IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

28 გვერდი V « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ქორწინება საეკლესიო სამართალში, ტრადიცია, კანონიკა და ნორმა.
KAIROS
პოსტი Jan 28 2009, 04:29 PM
პოსტი #221


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ხო, ეგ სხვაა...

თუმცა არც ქალწულობის მნიშვნელობას გამორიცხავს smile.gif

თემიდან არ გადავუხვიოთ...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 1 2009, 10:08 PM
პოსტი #222


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



მოდი დავუბრუნდეთ ამ საინტერესო და ჯერჯერობით ისევ დასაზუსტებელ თემას, უპირველესად უნდა ვიცოდეთ, რომ ეს არის კანონიკა, ანუ რაღაც შეიცვალა, და რაღაც შეიცვლება, არსებობს გამონაკლისები და არსებობს ისეთი რამ რაზეც გამონაკლისი არ ხდება, ჩვენს მთავარ დავალებას წარმოადგენს ამათ შორის გავავლოთ მკვეთრი ზღვარი თუ არა მიახლოებითი მაინც, რათქმაუნდა ისევ ჩვენს კანონისტს ვთხოვ დახმარებას smile.gif


მაშ ასე, ამ რამოდენიმე ხნის უკან იქნა გახსნილი თემა სადაც საუბარი იყო იმაზე, რომ ერთიდაიგივე ნათლიის მონათლულები არიან ნათესავები (ჯერჯერობით ვერ ვპოულობ, იქნებ მიანიშნოთ ლინკი), და ეს ქვემოთაც გამოჩნდება, ახლა სხვა საკითხი, კერძოდ ერთიდაიმავე ბავშვის ნათლიათა შორისი ქორწინების შესახებ.


ამის შესახებ საპატრიარქოს და წმ. კვირიკეს ეკლესიის ვებ.გვერდებზეც ერთიდაიგივე წერია:

http://www.kvirike.ge/index.php?m=static&s=50

რა დამოკიდებულება შეუძლიათ გააჩნდეთ ერთმანეთში ერთი ბავშვის ნათლიებს?


ერთი ბავშვის ნათლიები ერთმანეთის სულიერი ნათესავები ხდებიან

აკრძალვა გამოდის არ ვრცელდება სხვადასხვა შვილის ნათლიებზე:

ვართ ერთი ოჯახის შვილების ნათლიები – დისა და ძმის. გთხოვთ განგვიმარტოთ, შეგვიძლია თუ არა ერთმანეთზე დაქორწინება?

თუ ერთი და იმავე ბავშვის ნათლიები არა ხართ, მაშინ უფლება გაქვთ იქორწინოთ

შემოქმედის ეპარქიის ინტერნეტ გვერდზე გავრცობილადაა მოთხრობილი ამ საკითხის შესახებ:

ნათლისღების ნათესაობისათვის

http://www.shemoqmedi.ge/CERILEBI/Cnobebi%...%20shesaxeb.htm


წმ. ნათლისღება არის საღმრთო შობა და სულის განახლება, და, რომელმაც ამოიყვანოს ჩვილი წმინდა ემბაზიდან (ანუ მონათლოს), იქნება ის ჩვილის სულიერი მამა და აღმომქმელი (ანუ ნათლია) ხორციელ მამაზე უფრო დიდი ნათესავი იქნება და ყოვლად წმ. სულის შუამდგომელობით ნათლია იქნება თავისი ნათლულის ხორციელი მამის ძმა და ხორციელი მამა და სულიერი მამა ითვლებიან ორ თავად, რადგან მისი ძმა არის. ხოლო ჩვილისათვის სულიერი მამა ითვლება ერთ თავად, ხოლო მისი ნათლულის ძმები ითვლებიან სამ თავად, როგორც მისი ძმისწულიები, რადგან მამა ძმა არის მათი სულიერი მამისა და ნათლიის შვილები მისი ნათლულებისთვის ითვლებიან ორ თავად.
მე ვარ მამა ჩემი შვილებისა, რომლებიც მე დავბადე ხორციელად და ზოგიც სულიერად წმ. ემბაზიდან (ანუ მოვნათლე). ჩემი სულიერი და ხორციელი შვილები ითვლებიან ორ თავად, ხოლო ჩემი ნათლიმამის (ანუ ნათლულის მამის) სხვა შვილები, რომლებიც არ მომინათლავს, ითვლებიან ხორციელად შობილი ჩემი შვილებისათვის მეოთხე თავად, როგორც ორი ძმის შვილები, რომელთაც ეწოდათ პროტა ექსადელფია (ე.ი. პირველი ბიძაშვილები) და ამათი შთამომავალნი აღირიცხებიან, როგორც სისხლით ნათესავები მერვე თავამდე, და არ შეიძლება მათი ქორწინება, ვიდრე არ დამთავრდება მერვე თავი, როგორც ამბობს მეექვსე კრების ოცდამეცამეტე კანონი - სისხლით ნათესაობაზე უფრო დიდი ნათლიაობითი ნათესაობაა. ვინაიდან რჯულისა და კანონისგან ასე გვებრძანა, მაშასადამე ვალდებულნი ვართ, რათა უმეტესად წმიდად და მკაცრად დავიცვათ ეს კანონი და მერვე თავამდე არ მოვახდინოთ შეერთება. და, როდესაც განსრულდება მერვე თავი, გახსნილი იქნება, როგორც სისხლით და შვილად აყვანის ნათესაობა, მხოლოდ ესეც აღმავალთა და შთამომავალთათვის აღირიცხება, ხოლო გვერდ განმავალთათვის დაუბრკოლებელია ქორწინება.
ჩემი ძმის შვილი მიერ მონათლულ ქალს ცოლად შეირთავს, აგრეთვე მეც შევირთავ ლოცად ჩემი ნათლიმამის დას.
ხოლო ვინც საკუთარი შვილი მონათლოს, უნდა დატოვოს თავისი ცოლი, იმიტომ, რომ სულიერი შვილი მონათვლის გამო ცოლი გახდა მისი სულიერი და. ამდენად შეუძლებელია მათი ცოლ-ქმრობა.


ყრმებისათვის, რომლებიც მოინათლნენ წმიდა ემბაზში,
სვიმეონ თესალონიკელისა

არის ვიღაც ორი კაცი, რომელთა შორისაც არ არის რაიმე ნათესაობა. თუ მათი შვილები ერთიდაიგივე კაცმა მონათლა, აღარ შეიძლება მათი ცოლ-ქმრობა, ვინაიდან ორივე ერთი და იმავე კაცის მონათლულები არიან, ე.ი. ერთი სულიერ მამის ამოყვანილები წმიდა ემბაზიდან.

ნათელღებულთათვის, რომელიც ვერ გახდება მემკვიდრე
და ვერც დაიმკვიდრებს თავისი ნათლიის სამკვიდრებელს,
თუ არ აიყვანს იგი შვილად

წმ. ნათლისღების ნათესაობა არ გულისხმობს მემკვიდრეობას, განსხვავებით სისხლით ნათესაობისა და შვილად აყვანის ნათესაობისაგან. მხოლოდ თავები ვრცელდება (აღირიცხება) შესაძლებელი ქორწინებისათვის. როგორც ზემოთ ვთქვით, მერვე თავამდე შეუძლებელია ქორწინება და ესეც მხოლოდ შთამომავალთათვის და აღმავალთათვის.

-----------------


ნუ იგივე წერია საპატრიარქოს ვებ.გვერდზე / და თან რამოდენიმეჯერ /

http://www.patriarchate.ge/?action=kitxva&start=30

34. შეიძლება,ბავშვის ნათლიები დაქორწინდნენ?
არა. არ შეიძლება


65. შეიძლება თუ არა ცოლ-ქმრის ნათლიებმა იქორწინოს?
არ შეიძლება, რადგან ცოლი და ქმარი ერთ არს.


66. მეგობრები არიან ერთი ბავშვის ნათლიები და უყვართ ერთმანეთი, ქორწილი არის დანიშნული. თუ შეიძლება გვითხრათ არსებობს თუ არა ამ სიტუაციიდან გამოსავალი?
ეს ძალიან დიდი ცოდვაა, რადგან ერთი ბავშვის ნათლიები ითვლებიან და-ძმად.
--------

ყველაფერი გასაგები და ნათელი იქნებოდა ( ნუ მიახლოებით, იმ ჩახლართულ თავების დათვლას თუ არ ჩავთვლით), მაგრამ აი პრობლემა, სულ რაღაც თვენახევრის უკან ჩვენი ფორუმის მოძღვარს მამა ანდრიას დაუსვეს ეს კითხვა, თან რამდენჯერმე , ერთი როგორც ვთქვი თვენახევრის უკან / იხ. პასუხები დაზუსტებაში/, სადაც მოძღვარმა დაადასტურა მის მიერვე გაცემული პასუხი Jun 1 2007 სადაც ის წერს:

http://church.ge/index.php?showtopic=1820

კითხვა:

შეიძლება თუ არა ერთი ბავშვის ნათლიების დაქორწინება

პასუხი:
(დეკ. ანდრია)
კანონი არ კრძალავს ასეთ ქორწინებას. თუმცა უნდა ითქვას ისიც, რომ თანამედროვე მოღვაწე მამები არ ეკიდებიან ამას დადებითად
და დასტურად მოყავს რუსული საიტი:


Вопрос:

Здравствуйте. Подскажите, пожалуйста, почему нельзя людям, крестившим одного и того же младенца, затем сочетаться браком? Насколько это тяжелый грех? Нас с мужем перед венчанием никто об этом не спрашивал, а ведь и мы могли быть крестными одного малыша? Спасибо.

Оля


--------------------------------------------------------------------------------
Отвечает священник Афанасий Гумеров, насельник Сретенского монастыря:
В «Настольной книге священно-церковно-служителя» (М., 1993; репринт с издания 1913 г.) прот. С.Н.Булгакова разъясняется: «Указом 1810 г. Св.Синод, «согласуясь с правилом VI-го Вселенского собора, ограничил браки духовного родства токмо двумя степенями , сиесть, возбранил браки между восприемниками, воспринятыми и родителями сих; восприемник же и восприемница (кум и кума) неста в сродстве себе; понеже… при крещении святом едино есть лице необходимо и действительно – мужеское для крещаемых мужеска пола , и женское для крещаемых женска пола». Таким образом, указом Св.Синода 1810 г. духовное родство признано препятствием ко вступлению в брак лишь между восприемниками с одной стороны и воспринятыми и родителями последних - с другой». На этой же странице цитированного текста «Настольной книги…» в примечании читаем: «Восприемник и восприемница не считаются в духовном родстве между собою и по смыслу указа Св. Синода 1810 г. (Собран. Цер. и гражд. зак. о браке, С.Григоровского, 16 стр.); указом же Св.Синода 1837 г. вполне определенно не признается между восприемником и восприемницей духовного родства, препятствующего их браку» (т.2, с. 1184). Хотя все ясно, прибавлю несколько пояснительных слов. Богослужебные книги предусматривают при совершении таинства крещения в качестве восприемника только одно лицо (соответственно полу крещаемого). Поэтому если муж и жена присутствовали при крещении одного лица, то только один из них канонически считается восприемником. Другой восприемником не является. Кум и кума, крёстный и крёстная – понятия народные.


აშკარაა, რომ ორივე სრულიად საპირისპიროს წერს, საპატრიარქოს ვებ,გვერდზე წერია, რომ არ შეიძლება, ამ რუსულ საიტზე კი ბუნდოვნადაა პასუხი გაცემული და ეხება ადგილობრივი, რუსული ეკლესიის ტრადიციას, რომლის მიხედვით გამოდის, რომ ნათლიათ შორის ქორწინება არ იკრძალება, და დასტურად შემოაქვს ჩვენს ეკლესიაში არ არსებული ტრადიცია, თითქოსდა მამრობითი სქესის ნამდვილად ნათლიად ითვლება მხოლოდ მამრობითი სქესის ნათლია და არა მდედრობითი, და ამბობს რომ "Кум и кума, крёстный и крёстная – понятия народные. " ეს ასე ნამდვილად არაა , ჩვენთან ყოველშემთხვევაში, მაშ გვაქვს გაუგებარი და ჩვენს რეალობაში არ არსებული ტრადიცია და ჩვენი აკრძალვს, ახლა მაგალითად უყვარს ერთიდაიგივე ბავშვის ნათლიებს გიორგის და ნინოს ერთმანეთი, ჩვენებმა არ დართეს ნება ჯვრისწერაზე, ამათაც ადგნენ და წავიდნენ რუსულ ეკლესიაში და იქ დაწერეს ჯვარი, გამოდის წესი არ ირღვევა, მაგრამ აბსურდი არსებობს, ჩვენ შეიძლება ავუკრძალოთ ადამიანებს ქორწინება და ამით ორივე მძიმე სინანულში ჩავაგდოთ და რუსებმა იმავე წყვილს დიდი მნოლგოელეტო უგალობონ sad.gif

სადაა სიმართლე და ნამდვილი პასუხი?

კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 1 2009, 10:59 PM
პოსტი #223


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



პ.ს.

ვაგრძელებ ამ თემის დაზუსტებას, მაშ ასე მოსკოვის საპატრიარქოს ვებ.გვერდზე არ არის ( ან ჯერ ვერ ვიპოვე ) პირდაპირი აკრძალვა ან პირდაპირი ნებართვა ნათლიებს შორის ქორწინებისა, მაგრამ აშკარად იკრძალება ცოლისა და ქმრის მიერ ერთიდაიგივე ადამიანის მონათვლა:

В настоящее время священники не допускают мужа и жену к совместному восприемничеству одного и того же младенца

http://www.pravmir.ru/cgi-bin/artman/exec/view.cgi/2/229

და მერე მინიშნებულია, რომ ეს არაა მიღებული არც ხალხში, ნუ იქ ხალხში რაა მიღებული და რა არა, ეგ სხვა თემაა, მაგრამ ის რომ "არ უშვებენ ცოლსა და ქმარს ნათლიებად" არის საინტერესო, თუკი რუსული კანონების მიხედვით ნათლიებს დაქორწინება შეუძლიათ (იხ. ზემოთ) მაშინ ცოლ-ქმარმა რომ მონათლოს რა მოხდა? ვერ ვხედავ ლოგიკას...

და იგივეს იმეორებს ჩვენი ეკლესიაც:
გთხოვთ გვიპასუხოთ, ქრისტიანული თვალსაზრისით შესაძლებელია თუ არა ცოლ-ქმარმა მონათლოს ერთი ბავშვი?
ცოლ-ქმარი ვალდებულია ერთმანეთის ნათლულზე იზრუნონ. როგორც წმინდა წერილი გვასწავლის, ცოლ-ქმარი "ერთ სულ და ერთ ხორც არს". რადგანაც ერთი ბავშვის ნათლიებს შორის ქორწინება აკრძალულია, ცოლ-ქმარიც ვერ მონათლავს ერთ ბავშვს.

http://www.kvirike.ge/index.php?m=static&s=50

ახლახანს გავიკითხე და აღმოჩნდა, რომ Padrino და Padrina-ს შორის კათოლიკებში არ არსებობს რაიმე დაბრკოლება, ბერძენ მართლმადიდებელსაც ვკითხე და მანაც არა მგონია არ შეიძლებოდესო...
ეს გასარკვევია...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი May 1 2009, 11:09 PM
პოსტი #224


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



KAIROS
ციტატა
მაგრამ ის რომ "არ უშვებენ ცოლსა და ქმარს ნათლიებად" არის საინტერესო, თუკი რუსული კანონების მიხედვით ნათლიებს დაქორწინება შეუძლიათ (იხ. ზემოთ) მაშინ ცოლ-ქმარმა რომ მონათლოს რა მოხდა? ვერ ვხედავ ლოგიკას...

გამონაკლისები არ დაიშვება ნეტავ? sad.gif არ იცოდნენ და ახლა სიყვარულის "წართმევა" განა უფრო დიდი ცოდვა არ არის? იქნება სადღაც დავადგინოთ რა ზუსტი რა და როგორ , მინდა გაიხაროს იმ გოგომ sad.gif smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 1 2009, 11:12 PM
პოსტი #225


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
იქნება სადღაც დავადგინოთ რა ზუსტი რა და როგორ

ნამდვილად, სრული ქაოსია, ჩვენებნი ხელებს ასავსავებენ არაო, რუსები კაი ერთიო, და ბერძნები კი მოგცლიათო sad.gif
რა ხდება სერბებში?
კანონ, შამაიხედე biggrin.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი May 1 2009, 11:25 PM
პოსტი #226


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



ციტატა(KAIROS @ May 1 2009, 09:12 PM) *

ნამდვილად, სრული ქაოსია, ჩვენებნი ხელებს ასავსავებენ არაო, რუსები კაი ერთიო, და ბერძნები კი მოგცლიათო sad.gif
რა ხდება სერბებში?
კანონ, შამაიხედე biggrin.gif

კაიროს,

კანონიკურად არ ვიცი და თუ ვნახე მარკო ამ დღეებში ვიკითხავ სერბების ამბავს. მაგრამ ხომ გახსოვთ ტრადიციებში ნათლიებზე რომ დავწერე, ანუ საუკუნეების მანძილზე ერთი ოჯახია ნათლია რომელიმე სხვა ოჯახის , და კაცს ნათლიმამა ქვია და მის ცოლს ნათლიდედა, მაგრამ ნამდვილად არ ვიცი ნათლობის პროცესში ორივე სახელდება ნათლიად თუ ქალი "default" იწოდება ნათლიდედად huh.gif მე პატარის ნათლობაზე არც ვყოფილვარ და + ისედაც ტრადიციულ-ისტორიული ნათლიის გარეშე მოინათლა, როცა მეუფემ სკოლებიდან მოკრიფა უნათლავი ბავშვები და მასიურად მონათლა. ასე რომ , პირადი გამოცდილება მაგ მხრივ არ მაქვს . დიდები "ქართული ტრადიციით" მოინათლნენ ანუ სხვადსხვა ნათლიები ყავთ.

ვიკითხავ აბა ჩვენს ქართველ ბელგრადელ თეოლოგებშიც smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 1 2009, 11:29 PM
პოსტი #227


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



გაარკვიე ჰო, ჩვენს თეოლოგებს აჩვენე აქ არსებული არგუმენტები, რომ იგივე არ გამეორდეს...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
maja
პოსტი May 1 2009, 11:29 PM
პოსტი #228


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 15
რეგისტრ.: 19-January 08
წევრი № 3,678



უღრმესი მადლობა კაიროს,რამხელა გამოძიებები ჩაგიტარებია 2kiss.gif სამწუხაროდ რუსული არ ვიცი და ვერ ვიგებ რუსულ საიტებზე რაც წერია,მაგრამ ქართულ საიტებზე რაც წერია,ნეტა იმასაც ვერ ვიგებდე.ისე ვარ დაბნეული,ისიც კი ვიფიქრე,კათოლიკედ ხომ არ გადავინათლოთქო (ღმერთმა მომიტევოს,მაგრამ სხვა უფრო ჭკვიანური ვერაფერი მოვიფიქრე sad.gif ) არადა მე და ჩემს მეგობარ ბიჭს ბავშვობაშიც მოგვწონდა ერთმანეთი,მაგრამ მას შემდეგ,რაც ბავშვი მოვნათლეთ და გვითხრეს,რომ ეს არ შეიძლებოდა,საერთოდ გავწყვიტეთ ურთიერთობა.შარშან როდესაც ამ საიტზე წავიკითხე,რომ ჩვენი ურთიერთობა აკრძალული არ ყოფილა,საშინლად დამწყდა გული.აქედან ცოტა ხანში 8წლის უნახავი ჩემი ნათლულის ნათლია ისევ გამოჩნდა ჩემს ცხოვრებაში,და მეც ძალიან ტამამად გავნაგრძე მასტან ურთიერთობა და სწორედ ახლა,როცა უკვე მართლა შეყვარებული ვარ,ვიგებ,რომ ვიღაცას რაღაც შეშლია user.gif ვერაფერი გამიგია რა უნდა ვქნა...ან მას როგორ ვუთხრა,ამდენი ხანია ვუმტკიცებ,რომ ჩვენს ურთიერთობას წინ არაფერი ეღობებათქო?ძალიან ცუდათ ვარ...იმდენი მკრეხელური აზრი მიტრიალებს თავში...

უფალმა დაგლოცოთ ყველა და ღმერთს ებარებოდეთ
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი May 2 2009, 02:36 AM
პოსტი #229


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



KAIROS
ჯერჯერობით მხოლოდ ის "დავადგინე" , რომ სერბები ამ პრობლემას არ სცნობენ. დეტალურად კი როდესაც მამა მარკო დამიწერს ახსნა-განმარტებებს, მერე ვთარგმნი. ანუ უშუალოდ მოძღვრის აზრს (დეკანოზია -> პროტოერეი მგონი დეკანოზს ნიშნავს).

ისე კი რჩევა იყო მაიას მიმართ: ჯერ მოძღვარს დაელაპარაკოს და უკიდურეს შემთხვევაში მიმართოს იერარქებს.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 2 2009, 04:16 AM
პოსტი #230


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
კათოლიკედ ხომ არ გადავინათლოთქო (ღმერთმა მომიტევოს,მაგრამ სხვა უფრო ჭკვიანური ვერაფერი მოვიფიქრე

აპაპა smile.gif ახლა ეგეთები არ იყოს smile.gif
მოკლედ დაუჯერე სთეიუათს,
ციტატა
ჯერ მოძღვარს დაელაპარაკოს და უკიდურეს შემთხვევაში მიმართოს იერარქებს.

ჩვენ შევეცდებით რაც შეიძლება მეტი ინფორმაცია დავძებნოთ.
ისეკი ლოცვა გააძლიერე და ვინმე მიაგზავნე ( იქნებ წერილიც დაწერო) საპატრიარქოში, რომ პირადად ესაუბროს იქაურ წარმომადგენელს.
უნდა მოინდომო;
კაიროსი!
პ.ს.
ციტატა
დეტალურად კი როდესაც მამა მარკო დამიწერს ახსნა-განმარტებებს, მერე ვთარგმნი

ველით smile.gif როგორც კანონას ჩარევას smile.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მხევალი ნინო
პოსტი May 2 2009, 04:18 PM
პოსტი #231


ზღაპრის ბოლო კეთილია..
***

ჯგუფი: Senators
პოსტები: 25,889
რეგისტრ.: 19-December 06
წევრი № 715



იცით რა, ასე გამიგია (შეიძლება ვცდები) ადრე ნათლიებს სხვა დანიშნულება ჰქონდაო biggrin.gif ანუ თავიდან, როცა ქრისტიანული რელიგია დაიშვა და და იმპერატორის კარზე მისაღები გახდა, დიდებულები ინათლებოდნენ, უფრო სწორედ შესანიღბად ინათლებოდნენ, ანუ ვითომ ღებულობდნენ ქმ რელიგიას, რადგან ,,მოდური , იყო ( ნამტანი უხეშად გამომივიდა ნათქვამი, მაგრამ სხვა ვერ მოვიფიქრე). სინამდვილეში წარმართობას არ ტოვებდნენ, ხოდა მათ მიეჩინა ხალხი, რომელიც აკონტორლებდა მონათლულებს, ანუ მართლა მოინათლნენ თუ ისევ წარმართებად რჩებოდნენ და ეს მხოლოდ ,, ნიღაბი ,, იყო. ამ ხალხს შემდგომ ნათლია ეწოდა. შეიძლება ვცდები, მაგრამ თუ ეს ასეა, მაშინ ნათესაური კავშირი და თან ასეთი რთული, ნათლიებს შორს ნათესაობა და აშ, საიდან და რატომ დაინერგა? ამ საქართველოში, ისედაც ყველა ნათესავი ვართ biggrin.gif


--------------------
ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....

დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი

-Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? ©
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 3 2009, 03:22 AM
პოსტი #232


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ადრე ნათლიებს სხვა დანიშნულება ჰქონდაო

რაღაც მსგავსი ნამდვილად არსებობდა, ოღონდ გარკვეულ წრეებში, ზოგადად კი ნათლია სულიერი წინამძღვარი იყო, სულიერი მამა და ამის გამო აღეზევა მისი ფუნქციაც და ადგილიც, მოკლედ საკითხი ღიაა, მე პირადად გადამწყვეტი პასუხი არ მაქვს მაიასათვის...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი May 3 2009, 01:01 PM
პოსტი #233


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



თუ მირონით ნათესაობა, მხოლოდ და მხოლოდ აღმავალი და დაღმავალი ხაზით ითვლება. რატომ არ უნდა შეიძლებოდეს ერთი ბავშვის ნათლიებს შორის ქორწინება?? ნათლია არის ნათლულის სულიერი მშობელი, ადამიანის ხორციელ მშობლებს თუ აქვთ უფლება 1 ოჯახი ქონდეთ, სულიერ მშობლებს რატომ აიგივებენ და-ძმასთან?? ერთ ემბაზში მონათლულები, ანუ ერთი ნათლიის სულიერი შვილების შესახებ, უფრო გასაგებია, რომ ისინი და-ძმის ხარისხში არიან, მაგრამ ერთ ნათლულზე პასუხისმგებელი, ორი უცხო ადამიანი, რატოა ერთმანეთის სულიერი და-ძმა? რატომ არ შეიძლება, რომ ისინი 1 ოჯახად იქმნენ და ისე იზრუნონ ნათლულის სულიერ ცხოვრებაზე??
მე ვარ ცოლ-ქმრის მონათლული, ორივე არაა ეხლა ჩემი ნათლია?
თუ ცოლ-ქმარი ერთნია, მაშინ ერთადერთი რაც ნათლულს ნათლიების დაქორწინებით "მოაკლდება" არის, 2 სხვადასხვა ნათლიის მაგივრად 1 ხორც-ერთსულ ოჯახი ნათლია ეყოლება. ან, ეს ორი სამი და ოთხი ნათლიები რა საჭიროა? რატო არაა წესი, რომ მხოლოდ 1 ადამიანი შეიძლებოდეს ბავშვის ნათლიად? და თანაც იგივე სქესისა რაც ბავშვია. მაშინ ხომ ამდენი პრობლემაც არ იქნებოდა...


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი May 3 2009, 03:49 PM
პოსტი #234


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



და საერთოდ ერთზე მეტი ნათლია ეს "ნორმალურია" ეკლესიისთვის? განა ნათლობის საიდუმლოს ერთი ნათლია არ უნდა მხოლოდ? საიდან შემოვიდა ეს წესი საქართველოში? რაღაც ამ ბოლო დროს მესმის მეც რამდენიმე ნათლიის შესახებ, თორემ მეც ერთი მყავს და ჩემს შვილებსაც.

პ.ს. ქართველი გოგონას ნათლია ვარ აქ და ეს ნათლობაც აქ აღესრულა. მოკლედ, უნდოდ,ა რომ მეორე ნათლია ყოფილიყო ერთი უკრაინელი გოგო, მაგრამ მახსოვს კარგად მღვდელმა (სერბი) მხოლოდ მე დამასახელა უშუალოდ ნათლობის დროს, იმ უკრაინელს კი კურთხევა მისცა ჩემს ნათლულთან ქონოდა სწორედ ის ურთიერთობა, რაც ნათლიას აქვს ანუ დალოცა მათი ახლოუერთიერთობა ... და ვერ გავიგე ახლა, ეს მრავალნათლიობა საიდან მოდის?

User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 3 2009, 10:01 PM
პოსტი #235


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
რატო არაა წესი, რომ მხოლოდ 1 ადამიანი შეიძლებოდეს ბავშვის ნათლიად? და თანაც იგივე სქესისა რაც ბავშვია. მაშინ ხომ ამდენი პრობლემაც არ იქნებოდა...

ეგაა ზუსტად რასაც რუსები აწვებიან biggrin.gif
მე კი საერთოდ ვფიქრობ ამდენი ჩახლართვები ზედმეტია, ეს არ შეიძლება, ის ნათესავია, მამის ბიძაშვილის ნათლიის მამიდაშვილის მეზობლის ნათლულის მეორე ნათლია და არკვიე ახლა biggrin.gif
სადაა კაცო კანონისტა?
ციტატა
ეს მრავალნათლიობა საიდან მოდის?

ალბათ დანათესავების მოდიდან...
ხედავთ რამდენი გაუგებრობა და ქაოსია?
საშველი აქვს ამ საკითხს!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი May 3 2009, 10:22 PM
პოსტი #236


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



KAIROS
ციტატა
ხედავთ რამდენი გაუგებრობა და ქაოსია?
საშველი აქვს ამ საკითხს!

ჩემი ახლობლის სიტყვები მახსენდება : ან "ვირბინოთ" სერბებს, ბერძნებს და რუსებს შორის, ან გამოვსწორდეთ-ო smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანონისტი
პოსტი May 4 2009, 07:57 PM
პოსტი #237


დავით
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,930
რეგისტრ.: 17-October 06
მდებარ.: თბილისი, საქართველო
წევრი № 284



ნათლობის თაობაზე დამოუკიდებელი ქართული კანონიკური ძეგლი პრაქტიკულად არ გვაქვს.

რაც გვაქვს მსოფლიო კრების კანონი, არის ის (რაც ზემოთაც გვიწერია), რომ VI მსოფლიო კრების 53-ე კანონით, სულიერი ნათესაობა აღემატება ხორციელს. თუმცა ეს დეკლარირებითი ხასიათის კანონია და კონკრეტიკას არ აკეთებს, გარდა იმისა, რომ ნათლიას უკრძალავს ნათლულის მშობელზე დაქორწინებას.

ამის გარდა, გვაქვს აგრეთვე ცნობილი კანონიკური კრებული ე.წ. "მათე ვლასტარის ანბანური სინტაგმა", სადაც ასო B-ს მე-8 თავში ვკითხულობთ, რომ :


"ამდენად ზოგიერთნი ამტკიცებენ, რომ რამდენადაც კანონით (VI მსოფ. კრ. 53-ე კან.) და კანონმდებლობით სულიერი ნათესაობა აღემატება ხორციელს, ამიტომ ამგვარად დანათესავებულებმა უნდა დაიცვან შვიდი თაობის აკრძალვის წესი, იმდენივე, ე.ი. რაც სისხლით ნათესაობის დროს; უმრავლესობა კი ასე არ ფიქრობდა, თუმცა - იმაზე, რომ აკრძალვა ვრცელდება მხოლოდ იმ პირზე, რომელიც ზემომოყვანილ კანონშია აღნიშნული.

ამდენად, შვილად აყვანის ორივე შემთხვევაში [გულისხმობს შვილებას და ნათლობას, დ.ჩ.] თაობა გამოითვლება განსხვავებულად, ვიდრე სისხლით ნათესაობოს დროს: რამდენადაც იქ (ე.ი. სისხლით ნათესაობაში) მამა ღვიძლ ძმათა მიმართ (თავისი შვილების) არის პირველი თაობა, ხოლო აქ (შვილების დროს) სულიერი მამა ძის მიმართ, რომელიც მან იშვილა, არის პირველი თაობა, (თავისი სულიერი) ძის ხორციელი მამის მიმართ - მეორე თაობა, რის გამოც ითვლება მის ძმად, ხოლო მისი სულიერი ძეების ხორციელ ძმათა მიმართ - მესამე თაობად, რამდენადაც ისინი არ აუყვანია შვილად; ხოლო სულიერი ძე იქნება მეორე თაობა თავის ხორციელ ძმათა მიმართ, ხოლო ხორციელი მამის მიმართ - პირველი, ისევე როგორც სულიერი მამა.

ამიტომაც, დასაშვებია ცოლად მოყვანა ნათლიმამის დისა."

როგორც გავარკვიე, მოქმედებს ორი წესი:

პირველი:
ნათლობით ნათესაობა გვერდით შტოზე არ გადადის.
ერთი და იმავე ბავშვის ნათლიები ნათესავებად ითვლებიან და მათ შორის ქორწინება დაუშვებელია.


--------------------
„ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
guest
პოსტი May 4 2009, 11:07 PM
პოსტი #238


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 6,611
რეგისტრ.: 7-June 07
წევრი № 2,127



კანონისტი
ციტატა
ერთი და იმავე ბავშვის ნათლიები ნათესავებად ითვლებიან და მათ შორის ქორწინება დაუშვებელია.

დავით, და რატომ ყავს ერთ ბავშვს ორი ნათლია? ეს სადაური წესია? წესით მხოლოდ ერთი არ უნდა იყოს? unsure.gif

p.s. მე ვიცი, თუ ნათლობა აღესრულება ნათლიის გარეშე, მაშინ მომნათლავი მღვდელი ითვლება ნათლიმამად. ეს მართალია?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
KAIROS
პოსტი May 5 2009, 04:45 AM
პოსტი #239


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ერთი და იმავე ბავშვის ნათლიები ნათესავებად ითვლებიან და მათ შორის ქორწინება დაუშვებელია.

რატომ კაცო? biggrin.gif
რაზე დაყრდნობით? რა ანათესავებთ? ანუ ის გოგონა შეცდომაში იქნა შეყვანილი?
რა პასუხი გავცეთ მაიას? რომელ კანონზე დაყრდნობით?
არც რუსებისათვის, არც ბერძნებისათვის ( როგორც გავიგე ) არც სხვა აღმსარებლობის ქრისტიანებისათვის ასეთი დაბრკოლება არ არსებობს (იხ.ზევით) და ქართველები რამ გაგვაგიჟა? biggrin.gif


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
k@the
პოსტი May 5 2009, 12:37 PM
პოსტი #240


იყო და არა იყო რა...
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 16,796
რეგისტრ.: 21-May 07
მდებარ.: მყარად მიწაზე
წევრი № 1,967



კანონისტი

შენს მოყვანილ მაგალითებში, ნათესაობის ხარისხის დათვლისას, რატომღაც იწყება 1 ჯაჭვი სულიერი ნათესაობით და შემდეგ გადადის სულ ხორციელ ნათესაობაზე და გრძელდება ასე.

მე ვერ ვნახე მაგალითი, სადაც აღმავალ-დაღმავალი ხაზით სულიერი ნათესაობის ჯაჭვი გრძელდებოდეს ხორციელი ნათესაობით, შემდეგ გადადიოდეს ისევ სულიერში და იქ იყოს აკრძალვა.

ახლა დავუშვათ ხორციელი და-ძმის ნათლულებს თუ აქვთ შეუღლების უფლება?

ნათლული -1- ნათლია და -2- ნათლიის მშობელი -3- ნათლიის შვილი, ანუ ნათლია ძმა - 4- ნათლული

ახლა ვთქვათ დის ნათლულს მოეწონა ძმის ნათლულის ხორციელი ძმა:

ნათლული -1- ნათლია და -2- ნათლიის მშობელი -3- ნათლიის შვილი, ანუ ნათლია ძმა - 4- ნათლული -5 - ნათლულის ხორციელი მშობელი - 6 - ნათლულის ძმა

აქაც 6 თაობაა. მარა ეგ ხომ ჩვეულებრივი ხორციელი ნათესაობის თვლის წესია. არა, ამ ჩვენი პატარა ერისათვის ასეთი გადაჭარბები ცოტა გადამეტებული მეჩვენება. თანაც მგონია რომ პრაქტიკაში ამხელა კვლევებს არავინ ატარებს, მაშინ როცა ჩემი უფროსი თაობის ხალხში, ხშირად ნათლიები ხალხს ნათლობის მერე აღარც ყავდათ ნანახი.

მე ხორციელი ნათესაობის შემთხვევაში, 7 თაობაც მესმის და 9-ც რადგან იქ გენეტიკა და სისხლის აღრევა ხდება და ბიოლოგიურადაც ერის დეგრადაციას იწვევს ეგ. მაგრამ სულიერ ნათესაობაზე ასეთი მკაცრი აკრძალვების ვერ გამიგია.


--------------------
--
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

28 გვერდი V « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 27th April 2024 - 04:36 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი