IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> წმიდა წერილის საკამათო ადგილებისათვის, ბიბლია და კონფესიები
KAIROS
პოსტი Jan 16 2009, 04:59 AM
პოსტი #1


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ამ თემის გახსნა გამოიწვია, ამავე განყოფილებაში სხვადასხვა თემად გაბნეულ ბიბლიის ზოგიერთი მუხლის მართლმადიდებლური ტრადიციისაგან განსხვავებულმა ინტერპრეტაციამ ან რომელიმე ტერმინის პირდაპირმა გაგებამ ან პირიქით ზოგის ნაძალადევად გადატანითმა თარგმნამ და შემდგომ მასზე მწვალებლური აზრების და მოძღვრებების აგებამ...
მსგავსი კამათი წარიმართა იგავთა 8 : 22 მუხლში "შემქნა" ზმნის არსებობამ, რადგან ხშირად ამ მუხლებში მოიაზრება ძე ღმერთი, უფალი იესო, მაშინ რასელისტი მწვალებლები, და ზოგი სხვა კონფესია ( ადრე არიანელები და ა.შ.) ამტკიცებს, რომ აქ სჩანს რომ "იესო შექმნილიაო", გადმომაქვს მთელი კამათი და შემდგომში აქ გავაგრძელოთ საუბარი...
იხარეთ;
კაიროსი!


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Closed TopicStart new topic
გამოხმაურებები
KAIROS
პოსტი Feb 6 2009, 11:32 PM
პოსტი #2


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



55. სადა არს, სიკუდილო, საწერტელი შენი? სადა არს, ჯოჯოხეთო, ძლევაჲ შენი

ასე წერს გიორგი მთაწმიდელი, და იგი სიკვდილის ორ აზრს გვაჩვენებს, პირველი საწერტელია, აქ ჩვენეული გაგებით სიკვდილი სჩანს, რომელიც დაგჭრის, მოგაკვდინებს სხეულებრივ, მეორე სხვა აზრი, სადაც ძლევაა, იქ სიკვდილის ძლევაზეა საუბარი, რაც ნიშნავს არა რაღაც მოკვდინებას, არამედ სულთა მპყრობელობას სულიერი სიკვდილის მიერ, რაც იქნა კიდეც
უფლის მიერ დამარცხებული. ანუ აშკარაა რომ მთაწმიდელმა ზუსტად თარგმნა ერთი სიკვდილით, მეორე ჯოჯოხეთით, რომელნიც წარმოადგენს
ბერძნული სიტყვის პირველ და მეორე გადატანით მნიშვნელობას, ამიტომაცაა რომ ბერძნულში"თანატოს"
55που σου θανατε το νικος που σου θανατε το κεντρον
ორივეს ნიშნავს,როგორც ქართულში სიკვდილი, არის მოკვდინება ვინმესი, მაგრამ ასევე გადატანით არის სიკვდილის ადგილი ( იმერული წყევლაა"სად სიკვდილში მიდიხარო":D)


Hosea 13:14 (New International Version)

14 "I will ransom them from the power of the grave [a] ;
I will redeem them from death.
Where, O death, are your plagues?
Where, O grave, [b] is your destruction?
"I will have no compassion,

Footnotes:

Hosea 13:14 Hebrew Sheol
Hosea 13:14 Hebrew Sheol

ანუ დავდივართ ის ამ "შოელის" გაგებაზე,
ანუ שאול (Sh'ol) რომელიც სხვა ებრაულ ტერმინ "თახომ" თან ერთად
არის საკმაოდ რთული სიტყვა, და ერთდროულად ნიშნავს, სიკვდილსაც, სიკვდილის სამყოფელსაც და ა.შ.
ამიტომ გეუბნებით, რომ ასე მოქნევით ერთის დაბრეხვება არ ხდებათქო, აგერ ებრაული სიტყვის მნიშვნელობა ვის უნდა ვკითხოთ სხვას თუ არა ებრაელებს?

მოკლედ ეს საკმაოდ დიდი რამეა, იქ იყო კამათები წარმართებს თურმე სხვანაირად ესმოდათ ეს "შოელი" ბიბლიის ხალხს სხვანაირად, მაგრამ
სიტყვას აქვს ორიგინალში მნიშვნელობა:
"The word "Sheol" was for some time regarded as an Assyro-Babylonian loan-word, "Shu'alu," having the assumed meaning "the place whither the dead are cited or bidden," or "the place where the dead are ingathered."

ქვემოთ ნახავ, ბიბლიაში რამდენაირად მოიხსენება იგი და ყველგან აშკარად ვერ ჩასვამ ზმნა სიკვდილს " მე ჩავალ დაბლა ჩემს ძესთან სიკვდილი"? smile.gif არა "სიკვდილში, ანუ იგივეა რაც ბერძნული ჰადეს" ჯოჯოხეთში" ებრაული ლექსიკონი "ჰადეს"- გვეუბნება შეოლს და გვაძლევს შეოლის მნიშვნელობებს:

—Biblical Data:

It connotes the place where those that had died were believed to be congregated. Jacob, refusing to be comforted at the supposed death of Joseph, exclaims: "I shall go down to my son a mourner unto Sheol" (Gen. xxxvii. 36, Hebr.; comp. ib. xlii. 38; xliv. 29, 31). Sheol is underneath the earth (Isa. vii. 11, lvii. 9; Ezek. xxxi. 14; Ps. lxxxvi. 13; Ecclus. [Sirach] li. 6; comp. Enoch, xvii. 6, "toward the setting of the sun"); hence it is designated as (Deut. xxxii. 22; Ps. lxxxvi. 13) or (Ps. lxxxviii. 7; Lam. iii. 55; Ezek. xxvi. 20, xxxii. 24). It is very deep (Prov. ix. 18; Isa. lvii. 9); and it marks the point at the greatest possible distance from heaven (Job xi. 8; Amos ix. 2; Ps. cxxxix. 8). The dead descend or are made to go down into it; the revived ascend or are brought and lifted up from it (I Sam. ii. 6; Job vii. 9; Ps. xxx. 4; Isa. xiv. 11, 15). Sometimes the living are hurled into Sheol before they would naturally have been claimed by it (Prov. i. 12; Num. xvi. 33; Ps. lv. 16, lxiii. 10), in which cases the earth is described as "opening her mouth" (Num. xvi. 30). Sheol is spoken of as a land (Job x. 21, 22); but ordinarily it is a place with gates (ib. xvii. 16, xxxviii. 17; Isa. xxxviii. 10; Ps. ix. 14), and seems to have been viewed as divided into compartments (Prov. vii. 27), with "farthest corners" (Isa. xiv. 15; Ezek. xxxii. 23, Hebr.; R. V. "uttermost parts of the pit"), one beneath the other (see Jew. Encyc. v. 217, s. v. Eschatology). Here the dead meet (Ezek. xxxii.; Isa. xiv.; Job xxx. 23) without distinction of rank or condition—the rich and the poor, the pious and the wicked, the old and the young, the master and the slave—if the description in Job iii. refers, as most likely it does, to Sheol. The dead continue after a fashion their earthly life. Jacob would mourn there (Gen. xxxvii. 35, xlii. 38); David abides there in peace (I Kings ii. 6); the warriors have their weapons with them (Ezek. xxxii. 27), yet they are mere shadows ("rephaim"; Isa. xiv. 9, xxvi. 14; Ps. lxxxviii. 5, A. V. "a man that hath no strength"). The dead merely exist without knowledge or feeling (Job xiv. 13; Eccl. ix. 5). Silence reigns supreme; and oblivion is the lot of them that enter therein (Ps. lxxxviii. 13, xciv. 17; Eccl. ix. 10). Hence it is known also as "Dumah," the abode of silence (Ps. vi. 6, xxx. 10, xciv. 17, cxv. 17); and there God is not praised (ib. cxv. 17; Isa. xxxviii. 15). Still, on certain extraordinary occasions the dwellers in Sheol are credited with the gift of making knowntheir feelings of rejoicing at the downfall of the enemy (Isa. xiv. 9, 10). Sleep is their usual lot (Jer. li. 39; Isa. xxvi. 14; Job xiv. 12). Sheol is a horrible, dreary, dark, disorderly land (Job x. 21, 22); yet it is the appointed house for all the living (ib. xxx. 23). Return from Sheol is not expected (II Sam. xii. 23; Job vii. 9, 10; x. 21; xiv. 7 et seq.; xvi. 22; Ecclus. [Sirach] xxxviii. 21); it is described as man's eternal house (Eccl. xii. 5). It is "dust" (Ps. xxx. 10; hence in the Shemoneh 'Esreh, in benediction No. ii., the dead are described as "sleepers in the dust").

ახლა ლათინური ვნახოთ, როგორ მოყავს პავლე მოციქულის მიერ დამოწმებული ოსია 13: 14

14 De manu inferni liberabo eos,
de morte redimam eos?
Ubi pestilentiae tuae, o mors?
Ubi pestis tua, inferne?
Consolatio abscondita est ab oculis meis ”

14. ჴელისაგან ჯოჯოხეთისა ვიჴსნნე იგინი და სიკუდილისაგან ვიჴსნნე იგინი. სადა არს ძლევაჲ შენი, სიკუდილო? სადა არს საწერტელი შენი ჯოჯოხეთო? ნუგეშინის-ცემაჲ დაფარულ არს თვალთაგან ჩემთა

როგორაა საქმე? smile.gif

ხედავ პირველწყაროს? სეპტუაგინტა
14 ἐκ χειρὸς ᾅδου ρύσομαι καὶ ἐκ θανάτου λυτρώσομαι αὐτούς, ποῦ ἡ δίκη σου, θάνατε; ποῦ τὸ κέντρον σου, ᾅδη; παράκλησις κέκρυπται ἀπὸ ὀφθαλμῶν μου,

მოდი ისევ გაჩვენებ, ორიგინალი ოსიადან smile.gif

ქართული: "სადა არს ძლევაჲ შენი, სიკუდილო? სადა არს საწერტელი შენი ჯოჯოხეთო?"

ლათინური : "Ubi pestilentiae tuae, o mors?
Ubi pestis tua, inferne?"

ბერძნული სეპტუაგინტა" ποῦ ἡ δίκη σου, θάνατε; ποῦ τὸ κέντρον σου, ᾅδη;"

ებრაულზე ვწერე smile.gif

მოკლედ დაგვიჯერე ახლა smile.gif

იხარე;

კაიროსი



ციტატა
inferne
=
ციტატა
ᾅδη
=
ციტატა
שאול
=
ციტატა
ჯოჯოხეთო

biggrin.gif

გასაგებლარია? biggrin.gif

საზვრეეებზე აქ იყო საუბარი, ეგ საეკლესიო ტრადიციაა, არაა დოგმატიკა...


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში
KAIROS   წმიდა წერილის საკამათო ადგილებისათვის   Jan 16 2009, 04:59 AM
KAIROS   მოყვასი გამარჯობა...   Jan 16 2009, 05:15 AM
Lashab   აშკარაა, რომ რასელ...   Jan 16 2009, 02:15 PM
KAIROS   ძალიან კარგი, მაშ ა...   Jan 16 2009, 05:55 AM
KAIROS   გავაგრძელოთ :) იმის...   Jan 16 2009, 06:15 AM
მოყვასი   გავაგრძელოთ :) ციტ...   Jan 16 2009, 12:35 PM
Lashab   სანამ მოყვასის შეკ...   Jan 16 2009, 01:28 PM
ქეთინო   ფილოლოგს ან ენათმ...   Jan 16 2009, 01:45 PM
მოყვასი   ფილოლოგს ან ენათმ...   Jan 17 2009, 03:36 AM
KAIROS   კაიროსი :) წაიკითხ...   Jan 17 2009, 05:23 AM
მოყვასი   თარგმანი ბევრია, ...   Jan 17 2009, 08:34 AM
KAIROS   ურთიერთგამომრიცხ...   Jan 17 2009, 09:09 AM
Lashab   კაიროს სანამ მოყვა...   Jan 18 2009, 05:58 PM
KAIROS   ვა, ორ ფრონტზე ვიომ...   Jan 18 2009, 06:46 PM
Lashab   კაიროს არა ვერ დაგ...   Jan 18 2009, 07:22 PM
KAIROS   მაგაზე იმდენი ვწე...   Jan 18 2009, 09:57 PM
KAIROS   მოყვასი, შენი პასუ...   Jan 18 2009, 10:27 PM
მოყვასი   KAIROS გამარჯობა. იგა...   Jan 18 2009, 10:37 PM
KAIROS   :) ხლართავ, არაა ეგრ...   Jan 18 2009, 10:42 PM
მოყვასი   კაიროს სრულიად ნათ...   Jan 18 2009, 10:50 PM
KAIROS   აბა ტყუილად არც მე ...   Jan 18 2009, 10:52 PM
Lashab   აბა ტყუილად არც მე ...   Jan 18 2009, 11:42 PM
მოყვასი   აბა ტყუილად არც მე ...   Jan 18 2009, 11:49 PM
KAIROS   :D ვა ეგ სერიოზული თ...   Jan 18 2009, 11:43 PM
KAIROS   ხალხო, თქვენ იცნობ...   Jan 18 2009, 11:53 PM
დათიკო   მოყვასი უკაცრავად...   Jan 19 2009, 12:39 AM
მოყვასი   [b]მოყვასი უკაცრავა...   Jan 19 2009, 02:58 AM
KAIROS   ნუ წერ ახლა აბსურდ...   Jan 19 2009, 03:32 AM
მოყვასი   KAIROS იური გაგარინი, ა...   Jan 19 2009, 04:41 AM
ზვარე   [b]KAIROS იური გაგარინი,...   Jan 19 2009, 10:05 AM
Lashab   'KAIROS' არ შემოსულ...   Jan 19 2009, 12:24 PM
KAIROS   ეგრევე დაარღვიე მე...   Jan 19 2009, 05:40 AM
KAIROS   ძალიან სუსტი პასუხ...   Jan 19 2009, 06:23 AM
Lashab   არაფერი! წერია ზ...   Jan 19 2009, 11:55 PM
დათიკო   მოყვასი მემგონი შ...   Jan 19 2009, 06:15 PM
მოყვასი   [b]მოყვასი მემგონი ...   Jan 19 2009, 09:29 PM
KAIROS   მოყვასი ლაშა ჩემო...   Jan 20 2009, 04:16 AM
Lashab   გადმომაქ ამ თემაში...   Jan 20 2009, 11:13 PM
KAIROS   ლაშა: დაარქვი იმ თე...   Jan 20 2009, 11:16 PM
დათიკო   Lashab ჩემი უმორჩილესი...   Jan 20 2009, 11:16 PM
Lashab   [b]Lashab ჩემი უმორჩილე...   Jan 20 2009, 11:23 PM
KAIROS   კითხვა ჩამოაყალიბ...   Jan 21 2009, 12:02 AM
Lashab   კითხვა ჩამოაყალიბ...   Jan 21 2009, 12:08 AM
KAIROS   :D დაშინდებიან? :D ნუ ...   Jan 21 2009, 12:24 AM
Lashab   ვაკოპირებ აქ: ასევ...   Jan 25 2009, 05:50 PM
KAIROS   შევამოწმოთ: From ἕρκος ...   Jan 25 2009, 06:01 PM
Lashab   კაიროს: 1. მაგ სიტყვ...   Jan 25 2009, 06:37 PM
KAIROS   მოკლედ გეტყვი ჩემო...   Jan 25 2009, 10:57 PM
მოყვასი   ........ჩვენი თარგმანე...   Jan 29 2009, 09:33 PM
KAIROS   კი ბატონო :) შენ წა...   Jan 29 2009, 10:03 PM
მოყვასი   კი ბატონო :) შენ წარ...   Jan 29 2009, 10:38 PM
KAIROS   ორჯერ რატომ გაიმე...   Jan 29 2009, 11:31 PM
Lashab   ორჯერ რატომ გაიმე...   Jan 30 2009, 12:33 AM
მოყვასი   ორჯერ რატომ გაიმე...   Jan 30 2009, 12:39 AM
KAIROS   რა გინდა კაცო შენ? :D ...   Jan 30 2009, 04:00 AM
მოყვასი   კაიროს, კამათზე გა...   Jan 30 2009, 01:04 PM
KAIROS   შენ თუ არ გესაფუძვ...   Jan 30 2009, 09:53 PM
მოყვასი   კაიროს ძვირფასო, მ...   Jan 30 2009, 10:46 PM
KAIROS   კაი იყოს ეგენიც :D ა...   Jan 30 2009, 11:52 PM
Lashab   გადმომაქ აქ ნაწერი...   Feb 6 2009, 10:25 PM
KAIROS   ჯიგარ, აბა კარგად წ...   Feb 6 2009, 10:47 PM
Lashab   ჯიგარ, აბა კარგად წ...   Feb 6 2009, 11:23 PM
KAIROS   55. სადა არს, სიკუდილ...   Feb 6 2009, 11:32 PM
Lashab   გამარჯობა კაიროს, :)...   Feb 7 2009, 09:42 PM
KAIROS   კაი ახლა ხომ აშკარ...   Feb 8 2009, 12:14 AM
Lashab   კაიროს ეგ ჯაჭვი შე...   Feb 8 2009, 12:24 AM
Lashab   კაიროს, ძალიან გთხ...   Feb 8 2009, 12:46 AM
KAIROS   ვაა, ე.ი. ვულგატას ა...   Feb 8 2009, 04:06 AM
Lashab   ააა, ეგ ახალი ომია :...   Feb 8 2009, 05:34 AM
KAIROS   ო.კ. ანუ ამაზე შევთ...   Feb 8 2009, 07:32 AM
Lashab   ეჰ... ზუსტად საპირის...   Feb 8 2009, 03:05 PM
KAIROS   მერე ხომ დაგიწერე, ...   Feb 8 2009, 11:53 PM
Lashab   მოდი ვნახოთ კომენტ...   Feb 10 2009, 04:14 AM
KAIROS   :D ამ თემაზე სხვა არ...   Feb 10 2009, 04:23 AM
Lashab   ბევრი შეცდომა და ა...   Feb 10 2009, 04:41 AM
KAIROS   კი თქო :D ვახ, ხომ და...   Feb 10 2009, 05:39 AM
Lashab   კი თქო :D ვახ, ხომ და...   Feb 10 2009, 06:26 AM
ABO1010   რა იყო კაიროს დახმ...   Feb 14 2009, 05:15 AM
KAIROS   1. მე ჩემო კარგო იმდ...   Feb 11 2009, 05:57 AM
KAIROS   რა შემატყე? :D თუ რაი...   Feb 14 2009, 05:33 AM
Lashab   რა შემატყე? :D თუ რაი...   Feb 14 2009, 05:45 AM
KAIROS   ლაშა, მადლობა კომპ...   Feb 14 2009, 05:49 AM
Lashab   ლაშა, მადლობა კომპ...   Feb 14 2009, 05:54 AM
KAIROS   შეგიძლია ასე თქვა, ...   Feb 14 2009, 06:07 AM
Lashab   შეგიძლია ასე თქვა, ...   Feb 14 2009, 06:13 AM
Lashab   აი რას ამბობს იესო ...   Feb 14 2009, 06:24 AM
KAIROS   ოხ, ლაშა, ლაშა :D მაი...   Feb 14 2009, 07:07 AM
Lashab   კაიროს, როგორც გამ...   Feb 14 2009, 01:07 PM
KAIROS   ლაშაბ, ახლა უკვე და...   Feb 14 2009, 11:22 PM
death   თვალი გადავავლე თქ...   Feb 15 2009, 01:33 AM
ზვარე   [b]მოყვასი [quote name='Lashab' p...   Mar 21 2009, 03:11 AM
მოყვასი   აი საინტერესო საკი...   Mar 23 2009, 11:16 PM
ზვარე   ამრიგად, ვინც ღვთი...   Mar 24 2009, 01:56 PM
მოყვასი   სამწუხაროა რომ იოა...   Mar 24 2009, 03:01 PM
death   სამწუხაროა რომ იო...   Mar 24 2009, 04:09 PM
მოყვასი   აშკარად არასწორ ი...   Mar 24 2009, 04:16 PM
death   [color=#000099]მართალი ხარ. ...   Mar 24 2009, 04:29 PM
მოყვასი   რატომ არ უნდა გავი...   Mar 24 2009, 04:46 PM
afxazi   მოყვასი რატომ არა...   Mar 24 2009, 04:35 PM
afxazi   მოყვასი ოოოო, საქმ...   Mar 24 2009, 04:55 PM
4 გვერდი V  1 2 3 > » 


Closed TopicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 12th July 2025 - 10:27 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი