სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
| anuska |
Nov 25 2006, 01:43 PM
პოსტი
#1
|
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 23 რეგისტრ.: 1-November 06 წევრი № 367 |
ეს თემა გააქვრეს ფორუმიდან ამიტომ თავიდან გავხსნი, იმედია ამასაც იგივე ბედი არ ეწევა.
დიდი მადლობა ჯამბაკურს ასეთი ინფორმაციისათვის,მე მეგონა მარტო ვცოდვილობდი და უამრავი ჩემნაირი ყოფილა.რაც შეეხება მოძღვრების დავალებას,ჩვენ მხოლოდ პატრიარქისადმი მორჩილების კურთხევა გვაქვს და მეტი არაფერი და ამიტომაც მიკვირს კი რად განიკითხავთ. მისამართს თუ მასწავლით მეც სიამოვნებით მოგართმევთ კიდევ ერთ თხოვნის წერილს,რომელსაც აქვე "დავპოსტავ". "ჩვენო უწმინდესო და უნეტარესო სრულიად საქართველოს კათალიკოს_პატრიარქო,უმორჩილე სად გევედრები ჩემი სახელით მე უღირსი და ერთი ცოდვილი ადამიანი თქვენი მრევლიდან,რომ აკრძალული გალობები დაგვიბრუნოთ. ჩვენ ეს გალობები სიწმინდედ მივიღეთ და ძალიან გვიჭირს მათი ნაგავში მოსროლა. ჩვენი მდაბიო გემოვნებისა და მუსიკის ნაკლებად მცოდნეობის გამო. შევიყვარეთ და შევისისხლხორცეთ. თაყვანს ვცემთ ქართულ გალობებსაც,მაგრამ შეჩვეულს ვარჩევთ. მოგვიტევეთ ასეთი უღირსი თხოვნისათვის თქვენო უწმინდესობავ. ნუ დაგვსჯით ჩვენი უღირსბის გამო. მარიამი " რაც შეეხება ბიზანტიურ გალობებს ვეშაპო მე მას ვისმენ,მაგრამ მის გაგებას უდიდესი მოთმინება და მორწმუნეობა უნდა ბერძნულის ცოდნასთან ერთად,რაც მე არცერთი არ გამაჩნია. ეხლა მიპასუხე თუ რა უნდა ვქნა როცა ეკლესიაში მრავალჟამიერის გალობისას ჩემს დაყრუებულ თავს საუკეთესო რესტორნები ან კონცერტები ახსენდება და ღვთისკენ მიმართული გონება მებნევა.იქნებ რესტორნებში მაინც აგეკრძალათ.? თქვენი მონა_მორჩილი, უსმენო და უგემოვნო "მარიამი" იოანე დამასკელზე ყველაფერი ვიცოდი,მაგრამ მე სამწუხაროდ წმინდანი არ ვარ.ერთი ცოდვილი ადამიანი ვარ. გთხოვთ აღარ დახუროთ თემა |
![]() ![]() |
| ზებედე |
Dec 12 2006, 06:00 PM
პოსტი
#2
|
![]() ზეციკეთი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,332 რეგისტრ.: 27-July 06 წევრი № 19 |
აი რას წერს მართლმადიდებელი მრევლის საზოგადოება "ბიზანტიურ-ქართულ საგალობლებზე" ვეშაპოს ვთხოვ გააკეთოს პირველმა კომენტარი ამ წერილზე
ამგვარად, გვინდა აღვნიშნოთ, რომ მრავალი ბრალდების მიუხედავად, რომელიც ღვთისმსახურთა ზემოთ დასახელებული ჯგუფის მიმართ მოვისმინეთ, ამ ბრალდებათაგანი რომელიმე დღემდე არ არის დადასტურებული, ვერავინ შეძლო მათი დადანაშაულება რომელიმე კანონიკური წესისა თუ დოგმატური სწავლების დამახინჯებაში. ამიტომ მთელი ამ დროის განმავლობაში იყო მცდელობა, რომ ბუნდოვანი მინიშნებებითა და მტრული გამონათქვამებით ხალხში მათ მიმართ უარყოფითი განწყობილებები შეექმნათ. აქედან გამომდინარე, არაკეთილმოსურნენი სიხარულით ჩაებღაუჭნენ ერთ გარემოებას, რომელიც, მათი თვალსაზრისით, მათთვის ძალზე ხელსაყრელი იყო და გამოადგებოდათ, რათა ხსენებული ჯგუფის წევრები ხალხის თვალში დაემცირებინათ, გამოეცხადებინათ ხალხის, ეკლესიისა და ეროვნული კულტურის მტრებად (რის ქადაგებასაც დიდი გულმოდგინებით შეუდგნენ კიდეც და აამხედრეს საზოგადოების დიდი ნაწილი) და დაეცათ მათი ავტორიტეტი. ამ გარემოების არსი კი ის არის, რომ ღვთისმახურთა ხსენებული ჯგუფის წევრებმა აღმოაჩინეს, რომ უძველესი უნისონური, ე.წ. ბიზანტიური გალობა არაჩვეულებრივად ეხმიანება სინანულისეულ ლოცვით განწყობილებას და ქმნის ღვთისმსახურებისას ყველაზე შესაფერის გარემოს ყურაღებიანი ლოცვისათვის, მაშინ, როდესაც პოლიფონიური გალობა, პირიქით, ართობს ადამიანის გონებასა და გრძნობებს, გადააქვს ყურადღება ხმათა შეწყობისა და გადადინებების, მუსიკალური ჰარმონიის სილამაზეზე, და მსმენელი მიჰყავს მუსიკით ტკბობისაკენ, და არა სიტყვებსა და იმ გრძნობებზე ყურადღების მოკრებისაკენ, რომელსაც აღძრავს საღვთისმსახურო ტექსტები. ეს დასკვნა ჩამოყალიბდა და განმტკიცდა ათონის მთაზე მათი მრავალჯერადი ყოფნისას, რომლის მონასტრებმაც დიდი გულმოდგინებითა და სიზუსტთ დაიცვეს ღვთისმსახურების ძველი წესი და საეკლესიო ხელოვნების ტრადიციები. ისინი ხშირად ესწრებოდნენ იქ სადღესასწაულო თუ სადაგი დღის მსახურებებს და ღამისთევის ლოცვებს და რა ბიზანტიური გალობის მიმართ მოწიწებით განიმსჭვალენ, ისინი ამ საკითხით დაინტერესდნენ და აღმოაჩინეს, რომ ეკლესიის მრავალი მამა ყველა დროში ბიზანტიური გალობის უძველესი ჰანგების სწორედ ამ თვისებებზე მიუთითებდა. ბიზანტიური გალობის მელოდიაზე საღვთისმსახურებო ქართული ტექსტების დადების ცდამ გამოიღო საოცარი შედეგი, ტაძარში შეიქმნა სრულიად განსხვავებული განწყობილება, რომელიც ხელს უწყობდა ყურადღებიან ლოცვას. ეს მრავალმა მორწმუნემ შეამჩნია და ბიზანტიური გალობა შეიყვარა. თითქოს რა უნდა იყოს ამაში ცუდი: ხალხი ეძებს უკეთ ლოცვის საშუალებებს, ცდილობს თავიანთ ტაძრებში შექმნან ყურადღებიანი ლოცვისა და ღვთის წინაშე სინანულისმიერი წარდგომის ვითარება. ისიც ფაქტია და, ბიზანტიური გალობის შეურიგებელი მოწინააღმდეგების ჩათვლით, არავინ უარყოფს, რომ ბიზანტიური გალობა საუკუნეების განმავობაში წარმოადგენდა საქართველოს ეკლესიის ტრადიციულ გალობას და შემდგომში შეიცვალა პოლიფონიური გალობით. ღვთისმსახურთა ხსენებულმა ჯგუფმა დაიწყო კანონიკურ მელოდიებზე ქართული საღვთისმსახურებო სიტყვების დადებასა და გალობის უძველესი ტრადიციის აღდგენაზე ზრუნვა და იმთავითვე განაცხადა, რომ არავის ახვევენ თავს თავიანთ შეხედულებებს, ეკლესიიდან არ მოითხოვენ სხვა გვარი გალობის განდევნას და არ განიკითხავენ მგალობელთა არცერთ გუნდს. მაგრამ, მიუხედავად ამისა, არაკეთილმოსურნეებმა ამ მოვლენაში იპოვეს ხელსაყრელი მომენტი, ეთამაშათ ხალხის განწყობილებებსა და ეროვნულ გრძნობებზე, და დაიწყეს ფართომასშტაბიანი კომპანია ბიზანტიური გალობის მოყვარულთა წინააღმდეგ: როგორი სალანძღავი სიტყვები და ბრალდებები არ გაისმის მათი მისამართით: მათ უწოდებენ მასონების მიერ მართულებს, ეროვნულ ტრადიციებთან მებრძოლებს, `ხალხის მტრებს~, `ძველი ტრადიციების დამანგრევლებს~, `საბერძნეთის აგენტებს~, ისევ `სქიზმატებს~ და ა.შ. საგულისხმოა, რომ სერბეთში, ბულგარეთსა და რუსეთშიც, გვიანდელი პოლიფონიური, პარტესული გალობის გვერდით შემორჩა ძველი მონოდიური გალობა, მაგრამ ეს იქ არ იწვევს ასეთ მწვავე რეაქციას მრავალხმიანი გალობის მიმდევართა მხრიდან, როგორც ჩვენთან. საქმის ვითარების გამოძიების და გაანალიზების შემდეგ ჩვენ შეგვიძლია ცალსახად დავასკვნათ, რომ ამ შემთხვევაშიც ღვთისმსახურთა ჯგუფის წინააღმდეგ მიმართული კომპანიის მიზანია საეკლესიო თვალსაზრისით, კანონიკურობის პოზიციებიდან, არა გალობის საკითხების კვლევა, არამედ ამ ჯგუფის დისკრედიტაცია და დევნა. საეკლესიო სწავლებით ბიზანტიური გალობა სათავეს ირებს დავითის ფსალმუნთა გალობიდან, ძველებრაული, პალესტინური, სირიული და ელინური მუსიკალური ხელოვნებიდან. ქრისტეს ეკლესიაში გალობის ეს გვარი საეკლესიო საღვთისმსახურებო გალობას საფუძვლად თვით მაცხოვრმა დაუდო. სახარების მიხედვით, დიდ ხუთშაბათს, ევქარისტიის საიდუმლოების დადგენისა და აღსრულების შემდეგ, მაცხოვარმა და მოციქულებმა `გალობაY წართქვეს და განვიდეს მთასა მას ზეთისხილთასა~ (მათე, 26, 30). ამასთან დაკავშირებით წმ. იოანე ოქროპირი განმარტავს, რომ `მხსნელმა იგალობა, რათა ჩვენც მსგავსად ვიგალობოთ~. გალობის ეს გვარი დაიცვეს და ეკლესიას გადმოსცეს მოციქულებმა, ხოლო შემდგომ, ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის კურთხევითა და სული წმიდის შემწეობით, წმ. იოანე დამასკელისა და სხვა წმ. მამების ღვაწლის შედეგად, ეს გალობა, ბიზანტიურ გალობად ფორმირებული, კანონიზებული და ტიპიკონში ჩართული, მართლმადიდებელ ეკლესიაში დაადგინეს საყოველთაო სარგებლობისა და გამოყენებისათვის. მართლმადიდებელ ეკლესიას არასდროს არაფერი დაუკარგავს ღვთივკურთხეული და უფლის მიერ მოტანილი და დღეს ათონის მთაზე და სხვა ადგილობრივ ეკლესიებში არსებული გალობის სახით დაცულია სწორედ ეს კანონიკური, ღვთივკურთხეული საეკლესიო გალობა. ქართული, რუსული და ბერძნული წყაროები ცალსახად აჩვენებენ, რომ საქართველოში საუკუნეების განმავლობაში სწორედ ბიზანტიური გალობა წარმოადგენდა ერთადერთ საღვთისმსახურებო გლობას, ვიდრე მოგვიანებით არ იქნა განდევნილი და ჩანაცვლებული მრავალხმიანი გალობით (თვით ამ ფაქტს არავინ უარყოფს, შეუთანხმებლობაა ამ ჩანაცვლების ვადებში), რომ ამ გალობისათვის საქართველოში მრავალი წმინდა მამა იღწვოდა, რომ საეკლესიო ტრადიციის თანახმად, ეს გალობა გადმოჰქონდათ ადგილობრივ, მათ შორის ქართულ, ენებზე. ეს გალობა, ათონისა და მთლიანად საბერძნეთის გარდა, დღემდე დაცულია იერუსალიმის, სირია-პალესტინის, ბულგარეთის, რუმინეთის, სერბეთის ადგილობრივ ეკლესიებში, ასევე რუსეთის ზოგიერთ მონასტერში, ხოლო ბოლო პერიოდში კი გადაიღეს და დაამკვიდრეს ევროპის, ამერიკისა და მსოფლიოს სხვა ქვეყნების მრავალ მართლმადიდებელ ეკლესიაში. იგი დღემდე მრავალ ადგილობრივ ენაზე იგალობება. წმ.მეფე დავით აღმაშენებლის სახელობის მართლმადიდებელი მრევლის საზოგადოება -------------------- მზეო ამოდი, ამოდი ნუ ეფარები გორასა წიწილის თეთრი ბუმბული, ველად გაჰქონდა ნიავსა |
anuska ფსევდო"ბიზანტიური" საგალობლები Nov 25 2006, 01:43 PM
ლილიანა
ეს თემა გააქვრეს ფ... Nov 25 2006, 01:52 PM
კანონისტი ეს არის "ქრისტე ა... Nov 25 2006, 02:39 PM
ვეშაპო anuska
მ,ოთმინება ნაღდ... Nov 25 2006, 07:39 PM
გუჯა [center]საქართველოს ეკ... Nov 25 2006, 07:52 PM
შოთა anuska
რომელი ეკლსის მ... Nov 25 2006, 08:39 PM
kato_Bato იდეა მაქვს (მა იდეე... Nov 25 2006, 10:22 PM
კანუდოსელი
ეხლა მიპასუხე თუ რ... Nov 25 2006, 11:10 PM
შოთა კაით ეგრე ნუ იქცევ... Nov 25 2006, 11:18 PM
kato_Bato
კაით ეგრე ნუ იქცევ... Nov 25 2006, 11:46 PM
გუჯა anuska
ქალბატონო მარი... Nov 25 2006, 11:57 PM
ვეშაპო შოთა
შოთა! მეგობა... Nov 26 2006, 12:05 AM
ვეშაპო გუჯა
იყოს ჯერ-ჯერო... Nov 26 2006, 12:18 AM
კანუდოსელი მაინც უნდა გამაშიფ... Nov 26 2006, 12:35 AM
შოთა ვეშაპო
მე სრულიად ... Nov 26 2006, 12:51 AM
გუჯა
"ჩვენო უწმინდესო... Nov 26 2006, 01:03 AM
ლილიანა მე მგონი ვაწყენინე... Nov 26 2006, 01:18 AM
ვეშაპო ლილიანა
უუუუF! გე... Nov 26 2006, 01:26 AM
მარიამი რადგან ხელახლა გაი... Nov 26 2006, 01:31 AM
კანუდოსელი
რადგან ხელახლა გა... Nov 26 2006, 01:32 AM
მარიამი
მარიამ ჩვენ ვიცით ... Nov 26 2006, 12:35 PM
გუჯა
მაგათ ტვინში თუ არ ... Nov 26 2006, 07:23 PM
კანუდოსელი
მაგათ ტვინში თუ არ ... Nov 26 2006, 08:25 PM
შოთა კანუდოსელი
აბა აბა... Nov 26 2006, 01:37 AM
გუჯა სად გალობენ ე.წ. ბიზ... Nov 26 2006, 02:25 AM
ვეშაპო ზოგიერთი თანაფორუ... Nov 27 2006, 10:16 PM
kato_Bato :rolleyes:
:lol: :lol: :lol: Nov 27 2006, 10:43 PM
გუჯა ვეშაპო
ჭიათურის დ... Nov 28 2006, 12:08 AM
ვეშაპო გუჯა
რავი, მამა ზურ... Nov 28 2006, 12:14 AM
გუჯა
გუჯა
რავი, მამა ზუ... Nov 28 2006, 12:19 AM
ვეშაპო გუჯა
უუF!
მამა თეი... Nov 28 2006, 12:27 AM
გუჯა
გუჯა
უუF!
მამა თეი... Nov 28 2006, 12:31 AM
Sotiris
გუჯა
უუF!
მამა თეი... Nov 28 2006, 07:48 PM
guri777 ჯერ კარგად გაერკვი... Nov 28 2006, 10:11 PM
გუჯა
ჯერ კარგად გაერკვ... Nov 28 2006, 10:17 PM
კანუდოსელი
ჯერ კარგად გაერკვ... Nov 28 2006, 11:59 PM
ვეშაპო guri777
შენ ისე ლაპარაკ... Nov 28 2006, 10:50 PM
გუჯა ამ ე. წ. "ბიზანტიურ... Nov 30 2006, 04:58 AM
კანონისტი გუჯა
ვიცი. სახლში მ... Nov 30 2006, 12:02 PM
გუჯა
ყველაზე ძალიან ნე... Dec 1 2006, 07:43 PM
ჯამბაკური
ეხლა დავაკვირდი მ... Dec 1 2006, 07:54 PM
ვეშაპო აქ მინდა დავდო ჯამ... Dec 6 2006, 12:46 AM
ვეშაპო anuska
[size=3]ვინაიდან წი... Dec 11 2006, 02:32 PM
დათიკო კანონისტი
:(
ეგ უკვ... Dec 1 2006, 01:07 AM
გუჯა არ გაიგებს ვეშაპ ე... Dec 11 2006, 06:43 PM
ვეშაპო გუჯა
აქ რაც არ უნდა... Dec 12 2006, 07:07 PM
გუჯა
როინდელია ბიო აი ... Dec 13 2006, 01:17 AM
mona nino ეგ ვინ თქვა საქართ... Dec 26 2006, 03:34 PM
ვეშაპო mona nino
მაგაზე ადვილ პ... Dec 26 2006, 06:23 PM
usgar გაუმარჯოს ბიზანტი... Dec 26 2006, 07:49 PM
მნათე
ნაგვის პრობლემა დ... Dec 27 2006, 11:16 PM
დათიკო
შინდისფერი სქელი ... Dec 28 2006, 12:08 AM
გუჯა
შინდისფერი სქელი ... Dec 28 2006, 12:12 AM
დათიკო გუჯა
მაღაზიაში მო... Dec 28 2006, 01:50 AM
გუჯა
გუჯა
მაღაზიაში მო... Dec 28 2006, 02:09 AM
მნათე დათიკო
დედა ნაგვი... Dec 28 2006, 01:51 AM
დათიკო გუჯა
ხოდა მეც მაგა... Dec 28 2006, 02:17 AM
orthodox_82
იოანე დამასკელზ... Jan 3 2007, 06:53 AM
მხევალი ნინო საოცარია, რა რატომ ... Jan 3 2007, 02:05 PM
კანუდოსელი
საოცარია, რა რატომ ... Jan 3 2007, 04:55 PM
მხევალი ნინო კანუდოსელი
არ ვიც... Jan 3 2007, 06:27 PM
ვეშაპო მხევალი ნინო
არა, ... Jan 3 2007, 07:01 PM
მხევალი ნინო
. საინტერესოა ისიც,... Jan 4 2007, 10:18 AM
გუჯა ბიზანტიური გალობი... Jan 5 2007, 11:44 PM
მხევალი ნინო ძალიან სუსტები ვარ... Jan 10 2007, 11:33 AM
გუჯა
ძალიან სუსტები ვა... Jan 12 2007, 04:19 AM
ana_mari "შენ ხარ ვენახი... Jan 24 2007, 03:03 PM
კანუდოსელი
იიიიი, ტაშიიიიიიი... Jan 24 2007, 04:37 PM
გუჯა
"შენ ხარ ვენახი... Jan 26 2007, 08:06 PM
orthodox_82
კონსტანტინოპოლ... Jan 30 2007, 06:10 PM
ვეშაპო ana_mari
ოოო "ბიზონი... Jan 24 2007, 03:52 PM
tekla1 ana_mari
მართალი ხარ, მა... Jan 24 2007, 06:24 PM
კანუდოსელი თეკლა,
მან სამხმოვ... Jan 24 2007, 06:39 PM
kato_Bato
"
ქართულ სუფრებ... Jan 24 2007, 06:55 PM
მნათე ana_mari
ქალბატონო anuska ნ... Jan 24 2007, 06:58 PM
მხევალი ნინო თუ მოსწონს ანუშკას... Jan 24 2007, 07:54 PM
ana_mari რას ქვია გადააკეთა... Jan 25 2007, 03:04 PM
კანუდოსელი
რას ქვია გადააკეთ... Jan 25 2007, 03:10 PM
ვეშაპო ana_mari
მაშინ ნუ გადაა... Jan 25 2007, 03:28 PM
კანუდოსელი ბაბო, ახლა მაინც გე... Jan 25 2007, 03:42 PM
ana_mari რას აიჩემეთ ეს ანუ... Jan 25 2007, 05:05 PM
კანუდოსელი
თქვენისთანებს გან... Jan 25 2007, 05:13 PM
კანუდოსელი
ჩემთვის კი ტქვენ ხ... Jan 25 2007, 05:28 PM
მხევალი ნინო ანუშკა ნუ გვეჩხუბე... Jan 25 2007, 06:29 PM
ვეშაპო ana_mari
თუ შეიძლება, ნუ ... Jan 25 2007, 06:59 PM
მხევალი ნინო ana_mari
ანუშკა ძვირფა... Jan 25 2007, 07:07 PM
დათიკო თქვენ კიდე აქა ხარ... Jan 26 2007, 01:43 AM
KAIROS ამის გულისათვის წა... Jan 28 2007, 12:38 PM
მხევალი ნინო მძიმე სურათია. რატ... Jan 29 2007, 03:13 PM
athos საგალობელი Agni Parfene ნ... Jan 29 2007, 10:57 PM
KAIROS
სწორი, ხარ იდიოტობ... Jan 30 2007, 06:40 PM
orthodox_82
სწორი, ხარ იდიოტობ... Jan 31 2007, 08:59 PM
datvi anuska
თუ პასუხს გამცე... Feb 6 2007, 07:33 PM
კანონისტი Iona
ყროყინი მხოლოდ ვ... Feb 14 2007, 01:04 PM
გუჯა Iona
რაღაც გაურკვევლ... Feb 15 2007, 07:51 PM![]() ![]() |
| მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 4th November 2025 - 06:29 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი