![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
ჩემო კარგებო!
ჩემი ძმები, ბერძენი, ბულგარელი, რუმინელი და სხვა მართლმადიდებლები, მალე შობას იდღესასწაულებენ, ახლა ვამზადებ მისალოც ვირტუალურ და არავირტუალურ ბარათებს, არადა ჩვენ ჯერ შორს ვართ შობის დღესასწაულისაგან... მალე მოდის საერო ახალი წელიც, რომელი ყოვლადგაურკვეველი მიზეზების გამო, ზოგი მორწმუნე ეწინააღმდეგება და ლამის აკრძალონ კიდეც მისი შეხვედრა, კიდევ კარგი პატრიარქი ულოცავს ხალხს 1 იანვარს ... ჰოდა, ამან მიბიძგა იმისაკენ, რომ ახალი თემა გავხსნა, ვიმსჯელოთ, რა არის კალენდარი, სტილი, პრობლემა... არ გამოვრიცხავ, რომ ბევრი საწინააღმდეგო აზრი გაჩნდება და რადგან ეს კიდევ ერთი თემაა, სადაც შეხლა-შემოხლა ბუნებრივია, რომ იქნება, უბრალოდ გთხოვთ, იქნებ აქ მაინც თავი შევიკავოთ ზედმეტი უხეშობისა და აგრესიისაგან! გმადლობთ კაიროსი! -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
![]() ![]() |
KAIROS |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() იხარეთ! ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: საფინანსო პოსტები: 9,492 რეგისტრ.: 9-November 06 მდებარ.: Aurea mediocritas წევრი № 438 ![]() |
დოკუმენტი, რომელიც მოიყვანა აფხაზმა, ცხადყოფს, კალენდარის სრულიად კანონიკურ-ტრადიციულ ხასიათს, შესაბამისად, მისი საკრალიზაცია, მხოლოდ სქიზმატური არჩევანისა და არამეცნიერული აზროვნების ნაზავია; ის რომ დოკუმენტი მიღებული საქართველოს ოკუპაციის წლებში, ეს გასათვალისწინებელი ფაქტია, მაგრამ საქმეც იმაშია, რომ ამით საპირისპიროს ვამტკიცებთ, კერძოდ ის რომ ეკლესია არ ცდება და ეკლესია მოქმედებს ისე, როგორც მოცემული სიტუაცია და მისი უზენაესი დანიშნულება - ადამიანთა სულთა ხსნა მოითხოვს, ამავდროულად ეკლესია დოგმატიკას არ არღვევს, არამედ ცვლის კანონიკურ-ტრადიციულ მიდგომებს სხვადასხვა საკითხებისადმი, სწორად შენიშნა კანუდოსელმა, აკი ეკლესიის მიერ თვით
ციტატა 25 დეკემბრის არჩევა ცხადია პირობითია და მიზნად ისახავდა 25 დეკემბრის მზის დღესასწაულს მიჩვეული ხალხის მიმართ მისიონერულად მოქცევას ეს შესაბამისობაში მოდის ახალ სტილთან, თან როგორ ახალ სტილთან! არათუ ბერძნულ-შერეულ ახალ სტილთან, რომელიც მხოლოდ მოძრავ დღესასწაულთ აღნიშნავს ახალი სტილით და უძრავთ-ძველით, არამედ ციტატა ახალი სტილის კალენდარი მიღებულია საქართველოს ეკლესიის მიერ მთლიანად და ყველა დღესასწაულები, როგორც უძრავნი ისე მოძრავნი, მარხვანი და წმიდათა ხსენებანი უნდა გადახდილ იქმნეს ახალის სტილის კალენდრის მიხედვით. ასეთი საეკლესიო გამოცდილება დღეს მხოლოდ ფინეთის მართლმადიდებლურ ეკლესიას აქვს ( ასევე ზოგიერთ ეკლესიის უცხოერ ეპარქიას ან სამრევლოს), ეს ფაქტი სრულიად ნათლად ამხელს სქიზმატური საკრაკლურ კალენდარს, დღევანდელ მსოფლიო მართლმადიდებლობაში გვაქვს ეს სამი კალენდრული რეალობა ა)სრული ძველი სტილი ( საქართველო, რუსეთი, სერბეთი, ათონის მთა...), ბ) შერეული ბერძნული, ძველ-ახალი სტილი ( დანარჩენი მართლმადიდებლური სამყარო, კონსტანტინეპოლის მსოფლიო საპატრიარქო, რუმინეთის, ბულგარეთის საპატრიარქო...) და გ) სრული ახალი სტილი ფინეთის ეკლესია, და ერთი პერიოდი ჩვენი ეკლესია. საინტერესოა ასევე მოტივი, რატომ იქნა შემოღებული ეს სტილი, აშკარგად ხალხზე ზრუნვის მიზნით, და როგორც თვით დოკუმენტი ღაღადებს: ციტატა ახალის სტილის კალენდრის შესახებ საკათალიკოსო საბჭოს დადგენილებანი ეთანხმებიან მეცნიერულ დებულებებს, დადასტურებულია საკათალიკოსო საბჭოს გაძლიერებულ შემადგენლობისაგან, ე.ი. ეპისკოპოსთა თანადასწრებით, რამდენჯერმე. ამის გამო საკითხი ახალის სტილის კალენდრის შესახებ საკათ. საბჭოში აღარ დაისმის. მცხეთა-თბილისის მთავარეპისკოპოსისა და სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის დროებითი მოადგილე მიტრ. ქრისტეფორე ურბნელი (შემდგომში საქართველოს კათოლიკოს პატრიარქი) 1925წ. 14 იანვარი. ქ თბილის "ეთანხმებიან მეცნიერულ დებულებებს" და "დამტკიცებულია რამდენჯერმე" და ვის მიერ? საქ. ეკლ. საკათოლიკოსო საბჭოს მიერ, ანუ ჩვენებურად რომ ვთქვათ სინოდის მიერ! ახლა უკვე უნდა ითქვას, რომ კალენდარი არის სრულიად კანონიკურ-ტრადიციული საკითხი და მისი შეცვლა-არ შეცვლა (გადასვლა-დაბრუნდება) ეკლესიის პრეროგატივაშია, ყოველგვარი "მწვალებლობაში" გადავარდნის გარეშე, შესაბამისად ყველა ის ვინც ძველი სტილის საკრალიზაციას ახდენს, მაგალითად ასე: " ... სახეზეა ეშმაკის კიდევ ერთი მზაკვრული ხერხი - ზერელე და ვნებებს აყოლილი ადამიანების ძალისხმევით იგი ცდილობს ააცდინოს ეკლესია ჭეშმარიტ გზას, არიოს მისი ქრონოლოგიური მოწყობა, ახალი სტილის შემოჩეჩებით დაუმორჩილოს საეკლესიო კალენდარი ხორციელ მოთხოვნილებებს და ამით გააუქმოს ეკლესიის ძირითადი დანიშნულება - ცხონების გზის გაკვალვა. მაგრამ ჩვენი ეკლესიის თავი თვით ქრისტეა, რომელიც გვზრდის და გვწყალობს თვისითა მადლითა და კაცთმოყვარებითა, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ! „მახარებელი“ № 3, ჭულევის მონასტერი, 2000 წ. ჟურნალი „წყარო“ № 21-22, 1993 წ" საკმაოდ შორსაა, როგორც მეცნიერული რეალობიდან, ისე ისტორიული ფაქტებიდან და ასევე მართლმადიდებლური აზროვნებიდან, სხვათაშორის ეს სტატია, არამარტო დიდი პოპულარობით იბეჭდება ხოლმე ( განსაკუთრებით საახალწლოდ ![]() http://www.orthodoxy.ge/apologetika/kalendari1.htm გარდა იმისა, რომ სტატია, უსუტესია და დემაგოგიურია, ამას გარდა სტატიის სათაურიც ღიმილის მომგვრელია: " მართლმადიდებელთა კალენდრის უტყუარობის შესახებ " იქნებ დაეკონკრეტებინათ, რომელი მართლმადიდებლების შესახებაა საუბარი? უტყუარნი ვართ ჩვენ ქართველები, რუსები, სერბები, იერუსალიმი, ათონი... ნახევრად მოტყუებულებია დანარჩენი მართლმადიდებელი ეკლესია ( კათოლიკები ხო საერთოდ ექსპრესით ლუცისთან ( c კანუდოსელი) ![]() ![]() რათქმაუნდა იმ სტატიაში სიტყვაც არაა დაძრული ამაზე... იქ არც ბერძნულ შერეული სტილია ნახსენები, არც ფინეთის ეკლესია, და რათქმაუნდა ( ამას როგორ დაწერდნენ ![]() ასე რომ ჭეშმარიტება იგივეა ეკლესიაშიც და იგივეა მეცნიერებაშიც, მხოლოდ უცოდინარობა და ფანატიზმია რაიმე კანონიკურ-ტრადიციული საკითხის საკრალიზაცია, დასასრულ ვიტყოდი ჩემ პირად პოზიციას, დღეს მე ვემხრობი არსებული სტილის შენარჩუნებას, არა იმიტომ, რომ "უტყუარია", არამედ იმიტომ, რომ ჩვენში დღეს ლამის "პარადი მიყავთ" ულტრა-.კონსერვატორ, სქიზმატურად დამუხტულ ელემენტებს, და განხეთქილებას ისევ სჯობს დავრჩეთ ასე, სანამ არ გავიზრდებით... იხარეთ, კაიროსი! პ.ს. თემები არ შეერთდება? -------------------- ...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2025 - 11:12 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი