შეიძლება თუ არა ღმრთისმსახურებისას დაჯდომა? |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
შეიძლება თუ არა ღმრთისმსახურებისას დაჯდომა? |
Sotiris |
Jul 13 2007, 02:33 AM
პოსტი
#1
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,567 რეგისტრ.: 3-November 06 წევრი № 382 |
ეს თემა ჩვენში დიდ გაუგებრობას იწვევდა და ახლაც იწვევს. რას არ გაიგონებს კაცი ღმრთისმსახურებისას დაჯდომის კრიტიკისას, კათოლიციზმის გავლენიდან მოყოლებული და მოდერნიზმით დამთავრებული. სამწუხაროა, რომ კრიტიკოსებმა არ იციან არც მსოფლიო ეკლესიის ისტორია და გამოცდილება, არც საკუთარი ეკლესიის ისტორია და არც საკუთარი ეკლესიის თანამედროვე საღმრთისმსახურო წიგნები. სამწუხარო ფაქტია, მაგრამ გამოსწორებადია.
1) ახლა ძლივს უძლებს ჩვენი მრევლის დიდი ნაწილი ხანგრძლივ მსახურებას და მითუმეტეს მაშინ როგორ გაუძლებს, ჩვენში მსახურება რომ ტიპიკონის მოთხოვნების დაცვით მიმდინარეობდეს (ე.ი. იგალობებოდეს ყველაფერი, რისი გალობაც საჭიროა და არ იკვეცებოდეს მსახურებები). მაგალითად საბაწმიდური ტიპიკონით ღამისთევის მსახურება მზის ჩასვლიდან მზის ამოსვლამდე უნდა გრძელდებოდეს (მწუხრი, ცისკარი, პირველი ჟამი) და ყოველ კვირა დღეს უნდა სრულდებოდეს. ადვილი გამოსათვლელია რამდენი საათია ეს (სეზონის მიხედვით ცვალებადობა გვექნება) და რამდენით მეტია ახლანდელ მსახურებაზე. ამას უნდა დავუმატოთ ლიტურგიის აღსასრულებლად საჭირო დრო (რომელიც გარკვეული პერიოდის მერე უნდა სრულდებოდეს) და რამდენი საათი გამოვა ჯამში, თავად განსაჯეთ. 2) ახლანდელი პრაქტიკით ისე გამოდის, რომ ეპისკოპოსებს და მღვდლებს დასხდომის პრივილეგია ჰქონიათ, ხოლო მრევლი კი უბრალო მასა ყოფილა, რომელიც ფეხზე უნდა იდგეს. რა მოტივით ხდება ასეთი დისკრიმინაცია, გაუგებარია. ეს არის ორი ლოგიკური არგუმენტი. ნელ-ნელა დავწერ ისტორიულსაც: ცხორებაჲ ნეტარისა მამისა ჩუენისა იოვანესი და ეფთჳმესი და ვითარცა იყო ნეტარი მამაჲ ჩუენი ეფთჳმე სავსე ზეგარდამოჲთა მადლითა, ეგრეთვე საღმრთონი წესნი და განგებანი დაესხნეს მონასტერსა თჳსსა... ჭაბუკთადა გაეწესა საშოვალ ეკლესიასა დგომაჲ და ორკეცად და სამკეცად დგიან ჴელ-მოჭდობით და მოწიწებით. და სკამები საშოვალ დადგიან და ოდეს ჯერ-არნ ეგრეთ-ვე ორკეცად და სამკეცად დასხდიან. ე.ი. ივერონშო სკამებიც ჰქონიათ ეკლესიაში და როდესაც განწესებული იყო, სხდებოდნენ კიდეც. შიომღვიმის მონასტრის ტიპიკონი დიდი მწუხრის დასაწყისი: ხოლო კანდელაკმან აღიღოს სანთელი მცირითა სასანთლითა და ჴმა-ყოს: აღემართენით. აქედან გამომდინარეობს, რომ მწუხრის დაწყების წინ მონაზვნები ისხდნენ (სხვაგვარად მიმართვა აღემართენით უაზროა) და რომ თითოეულს საკუთარი დასაჯდომი ჰქონია. აღდგომის მსახურების აღწერიდან: ხოლო შემდგომად დასრულებისა ამბორისყოფისა, წარიკითხავს საკითხავსა ოქროპირისასა წინამძღუარი, რომლისა თავი არს ესე: ვინცა ვინ კეთილადმსახურნი... ხოლო არა დავსხდებით ამისსა კითხვასა შინა. ე.ი. სხვა საკითხავებზე სხდებოდნენ და შესაბამისად საკუთარი სკამებიც ჰქონდა ყველას. ამ ერთზე არ სხდებოდნენ. ხოლო წმიდათა დიდთა მარხვათა აჩენს წინამძღუარი ეკლესიასა შინა მაღჳძებელსა, რომელიცა თითოეულსა წიგნის კითხვასა ზედა, შემდგომად მცირედ წარკითხვისა აღდგების თჳსისა ადგილისაგან და ჰყოფს სამსა თაყუანისცემასა საშუალ ეკლესიისა, და მოჰვლის ძმათა მყუდროებით. და რომელიცა პოოს მძინარედ, მოზიდავს მას ნელიად მცირედ. ხოლო იგი აღდგების და მოვალს საშუალ ეკლესიისა, ჰყოფს მუჴლთმოდრეკასა გ, და ორთავე სამჴროთა მიმართ თითოსა, და კუალად წარვალს და დაჯდების ადგილსა თჳსსა. ე.ი. დიდ მარხვაში წინამძღვარი ერთ-ერთ მონაზონს განაწესებს მაღვიძებლად. ყოველი საკითხავის დაწყებიდან მცირე ხნის გასვლის შემდეგ ეს მონაზონი დგება (ე.ი. ადგილი ჰქონია დასაჯდომად და იჯდა) და ეკლესიას მოივლის იმის სანახავად, ვინმეს ხომ არ ძინავს. თუ ვინმეს მძინარეს იპოვის, გააღვიძებს მას, ეს უკანასკნელი დგება (ე.ი. ადგილი ჰქონია დასაჯდომად და იჯდა), ეკლესიის შუაში სამ მეტანიას აკეთებს, ორივე კლიროსის მიმართ თითოს, მერე ბრუნდება და თავის ადგილზე ჯდება (ე.ი. აქედანაც ჩანს, რომ ყველა მონაზონს საკუთარი ადგილი ჰქონია დასაჯდომად). კონდაკი, 1710 წ., ვახტანგ მეექვსის სტამბა დიდი მწუხრის აღწერიდან: რაჟამს ჯერ-იყოს ლოცვა დიდისა მწუხრისა, მოვალს მღდელი და დიაკონი და ჰყოფენ მეტანიასა წინაშე ხატსა მეუფისა ქრისტესსა გ. ყოველნი მუნ მყოფნი ძმანი იყვნენ მსხდომარენი... და ჴმაჲ-ჰყოფს ევტაქსია წინაშე წმიდისა კარისა მასვე კელევსატესა. მაშინ ყოველნი ძმანი აღდგებიან... ე.ი. აქედანაც ჩანს, რომ მწუხრის დაწყების წინ ყველა მონაზონი იჯდა და ყველას საკუთარი სკამი ჰქონია. ახლა რაში უნდა ჭირდებოდეს კაცს სკამი ეკლესიაში, თუ ლოცვისას არ უნდა ჯდებოდეს? სადღესასწაულო, მოსკოვი, 1865 შობის განგება, გვ. ფოზ, მწუხრზე საწინასწარმეტყველოდან საკითხავების დასრულების შემდეგ ასეთი მითითებაა: ესრეთ ჰჴმობს მკითხუელი ჴმასა ზედა ვ, ჩუენ აღუსდგებით და იგი იტყჳს ტროპარსა ამას... რატომ წერია ჩვენ ავდგებით ფეხზეო? იმიტომ რომ საწინასწარმეტყველოზე ყველა იჯდა. ასეთი ბევრი სხვა მაგალითის მოყვანა შეიძლება. უნდა თუ არა ვინმეს, ჩვენთან სკამები რეალობა იყო ეკლესიებში, დაჯდომაც რეალობა იყო და არც ახლა ამოუშლია ვინმეს წიგნებიდან მათი ხსენება. -------------------- მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა. |
გიორგი |
Jul 18 2007, 06:48 PM
პოსტი
#181
|
მეცნიერი & ხელოვანი ჯგუფი: Members პოსტები: 7,905 რეგისტრ.: 18-November 06 წევრი № 491 |
ციტატა არ დაფიქრებულხართ, რომ სკამი, რომელზეც ეკლესიაში ზიხართ, შეიძლება ნაკურთხი არ იყოს? ან ნაკურთხი იყოს, მაგრამ კათოლიკური წესით, იმიტომ, რომ სკამებს ევროპაში აკეთებენ და ყიდვამდე შესაძლოა აღესრულა მწვალებლური რიტუალი. ციტატა გიო, დავიჯერო სკამები? რატომ წამოგცვივდა თვალები არ იცოდი? -------------------- My Favourites:
Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs. Georgia & Italy, as National Teams. Katie Melua, as a Musician. Stephen Hawking, as a Scientist. 'Contact' (1997), as a Film. 'Don Quixote', as a Novel. Miguel de Cervantes, as a Writer. Ayrton Senna, as F1 Racing Driver. |
k@the |
Jul 18 2007, 06:49 PM
პოსტი
#182
|
იყო და არა იყო რა... ჯგუფი: Members პოსტები: 16,796 რეგისტრ.: 21-May 07 მდებარ.: მყარად მიწაზე წევრი № 1,967 |
რატომ წამოგცვივდა თვალები არ იცოდი? არა! სად წერია ეგ იქნებ მიმითითო. -------------------- --
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't. |
Sotiris |
Jul 18 2007, 06:50 PM
პოსტი
#183
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,567 რეგისტრ.: 3-November 06 წევრი № 382 |
ან ნაკურთხი იყოს, მაგრამ კათოლიკური წესით, იმიტომ, რომ სკამებს ევროპაში აკეთებენ და ყიდვამდე შესაძლოა აღესრულა მწვალებლური რიტუალი. სასწრაფოდ შესადგენია "მწვალებელთაგან შებილწული სკამის განწმედის წესი" -------------------- მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა. |
გიორგი |
Jul 18 2007, 06:53 PM
პოსტი
#184
|
მეცნიერი & ხელოვანი ჯგუფი: Members პოსტები: 7,905 რეგისტრ.: 18-November 06 წევრი № 491 |
არა! სად წერია ეგ იქნებ მიმითითო. სოტირისს ეცოდინება. ღვთისმეტყველებაში ის უფრო ძლიერია. -------------------- My Favourites:
Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs. Georgia & Italy, as National Teams. Katie Melua, as a Musician. Stephen Hawking, as a Scientist. 'Contact' (1997), as a Film. 'Don Quixote', as a Novel. Miguel de Cervantes, as a Writer. Ayrton Senna, as F1 Racing Driver. |
Sotiris |
Jul 18 2007, 06:58 PM
პოსტი
#185
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,567 რეგისტრ.: 3-November 06 წევრი № 382 |
არა! სად წერია ეგ იქნებ მიმითითო. ლატერანის 85-ე "მსოფლიო" კრების პირველ კანონში. -------------------- მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა. |
k@the |
Jul 18 2007, 07:01 PM
პოსტი
#186
|
იყო და არა იყო რა... ჯგუფი: Members პოსტები: 16,796 რეგისტრ.: 21-May 07 მდებარ.: მყარად მიწაზე წევრი № 1,967 |
ლატერანის 85-ე "მსოფლიო" კრების პირველ კანონში. გიო შენ იცი ეგ "მსოფლიო" კრება? მე რაღაც არ მეცნობა მარა არ ვარ დიდად განსწავლული ისედაც. სოტირის რეებს იტყვი ხოლმე -------------------- --
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't. |
გიორგი |
Jul 18 2007, 07:03 PM
პოსტი
#187
|
მეცნიერი & ხელოვანი ჯგუფი: Members პოსტები: 7,905 რეგისტრ.: 18-November 06 წევრი № 491 |
ლატერანის 85-ე "მსოფლიო" კრების პირველ კანონში. კაი, მოვრჩეთ ხუმრობას თორემ ხალხი კითხულობს ვინ იცის მართალი ეგონოთ -------------------- My Favourites:
Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs. Georgia & Italy, as National Teams. Katie Melua, as a Musician. Stephen Hawking, as a Scientist. 'Contact' (1997), as a Film. 'Don Quixote', as a Novel. Miguel de Cervantes, as a Writer. Ayrton Senna, as F1 Racing Driver. |
k@the |
Jul 18 2007, 07:05 PM
პოსტი
#188
|
იყო და არა იყო რა... ჯგუფი: Members პოსტები: 16,796 რეგისტრ.: 21-May 07 მდებარ.: მყარად მიწაზე წევრი № 1,967 |
Sotiris
ეხ, მე მეგონა შენი ნდობა შეიძლებოდა -------------------- --
There are only 10 types of people in the world -- those who understand binary, and those who don't. |
გიორგი |
Jul 18 2007, 07:07 PM
პოსტი
#189
|
მეცნიერი & ხელოვანი ჯგუფი: Members პოსტები: 7,905 რეგისტრ.: 18-November 06 წევრი № 491 |
Sotiris ეხ, მე მეგონა შენი ნდობა შეიძლებოდა აბა, აბა მეც ეგრე მეგონა -------------------- My Favourites:
Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs. Georgia & Italy, as National Teams. Katie Melua, as a Musician. Stephen Hawking, as a Scientist. 'Contact' (1997), as a Film. 'Don Quixote', as a Novel. Miguel de Cervantes, as a Writer. Ayrton Senna, as F1 Racing Driver. |
იოანა |
Jul 18 2007, 09:13 PM
პოსტი
#190
|
აკურთხევს სული ჩემი უფალსა ჯგუფი: Members პოსტები: 3,554 რეგისტრ.: 23-July 06 წევრი № 5 |
ზოგადად დაჯდომა რომ პრივილეგიაა, ეგ საიდან დაასკვენი? არ დამისკვნია, აქედან ავიღე: ციტატა 2) ახლანდელი პრაქტიკით ისე გამოდის, რომ ეპისკოპოსებს და მღვდლებს დასხდომის პრივილეგია ჰქონიათ, ხოლო მრევლი კი უბრალო მასა ყოფილა, რომელიც ფეხზე უნდა იდგეს. რა მოტივით ხდება ასეთი დისკრიმინაცია, გაუგებარია. ციტატა მგონი ვერ გაიგე და ახლიდან გიმეორებ: ყველას თუ სკამი ჰქონდა, მაგას მასიურად ჰქვია სკამის შეტანა თუ გამოკრებილად? რაც შეეხება შუა ეკლესიაში სკამის დადგმას, ჩაცემენტებით არავის ჩაუცემენტებია, რომ 10 საუკუნე გაეძლო და ისე მე ეფთვიმის დროინდელ ივერონში ვერ გადაგიტყორცნი (თან ქალების შეშვება არ შეიძლება) მე გავიგე რომ ყველა ბერ-მონაზონს ქონდა და საერო ხალხს? თუ კი ე.ი გამოდის რომ ის ფორმა ქონდა, რაც კათოლიკურში აქვს. იყო თუ არა ასე საქართველოში? თუ ოდითგანვე კუთხეებში იყო სკამი და ყველას ყოფნიდა? ჯდომა რომ შესაძლებელია წირვა-ლოცვის დროს ვიცი, მაგრამ მთელი ტაძრის დატვირთვა სკამებით და მერხებით ჩემთვის მიუღებელია. -------------------- თავის სახედ და ხატად შექმნა ღმერთმა ადამიანი და ამ არსების უპირველესი დანიშნულებაა თანდათანობით უფროდაუფრო ემსაგვსოს შემქმნელს თავისას...
------------------------------------------------------ იყო და არა იყო რა, ღვთის უკეთესი რა იქნებოდა?! იყო შაშვი მგალობელი, ღმერთი ჩვენი მწყალობელი... ------------------------------------------------------ აზროვნება სულის თვისებაა. |
Sotiris |
Jul 18 2007, 09:55 PM
პოსტი
#191
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,567 რეგისტრ.: 3-November 06 წევრი № 382 |
არ დამისკვნია, აქედან ავიღე: მე მანდ ვგულისხმობ ასე გამოდის პრივილეგია არის დაჯდომა, მე კი ასე არ ვფიქრობ-თქო. შენ ჩემს ციტირებას ახდენ, დაჯდომა პრივილეგია არისო. ეს იგივეა, მე რომ ვთქვა ფილიოკვე ძისგან სულიწმიდის გამომავლობას ნიშნავს, და მერე შენ ჩემი ციტირება მოახდინო, სულიწმიდა ძისგანაც გამოდისო. ციტატა მე გავიგე რომ ყველა ბერ-მონაზონს ქონდა და საერო ხალხს? ერთი ტიპიკონი გვაქვს, ერთი. ციტატა თუ კი ე.ი გამოდის რომ ის ფორმა ქონდა, რაც კათოლიკურში აქვს. იყო თუ არა ასე საქართველოში? ეფთვიმეს ცხოვრება წაიკითხე? ფორმა მე არ ვიცი, ფაქტია კი ისაა, ეკლესიის შუაში იდგა სკამები ივერონში. ისე ამ კათოლიკურს რას შეუჩნდი, რა შუაშია კათოლიკური? თან საგალობლებშიც რატომ არ ავლენ მასეთივე თანმიმდევრულ მიდგომას? ციტატა ჯდომა რომ შესაძლებელია წირვა-ლოცვის დროს ვიცი, მაგრამ მთელი ტაძრის დატვირთვა სკამებით და მერხებით ჩემთვის მიუღებელია. სხვისთვის შეიძლება ისაა მიუღებელი, ეკლესიაში ბევრი ხალხი რომაა. კიდევ სხვისთვის შეიძლება ზოგიერთი ტიპის საკმევლის სუნია მიუღებელი და ა.შ. ამ თემამ ამოწურა საკუთარი შესაძლებლობები, მგონი. -------------------- მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა. |
di_onise |
Jul 19 2007, 12:03 AM
პოსტი
#192
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 3,377 რეგისტრ.: 4-May 07 წევრი № 1,836 |
|
მხევალი ნინო |
Jul 19 2007, 09:15 AM
პოსტი
#193
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
di_onise
ციტატა აბა მეორენაირად შეხედე მაგ სიტყვას... მეორენაირად სულაც არ უნდა ამას შეხედვა ადექითო გეუბნებიან. ლოცვა დაიწყო და ადექითო, იქამდე გინდა იჯექი და გინდა იდექი, ლოცვისთვის უნდა ადგეო,თუმცა რა ტქმა უნდა შემდგომში დაჯდომა შეიძლება, ამას ტიპიკონი ადასტურებს, მაგრამ აქ მნიშნვნელოვანი ერთი რამეა, დაჯდომა შეიძლება და არა სავალდებულოა, თუ ისეთი ძლიერი ხარ, რომ არ გინდა დაჯდომა, მით უფრო წირვა სულ საათნახევარი გრძელდება, ვფიქრობ უმჯობესია ფეხზე იდე, მაგრამ თუ არ შეგიძლია, კვდები, წელკავი გაქვს, როგორც გუჯუნას მეგობარს, უბრალოდ ზარმაცობ ან ახალმისული ხარ შეგილია განსაზღვრულ დროს დაჯდე და დაისვენო, თუმცა მე მიჩვეული ვარ ფეხზე დგომას და დიდად არ მიჩნდება სურვილი დავჯდე, ვჯდები მხოლოდ მაშინ, როცა არ მინდა ლოცვას მოვუსმინო და არა იმიტომ, რომ დავიღალე, ნამეტანი ნაზები ვართ ეს ქართველები. განსაკუთრებით კაცები გვყავს ნაზები თუ ამჩნევთ, უმეტესად კაცები პოსტავენ დაჯსომის მხარდასაჭერად)) არ ვამბობ, რომ არ შეიძლება, არ უნდა დაჯდე ან აშ, შეგიძლია დაჯდე, მაგრამ აქედან გამომდინარე შეგიძლია, რომ არ დაჯდე ხომ ასეა? ხოდა შეხედეთ კაცებს, როგორ უნდათ დაჯდომა , სულ წელკავი აქვთ -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
კანუდოსელი |
Jul 19 2007, 11:20 AM
პოსტი
#194
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 |
di_onise მეორენაირად სულაც არ უნდა ამას შეხედვა ადექითო გეუბნებიან. ლოცვა დაიწყო და ადექითო, იქამდე გინდა იჯექი და გინდა იდექი, და სიბრძნით აღემართენითო - ეს როგორღაა? იქამდეც დგეხარ, მაგრამ არა სიბრძნით? და ეს ბრძნული დგომა როგორია და რითი განსხვავდება არაბრძნული დგომისგან? -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
კანონისტი |
Jul 19 2007, 11:31 AM
პოსტი
#195
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
კანუდოსელი
ციტატა იქამდეც დგეხარ, მაგრამ არა სიბრძნით? და ეს ბრძნული დგომა როგორია და რითი განსხვავდება არაბრძნული დგომისგან? როგორ ზაზა და ხელები უნდა მიატყუპო, თვალები აღაპყრო ზეცად და თავი ოდნავ გადახარო...... უუუპს, კათოლიკური გამომივიდა... -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
კანონისტი |
Jul 19 2007, 11:41 AM
პოსტი
#196
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
კანუდოსელი
ციტატა და სიბრძნით აღემართენითო - ეს როგორღაა? სხვათა შორის, ეს გამოთქმა სლავურ მსახურებაში არის შეცვლილი: ქართულად - სიბრძნით აღემართენით ბერძნულად - σοφία, ορθοί ინგლისურად - wisdom, arise. და სლავურად - премудрость, прости ნეტავ, ეს გამიზნულად არის შეცვლილი??? -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
კანუდოსელი |
Jul 19 2007, 12:11 PM
პოსტი
#197
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 |
ჯდომა რომ შესაძლებელია წირვა-ლოცვის დროს ვიცი, მაგრამ მთელი ტაძრის დატვირთვა სკამებით და მერხებით ჩემთვის მიუღებელია. აქ ჩემთვის, შენთვის და პავლესთვის არ არის მსახურება მარტო და უბედურებაც ისაა, რომ სწორედ ჩვენ "ვწყვეტთ" დღეს, რა იყოს და რა - არა, ეკლესიაში მიუღებელი შენთვის შეიძლება არის მაგრამ ლოცვის წესი სხვაა და ეს წესი ამბობს: აღსდეგინ, სიბრძნით აღემართენით დ.ა.შ. რაც ნიშნავს არა იმას როგორც თანამედროვე "განმმარტებლებშია", რომ გულისყური მოიკრიბეთო მარტო - ისე გულისყური მოკრებილი სულ უნდა გქონდეს და არა მარტო იმ დროს და სლავურად - премудрость, прости სლავური прости - ნიშნავს არა მიტევებას (თანამედროვე ენაზე ლიტურგიის მოწინააღმდეგეების გასაგონად) არამეტ გამართულად დგომას, ამ სიტყვის ეტიმოლოგია დაკავშირებულია სიტყვასთან простой და არა სიტყვასთან прощение -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
გიორგი |
Jul 19 2007, 12:23 PM
პოსტი
#198
|
მეცნიერი & ხელოვანი ჯგუფი: Members პოსტები: 7,905 რეგისტრ.: 18-November 06 წევრი № 491 |
აქ ჩემთვის, შენთვის და პავლესთვის არ არის მსახურება მარტო... გასაგებია, მაგრამ ტექნიკურ პრობლემაზე რას იტყოდი? ტაძარში მერხების დამონტაჟებით ტაძრის ტევადობა შემცირდება დაახლოებით 3-ჯერ, რაც რეალურად გამიწვევს იმას, რომ მრევლის ნაწილი არამც თუ დამდგარი მოუსმინეს მსახურებას არამედ დამდგარიც და ტაძრის გარეთაც. (ისედაც თითქმის ყველა ტაძარი გადავსებულია და მრევლის გარკვეულ ნაწილს საკმაოდ ხშირად გარეთ უხდება დგომა) გარდა ამისა მერხების მონტაჟი დახურავს ტაძრის სივრცესაც იქნება რა რიგებად განლაგებული. იმისათვის, რომ ტაძარში მეტ ნაკლები სივრცითი თავისუფლება იგრძნობოდეს, რათა პრობლემა არ გახდეს მოძრაობა, ხატებამდე მისვლა და ა.შ. საჭირო გახდება მერხებს შორის გარკვეული გასასვლელების, რიგებს შორის სივრცის დატოვება და ა.შ. ამის რეალური შედეგი იქნება ის რომ მრევლის უმეტესობა დარჩება ტაძრის გარეთ ან ავტობუსში დაგვიანებული ამსვლელივით იდგება რიგებსა და მერხებს შორის. აქედან ერთადერთი გამოსვალი ისაა რომ აშენდეს ბევრი ტაძარი, იმდენჯერ მეტი რამდენჯერაც ტევადობა შემცირდება, ამის საშუალება კი ჩვენთან არაა. მერხებზე სხედან კათოლიკები და ბერძნები, რომელთა სახელმწიფოებშიც ეს პრობლემა ადრევე გადაწყდა მატერიალურად მდიდარი ეკლესიის გამო, რომელმაც ტაძრები მრევლის რაოდენობასთან ოპტიმიზაციაში მოიყვანა ისე, რომ ღვთისმსახურების დროს დაჯდომა შეძლებოდათ. -------------------- My Favourites:
Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs. Georgia & Italy, as National Teams. Katie Melua, as a Musician. Stephen Hawking, as a Scientist. 'Contact' (1997), as a Film. 'Don Quixote', as a Novel. Miguel de Cervantes, as a Writer. Ayrton Senna, as F1 Racing Driver. |
catherina_10 |
Jul 19 2007, 12:37 PM
პოსტი
#199
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 847 რეგისტრ.: 2-May 07 წევრი № 1,816 |
"არსებობენ ადამიანები, რომლებიც საყოველთაო სიკეთით კი არა, არამედ - ერთმანეთის კრიტიკით არიან დაკავებულნი. ადამიანი ვიღაც სხვას მეტად აკვირდება, ვიდრე - საკუთარ თავს. ის ელოდება, რას იტყვის და დაწერს მისი ოპონენტი, რომ ამის შემდეგ უმოწყალო დარტყმა მიაყენოს მას. მაშინ როცა, თვითონ რომ გამოეთქვა იგივე აზრი, მაშინ იგი თავის მსჯელობას წმ. წერილიდან და წმ. მამათა ნაშრომებიდან არაერთი დამოწმებით განამტკიცებდა. ასეთი ადამიანის მიერ აღსრულებული ბოროტება დიდია იმიტომ, რომ, ერთის მხრივ, იგი უსამართლოდ ექცევა მოყვასს, მეორეს მხრივ კი, ამცირებს მორწმუნეთა თვალში. უფრო მეტიც: ასეთი ადამიანი ხშირად აცდუნებს სუსტი ადამიანების სულებს და მათში ურწმუნოებას თესავს. ზოგიერთი, იმისათვის, რომ თავისი ბოროტება გაამართლოს, სხვებს ამხელს და არა - საკუთარ თავს, სპეკულანტობს სახარების სიტყვებით - „უთხარ კრებულსა“ და შიდა საეკლესიო პრობლემების მთელი ქვეყნის განსახილველად სამარცხვინოდ გამოფენს. ყველა კუთხეში გაჰყვირის იმას, რაზედაც ლაპარაკი არ შეიძლება. დაე, ამ ადამიანებმა საკუთარი მცირე ეკლესიიდან - ოჯახიდან ან მონაზვნური საძმოდან დაიწყონ და თუ კიდევ მოესურვებათ ეს - უკვე შემდეგ განაქიქონ დედა ეკლესია. მე მგონია, რომ კეთილი შვილები არასოდეს არ დაუწყებენ დედას რაიმეში დადანაშაულებას."
მამა პაისი მთაწმინდელი es zogzogiertebs gamoadgebaT |
გიორგი |
Jul 19 2007, 12:38 PM
პოსტი
#200
|
მეცნიერი & ხელოვანი ჯგუფი: Members პოსტები: 7,905 რეგისტრ.: 18-November 06 წევრი № 491 |
და სიბრძნით აღემართენითო - ეს როგორღაა? საერთოდ რომ ღვთისმსახურების დროს დაჯდომა შეიძლება ამაზე არც უნდა იყოს დავა. (შეიძლება კი არა სასურველიცაა), მაგრამ დღევანდელ დღეს საქართველოში ამის გაკეთება წარმოუდგენლად მიმაჩნია. ჯერ ერთი ტექნიკური პრობლემა, რაც ძალიან სერიოზულია (ზემოთ მიწერია) და მერეც მეორე, ეს სკამები შეიძლება გახდეს ერთგვარი სამუსაიფო ადგილი ქართული მენტალიტეტიდან გამომდინარე, რადგან აამაღლებს ტაძარში კომფორტის ხარისხს და კიდევ უფრო გააუბრალოებს ისედაც გაუბრალოებეულ ტაძარში ყოფნის განცდას. -------------------- My Favourites:
Dinamo Tbilisi & Real Madrid, as Football Clubs. Georgia & Italy, as National Teams. Katie Melua, as a Musician. Stephen Hawking, as a Scientist. 'Contact' (1997), as a Film. 'Don Quixote', as a Novel. Miguel de Cervantes, as a Writer. Ayrton Senna, as F1 Racing Driver. |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 6th June 2024 - 06:51 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი