IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> ცოლ-ქმრული თანაცხოვრება მარხვაში
ალექსანდრე
პოსტი Oct 31 2007, 10:38 PM
პოსტი #1


Advanced Member
***

ჯგუფი: Moderator
პოსტები: 6,232
რეგისტრ.: 24-July 06
მდებარ.: თბილისი
წევრი № 7



KAIROS
ციტატა
თუკი კვებითი ან ლოცვით მარხვა იგულისხმება გასაგებია, მაგრამ კითხვა ხომ ცოლ-ქმრის თანაცხოვრებას ეხებოდა ( მითუმეტეს პირველივე წელს!), და აკრძალვა კანონიერი და ნაკურთხი თანაცხოვრებისა თუნდაც მარხვაში , ხომ საერთოდ უცნობია საეკლესიო კანონიკისათვის ( გარდა ზიარების წინა დღისა, წითელი პარასკევისა და სხვა მსგავსი გამონაკლისებისა)?აკი ცნობილია, რომ მხოლოდ ურთიერთთანხმობით და ისიც მოძღვართან შეთანხმებით შეიძლება წყვილმა ( თან არანაირად ახლადდაქორწინებულებმა) თავი შეიკავონ მარხვაში თანაცხოვრებისაგან, თან ეს მათ ღვაწლში ეთვლებათ... მოკლედ პასუხი ჩასაღრმავებელია, გთხოვთ განგვიმარტოთ.

ვერ მივხვდი აქ რაზეა საუბარი? მარხვაში ეზლევათ ვინმეს ნება ცოლ ქმრული თანაცხოვრებაზე? ნუ გამონაკლისებს არ ვგულისხმობ, როცა ან ერთია ურწმუნო ან მეორე და ოჯახს დანგრევის საშიშროება ექმნება.


--------------------
ჩვენისა ცხორებისათვის ჯვარცმული იესუ, ჩვეულებისაებრ ტკბილად გეტყოდა, ნუ მტირ მე, დედაო საყვარელო, გარნა შენ გოდებით ხმობდი, მეცა შენთანა მოვკუდები, ძეო ჩემო საყვარელო.

ვითარცა ლეღვსა მას უნაყოფოსა, ნუ მომკვეთ მე მაცხოვარ ცოდვილსა ამას, არამედ მერმეცა მრვალ-ჟამ შენდობაი მომმადლე და მორწყე სული ჩემი, ცრემლითა სინანულისათა, რათა ნაყოფი მოგართვა შენ მოწყალებისა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Closed TopicStart new topic
გამოხმაურებები
afxazi
პოსტი Jan 12 2008, 05:39 PM
პოსტი #2


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



Lenus
ციტატა
ძალიან არ მინდა ამ თემის განხილვა დეტალებში, უბრალოდ მაინტერესებს, გთხოვეს აქ დიდი სჯულის კანონი მოიტანე სადაც ეს ეწერებაო.
რაც შენ დადე დიდი სჯულის კანონია?

ძალიან კარგი, ასე არ ჯობია.

ეს სიტყვები რჯულის კანონშია შესული როგორც წმ. მამის განჩინება, თუმცა მარტო ეს არაა რისი დაწერაც აქ მინდოდა.

კონსტანტინოპოლის მსოფლიოს VI საეკლესიო კრების 7 კანონში ასეტი რამ წერია: "ჩვენ გავიგეთ, რომ რომის ეკლესიაში კანონიერ წეასდ შემოუღიატ შემდეგი რამ: სასულიერო პირი, რომელიც აპირებს ხელდასხმას მღვდლად ან დიაკვნად, პირობას დებს, არ განაგრძოს ტავის მეუღლესთან თანაცხოვრება. ჩვენ მოვითხოვთ არა ამას, არამედ სამოციქულო კანონის თანახმად გვნებავს, რომ სამღვდელო კაცთა სჯულიერი, კანონიერი ქორწინება მტკიცე იყოს და არ დაირღვეს. და რომ მღვდლებმა და დიაკვნებმა არ თქვან უარი მეუღლეებთან ჯეროვან დროს ტანაცხოვრებაზე. ვინც ღირსი აღმოჩნდება, რომ ხელდასხმულ იქნეს კერძოდიაკვნად, დიაკვნად, ან მღვდლად, ამ ხარისხში აყვანისათვის ნუ დააბრკოლებს კანონიერ მეუღლესთან თანაცხოვრება. ნურც ხელდასხმის დროს ცამოერთმევა პირობა რომ უარს იტყვის მეუღლესთან კანონიერ ერტობაზე, რათა ამით არ შეურაცხვყოთ ღვთით მიერ დაკანონებული და კურთხეული ქორწინება, ვინაიდან სახარების ხმა ღაღადებს: "ვინც ღმერთმა შეაუღლა, კაცნი ნუ განაშორებენ მათ". და მოციქული ასწავლის: " ქორწინება წმინდაა და საწოლი შეუგინებელი" (ებრ. 13,4) და "თუ შეკრული ხარ მეუღლესთან, ნუ ეძებ გახსნას" (Iკორ. 7,27).

ასევე ვიცით ისიც, რომ კართაგენის კრებაზე შეკრებილმა მამებმა განაწესეს, რომ კერძოდიაკვნები, დიაკვნები და მღვდელნი იმ დროს, როდესაც ეხებიან საღვთო საიდუმლოს, დროებით განშორდებიან თავის თანამეცხედრეებს.

ხოლო იმისათვის, რათა დავიცვათ მოციქულთა მოცემული და ჟამტა სიმრავლით განმტკიცებული კანონი, უნდა ვიცოდეთ ყოველგვარი საქმის შესაფერისი დრო-ჟამი, განსაკუთრებით მარხვისა და ლოცვის ჟამი: საკურთხევლის მსახურნი სიწმინდის შეხების დროს ტავშეკავებულნი უნდა იყვნენ, ტავი უნდა დაიცვან მმარხველად და განკრძალულად ყველაფერში, რათა შეეძლოთ მიღება იმისა, რასაც ითხოვენ ღვთისაგან.

ამის შემდეგ მღვდელი, დიაკონი, იპოდიაკონი, რომელიც მოციქულტა კანონების საწინააღმდეგოდ გაბედავს კანონიერ მეუღლესთან ერთობასა და კავშირზე უარის თქმას, განიკვეთოს.

ასევე თუ მღვდელი ან დიაკონი განიშორებს თავის მეუღლეს თავშეკავების მომიზეზებით, დროებით აეკრძალოს მას მღვდელმოქმედება, და თუ ისევ დარჩება იმავე აზრზე, განიკვეთოს."

და რა წერია კართაგენის კრების 70 კანონში: "რომელ სასულიერო პირს მართებს თავისი მეუღლისაგან გარიდება.

აქვე აღვნიშნავთ სამღვდელო დასის წარმომადგენელტა მეუღლეებისაგან გარიდების და განყენების შესახებ. მიგვაჩნია, რომ ეპისკოპოსმა, მღვდელმა და დიაკონმა წესისა და დადგენილების მიხედვით თავი შეიკავონ მეუღლეებისაგან. ვინც არ შეასრულებს ამ წესს, იგი განშორებულ უნდა იქნეს საეკლესიო ხარისხიდან. რაც შეეხება ეკლესიის სხვა მსახურებს, მათ ნუ აიძულებენ, რომ ეს გააკეთონ. ისინი უნდა იქცეოდნენ მათ ეკლესიაში მოქმედი წესისამებრ."

განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციათღ ამ უკანასკნელ ფრაზას.

და ყველაზე მთავარი პავლე მოციქული კორინთელთა მიმართ I ეპისტოლის VII თავში ამბობს:

.4. ცოლი როდია თავისი სხეულის უფალი, არამედ - ქმარი, და არც ქმარია თავისი სხეულის უფალი, არამედ - ცოლი.

5. ნუ გაშორდებით ერთმანეთს, თუ არა ურთიერთთანხმობითა და დროებით, რათა ლოცვისთვის მოიცალოთ, მერე კი კვლავ დაუბრუნდით ერთიმეორეს, რათა სატანამ არ გაცთუნოთ თქვენი თავშეუკავებლობის გამო.

და რა წერია განმარტებაში, მომყავს ძველი ქარტული ტექსტი.

მუხლი მეოთხე. "ცოლი როდია თავისი სხეულის უფალი, არამედ - ქმარი, და არც ქმარია თავისი სხეულის უფალი, არამედ - ცოლი".

აჰა, ესე არს თანანადები პატივი ურთიერთას, რაითა არცა ცოლი, არცა ქმარი თვისთა ხორცთა ზედა არა უფალ იყვნენ. არამედ ურთიერთას სცვიდენ სიწმიდით საწოლისაგან უცხოისა. რამეთუ სხუასა ადგილსა ყოველსავე ზედა ქმრისადა მიუცემიეს მოციქულსა, ხოლო აქა სწორად ორტავე მფლობელ ჰყოფს ურთიერთას, ქმარსაცა და ცოლსაცა, ვინაითგან ზოგად თანანადებ არს სიწმიდე მამათათვის და დედათათვის.

ეს დაახლოვებით თანამედროვე ქართულზე ასე იქნება. არც ქმარი და არც ცოლი არ არის ბატონი თავისი სხეულისა, არამედ ურთიერთდამცველნი არიან ისინი საწოლის სიწმინდისა, (ამ შემთხვევაში სხვა ადამიანისაგან). სხვა ადგილას მოციქული მხოლოდ ქმარს მიაკუთვნებს უპირატესობას ცოლტან შედარებით, ამ შემთხვევაში კი (როცა საქმე ეხება სხეულის სიწმინდეს) ორივეს თანასწორმოვალეობას აკისრებს სხეულის სიწმინდის დაცვაში.

მუხლი მეხუთე : "ნუ გაშორდებით ერთმანეთს, თუ არა ურთიერთთანხმობითა და დროებით, რათა ლოცვისთვის მოიცალოთ, მერე კი კვლავ დაუბრუნდით ერთიმეორეს, რათა სატანამ არ გაცთუნოთ თქვენი თავშეუკავებლობის გამო."

უსაკუთრეს არს ესრეთ, ვითარმედ: ნუ დააკლდებით ურთიერთას. რამეთუ ზემოთ თქუმულსა მასვე თანანადებსა მოახსენებს, ვიტარმედ: ნუ დააკლებთ ურთიერტას პატივსა ტანანადებსა, ესე იგი არს, რაიტამცა ერთი განეყენა თვინიერ მეორისა ნებისა, და ერთისა მის ჟამერთ მარხვაი სიწმიდისაი მიზეზ ექმნა ცოდვასა შთავრდომისა. ამისთვის შეტქუმულებით ორთავე ნებითა იქმნებოდენ განყენებაი იგი.

ნუ მოხდება ისე რომ ერტი (ან ცოლი, ან ქმარი) მეუღლისნების გარეშე გაშორდება (თავის შეკავების მიზნით), მარხვის ჟამს, იგი დამაბრკოლებელი მიზეზი იქნება მეუღლისა, ამიტომ მოციქული, ორივეს ნებაზე საუბრობს, ორივეს თანხმობაზე, თავის შეკავებასთან დაკავშირებით.

და ბოლოს მოციქული ამბობს: დროებით, რათა ლოცვისთვის მოიცალოთ, მერე კი კვლავ დაუბრუნდით ერთიმეორეს,

და აქვე უმატებს:" თუმცა ამას ვამბობ დასაშვებად და არა ბრძანების ნიშნად. " (მუხლი VI)

ანუ ამ შემტხვევაშიც მოციქული თავის შეკავებას კი არ უბრძანებს, არამედ უბრალოდ მოუწოდებს.



--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში
ალექსანდრე   ცოლ-ქმრული თანაცხოვრება მარხვაში   Oct 31 2007, 10:38 PM
KAIROS   რათქმაუნდა ალექს...   Oct 31 2007, 10:42 PM
ალექსანდრე   KAIROS სიმართლე გითხრ...   Oct 31 2007, 10:44 PM
მნათე   კარგი კითხვაა, ამი...   Oct 31 2007, 10:45 PM
KAIROS   სწორი ხარ, ეს თითქ...   Oct 31 2007, 10:46 PM
მხევალი ნინო   KAIROS ნუ მეც აკრძალვ...   Nov 2 2007, 03:06 PM
KAIROS   ეგონოთ, მასე ბევრს...   Nov 2 2007, 03:10 PM
მხევალი ნინო   KAIROS უკაცრავად, ცოტ...   Nov 2 2007, 03:22 PM
afxazi   მხევალი ნინო კაირ...   Nov 2 2007, 05:08 PM
მხევალი ნინო   afxazi დათო,სად გასწვ...   Nov 2 2007, 05:26 PM
afxazi   მხევალი ნინო და მე ...   Nov 2 2007, 05:50 PM
კანონისტი   მხევალი ნინო არამხ...   Nov 2 2007, 06:21 PM
მხევალი ნინო   afxazi ნუ, ჩაძიება მტა...   Nov 2 2007, 07:07 PM
KAIROS   აქ ძალიან ნათელია...   Nov 6 2007, 12:00 AM
solomony   რაც ამ თემაზე ვიპო...   Nov 12 2007, 02:40 AM
კანუდოსელი   3. აშკარა სიძვა. აშ...   Nov 12 2007, 03:54 PM
დათიკო   solomony რას ამბობ? ეგრე ...   Nov 12 2007, 09:18 PM
მხევალი ნინო   solomony ამ სიტყვებზე გ...   Nov 13 2007, 01:30 PM
მარიამი   საპატრიარქოს რადი...   Nov 15 2007, 02:47 PM
solomony   ამ თემაზე ჩემს პოს...   Nov 16 2007, 04:03 AM
mendes masieli   ერთ-ერთმა სასულიერ...   Nov 16 2007, 02:40 PM
marine   რომელღაცა სასულიე...   Nov 16 2007, 02:51 PM
თემო   ერთ რამეს გთხოვთ რ...   Nov 16 2007, 03:02 PM
afxazi   seminarieli lela medavitne nikolozi გარკ...   Jan 11 2008, 02:45 PM
თემო   ესეიგი როდის დავსვ...   Jan 11 2008, 03:00 PM
Lenus   საბოლოოდ, მოდით მო...   Jan 11 2008, 03:01 PM
კანუდოსელი   ისე, მომკალი და არ ...   Jan 11 2008, 03:15 PM
მხევალი ნინო   Lenus ლენუს, არათუ ძა...   Jan 11 2008, 03:54 PM
კანუდოსელი   Lenus გრიგოლ ღვთისმეტ...   Jan 11 2008, 03:55 PM
Lenus   აი, თუ ამას ნიშნავ...   Jan 11 2008, 04:01 PM
კანუდოსელი   Lenus იმ დროს როცა ეგ კ...   Jan 11 2008, 04:29 PM
მხევალი ნინო   Lenus ლენუს, შესათანმ...   Jan 11 2008, 04:30 PM
Lenus   კი ბატონო, დავაკვი...   Jan 11 2008, 04:32 PM
afxazi   მხევალი ნინო კარგ...   Jan 11 2008, 04:56 PM
staywhite   ეს არის ძალიან პირ...   Jan 11 2008, 06:56 PM
afxazi   ზემოთ უკვე ვილაპარ...   Jan 12 2008, 03:20 PM
KAIROS   აქ არიან ღვთისმეტყ...   Jan 12 2008, 05:00 PM
თამარი_ცქნაფო   აქ არიან ღვთისმეტ...   Jan 12 2008, 05:03 PM
KAIROS   ნუ რათქმაუნდა მოძ...   Jan 12 2008, 05:07 PM
afxazi   Lenus ძალიან კარგი, ას...   Jan 12 2008, 05:39 PM
Lenus   afxazi მივესალმები კონ...   Jan 12 2008, 05:55 PM
afxazi   Lenus საქართველოს ეკლ...   Jan 13 2008, 05:49 PM
k@the   მოდით მაშინ ერთ კი...   Jan 13 2008, 06:17 PM
KAIROS   ჩვენ არ ვწერ ვინმე...   Jan 13 2008, 06:30 PM
k@the   KAIROS ხო მაგრამ, ვთქვა...   Jan 13 2008, 06:52 PM
afxazi   k@the ვფიქრობ საკმაოდ ...   Jan 13 2008, 07:00 PM
KAIROS   ქეთი, უხერხულ მდგო...   Jan 13 2008, 07:04 PM
k@the   afxazi მე მგონი, როცა მრ...   Jan 13 2008, 07:15 PM
ciracira21   მოძღვარმა ზიარები...   Jan 13 2008, 11:32 PM
Lenus   ძალიან საინტერეს...   Jan 14 2008, 12:12 PM
მხევალი ნინო   Lenus ღვაწლი ყველას ს...   Jan 14 2008, 12:17 PM
Lenus   აქ დადებული ლინკი...   Jan 14 2008, 12:19 PM
afxazi   კიდევ ვიმეორებ, ძა...   Jan 14 2008, 12:47 PM
მხევალი ნინო   მდა ჩვენ არ შეგვიძ...   Jan 14 2008, 03:06 PM
მხევალი ნინო   თემა გავხსენი, ოღო...   Jan 16 2008, 01:46 PM
მნათე   ჯვარდაწერილ ადამი...   Oct 31 2008, 05:45 PM
კანუდოსელი   ჯვარდაწერილ ადამი...   Oct 31 2008, 05:59 PM
sandro40   ჯვარდაწერილ ადამი...   Oct 31 2008, 09:09 PM
მნათე   კანუდოსელი მოკლედ...   Oct 31 2008, 06:02 PM
kato_Bato   მნათე ეგ როგორ უთხ...   Oct 31 2008, 06:08 PM
m16   მოძღვარი რატომ უნდ...   Oct 31 2008, 06:25 PM
ჰ ა რ ი რ ა   მნათე ჩემი აზრით შ...   Oct 31 2008, 10:05 PM
მნათე   ცოლ ქმარს შორის კა...   Oct 31 2008, 10:35 PM
sandro40   ცოლ ქმარს შორის კა...   Oct 31 2008, 10:46 PM
მნათე   ხო ანუ ეს მიხვდი ...   Oct 31 2008, 10:48 PM
sandro40   ხო ანუ ეს მიხვდი რო...   Oct 31 2008, 11:04 PM
maikusi   კაცო ამ მოძღვარმა ...   Nov 1 2008, 12:07 AM
მნათე   sandro40 შენ გინდა თქვა ...   Oct 31 2008, 11:28 PM
maikusi   sandro40 შენ გინდა თქვა ...   Nov 1 2008, 12:02 AM
მნათე   მაგაზეა კამათი მე...   Nov 1 2008, 12:09 AM
maikusi   მაგაზეა კამათი მე...   Nov 1 2008, 12:16 AM
გიორგი   maikusi მერე უცბად რომ ...   Nov 1 2008, 12:17 AM
milana   maikusi მერე უცბად რომ ...   Nov 1 2008, 12:27 PM
მნათე   მესმის შენი ხედვი...   Nov 1 2008, 12:22 AM
maikusi   მესმის შენი ხედვი...   Nov 1 2008, 12:32 AM
გიორგი   maikusi ნუ, რავი, ერთი ლო...   Nov 1 2008, 12:26 AM
მნათე   მე ასე არ ვფიქრობ......   Nov 1 2008, 12:35 AM
KAIROS   ცოტა სიმშვიდეა და ...   Nov 1 2008, 04:50 AM
afxazi   მნათე ლევან ეს თემ...   Nov 1 2008, 09:00 AM
კანუდოსელი   დღის წესრიგშია მარ...   Nov 1 2008, 09:20 AM
subterranean   ჩემს პოსტებს აქტიუ...   Nov 1 2008, 11:32 AM
missis_kartveli   ადრე დიდ მარხვებში...   Nov 1 2008, 08:18 PM
sopo...   მეც.. არვიცი მაგრამ ...   Nov 1 2008, 08:57 PM
KAIROS   ეს არის დეზინფორმ...   Nov 2 2008, 04:48 AM
მხევალი ნინო   KAIROS მე მგონი ჯობია ...   Nov 2 2008, 10:48 AM
kato_Bato   თემები შეერთებული...   Nov 2 2008, 11:55 AM
nino ni   დამეთანხმებით ალბ...   Nov 2 2008, 09:24 PM
მნათე   nino ni წაიკითხე ზევით...   Nov 2 2008, 09:25 PM
ვეშაპო   nino ni კაცო, არ არის აკ...   Nov 2 2008, 11:24 PM
ქეთუ   nino ni კაცო, არ არის აკ...   Nov 3 2008, 01:00 AM
KAIROS   მაგარი ხარ :D და მარ...   Nov 3 2008, 03:59 AM
მნათე   ვეშაპო შენ გედო ჩე...   Nov 3 2008, 04:10 AM
ბადრი   გაიხარეთ! ძაან გა...   Nov 3 2008, 06:23 AM
sandro40   ერთი რამ მაინტერეს...   Nov 3 2008, 10:48 AM
მხევალი ნინო   ბადრი მ,აგსითვის ...   Nov 3 2008, 11:00 AM
sopo...   ნწნწნწნ :) მოკლედ თ...   Nov 3 2008, 07:56 PM
4 გვერდი V  1 2 3 > » 


Closed TopicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 15th June 2025 - 10:02 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი