განხეთქილებიდან განხეთქილებამდე, კათოლიციზმიდან პროტესტანტიზმამდე |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
განხეთქილებიდან განხეთქილებამდე, კათოლიციზმიდან პროტესტანტიზმამდე |
KAIROS |
Dec 12 2007, 02:53 PM
პოსტი
#21
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
XI ს.ის მეორე ნახევრიდან ვიდრე XV ს.ის საუკუნის მეორე ნახევარამდე, დროის ამ არცთუისე დიდ პერიოდში ქრისტიანულმა ეკლესიამ უზარმაზარი დანაკლისი განიცადა, მოხდა პირველი დიდი განხეთქილება, და შემდეგ უკვე განხეთქილებაში მოხდა ისევ ახალი განხეთქილება, ეს მოვლენები, ასეთუისე ყველასათვის ცნობილია, მაგრამ თემის დანიშნულება არის ჩავუღრმავდეთ ამ საკითხს, მოვძებნოთ და შევაგროვოთ ლიტერატურა ამ თემაზე, ობიექტურად ვნახოთ, მაინც რა ხდებოდა იმ შავბნელ საუკუნეებში, აღმოსავლეთს პოლიტიკური პრობლემა აქვს, აქ ბიზანტია ეცემა, იქ ქრისტიანობა ქუცმაცდება, რას ფიქრობენ თავად განხეთქილების ავტორები? ვინ იყვნენ ისინი? ვინ იყო ვიკლიფი, ჰუსი, სავონაროლა, ლუთერი, კალვინი? რა ბულები გამოსცა პაპურმა რომმა, მოკლედ საინტერესო საკითხია და თქვენს აქტიურ მონაწილეობას ველი
იხარეთ, კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
KAIROS |
Dec 12 2007, 04:11 PM
პოსტი
#22
|
იხარეთ! ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 |
ციტატა რა უნდა ამ თემებს საქართველოს ისტორიის განყოფილებაში? კანუს, ვფიქრობ რომ ჯერ ადრეა ამ თემების ცალკე გამოყოფა, სამი თემით , სადაც ფაქტობრივად მარტო მე ვწერ, შეუძლებელია გაიხსნას ახალი თოფიქი, ჯერჯერობით არც ცალკე ქვეგანყოფილება გამოვა, თუ ათ მუშა თემას მაინც გავაკეთებთ, შეგვიძლია აქვე ცალკე ქვეგანყოფილებად გადავიტანოთ, რაც იქნება წინაპირობა ახალი თოფიქის შექმნისათვის, ჯერჯერობით კი იყოს აქ, როგორ "სტუმარი", მაგრამ უცხო სტუმარი არა, რადგან აქ ხომ გალობაზე არაა საუბარი,ისტორიაა აქაც... და კიდევ, აქ ნუ ვიკამათებთ რა, გაოფთოფიქდება თემას დავუბრუნდები, ტალბერგი უპირველეს ყოვლისა ცდილობს გვაჩვენოს ეთნო-კულტურული განსხვავების მნიშვნელობა განხეთქილების მომწიფებაში ციტატა различия народных характеров, нравов, наклонностей, воззрений და შემდეგ ასევე ხაზს უსვამს ეკლესიური მოღვაწეობს ორ სხვაობას, აღმოსავლეთის ეკლესია უფრო თეოლოგიური დისპუტებითაა დაკავებული, მაშინ როცა დასავლეთი საეკლესიო წესრიგს, და პოლიტიკაში თავისი პოზიციების გამყარებას ცდილობს, ციტატა Восточные церкви, допуская участие разума в деле веры, раскрывали и объясняли основы христианского вероучения научным путем. Западные, напротив, отрицая участие разума в деле веры, по большей части, избегали научных исследований о догматах веры и вообще не интересовались отвлеченными богословскими вопросами თუმცა არც ის უნდა დაგვავიწყდეს, რომ დასავლეთის ეკლესია ერთერთი ბურჯი და პირველი მხარდამჭერთაგანი იყო ჭეშმარიტებისა სხვადასხვა ეკლესიის კრებებზეც...ანუ მოკლედ ციტატა Словом, в восточной церкви были свои интересы и стремления, в западной - свои. Само это различие интересов и стремлений церквей восточной и западной части империи разделяло их между собой, хотя и не настолько, чтобы они могли считать себя чуждыми друг другу. Единство веры, таинств и всего церковного устройства долгое время связывало их в одно целое. სამწუხაროდ ეს დიდხანს არ გაგრძელებულა... -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2024 - 02:19 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი