IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> სამება
death
პოსტი Mar 31 2009, 01:02 AM
პოსტი #21


A P O L O G I S T
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,274
რეგისტრ.: 4-February 07
წევრი № 1,003



გადმოიტანეთ კითხვები და სამებაზე აქ გააგრძელეთ...



--------------------
ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.

The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare

თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს"
(გალ 5.1)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
გამოხმაურებები
afxazi
პოსტი Mar 31 2009, 09:09 AM
პოსტი #22


დავითი
***

ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე
პოსტები: 8,814
რეგისტრ.: 7-March 07
წევრი № 1,291



რადგან ეს თემა გაიხსნა და მიზანმიმართული რომ იყოს ჩვენი მსჯელობა, ჯერ ერთი საკითხი ამოვწუროთ და შემდეგ გადავიდეთ მეორეზე.

განვიხილოთ რას წერს იოანე მახარებელი, თავისის სახარების პირველ მუხლში (იმედია ამ მუხლსაც გვიან ამატებულად არ მიიჩნევთ და შესაბამისად ცდომილად არ გამაოცხადებთ) "დასაბამში იყო სიტყვა, და სიტყვა იყო ღმერთთან, და ღმერთი იყო სიტყვა" (აშკარაა რომ აქ ქრისტეზეა საუბარი რადგან მოგვიანებით იგივე მახარებელი აღნიშნავს: სიტყვა ხორცად იქცა და დაემკვიდრა ჩვენს შორის, მადლითა და ჭეშმარიტებით სავსე. და ვიხილეთ დიდება მისი, დიდება მხოლოდშობილისა მამის მიერ". თუმცა კი ამ სიტყვებსაც ისე წარმოადგენენ თითქოს აქ შობა კი არა ქმნილება იგულისხმება, მაგრამ ამ შემთხვეავში ამაზე არ მაქვს აქცენტი)


ცალ-ცალკე განვიხილოთ ტერმინები: "დასაბამში", "იყო", "სიტყვა".

გარდა ამისა, ვინაიდან ნორმალური პასუხი მართლა ვერ მივიღე, და ესეც კავშირიშია იოანეს პირველ მუხლთან, მაინტერესებს და ვთხოვ ოპონენტებს, კიდევე რთხელ პირდაპირი და არაორაზროვანი პასუხი გამცენ იმასთან დაკავშირებით, მამას რატომ იწოდება მამად?

გვერდით თემაში აღინიშნა ოპონენტებისგან რომ მამობა არსობრივი თვისებაა მამისა, იმედია ამას არ უარყოფენ. მაშასადამე გამოდის რომ რადგან თვისებაა მამობა, შეუძლებელია მას ქმნილების მიმართ ეწოდოს მამა.


მეტს აღარ გავაგრძელებ საუბარს, შევჩერდეთ მხოლოდ ამ საკითხებზე, რომ ტავი დავიზღვიოთ სხვადასხვა საკითხთა ერთდროულად განხილვისაგან და შესაბამისად უნაყოფო საუბრისგან.


--------------------
სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის

კლიმენტი ალექსანდრიელი


User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
მოყვასი
პოსტი Mar 31 2009, 02:17 PM
პოსტი #23


הַלְלוּ-יָהּ
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 572
რეგისტრ.: 14-January 09
წევრი № 6,288



ციტატა(afxazi @ Mar 31 2009, 10:09 AM) *

რადგან ეს თემა გაიხსნა და მიზანმიმართული რომ იყოს ჩვენი მსჯელობა, ჯერ ერთი საკითხი ამოვწუროთ და შემდეგ გადავიდეთ მეორეზე.განვიხილოთ რას წერს იოანე მახარებელი, თავისის სახარების პირველ მუხლში (იმედია ამ მუხლსაც გვიან ამატებულად არ მიიჩნევთ და შესაბამისად ცდომილად არ გამაოცხადებთ) "დასაბამში იყო სიტყვა, და სიტყვა იყო ღმერთთან, და ღმერთი იყო სიტყვა" (აშკარაა რომ აქ ქრისტეზეა საუბარი რადგან მოგვიანებით იგივე მახარებელი აღნიშნავს: სიტყვა ხორცად იქცა და დაემკვიდრა ჩვენს შორის, მადლითა და ჭეშმარიტებით სავსე. და ვიხილეთ დიდება მისი, დიდება მხოლოდშობილისა მამის მიერ". თუმცა კი ამ სიტყვებსაც ისე წარმოადგენენ თითქოს აქ შობა კი არა ქმნილება იგულისხმება, მაგრამ ამ შემთხვეავში ამაზე არ მაქვს აქცენტი)
ცალ-ცალკე განვიხილოთ ტერმინები: "დასაბამში", "იყო", "სიტყვა".
გარდა ამისა, ვინაიდან ნორმალური პასუხი მართლა ვერ მივიღე, და ესეც კავშირიშია იოანეს პირველ მუხლთან, მაინტერესებს და ვთხოვ ოპონენტებს, კიდევე რთხელ პირდაპირი და არაორაზროვანი პასუხი გამცენ იმასთან დაკავშირებით, მამას რატომ იწოდება მამად?
გვერდით თემაში აღინიშნა ოპონენტებისგან რომ მამობა არსობრივი თვისებაა მამისა, იმედია ამას არ უარყოფენ. მაშასადამე გამოდის რომ რადგან თვისებაა მამობა, შეუძლებელია მას ქმნილების მიმართ ეწოდოს მამა.
მეტს აღარ გავაგრძელებ საუბარს, შევჩერდეთ მხოლოდ ამ საკითხებზე, რომ ტავი დავიზღვიოთ სხვადასხვა საკითხთა ერთდროულად განხილვისაგან და შესაბამისად უნაყოფო საუბრისგან.


კარგი აფხაზი, დავიწყოთ იოანეს 1:1-იდან:

"დასაწყისში იყო სიტყვა, სიტყვა იყო ღმერთთან და სიტყვა იყო ღმერთი".

კონტექსტი გვეხმარება ამ მუხლების მნიშვნელობის გაგებაში. იოანეს 1:18-ში წერია: "ღმერთი არავის არასოდეს უხილავს". მე-14 მუხლი კი გარკვევით ამბობს, რომ "სიტყვა ხორცად იქცა, და დაემკვიდრა ჩვენს შორის . . . და ვიხილეთ დიდება მისი". გარდა ამისა, 1-ელ და მე-2 მუხლებში ნათქვამია, რომ "სიტყვა იყო ღმერთთან". როგორ შეიძლება, ვინმესთან იყო და, ამავე დროს, თვითონვე იყო ეს პიროვნება?! იოანეს 17:3-ში იესო მამას უწოდებს "ერთადერთ ჭეშმარიტ ღმერთს“. ასე რომ, იესო არ არის ყოვლისშემძლე ღმერთი. იესო მამის ღვთიურ თვისებებს ირეკლავს და მას ამ გაგებით ეწოდება "ღმერთი" (ებრ. 1:3). თუ სიტყვა ერთადერთსაც სოფიტურად მიუდგებით და იტყვით რომ ერთადერთი არ ნიშნავს ერთადერთს და ერთადერთის გარდა სხვასაც მოიცავსო, მაშინ გამოდის რომ სიტყვა ერთადერთის მნიშვნელობასაც ამახინჯებთ.

ბერძნულ ტექსტში ფრაზაში "სიტყვა იყო ღმერთთან" "ღმერთის" წინ განსაზღვრული არტიკლია („ო თეოს“), რაც იმაზე მიანიშნებს, რომ საუბარია ყოვლისშემძლე ღმერთზე, მამაზე. ხოლო ფრაზაში "სიტყვა იყო ღმერთი" "ღმერთის" („თეოს“) წინ არ არის განსაზღვრული არტიკლი და "ღმერთი" ზმნის წინაა. ასეთი წყობის წინადადებებში არსებითი სახელი (ანუ "ღმერთი" უარტიკლოდ) თვისების ან თავისებურების მაჩვენებელია. ერთ ნაშრომში აღნიშნულია, რომ იოანეს 1:1-ში ზმნის წინ მდგომი უარტიკლო "თეოს" ძირითადად "თვისებას უსვამს ხაზს". შემდეგ ავტორი დასძენს: «ეს ფრაზა შეიძლება ითარგმნოს როგორც "სიტყვას ჰქონდა ღვთაებრივი ბუნება"» („Journal of Biblical Literature“, „Qualitative Anarthrous Predicate Nouns: Mark 15:39 and John 1:1“, 1973, გვ. 85, 87).

ერთ ბიბლიურ ლექსიკონში ნათქვამია: «ინ. 1:1 სიტყვასიტყვით უნდა ითარგმნოს ასე: "სიტყვა იყო ღმერთთან [მამასთან], და სიტყვა იყო ღვთაებრივი"» (კავები ავტორის ჩამატებულია) („Dictionary of the Bible“, 1965, გვ. 317). ეს ფრაზა მსგავსად არის ნათარგმნი სხვადასხვა ენაზე გამოცემულ ზოგ თარგმანშიც.

სხვა პოსტებში უკვე დავწერე რომ საჭირო იყო მხედველობაში ყოფილიყო მიღებული თუ რას ნიშნავს თვითონ სიტყვა "ღმერთი". გარდა ამისა, უნდა გვახსოვდეს რომ, ბიბლიაში მამის გარდა მხოლოდ იესო ქრისტეს არ ეწოდება "ღმერთი". მაგალითად, ფსალმუნის 81:1—6-ში ისრაელის მოსამართლეებს ეწოდებათ ღმერთები (ებრაულად „ელოჰიმ“; ბერძნულად „თეოი“ იოანეს 10:34-ში იესო ციტირებს ფსალმუნის ამ სიტყვებს), რადგან ისინი ღმერთის წარმომადგენლები იყვნენ და სამართალი მისი კანონებით უნდა გაეჩინათ. ის რომ მოსამართლეებსაც უწოდებს წმინდა წერილი ღმერთებს არ უნდა იყოს ისე გაგებული როგორც იოანეს 1;1-ში სიტყვაზე ნათქვამ ღმერთს იგებთ.



რაც შეეხება სხვა იუზერის (death-ის ) მიერ მითითებულ იოანე 8:5-ში ჩაწერილ სიტყვებს მოგახსენებთ:

«უთხრა მათ იესომ: ჭეშმარიტად, ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ: აბრაამზე უწინარეს მე ვარ (ბერძნულად "ეგო ემი")» (აფხაზი, ფრაზას "მე ვარ" ზოგი მთარგმნელი ეპითეტად მიიჩნევს და აკავშირებს გამოსვლის 3:14-თან, სადაც მათი თარგმანის მიხედვით ღმერთი თავის თავს უწოდებს: "მე ვარ, რომელიც ვარ"). სინამდვილეში კი იოანეს 8:58-ში წერია: "სანამ აბრაამი გაჩნდებოდა, მე უკვე ვიყავი" . ანალოგურად თარგმნის ადიშის ოთხთავიც: "წინა ვე აბრაამისა ყოფამდე ვიყავ მე" (და არა "ვარ მე" ან "მე ვარ"). იგავნის 8:22-ში "სიტყვა" თავის თავზე ამბობს რომ : უფალმა შემქმნა მე". აქაც, რაც ბუნებრივია შექმნა წერია და არა შობილობის უწყვეტიპროცესის ქვეშ მყოფობა. ევსები კესარიელიც სიტყვა "შექმნას" იყენებს დამამტკიცას ან შობის მაგივრად. ეს ის ევსები კესარიელია, რომელსაც "ეკლესიის ისტორიის მამას" უწოდებთ.

რომელი თარგმანი შეესაბამება კონტექსტს? იესო პასუხობდა 57-ე მუხლში იუდეველების მიერ დასმულ კითხვას. ამ მუხლიდან ჩანს, რომ მათ იესოს ასაკი აინტერესებდათ და არა ვინაობა. ლოგიკურია და ნათელია, რომ პასუხის გაცემისას იესოს მხედველობაში ჰქონდა თავისი არსებობის ხანგრძლივობა. გარდა ამისა, ისიც უნდა აღინიშნოს, რომ "ეგო ემი" არსად არის დაკავშირებული წმინდა სულთან. ანუ სამების "მესამე" პირთან!

ერთ ნაშრომში აღნიშნულია: «ეს ზმნა [„ემი“] . . . ზოგ შემთხვევაში გულისხმობს არსებობას . . . როგორც ეს „ეგო ემი“-ს შემთხვევაშია (ინ. 8:58)» („A Grammar of the Greek New Testament in the Light of Historical Research“, 1934, გვ. 394).

ასე რომ, იოანეს 1:1-ში გამოყენებული არსებითი სახელი "ღმერთი" არ მიუთითებს სამებაზე. სიტყვა "ღმერთი" ადამიანების მიმართადაც გამოიყენება ბიბლიაში. რა ვქნათ, იუდეველი მოსამართლეებიც სამების დამატებით ჰიპოსტასებად (პირებად) გამოვაცხადოთ?!

რაც შეეხება მამობის საკითხს აფხაზი. ბიბლია სრულიად არა ორაზროვნად ამბობს რომ ძე არის პირმშო ყოველი ქმნილებისა და ღვთის შემოქმედების დასაწყისი. მამა ყოველთვის იყო ის რაც დღეს არის თავისი არსებითა და ბუნებით. ვიმეორებ რომ, მამა ისევე იყო ყოველთვის მამა როგორც შემოქმედი. ასე რომ, როდესაც თავისი პირველი ქმნილება შექმნა, მაშინ გახდა ის შემოქმედი და მამა ამ სიტყვის პირდაპირი გაგებით. ახლა წარმოიდგინე რომ ღმერთს არცერთი ცოცხალი არსება რომ არ შეექმნა და მხოლოდ ადამიანი შეექმნა, შენი ლოგიკით გამოდის რომ ღმერთი ადამისა და ევას მამად ვერ იქნებოდა? და არ იქნებოდა ღმერთზე გვეთქვა რომ ის ადამისა და ევას მამაა?ის რა გაგებასაც დებ წმინდა წერილში რომ თითქოს ძე შობილი კი არა მარად შობილობის პროცესშია, არის წერილს გადასული რელიგიური მოსაზრებები და წმინდა წერილი გმობს ასეთ დამოკიდებულებას. არსად, არცერთი მუხლი ბიბლიაში არ მიუთითებს რომ იესო მხოლოდშობილი კი არა მხოლოდშობილობის პროცესშია.

ასე რომ, ბიბლია ნათლად მიუთითებს რომ იესო ღვთის პირმშო, ანუ, პირველი ქმნილებაა (იგავნის 8:22; კოლასელთა 1:15; გამოცხ.3:14) და არა შობილობის უწყვეტი პროცესის ქვეშ მყოფი ვინმე. (რომელი მოსაზრებაც წმინდა წერილს გადასული რელიგიური მოსაზრებაა და არ დასტურდება ბიბლიაში)


--------------------
"კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში
death   სამება   Mar 31 2009, 01:02 AM
death   მოკლედ მეზობელ თემ...   Mar 31 2009, 03:39 AM
Lashab   death რა სინდისით ციტ...   Mar 31 2009, 05:27 AM
მოყვასი   მან თავისი თავი და...   Mar 31 2009, 05:40 AM
afxazi   რადგან ეს თემა გაი...   Mar 31 2009, 09:09 AM
მოყვასი   რადგან ეს თემა გაი...   Mar 31 2009, 02:17 PM
afxazi   ციტატები გვერდითა ...   Mar 31 2009, 09:34 AM
Iona   :))))) ოოოოოო არტიკლი ...   Mar 31 2009, 12:04 PM
მოყვასი   ხო, დავამატებ: "სა...   Mar 31 2009, 02:30 PM
მოყვასი   death შენ აგრეთვე შენ...   Mar 31 2009, 02:50 PM
afxazi   მოყვასი შენ არ გან...   Mar 31 2009, 04:18 PM
მოყვასი   afxazi სამწუხაროდ, როგ...   Mar 31 2009, 07:59 PM
evangelizer   ახლა დრო არ მაქვს, ხ...   Mar 31 2009, 08:06 PM
afxazi   მოყვასი მიუხედავ...   Mar 31 2009, 08:35 PM
death   მოყვასი ეხლა რაც შ...   Mar 31 2009, 09:10 PM
evangelizer   არა მარტო ღვთის მა...   Mar 31 2009, 10:28 PM
death   evangelizer ძე ღმერთი არს...   Mar 31 2009, 11:15 PM
Lashab   სამების დოგმატი ძა...   Apr 1 2009, 09:51 AM
კანონისტი   evangelizer ვინ თქვა რომ ე...   Apr 1 2009, 01:46 PM
მოყვასი   evangelizer ვინ თქვა რომ ე...   Apr 1 2009, 03:22 PM
death   Lashab ღმერთისათვის უ...   Apr 1 2009, 07:55 PM
მოყვასი   [b]Lashab რაც შეეხება გა...   Apr 1 2009, 08:04 PM
death   [b]death როცა იოანემ და...   Apr 1 2009, 08:18 PM
მოყვასი   ხო, რათქმაუნდა ადგ...   Apr 1 2009, 09:42 PM
Lashab   Lashab ღმერთისათვის უ...   Apr 1 2009, 09:08 PM
death   Lashab ვხსნი და ავხსე...   Apr 1 2009, 09:23 PM
Lashab   Lashab არა, გამოყოფით ...   Apr 1 2009, 09:34 PM
agmsarebeli   ძალიან ჩახლართულ...   Apr 2 2009, 12:16 AM
G_I_O_R_G_I_   მოყვასი თქვენ გინდ...   Apr 1 2009, 10:16 PM
Lashab   [b]მოყვასი თქვენ გი...   Apr 2 2009, 02:22 AM
agmsarebeli   მეცნიერი და თეოლო...   Apr 2 2009, 03:39 PM
Lashab   G_I_O_R_G_I_ რა გახდა 1 იოა...   Apr 1 2009, 10:33 PM
agmsarebeli   G_I_O_R_G_I_ რა გახდა 1 იოა...   Apr 2 2009, 12:11 AM
G_I_O_R_G_I_   Lashab ჩამატებები და ა...   Apr 1 2009, 10:45 PM
მოყვასი   G_I_O_R_G_I_ რა გახდა 1 იოა...   Apr 1 2009, 11:07 PM
afxazi   მოყვასი მოკლედ მეგ...   Apr 1 2009, 11:08 PM
Lashab   ერთი რამ, G_I_O_R_G_I_ მე ა...   Apr 1 2009, 11:41 PM
მოყვასი   ერთი რამ, G_I_O_R_G_I_ მე ა...   Apr 2 2009, 12:00 AM
KAIROS   ამის მაგივრად, იქნ...   Apr 2 2009, 12:11 AM
KAIROS   როცა მე მახსენებთ,...   Apr 2 2009, 12:18 AM
afxazi   მოყვასი ეს მნიშვნ...   Apr 2 2009, 12:39 AM
Lashab   KAIROS ჰო მთლიანი ციტა...   Apr 2 2009, 12:46 AM
agmsarebeli   უმალ საკუთარი თავი...   Apr 2 2009, 12:49 AM
Lashab   უმალ საკუთარი თავ...   Apr 2 2009, 12:58 AM
agmsarebeli   სეპტუაგინტაზე რას ...   Apr 2 2009, 01:01 AM
Lashab   სეპტუაგინტაზე რას...   Apr 2 2009, 01:11 AM
მოყვასი   [b]მოყვასი ეს მნიშვ...   Apr 2 2009, 01:17 AM
agmsarebeli   რა შუაშია და იქ წინ...   Apr 2 2009, 01:18 AM
Lashab   რა შუაშია და იქ წინ...   Apr 2 2009, 01:24 AM
death   Lashab კი სხვა იყო მაგ...   Apr 2 2009, 01:30 AM
მოყვასი   Lashab 1972 წელს ხოსე კალ...   Apr 2 2009, 02:02 PM
agmsarebeli   ამით იმის თქმა მინ...   Apr 2 2009, 01:30 AM
Lashab   ამით იმის თქმა მინ...   Apr 2 2009, 01:36 AM
G_I_O_R_G_I_   Lashab ჩემს #28 პოსტში იო...   Apr 2 2009, 01:39 AM
Lashab   Lashab ჩემს #28 პოსტში ი...   Apr 2 2009, 01:40 AM
agmsarebeli   ეგნატე ანტიოქიელი...   Apr 2 2009, 01:45 AM
G_I_O_R_G_I_   Lashab გადხედე გადახედ...   Apr 2 2009, 01:52 AM
agmsarebeli   მოკლედ მე წავედი დ...   Apr 2 2009, 02:01 AM
evangelizer   მოყვასმა და ლაშამ ...   Apr 2 2009, 12:54 PM
evangelizer   ერთ ორ საინტერესო ...   Apr 2 2009, 01:27 PM
agmsarebeli   ერთ ორ საინტერესო ...   Apr 2 2009, 03:44 PM
თამარი_ცქნაფო   ვიცი, მოდერატორი ა...   Apr 2 2009, 02:13 PM
evangelizer   ვიცი, მოდერატორი ა...   Apr 2 2009, 02:23 PM
afxazi   Lashab და შენ ან შენი თ...   Apr 2 2009, 02:41 PM
მოყვასი   Lashab მოყვასი evangelizer [co...   Apr 2 2009, 03:07 PM
afxazi   მოყვასი კარგი მაშ...   Apr 2 2009, 03:16 PM
მოყვასი   მოყვასი კარგი მაშ...   Apr 2 2009, 03:28 PM
staywhite   და რა შუალედებში ხ...   Apr 2 2009, 03:32 PM
afxazi   მოყვასი :D :D :D ვაახ ...   Apr 2 2009, 03:37 PM
მოყვასი   [b]მოყვასი :D :D :D ვაა...   Apr 2 2009, 03:39 PM
მოყვასი   ისევ აგრძელებთ? მო...   Apr 2 2009, 03:37 PM
თამარი_ცქნაფო   :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: გლახ...   Apr 2 2009, 03:40 PM
staywhite   მოყვასი არა, კაცო, ...   Apr 2 2009, 03:42 PM
თამარი_ცქნაფო   მოყვასი არა, კაცო, ...   Apr 2 2009, 03:43 PM
afxazi   მოყვასი ვაიმე დედ...   Apr 2 2009, 03:43 PM
staywhite   afxazi ფრინავს , აცალე :)...   Apr 2 2009, 03:43 PM
ქევანა   კაცი ისე ანერვიულდ...   Apr 2 2009, 04:15 PM
Lashab   afxazi მე არ მითქვამს რ...   Apr 2 2009, 04:16 PM
მოყვასი   afxazi მე არ მითქვამს ...   Apr 2 2009, 04:17 PM
agmsarebeli   მეცნიერები და თეოლ...   Apr 2 2009, 04:23 PM
მოყვასი   მეცნიერები და თეო...   Apr 2 2009, 04:36 PM
death   evangelizer შემოვიდა ჩვეუ...   Apr 2 2009, 05:52 PM
მოყვასი   მოყვასი ღმერთის ...   Apr 2 2009, 07:12 PM
death   [color=#000099][b]death დადიხარ ...   Apr 2 2009, 07:28 PM
მოყვასი   კიდევ იგივეს იმეო...   Apr 2 2009, 07:39 PM
afxazi   კირილე ალექსანდირ...   Apr 2 2009, 06:44 PM
afxazi   მოყვასი არანაირი ...   Apr 2 2009, 07:19 PM
მოყვასი   მოყვასი არანაირი ...   Apr 2 2009, 07:26 PM
მოყვასი   აფხაზი შენს მიერ გ...   Apr 2 2009, 08:00 PM
death   მოყვასი მოდი დიდ...   Apr 2 2009, 08:11 PM
Lashab   death დადე მანუსკრიპტ...   Apr 2 2009, 08:13 PM
death   death დადე მანუსკრიპ...   Apr 2 2009, 08:15 PM
Lashab   ტექსტი მე ხელთ არ მ...   Apr 2 2009, 08:34 PM
მოყვასი   მოყვასი მოდი დიდ...   Apr 2 2009, 08:45 PM
death   Lashab ხო ფეტიშა მეც ...   Apr 2 2009, 08:52 PM
G_I_O_R_G_I_   Lashab თქვენს პასუხს გ...   Apr 2 2009, 08:56 PM
მოყვასი   death პოსტ 90-ში რაც ეწე...   Apr 2 2009, 09:01 PM
death   [color=#000099]death პოსტ 90-ში რ...   Apr 2 2009, 09:05 PM
Lashab   death Carsten Peter Thiede - he Earliest Gospel ...   Apr 2 2009, 09:01 PM
G_I_O_R_G_I_   მოყვასი არა მე ამა...   Apr 2 2009, 09:06 PM
8 გვერდი V  1 2 3 > » 


Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 27th May 2024 - 09:22 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი