ქართული გალობის მდგომარეობა, დედაქალაქში და ეპარქიებში |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
ქართული გალობის მდგომარეობა, დედაქალაქში და ეპარქიებში |
N. R. |
Nov 29 2007, 04:17 AM
პოსტი
#1
|
nino razmadze ჯგუფი: Members პოსტები: 3,150 რეგისტრ.: 1-May 07 მდებარ.: tiflisi :) წევრი № 1,805 |
თქვენი აქრით რა მიზეზებია რომ რაიონებში განსაკუთრებულად ცუდად გვაქვს ამ მხრივ საქმე?
რაიმე კონკრეტული გეგმა ხომ არ გაქვთ ვინმეს ან ხომ არ წარმოგიდგენიათ როგორ შეიძლება სიტუაციის გამოსწორებისათვის ზრუნვა? -------------------- მგონი რაღაცა ხდებაო..... მარა რა ვიცი, რა ვიცი.......... :D
|
ზარნაშო |
Jan 23 2008, 01:05 PM
პოსტი
#2
|
рождённый, чтобы боротся ჯგუფი: Members პოსტები: 2,654 რეგისტრ.: 23-August 07 მდებარ.: წყალში დგას, ცეცხლი უკიდია წევრი № 2,633 |
კითხვით ყველა წაიკთხავს,(თუ რა თქმა უნდა სხვა გარე მოქმედი ფაქტორები არ არსებობს) აი გალობით კი ყველა ვერ იგალობებს. ციტატა ახლანდელ მედზვითნეს ვერ მოვთხოვთ, შუა საუკუნეების მედზვითნისათვის მაშინ დამახასიათებელი ინტონაციებით წაიკითხოს. რატომ ვერ მოვთხოვთ? მე ვიცი, რომ ჩვენი პატრიარქი, მალხაზ ერქვანიძე და კიდევ რამოდენიმე ადამიანი სწორედ იმ ძველ კილოში კითხულობს (გაზეთი "ქართული გალობა", #10).ციტატა თუ გავითვალისწინებთ, იმ ფაქტორს,რომ ადრე ღვთის მსახურება გალობით მიმდინარეობდა,გამოდის რომ მგალობელი, იგივე მედავითნე იყო, ანუ როგორც ასეთი მედავითნის ინსტიტუტი,უფრო გვიანდელია, ვიდრე მგალობლის ინსტიტუტი. ადრე, პირველ საუკუნეებში, მარტო ფსალმუნები იგალობებოდა, ამასაც პროფესიონალური გალობის სახე არ ჰქონდა. დანარჩენი იყო ლოცვები, საწინასწარმეტყველოს კითხვა, ქადაგებები და ა. შ. როცა ლიტურგიამ ჩამოყალიბებული სახის მიღება დაიწყო, მგალობლის და მედავითნის ინსტიტუტები პარალელურად ვითარდებოდა. ასე ვიცი მე. ოდითგანვე იყვნენ ტიპიკონის მცოდნე პირები, მსახურების დროსაც საკითხავები ყველა ეპოქაში იყო. თანაც, ასეც რომ არ იყოს, ადრინდელი არ ნიშნავს უპირატესს.-------------------- კარგი ყმა ლაშქარს მოკვდება, სწორების მჯობინობასა, ცუდი კი ბოსლის ყურესა, ქალებთან ლოგინობასა. ხალხური
|
Amuza |
Jan 27 2008, 04:25 PM
პოსტი
#3
|
გიორგი ჯგუფი: Members პოსტები: 4,040 რეგისტრ.: 15-January 08 მდებარ.: GSE წევრი № 3,638 |
ყველა ვერ წაიკითხავს. ჯერ ერთი, ხუცური უნდა იცოდე; მეორე, კილოში უნდა კითხულობდე (გამართულად მაინც); მესამეც, რაც მთავარია, მედავითნემ ტიპიკონი უნდა იცოდეს, ეს კი ხუმრობა საქმე ნუ გგონია. ტომებია მაგაზე გამოცემული და მაინც უმეტესობამ ბოლომდე არ იცის. წლები უნდა მაგის სრულყოფილად შესწავლას. რატომ ვერ მოვთხოვთ? მე ვიცი, რომ ჩვენი პატრიარქი, მალხაზ ერქვანიძე და კიდევ რამოდენიმე ადამიანი სწორედ იმ ძველ კილოში კითხულობს (გაზეთი "ქართული გალობა", #10). ადრე, პირველ საუკუნეებში, მარტო ფსალმუნები იგალობებოდა, ამასაც პროფესიონალური გალობის სახე არ ჰქონდა. დანარჩენი იყო ლოცვები, საწინასწარმეტყველოს კითხვა, ქადაგებები და ა. შ. როცა ლიტურგიამ ჩამოყალიბებული სახის მიღება დაიწყო, მგალობლის და მედავითნის ინსტიტუტები პარალელურად ვითარდებოდა. ასე ვიცი მე. ოდითგანვე იყვნენ ტიპიკონის მცოდნე პირები, მსახურების დროსაც საკითხავები ყველა ეპოქაში იყო. თანაც, ასეც რომ არ იყოს, ადრინდელი არ ნიშნავს უპირატესს. ყველაფერი შრომით და ლოცვით მიიღწევა,მაგრამ ბევრი გალობაში წარუმატებელი,შემდგომში კაი მედავითნე მინახავს. მე თუ მკითხავ 90% პროცენტი მედავითნეებისა, გასანვითარებელი და დასახვეწია (თუ რა თკმა უნდა,ისევ და ისევ წინაპართა ნაკვალევით და ნამოღვაწარით შევაფასებთ) არა,უბრალოდ პატარა ყურადგების ამბავია. მგალობელი როდესაც შაბათს დილიდან საღამომდე ეკლესიაში არიან და სახლში ვერ ახერხებენ წასვლას კი უნდა ატრაპეზო. ალბათ დამეთანხმები. მონასტრებში რატომ არ უნდა გალობდნენ თვითონ ბერები? იგალობონ თუნდაც ერთ ხმაში საწყისად. სანამ ყურადგება არ მიიექცევათ მგალობლებს მანამდე ოცნების დონეზე იქნება,ქართული გალობის იმ სიდიდემდე დაბრუნება,რომელზეც ადრეულ წლებში იმყოფებოდა. -------------------- ღვინო ახალისებს, გულს კაცისასა!
|
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2024 - 10:40 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი