![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
saria-giorgi |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 407 რეგისტრ.: 4-July 07 მდებარ.: q.walenjixa წევრი № 2,386 ![]() |
რა არის მწვალებლობა და დღეს რა სახით ვრცელდება?
-------------------- [indent]undefined[/indent] [size=7]"შეიძლება ღმერთი გწამდეს,სამებაც აღიარო და ამავე დროს სახარებაც იქადაგო,მაგრამ ცხონება ეკლესიის გარეშე არ არსებობს."[/size][size=7]
|
![]() ![]() |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
saria-giorgi
საერთოდ, კანონიკური ნორმებით არსებობს "აკრიბიისა" და "იკონომიის" წესი. რას გულისხმობს თითოეული მათგანი? უპირველესად, ორივე წარმოადგენს საეკლესიო კანონის გამოყენების პირობას. აკრიბია ეწოდება კანონის გამოყენებას ნებისმიერ შემთხვევაში, მიუხედავად რთული თუ არაორდინალური სიტუაციისა, ხოლო იკონომია - საეკლესიო კანონისაგან გადახვევას გარკვეული გარემოებების გათვალისწინებით როგორც წესი, იმ კანონებზე, რომლებიც დოგმატურ საკითხებს ეხება, გამოიყენება აკრიბიის წესი, ანუ კანონი მოქმედებს ნებისმიერ შემთხვევაში. დანარჩენ სხვა სიტუაციაში შეიძლება გამოიყენებულ იქნეს კანონიკური იკონომია მაგალითად, საერო პირის მიერ ადამიანის მონათვლის უფლება, არამართლმადიდებელზე ჯვრისწერის უფლება, ხელდების გარეშე პირის საკურთხეველში შეშვება და სხვა მრავალი წარმოადგენს კანონიკური იკონომიის მაგალითს. მსოფლიო პატრიარქის მიერ არამართლმადიდებლური, მაგრამ სამოციქულო ეკლესიების იერარქთა პატივით დახვედრა და მსახურებაზე დასწრების უფლების მიცემა, აგრეთვე თანალოცვა, წარმოადგენს კანონიკურ იკონომიას და იგი არ ეწინააღმდეგება სჯულს, ვინაიდან მისი მიზანია არამართლმადიდებელთა ეკლესიის წიაღში დაბრუნება მით უმეტეს, როცა რომის ეკლესია არავის უცვნია მწვალებლურად (!) -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 15th July 2025 - 07:08 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი