IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> მოიხსენე და წმინდა ჰყვენ დღე იგი შაბათი..., შაბათის შესახებ , სავალდებულოა თუ არა ამ ცნების დაცვა
damiane80
პოსტი Jun 11 2009, 11:51 AM
პოსტი #1


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,022
რეგისტრ.: 4-March 09
წევრი № 6,599



ხალხო

მაინტერესებს თქვენი აზრი "შაბათის დაცვისა და წმინდაყოფის შესახებ" ეს ცნება ძალაშია, თუ სახეცვლილია ჩემთვის. გასაგებია, რომ "შაბათის დაცვა" არ გულისხმობს მასზე დამოკიდებულებას "შაბათი შეიქმნა ადამიანისათვის და არა ადამიანი შაბათისათვის". მაგრამ რამდენად სწორია მისი ფაქტობრივად დაუცველობა
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
გამოხმაურებები
KAIROS
პოსტი Jun 12 2009, 10:57 PM
პოსტი #2


იხარეთ!
***

ჯგუფი: საფინანსო
პოსტები: 9,492
რეგისტრ.: 9-November 06
მდებარ.: Aurea mediocritas
წევრი № 438



ციტატა
ვერ ვიტყვი, რომ ბრწყინვალედ გავიგე ტქო

მიახლოებით ხომ მაინც? biggrin.gif
ახლა რა ხდება, არსებობს ერთი ქრისტიანული, რუსული წარმოშობის სექტა "სუბიტნიკები", მათი ნაწილი ჩვენთანაც იქნა გადმოსახლებულები, ისინი გამოირჩევიან სწორედ შაბათ დღეზე ჩაციკვლით, მათი აზრით, არა კვირა, არამედ შაბათია უმთავრესი, რაც მძიმე შეცდომაა, რადგან სულიერი შობა ქრისტეში მის თანა დაფვლა და აღდგომა ( რაც არის კიდეც ნათლისღება) არის კვირა დღე და ის აღემატება იმ შაბათს, რაზეც იყო საუბარი,როგორც ადამის შექმნის დღე.
რც აისახება კიდეც ქრისტიანულ მსახურებაში კვირის დღისა
აღდგომისა დღე არს განვბრწყინდებოდეთ აწ ერნო, პასქა უფლისა, პასქა რომლითა ქრისტემან ღმერთმან სიკუდილისაგან მიხსნნა, და ქვეყანით ცად აღმიყვანა სუფევად“... (იხ. ზატიკი, აღდგომის განაგების ცისკრის ჟამნის პასექის კანონის I გალობის სძლისპირი);

- „დღეს არესა სულთასა, ოდეს ქრისტე საფლავით, ვითარცა მზე აღმოხდა სამისა დღისა მკუდრეთით და სიბნელე ზამთრისა განსდევნა ჩუენგან, ცოდუათა ჩუენთა, ამას უგალობდეთ დღეს, რამეთუ დიდებულ არს“ (იხ. ზატიკი, თომას კვირის ცისკრის ჟამნის კანონის I გალობის I ტროპარი);

- „პასექი ახალი დღესასწაულისა, პასექი საღმრთო, პასექი საიდუმლო ცხოვრებისა, პასექი უკვდავებისა, რომელი მიგვიყვანებს ცხოვრებად, პასექი ყოვლისა ბოროტისა განმდევნელი, პასექი მადლისა მომნიჭებელი, რომელი მიანიჭებს ყოველთა სიხარულსა...“ (იხ. ზატიკი, აღდგომიდან II შვიდეულის ოთხშაბათის მწუხრი, „უფალო ღაღად-ვჰყავსა“ ზედა მე-3 დასდებელი);

- „განათლდა ყოველივე, აღდგომითა შენითა უფალო, და სამოთხე კუალად განეღო...“ (იხ. პარაკლიტონი, III ხმა, შაბათის მწუხრი, „უფალო ღაღად-ვჰყავსა“ ზედა მე-2 დასდებელი);

- „მესამისა დღისა აღდგომასა შენსა ვადიდებთ, რამეთუ მის მიერ განაახლე, კაცთა ბუნებჲ განხრწნილი ყოვლად ძლიერო. და გზა აღმყვანებელი ზეცად განმიახლენ ჩუენ...“ (იხ. პარაკლიტონი, IV ხმა, შაბათის მწუხრი, „უფალო ღაღად-ვჰყავსა“ ზედა პირველი დასდებელი)

Заповеди Божии

Моральные основы жизни

Епископ Александр (Милеант

***

Четвертая заповедь Закона Божия

“Помни день субботний, чтобы проводить его свято: шесть дней работай и делай в продолжении их все дела твои, а день седьмой — день покоя (суббота) посвящай Господу Богу твоему.”

Этой заповедью Господь Бог велит трудиться в течение шести дней и заниматься нужными делами, к каким кто призван, а седьмой день посвящать на служение Ему и на святые дела. К угодным Ему делам относятся: забота о спасении своей души, молитва в храме Божием и дома, изучение Слова Божия, просвещение ума и сердца полезными религиозными знаниями, благочестивые религиозные беседы, помощь бедным, посещение больных и заключенных в темнице, утешение скорбящих и другие дела милосердия.

В Ветхом Завете праздновалась суббота (“Шаббаш” по-древнееврейски значит “покой,”) как воспоминание о творении Богом мира: “И благословил Бог седьмой день и освятил его, ибо в этот день Бог почил от дел Своих” (Быт. 2:3). После вавилонского пленения иудейские книжники стали объяснять заповедь о субботнем покое слишком формально и ригористично, запрещая в этот день вообще что-либо делать, даже доброе. Как видно из Евангелий, книжники и Спасителя обвиняли в “нарушении субботы,” когда Он в этот день кого-либо исцелял. Господь объяснял им, что “суббота для человека, а не человек для субботы” (Мр. 2:27). Иными словами, субботний покой установлен для физической и духовной пользы человека, а не для порабощения его и лишения доброй деятельности. Еженедельное устранение от обычных занятий дает возможность человеку собрать свои мысли, обновить свои физические и душевные силы, осмыслить цель своих трудов и вообще своего земного существования. Труд необходим, но важнейшим делом является спасение души.

В апостольское время суббота соблюдалась христианами иудейского происхождения. Однако, в первый день после субботы, в воскресенье, иудеи-христиане собирались для молитвы и причащения. Так уже в первое столетие христианской эры возникло празднование воскресного дня. Обращая язычников в христианство, апостолы не требовали от них соблюдения субботы, но собирали их на молитву именно в воскресный день. Постепенно суббота уступила место воскресенью, которое стало повсеместно отмечаться, как день, посвященный Богу, в исполнение четвертой заповеди.

Нарушают четвертую заповедь не только те, кто работают в воскресенье, но и те, которые ленятся трудиться в будничные дни и уклоняются от своих обязанностей, потому что заповедь говорит: “шесть дней трудись.” Нарушают четвертую заповедь и те, которые, хотя не работают в воскресенье, но и Богу не посвящают этого дня, а проводят его в одних забавах, предаются разгулу и всякому излишеству.

Православным христианам следовало бы возобновить в себе духовное горение христиан первых веков и стараться каждое воскресение причащаться святых Тайн Тела и Крови Христовых.


--------------------
...მართლმადიდებლობა ყოველგვარი უკიდურესობებისგან გამიჯნული სამეუფეო გზაა. აქედან გამომდინარე, მისთვის დამახასიათებელია თავგანწირვა, მაგრამ მიუღებელია ფანატიზმი, დამახასიათებელია შემწყნარებლობა, მაგრამ მიუღებელია ფსევდოლიბერალიზმი (ყველაფრის დაშვებულობა)-
ილია II- სააღდგომო ეპისტოლე, 2008 წელი
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში
damiane80   მოიხსენე და წმინდა ჰყვენ დღე იგი შაბათი...   Jun 11 2009, 11:51 AM
VisualBB   თუ შაბათი შეიქმნა ...   Jun 11 2009, 12:58 PM
კანონისტი   როგორც წმინდა თორა...   Jun 11 2009, 01:01 PM
შოთა   კანონისტი შენ მაგი...   Jun 11 2009, 01:11 PM
მაშიკო   მე როცა უქმეს ვარღ...   Jun 11 2009, 01:19 PM
შოთა   VisualBB გაჩნია რას ეძახ...   Jun 11 2009, 01:19 PM
VisualBB   შოთა უფჰ :D დაცვა მე...   Jun 11 2009, 01:26 PM
damiane80   შოთა უფჰ :D დაცვა მე ...   Jun 11 2009, 02:20 PM
კანონისტი   შოთა ვეცდები :D   Jun 11 2009, 01:32 PM
damiane80   სად არიან ფორუმის ...   Jun 11 2009, 04:00 PM
damiane80   ძალიან გთხოვთ გამო...   Jun 12 2009, 02:35 PM
afxazi   damiane80 კაიროსზე შეიძ...   Jun 12 2009, 05:17 PM
damiane80   ამას გვამცნებს ჩვე...   Jun 12 2009, 05:42 PM
KAIROS   მოკლედ დავწერ, ყვე...   Jun 12 2009, 10:23 PM
მხევალი ნინო   KAIROS ვერ ვიტყვი, რომ ...   Jun 12 2009, 10:41 PM
KAIROS   მიახლოებით ხომ მა...   Jun 12 2009, 10:57 PM
კანონისტი   აგერ შაბათის ზეიმს...   Jun 12 2009, 11:14 PM
ლია   აგერ შაბათის ზეიმ...   Jun 13 2009, 02:00 PM
მხევალი ნინო   KAIROS გავიგე, როგორჩ ...   Jun 12 2009, 11:32 PM
damiane80   თემაში იგულისხმე...   Jun 13 2009, 11:26 AM
კანონისტი   შოთა უკვე მიწევს. მ...   Jun 13 2009, 12:07 PM
KAIROS   კანონ, მოგვიყევი რ...   Jun 13 2009, 12:40 PM
კანონისტი   KAIROS ებრაული საღმრთ...   Jun 13 2009, 12:47 PM
damiane80   კაიროს მადლობა, ჩე...   Jun 13 2009, 03:33 PM
კანონისტი   ლია შალომ ლახ ქალ...   Jun 15 2009, 08:56 AM


Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 2 მომხმარებელი (მათ შორის 2 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 10th July 2025 - 05:21 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი