სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
| death |
Mar 31 2009, 01:02 AM
პოსტი
#1
|
![]() A P O L O G I S T ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,274 რეგისტრ.: 4-February 07 წევრი № 1,003 |
გადმოიტანეთ კითხვები და სამებაზე აქ გააგრძელეთ...
-------------------- ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος.
The devil can cite scripture for his own purpose! — William Shakespeare თავისუფლებისათვის გაგვათავისუფლა ქრისტემ. მაშ, იდექით მასში და ნუღარ შეუდგებით მონობის უღელს" (გალ 5.1) |
![]() ![]() |
| მოყვასი |
Mar 31 2009, 07:59 PM
პოსტი
#2
|
![]() הַלְלוּ-יָהּ ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 572 რეგისტრ.: 14-January 09 წევრი № 6,288 |
afxazi
სამწუხაროდ, როგორც ირკვევა, ისევ სოფიზმი და ფილოსოფია რჩება მასეთი მსჯელობის ამოსავალ წერტილად და არა ობიექტური მსჯელობა წმინდ აწერილის საფუძველზე და მისი გულთან მიტანა. თუ წმინდა წერილით ვმსჯელობთ, მაშინ ვიმსჯელოთ, სხვა შემთხვევაში, აზრს მოკლებულია იმ მეთოდებით პოსტების გაკეთება რომლებიც წერილს გადასულია და ფილოსოფია-სოფიზმს ემყარება. მამობის საკითხზე მინდა ამ პოსტში კიდევ ერთხელ და ამჯერად ალბათ საბოლოოდ გავიმეორო რომ მაგდაგვარი ფილოსოფიური თეორიები სცილდება იმას რასაც ბიბლია ასწავლის. ანუ "ზღვარს გადაცილებული სწავლებებია", რომელიც არ ეფუძნება წერილებს. სიტყვების შენეული (თუ თქვენეული) ინტერპრეტაციებით, "მამა ჩემში და მე მამაში" და მსგავსი მუხლების გამოყენებით ცდილობთ სამ პიროვანი ღვთაების ერთარსობის შესახებ არსებული მოსაზრებები ჩადოთ ბიბლიაში რაც სინამდვილეში არ დევს. ამ სახით თქვენ ცალცალკე მუხლებს, სიტყვებს და ფრაზებს ატრიელაბთ, მათ ფილოსოფიურ-სოფისტურ დატვირთვას აძლევთ რომ როგორმე სამების იდეას ადგილი მოუძებნოთ წმინდა წერილში. ნათელია რომ ცალკეული მუხლების ფილოსოფიურ-სოფისტურ შუქში ინტერპრეტირება და გაგება, არ ეთანხმება ბიბლიაში მოცემულ სხვა დანარჩენ მუხლებს და მიუთითებს რომ მსგავსი მოსაზრბები, წერილს გადასული ინტერპრეტაციებია მზოლოდ, რაზეც პავლე მოციქულმა გააფრთხილა ადრეული ქრისტიანები რომ "არ გადასულიყვნენ წერილში დაწერილს"! კარგი, გავიხსენოთ იესოს სიტყვები, მე მათში, ისინი ჩემში მე შენში. რა ხდება აქ, რაზე და რამდენზე ერთშია აქ საუბარი? სამება კი არა 3+12 მოწაფე= 15-ობა გამდის მასე პირდაპირი გაგებით თუ გინდათ იესოს სიტყვების გაგება. მამა ძეშია და ძე კი მამაში და მოწაფეებში. ნათელია რომ აქ პირდაპირ არ უნდა აღიქვათ იესოს ეს სიტყვები. აი მაქამდე მიჰყავს ადამიანი, წერილს გადასულ, ადამიანური ფილოსოფიებით და "ლოგიკით" მსჯელობას, ანუ იმ "ლოგიკით" რომელსაც ეკლესიური სწავლებებისა და მოსაზრებების მხარდასაჭერად იყენებთ. ამრიგად, ნათელია რომ, თუ მაგნაირი მიდგომით ვიმსჯელებთ და "მე შენში და შენ ჩემში" თუ ამ სიტყვებს პირდაპირი გაგებით გავიგებთ მაშინ იესოს სიტყვები "მე მათში"ც პირდაპირი მნიშვნელობით უნდა გაიგოთ! თუ არა, მაშინ არც ის ისტყვები უნდა გავიგოთ პირდაპირი გაგებით რომელსაც საკუთარი მოსაზრებების მხარდასაჭერად და გასამართლებლად იშველიებთ. ისე არ არის, რაც გსურთ პირდაპირი გაგებით აღიქვათ და რაც ეწინააღმდეგება თქვენს მოსაზრებებს კი თვალი დაგვახუჭინოთ და სხვანაირი ინტერპრეტირება გაუკეთოთ რომელიც მოერგებოდა საკუთარ მოსაზრებებს. აფხაზი, შენ ამბობ რომ ღვთაებრივი ბუნება ღმერთობას ნიშნავსო. როგორც ჩანს ჩემი პოსტი ყურადღებით არ წაგიკითხავს რადგან საკმაოდ გარკვევით და არაორაზროვნად მიწერია: ციტატა "ისევე როგორც, 'ადამიანობა' და 'ადამიანური ბუნება' ყველას აქვს, მაგრამ ამის გამო ყველას არ ვაიგივებთ ერთმანეთთან და არ ვთვლით, რომ ყველა ერთი ასაკისაა!" ის რომ იესოს ღვთაებრივი ბუნება ჰქონდა, არ ხდის მამის თანასწორს, დაუსაბამოს, და იმ შენეცნების მქონეს რაც მამას გააჩნდა (გაიხსენე გამოცხადების 1:1-თი: "გამოცხადება, რომელიც მას ღმერთმა მისცა".) ისევე როგორც მეც და შენც ორივე ადამიანური ბუნების ვართ, ანუ ადამიანური ბუნების დამახასიათებელი თვისებები გვაქვს, მაგრამ, არ ვართ პირდაპირი გაგებით ერთი, ანუ ერთი არსისა ან ერთ არსშიმყოფი (ერთ არსებაში მყოფი) და ერთი პიროვნება, არ ვართ ერთი ასაკის, არ ვართ ერთი და იგივე უნარის მქონდე, არ ვართ თანასწორი შემეცნებასა თუ ძალაში. ასეა იესოს- ადამიანად მოვლინებამდელი, "სიტყვის" - ღვთაებრიობაც. ის არ არის მამის თანასწორი, ცოდნაში, ასაკში, ძალაში და შემეცნებაში. ეს ასეა წმინდა წერილის თანახმად რაც წინა პოსტებში დავასაბუთე. ამბობ, რომ: ციტატა "მამობა, რადგან ამბობთ რომ ასევე თვისებაა, ეს გულისხმობს აუცილებლად არსებიდან ძის შობას, რადგან მაშინ მამობა თვისება აღარ იქნებოდა, არამედ ზოგადად ეწოდებოდა მას მამა, მაგრამ აშკარად ტქვით რომ მამობა თვისებაა." საქმე იმაშია რომ პირად საუბრებში, საკმაოდ დიდი ხანი გეკითხებოდი რომ დამედგინა რას გულისხმობდი ამ "თვისებობაში". ღმერთი თავისი არსებით განსხვავდება აფხაზ ადამიანის არსებისაგან. ის რასაც ჩვენ ვეძახით მამობას (ადამიანური გაგებით) ღმერთთან მიმართებაში ზუსტად იგივე გაგებით , ანდა "ლოგიკით" და ადამიანური გაგებით გააზრებული შობადობის და თვისობრიობის წარმოდგენით ვერ ვიმსჯელებთ. პირველ რიგში მინდა მართებულად შეგისწორო შენს პოსტში კიდევ ერთი, მნისვნელოვანი, წერილს გადასული მსჯელობების არამართებული მოსაზრებები. შენ ამბობ: ციტატა "სამყაროს ვერანაირად ვერ შექმნიდა არსებიდან, იმიტომ რომ მატერიას არაფერია ქვს საერთო ღვტაებრივ არსებასთან. შემოქმედება არის ბუნების თვისება, მაგრამ ქნის ნებით, არარსებობიდან არსებობაში შემოყავს მატერია, არაფრისგან ქმნის სამყაროს. შეუძლებელია შეექმნა არსებიდან, რადგან არსების ნაწილის მქონეობა ტავისთავად ნიშნავს ამ არსის მატარებელს, დასაბამისმიერი ქმნილება კი ვერ იქნებოდა დაუსაბამო არსის მატარებელი." ეს არის ის რასაც ფილოსოფია და ადამიანების ინტერპრეტაციები, საუკუნეების მანძილზე, წრეზე დადიან და ბუნდოვნებით მოცულ მოსაზრებებს, დოგმატების სახით გვთავაზობენ რომელითაც, ბოლოს იქამდე მიდიან რომ ამბობენ, 'ვერ ვიგებთ და ვერ გავიგებთ, ვერ ვერასოდეს გავიგებთო', წმინდა საიდუმლოაო. ეგ არის ზუსტად ბოლო, ადამიანური ფილოსოფიური გონებით ღვთის არსის გაბუნდოვნება, მისტერიულობა, და საბოლოოდ ჩაუწვდომელ საიდუმლოებად გამოცხადება, რაც მართლა გულდასაწყვეტია. შენ კომენტარს (აქ ,ზემოთ რომ დავაციტირე) ისევ დავუბრუნდები. ასეთ არაბიბლიურ წარმოდგენას სადაც ამბობ: "სამყაროს ვერანაირად ვერ შექმნიდა არსებიდან, იმიტომ რომ მატერიას არაფერია ქვს საერთო ღვტაებრივ არსებასთან" , მინდა გითხრა შემდეგი. ძვირფასო აფხაზ, არსად არ ამბობს ბიბლია (და რათქმაუნდა არც მე ) რომ სამყარო შეიქმნა მატერიიდან ან უკვე შექმნილი არსებიდან. უკვე შექმნილ არსებასთან, თავის ძესთან ერთად (და არა უკვე შექმნილი არსებიდან) შექქმნა ღმერთმა ყოველი და არა ის რომ მამამ ძეში შექმნა სამყარო ამ სიტყვის ისე გაგებით როგორც შენ გაგიგია შენი პოსტიდან გამომდინარე. ეს არც იმას ნიშნავს რომ ძე მატერიალურია. აქ კიდევ ერთხელ გადაიჭერი აფხაზი უფრო იქეთ, ალბათ უკიდურესობის უკიდურესი აზრები შეიძლება დავარქვა, რაც "წმინდა წერილს გადასვლისას" აუცილებლად ასე ჩნდება ხოლმე. ბიბლიის ცნობის თანახმად კი, ღმერთმა თავისი ძე შექმნა, და როცა შექმნა, მაშინ არაფერი არ არსებობდა. ძე, უშუალოდ მამის მიერაა შექმნილი (იგავნი 8:22). ის უხილავი მამის მსგავსი და ხატია, როგორც ამას ბიბლია ამბობს, კოლასელთა 1:15-ში. ამრიგად მამაა მისი მშობელი და შემქმნელი! და ამიტომაც ეწოდება ძეს მამის "პირმშო" და "მხოლოდშობილი ძე" და არა ის რომ [მამისაგან გამომავალი მეორე ჰიპოსტასია, რომელიც უსასრულო შობადობის ქვეშ მყოფი სამების მეორე პირიაო] როგორც ამას ეკლესიის სწავლებებში ხსნიან ხოლმე. უხილავი იესოს მეშვეობით, რომელიც სხვა დანარჩენის შექმნისას მამის გვერდით იყო როგორც ოსტატი ("მაშინ მე მის გვერდით ვიყავი, როგორც ოსტატი"- იგავნი 8:30); სწორედ ამ გაგებით ამბობს პავლე მოციქული რომ : "მასში (ძეში) შეიქმნა ყოველი"ო (კოლასელთა 1:16, ციტატა საპატრიარქოს თარგმანიდანაა). ძე სულიერი არსება იყო და არა მატერიალური (ხორციელი) არსება. მაშინ როცა ღმერთმა შემქმნაო (იგავნი 8:22, იხილე ევსების ნაშრომი სადაც სიტყვა "შექმნას" იყენებს ის და არა "შობას"); "სიტყვა" ანუ ღვთის ძე, ამბობს რომ არ იყო სამყაროს მტვერიც კიო, არც დედამიწა და არც მთებიო; როცა ზეცას განამზადებდა, იქ ვიყავიო, როდესაც უფსკრულის პირზე წრეს ავლებდა, როდესაც მაღლა ცებს ამაგრებდა, უფსკრულის წყაროებს აძლიერებდა; როდესაც ზღვას წესს უდგენდა, რომ წყალი ნაპირებიდან არ გადმოსულიყო, როდესაც ქვეყანას საფუძველს უყრიდა, მაშინ მე გვერდით ვყავდი, როგორც ოსტატიო! (ეს არის სწორედ ის დასაწყისი რომელზეც იოანეე 1:1,2-შია საუბარი.) თუ გადახედავდი იგავნის 8:22-31-ტს თავად ნახავდი რომ ეს ასეა. ღმერთის, დიდებული შემოქმედის მითითებით, ძე თავის შემქმნელ მამასთან ერთად ქმნიდა ყოველივეს. აი მაგალითად, როცა მამა, სამყაროს შემოქმედი უზენაესი ღმერთი, თავის საყვარელი ძეს, რომელთანაც მანამ ერთად შექმნიდნენ ხილულს და უხილავს, ერთმანეთში არსებული ახლო ურთიერთობიდან და სიყვარულიდან გამომდინარე, ღმერთი ეუბნება დაბადების 1:26-ში ჩაწერილ სიტყვებს: "შევქმნათ ადამიანი ჩვენს ანარეკლად, ჩვენს მსგავსებად". . ისინი ერთად ქმნიდნენ ყველაფერს რაც კი შექმნილა იესოს შექმნის შემდეგ. იესო კი უშუალოდ მამა შექმნა და მამის ერთადერთ ძეს, პირმშო ძეს და მხოლოდშობილ ძეს წარმოადგენს. აშკარაა, რომ ბიბლიის ერთობლივი ცნობები სრულ თანხმობაშია ერთმანეთთან. აფხაზი, ეს არის ის, რასაც წმინდა წერილი ამბობს და ცხადია რომ განსხვავდება იმისგან, რასაც ადამიანური გონება, ფილოსოფიები, სოფიზმი და ამა თუ იმ რელიგიის მიერ დადგენილი საეკლესიო დოგმები და სწავლებები გვთავაზობს. მოციქულ პავლეს, კარგად ესმოდა თუ სადამდე შეიძლებოდა წმინდა წერილს გადასულ, ფილოსოფიურ სწავლებებს მიეყვანა ადამიანები როცა იძლეოდა ღვთივსულიერ გაფრთხილებას: "ზღვარს არ გადასცდეთ"-ო, ან როგორც სხვა თარგმანები ამბობენ: "გიჩვენეთ თქვენივე სასარგებლოდ, რათა ისწავლოთ ჩვენგან ეს წესი: არ გადახვიდეთ დაწერილს"; "ვინც შორდება ქრისტეს მოძღვრებას და არ მკვიდრობს მასში, არა ჰყავს ღმერთი, ხოლო ვინც მკვიდრობს ქრისტეს მოძღვრებაში, მამაცა ჰყავს და ძეც". (და არა სამპიროვანი ღვთაებაო, მამა,ძე,სულიწმინდა, ერთ არსებაში გასამპიროვნებული სამი არსება; ამას ისე არ ვწერ რომ ვინმემ ცუდად ან შეურაცხმყოფლად აღიქვათ, ისე დავწერე როგორც თქვენი და საეკლესიო ეგზეგეზებშია ახსნილი). გულწრფელად გითხრა, მიკვირს რომ იოანეს 17:3-ში ჩაწერილ სიტყვებს სადაც მამას "ერთადერთი" შეჭმარიტი ღმერთი ეწოდება არ უდებთ გულს და მას ისე აუარეთ გვერდი თითქოს არ წერებულიყოს ბიბლიაში. ეს კიდევ ერთი მაგალითია იმისა, რომ წმინდა წერილის უბრალო და უძვირფასეს სწავლებას ყურად უნდა იღებდეს ის ადამიანი ვისაც სურს სწამდეს, ის რაც ღვთივსულიერია, ღვთის სიტყვებზეა დაშენებული და არა კაცთდადგენილ დოგმატებზე. სამწუხაროდ, (მართლა სამწუხაროდ) საკითხებისადმი შენი დამოკიდებულება მხოლოდ იმაზე მიუთითებს რომ, ყველაფერს ცდილობ, ბიბლიური სწავლების ნაცვლად , ეკლესიური სწავლება გაამართლო რადაც არ უნდა დაგიჯდეს! ეს კი, საკითხების განხილვისას, შენი მხრიდან მხოლოდ არაობიექტურ ხედვასა და მიკერძოებულ მსჯელობა-დამოკიდებულებაზე მიუთითებს. პატივისცემით მოყვასი -------------------- "კანონები: 'არ იმრუშო, არ მოკლა, არ მოიპარო, სხვისი არაფერი ისურვო და ნებისმიერი სხვა მცნება ამ ერთ მცნებაშია შეჯამებული: 'მოყვასი საკუთარი თავივით გიყვარდეს' " - რომაელების მიმართ 13:9.
|
death სამება Mar 31 2009, 01:02 AM
death მოკლედ მეზობელ თემ... Mar 31 2009, 03:39 AM
Lashab death
რა სინდისით ციტ... Mar 31 2009, 05:27 AM
მოყვასი
მან თავისი თავი და... Mar 31 2009, 05:40 AM
afxazi რადგან ეს თემა გაი... Mar 31 2009, 09:09 AM
მოყვასი
რადგან ეს თემა გაი... Mar 31 2009, 02:17 PM
afxazi ციტატები გვერდითა ... Mar 31 2009, 09:34 AM
Iona
:)))))
ოოოოოო არტიკლი ... Mar 31 2009, 12:04 PM
მოყვასი ხო, დავამატებ: "სა... Mar 31 2009, 02:30 PM
მოყვასი death
შენ აგრეთვე შენ... Mar 31 2009, 02:50 PM
afxazi მოყვასი
შენ არ გან... Mar 31 2009, 04:18 PM
evangelizer ახლა დრო არ მაქვს, ხ... Mar 31 2009, 08:06 PM
afxazi მოყვასი
მიუხედავ... Mar 31 2009, 08:35 PM
death მოყვასი
ეხლა რაც შ... Mar 31 2009, 09:10 PM
evangelizer არა მარტო ღვთის მა... Mar 31 2009, 10:28 PM
death evangelizer
ძე ღმერთი არს... Mar 31 2009, 11:15 PM
Lashab სამების დოგმატი ძა... Apr 1 2009, 09:51 AM
კანონისტი evangelizer
ვინ თქვა რომ ე... Apr 1 2009, 01:46 PM
მოყვასი
evangelizer
ვინ თქვა რომ ე... Apr 1 2009, 03:22 PM
death Lashab
ღმერთისათვის უ... Apr 1 2009, 07:55 PM
მოყვასი
[b]Lashab
რაც შეეხება გა... Apr 1 2009, 08:04 PM

death
[b]death
როცა იოანემ და... Apr 1 2009, 08:18 PM

მოყვასი
ხო, რათქმაუნდა ადგ... Apr 1 2009, 09:42 PM
Lashab
Lashab
ღმერთისათვის უ... Apr 1 2009, 09:08 PM
death Lashab
ვხსნი და ავხსე... Apr 1 2009, 09:23 PM

Lashab
Lashab
არა, გამოყოფით ... Apr 1 2009, 09:34 PM
agmsarebeli
ძალიან ჩახლართულ... Apr 2 2009, 12:16 AM
G_I_O_R_G_I_ მოყვასი
თქვენ გინდ... Apr 1 2009, 10:16 PM
Lashab
[b]მოყვასი
თქვენ გი... Apr 2 2009, 02:22 AM
agmsarebeli
მეცნიერი და თეოლო... Apr 2 2009, 03:39 PM
Lashab G_I_O_R_G_I_
რა გახდა 1 იოა... Apr 1 2009, 10:33 PM
agmsarebeli
G_I_O_R_G_I_
რა გახდა 1 იოა... Apr 2 2009, 12:11 AM
G_I_O_R_G_I_ Lashab
ჩამატებები და ა... Apr 1 2009, 10:45 PM
მოყვასი
G_I_O_R_G_I_
რა გახდა 1 იოა... Apr 1 2009, 11:07 PM
afxazi მოყვასი
მოკლედ მეგ... Apr 1 2009, 11:08 PM
Lashab ერთი რამ, G_I_O_R_G_I_
მე ა... Apr 1 2009, 11:41 PM
მოყვასი
ერთი რამ, G_I_O_R_G_I_
მე ა... Apr 2 2009, 12:00 AM
KAIROS
ამის მაგივრად, იქნ... Apr 2 2009, 12:11 AM
KAIROS
როცა მე მახსენებთ,... Apr 2 2009, 12:18 AM
afxazi მოყვასი
ეს მნიშვნ... Apr 2 2009, 12:39 AM
Lashab KAIROS
ჰო მთლიანი ციტა... Apr 2 2009, 12:46 AM
agmsarebeli უმალ საკუთარი თავი... Apr 2 2009, 12:49 AM
Lashab
უმალ საკუთარი თავ... Apr 2 2009, 12:58 AM
agmsarebeli სეპტუაგინტაზე რას ... Apr 2 2009, 01:01 AM
Lashab
სეპტუაგინტაზე რას... Apr 2 2009, 01:11 AM
მოყვასი
[b]მოყვასი
ეს მნიშვ... Apr 2 2009, 01:17 AM
agmsarebeli რა შუაშია და იქ წინ... Apr 2 2009, 01:18 AM
Lashab
რა შუაშია და იქ წინ... Apr 2 2009, 01:24 AM
death Lashab
კი სხვა იყო მაგ... Apr 2 2009, 01:30 AM
მოყვასი
Lashab
1972 წელს ხოსე კალ... Apr 2 2009, 02:02 PM
agmsarebeli ამით იმის თქმა მინ... Apr 2 2009, 01:30 AM
Lashab
ამით იმის თქმა მინ... Apr 2 2009, 01:36 AM
G_I_O_R_G_I_ Lashab
ჩემს #28 პოსტში იო... Apr 2 2009, 01:39 AM
Lashab
Lashab
ჩემს #28 პოსტში ი... Apr 2 2009, 01:40 AM
agmsarebeli ეგნატე ანტიოქიელი... Apr 2 2009, 01:45 AM
G_I_O_R_G_I_ Lashab
გადხედე გადახედ... Apr 2 2009, 01:52 AM
agmsarebeli მოკლედ მე წავედი დ... Apr 2 2009, 02:01 AM
evangelizer მოყვასმა და ლაშამ ... Apr 2 2009, 12:54 PM
evangelizer ერთ ორ საინტერესო ... Apr 2 2009, 01:27 PM
agmsarebeli
ერთ ორ საინტერესო ... Apr 2 2009, 03:44 PM
თამარი_ცქნაფო ვიცი, მოდერატორი ა... Apr 2 2009, 02:13 PM
evangelizer
ვიცი, მოდერატორი ა... Apr 2 2009, 02:23 PM
afxazi Lashab
და შენ ან შენი თ... Apr 2 2009, 02:41 PM
მოყვასი
Lashab
მოყვასი
evangelizer
[co... Apr 2 2009, 03:07 PM
afxazi მოყვასი
კარგი მაშ... Apr 2 2009, 03:16 PM
მოყვასი
მოყვასი
კარგი მაშ... Apr 2 2009, 03:28 PM
staywhite
და რა შუალედებში ხ... Apr 2 2009, 03:32 PM
afxazi მოყვასი
:D :D :D
ვაახ ... Apr 2 2009, 03:37 PM
მოყვასი
[b]მოყვასი
:D :D :D
ვაა... Apr 2 2009, 03:39 PM
მოყვასი ისევ აგრძელებთ? მო... Apr 2 2009, 03:37 PM
თამარი_ცქნაფო
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
გლახ... Apr 2 2009, 03:40 PM
staywhite მოყვასი
არა, კაცო, ... Apr 2 2009, 03:42 PM
თამარი_ცქნაფო
მოყვასი
არა, კაცო, ... Apr 2 2009, 03:43 PM
afxazi მოყვასი
ვაიმე დედ... Apr 2 2009, 03:43 PM
staywhite
afxazi
ფრინავს , აცალე :)... Apr 2 2009, 03:43 PM
ქევანა კაცი ისე ანერვიულდ... Apr 2 2009, 04:15 PM
Lashab afxazi
მე არ მითქვამს რ... Apr 2 2009, 04:16 PM
მოყვასი
afxazi
მე არ მითქვამს ... Apr 2 2009, 04:17 PM
agmsarebeli მეცნიერები და თეოლ... Apr 2 2009, 04:23 PM
მოყვასი
მეცნიერები და თეო... Apr 2 2009, 04:36 PM
death evangelizer
შემოვიდა ჩვეუ... Apr 2 2009, 05:52 PM
მოყვასი
მოყვასი
ღმერთის ... Apr 2 2009, 07:12 PM
death
[color=#000099][b]death
დადიხარ ... Apr 2 2009, 07:28 PM
მოყვასი
კიდევ იგივეს იმეო... Apr 2 2009, 07:39 PM
afxazi კირილე ალექსანდირ... Apr 2 2009, 06:44 PM
afxazi მოყვასი
არანაირი ... Apr 2 2009, 07:19 PM
მოყვასი
მოყვასი
არანაირი ... Apr 2 2009, 07:26 PM
მოყვასი აფხაზი
შენს მიერ გ... Apr 2 2009, 08:00 PM
death მოყვასი
მოდი დიდ... Apr 2 2009, 08:11 PM
Lashab death
დადე მანუსკრიპტ... Apr 2 2009, 08:13 PM
death
death
დადე მანუსკრიპ... Apr 2 2009, 08:15 PM
Lashab
ტექსტი მე ხელთ არ მ... Apr 2 2009, 08:34 PM
მოყვასი
მოყვასი
მოდი დიდ... Apr 2 2009, 08:45 PM
death Lashab
ხო ფეტიშა მეც ... Apr 2 2009, 08:52 PM
G_I_O_R_G_I_ Lashab
თქვენს პასუხს გ... Apr 2 2009, 08:56 PM
მოყვასი death
პოსტ 90-ში რაც ეწე... Apr 2 2009, 09:01 PM
death
[color=#000099]death
პოსტ 90-ში რ... Apr 2 2009, 09:05 PM
Lashab death
Carsten Peter Thiede - he Earliest Gospel ... Apr 2 2009, 09:01 PM
G_I_O_R_G_I_
მოყვასი
არა მე ამა... Apr 2 2009, 09:06 PM![]() ![]() |
| მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 2nd November 2025 - 02:01 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი