ბიბლია თორა და ყურანი |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
ბიბლია თორა და ყურანი |
sarzmunoeba |
Aug 5 2008, 07:28 PM
პოსტი
#1
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 7 რეგისტრ.: 21-June 08 წევრი № 5,138 |
გამარჯობათ.თავდაპირველად უპალმა მოსეს თორა იესო კრისთეს თორასთან ერთად ბიბლია მისცა.და მუჰამედს კორანი.რომელშიც ორივე ცმინდა ციგნია.რას თიკრობთ: რათომ არის განსხვავებები ამ ზმინდა ციგნებსჰი.თორა, ბიბლია და ყორანი.
|
მნათე |
Sep 25 2008, 03:49 PM
პოსტი
#2
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 17,662 რეგისტრ.: 23-July 06 მდებარ.: Tbilisi წევრი № 4 |
ზურა
შენი ფორმულირება როგორც ყოველთვის (ვერტიკალურად ) უცხადესად წარმოაჩენს საქმის არსს... ასევე გასაგებია რას შეიძლება აკეთებდნენ ყურანში ქრისტიანული მახასიათებლები, მაგრამ ერთი ეს გვითხარ, სხვადასხვა რელიგიები, რომლებიც ქრისტემდე არსებობდნენ, რატომ არიან ასეთ უჩვეულო მსგავსებაში ქრისტიანობასთან? ეს რომ უბრალო ფაქტების ამთხვევა იყოს ყურადღებას არ მივაქცევდი, მაგრამ არსებობს მთელი რიგი დოქტრინალური და სპეციფიური დამთხვევები, იგივე აღდგომასთან დაკავშირებით... მითრას კულტის მსგავსებები და ა.შ... -------------------- ანალოღია და ჯვარი მომიტანეთ, ვქადაგებ!
რომ გამრეცხავთ, გავიწევ :))))) |
ზურა |
Sep 25 2008, 04:32 PM
პოსტი
#3
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 72 რეგისტრ.: 3-January 07 წევრი № 783 |
სხვადასხვა რელიგიები, რომლებიც ქრისტემდე არსებობდნენ, რატომ არიან ასეთ უჩვეულო მსგავსებაში ქრისტიანობასთან? ეს რომ უბრალო ფაქტების ამთხვევა იყოს ყურადღებას არ მივაქცევდი, მაგრამ არსებობს მთელი რიგი დოქტრინალური და სპეციფიური დამთხვევები, იგივე აღდგომასთან დაკავშირებით... მითრას კულტის მსგავსებები და ა.შ... ა) რაც შეეხება: ''აღდგომას'' ''განკაცებას'' და ა.შ.. 1. იდეის ერთიანობა არ მეტყველობს ამ იდეათა არსობრივ მსგავსებაზე. 2. იდეის/აზრის გადმოცემისას ჩვენ თავისუფლად ვსარგებლობთ სიტყვებით, მაგრამ რამდენად თავისუფლად შეგვიძლია ამ სიტყვის არსის ახსნა - ეს კიდევ საკითხავია. ბ) რაც შეეხება: მსგავსებას ზოგადად (''რატომ არიან ასეთ უჩვეულო მსგავსებაში ქრისტიანობასთან?'') - როგორ გასამართლდება წარმართი, რომელსაც მაცხოვარის არა თუ სწავლება - სახელიც კი არ სმენია არასდროს? - პავლე გვასწავლის, რომ ''გულში ჩაწერილი რჯულით''(რომაელთა 2:14-15) ანუ ყველა ადამიანს გულში უწერია ჭეშმარიტება - საერთო ჭეშმარიტება.(რაც ბევრი მსგავსების საწინდარია) ბევრი არ ემორჩილება ''გულის ხმას'', ათას გამართლებას პოულობს ''საკუთარ თავთან' ' და არჩევანის გაკეთებისას ასრულებს საკუთარ ნებას, რითაც სცილდება უფალს. ''ქრისტეს უარყოფა ეპატიება - სული წმინდისა კი არა'' +++++++++ დავუბრუნდეთ ა)-ს მსგავსებათა ერთი მაგალითი: ციტატა ინდუიზმი ''ბჰაგაბად-გიტა'' - ( ''ინდური ევანგელია'') კრიშმას ვარიანტი მართლაც საინტერესოა, ერთადერთი სადაც ქრისტიანობის მსგავსად, შემქმნელი შექმნილთან მივიდა. ''ბჰაგაბად-გიტა'' გვამცნობს, რომ კრიშმან არა თუ მხოლოდ შექმნა სამყარო და გაამჟღავნა ნება, არამედ პირადად მოუტანა იგი ადამიანებს. მაგრამ არსებობს რამოდენიმე მნიშვნელოვანი დეტალი, რაც მთლიანობაში არსობრივად განასხვავებს ამ ორ რელიგიას ერთმანეთისაგან და თუ ვინმე მათ მსგავს უწოდებს, ეს განპირობებული იქნება მხოლოდ ზედაპირული მსგავსების გამო. ქრისტიანულ რელიგიაში ღმერთი - სიყვარულია და სწორედ ამიტომ ღმერთმა მიიღო ადამიანის სახება.. (აღარ გავავრცობ, რადგანაც ჩვენთვის ბევრია აქ ცნობილი) მოკლედ: The God became the person, that the person became the God - მოიქცა კი კრიშმა მსგავსად? გახდა კი ის ადამიანი როგორც ასეთი? რამდენი ხნით? და რა მიზნით? ...მხოლოდ სწავლებისას - გაკვეთილის დროს ის ადამიანად ეჩვენებოდა ყველას. ამავე დროს მისი ჭეშმარიტო სახება არ ყოფილა ადამიანური, ის მხოლოდ სარგებლობდა ამით, როგორც ''ნიღაბით'' - რომ ახლოს მისულიყო ადამიანთან. ის არ გრძნობდა არც ტკივილს - შესაბამისად არ განუცდია არავითარი ტანჯვა. მას არ განუცდია არც წამება და არც ხორციელი სიკვდილი. ის ხალხს ასწავლის მისდამი სიყვარულს.... მაგრამ უყვარს კი მას თავად ადამიანი?! - უცნობია; ' 'ბჰაგაბად-გიტა''ში არც ერთი სიტყვა არ არის ადამიანებისადმი სიყვარულის შესახებ. ''ბჰაგაბად-გიტა''ს ერთ-ერთი მთავარი სცენა: როდესაც კრიშნას დახმარებით შეგულიანებული ჭაბუკი ცდილობს ანდერძზე საკუთარი უფლების დაბრუნებას და თვალს გადაავლებს მტრის რიგებს; დაინახავს იქ მდგარ: ნათესავებს, ახლობელ ადამიანებს და სასოწარკვეთილებისაგან - რომ მათთან მოუხდება ბრძოლა - ჩაიკეცება ტირილით; ხოლო კრიშნა? - რას ეუბნება კრიშნა ამ დროს?! ''შენ ნანობ მათზე, ვინც ამას არ საჭიროებს: არაა საჭირო დამწუხრება არც ცოცხალთა გამო და არც - მკვდართა. ასე რომ, იბრძოლე, ბჰარატა! დაბადებული აუცილებლად მოკვდება, მკვდარი აუცილებლად დაიბადება. ნუფიქრობ მათზე, იფიქრემარადიულზე''[1.3,18,26]. უფალო შეგვიწყალე ცოდვილნი! -------------------- The God became the person, that the person became the god.
|
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 25th June 2024 - 10:01 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი