![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
მხევალი ნინო |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 ![]() |
გუშინ, 27 სექტემბერს, ჯვართამაღლების დღესასწაულს ვზეიმობდით. ჯვართამაღლების დღესასწაული საუფლო დღესასწაულია. დღესასწაული, მე მგონი ზეიმია, ამ დროს ხნილდება მარხვა. გუშინდელი დღესასწაული კი რატომღაც მარხვითაა, თიტქოს შეუსაბამოდ მეჩნებება ეს ყველაფერი. იქნებ, ამიხსნათ, ჯვარის ამაღლება, რა დროსაც მოხდა გარდაცვალების გაცოცხლება, ჯვრის პოვნა, ჯვრის ამაღლება და ტაყვანისცემა რატომ არის მარხვით.
ამის გარდა კარგი იქნება ამ თემაში თუ დავწერთ, ამ დროსმდე ანუ ჯვრის ამაღლებამდე, იწერდნენ თუ არა პირველი ქრისტიანები ჯვარს, რა სახით იწერდნენ (მე როგორც მახსოვს თითით გამოჰყავდათ ჯვრის ფორმა სუბზელ მაგრამ ეს რომელ საუკუნეში იყო არ ამხსოვს) და იყო თუ არა ჯვრის ტაყვანისცემა საერთოდ . 1.როდიდან და ვის მიერ დადგინდა ჯვრის თაყვანისცემა? 2. როგორი სახით იწერდნენ პირველი ქრისტიანები ჯვარს. 3. ვინ დაადგინა ჯვრისთაყვანისცემა მარხვით და რატომ? კიდევ, ერთი საკიტხი მინდა დავამატო, ჯვარი ძველ აღთქმაშიც რამოდენიმეჯერ ჩანს ბიბლიაში. ერთხელ როგორც ამბობენ, მოსემ ლოცვის დროს (ხელები განართხო) სწორედ ჯვრის სახის ფორმა მიიღოო. ეგებ მოვყვეთ, რა დროს და სად გვხდება კიდევ ჯვარზე თუნდაც არაპირდაპპირი მინიშნება ბიბლიაში. -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
![]() ![]() |
athos |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() Άγιον Όρος ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: co-Moderators პოსტები: 1,846 რეგისტრ.: 8-January 07 წევრი № 816 ![]() |
ციტატა აქ ის საკვებით გახსნილებაზე საუბრობს. კარგი იქნება თუ მთლიან ციტატას მოიყვან და მიუთითებ ათანასეს რომელი ნაშრომია თან შენი ლოგიკიდან გამომდინარე თუ სხვა დიდი დღესასწაული დაემთხვა ოთხშაბათს და პარასკევს იმანაც უნდა გაახსნილოს, მაგალითად ღვთისმშობლის შობამ, მირქმამ და ა.შ., რათომღაც ასე არ ხდება, როგორც ჩანს ათანასეს ციტატა არავის წაუკითხავს დღევანდელ დღემდე. ციტატა მოგიყვები ამ ისტორიას. ორი თუ სამი წლის წინ მოხდა ისე რომ ხარება დაემტხვა ვნების შვიდეულის თუ არ ვცდები სამშაბათს. ხოდა საპატრიარქოში ვერ მიხვდნენ რა გაეკეთებინათ. ხარება თევზით ახსნილებს. ვნების შვიდეული კი უმძიმესი სამარხვო კვირეულია. ხოდა მიმართეს ბატონ ედიშერ ჭელიძეს (რომელიც ასე არ გიყვარს) მან მოუძებნა ნიკიფორე კონსტანტინოპოლელის ციტატა, რომ გახსნილება შეიძლებოდა. ამ ციატტას კარგა ხანს არ აქვეყნებდნენ, თუმცა შემდეგ მაინც გამოაქვეყნეს "საპატრიარქოს უწყებანში", სწორედ ამის საფუძველზე ტქვა პატრიარქმა რომ აჯობებს თუკი მხოლოდ ზეთით გავახსნილებთ და არა თევზითო. ყველაფრის ასე გართულებას და აქეთ-იქით სიარულს, ჩაეხედათ ტიპიკონში. ვნების სამშაბათზე გარკვევით წერია: На трапeзэ разрэшaемъ на є3лeй и3 віно2 т0чію. ანუ ტრაპეზზე ნებადართულია ღვინო და ზეთიო ![]() -------------------- და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
|
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 15th June 2025 - 09:55 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი