეს მუხლი გადაკეთებულია. ამაზე საკმაოდ იყო და არის მასალები... ეს ეხება იოანე3:13-საც რომ ფრაზა "რომელიც ზეცაშია" არ გვხვდება არც სინურ კოდექსში და სხვა ავტორიტეტულ ასლებში.თომას სიტყვების გარდა იესოს სხვა მრავალ ადგილას ეწოდება ღმერთი.. ესაიას წინასწარმეტყველებაში მას "ძლიერი ღმერთი" ჰქვია, მაგრამ ამაზე არც პროტესტი მაქვს და არც რამე საწინააღმდეგო.. იესო არის ღმერთი, რამდენადაც მას მაღალი მდგომარეობა უკავია.. მაგრამ ჩვენ უზენაესობის საკითხზე ვსაუბრობთ.. რატომ ეწოდება ბიბლიაში იესოსმამაზე ნაკლები ძალაუფლების და დიდებისმქონე პიროვნება, რასაც იესოს ბევრჯერ ადასტურებს? თორემ ღმერთი სატანასაც და ადამიანებსაც ეწოდებათ ბიბლიაში.. "ვინც მე მიხილა მამაც იხილა" ეს ცემი ერთ-ერთი საყვარელი სიტყვებია.. იესო იდეალურად ირეკლავს მამის პიროვნებას, საუკეთესოდ, ვიდრე ნებისმიერი სხვა! მაგრამ ამას რომ გულისხმობდა იესო, ფილიპესთვის ნათქვამ შემდეგ სიტყვბში ჩანს, და კარგი იქნება თუ მაგ მონაკვეთის კითხვისას დააკვირდები ხოლმე: "არ იცით რომ მე მამაში ვარ და მამა ჩემში?.. საქმეებს მაინც ერწმუნეთ".. აქ ისევ ერთსულოვნებაზე, აზრსა და განზრახვაში ერთობაზხეა საუბარი.. სხვა შემთხვევაში მოწაფეებზე და თავისზეც იგივეს ამბობს.. "მე თქვენში ვარ თქვენ კი ჩემში"...რაც შეეხება იესოს სახელს (ჩვენთან არის ღმერთი), ეს იესოს ფუნქციის და მისიის შესფერისია, რადგან სწორედიესომ ცხადყო გამოსასყიდით რომ ღმერთს ისინი არ მიუტოვებია და მასთან დასაახლოებლად ის ერთადერთი "გზა, ჭეშმარიტება და სიცოცხლეა"... რისი ტქმაც შენ გინდა მაგ ლოგიკით თუ ვიმსჯელებთ ესაიაც ღმერთი ყოფილა და იობის სანუგეშებლად მისული მეგობარი ელიჰუც, რადგან "ელიჰუ" ნიშნავს "ის ჩემი ღმერთია".. ხომ არ სჯობს ჩემს ბოლო პოსტზე დასმულ კითხვებს უპასუხო, თუ შეგიძლია.

biggrin.gif biggrin.gif

და თურმე კიდევ ჩვენ ვიგებთ ბიბლიის მუხლკებს სათავისოდ და შენ და შენი თანამოაზრენი იდეალურად. რბილად რომ ვთქვა ეს არაკორექტულია.

მაგრამ ერთი შეკითხვა მაინც მექნება: თუკი ქრისტეს განვიხილავთ აბსოლუტური ძალაუფლების მქონეს, იმ მოტივით რომ, მამამ გადასცა მას ძალაუფლება, მაშ იქნებ მიპასხუხოთ კონკრეტულად რით არის ის ნაკლები მამაზე?


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Apr 4 2009, 02:17 AM
პოსტი #112


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(afxazi @ Apr 4 2009, 01:55 AM) *

evangelizer

ერთი შეკითხვა მაინც მექნება: თუკი ქრისტეს განვიხილავთ აბსოლუტური ძალაუფლების მქონეს, იმ მოტივით რომ, მამამ გადასცა მას ძალაუფლება, მაშ იქნებ მიპასხუხოთ კონკრეტულად რით არის ის ნაკლები მამაზე?


აფხაზი,
თქვენ განიხილავთ "აბსოლუტურ" ღმერთად ქრისტეს (და არა ბიბლია) და როგორც ჩანს ამიტომ დაგებადა მასეთი შეკითხვა.

evangelizer-მა უკვე გასცა შენს შენითხვას პასუხი სანამ კითხვას დასვამდი სწორედ იმის წინა პოსტში:

ციტატა
თომას სიტყვების გარდა იესოს სხვა მრავალ ადგილას ეწოდება ღმერთი.. ესაიას წინასწარმეტყველებაში მას "ძლიერი ღმერთი" ჰქვია, მაგრამ ამაზე არც პროტესტი მაქვს და არც რამე საწინააღმდეგო.. იესო არის ღმერთი, რამდენადაც მას მაღალი მდგომარეობა უკავია.. მაგრამ ჩვენ უზენაესობის საკითხზე ვსაუბრობთ.. რატომ ეწოდება ბიბლიაში იესოს მამაზე ნაკლები ძალაუფლების და დიდებისმქონე პიროვნება, რასაც იესოს ბევრჯერ ადასტურებს?


აფხაზი, გაიხსენე სიტყვები:

"ეს არის ჩემი საყვარელი ძე, რომელიც მოვიწონე მე" (მათე 3:16, 17).

როგორ ფიქრობ, ღმერთი ამბობდა რომ თვითონ იყო საკუთარი თავის ძე, რომ საკუთარი თავი მოიწონა, რომ თავისი თავი გაგზავნა?
არა, შემოქმედი ღმერთი ამბობდა, რომ ის, როგორც აღმატებული, მომავალი საქმეებისთვის იწონებდა თავისზე შედარებით ნაკლებ პიროვნებას, თავის ძე იესოს.

იესომ მამის აღმატებულობაზე მიუთითა, როცა თქვა: "უფლის", "იეჰოვას" (ებრ. ,יהוה , ჲჰვჰ) სულია ჩემზე, ვინაიდან მან მცხო გლახაკთა სახარებლად" (ლუკა 4:18). ცხება არის ამაღლებული პიროვნების მიერ ძალაუფლების თუ უფლებამოსილების მიცემა იმისთვის, ვისაც ეს არ აქვს. აქ ღმერთი აშკარად აღმატებულია, რადგან მან სცხო იესო და მისცა ძალაუფლება, რომელსაც ის ადრე არ ფლობდა.

სიცოცხლის ბოლო წუთებში, იესომ შესძახა: "ღმერთო ჩემო, ღმერთო ჩემო, რად მიმატოვე?" (მარკოზი 15:34). ვის შესძახა იესომ? საკუთარ თავს თუ საკუთარი პიროვნების შემადგენელ ნაწილს?
უდავოა, ეს შეძახილი "ღმერთო ჩემო" არ იყო მისგან, ვინც თავს ღმერთად მიიჩნევდა. ან იესო რომ ღმერთი ყოფილიყო, მაშინ ვისგან იქნებოდა ის მიტოვებული? საკუთარი თავისგან? ამას აზრი არ ექნებოდა. იესომ აგრეთვე თქვა: "მამაო, შენს ხელთ ჩამიბარებია ჩემი სული" (ლუკა 23:46). იესო რომ ღმერთი ყოფილიყო, რა მიზეზით უნდა მიენდო მას თავისი სული მამისთვის?
როგორც განკაცებამდე, (ღვთის გვერდით მყოფი "ოსტატი", იხილე იგავნის 8 თავი) ასევე დედამიწაზე ყოფნისას, იესო ემორჩილებოდა ღმერთს. მკვდრეთით აღდგენის შემდეგ ის განაგრძობს მორჩილებაში, მეორეხარისხოვან მდგომარეობაში ყოფნას. (გაიხსენე გამოცხადების 1:1-იც, სადაც მამისაგან იღებს გამოცხადებას ზეცად ამაღლებული ქრისტე, რომელიც მამისადმი კვლავ მორჩილებასა და მსახურებაშია.)
პეტრემ და მასთან მყოფებმა იესოს აღდგომის შესახებ იუდეველთა სინედრიონს უთხრეს: "იგი [იესო]. . . აღამაღლა ღმერთმა თავისი მარჯვენით" (საქმეები 5:31). პავლემ თქვა: "ღმერთმაც აღამაღლა იგი" (ფილიპელთა 2:9). თუ იესო უკვე იყო ღმერთი, როგორ შეიძლებოდა ის ამაღლებულიყო, ესე იგი უფრო მაღალი მდგომარეობა დაეჭირა, ვიდრე ადრე ჰქონდა?
ის ხომ უკვე უნდა ყოფილიყო სამების ერთ-ერთი ამაღლებული მდგომარეობის მქონე შემადგენელი ნაწილი. თუ იესო ამაღლებამდე ღვთის თანასწორი იყო, შემდგომი ამაღლება ხომ ღმერთზე უფრო ამაღლებულს გახდიდა.

პავლემ აგრეთვე თქვა, რომ ქრისტე შევიდა "თვით ცაში, რათა წარდგეს ახლა ჩვენთვის ღვთის წინაშე‘" (ებრაელთა 9:24). თუ შენ წარდგები ვინმეს წინაშე, როგორ შეძლებ იყო ის პიროვნება, ვის წინაშეც წარდექი? ეს შეუძლებელია. შენ უნდა იყო სხვა და ცალკეული პიროვნება.
აი ეს არის მსჯელობა აფხაზი რასაც რა ხანია გეუბნებით მაგრამ გვაგინებო და ზღაპრებს გვიყვებიო მეუბნები.
და ბოლოს: ზეცაში ამაღლებული ქრისტე როგორც ყოველთვის, შემოქმედი ღმერთის მორჩილია.
თქვენი მოსაზრებებისგან განსხვავებით ბიბლია ასეთ რამეს ასწავლის:
"მერე კი დასასრული, როცა მეფობას გადასცემს უფალსა და მამას. . . მაშინ თვით ძეც დაემორჩილება იმას, ვინც ყოველივე მას დაუმორჩილა, რათა ღმერთი იყოს ყველაფერი ყველაფერში" - 1 კორინთელები.

ბიბლიის პოზიცია ნათელია: ყოვლისშემძლე ღმერთი, რომლის სხელი არის იეჰოვა, იესოსგან მხოლოდ პიროვნულად კი არ არის განსხვავებული, არამედ მასზე აღმატებულია ყოველთვის.

იესო ბიბლიაში ყოველთვის წარმოდგენილია, როგორც განსხვავებული და ქვემდგომი, ღვთის მორჩილი მსახური. აი, რატომ ამბობს ბიბლია გასაგები ენით, რომ "ქრისტეს თავი ღმერთია" ისევე, როგორც "ყოველი მამაკაცის თავი ქრისტეა" (1 კორინთელთა 11:3). და აი, რატომ თქვა იესომ: "მამა ჩემზე დიდია‘" (იოანე 14:28).

აფხაზი ეს არის ის რასაც ბიბლია ამბობს და გნებავთ მოყვასისეული სწავლება დაარქვით და გნებავთ evangelizerისეული, გნებავთ ლაშაბისეული და გნებავთ ევსები კესარიელისეული (რადგან ევსებიც იზიარებდა ბიბლიის პოზიციას მამისა და ძის ურთიერთობაზე და იგივე ნაირად აღწერდა იესოს - ღვთის მიერ შექმნილ ძედ - როგორც ბიბილიაშია ნათქვამი, ამიტომ დავწერე ევსებიზეც, რომელიც გწამთ რომ კესარიის ეპისკოპოსი იყო და გწამთ რომ სულიწმინდით ხელდასხმული ეპისკოპოსი იყო და რომელსაც "საეკლესიო ისტორიის მამად" ცნობთ).


პატივისცემით
მოყვასი


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
დათიკო
პოსტი Apr 4 2009, 03:38 AM
პოსტი #113


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



მოყვასი
ციტატა
თომას სიტყვების გარდა იესოს სხვა მრავალ ადგილას ეწოდება ღმერთი.. ესაიას წინასწარმეტყველებაში მას "ძლიერი ღმერთი" ჰქვია, მაგრამ ამაზე არც პროტესტი მაქვს და არც რამე საწინააღმდეგო.. იესო არის ღმერთი, რამდენადაც მას მაღალი მდგომარეობა უკავია.. მაგრამ ჩვენ უზენაესობის საკითხზე ვსაუბრობთ.. რატომ ეწოდება ბიბლიაში იესოს მამაზე ნაკლები ძალაუფლების და დიდებისმქონე პიროვნება, რასაც იესოს ბევრჯერ ადასტურებს?

და რა არის ამაში გაუგებარი?
ქრისტეს კაცობრივი ბუნებისთვის მამა სწორედაც რომ ასეთია.

ამდენი ხანია მიდის საუბარი თუ ვინ არის ქრისტე და რატომღაც არავინ ახსენებს რომ ქრისტე სრული კაცი იყო. ადამიანი, მთელი თავისი ტკივილებითა და ცრემლებით. ცხადია, აქ ის ვერ იქნებოდა აღმატებული მამაზე, მაგრამ აბა გავიხსენოთ ის მომენტი როდესაც მკვდრებს აცოცხლოებდა. ვის შესწევს ძალა გააცოცხლოს მიცვალკებული? ვის შესწევს ძალა უთხრას ადამიანს რომ ის სამოთხეში მოხვდება (ავაზაკს ვგულისმობ) არ უნდა დაგვავიწყდეს ის ამბავი რომ ქრისტეს ორი ბუნება გააჩნია ადამიანური და ღვთაებრივი., ღვთაებრივი ბუნებით ის თანასწორია, თანაარსია მამისა. კაცობრივი ბუნებით კი დამდაბლებული, შეურაცხყოფილი და ჯვარზე გაკრული.


აქ მაინც არ გაეცა ერთ რამეს პასუხი:
რა არის ის <სიტყვა> რომელსაც იოანე მახარებელი აცხადებს I თავის I მუხლში?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Apr 4 2009, 09:55 AM
პოსტი #114


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



მოყვასი
ეს რა იეღოველური სტილია თუ რა ხდება? გეკითხები კონკრეტულად რით არის აღმატებული თქო, ანუ რაში გამოიხატება მამის აღმატებულობა ქრისტეს მიმართ, რომელიც თქვენის შეხედულებით ფლობს აბსულუტურ ძალაუფლებას და მართლაც თანახმად მოციქულისა, უფრო სწორად ქრისტეს თქმისა "ყოველივე, რაოდენიც აქვს მამას, ჩემი არის (იოანე 16.15) ხაზს ვუსვამ ყოველივეს, და არა რარაც აქვს და რაღაც არ აქვს.

აქედან გამომდინარე მოვითხოვ პირდაპირ პასუხს და არა ამხელა პოსტს, ალბათ იმ შინაარსით რომ ყურადღება გადანატანინო სხვა მხარეზე.

მოკლედ: თუკი თანახმად ზემოთქმული სიტყვებისა "ყოველივე და არა რაღაც, რაც მამას აქვს, აქვს ძესაც, ანუ ქრისტეს მაში რით არის ის ნაკლები მამაზე?

გასაგებია ეს თქვენი მსჯელობა რომ მას არ ქონდა ძალაუფლება, შემდეგ მიანიჭა მამამ, რაც აბსოლუტურად ეწინააღმდეგება წინასწარმეტყველის წიგნში თქმულს, ღმერთის მიერ, რომ "დიდებას ჩემსას სხვას არ მივცემ" (ეს. 48,11)

ანუ მას თუ აქვს ის რაც აქვს მამას, ანუ აქვს მას სისრულე როგორღა არის მამაზე ნაკლები? კონკრეტული პასუხი. რით არის ის მამაზე ნაკლები?

ციტატა
"იეჰოვას" (ებრ. ,יהוה , ჲჰვჰ)

ყოველთვის მინდოდა მეკითხა, ამ სიტყვას "იჰვჰ" იეჰოვად რათომ შიფრავთ?

ციტატა
აქ ღმერთი აშკარად აღმატებულია, რადგან მან სცხო იესო და მისცა ძალაუფლება, რომელსაც ის ადრე არ ფლობდა.

მოიცა, მოიცა, ანუ რას ამბობ, რომ ქრისტე შეიქმნა ჩვეულებრივი ქმნილება, არაფრით აღმატებული სხვა ქმნილებებზე და მხოლოდ შემდეგ გადასცა მას მამამ ეს ძალაუფლება, უკაცრავად და როდის გადასცა?

გარდა ამისა კონკრეტული პასუხი მაინტერესებს მუხლებზე, რომელსაც იგნორს უკეთებთ:

ციტატა
იესო ქრისტე იგივეა გუშინ და დღეს და უკუნისამდეც (ებრ 13,8)

და ვინ არის მარადიულაც უცვლელი, ცვალებადობა რომ არ შედის?


ციტატა
ისიც ვიცით, რომ მოვიდა ძე ღვთისა და მოგვცა გონება, რათა შევიცნოთ ჭეშმარიტება და ვიყოთ ჭეშმარიტში, რომელიც არის ძე ღვთისა იესო ქრისტე: ჭეშმარიტი ღმერთი და საუკუნო სიცოცხლე. (1იოანე 5,20)

რატომ ეწოდება მას ჭეშმარტიტი ღმერთი, თუკი ის ქმნილებაა?


და კიდევ თუკი ქრისტე ქმნილებაა, როგორ შეუძლია ამს იყოს ერთბაშად ზეცაშიც და მიწაზეც, ტანახმად სახარებისა: "არავინ ასულა ცაში, გარდა ციდან ჩამოსული კაცის ძისა, რომელიც ზეცაშია (იოანე 3.13)




შენს მიერ დანარჩენ მუხლებზე რა პასუხი გაგცე, რა ქრისტე ამქვეყნად არ იყო მოსული ადამაინური სხეულით, თუ მოჩვენება იყო, ვისზე ვსაუბრობთ ჩვენ, ქრისტეზე როგორც ადამაინზე, თუ ქრისტეზე როგორც ღვთის ძეზე?


ციტატა
აფხაზი ეს არის ის რასაც ბიბლია ამბობს და გნებავთ მოყვასისეული სწავლება დაარქვით და გნებავთ evangelizerისეული, გნებავთ ლაშაბისეული და გნებავთ ევსები კესარიელისეული (რადგან ევსებიც იზიარებდა ბიბლიის პოზიციას მამისა და ძის ურთიერთობაზე და იგივე ნაირად აღწერდა იესოს - ღვთის მიერ შექმნილ ძედ - როგორც ბიბილიაშია ნათქვამი, ამიტომ დავწერე ევსებიზეც, რომელიც გწამთ რომ კესარიის ეპისკოპოსი იყო და გწამთ რომ სულიწმინდით ხელდასხმული ეპისკოპოსი იყო და რომელსაც "საეკლესიო ისტორიის მამად" ცნობთ)

უფრო კარგი იქნებოდა გეთქვა არიოზიო, რადგან სწორედ ის იყო ამ ერესის პირველიერარქი. თუ გიტყდება მისი დასახელება ამ აზრის პირველგამხმოვანებელად მისი უნამუსოდ დასრულებული სიცოცხლის გამო.

ეს გადმოსროლილი ირონია კი ვფიქრობ ბოღმარ მოსაწავებს, რამეთუ ასე მამის ძალაუფლების მქონე (თქვენი შეხედულებით) ქრისტეს და შესაბამისად მამას უძლურებას დავწამებთ რამეთუ იუდა, რომელიც მის გვერდით იმყოფებოდა და ფლობდა ძის მიერ მიცემულ ძალაუფლებას მკვდართა აღდგინების, სნეულტა განკურნებისას, (აქა პარადოქსია, ის ვინც სხვისგან მიიღო ძალაუფლება სხვებს, ამ შემთხვეავში მოციქულებს აგდასცემს ძალაუფლებას) გაყიდა ქრისტე, რის გამოც ის ჯვარზე გააკრეს და ასე შემდეგ.

ბოდიში მაგრამ რატომ მოხდა იქნებ ამიხსნათ ეს, განა ის უშუალო მოწაფე არ იყო ქრისტესი, განა ის საკუტარი ტავლით არ ხედავდა იმ სასწაულებს რასაც ქრისტე იქმოდა, განა მას არ ქონდა ძალაუფლება სასწაულების მოხდენისა?

დათიკო
ციტატა
აქ მაინც არ გაეცა ერთ რამეს პასუხი:
რა არის ის <სიტყვა> რომელსაც იოანე მახარებელი აცხადებს I თავის I მუხლში?

ეგ რააა, იმდენ შეკითხვას აარიდეს თავი რომ არ უნდა გაგიკვირდეს. არა მხოლოდ სიტყვა რას ნიშნავს, არამედ რას ნიშნავს ამავე მუხლი "პირველითგან" და "იყო".

იმედია პირდაპირ პასუხებს მივიღებ შეკიტხვებზე.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Lashab
პოსტი Apr 4 2009, 10:24 AM
პოსტი #115


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 561
რეგისტრ.: 24-December 08
წევრი № 6,157



შენ და მოყვასმა იმ თემაზე ისაურეთ, მე ორი შეკითხვა მაქვს:

1. მე მაინტერესებს- რატომ გასცა იუდამ იესო?

2. რატომ არის აღწერილი ეს გაცემა სხვადასხვანაირად ბიბლიაში?

ერთგან ამბორიო, მაგრამ იოანეს 18 თავში სულაც არაა ამბორის ხსენება...

შეეშალატ სახარების დამწერებს?

აი ეს 2 შეკითხვა...

პ.ს. იეჰოვად ებრაული სახელებიდან და მაზორეთული ტექსტებიდან გამომდინარე შიფრავენ ასე...


--------------------
"ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)

"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Apr 4 2009, 10:42 AM
პოსტი #116


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(დათიკო @ Apr 4 2009, 04:38 AM) *

მოყვასი

და რა არის ამაში გაუგებარი?
ქრისტეს კაცობრივი ბუნებისთვის მამა სწორედაც რომ ასეთია.

ამდენი ხანია მიდის საუბარი თუ ვინ არის ქრისტე და რატომღაც არავინ ახსენებს რომ ქრისტე სრული კაცი იყო. ადამიანი, მთელი თავისი ტკივილებითა და ცრემლებით. ცხადია, აქ ის ვერ იქნებოდა აღმატებული მამაზე, მაგრამ აბა გავიხსენოთ ის მომენტი როდესაც მკვდრებს აცოცხლოებდა. ვის შესწევს ძალა გააცოცხლოს მიცვალკებული? ვის შესწევს ძალა უთხრას ადამიანს რომ ის სამოთხეში მოხვდება (ავაზაკს ვგულისმობ) არ უნდა დაგვავიწყდეს ის ამბავი რომ ქრისტეს ორი ბუნება გააჩნია ადამიანური და ღვთაებრივი., ღვთაებრივი ბუნებით ის თანასწორია, თანაარსია მამისა. კაცობრივი ბუნებით კი დამდაბლებული, შეურაცხყოფილი და ჯვარზე გაკრული.
აქ მაინც არ გაეცა ერთ რამეს პასუხი:
რა არის ის <სიტყვა> რომელსაც იოანე მახარებელი აცხადებს I თავის I მუხლში?



დათიკო

გაუგებარი არაფერია. შენ რასაც ამბობ კაცობრივბუნებაზე, მას არ ასწავლის ბიბლია. ეს არის და ეს smile.gif

ევანგელაიზერმა თქვა რომ ბიბლიით არ დასტრდება ის რასაც შენ ამბობ კაცობრივ ბუნებასთან დაკავშირებით. წაიკითხე ჩემი პოსტი რომელიც შენი პოსტის წინაა და ბევრ რამეს მიხვდები.

იოანეს 1:1-თზეც იყო წინა პოსტებში საუბარი თუ ვინაა სიტყვა. ასე რომ პოსტებს თუ წაიკითხავთ ხოლმე, გაუგებარი აღარაფერი იქნება.

მოყვასი


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Apr 4 2009, 10:49 AM
პოსტი #117


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



Lashab
ციტატა
რატომ არის აღწერილი ეს გაცემა სხვადასხვანაირად ბიბლიაში?

ერთგან ამბორიო, მაგრამ იოანეს 18 თავში სულაც არაა ამბორის ხსენება...

შეეშალატ სახარების დამწერებს?

ვფიქრობ შენ თვითონაც კარგად იცი ამ შეკითხვაზე პასუხი. სახარებაში დაპირისპირება, ან შეუსაბამობა კატეგიროულად გამორიცხულია. შესაბამისად მახარბლები ერთ მოვლენას სხვადასხვა კუთხით აფასებენ. ადამიანს გვერდიდან რომ შეხედო ხომ ვერ იტყვი რომ ის ისეთივეა როგორც პირდაპირი ხედვისას, მაგრამე ს ხომ არ ნიშნავს იმას, რომ ორი სხვა ადამაინი გვაქვს. სხვა მახარებლები ამბობენ რომ იუდამ ამბორიტ გასცა ქრისტე, იოანე კი ვინაიდან ეს უკვე ნათქვამი იყო სხვა ამხარებელტა მიერ, არარ იმეორებს და სხავ ფაქტორებს აქცევს ყურადრებას.

ეს ბუნებრივია, რატომ დასვი შეკითხვა არ ვიცი.

ციტატა
მე მაინტერესებს- რატომ გასცა იუდამ იესო?


მახარებლები ხაზს უსვამენ ყველგან რომ იუდა ვერცხლისმოყვარე იყო, აქედან გამოდინარე ამ ვნებით შეპყრობილმა და იქიდან გამომდინარეც რომ ქრისტეში ვერ ხედავდა ის ასე ვტქვათ მეფეს, რომელიც ამქვეყნიურ სიამეს მიანიჭებდა ამს, გასცა იგი.

მოყვასი
ციტატა
გაუგებარი არაფერია. შენ რასაც ამბობ კაცობრივბუნებაზე, მას არ ასწავლის ბიბლია. ეს არის და ეს

ევანგელაიზერმა თქვა რომ ბიბლიით არ დასტრდება ის რასაც შენ ამბობ კაცობრივ ბუნებასთან დაკავშირებით. წაიკითხე ჩემი პოსტი რომელიც შენი პოსტის წინაა და ბევრ რამეს მიხვდები.

ეს ვერ გავიგე, ქრისტეს კაცობრივი ბუნება არ ქონდა თუ...?


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
neo
პოსტი Apr 4 2009, 11:02 AM
პოსტი #118


Advanced Member
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 2,152
რეგისტრ.: 11-September 07
წევრი № 2,723



რუსებმა როგორ იციან ? ,,ზაჩიტალის ბიბლიეი" biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



ჩელოვეკ, კაკ გოვორიტსა, ველიკიი მასტერ უსლაჟნიაც ვსიო biggrin.gif

შეიძლება ლოგოსი უფრო დაბლა იდგეს გონზე ? გონი ხომ იმიტომ არის გონი აზრი რომ დაბადა, და არსობრივად ერთმანეთისაგან განუყოფელნი არ არიან ?

წმინდა წერილების განმარტების რამდნი ალტერნატიული ვარიანტი არსებობს ? და ვისი უნდა მივიღო თუ არა ქრისტეს მოსწავლეების, მოსწაველეების, მოსწავლეების ? თუ ვიღაც ახალი გენიოსების რომლებიც მიმტკიცებენ რომ ჯარში წასვლა დანშაულიაო და ოჯახში მკვლელი რომ შემოგივარდება მოკვლის უფლება არ გაქვსო ?





--------------------
www.cordesign.ge
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Apr 4 2009, 11:29 AM
პოსტი #119


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(afxazi @ Apr 4 2009, 11:49 AM) *


მოყვასი

ეს ვერ გავიგე, ქრისტეს კაცობრივი ბუნება არ ქონდა თუ...?


პოსტი #112-ში მაგ შეკითხვაზე უკვე გავეცი პასუხი და თუ გსურს წაიკითხე.
ამ პოსტიდან მომყავს ზოგიერთი მონაკვეთი.

ციტატა
აფხაზი, გაიხსენე სიტყვები:

"ეს არის ჩემი საყვარელი ძე, რომელიც მოვიწონე მე" (მათე 3:16, 17).

როგორ ფიქრობ, ღმერთი ამბობდა რომ თვითონ იყო საკუთარი თავის ძე, რომ საკუთარი თავი მოიწონა, რომ თავისი თავი გაგზავნა?
არა, შემოქმედი ღმერთი ამბობდა, რომ ის, როგორც აღმატებული, მომავალი საქმეებისთვის იწონებდა თავისზე შედარებით ნაკლებ პიროვნებას, თავის ძე იესოს.

იესომ მამის აღმატებულობაზე მიუთითა, როცა თქვა: "უფლის", "იეჰოვას" (ებრ. ,יהוה , ჲჰვჰ) სულია ჩემზე, ვინაიდან მან მცხო გლახაკთა სახარებლად" (ლუკა 4:18). ცხება არის ამაღლებული პიროვნების მიერ ძალაუფლების თუ უფლებამოსილების მიცემა იმისთვის, ვისაც ეს არ აქვს. აქ ღმერთი აშკარად აღმატებულია, რადგან მან სცხო იესო და მისცა ძალაუფლება, რომელსაც ის ადრე არ ფლობდა.

სიცოცხლის ბოლო წუთებში, იესომ შესძახა: "ღმერთო ჩემო, ღმერთო ჩემო, რად მიმატოვე?" (მარკოზი 15:34). ვის შესძახა იესომ? საკუთარ თავს თუ საკუთარი პიროვნების შემადგენელ ნაწილს?
უდავოა, ეს შეძახილი "ღმერთო ჩემო" არ იყო მისგან, ვინც თავს ღმერთად მიიჩნევდა. ან იესო რომ ღმერთი ყოფილიყო, მაშინ ვისგან იქნებოდა ის მიტოვებული? საკუთარი თავისგან? ამას აზრი არ ექნებოდა. იესომ აგრეთვე თქვა: "მამაო, შენს ხელთ ჩამიბარებია ჩემი სული" (ლუკა 23:46). იესო რომ ღმერთი ყოფილიყო, რა მიზეზით უნდა მიენდო მას თავისი სული მამისთვის?
როგორც განკაცებამდე, (ღვთის გვერდით მყოფი "ოსტატი", იხილე იგავნის 8 თავი) ასევე დედამიწაზე ყოფნისას, იესო ემორჩილებოდა ღმერთს. მკვდრეთით აღდგენის შემდეგ ის განაგრძობს მორჩილებაში, მეორეხარისხოვან მდგომარეობაში ყოფნას. (გაიხსენე გამოცხადების 1:1-იც, სადაც მამისაგან იღებს გამოცხადებას ზეცად ამაღლებული ქრისტე, რომელიც მამისადმი კვლავ მორჩილებასა და მსახურებაშია.)
პეტრემ და მასთან მყოფებმა იესოს აღდგომის შესახებ იუდეველთა სინედრიონს უთხრეს: "იგი [იესო]. . . აღამაღლა ღმერთმა თავისი მარჯვენით" (საქმეები 5:31). პავლემ თქვა: "ღმერთმაც აღამაღლა იგი" (ფილიპელთა 2:9). თუ იესო უკვე იყო ღმერთი, როგორ შეიძლებოდა ის ამაღლებულიყო, ესე იგი უფრო მაღალი მდგომარეობა დაეჭირა, ვიდრე ადრე ჰქონდა?
ის ხომ უკვე უნდა ყოფილიყო სამების ერთ-ერთი ამაღლებული მდგომარეობის მქონე შემადგენელი ნაწილი. თუ იესო ამაღლებამდე ღვთის თანასწორი იყო, შემდგომი ამაღლება ხომ ღმერთზე უფრო ამაღლებულს გახდიდა.

პავლემ აგრეთვე თქვა, რომ ქრისტე შევიდა "თვით ცაში, რათა წარდგეს ახლა ჩვენთვის ღვთის წინაშე‘" (ებრაელთა 9:24). თუ შენ წარდგები ვინმეს წინაშე, როგორ შეძლებ იყო ის პიროვნება, ვის წინაშეც წარდექი? ეს შეუძლებელია. შენ უნდა იყო სხვა და ცალკეული პიროვნება.
აი ეს არის მსჯელობა აფხაზი რასაც რა ხანია გეუბნებით მაგრამ გვაგინებო და ზღაპრებს გვიყვებიო მეუბნები.
და ბოლოს: ზეცაში ამაღლებული ქრისტე როგორც ყოველთვის, შემოქმედი ღმერთის მორჩილია.
თქვენი მოსაზრებებისგან განსხვავებით ბიბლია ასეთ რამეს ასწავლის:
"მერე კი დასასრული, როცა მეფობას გადასცემს უფალსა და მამას. . . მაშინ თვით ძეც დაემორჩილება იმას, ვინც ყოველივე მას დაუმორჩილა, რათა ღმერთი იყოს ყველაფერი ყველაფერში" - 1 კორინთელები.

ბიბლიის პოზიცია ნათელია: ყოვლისშემძლე ღმერთი, რომლის სხელი არის იეჰოვა, იესოსგან მხოლოდ პიროვნულად კი არ არის განსხვავებული, არამედ მასზე აღმატებულია ყოველთვის.

იესო ბიბლიაში ყოველთვის წარმოდგენილია, როგორც განსხვავებული და ქვემდგომი, ღვთის მორჩილი მსახური. აი, რატომ ამბობს ბიბლია გასაგები ენით, რომ "ქრისტეს თავი ღმერთია" ისევე, როგორც "ყოველი მამაკაცის თავი ქრისტეა" (1 კორინთელთა 11:3). და აი, რატომ თქვა იესომ: "მამა ჩემზე დიდია‘" (იოანე 14:28).

აფხაზი ეს არის ის რასაც ბიბლია ამბობს და გნებავთ მოყვასისეული სწავლება დაარქვით და გნებავთ evangelizerისეული, გნებავთ ლაშაბისეული და გნებავთ ევსები კესარიელისეული (რადგან ევსებიც იზიარებდა ბიბლიის პოზიციას მამისა და ძის ურთიერთობაზე და იგივე ნაირად აღწერდა იესოს - ღვთის მიერ შექმნილ ძედ - როგორც ბიბილიაშია ნათქვამი, ამიტომ დავწერე ევსებიზეც, რომელიც გწამთ რომ კესარიის ეპისკოპოსი იყო და გწამთ რომ სულიწმინდით ხელდასხმული ეპისკოპოსი იყო და რომელსაც "საეკლესიო ისტორიის მამად" ცნობთ).

პატივისცემით
მოყვასი


პოსტებს არ კითხულობთ და ერთი და იგივე შეკითხვებს სვამთ.


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
afxazi
პოსტი Apr 4 2009, 11:48 AM
პოსტი #120


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



მოყვასი
ციტატა
პოსტი #112-ში მაგ შეკითხვაზე უკვე გავეცი პასუხი და თუ გსურს წაიკითხე.
ამ პოსტიდან მომყავს ზოგიერთი მონაკვეთი.

კარგი, მართალია ვერაფერი გავიგე ჩემს შეკიტხვაზე ამ ბუნდოვანი პასუხიდან, მაგრამ დანარენზე მიპასუხე:

ციტატა
ეს რა იეღოველური სტილია თუ რა ხდება? გეკითხები კონკრეტულად რით არის აღმატებული თქო, ანუ რაში გამოიხატება მამის აღმატებულობა ქრისტეს მიმართ, რომელიც თქვენის შეხედულებით ფლობს აბსულუტურ ძალაუფლებას და მართლაც თანახმად მოციქულისა, უფრო სწორად ქრისტეს თქმისა "ყოველივე, რაოდენიც აქვს მამას, ჩემი არის (იოანე 16.15) ხაზს ვუსვამ ყოველივეს, და არა რარაც აქვს და რაღაც არ აქვს.

აქედან გამომდინარე მოვითხოვ პირდაპირ პასუხს და არა ამხელა პოსტს, ალბათ იმ შინაარსით რომ ყურადღება გადანატანინო სხვა მხარეზე.

მოკლედ: თუკი თანახმად ზემოთქმული სიტყვებისა "ყოველივე და არა რაღაც, რაც მამას აქვს, აქვს ძესაც, ანუ ქრისტეს მაში რით არის ის ნაკლები მამაზე?

გასაგებია ეს თქვენი მსჯელობა რომ მას არ ქონდა ძალაუფლება, შემდეგ მიანიჭა მამამ, რაც აბსოლუტურად ეწინააღმდეგება წინასწარმეტყველის წიგნში თქმულს, ღმერთის მიერ, რომ "დიდებას ჩემსას სხვას არ მივცემ" (ეს. 48,11)

ანუ მას თუ აქვს ის რაც აქვს მამას, ანუ აქვს მას სისრულე როგორღა არის მამაზე ნაკლები? კონკრეტული პასუხი. რით არის ის მამაზე ნაკლები?


ციტატა
"იეჰოვას" (ებრ. ,יהוה , ჲჰვჰ)

ყოველთვის მინდოდა მეკითხა, ამ სიტყვას "იჰვჰ" იეჰოვად რათომ შიფრავთ?


ციტატა
აქ ღმერთი აშკარად აღმატებულია, რადგან მან სცხო იესო და მისცა ძალაუფლება, რომელსაც ის ადრე არ ფლობდა.

მოიცა, მოიცა, ანუ რას ამბობ, რომ ქრისტე შეიქმნა ჩვეულებრივი ქმნილება, არაფრით აღმატებული სხვა ქმნილებებზე და მხოლოდ შემდეგ გადასცა მას მამამ ეს ძალაუფლება, უკაცრავად და როდის გადასცა?

გარდა ამისა კონკრეტული პასუხი მაინტერესებს მუხლებზე, რომელსაც იგნორს უკეთებთ:


ციტატა
იესო ქრისტე იგივეა გუშინ და დღეს და უკუნისამდეც (ებრ 13,8)

და ვინ არის მარადიულაც უცვლელი, ცვალებადობა რომ არ შედის?



ციტატა
ისიც ვიცით, რომ მოვიდა ძე ღვთისა და მოგვცა გონება, რათა შევიცნოთ ჭეშმარიტება და ვიყოთ ჭეშმარიტში, რომელიც არის ძე ღვთისა იესო ქრისტე: ჭეშმარიტი ღმერთი და საუკუნო სიცოცხლე. (1იოანე 5,20)

რატომ ეწოდება მას ჭეშმარტიტი ღმერთი, თუკი ის ქმნილებაა?


და კიდევ თუკი ქრისტე ქმნილებაა, როგორ შეუძლია ამს იყოს ერთბაშად ზეცაშიც და მიწაზეც, ტანახმად სახარებისა: "არავინ ასულა ცაში, გარდა ციდან ჩამოსული კაცის ძისა, რომელიც ზეცაშია (იოანე 3.13)




შენს მიერ დანარჩენ მუხლებზე რა პასუხი გაგცე, რა ქრისტე ამქვეყნად არ იყო მოსული ადამაინური სხეულით, თუ მოჩვენება იყო, ვისზე ვსაუბრობთ ჩვენ, ქრისტეზე როგორც ადამაინზე, თუ ქრისტეზე როგორც ღვთის ძეზე?



ციტატა
აფხაზი ეს არის ის რასაც ბიბლია ამბობს და გნებავთ მოყვასისეული სწავლება დაარქვით და გნებავთ evangelizerისეული, გნებავთ ლაშაბისეული და გნებავთ ევსები კესარიელისეული (რადგან ევსებიც იზიარებდა ბიბლიის პოზიციას მამისა და ძის ურთიერთობაზე და იგივე ნაირად აღწერდა იესოს - ღვთის მიერ შექმნილ ძედ - როგორც ბიბილიაშია ნათქვამი, ამიტომ დავწერე ევსებიზეც, რომელიც გწამთ რომ კესარიის ეპისკოპოსი იყო და გწამთ რომ სულიწმინდით ხელდასხმული ეპისკოპოსი იყო და რომელსაც "საეკლესიო ისტორიის მამად" ცნობთ)

უფრო კარგი იქნებოდა გეთქვა არიოზიო, რადგან სწორედ ის იყო ამ ერესის პირველიერარქი. თუ გიტყდება მისი დასახელება ამ აზრის პირველგამხმოვანებელად მისი უნამუსოდ დასრულებული სიცოცხლის გამო.

ეს გადმოსროლილი ირონია კი ვფიქრობ ბოღმარ მოსაწავებს, რამეთუ ასე მამის ძალაუფლების მქონე (თქვენი შეხედულებით) ქრისტეს და შესაბამისად მამას უძლურებას დავწამებთ რამეთუ იუდა, რომელიც მის გვერდით იმყოფებოდა და ფლობდა ძის მიერ მიცემულ ძალაუფლებას მკვდართა აღდგინების, სნეულტა განკურნებისას, (აქა პარადოქსია, ის ვინც სხვისგან მიიღო ძალაუფლება სხვებს, ამ შემთხვეავში მოციქულებს აგდასცემს ძალაუფლებას) გაყიდა ქრისტე, რის გამოც ის ჯვარზე გააკრეს და ასე შემდეგ.

ბოდიში მაგრამ რატომ მოხდა იქნებ ამიხსნათ ეს, განა ის უშუალო მოწაფე არ იყო ქრისტესი, განა ის საკუტარი ტავლით არ ხედავდა იმ სასწაულებს რასაც ქრისტე იქმოდა, განა მას არ ქონდა ძალაუფლება სასწაულების მოხდენისა?

დათიკო

ციტატა
აქ მაინც არ გაეცა ერთ რამეს პასუხი:
რა არის ის <სიტყვა> რომელსაც იოანე მახარებელი აცხადებს I თავის I მუხლში?

ეგ რააა, იმდენ შეკითხვას აარიდეს თავი რომ არ უნდა გაგიკვირდეს. არა მხოლოდ სიტყვა რას ნიშნავს, არამედ რას ნიშნავს ამავე მუხლი "პირველითგან" და "იყო".

იმედია პირდაპირ პასუხებს მივიღებ შეკიტხვებზე.



--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

40 გვერდი V « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 3 მომხმარებელი (მათ შორის 3 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 1st May 2024 - 02:42 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი