IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> ღვთისმეტყველება და ეკლესიოლოგია
კანუდოსელი
პოსტი Nov 6 2006, 03:39 PM
პოსტი #1


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



მოკლედ ახლა წამოიჭრა ერთ ფორუმელთან გარკვეული კითხვა, არის თუ არა ღვთის მადლი არა მართლმადიდებელ თემებში, თი ისინი საერთოდ მოკლებულნი არიან ყოველგვარ მადლს.

მე როგორც წარმომიდგენია, ეს არ არის ასე მარტივად გადასაწყვეტი, რადგან როდესაც ვიღებთ სხვადასხვა თემის არამართლმადიდებლებს, გათვალისწინებით კონკრეტული თემისა, მიღების წესიც სხვადასხვაა, მაგალითად კათოლიკებს იგივე რუსეთის ეკლესია არ იღებს არც ნათლობით, არც მირონცხებით და თუ მღვდელლია ქიროტონიის გარეშე. ჩვენთანაც იგივე წესია, თავად ვარ ერთი ყოფილი კათოლიკეს ნათლია...მისი გადმოსვლლის რიტუალი იყო მხოლოდ ლოცვების კრებული, არანაირი ნათლობა და სხვა საიდუმლო.

თუ მართალია ის, რომ იქ არანაირი ნათლობა არ არის, მაშინ როგორც კვიპრიანე კართაგენელი ამბობდა მათეული ნათლობა სიბინძურით განბანა არისო, მაშინ ბუნებრივია რომ გადმოსვლის დროს უნდა მოინათლნენ, რასაც თავად წმ. კვიპრიანე აკეთებდა, მაგრამ საქმე იმაშია რომ ეკლესიამ ეს წესი არ მიიღო ზოგად საყოველთაო წესად...ზემოთ მოვიყვანე ერთი მცირე მაგალითი ამისა.

ე.ი. გამოდის რომ, როდესაც არ ვნათლავტ და არანაირ წესს არ ვუტარებთ გადმოსვლისას ადამიანს-ვაღიარებთ იმ თემში შესაბამისი საიდუმლოს არსებობას.

ჯერ ეს იყოს

იმედია ანათემაზე გადაცემები და მსგავსი რამე არ დამემუქრება biggrin.gif

მნათე რას იჭყიტები...ანათემის ტექსტს თუ ადგენ ჩემზე, მე უკვე მაქვს, მოგაწვდი biggrin.gif


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
გამოხმაურებები
დათიკო
პოსტი Nov 8 2006, 12:25 AM
პოსტი #2


დათიკო
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 3,383
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: ვეიკი
წევრი № 10



კანუდოსელი
აი ასეთი აბზაცი ვიპოვე მაგ ტექსტში

To summarize the material presented on this subject we will say that in ancient times the Russian Church did not re-baptize the Latins who converted to Orthodoxy. Re-baptism was introduced for a brief period (from 1620 to 1667) as a result of those horrors that the Russian Church and the Russian people experienced from the Latins and from Catholic Poland during the Time of Troubles. Since 1667 — with respect to the Latins, and from 1718 — with respect to Lutherans and Calvinists, the law for re-baptism was repealed once and for all. Concurring with the views of our prominent theologians, the Russian Orthodox Church’s legislation followed that tradition and the rite for the reception of non-Orthodox into the Orthodox Church was established. These views and these laws were distinguished by the humane and tolerant principles that were characteristic of the Russian Church. Where there is Truth, there will be strength and magnanimity. O, how marvelous is our great and wise Russian Church!

სადაც საუბარია მიზეზზე, თუ რატომ არ ნათლავდნენ რუსები კათოლიკებს.

These views and these laws were distinguished by the humane and tolerant principles that were characteristic of the Russian Church.
ჰუმანურობა და ტოლერანტობა - აი მათი მიზეზი.
არაა ჩემი განსასჯელი თუ რამდენად მართებულია მათი ქმედება. თუმცა ფაქტი ერთია, რომ მართლმადიდებლური წესით ეს ასე არ უნდა ყოფილიყო.
ამავე დროს არასანიშნავია რომ რუსული ეკლესია ამას იმიზეზებს მათი პოლიტიკურიმ, თუ სხვა სიტუაციიდან გამომდინარე, რაც არ ნიშნავს იმას რომ ეს სხვა ეკლესიებზეც უნდა გავრცელდეს.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sotiris
პოსტი Nov 9 2006, 10:28 PM
პოსტი #3


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,567
რეგისტრ.: 3-November 06
წევრი № 382



დათიკო

აგერ არის მამა გიორგი დრაგასის მოხსენება საკითხის (ლათინთა ეკლესიაში მიღების წესის) ისტორიულ მხარეზე. საღმრთისმეტყველო მხარეზე გარკვეული ინფორმაცია არის მოცემული ნაფპაკტოსის მიტროპოლიტის იეროთეოსის (ელადის ეკლესია) სტატიაში. ეკლესიას რომ სჯეროდეს მწვალებელთა საიდულოებები ქმედითია per se (ან ავგუსტინეს აზრით ქმედითი კია, მაგრამ მაცხოვნებელი არ არის, პირიქით დასასჯელადაა), მაშინ მწვალებლების (იგივე ლათინების) ხელახლა მონათვლის შემთხვევებიც აღარ გვექნებოდა, რადგან ეს პირდაპირ ეწინააღმდეგება მრწამსს ("აღვიარებ ერთსა ნათლისღებასა") და ხელმეორე ნათლობები რომ წმიდათა მამათა მიერ არის დაგმობილი, ჩემზე უკეთაც უწყით.


--------------------
მძიმეწონოსანთა კატეგორია.
ქარის წისქვილებს არ ვებრძვი, კომერციულ საქმიანობაში ვიყენებ მხოლოდ: ქატო იქა, ფქვილი აქა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
კანუდოსელი
პოსტი Nov 10 2006, 04:38 AM
პოსტი #4


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8,829
რეგისტრ.: 2-November 06
მდებარ.: კანუდოსი
წევრი № 374



ოდნავ შევეხები უფრო ვრცლად იგივე საკითხს.

საქმე იმაშია რომ ეკლესიის ცხოვრებაში ვლლინდება გარკვეულ წილად მისი საკრამენტალური მხარე და ამიტომ მისი უგულვებელყოფა არაფრის დდებით არ შეიძლება.

წმ. კვიპრიანე ამბობს, რომ ნათლობა ერეტიკოსთა არის სიბინძურით განბანვა, და ლოგიკურად ასკვნის, რომ მათი მონათვლა აუცილებელზე აუცილებელია. მაგრამ საქმე სწორედ იმაშია, რომ მისი რიგორიზმი, უპირობო აკრიბია ეკლესიამ არ მიიღო და როგორც უკვე აღვნიშნე, ვინაიდან ეკლესიის ცხოვრებაში ვლინდება მისი საკრამენტალური მხარე-ე.ი. ეს უცნაური "წინააღმდეგობა" ღვთისმეტყველებისა და არანაკლებ მნიშვნელოვანი-ეკლესიის ლოცვითი პრაქტიკისა, არის უმნიშვნელოვანესი მომენტი, რომელიც კი არ ხსნის პრობლემას, არამედ პრობლემას წარმოაჩენს.

მსოფლიო საეკლესიო კრებით დადგენილი წესი მიღებისა შეიცავს ზღვა მასალას. ერთი ხელაღებით თქმა, რომ თუ ერეტიკოსებში მადლი არსებობს, მაშინ მათი მონათვლა დარღვევაა მრწამსისა (ერთხელ ნათლისღება) არის პრობლემის ნახევრად წარმოჩენა, რადგან ჯერ ერთი მიღების წესი იმიტომ არის რამდენიმე, რომ ერეტიკოსებიც განსხვავდებიან, მეორეც-არსებობს პრობლემის მეორე ნახევარი: უამრავი შემთხვევა, როდესაც მიიღებიან მწვალებლები უნათლავად...ამ ორივე მაგალითის ჩვენება ნიშნავს, რომ პრობლემა არსებობს და არა, რომ პრობლემა გადაჭრილია.

ახლა მოდის არა მართლმადიდებელი, მას არ ვნათლავთ...ისმის კითხვა: რა უფლება გვაქვს არ მოვნათლოთ, თუ ის სრული წარმართია და რადგან ასეთი შემთხვევები არსებობს პრაქტიკაში და არა ერთი (ათასობით ერეტიკოსი ასირიელი ადამიანი ვინც გადმოვიდა რუსეთის ეკლესიაში-ეკლესიამ მიიღო: ყოველგვარი ნათლობის,მირონცხების გარეშე) და რადგან ეკლესიის ცხოვრებაში საკრამენტალური მხარე ვლინდება, საქმე გვაქვს სერიოზულ პრეცენდენტთან: ან რუსეთის ეკლესიამ დიდად შესცოდა, ვინაიდან არ მონათლა და ვიცით, რომ ვინც არ იშვება...ვერ შევა სასუფეველში, ამიტომ შესცოდა დიდად-თან მე მარტო მოსკოვის საპატრიარქოს მაგალითი მოვიყვანე, არის მრავალი სხვაც, მოკლედ ეკლესიამ ამ ადამიაენბს არ მისცა შანსი გადარჩენის, არ მონათლა, ე.ი. არაპირდაპირ დაღუპა. ამ ტუპიკიდან გამოსავალი (თუ აქედან გამოსავალი არის სხვაგვარიც , ვიმსჯელოთ...ძალიან მაინტერესებს) მე მეჩვენება ის, რომ ერეტიკოსებიც განსხვავდებიან ერთმანეთში თავისი არსით ანუ როგორც ბასილი დიდი ამბობს:

1. არიან უკიდურესი ერეტიკოსები, რომლებიც სრულიად განერიდნენ ეკლესიას და მათი მონათვლა აუცილებელია
2. სქიზმატიკოსნი და მათ ვიღებთ უნათლავად და აქვე დასძენს: ვინაიდან ისინი ჯერ კიდევ არ არიან უცხონი ეკლესიისთვის
3. ცალკე საკურთხევლის ამგებნი-ასეთებს ვიღებთ სინანულითო

აი ეს ჩამონათვალლი ნიშნავს, რომ ერესშიც არის განსხვავება და თანაც ძალიან დიდი.
ჯერ ეს იყოს

და ის სიტყვა, მეორე მუხლში: არ არიან უცხონი ეკლესიისთვის-მიანიშნებს საკრამენტალური თვალსაზრისით არა-უცხოობას, წინააღმდეგ შემთხვევაში, მას გავლენა არ უნდა ქონდეს თავად მიღების საკრამენტალურ წესზე.


--------------------
ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს.
ბყკ :-)
ბ - ბუდისტ
ყ - ყრმათა
კ - კავშირი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში
კანუდოსელი   ღვთისმეტყველება და ეკლესიოლოგია   Nov 6 2006, 03:39 PM
mnate   თუ ნათლია ხარ, ბუნ...   Nov 6 2006, 03:48 PM
კანუდოსელი   ჩემთვის გაუგებარი...   Nov 6 2006, 03:52 PM
გუჯა   მე როგორც წარმომი...   Nov 6 2006, 08:36 PM
კანუდოსელი   რამდენადაც მე ვიც...   Nov 6 2006, 10:34 PM
mnate   ნდააა :D იოანე დამას...   Nov 6 2006, 08:41 PM
mnate   სად? :D   Nov 6 2006, 10:43 PM
tat-ia   მე როგორც ვიცი, არა...   Nov 6 2006, 10:51 PM
კანუდოსელი   მოკლედ შევეცდები გ...   Nov 7 2006, 02:50 AM
კანუდოსელი   სოლომონ მეც ეგ მაი...   Nov 13 2006, 08:07 PM
solomony   ამ ყველაფერზე მცოდ...   Nov 7 2006, 03:15 AM
კანუდოსელი   ამ ყველაფერზე მცო...   Nov 7 2006, 03:17 AM
mnate   აი დანაპირები ბორო...   Nov 7 2006, 06:10 PM
დათიკო   კანუდოსელი ასეთი ...   Nov 7 2006, 10:17 PM
დათიკო   ჩვენი ეკლესიის დამ...   Nov 7 2006, 10:35 PM
კანუდოსელი   დიდი მადლობა გამოხ...   Nov 7 2006, 10:59 PM
დათიკო   კანუდოსელი უცნაურ...   Nov 7 2006, 11:18 PM
კანუდოსელი   ანუ, ყველა კათოლიკ...   Nov 7 2006, 11:24 PM
დათიკო   კანუდოსელი ეგ ნამ...   Nov 7 2006, 11:47 PM
კანუდოსელი   [b]კანუდოსელი ეგ ნა...   Nov 8 2006, 12:00 AM
დათიკო   კანუდოსელი აი ასეთ...   Nov 8 2006, 12:25 AM
Sotiris   დათიკო აგერ არის მ...   Nov 9 2006, 10:28 PM
კანუდოსელი   ოდნავ შევეხები უფრ...   Nov 10 2006, 04:38 AM
დათიკო   შემდეგ თავში კი ვკ...   Nov 8 2006, 12:58 AM
კანუდოსელი   შემდეგ თავში კი ვკ...   Nov 8 2006, 11:13 PM
კანონისტი   კანუდოსელი სხვათ...   Nov 9 2006, 11:53 AM
k.k.   კანუდოსელი სულიერ...   Nov 9 2006, 09:25 PM
კანუდოსელი   კანუდოსელი სულიე...   Nov 13 2006, 10:24 PM
KAIROS   დავამატებდი ერთ გა...   Nov 10 2006, 02:50 PM
კანუდოსელი   კაიროსი კაიროს ძ...   Nov 10 2006, 03:35 PM
k.k.   კაიროს ძმაო, დაკონ...   Nov 11 2006, 08:52 PM
KAIROS   მაშინ დავაზუსტოთ : 1...   Nov 11 2006, 01:23 PM
კანუდოსელი   მაშინ დავაზუსტოთ : ...   Nov 11 2006, 06:39 PM
KAIROS   კი მაგრამ, მე ხომ ნ...   Nov 11 2006, 08:56 PM
კანუდოსელი   კი მაგრამ, მე ხომ ნ...   Nov 12 2006, 09:38 PM
დათიკო   Sotiris რა იყო შე კაცო, ი...   Nov 11 2006, 11:08 PM
Irine   ხშირად მომისმენია:...   Nov 12 2006, 05:52 PM
კანუდოსელი   ხშირად მომისმენია...   Nov 12 2006, 09:22 PM
Irine   უკაცრავად ირინე, მ...   Nov 15 2006, 02:19 PM
solomony   1)მართლმადიდებლობ...   Nov 12 2006, 06:23 PM
კანუდოსელი   1)მართლმადიდებლობ...   Nov 12 2006, 09:10 PM
solomony   იქნებ წყარო მიუთი...   Nov 12 2006, 09:23 PM
კანუდოსელი   იქნებ წყარო მიუთი...   Nov 12 2006, 09:52 PM
solomony   მე 3 ვარიანტი თუ ნა...   Nov 12 2006, 09:53 PM
კანუდოსელი   მე 3 ვარიანტი თუ ნა...   Nov 12 2006, 09:56 PM
solomony   რუსეთის ეკლესიისა...   Nov 12 2006, 09:58 PM
კანუდოსელი   რუსეთის ეკლესიისა...   Nov 12 2006, 10:00 PM
solomony   მესამე ვარიანტში ...   Nov 12 2006, 10:14 PM
დათიკო   კანუდოსელი ძალიან...   Nov 13 2006, 04:36 PM
კანუდოსელი   ძალიან მეეჭვება რ...   Nov 13 2006, 06:54 PM
კანუდოსელი   «Повели вознестися Дарам ...   Nov 15 2006, 05:25 PM
solomony   კანუდოსელ მე ვიკით...   Nov 13 2006, 07:50 PM
დათიკო   კანუდოსელი შენს მ...   Nov 13 2006, 08:43 PM
KAIROS   კანუდოსელის მთელ...   Nov 13 2006, 09:09 PM
კანუდოსელი   მე მაინც მომხრე ვა...   Nov 17 2006, 03:22 AM
solomony   ერთადერთი მხოლოდ კ...   Nov 13 2006, 10:41 PM
KAIROS   ერთადერთი მხოლოდ ...   Nov 14 2006, 06:36 PM
თამარი   კოცონი... კოცონი გ...   Nov 14 2006, 06:43 PM
solomony   ბატონო KAIROS როგორც ა...   Nov 14 2006, 09:29 PM
კანუდოსელი   ბატონო [b]KAIROS როგორც ...   Nov 15 2006, 04:06 AM
დათიკო   კანუდოსელი მგონი ...   Nov 15 2006, 03:17 PM
solomony   http://orthodoxy.wanex.net/apologetika/kat...khil...   Nov 15 2006, 03:38 PM
დათიკო   solomony მართლაც დამავ...   Nov 15 2006, 03:58 PM
კანუდოსელი   ვფიქრობ, რომ სულ სხ...   Nov 15 2006, 04:16 PM
solomony   კითხვები,კითხვები....   Nov 15 2006, 04:22 PM
კანუდოსელი   კითხვები,კითხვები...   Nov 15 2006, 04:33 PM
დათიკო   თუ მონათლულია კათ...   Nov 15 2006, 04:38 PM
დათიკო   საინტერესო სტატია...   Nov 15 2006, 05:03 PM
კანონისტი   კათოლიკეები სწორე...   Nov 15 2006, 05:06 PM
solomony   http://orthodoxy.wanex.net/apologetika/kat...khile...   Nov 15 2006, 08:34 PM
კანუდოსელი   http://orthodoxy.wanex.net/apologetika/kat...khil...   Nov 15 2006, 08:39 PM
KAIROS   კამათში მონაწილეო...   Nov 16 2006, 02:47 AM
კანუდოსელი   კათოლიკები არის ს...   Nov 16 2006, 03:09 AM
შოთა   ოპტიკების შეზღუდ...   Nov 16 2006, 03:02 AM
KAIROS   ოპტიკების შეზღუდვ...   Nov 16 2006, 04:30 PM
დათიკო   KAIROS ერეტიკოსები არ...   Nov 16 2006, 03:40 AM
კანონისტი   კანუდოსელი გეთანხ...   Nov 16 2006, 12:12 PM
დათიკო   კანონისტი ეკლესიი...   Nov 16 2006, 04:53 PM
KAIROS   ვაგრძელებ ჩემს აქ ...   Nov 16 2006, 05:26 PM
კანონისტი   დათიკო პაპის ცხად...   Nov 16 2006, 05:46 PM
კანუდოსელი   კანონისტ და დათიკო...   Nov 16 2006, 05:49 PM
კანონისტი   კანუდოსელი მართალ...   Nov 16 2006, 05:52 PM
დათიკო   კანუდოსელი დიდი ს...   Nov 16 2006, 07:03 PM
KAIROS   აი აქ კი ძალიან დიდ...   Nov 16 2006, 07:23 PM
solomony   არაფერი დიდი ძიებ...   Nov 17 2006, 12:56 AM
დათიკო   solomony იქნებ გვითხრა ...   Nov 17 2006, 12:59 AM
KAIROS   მე მსგავსი არაფერი...   Nov 17 2006, 01:07 AM
solomony   RE: ღვთისმეტყველება და ეკლესიოლოგია   Nov 17 2006, 01:10 AM
KAIROS   :) ვიცი, ერთერთი ბან...   Nov 17 2006, 01:43 PM
კანუდოსელი   მაინც რატომ იყო გა...   Nov 17 2006, 03:33 PM
კანუდოსელი   ჩიხი აქაც არის მაშ...   Nov 17 2006, 07:44 PM
კანუდოსელი   მაინც რატომ იყო გა...   Nov 17 2006, 07:58 PM
კანუდოსელი   მცირე დამატება,აქ ...   Nov 17 2006, 08:09 PM
დათიკო   კანუდოსელი ეს ვერ ...   Nov 17 2006, 08:15 PM
კანუდოსელი   კანუდოსელი ეს ვერ ...   Nov 17 2006, 08:37 PM
დათიკო   კანუდოსელი ხო, ეხლ...   Nov 17 2006, 09:58 PM
KAIROS   გასაგებია, შენ ამბ...   Nov 17 2006, 11:23 PM
კანუდოსელი   გასაგებია, შენ ამბ...   Nov 17 2006, 11:28 PM
mnate   [კანონი 7. მწვალებელ...   Nov 22 2006, 02:16 PM
კანონისტი   გუშინ ვეცნობოდი ნო...   Nov 22 2006, 02:32 PM
3 გვერდი V  1 2 3 >


Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 19th June 2025 - 02:42 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი