სამება |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
სამება |
დათიკო |
Apr 8 2009, 03:20 PM
პოსტი
#201
|
დათიკო ჯგუფი: Members პოსტები: 3,383 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: ვეიკი წევრი № 10 |
Lashab
ციტატა შენ თვლი რომ ეგ სიტყვა "არხე" ნიშნავს რას? ეს ცხადად ჩანს იოანეს სახარების პირველი თავის მეორე მუხლში: "ესე იყო პირველითგან ღმრთისა თანა" ანუ, ღვთისა თანა იყო პირველითგან. ცხადია, სიტყვას "პირველითგან" ლექსიკონში სხვა მნიშვნელობაც შეიძლება ჰქონდეს. მაგალითად: "ცანი იყვნეს პირველითგან და ქუეყანაჲ წყალთაგან და წყალთა მიერ შეიქმნა სიტყჳთა ღმრთისაჲთა". (2 პეტრე 3:5) შესაბამისად მე კვლავ ვუბრუნდები კითხვას: იყო თუ არა დრო როდესაც "სიტყვა" არ არსებობდა? |
afxazi |
Apr 8 2009, 03:21 PM
პოსტი
#202
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
ციტატა იესო არსებობდა იმ მომენტშI როცა დედამიწის შექმნა დაიწყო... აჰა ასე უფრო სწორად გამოთქვამ სათქმელს. შესაბამისად კითხვა. ძე, თქვენი გაგებით, დროში შექმნილი არის თუ არა? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
Lashab |
Apr 8 2009, 03:39 PM
პოსტი
#203
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 |
მოყვასი და მეტი მტკიცებულება რაღა გინდა ადამიანო. პირდაპირ წერია "პირველითგან იყო სიტყვა". არის თუ არა სიტყვა "იყო "განუსაზღვრელი დროის მაჩვენებლი ტერმინი? იყო, არსებობდა და არა შეიქმნა, დასაბამი მიეცა. გარდა ამისა დრო ეს არის მატერიალური მოვლენა და შესაბამისად ისიც სამყაროს შექმნის მომენტში იქმნება. ასე რომ არიოზიც კი დროითობას ძესთან მიამრთებაში არ იყენებდა. Lashab ეს არის იმის ბრალი რომ ქართული ენა არ იცით ნორმალურად. დასაბამი ღვთის ქმნილებისა როგორ ნიშნავს ამ ქმნილებაში ნუმერაიით პირველს, მაშინ ეწერებოდა ღვთის ქმნილებაში. მე თუ რაღაცას ვაძლევ დასაბამს ხომ ითქმის რომ მე ვარ ამის დასაბამი და არა ამ დასაბამში პირველი. ძალიან ამრტივია და რატომ გეჩვენებათ მაინცდამაინც ისე როგორც თქვენ გინდათ არ მესმის. პირველ რიგში ის "უფალზე" აღიარე რომ შეცდი ფრაზების მოყვანით რაც შეეხება მაგას... პავლე ამბობს "პირველშობილი" არისო... ანუ პირველქმნილიო... აი ეს მარწმუნებს ამაში... შობა და ქმნა ცოტა განსხვავდება მაგრამ აზრობრივად იგივეა, რადგან ადამიანებიც ღMერთმა "შობა" ამ გაგებით... ნიკეამდელი მამების დიდი ნაწილი ეთანხმება ამ აზრს... Lashab ეს ცხადად ჩანს იოანეს სახარების პირველი თავის მეორე მუხლში: "ესე იყო პირველითგან ღმრთისა თანა" ანუ, ღვთისა თანა იყო პირველითგან. ცხადია, სიტყვას "პირველითგან" ლექსიკონში სხვა მნიშვნელობაც შეიძლება ჰქონდეს. მაგალითად: "ცანი იყვნეს პირველითგან და ქუეყანაჲ წყალთაგან და წყალთა მიერ შეიქმნა სიტყჳთა ღმრთისაჲთა". (2 პეტრე 3:5) შესაბამისად მე კვლავ ვუბრუნდები კითხვას: იყო თუ არა დრო როდესაც "სიტყვა" არ არსებობდა? სიტყვა "პირველითგან"- ამის განხილვაა საჭირო, ოღონდ არა ამ ქართული სიტყვის, არამედ ბერძნული სიტყვის... "არხე" არ ნიშნავს იმას რომ მას დასაწყისი არ ჰქონია, წინა პოსტებშI ეს ავხსენი... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
afxazi |
Apr 8 2009, 03:43 PM
პოსტი
#204
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Lashab
ციტატა პირველ რიგში ის "უფალზე" აღიარე რომ შეცდი ფრაზების მოყვანით შევცდიი? რას მელაპარაკები? გადახედე ახალ აღთქმას, უფრო სწორად გამოცხადებას, რამდენგან ეწოდება ღმერთს უფალი და საერთოდ, რას ნიშნავს გეწოდოს უფალი? ციტატა სიტყვა "პირველითგან"- ამის განხილვაა საჭირო, ოღონდ არა ამ ქართული სიტყვის, არამედ ბერძნული სიტყვის... "არხე" არ ნიშნავს იმას რომ მას დასაწყისი არ ჰქონია, წინა პოსტებშI ეს ავხსენი... სიტყვა "იყოს" აიგნორებთ? " -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
Lashab |
Apr 8 2009, 03:52 PM
პოსტი
#205
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 |
Lashab შევცდიი? რას მელაპარაკები? გადახედე ახალ აღთქმას, უფრო სწორად გამოცხადებას, რამდენგან ეწოდება ღმერთს უფალი და საერთოდ, რას ნიშნავს გეწოდოს უფალი? სიტყვა "იყოს" აიგნორებთ? " ძველი აღთქმის პასაჟები რომ მომიყვანე აბა რა იყო? ღმერთს უფალი ძველ აღთქმაში არ ეწოდება- მხოლოდ იეჰოვა ან ელ/ელოჰიმ და ეგეთები... არც ერთი არ ნიშნავს უფალს... და შენ რაც მოიყვანე იმათში იყო "იეჰოვა" ყველგან... უფალი რას ნიშნავს- ეს სულ ცალკე თემაა... უფალი სწორედ იმიტომაა რომ "კაცის თავი ქრისტეა"... ის არის მხსნელი, მესია, ღმერთის საყვარელი ძე, რომელსაც მამა მისცა ძალაუფლება... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
დათიკო |
Apr 8 2009, 03:52 PM
პოსტი
#206
|
დათიკო ჯგუფი: Members პოსტები: 3,383 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: ვეიკი წევრი № 10 |
Lashab
ციტატა "არხე" არ ნიშნავს იმას რომ მას დასაწყისი არ ჰქონია, წინა პოსტებშI ეს ავხსენი... რატომ? რახანც შენ ასე გსურს? მე რომ ვთქვა ეხლა "არხე" (პირველითგან) იყო ღმერთი თქო, არ ვიქნები მართალი? და კიდე: ციტატა სიტყვა "იყოს" აიგნორებთ? " |
Iona |
Apr 8 2009, 03:53 PM
პოსტი
#207
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 943 რეგისტრ.: 6-February 07 წევრი № 1,025 |
ციტატა აინტერესოა ბიბლიური მუხლები მოიყვანო სადაც წერია რომ სიტყვა რომ იშვა დრო არ იყო მაშინ. სხვა შემთქვევაში ბიბლიურ ახსნად როგორ უნდა მივიჩნიოთ? მოდი დათიკო, თუ წინააღმდეგი არ ხარ, შენ შენი პოსზიცია დააფიქსირე და შემდეგ ვიმსჯელოთ თუ რამდენად ბიბლიური იქნება ის ახსნა რასაც შენ წარმოგვიდგენ მოყვასი ებრაელთა მიმართ .... 1. მრავლით კერძო და მრავლით სახით მაშინვე ღმერთი ეტყოდა მამათა წინაწარმეტყუელთა მიერ, ხოლო უკუანაჲსკნელთა ამათ დღეთა მეტყოდა ჩუენ ძისა მიერ თჳსისა, 2. რომელი-იგი დაადგინა მკჳდრად ყოველთა, რომლისაგანცა შექმნნა საუკუნენი, რომლისგან შეიქმნა საუკუნენეი ანუ დრო ვინც შექმნა - შესაბამისად ვინც დრო შექმნა დროში ვერ შეიქმნებოდა- უფრო სწორედ იშვებოდა -------------------- ვაჲ ჩუენდა შენ მიერ, ჵ სიკუდილო, რამეთუ თანა-მდები ხარ უწყალოჲ, რომელი არავის მიუტევებ, და მოსესხე ხარ სასტიკი, რომელი არა გარდაიჴადები. და მტაცებელი ხარ ძლიერი, რომელი არა დააცადებ; და მპარავი ხარ მღჳძარე, რომელსა არა გრცხუენის; და ჴელმწიფე ხარ მბრძანებელი, რომელსა არა გეშინის...
|
მოყვასი |
Apr 8 2009, 03:57 PM
პოსტი
#208
|
הַלְלוּ-יָהּ ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 |
Lashab შევცდიი? რას მელაპარაკები? გადახედე ახალ აღთქმას, უფრო სწორად გამოცხადებას, რამდენგან ეწოდება ღმერთს უფალი და საერთოდ, რას ნიშნავს გეწოდოს უფალი? სიტყვა "იყოს" აიგნორებთ? " აფხაზი ლაშაბმა კარგად თქვა რომ ბერძნული სიტყვის "არხეს" განხილვაა აუცილებელიო ბერძნული ტექსტიდან. შენ კი იქეთ გვიბიძგებ მთაწმინდელის ან სხა რომელიმე ქართული თარგმანი დავიდოთ წინ და მისითავიშენოთ რელიგიური შეხედულებები. თან ამბობ რომ ქართული არ იცითო. ახლა სომეხმა რომ თქვას სომხური არ იცით და როგორ გაიგებთ იოანეს 1:1-ში ჩაწერილსო იგივე იქნებოდა. ხალხნო, სახარებები დაიწერა ბერძნულად და არა ქართულად! არხე ნიშნავს დასაწყისს. "ენ არხე ინ ჰო ლოგოს" კი ნიშნავს შემდეგს: "დასაწყისში იყო სიტყვა". რის დასაწყისზეა იცი საუბარი? ის რომ რაღაცის დასაწყისში იყო სიტყვა, ეს იმას არ ნიშნავს რომ ეს სიტყვა ყოველთვის დაუსაბამოდ არსებობდა. ეგ უკვე შენებური აღქმაა. იოანეს 1:1-თში საერთოდ არ საუბრობს იმაზე რა ახსნასაც შენ უძებნი, ანუ იმაზე რომ სიტყვა დაუსაბამოაო იოანე ამბობს რომ"სიტყვა" დასაწყისშივე იყო ღმერთთან. ანუ იგივეს რასაც ღვთის ძე იგავებში ამბობს რომ როცა სამყაროს პტვერიც კი არ იყო მაშინ ღვთის - იეჰოვას - გვერდით ვიყავიო "როგორც ოსტატი"ო. ეს არის ის რასაც ბიბლია ამბობს და ის, რასაც თქვენ ამბობთ, დრო არ იყო და აი ეს იგულისხმა ალბათ იოანემ, ეგ უკვე წერილს გადასულია. რაც შეეხება უფლის განმარტებას აფხაზი. ჯერ კიდევ როდის ვთქვი რომ საჭიროა ის განვიხილოთ თუ რას ნიშნავს სიტყვა "ღმერთი" და "უფალი" და ამის შემდეგ განვიხილოთ იოანეს 1:1-ი თქო მარა ვინ მომისმინა -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
Lashab |
Apr 8 2009, 03:59 PM
პოსტი
#209
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 |
Lashab სიტყვა "იყოს" აიგნორებთ? " სიტყვა "იყო"-ს რაც შეეხება, მაგით გინდა თქვა, რა მოვლენასაც ეგ სიტყვა უწერია ნიშნავს რომ მანამდეც იგივე ხდებოდა? ძალიან მარტივი მაგალითი, ლუკას 15:24 24. რადგან ეს ჩემი ძე მკვდარი იყო(HN) და გაცოცხლდა, დაკარგული იყო და გამოჩნდა. და დაიწყეს მხიარულება. იგივე სიტყვა რაც იოანეს 1:1-ში იხმარება... ეხლა მIთხარი- ეს ძე მკვდარი მუდამ იყო? თუ რაღაც მომენტში მოკვდა, და ამიტომ წერია: "მკვდარი იყო..." ანუ ფაქტია რომ იმ მომენტამდე ვიდრე ამ ადამიანის ძე გაცოცხლდებოდა იყო მკვდარი- მაგრამ ეს არ ნიშნავს რომ სულ მკვდარი იყო მანამდე... ასე რომ - "დასაბამში იყო(HN) სიტყვა." არ ნიშნავს რომ ამ ქმნილების დასაწყისამდე ეს სიტყვა უსასრულოდ იყო... რადგან იმ წინა მუხლში ჩანს რომ ის "იყო" იხამრება ისეთ მოვლენაზე რასაც დასაწყისი ქონდა... აზრს მიხვდი მგონი რისი თქმა მინდა -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
მოყვასი |
Apr 8 2009, 04:04 PM
პოსტი
#210
|
הַלְלוּ-יָהּ ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 |
სიტყვა "იყო"-ს რაც შეეხება, მაგით გინდა თქვა, რა მოვლენასაც ეგ სიტყვა უწერია ნიშნავს რომ მანამდეც იგივე ხდებოდა? ძალიან მარტივი მაგალითი, ლუკას 15:24 24. რადგან ეს ჩემი ძე მკვდარი იყო(HN) და გაცოცხლდა, დაკარგული იყო და გამოჩნდა. და დაიწყეს მხიარულება. იგივე სიტყვა რაც იოანეს 1:1-ში იხმარება... ეხლა მIთხარი- ეს ძე მკვდარი მუდამ იყო? თუ რაღაც მომენტში მოკვდა, და ამიტომ წერია: "მკვდარი იყო..." ანუ ფაქტია რომ იმ მომენტამდე ვიდრე ამ ადამიანის ძე გაცოცხლდებოდა იყო მკვდარი- მაგრამ ეს არ ნიშნავს რომ სულ მკვდარი იყო მანამდე... ასე რომ - "დასაბამში იყო(HN) სიტყვა." არ ნიშნავს რომ ამ ქმნილების დასაწყისამდე ეს სიტყვა უსასრულოდ იყო... რადგან იმ წინა მუხლში ჩანს რომ ის "იყო" იხამრება ისეთ მოვლენაზე რასაც დასაწყისი ქონდა... აზრს მიხვდი მგონი რისი თქმა მინდა +1 Lashab, მაგიტომ ვთქვი თავიდანვე რომ ფილოსოფიური ახსნაა და არა ბიბლიურითქო. მოდი, ვაცადოთ ახსნან და შემდეგ ვიმსჯელოთ. -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
afxazi |
Apr 8 2009, 04:08 PM
პოსტი
#211
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Lashab
კარგი ამ შემთხვევაში საუკეთესო საშუალებაა თუ რას მოსდევს სიტყვა "იყო", ეს სიტყვა განიმარტოს. აბა რას ნიშნავს სიტყვა "დასაბამში"? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
Lashab |
Apr 8 2009, 04:25 PM
პოსტი
#212
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 |
Lashab კარგი ამ შემთხვევაში საუკეთესო საშუალებაა თუ რას მოსდევს სიტყვა "იყო", ეს სიტყვა განიმარტოს. აბა რას ნიშნავს სიტყვა "დასაბამში"? ეგ სიტყვაც ავხსენი- რომ არ ნიშნავს რომ მანამდე არაფერი განსხვავებული არ ყოფილა... მათე 19:4 4. ხოლო მან მიუგო და უთხრა მათ: არ წაგიკითხავთ, რომ შემოქმედმა დასაბამიდან(არხე) კაცად და ქალად შექმნა ისინი? აქ უკვე ზუსტად ჩამს რომელ დასაბამზეა საუბარი... აბა არ თქვა ეხლა კაცად და ქალად შექმნა უსასრულო დროიდან... ასე რომ ორივე ჩვეულებრივი სიტყვაა, და ჩანს როგორც იხმარება ბიბლიაშI... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
afxazi |
Apr 8 2009, 04:31 PM
პოსტი
#213
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Lashab
ციტატა 4. ხოლო მან მიუგო და უთხრა მათ: არ წაგიკითხავთ, რომ შემოქმედმა დასაბამიდან(არხე) კაცად და ქალად შექმნა ისინი? ეს აბსოლუტურად სხვა რამეა, ადამაინს მიემართება რომ მათი გაჩენიდან ასეთებად შექმნა ისინი ღმერთმა. აქ კი ნათქვამია დსაბამში იყო სიტყვა. რა არის ეს დასაბამი, აშკარაა რომ აქ სიტყვა დასაბამი ცალკე დგას. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მოყვასი |
Apr 8 2009, 04:41 PM
პოსტი
#214
|
הַלְלוּ-יָהּ ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 |
დათიკო სად წავიდა. "დასაწყისში იყო სიტყვა"-ზე უნდა ეთქვათავისი აზრი. დაწერეთ თქვენი ახსნით როგორ არის ეგ ყველაფერი და მერე განვიხილოთ ბიბლიის შუქზე. ველი დათიკო შენ პოსტს დიდი ხანია.
-------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
Lashab |
Apr 8 2009, 04:44 PM
პოსტი
#215
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 |
Lashab ეს აბსოლუტურად სხვა რამეა, ადამაინს მიემართება რომ მათი გაჩენიდან ასეთებად შექმნა ისინი ღმერთმა. აქ კი ნათქვამია დსაბამში იყო სიტყვა. რა არის ეს დასაბამი, აშკარაა რომ აქ სიტყვა დასაბამი ცალკე დგას. აშკარა - არაფერი არაა... მაგ სიტყვას აქვს მნიშვნელობა- "დასაბამის", "თავდაპირველის", "დასაწყისის"... ყველანაირად იხმარება ფაქტიურად გარდა იმისა როგორც შენ მარტავ მაგ იოანეს 1:1-ში... ამას დამტკიცება, თორემ ისე გავარკვიეთ რომ მაგ სიტყვას როგორც მინიმუმ მარტო ეგ მნიშვნელობა აქ აქვს... ასე რომ უფრო სხვა არგუმენტია საჭირო ვიდრე ისეთი წიანდადება სადაც სიტყვების მთავარი მნიშნველობები არ ამტკიცებს შენ აზრს... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
afxazi |
Apr 8 2009, 04:50 PM
პოსტი
#216
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Lashab
ციტატა მაგ სიტყვას აქვს მნიშვნელობა- "დასაბამის", "თავდაპირველის", "დასაწყისის"... ყველანაირად იხმარება ფაქტიურად გარდა იმისა როგორც შენ მარტავ მაგ იოანეს 1:1-ში... კარგი ახლა მითხარი დასაბამს ეწოდება თუ არა დასაბამი დასასრულთან მიმართებაში, ისევე როგორც დასასრულს დასასრული დასაბამტან მიმართებაში? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
Lashab |
Apr 8 2009, 04:54 PM
პოსტი
#217
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 561 რეგისტრ.: 24-December 08 წევრი № 6,157 |
Lashab კარგი ახლა მითხარი დასაბამს ეწოდება თუ არა დასაბამი დასასრულთან მიმართებაში, ისევე როგორც დასასრულს დასასრული დასაბამტან მიმართებაში? დასაბამი და დასასრული- დაკავშირებულია ერთმანეთთან... რასაც აქვს დასაბამი, იმას აქვს დასასრული- თუ არ ჩაერია ისეთი არსება რომელსაც შეუძლია დასასრული წაართვას... ღმერთზე ვერ იტყვი ვერც დასავამს და ვერც დასასრულს, მას შეუძლია სხვას მისცეს დასაბამი, და ამავე დროს დაარღვიოს "ბუნების კანონი" და უსასრულო გახადოს ქმნილება... ასე რომ დასაბამზე როცაა საუბარი- ღმერთს არ აქვს დასაბამი, და ნებისმიერ ქმნილებას აქვს დასაბამი, ხოლო დასასრული შეიძლება ისე მოხდეს რომ არაფერს არ ჰქონდეს თუ ღმერთი მოინდომებს... ასე რომ ის აზრი რომ "იესოს თუ დასაბამი აქვს დასასრულიც ექნება"- ეს არის არასწორი მტკიცება... ასე რომ იესოს დასაბამს მის დასასრულთან კავშირი არ აქვს... ესაა ჩემი პასუხი, თუ შეკIთხვა ცოტა ვე გავიგე, მიმითითე... როგორც გავიგე ისე გიპასუხე... და ეხლა გასასვლელი ვარ საქმეზე, მერე შემოვალ... -------------------- "ვისაც არ უყვარს, ვერ შეუცვნია ღმერთი, რადგან ღმერთი სიყვარულია."- (1 იოანე 4:8)
"სიყვარული სულგრძელია და კეთილი; სიყვარულს არ შურს, არ ტრაბახობს და არ ამაყობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს. არ შეჰხარის უსამართლობას, არამედ ჭეშმარიტებით ხარობს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს... ყველაფერს ითმენს. სიყვარული არასოდეს მთავრდება... " - (1 კორ 13:4-8) |
მოყვასი |
Apr 8 2009, 05:05 PM
პოსტი
#218
|
הַלְלוּ-יָהּ ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 |
აშკარა - არაფერი არაა... მაგ სიტყვას აქვს მნიშვნელობა- "დასაბამის", "თავდაპირველის", "დასაწყისის"... ყველანაირად იხმარება ფაქტიურად გარდა იმისა როგორც შენ მარტავ მაგ იოანეს 1:1-ში... ამას დამტკიცება, თორემ ისე გავარკვიეთ რომ მაგ სიტყვას როგორც მინიმუმ მარტო ეგ მნიშვნელობა აქ აქვს... ასე რომ უფრო სხვა არგუმენტია საჭირო ვიდრე ისეთი წიანდადება სადაც სიტყვების მთავარი მნიშნველობები არ ამტკიცებს შენ აზრს... Lashab +1 გეთანხმები! არასწორი იქნება, რომ "დასაბამი"‘ (ბერძნულად: "ἀρχῇ", "არხე") განიმარტოს ისეთი მნიშვნელობით, რომ იესო იყო ღვთის ქმნილებათა "დასაბამის მიმცემი". თავის ბიბლიურ წერილებში იოანე ოცზე მეტჯერ იყენებს ბერძნული სიტყვის "არხე"-ს სხვადასხვა ფორმას: და მათ ყოველთვის "დასაბამის" ჩვეულებრივი მნიშვნელობა აქვს. დიახ, იესო შექმნილი იყო ღვთის მიერ, როგორც ღვთის უხილავი ქმნილებების დასაბამი რადგან ამას ბიბლია სრულიად ნათლად ამბობს: "პირმშო ყოველი ქმნილებისა (კოლასელთა 1:15). და რომ იესო იყო "დასაბამი ღვთის ქმნილებისა‘" (გამოცხადება 3:14). ასეა, როცა ბიბლიის შუქში განიხილება საკითხები ნათელი და აშკარაა. როცა ადამიანური სიბრძნით (ფილოსოფიებით) ცდილობს ვინმე მის განმარტებას ბუნდოვანი ხდება ყველაფერი. -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
agmsarebeli |
Apr 8 2009, 05:06 PM
პოსტი
#219
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,206 რეგისტრ.: 14-May 07 წევრი № 1,910 |
იესო შექმნილი იყო? რას გულისხმობ ერთი განმარტე
|
afxazi |
Apr 8 2009, 05:18 PM
პოსტი
#220
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Lashab
მე გკიტხე სიტყვა დასაბამის შესახებ და არა ქრისტეს შესახებ. უბრალოდ მითხარი სიტყვა დასაბამი იწოდება თუ არა დასაბამი დასასრულტან მიმართებაში? მოყვასი ციტატა ასეა, როცა ბიბლიის შუქში განიხილება საკითხები ნათელი და აშკარაა. როცა ადამიანური სიბრძნით (ფილოსოფიებით) ცდილობს ვინმე მის განმარტებას ბუნდოვანი ხდება ყველაფერი. რა შეჭამეთ ტვინი ბოლო-ბოლო ამ ერთიდაიგვეს ძახილით. მეტი არაფერი გაქვთ სათქმელი. გეკითხები და ლოგიკურ პასუხს ვითხოვ ხო. რა არის აქ ფილოსოფია, ან რას ეძახი საერთოდ ფილოსოფიას. მაშინ ამიხსენი ბიბლიის მიხედვით როგორ არის ღმერთი დაუსაბამო და დაუბოლოებელი, შემოუსაზღვრელი, უცვალებელი და ასე შემდეგ და ასე შემდეგ? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 1st May 2024 - 03:59 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი