კვლავ "ფილიოკვეს" შესახებ |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
კვლავ "ფილიოკვეს" შესახებ |
ავგუსტინე |
May 5 2009, 07:55 PM
პოსტი
#1
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 436 რეგისტრ.: 14-March 09 წევრი № 6,642 |
მაინტერესებს რა შეხედულება გაქვთ ამ საკითხთან დაკავშირებით?
-------------------- http://jvarosnebi.com/
Adoramus te, Christe, et benedicimus tibi. Quia per sanctam crucem tuam redemisti mundum. |
კანონისტი |
May 5 2009, 08:06 PM
პოსტი
#2
|
დავით ჯგუფი: Members პოსტები: 16,930 რეგისტრ.: 17-October 06 მდებარ.: თბილისი, საქართველო წევრი № 284 |
რამდენადაც forum.ge-ზე დისკუსიით დავასკვენი, რომის ეკლესია სულიწმიდის ძისაგან გამომავლობაში არ გულისხმობს (შეიძლება ადრე გულისხმობდა) იმას, რომ სამების მესამე პირის საუკუნო საწყისი (არხე ეონი) არის ძეც.
ლათინური მაკავშირებელი que განსხვავდება et-ისგან და გულისხმობს რაღაც ძირითადის პარალელურ არსებობას. ანუ, მრწამსში უწერიათ არა ასე: Et in Spiritum Sanctum, Dominum, Vivificantem, qui ex Patri et Filio procedit... არამედ ასე: Et in Spiritum Sanctum, Dominum, Vivificantem, qui ex Patri Filioque procedit... აქ ერთგვარად იგულისხმება ის, რომ სულიწმიდა მამისაგან გამოვალს, თუმცა ძისგანაც ამავე დროს. ეს დაახლოებით ჰგავს მართლმადიდებლურ სწავლებას სულიწმიდის გამომავლობაზე მამისაგან ძისა მიერ, ერთგვარად სახეცვლილი ფორმით. მიუხედავად ამისა, ფაქტია, რომ ამ ჩამატებით დაირღვა II მსოფლიო კრების კანონი, რომელმაც აკრძალა მრწამსში ჩამატება. თუმცაღა, ეს კონკრეტული ჩანაწერი შესაძლოა მწვალებლობას არ გულისხმობდეს სრული სისავსით და იყოს უფრო ტერმინოლოგიურ უზუსტობას პლიუს კანონიკური დარღვევა. -------------------- „ნეტარ არიან, რომელთა დაიცვან სამართალი და ჰყონ სიმართლე ყოველსა ჟამსა.“ (ფს. 105; 4) |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 4th June 2024 - 03:01 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი