![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
devnili |
![]()
პოსტი
#1
|
ირაკლი ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 47 რეგისტრ.: 1-January 09 წევრი № 6,202 ![]() |
პატივცემულო კანონისტო. ასეთი პასუხი გამოგიზავნა დიდგორელმა ნიკ გვარამიამ თქვენს შეკითხვებზე. მის ტონს არ ვეთანხმები და მეტად აღარ გამოვუქვეყნებ. დაე, თვითონ დარეგისტრირდნენ. ისინი კონტრ შეკითხვებს სვამენ.
_______________________________ დიახ, სრულ ჭეშმარიტებას ბრძანებთ, თქვენ მოქმედებთ მართლმადიდებელი ეკლესიის მიერ მსოფლიო და ადგილობრივ კრებებზე დაგმობილი და შეჩვენებული გრიგორიანული პაპისტური კალენდრით, თქვენმა საყვარელმა „ბიჭუნა" მნათეუსმაც ხომ დიდი ზარზეიმით აღნიშნა კათოლიკური შობა 25 დეკემბერი (ახ. სტ.) თბილისის ფორუმზე და თქვნც პაპისტური კალენდრით დააგვირგვინეთ არაეკლესიური ახალი წელი 1 იანვარს (ახ. სტ.) და ამას საჯაროდ თავადაც ადასტურებთ, ბ-ნო კანონისტო, თქვენი შემდეგი სიტყვებით: „მაგრამ რამდენადაც საქართველოს სახელმწიფოში მოქმედებს გრიგორიანული კალენდარი, რომელიც იწყება 1 იანვარს, ამ დღეს აღვნიშნავთ ახალ წელს და ვულოცავთ ერთმანეთს."-(ავტორი „კანონისტი")" რადგან გრიგორიანული კალენდრით აღნიშნავთ ახალ წელს და ულოცავთ ერთმანეთს, მაშინ ექვემდებარებით წმიდა მართლმადიდებელი ეკლესიის შემდეგი კანონის მსჯავრს!: „რომელიც მისდევს გრიგორიანულ პასქალიასა და კალენდარს, სამღვდელო პირი იქნება ის თუ ერისაგანი, განკვეთილ იყოს ღმრთისაგან და შეჩვენებულ, და მიეცეს ის სატანჯველსა საუკუნესა, თავს დაატყდეს მას ყოველთა პატრიარქთა და მართლმადიდებელ წმიდა კრებათა წყევლა და მიეცეს იგი ცეცხლსა გეჰენიისასა" (მსოფლიო პატრიარქი კირილე, სიგელიონი, 1756წ.). კარგით, მაშ ასე, საეკლესიო კალენდრის საკითხში აქეთ ინდიქტიონს (ღმერთის წესს) და იქით საერო 1 იანვარს (ახ.სტ.) (ეშმაკის წესს) ე. ი. ორივეს სცნობთ, ე. ი. ორ ბატონს ემსახურებით, და რადგან ეს საკითხი თქვენივე "აღსარებით" გავარკვიეთ, ახლა გადავიდეთ შემდეგ თემაზე და თუ შეიძლება გაგვეცით შემდეგ ორ კითხვაზე პასუხი: ა) შეიძლება თუ არა პატრიარქი (ბერი) და სხვა ეპისკოპოსები ოპერაში ვერდის სპექტაკლზე (ნაბუქოდო) დაესწრნენ, (ამა წლის 4 იანვარს (ახ.სტ) მოხდა თქვენ იერარქთა ეს მორიგი თეატრალიზებული სამარცხვინო გართობა) მაშინ, როდესაც საეკლესიო სამართლით მსახიობობა ცოდვაა: წმიდა პავლე მოციქულის მე 6 კანონი (ერისკაცთა შესახებ): „თუ ეკლესიისკენ პირს იზამს მომღერალი, მსახიობი….ან დაცხრეს მისი საქმიანონობისგან, ან უკან გაბრუნდეს.", და თუ მითუმეტეს მღვდლის შვილებსაც კი ეკრძალებათ საერო სანახაობებზე სიარული, (:კართაგენის ადგილობრივი კრების მე 15 კანონი: „მღვდელთა შვილები საერო სანახაობაში ნურც მონაწილეობას მიიღებენ, ნურც სანახავად წავლენ. ეს ყველა ქრისტიანს ექადაგება ყოველთვის, რომ სადაც გმობა იყოს, იქ არ უნდა მივიდნენ") რა უნდოდა თქვენს პატრიარქს და სინოდის წევრებს ოპერისა და ბალეტის თეატრში ვერდის ოპერაზე? სასულიერო დასისთვის შეუფერებელი ქმედების ბრალმდებელი ლაოდეკიის კრების 54-ე და კონსტანტინეპოლის სამეუფეო პალატაში შეკრებილ მამათა 50-51 კანონები: „მღვდლებმა და საეკლესიო დასის სხვა წარმომადგენლებმა არ უნდა უყურონ ქორწილში ან წვეულებაში წარმოდგენილ სანახაობებს, არამედ სანამ შემოვიდოდნენ მსახიობები, უნდა ადგნენ და წავიდნენ; სასულიერო პირთაგან ნურავინ მიეცემა შვება-თამაშს, სახუმარო სანახაობას, მგოსანთა როკვას, ხოლო თუ ვინმე დაარღვევს ამ კანონს… თუ ვინმე სასულიერო პირი იქნება იგი, განიკვეთოს". ! მოციქულთა მე 6 კანონი (სასულიერო დასის შესახებ): „ეპისკოპოსი, მღვდელი, დიაკონი ნუ შეუდგება ამქვეყნიურ საზრუნავს, თუ არადა განიკვეთოს." ბ) ასევე, თუ შეიძლება, გაგვეცით მეორე შეკითხვაზეც პასუხი, რატომ იყო თქვენი პირველიერარქი (პატრიარქი) სექტათა მსოფლიო ერეტიკული შესაკრებლის "ეკლესიათა მსოფლიო საბჭოს" ერთერთი თანაპრეზიდენტი და რატომ ლოცულოდა ამ საბჭოს ასამბლეებზე სექტის წარმომადგენლებთან ერთად?, ასევე, რატომ ლოცულობდა მონოფიზიტებთან და პაპისტებთან, როგორც ქართულ ტაძრებში ისე ეჩმიაძინსა და ვატიკანში?: „დიდ ხუთშაბათს — ფეხთბანვის დღეს მამა ერნსტ ქრისტოფ სუტნერი და მამა ცელესტინ პატოკი (არამართლმადიდებლები — ავტ.) თბილისის სიონის საპატრიარქო ტაძარში დაესწრნენ საღმრთო- სადღესასწაულო ლიტურღიას და სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, უწმიდესისა და უნეტარესის, ილია მეორის ხელიდან მიიღეს წმიდა ზიარება, ხოლო დიდ შაბათს — ლიტონიობის დღესასწაულზე საქართველოს ეკლესიის სასურველი სტუმრები (ხაზგასმა ჩვენია — ავტ.) სრულიად საქართველოს პატრიარქთან და სიონის ტაძრის სამღვდელოებასთან ერთად ღამის 12 საათიდან დილის 7 საათამდე აღავლენდნენ ლოცვებს ბრწყინვალე აღდგომის სადიდებლად". „კვირას ეჩმიაძინის საკათედრო ტაძარში საღმრთო-სადღესასწაულო ლიტურღია აღასრულეს ყოველთა სომეხთა უმაღლესმა პატრიარქ-კათალიკოსმა უწმიდესმა ვაზგენ I და უწმიდესმა და უნეტარესმა ილია II" (საპატრიარქოს ჟურნალი - ჯვარი ვაზისა, 1982წ. N2″) მაშინ, როდესაც საეკლესიო სამართალით მკაცრად იკრძალება ერეტიკოსებთან ერთობლივი ლოცვა: მოციქულთა 45-ე კანონი: „თუ ეპისკოპოსი, მღვდელი ან დიაკონი მწვალებელთან ერთად ილოცებს, აეკრძალოს მღვდლობა. თუ ნებას მისცემს მათ (ერეტიკოსებს), რომ შეასრულონ რაიმე სამღვდელო წესი, როგორც მღვდლებმა, განიკვეთოს". წმინდა იუსტინე პოპოვიჩი: „მართლმადიდებელი ეკლესიის პოზიცია მწვალებელთა მიმართ - ანუ ყველა იმათ მიმართ, ვინც მართლმადიდებელი არ არის - ერთხელ და სამუდამოდ არის დადგენილი წმ.მოციქულთა და წმ.მამათა, ანუ ერთი და უცვალებელი ღმრთივსულიერი გარდამოცემის მიერ. ამ განჩინების თანახმად, მართლმადიდებლებს ეკრძალებათ მონაწილეობა რაიმე საერთო ლოცვასა თუ ღმრთისმსახურებაში მწვალებლებთან ერთად, "რამეთუ რაი მოყუსობა არს სიმართლისა და უსჯულოებისა? ანუ რაი ზიარება არს ნათლისა და ბნელისა? ანუ რაი შეტყუება არს ქრისტესი ბელიარის თანა? ანუ რაი ნაწილ უც მორწმუნესა ურწმუნოსა თანა?" (2კორ. 6,14-15). ჯერჯერობით, გთხოვთ გაგვცეთ პასუხი ამ ორ ბრალდებაზე, წინასწარ გაფრთხილებთ, თუ დაგვბლოკავთ, მაშინ უფრო საფუძვლიანად თქვენს მხილებას ჩვენს საითზე გავაგრძელებთ! |
![]() ![]() |
კანონისტი |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() დავით ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 ![]() |
ციტატა ა) შეიძლება თუ არა პატრიარქი (ბერი) და სხვა ეპისკოპოსები ოპერაში ვერდის სპექტაკლზე (ნაბუქოდო) დაესწრნენ, (ამა წლის 4 იანვარს (ახ.სტ) მოხდა თქვენ იერარქთა ეს მორიგი თეატრალიზებული სამარცხვინო გართობა) მაშინ, როდესაც საეკლესიო სამართლით მსახიობობა ცოდვაა: თქვენ მიერ მოხმობილ იქნა შემდეგი კანონები: 1. პავლე მოციქულის მე-6 განწესება 2. მოციქულთა მე-6 კანონი 3. კართაგენის მე-15 კანონი 4. ლაოდიკიის 54-ე კანონი 5. კონსტანტინოპოლის 50-ე და 51-ე კანონები ვნახოთ აბა, როგორ განიმარტება ეს კანონები და რას გვიკრძალავს იგი: 1. პავლე მოციქულის განწესებებად წოდებული ეს კრებული, კონსტანტინოპოლის VI მსოფლიო კრების მე-2 კანონმა, როგორც შერყვნილი და მწვალებლური, ამოიღო მართლმადიდებლურ კანონთა კორპუსიდან. ასე რომ, ამაზე პასუხს ვერ გაგცემთ. ეკლესიის კანონისტებსაც ამ კანონთა განმარტება არ აქვთ, იგი არ შედის არც ბერძნულ "პიდალიონში" და არც სლავურ "კორმჩაიაში". 2. მოციქულთა მე-6 კანონი კრძალავს სასულიერო პირთათვის ამქვეყნიურ საზრუნავში ჩაბმას. ეპ. ნიკოდიმოს მილაში განმარტავს, რომ ეს ეხება სასულიერო პირის მიერ ისეთი საქმეების აღსრულებას "რომლებიც არ შეესაბამება არც მის სასულიერო წოდებას და არც მის მსახურებას ეკლესიაში", ანუ საერო საქმეების აღსრულებას. მითითება არის მოციქულთა მე-20, 81-ე და 83-ე კანონებზე, რომლებიც ეხება არა საერო საქმეებზე დასწრებას, არამედ მათ აღსრულებას, არა მსახიობთა ყურებას, არამედ თავად მსახიობობას, არა ჯარის დალოცვას, არამედ ჯარისკაცობას. ამდენად, ეს კანონი ვერ გამოდგება თქვენი ბრალდების გასამყარებლად. 3. კართაგენის მე-15 კანონი გარკვევით განმარტავს, რომ სასულიერო პირთა შვილები არ უნდა დაესწრნონ ისეთ სანახაობას, "სადაც გმობა იყოს". თქვენ თუ დაამტკიცებთ, რომ იმ სპექტაკლებში ნამდვილად იყო ღვთის გმობა და საქართველოს ეკლესიის იერარქია შეგნებულად და წინასწარი გააზრებით დაესწრო მას, ეს სხვაა. ამასთან შეგახსენებთ, რომ ეს კანონი სულაც არ არის მძიმე, რადგან არ ადგენს სასჯელს და განკანონებას მისი ჩამდენის მიმართ. 4. ლაოდიკიის კრების 54-ე კანონის განმარტებისას ეპ. ნიკოდიმოს ბრძანებს, რომ კანონმა ეს აკრძალვა დაადგინა იმის გამო, რომ დაცული იქნეს სიწმინდე ჯვრისწერის საიდუმლოსი და საქორწილო სუფრაზე მყოფნი არ მიეცნენ წარმართულ ღრეობებსა და როკვას. ეს კანონი კრძალავს წარმართულ სანახაობებს და არა ქრისტიანისთვის შესაფერ აღნიშვნას. მაშ, თქვენი აზრით, სულ ღვთის-მგმობნი ყოფილან ჩვენი სახელოვანი წინაპრები, რომლებმაც შექმნეს საქორწილო სიმღერები და ცეკვები. კიდევ კარგი, წმ. დავით მეფსალმუნის დროს არ იყავით, თორემ საღვთო კიდობნის წინ ცეკვისთვის იქნებ შეგეჩვენებინათ კიდეც. გარდა ამისა, მსგავსად კართაგენის მე-15 კანონისა, არც ეს კანონი ადგენს სასჯელს, რაც მის არცთუ მძიმე ხასიათზე მიუთითებს. 5. კონსტანტინოპოლის 50-ე კანონი კრძალავს აზარტულ თამაშებს და უთითებს მოციქულთა 42-ე და 43-ე კანონებზე. ამდენად, ეს კანონი რა შუაში იყო თეატრში დასწრებასთან დაკავშირებით, ვერ გავიგე. 51-ე კანონი კი კრძალავს: 1. სამასხარაო სანახაობებს 2. მხეცურ სანახაობებს 3. ვნებიან როკვას სამასხარაო სანახაობები განიმარტება, როგორც των μιμών, ანუ წრეგადასული ტაკიმასხარობა, რომელიც არღვევს ქრისტიანის სულიერ სიმშვიდეს. მხეცური სანახაობები არის გლადიატორთა ბრძოლებზე ყურება, განსაკუთრებით მძიმე ცოდვაა, მამათა განმარტებით, ტყვეების წინააღმდეგ ცხოველთა ბრძოლის ყურება, რადგან ჯერ ერთი, ამ დროს ადამიანთა უკიდურესი დამცირება ხდება, მეორეც - ამ წესით ხშირად სჯიდნენ ქრისტიანებს. რაც შეეხება ვნებიან როკვას, იგი არის ქალთა ურცხვი და შიშველი როკვა, ხშირად სიძვის ჟინით აღვსებული. ამათგან არცერთი არ იყო 4 იანვარს. მინდა დაგამწუხროთ, რომ თქვენ მიერ მოყვანილი არცერთი კანონი არ უკძალავს სასულიერო პირს დაესწროს თეატრალურ სპექტაკლს, რომელშიც საინტერესოდ, ყოველგვარი უხამსობის გარეშე ვითარდება სიუჟეტი და არანაირი წინააღმდეგობა არ არის მის შინაარსში მართლმადიდებლობასთან. ციტატა ბ) ასევე, თუ შეიძლება, გაგვეცით მეორე შეკითხვაზეც პასუხი, რატომ იყო თქვენი პირველიერარქი (პატრიარქი) სექტათა მსოფლიო ერეტიკული შესაკრებლის "ეკლესიათა მსოფლიო საბჭოს" ერთერთი თანაპრეზიდენტი და რატომ ლოცულოდა ამ საბჭოს ასამბლეებზე სექტის წარმომადგენლებთან ერთად? პატრიარქმა შეინანა ეს ქმედება და შეწყვიტა. საეკლესიო კანონი მაშინ ადგენს განკვეთას, როდესაც სასულიერო პირს მიეცემა დაცადება (ანუ უზიარებლობა) და იგი კვლავ განაგრძობს ამგვარ ქმედებას. რამდენადაც საქართველოს სამოციქულო მართლმადიდებელი ეკლესიის მწყემსმთავარი და იერარქია აღარ მონაწილეობენ ამგვარ შეკრებებში, ისინი დახსნილნი არიან საეკლესიო კანონისგან. ამასთან, თქვენ მიერ სქიზმაში გასვლა საერთოდ გაუკუღმართებული საქციელია, რადგან საეკლესიო კანონის დარღვევა სქიზმით არ განიკურნება, ყოველი სასულიერო პირი მადლმოსილია, სანამ მისი ხელდამსხმელი ან საეკლესიო კრება არ აყრის მას სამღვდელო ხარისხს, ხოლო სქიზმაში გასვლა იწვევს ეკლესიის სხეულისგან ჩამოშორებას. კონსტანტინოპოლის II მსოფლიო კრების მე-6 კანონი თქვენ გიკრძალავთ, ბრალი დასდოთ საქართველოს უწმიდესი მართლმადიდებელი ადგილობრივი ეკლესიის იერარქიას! "ბრალმდებლად არ მიიღებიან აგრეთვე განხეთქილების მომწყობნი (ბერძნ. σχισματικοί), ე.ი. ისინი, ვინც გამოეყო თავის ეპისკოპოსს და ცალკე იწვევს კრებებს კანონიერი ეპისკოპოსების წინააღმდეგ" -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2025 - 07:10 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი