![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
მოკლედ ახლა წამოიჭრა ერთ ფორუმელთან გარკვეული კითხვა, არის თუ არა ღვთის მადლი არა მართლმადიდებელ თემებში, თი ისინი საერთოდ მოკლებულნი არიან ყოველგვარ მადლს.
მე როგორც წარმომიდგენია, ეს არ არის ასე მარტივად გადასაწყვეტი, რადგან როდესაც ვიღებთ სხვადასხვა თემის არამართლმადიდებლებს, გათვალისწინებით კონკრეტული თემისა, მიღების წესიც სხვადასხვაა, მაგალითად კათოლიკებს იგივე რუსეთის ეკლესია არ იღებს არც ნათლობით, არც მირონცხებით და თუ მღვდელლია ქიროტონიის გარეშე. ჩვენთანაც იგივე წესია, თავად ვარ ერთი ყოფილი კათოლიკეს ნათლია...მისი გადმოსვლლის რიტუალი იყო მხოლოდ ლოცვების კრებული, არანაირი ნათლობა და სხვა საიდუმლო. თუ მართალია ის, რომ იქ არანაირი ნათლობა არ არის, მაშინ როგორც კვიპრიანე კართაგენელი ამბობდა მათეული ნათლობა სიბინძურით განბანა არისო, მაშინ ბუნებრივია რომ გადმოსვლის დროს უნდა მოინათლნენ, რასაც თავად წმ. კვიპრიანე აკეთებდა, მაგრამ საქმე იმაშია რომ ეკლესიამ ეს წესი არ მიიღო ზოგად საყოველთაო წესად...ზემოთ მოვიყვანე ერთი მცირე მაგალითი ამისა. ე.ი. გამოდის რომ, როდესაც არ ვნათლავტ და არანაირ წესს არ ვუტარებთ გადმოსვლისას ადამიანს-ვაღიარებთ იმ თემში შესაბამისი საიდუმლოს არსებობას. ჯერ ეს იყოს იმედია ანათემაზე გადაცემები და მსგავსი რამე არ დამემუქრება ![]() მნათე რას იჭყიტები...ანათემის ტექსტს თუ ადგენ ჩემზე, მე უკვე მაქვს, მოგაწვდი ![]() -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
![]() ![]() |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ციტატა ისე ეს საკითხი ასე ერთი ხელაღებით რომ ამოუხსნია სოლომონის ნაცნობ მღვდელს, ალბათ იმ დროს საფლავში ტრიალებდნენ: მიტროპოლიტი სერგი, იოანე მეიენდორფი,გიორგი ფლოროვსკი და მრავალი სხვა ![]() მისმინე ხელდასხმაში შეიძლება ვიფიქროთ, რომ მხოლოდ ეს ნათლობის მადლი მიენიჭებათ? მაინც რატომ იყო განსხვავება კათოლიკეს და წარმართის მოქცევას შორის? ნათლობის ფაქტობრივი ძალა ანუ შესრულება-შევსება, მოქცევის შემდეგ ხდება მგონი, თორემ ნათლობის მაცხოვნებლობაც უნდა დავუშვათ, ჩიხი აქაც არის მაშინ რასაც ამბობ წარმართმაც და კათოლიკემაც, რომ ერთი და იგივე წესით, სწორი ფორმულირებით, მონათლოს ადამიანი, მაშინ ამ ადამიანის მართლმადიდებლობაზე მოქცევისას რატომ უნდა მოინათლოს თავიდან წარმართის მონათლული და კათოლიკეს არა? თუმც, ახლა ხშირად კათოლიკეც კი ინათლება, მაგრამ რახან პრეცედენტი არსებობს, ნიშნავს, რომ მას თავისი განმარტებაც ჰქონდა და ექნება კიდეც ( რადგან ზოგი ეკლესია ამ წესს დღესაც ინარჩუნებს), მგონი ეს იყო პრობლემა... ძნელი საკითხია, თუ იმ წიგნმაც არ გვიშველა ( რა ვქნა არა მაქვს რაღაც დიდი იმედი და... ![]() ![]() -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#3
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
მაინც რატომ იყო განსხვავება კათოლიკეს და წარმართის მოქცევას შორის? ნათლობის ფაქტობრივი ძალა ანუ შესრულება-შევსება, მოქცევის შემდეგ ხდება მგონი ამაზე გეტყვი, რომ სწორედ ეგაა გაუგებარი, რისთვის ვაწესებთ იკონომიას გარეგნული ფორმისადმი კათოლიკებისთვის და წარმართებისთვის-არა. შენი არგუმენტი იყო, რომ იქ ხელდასხმა არის უწყვეტიო,მაგრამ ნახე ჩემი პოსტი კარგად, ეგ მიდგომა მიგიყვანს იქამდე, რომ იძულებული ხარ ან საკრამენტულობა აღიარო (მაშინ წინააღმდეგობაში ვარდები-ნათლობის საკრამენტი არ არის და ხელდასხმის არის...ძალიან მეეჭვება) ან ქიროტონიის მხოლოდ გარეგნული ფორმა, და აქაც მოგიყვანე ჩემი ექსპერიმენტის მოდიფიკაცია: რომ დაასხან ხელი წარმათებმა მეორე წარმართს სრული წესით, და მერე იმ ხელდასხმულმა მონათლოს მეორე, იმ მეორეს კი მართლმადიდებელი ეკლესია ცხადია გადანათლავს-არ შეხედავს რა ზუსტ ფორმას ნათლობისა. მაშინ რა ხელდასხმის ჯაჭვზეა ლაპარაკი, თუ ორივეს (საკრამენტულს და გარეგნულს) მიყავხარ წინააღმდეგობამდე? კიდევ ერთი საინტერესო წინააღმდეგობა: კათოლიკების უნათლავად და ასევე უმირონცხებოდ მიღებისას (იგივე რუსეთის მაგალითი) როგორ შეათავსებ ორი საიდუმლოების გარეგნულ ფორმაზე დაყრდნობით ძალის მიცემას მართლმადიდებელ ეკლესიაში გადმოსვლისას ერთ რიტუალში? სად გაგონილა ნათლობის მადლი და მირონცხების მადლი გადასცე ასეთი უცნაური გზით? ეს ძალიან არასერიოზული მიდგომაა მგონი-ვიცი, რომ ამ აზრზე არის უმეტესი აკრიბიის მოყვარული ადამიანი,მაგრამ ისიც გასათვალისწინებელია, რომ ასეთ უჩაურ მეთოდზე არ საუბრობენ წმინდანები არსაც, მოყოლებული პირველლი საუკუნეებიდან თითქმის ჩვენამდე. -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 19th June 2025 - 02:25 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი