სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
| გლახა |
Feb 26 2007, 07:17 PM
პოსტი
#1
|
|
-------- ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 4,345 რეგისტრ.: 24-July 06 წევრი № 12 |
ძვირფასო მეგობრებო მე მინდა წარმოგიდგინოთ ნაწყვეტები ერთ-ერტი ისტორიული წიგნიდან.
ამ თემის მიზანი არ არის დაჭმა დაგლეჯვა, არამედ საუბარი და მსჯელობა. გთხოვთ რომელთაც არ შეგიძლიათ ამ თემაში მოყოლა, ნაძალადევად ნუ დაპოსტავთ. წინასწარ გმადლობთ. წმიდა ნაწილების თაყვანისცემა ~რადგან მტვერი ხარ და მტვერს დაუბრუნდები~ პირველმოწამე სტეფანეს სიკვდილით ქრისტიანული ეკლესია შევიდა სასტიკი დევნების ხანგრძლივ პერიოდში. არ ყოფილა არც ერთი ეკლესია, რომლის მორწმუნეებსაც არ დაემოწმებინოთ წმიდა წერილის ჭეშმარიტება და ერთგულება იესო ქრისტესადმი ზოგიერთი თავისი წევრების მოწამეობრივი სიკვდილით. მოწამეთა სახელები ხელმძღვანელი ძმების მიერ ადგილობრივი ეკლესიების სიებში შეიტანებოდა. ზოგიერთ ეკლესიებში ეს სიები იკითხებოდა ზიარების დროს, როგორც ქრისტეს მოძღვრების ერთგულების შეურყეველი მაგალითები. ცნობილ დღეებში, უმთავრესად კი, წლისთავებზე, მორწმუნეები იკრიბებოდნენ მოწამეთა საფლავებთან, რათა მოესმინათ მათი მოწამეობრივი სიკვდილის თვითმხილველთა დამოწმება. იმ დროს აზრადაც კი არავის მოსდიოდა ლოცვით მიემართათ თემის მოკვდინებული წევრებისათვის და ეთხოვათ მათთვის შუამდგომლობა ღვთის წინაშე. მაშინდელი ქრისტიანების წარმოდგენაში მსგავსი ლოცვა შესაძოლოა გამოსულიყო მხოლოდ წარმართის ბაგეებიდან, რომელმაც არ იცოდა ჭეშმარიტება, ხოლო თაყვანისცემა ~მოწამეთა ნაწილებისათვის~ თითქმის ღვთისგმობას გაუტოლდებოდა. მაგრამ მეოთხე საუკუნის ბოლოს ეკლესიაში იწყება სწორედ აი ამ ~ნაწილების~ თანდათანობითი თაყვანისცემის შესვლა. და გადასვლა ამ ნაწილების პატივისცემიდან მათ თაყვანისცემამდე მხოლოდ დროის საქმე იყო. ეს გადასვალ მით უფრო გასაგები გახდება თუ შევხედავთ ეკლესიის მაშინდელ სულიერ მდგომარეობას; ღვთის სიტყვის შედარებით დაბალ ცოდნას, შერყეულ ზნეობას, შესუსტებულ რწმენას უხილავისა, ~ხილულის~ თაყვანებასა და გაღმერთებასთან, ანუ ფეტიშიზმთან. ანტონიუს ეგვიპტელი და ათანასე დიდი, მეოთხე საუკუნის ეკლესიის სვეტები, მკაცრად გმობდნენ ამ სახიფათო, წარმართულ მიმართულებას ეკლესიაში. იმისათვის რათა დაეცვათ უბირი ხალხი ასეთი ხიფათისაგან, მათ ბრძანეს ტაძრების კედლებში ჩაეტანებინათ იმ დროისათვის შემორჩენილი მოწამეთა ყველანაირი ნაწილები და არავითარ შემთხვევაში არ დაეშვათ მათი თაყვანისცემა. თუმცაღა, ნიკეის მეორე კრებამ (787 წ) დაამტკიცა მოწამეთა ნაწილების თაყვანისცემა, წმიდა წერილისა და ეკლესიის მამათა საწინააღმდეგოდ, და იმ დროიდან ეს ნაწილების თაყვანისცემის ეს წარმართული კულტი დამკვიდრდა, როგორც აღმოსავლეთის ისე დასავლეთის ეკლესიებში, ამდიდრებდა რა იმათ ხაზინას, ვისაც ეს ნაწილები გააჩნდა. მოგვიანებით, როდესაც ქრისტეს რწემნისათვის მოკვდინება შედარებით იშვიათი მოვლენა გახდა, მოწამეთა ნაწილები ნაწილდებოდა და იყიდებოდა დიდ ფულზე და არა მხოლოდ ეკლესიებისა და მონასტრებისათვის, არამედ კერძო პირებზეც. წმიდა ნაწილებით ვაჭრობამ ისეთ დახვეწილ ფორმებსა და მასშტაბებს მიაღწია, რომ მეოთხე ლატერანის კრებამ 1215 წელს, _ იმისათვის რათა შეეწყვიტა ეკლესიის ცდუნება, _ გამოიტანა დადგენილება, რომლის ძალითაც ახალი ნაწილების აღმოჩენა და ვაჭრობა მათით აღარ იყო ნებადართული, თუ არა თავად პაპის ნებართვით. გავიხსენოთ, რომ აქაც რუსეთში ღვთისმსახურება (ევქარისტიის საიდუმლოებით) შეიძლება ჩატარედეს მხოლოდ ტაძარში წმიდა ნაწილების რომელიმე პატარა ნაწილის არსებობისას, რაც მოუცილებელი კუთვნილებაა ~ანტიმინსისა~ (ანტიმინსი _ წმ. ისიდორე პოლისიოტუს მიხედვით განასახიერებს იმ სახვევს, რომლითაც იყო შესუდრული იესო ქრისტეს ცხედარი საფლავში). მეშვიდე მსოფლიო კრების მიერ თავად ტაძრის არსებობაც კი არაკანონიკურობის საფრთხის ქვეშ დგებოდა, თუ იმ ტაძარში არ იყო ~ანტიმინსი~. ანტიმინსი, თავის მხრივ, ვერ იქნება ნაკურთხი, თუ მასში ჩაკერებული არ არის წმიდა ნაწილი. საჭიროა თუ არა მოვიყვანოთ წმიდა წერილის ადგილები, რათა დავრწმუნდეთ წმიდა ნაწილების თაყვანისცემის უსაფუძვლობაში? ეს ეწინააღმდეგება არა მხოლოდ სულსა და ასოს წმიდა წერილისა, არამედ საერთოდ ჯანსაღ აზრსაც კი.აი რამდენიმე ადგილი წმიდა წერილიდან: 1პეტ.1,24; იოან.3,6; საქ.2,29031; რომ.7,18; 1კორ.1,29; 15,50; 2კორ.5,1,16; ებრ.13,7; იერემ.17,9. |
![]() ![]() |
| ალექსანდრე |
Feb 27 2007, 07:49 AM
პოსტი
#2
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Moderator პოსტები: 6,232 რეგისტრ.: 24-July 06 მდებარ.: თბილისი წევრი № 7 |
გლახა
ციტატა ლოცვა გარდაცვლილებისათვის ~ადამიანებს ერთხელ უწერიათ სიკვდილი და მერე განკითხვა~ (ებრ.9:27) გარდაცვლილთა სულებისათვის ლოცვის იდეა თავიდან ეკლესიაში მეეექვსე საუკუნეში გაჩნდა და უკვე მეშვიდე საუკუნეში მიიღო დოგმატის ფორმა. აზრი ასეთი ლოცვის შესახებ ღიად განცხადებული იქნა პაპი გრიგოლი დიდის პირით. მან მთელი წიგნი დაწერა ამის შესახებ, რომელიც შეიცავდა მიამიტურ ხანდახან კი სულელურ ამბებს, რომლებსაც საერთო არაფერი ჰქონდა არც წმიდა წეიოლთან და არც ქრისტიანობასთან. დოგმატი ლოცვაზე გარდაცვლილთათვის პრაქტიკაში დაინერგა მხოლოდ პაპ იოანე XVIII-ს დროს, 978 წელს. ამ დოგმატთან დაკვაშირებული მკვდრების დღესასწაული (Fეტე დეს Mორტს), დადგინდა 1011 წელს. ხუთასი წლის შემდეგ, ტრიდენის კრებამ ეს წესი სავალდებულოდ გახადა დასავლეთის ყველა ეკლესიისათვის. გარდაცვლილთათვის ლოცვის აღვლენა და შუამდგომლობა მათთვის ვითარდებოდა (Pურგატოირე)-ს ~განსაწმედელის~ მოძღვრებასთან ერთად. განსაწმედელში, დასავლეთის ეკლესიის მოძღვრების თანახმად, გამოუკლებლად ყველა სული ხვდება, რომლებიც თანდათანობით იწმიდებიან ღვთისაგან დადგენილი დროის განმავლობაში და ემზადებიან ცათა სასუფეველში შესასვლელად. ~განსაწმედელის~ არსებობაზე წმიდა წერილი არაფერს ამბობს. განსაწმედელი არ არის მოხსენიებული არც ძველ და არც ახალ აღთქმაში, არც მოციქულებთან და არც ეკლესიის მამებთან.პირველი ოთხი ასწლეულის ჭეშმრიტმა ქრისტიანებმა არ იცოდნენ ხსნის სხვა გზა, გარდა უფლის გზისა _ რწმენით გამართლებისა იესო ქრისტეს გამომსყიდველი მსხვერპლის მეშვეობით, რომელიც მან იტვირთა მთელი მსოფლიოს დანაშაულისათვის და ყველა დროში შემძლესათვის გადაერჩინა ~თითოეული, მასთან მისული~. გარდაცვლილებზე ზრუნვისა და მათზე ფიქრის მიზეზს გვაძლევს რწმენა იმისა, რომ უფლის წინაშე სიკვდილის შემდეგ მათი სულები ცოცხლები არიან, რასაც ადასტურებს წმიდა წერილი: ''ღმერთი მკვდრებისა კი არ არის, არამედ ცოცხლებისა, რადგან ყველა ცოცხალია მისთვის [ლუკ. 20. 38] იაკობ მოციქული გვასწავლის: ''ილოცეთ ერთურთის გამო'' [იაკ. 5. 16], ამიტომ სიყვარულის გამო მათთვის ჩვენც ვლოცულობთ. სიყვარული კი, როგორც პავლე მოციქული ამბობს, უსაზღვრო და მარადიულია [1კორ, 13.8]. წმიდა წერილში მრავალი მაგალითია იმისა, რომ ღვთის ეკლესია მიცვალებულთათვის ლოცულობდა. ბარუქ წინასწარმეტყველი ლოცულობდა: უფალო, ნუ გაიხსენებ ჩვენი მამა-პაპის უსამართლობებს'' [ბარ. 3. 5] მიცვალებულთათვის ლოცვის აუცილებლობა კიდევ უფრო ნათლადაა წარმოჩენილი მაკაბელთა წიგნში ''ბრძოლაში დაცემულთა აღდგომის იმედი რომ არ ჰქონოდა იუდას (მაკაბელს), ზედმეტად და ამაოდ მიიჩნევდა იგი მიცვალებულთათვის ლოცვას. იმედი ჰქონდა, რომ ღვთისმოსავობაში გარდაცვლილთ დიდებული საზღაური მოელის. წმიდაა და ღვთიური ასეთი ფიქრი. ამიტომაც მოიტანა მაკაბელმა მკვდართათვის გამოსასყიდი მსხვერპლი ცოდვათაგან მათ სალხინებლად'' [2 მაკ. 12. 44-45] ''გაუყავი შენი პური ღარიბ-ღატაკთ და მოსასხამი შიშველ-ტიტველთ, ყველაფერი, თუ რამ ზედმეტი გაქვს, გაეცი სამადლოდ და ნუ დაენანება შენს თვალს, მოწყალებას რომ გასცემ, მიმოაბნიე შენი პური მართალთა საფლავზე და ნურას გასცემ ცოდვილთათვის'' [ტობ. 4. 16-17] ''მისაცემლის მადლი მიაგე ყოველ ცოცხალსა, მაგრამ წყალობას მკვდარსაც ნუ მოაკლებ. ნუ დააკლდები მტირალთ და მგლოვიარეებთან ერთად იგლოვე'' [ზირ. 7. 33-34] თუკი, ძველი აღთქმის წინასწარმეტყველთა თქმით, შეიძლებოდა ''პურთა მიმობნევა მართალთა საფლავზე'' და მიცვალებულთა სახელზე მოწყალების გაცემა, ჩვენ მით უფრო გვმართებს მათი სულის საოხად ლოცვა. ამიტომ ჩვენც ვალდებულნი ვართ ვილოცოთ მათი სულებისთვის -------------------- ჩვენისა ცხორებისათვის ჯვარცმული იესუ, ჩვეულებისაებრ ტკბილად გეტყოდა, ნუ მტირ მე, დედაო საყვარელო, გარნა შენ გოდებით ხმობდი, მეცა შენთანა მოვკუდები, ძეო ჩემო საყვარელო. ვითარცა ლეღვსა მას უნაყოფოსა, ნუ მომკვეთ მე მაცხოვარ ცოდვილსა ამას, არამედ მერმეცა მრვალ-ჟამ შენდობაი მომმადლე და მორწყე სული ჩემი, ცრემლითა სინანულისათა, რათა ნაყოფი მოგართვა შენ მოწყალებისა |
გლახა წმინდანები, წმინდა ნაწილები, ხატთაყვანისცემა Feb 26 2007, 07:17 PM
Cotne
შეგიძლია რო დააკო... Feb 26 2007, 07:27 PM
გლახა Cotne
ახლა ნათარგმნი ვ... Feb 26 2007, 07:28 PM
Cotne გლახა
მგონი არ ღირ... Feb 26 2007, 07:32 PM
გლახა ლოცვა წმიდანების, ... Feb 26 2007, 07:34 PM
დათიკო გლახა
ეს თემას არ ე... Feb 26 2007, 07:35 PM
დათიკო Cotne
არცერთ კრებას ა... Feb 26 2007, 07:37 PM
გლახა ზეპირი ქადაგება თა... Feb 26 2007, 07:50 PM
გლახა ხატთაყვნისცემის ს... Feb 26 2007, 08:15 PM
დათიკო გლახა
ერთი კითხვა ... Feb 26 2007, 08:21 PM
გლახა დათიკო
არა, დავამთ... Feb 26 2007, 08:34 PM
დათიკო გლახა
ოკ, გასაგები... Feb 26 2007, 09:41 PM
solomony http://www.orthodoxy.ge/gvtismetkveleba/damaskeli/... Feb 26 2007, 09:46 PM
გლახა ძველ აღთქმაში არ ა... Feb 26 2007, 11:07 PM
დათიკო გლახა
შენ მიაგებ პ... Feb 26 2007, 11:51 PM
დათიკო Когда мы посещаем могилу бл... Feb 27 2007, 12:03 AM
დათიკო Святой Василий Великий гов... Feb 27 2007, 12:22 AM
გლახა დათიკო
ხარ თუ არა შ... Feb 27 2007, 12:22 AM
დათიკო Основанием для христианско... Feb 27 2007, 12:30 AM
დათიკო გლახა
სულიწმინდის... Feb 27 2007, 12:43 AM
ქავთარაძე დათიკო
შენ ჩემო ძმ... Feb 27 2007, 12:45 AM
დათიკო ქავთარაძე
ეჰ, კანუ... Feb 27 2007, 12:50 AM
თამარი
ქავთარაძე
ეჰ, კანუ... Feb 27 2007, 01:01 AM
მარიამი გლახას უყვარს ციტა... Feb 27 2007, 12:57 AM
solomony უბრალოდ ისე რომ ვთ... Feb 27 2007, 12:58 AM
დათიკო გლახა
ეს ტექსტი რა... Feb 27 2007, 01:02 AM
ალექსანდრე მარიამი
მე კიდევ დ... Feb 27 2007, 07:08 AM
გლახა დათიკო
საღვთო წერ... Feb 27 2007, 10:28 AM
გლახა მარიამი
ვა რა კარგ... Feb 27 2007, 10:50 AM
მარიამი
ე.ი. შევთანხმდით, რ... Feb 27 2007, 11:25 AM
გლახა მარიამი
მე ვფიქრო... Feb 27 2007, 11:55 AM
გლახა არ გაიკეთო კერპი დ... Feb 27 2007, 12:19 PM
კანონისტი გლახა
დაუკვირდი შე... Feb 27 2007, 12:30 PM
გლახა [size=5]ვინაიდან ერთია ... Feb 27 2007, 12:32 PM
კანონისტი გლახა
სამოთხეში უ... Feb 27 2007, 12:35 PM
გლახა კანონისტი
კაი აღა... Feb 27 2007, 12:47 PM
გლახა კანონისტი
და აქ რა... Feb 27 2007, 01:09 PM
მარიამი
ვინმე სხვანაირად ... Feb 27 2007, 01:15 PM
გლახა მარიამი
ალბათ ფიქ... Feb 27 2007, 01:31 PM
კანონისტი გლახა
რატომ არიდებ... Feb 27 2007, 01:42 PM
გლახა კანონისტი
არანაირ... Feb 27 2007, 02:00 PM
კანონისტი გლახა
რაა იცი, სჯობ... Feb 27 2007, 02:16 PM
გლახა კანონისტი
უბრალო... Feb 27 2007, 02:25 PM
ლილიანა გლახა
მადლის გამტ... Feb 27 2007, 02:28 PM
კანონისტი გლახა
ანუ რა? ფსალმ... Feb 27 2007, 02:29 PM
mendes masieli ჩემთვის პირადად ხა... Feb 27 2007, 03:16 PM
გლახა კანონისტი
მოიცა ხ... Feb 27 2007, 03:30 PM
solomony უბრალოდ ისე რომ ვთ... Feb 27 2007, 03:53 PM
გლახა solomony
მართალი ხარ....
ი... Feb 27 2007, 04:04 PM
ალექსანდრე
ასეთი რამე პირველ... Feb 27 2007, 04:10 PM
კანონისტი გლახა
:lol: :lol: :lol:
მწყო... Feb 27 2007, 04:15 PM
გლახა კანონისტი
უი სორრი... Feb 27 2007, 04:27 PM
alex_b გულმოდგინეთ წავიკ... Feb 27 2007, 06:49 PM
დათიკო alex_b
კეთილი იყოს შენ... Feb 27 2007, 06:57 PM
კანონისტი alex_b
მთლიანად ვერა, ს... Feb 27 2007, 07:03 PM
გლახა კანონისტი
ასე უფს... Feb 27 2007, 07:47 PM
KAIROS აი მეც მოვედი :)
ნაწ... Feb 27 2007, 11:55 PM
მნათე ხა ხა :lol: აღფრთოვანე... Feb 28 2007, 12:01 AM
ლილიანა ჩემი პაკლონი კაირო... Feb 28 2007, 12:14 AM
KAIROS ნაწილი II
ლატერანო... Feb 28 2007, 12:21 AM
გლახა KAIROS
ჩემო მეგობარო, ყ... Feb 28 2007, 12:25 AM
მნათე
ისტორია-ალბათ ბრჭ... Feb 28 2007, 12:29 AM
დათიკო გლახა
არა, გლახა. ს... Feb 28 2007, 12:29 AM
KAIROS III ნაწილი
ახლა კი გა... Feb 28 2007, 12:38 AM
მარიამი KAIROS
:მპუა: Feb 28 2007, 12:49 AM
გლახა KAIROS
კი თანაც დიდი... მ... Feb 28 2007, 01:02 AM
გუჯა გლახა
გლახა, მოდი ე... Feb 28 2007, 01:27 AM
solomony გლახაშენ ადრე დაწე... Feb 28 2007, 01:35 AM
დათიკო გლახა
უწყი, რამეთუ ... Feb 28 2007, 01:41 AM
athos ქრისტესმიერ საყვა... Feb 28 2007, 01:43 AM
ალექსანდრე ყოველ წმიდანს უფლი... Feb 28 2007, 02:34 AM
გლახა გუჯა
საიდან ასკვნ... Feb 28 2007, 10:28 AM
გლახა გუჯა
გუჯა მე საკმა... Feb 28 2007, 10:44 AM
მხევალი ნინო გლახა
ეუჰჰჰჰჰჰჰჰ... Feb 28 2007, 11:01 AM
გლახა მხევალი ნინო
ალბა... Feb 28 2007, 11:05 AM
კანონისტი გლახა
მე მართალი გ... Feb 28 2007, 11:29 AM
მარიამი
რაც მე ამ ფრაზაზე ვ... Feb 28 2007, 11:31 AM
გლახა მარიამი
როგორ მიხ... Feb 28 2007, 11:37 AM
alex_b ჩემო კარგო კაიროს ... Feb 28 2007, 12:15 PM
კანონისტი alex_b
მისი სამოციქულ... Feb 28 2007, 12:35 PM
გლახა მე ერთ ჩემს მეგობა... Feb 28 2007, 12:46 PM
KAIROS ვფიქრობ, რომ აქ უკვ... Feb 28 2007, 01:32 PM
კანონისტი მწუხარებით ვუერთდ... Feb 28 2007, 01:37 PM
გლახა ცუდია რომ გული დაგ... Feb 28 2007, 01:47 PM
Dulos ყველას მოგესალმებ... Feb 28 2007, 01:49 PM
კანონისტი Dulos
გაიხარე. კეთილი ... Feb 28 2007, 01:53 PM
alex_b
როგორ არა მეგობარ... Feb 28 2007, 01:53 PM
Cotne
და იქიდან აღარ შეგ... Feb 28 2007, 01:56 PM
კანონისტი alex_b
რამდენიმე ფრაზ... Feb 28 2007, 02:02 PM
alex_b
არ მგონია ღმერთს ჭ... Feb 28 2007, 02:10 PM
მარიამი
ე.ი. ბიბლიური სწავლ... Feb 28 2007, 02:14 PM
Cotne
ღმერთს კი არა ჩვე... Feb 28 2007, 02:15 PM
კანონისტი alex_b
ჰო მაგრამ, რომელ... Feb 28 2007, 02:16 PM
გლახა კი მე როგორც ვხედა... Feb 28 2007, 02:20 PM
alex_b
შუამდგომლობა ეს ე... Feb 28 2007, 02:22 PM
კანონისტი alex_b
აბა საიდან იცოდ... Feb 28 2007, 02:23 PM
alex_b
1. თუ კომპეტენტური ... Feb 28 2007, 02:30 PM
Cotne
და ეს არგუმენტია? ... Feb 28 2007, 02:40 PM
Dulos KAIROS
ძალიან საინტერ... Feb 28 2007, 03:05 PM![]() ![]() |
| მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th December 2025 - 09:03 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი