![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
G_I_O_R_G_I_ |
![]() ![]()
პოსტი
#1
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,857 რეგისტრ.: 31-July 06 წევრი № 27 ![]() |
დიდაქე-პირველი საუკუნის პირველი ძეგლი(კანონიკური) მოციქულთა მოწაფეთა მიერ დაწერილი.ეს ძეგლი ითარგმნა ამ საუკუნეში ედიშერ ჭელიძის მიერ.aq ceria
თუმცა წმინდა გრიგოლ ფერაძის მიერ 1932 წელს გამოქვეყნებულ იქნა გერმანულ ჟურნალში დიდაქეს ძველქართული (ხანმეტი) თარგმანი,რომელიც ვინმე ფეიქრიშვილმა ჩამოიტანა კონსტანტინოპოლიდან.(ამ ხელნაწერის სიძველის შესახებ თავისდროზე კამათი იყო კ.კეკელიძის კვაჭაძის და სხვებს შორის.) სამწუხაროდ ეს ხელნაწერი და გერმანული ჟურნალიც არსად მოიპოვება რომ მოხდეს მისი შესწავლა.ამ გერმანული ჟურნალის ერთადერთი ეგზემპლარი ინახება ხელნაწერთა ინსტიტუტში მაგრამ ვიღაცას ტექსტი ამოუხევია და მხოლოდ გ.ფერაძის განხილვაა დარჩენილი. საძიებო მონაცემები: წერილის სათაური:Die “Lehre der zwölf Apostel” in der georgischen Überlieferung გერმანული ჟურნალის სახელი:zeifsch iur neutest wiss 31 (111-116გვ) იგივე zntw 31 იგივე znw 31 1932წ. ავტორი:გ.ფერაძე საცდელად დაუშვათ გუგლში რაღაცეებს ნახულობს მაგ აქ aq ერთ საიტზე კი რომელზეც google აჩვენებს არის ეს ჟურნალიო შესვლა მხოლოდ მეცნიერებისთვისაა დაშვებული.jstor ქვია ამ საიტს და ეს არის უდიდესი ელექტრო არქივი ჟურნალებისა აი ესaq მოკლედ საძებნია. |
![]() ![]() |
G_I_O_R_G_I_ |
![]()
პოსტი
#2
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,857 რეგისტრ.: 31-July 06 წევრი № 27 ![]() |
ოოო
|
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#3
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ეს ძეგლი ერთერთი უმნიშვნელოვანესი აღმოჩენაა
სხვათა შორის დიდაქეს ანალიზი კიდევ უფრო კარგად წარმოადგენს ლიტურგიკის განვითარების ისტორიას. მასში არ გვხვდება ვრცელი ევქარისტიული კანონი, ის ძალიან მოკლეა, თუმცა მაინც არის. ამას გარდა აშკარად იგრძნობა ე.წ. ქარიზმატული სული ღვთისმსახურებისას, რაც ჩანს მისი ერთი ადგილიდან, სადაც წერია, რომ მსახურებისას ლიტურგისტს შეუძლია ილოცოს იმდენი, რამდენიც სურდეს- ანუ ამ დროს ჯერ არ არის დაფიქსირებული ევქარისტიული კანონი წერილობითი სახით და არ არის ასე ვთქვათ - დაკანონებული -ეს თავის მხრივ მიანიშნებს მის დათარიღებაზე, რომ ის არ უნდა იყოს ძალიან გვიანდელი წყარო მოციქულების პერიოდიდან... ზოგადად დიდაქეს აღმოჩენამ ცხადყო, რომ ლიტურგიკის ტექსტი (არა შინაარსი) და ხანგრძლივობა დროთა განმავლობაში იყო ცვალებადი ზრდის პერსპექტივით. მოციქულთა დროს ლიტურგიკული კანონი უნდა ყოფილიყო სულ რაღაც რამდენიმე წუთის განმავლობაში (ვთქვათ 10-15 წთ. ზუსტად ძნელი სათქმელია, მითუმეტეს თუ ქარიზმის ფაქტორს დავუმატებთ), მომავალში დაიხვეწა, უამრავი ლოცვა მიემატა და დღეს გვაქვს ის რაც გვაქვს. -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th July 2025 - 06:58 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი