![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
ზურა |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 72 რეგისტრ.: 3-January 07 წევრი № 783 ![]() |
მშვიდობა თქვენდა!
გილოცავთ სადღესასწაულო დღეებსა და მაცხოვარის შობის მოახლოებას! მსურს აზრი გამოვხატოთ, იმ ღვთისმეტყველურ საკითხზე, რომელიც მემგონი კვლავინდებურად გადაუჭრელად რჩება თანამედროვე მართლმადიდებლური სულიერი განათლების სისტემაში. ... და რაც საკმაო ხანია საფიქრებელს მაძლევს, რადგან მოგეხსენებათ საკითხი მნიშვნელოვანია. არავითარ შემთხვევაში არ ვფიქრობ, რომ სწორედ აქ გაეცემა ამ კითხვას საბოლოო პასუხი ![]() თუმცა ყოველ შემთხვევაში იმედი მაქვს, რომ აზრთა გაცვლას გარკვეული შედეგი მაინც მოყვება. გთხოვთ ყურადღება მიაქციოთ შემდეგს: - ლაპარაკია არა ცოდვაზე, არამედ ცოდვით დაზიანებულ ბუნებაზე უფალო დაგვლოცე! p.s. ... დროში შეზღუდვის გამო მიჭირს იმის თქმა, თუ რა სიხშირით მოვახერხებ გამოხმაურებას, მაგრამ აუცილებლად მოვახდენ რეაგირებას ყოველ ძირითად საკითხზე. -------------------- The God became the person, that the person became the god.
|
![]() ![]() |
ზურა |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 72 რეგისტრ.: 3-January 07 წევრი № 783 ![]() |
აქა მშვიდობა,
რადგანაც ერთ თემაზეა საუბარი, მიუხედავად ადრესატის მითითებისა, სასურველი იქნება ყოველ დაინტერესებულმა ადევნოს თვალი მსჯელობას, რადგან მათაც შეეხება. ____________________ Sotiris გამარჯობათ, სანამ ჩემდამი პასუხის განხილვაზე გადავიდოდე, მსურს ამაზე გავამახვილო თქვენი ყურადღება: ციტატა მაცხოვარმა უყვედრელი ვნებულებები კი მიიღო, ე.ი. შიმშილი, წყურვილი, დაღლა და მისთ. (იხ. იქვე, გვ. 47). ამდენად მაცხოვარმა ყოველმხრივ ჩვენნაირი კაცობრივი ბუნება მიიღო, ჩვენ ვფლობთ დაცემულ ბუნებას - ფაქტია. მაცხოვარმა მიიღო ყოველმხვრივ ჩვენნაირი ბუნება - ფაქტი. დასკვნა - მაცხოვარმა ნებაყოფლობით მიიღო (რადგან ცოდვა არ იცოდა) ადამიანის დაცემული ბუნება. თუ აქ არ მეთანხმებით, გთხოვთ ნათლად და კონკრეტულად ამიხსნათ, რას გულისხმობდით, როდესაც ამბობდით: ''მაცხოვარმა ყოველმხრივ ჩვენნაირი კაცობრივი ბუნება მიიღო '' *** ნაწილი 1. ციტატა ირონია არ არის აქ საჭირო. ღმერთმა დამიფაროს; ისაა ასევე მოწმე, რომ თუ ვინმეს უვიცრად ვთვლი, პირველი მე ვარ მათ შორის. ციტატა პრობლემა კი აი რაშია: მოდიხართ ამ ფორუმზე და პოსტავთ ისეთ დოგმატურ საკითხზე, რომელმაც შეიძლება ბევრი დამწყები მართლმადიდებელი დააბრკოლოს უმოქმედობამ არავითარი დაპრკოლება არ იცის. - არ შევისწავლოთ წმინდა წერილი? პირადად მე მსურს სხვათა დახმარებით ბევრი საკითხის გარკვევა. - თქვენ ფიქრობთ, რომ ამ ფორუმზე არ უნდა ვითხოვო დახმარება? ხოლო, რაც შეეხება ''არადამწყებ მართლმადიდებელს'' - მათ რიცხვს ნამდვილად ვერ მივაკუთვნებ თავს ვერასდროს. ციტატა დაწვრილებით პასუხს ვერ გაცემთ, რადგან არ მცალია. ამაზეც უღრმესი მადლობა. ციტატა ახლა რაც შეეხება იმას, თუ რა არის პირველმამისეული ცოდვა. ამაზე არსებობს წმ. იუსტინე პოპოვიჩის ნაშრომი "О первородном грехе". ასევე შეგიძლიათ ნახოთ კლასიკური რუსული დოგმატური ღმრთისმეტყველების სახელმძღვანელოები (ზოგი კი მათზე ცხვირს იბზუებს, მაგრამ ეს უფრო მათი პრობლემაა). ძალიან კარგი. მოხარული ვარ, რომ რუსულ ღვთისმეტყველებას შეეხეთ. ობიექტური მიზეზების გამო მოსკოვის საპატრიარქოს მრევლი გახლავართ (რუსეთში არ ვცხოვრობ) ვისარგებლებ მომენტით და შეგეკითხებით: - რა აზრის ბრძანდებით მოსკოვის სასულიერო აკადემიის ღვთისმეტყველების ფაკულტეტის პროფესურაზე? მემგონი მათზე უკეთ არავის მოეხსენება რუსული დოგმატიკური სახელმძღვანელოების შესახებ. გააჩნია რომელ დოგმატიკურ სახელმძღვანელოებს გულისხმობთ. საქმე იმაშია კეთილო, რომ ძველი რუსული დოგმატიკური სახელმძღვანელოების უმეტესობა, რასაც ალბათ კლასიკად მოიხსენიებთ, გაჯერებულია დასავლეთის დიგმატიკით, რადგანაც პირდაპირი თარგმნა ხდებოდა და სწორედ ამ მიზეზით, კათოლიკურმა სწავლებამ ღრმა ფესვები გაიდგა ჩვენში. რას ვგულისხმობ აქ კონკრეტულად? ამაზე ქვევით მოგახსენებთ. რაც შემეხება მე, დიდი სიამოვნებით ვეყრდნობი იმ სახელმძღვანელოებს, რომლებსაც პაპისტურ დოგმატიკასთან შეხება არ ქონიათ. ინებეთ მაგალითად ეს: “Из того факта, что Господь был свободен от первородного греха и не имел личных грехов, не следует, что Он был свободен от последствия греха первородного, потому что Господь воспринял не природу Адама в его первозданном состоянии, какую тот имел до грехопадения, а нашу природу со всеми последствиями падения для того, чтобы разделив с человеком все последствия его падшести, исцелить наше естество и все условия падшего бытия сделать условиями спасения” (свящ. Олег Давиденков. Догматическое богословие. Курс лекций. ч. 3, М., 1997, с. 110). ციტატა თქვენ კი ასე ჩანს პირველმამისეულ ცოდვას ათანაბრებთ უყვედრელ ვნებულებებთან, რაც მეტად უცნაური სწავლებაა . მემგონი შეამჩნევდით, რომ თითქმის ყოველ უსტარში ვიმეორებ ერთი და იგივე შეკითხვას. ციტატა მას მერე რაც გაარკვევთ რა არის პირველმამისეული ცოდვა, მერე გეტყვით, რომ მაცხოვარი ჩვენი იესუ ქრისტე არის აბსოლუტურად უცოდველი, პირველმამისეული ცოდვის არმატარებელი გთხოვთ მიმითითოთ, სად ვახსენე მე, რომ იესო ქრისტე ცოდვილია? მე გარკვევით ავღნიშნე და ეს გამოვყავი პირველსავე უსტარში: - მიაქციეთ ყურადღება არა ცოდვის აღებას, არამედ ცოდვის გამო დაზიანებული ბუნების ნებაყოფლობით აღებას. გთხოვთ გამოთქვათ აზრი ამ სწავლებაზე: ''ვინც ცოდვა არ იცოდა, ის გახადა ცოდვად ჩვენს გამო, რათა მასში გავხდეთ ღვთის სამართლიანობა [/(IIკორ. 5,21)'' - რას გულისხმობს მოციქული, როდესაც ქრისტეს ''ცოდვილად გახდომას'' ახსენებს? (ჩემ აზრს აუცილებლად მოგახსენებთ, რადგან ეს პირდაპირ კავშირშია ამ თემასთან) ციტატა ამრიგად დამასკელის სწავლებით რა გამოდის? მაცხოვარმა მიიღო უყვედრელი ვნებულებანი, სიკვდილს კი, როგორც სრულიად უცოდველი და პირველმამისეული ცოდვის არმატარებელი, იგი არ ექვემდებარებოდა, არამედ ჩვენთვის თავს-იდვა (სიკვდილი ამქვეყნად სწორედ ადამის ცოდვით დაცემის გამო შემოვიდა: ვითარცა-იგი ერთისა მის კაცისათჳს ცოდვაჲ სოფლად შემოჴდა და ცოდვისა ძლით - სიკუდილი, და ესრეთ ყოველთა კაცთა ზედა სიკუდილი მოიწია, რომლითა ყოველთა შესცოდეს ჰრომ. 5,12)). - თქვენ თვლით, რომ ადამისეული ცოდვა ჩვენზე გადმოვიდა და ჩვენ ამ ცოდვის გამზიარებლები ვართ ანუ ეს ცოდვა ჩვენზეცაა...საინტერესოა... მე კი გიპასუხებთ, რომ დასავლეთის დოგმატიკის ერთ-ერთი მთავარი პოსტულატი, იკითხება თქვენს მსჯელობაში. რომიც თქვენს მსგავსად მაგ ციტატას იშველიებს რადგან ის ერთადერთია მთელ წმინდა წერილში. გთხოვთ გაეცნოთ წმინდა იოანე ოქროპირის სწავლებას, თქვენს მიერ მოყვანილი ციტატის შესახებ: http://www.ccel.org/contrib/ru/Zlatrim/Rim10.html მცირე ამონარიდი: Что же значит: в немже вcu согрешиша? То, что как скоро пал один, чрез него сделались смертными все, даже и не вкусившие запрещенного плода. ...ანუ რადგანაც ყველა მომაკვდავი შევიქმენით, სწორედ ეს იგულისხმება და არა ის, რომ ჩვენც შევცოდეთ, ცოდვაა ჩვენზე და მსგავსი... Отсюда ясно, что не этот грех, не грех преступления закона, но другой, именно грех преслушания Адама, был причиною общего повреждения. Чем же это доказывается? Тем, что умерли все жившие и до закона. Царствова смерть, говорит (апостол), от Адама даже до Моисея и над нecoгpешuвшuмu. Как царствовала? По подобию преступления Адамова, иже есть образ будущаго (ст. 14) Итак, Адам есть образ Иисуса Христа. В каком отношении, спросишь? В том, что как Адам для своих потомков, хотя они и не вкусили древесного плода, сделался виновником смерти, введенной в мир Адамовым ядением, так Христос для верующих в Него, хотя и не совершивших праведных дел, сделался виновником праведности, которую даровал всем нам чрез крест. ყოველი ადამიანი პასუხისმგებელია თავის პირად ცოდვებზე. - კიდევ ერთხელ თვალი გადაავლეთ ეზეკიელ წინასწარმეტყველს 18:2-4;19-20; ადამისა და მშობლების ცოდვები კი ამახინჯებენ ადამიანის ბუნებას და აშორებენ მას უფალს. - კიდევ ერთხელ თვალი გადაავლეთ კართაგენის კანონებს: 124 “Кто отвергает нужду крещения малых и новорожденных, или говорит, что они от прародительского греха не заимствуют ничего, что надлежало бы омыти банею пакибытия, то да будет анафема”. http://www.krotov.info/acts/canons/0419karf.html დიახ, ყოველი ჩვენთაგანი ღებულობს დამახინჯებულ ადამიანურ ბუნებას, რისი უარყოფაც დაუშვებელია და ამიტომ საჭიროებს ბავშვი მონათვლას, მაგრამ აქ ლაპარაკი არაა პირად ცოდვაზე. ციტატა (და ეს გამონაკლისი ხდება იმიტომ, რომ მისი ჩასახვა ზებუნებრივი გზით მოხდა, წმ. იუსტინე: Наследственность первородного греха всеобща, ибо никто из людей не изъят из этого, кроме Богочеловека Господа Иисуса Христа, рожденного вышеестественным образом от Святой Девы и Духа Святого...) 1. რადგან იუსტინე ფილოსოფოს იხმარებთ, დამაინტერესა: - თქვენ თვლით, რომ მაგ. პლატონი ან სოკრატე, არსით ქრისტიანები არიან? 2. მე ავღნიშნე, რომ ამ საკითხში წმინდა მამებს განსხვავებული აზრი გააჩნიათ. გსურთ, მაგალითად მართლმადიდებლობის სვეტად წოდებული ათანასე დიდის აზრის გაცნობა? ინებეთ. აქვე გთხოვთ, აზრი გამოთქვათ წმინდა წერილიდან ამ თემაში დადებულ ციტატაზე: ''ღმერთმა მოავლინა თავისი ძე ცოდვილი ხორცის მსგავსებაში და ცოდვის გამო მსჯავრი დადო ცოდვას ხორცში'' (რომ.8,3) - რას ნიშნავს თქვენი აზრით ''ძე ცოდვილი ხორცის მსგავსებაში''? აი რას ამბობს ამის შესახებ წმინდანი: ''Какое же оказано этим благодеяние, о суетные, если, как говорите, во Христе совершилось то же, что происходило в первозданном Адаме, если Христос Адамова падения не восстановил несравненным восстановлением, явившись в подобии плоти греха и осудив грех во плоти (Рим. 8, 3)..." Свт. Афанасий Великий (Т. 3. С. 322). "Не Себя пришел спасти бессмертный Бог, но умерщвленных; не за Себя пострадал, но за нас; и посему-то восприял на Себя наше уничижение и нашу нищету, чтобы даровать нам богатство Свое" (Т. 3. С. 255). "Да умолкнут утверждающие, что плоть Христова недоступна смерти, но бессмертна по естеству" (Т. 3. С. 298). "А когда (Христос) отрекается умереть, это есть болезнь тела. Ибо до преступления Адамова не было ни печали, ни боязни, ни утомления, ни глада, ни смерти" (Т. 4. С. 466). აქ შედარებით ვრცლადაა: http://christianity.shu.ru/Texts/athanasiu...incarnation.htm Глава 2. Божественная дилемма и ее решение в воплощении (8)...Таким образом, приняв тело, подобное нашему, которое склонно к тлению смерти, Он отдал Свое тело на смерть за всех и предложил его Отцу. Это Он сделал из-за явной любви к нам так, что в Его смерти все могли умереть и закон смерти таким образом отменился бы потому, что исполнился в Его теле, которое для этого и было назначено и отдало свою силу для людей. (9) Слово понимало, что от тления нельзя было избавиться иначе, чем через смерть; все же Он Сам как Слово, бессмертный и Сын Отца, был таковым, Кто не мог умереть. По этой причине Он принял тело, способное к смерти, чтобы оно, через принадлежность Слову, Кто над всем, могло бы стать в смерти достаточным замещением для всех и, само оставаясь нетленным через Его пребывание в нем, могло бы после этого положить конец тлению также для всех других благодатью воскресения. გთხოვთ განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციოთ ''По этой причине Он принял тело, способное к смерти'' - ქრისტეს არ შეეძლო სიკვდილი, მან მიიღო სხეული, რომელსაც სიკვდილი ძალუძდა - სწორედ ამაზე ვსაუბრობ მე. - გთხოვთ მიპასუხოთ, რატომ მოკვდა ჯვარზე ადამიანური ბუნება? თუ წმ.ათანასე დიდმა არ დაგაკმაყოფილათ, მზად ვარ მოვიყვანო სხვა წმ.მამათა აზრები. უბრალოდ ჯერჯერობით ისედაც დიდი უსტარი გამომდის და არ მსურს მისი გადატვირთვა. (გაგრძელება იქნება) -------------------- The God became the person, that the person became the god.
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 7th July 2025 - 11:35 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი