ღვთისმშობლის უბიწოდ ჩასახვის დოგმატი, მართლმადიდებლობა |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
ღვთისმშობლის უბიწოდ ჩასახვის დოგმატი, მართლმადიდებლობა |
Believer |
Apr 8 2010, 02:27 AM
პოსტი
#1
|
კეთილმორწმუნე ჯგუფი: Members პოსტები: 364 რეგისტრ.: 17-March 10 წევრი № 8,415 |
ღვთისმშობლის უბიწოდ ჩასახვის დოგმატი აღიარა პაპმა პიუს IX 1854 წელს. დოგმატის განმარტებით, ყოვლადწმიდა ქალწული მარიამი ჩასახვისთანავე განიწმინდა პირველმშობელთა ცოდვისაგან.
მიუხედავად იმისა რომ ეს კათოლიკური სწავლებაა, მე ნაწილობრივ ვეთანხმები ამ დოგმატს, რადგან- ღმერთი შეიძლებოდა ცოდვილი ადამიანის მუცელში ჩასახულიყო სულიწმინდის მადლით? -------------------- მე შემიძლია გამოგიგზავნოთ ისეთი მღვდელი, რომელიც თანაბარი სიყვარულით ილოცებს თქვენთან ერთად, როგორც მართლმადიდებლურ, ასევე კათოლიკურ ტაძარში... (ილია II)
საქართველო არის ისეთი ქვეყანა, სადაც მეგობრულად ცხოვრობენ ქართველი მართლმადიდებლები, კათოლიკეები, სომეხი გრიგორიანელები. სამივე სარწმუნოების აღმსარებლებს სწამთ ერთი მამა ღმერთი, ძე და სული წმიდა." (ილია II) |
Believer |
Apr 11 2010, 08:26 PM
პოსტი
#2
|
კეთილმორწმუნე ჯგუფი: Members პოსტები: 364 რეგისტრ.: 17-March 10 წევრი № 8,415 |
agmsarebeli
ციტატა მაცხოვარმა თუკი მიიღო ადამიანური, დაცემული ბუნება რა მიიღო კაცო, რას სწერ? ციტატა ყოვლადწმინდას გააჩნდა ჩვენებრი, დაცემული ბუნება, თუმცა მას ცოდვა არ შეხებია აღძრვითაც კი. ანუ ის რაც ჩვენში ცოდვილ ზრახვებს აძრავს ამისგან ყოვლითურთ განშორებული იყო დედა ღვთისა. თუ ღვთისმშობელს ჰქონდა პირველქმნილი ცოდვა და ბუნებით იყო ცოდვებისკენ მიდრეკილი, როგორ მოხდა რომ ის სიცოცხლის ბოლომდე უცოდველი დარჩა? ფსალმუნში სწერია „რამეთუ არა არს კაცი, რომელი ცხონდეს და არა სცოდოს“ -------------------- მე შემიძლია გამოგიგზავნოთ ისეთი მღვდელი, რომელიც თანაბარი სიყვარულით ილოცებს თქვენთან ერთად, როგორც მართლმადიდებლურ, ასევე კათოლიკურ ტაძარში... (ილია II)
საქართველო არის ისეთი ქვეყანა, სადაც მეგობრულად ცხოვრობენ ქართველი მართლმადიდებლები, კათოლიკეები, სომეხი გრიგორიანელები. სამივე სარწმუნოების აღმსარებლებს სწამთ ერთი მამა ღმერთი, ძე და სული წმიდა." (ილია II) |
agmsarebeli |
Apr 11 2010, 09:34 PM
პოსტი
#3
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,206 რეგისტრ.: 14-May 07 წევრი № 1,910 |
agmsarebeli რა მიიღო კაცო, რას სწერ? თუ ღვთისმშობელს ჰქონდა პირველქმნილი ცოდვა და ბუნებით იყო ცოდვებისკენ მიდრეკილი, როგორ მოხდა რომ ის სიცოცხლის ბოლომდე უცოდველი დარჩა? ფსალმუნში სწერია „რამეთუ არა არს კაცი, რომელი ცხონდეს და არა სცოდოს“ რას ვწერ და ეკლესიის სწავლებას. მიიღო დაცემული და აღადგინა უხრწნელებაში. პირველქმნილი ცოდვით დაზიანებული ბუნება ჰქონდა დედაღთისასა. მისი უცოდველობის გარანტი გახდა სულიწმინდსი მადლი, თუმცა ჩვენებრი ბუნება შენარჩუნებული ჰქონდა მაცხოვრის შობის შემდეგაც. სანამ აღდგომა და ამაღლება არ მოხდა ადამაინურ ბუნებას არ დაბრუნებია პირვანდელი უხრწნელება. თუმცა კი ნაუწყებია, რომ ადამის ბუნება განახლდა იორდანის წყლებში, როცა იქ მაცხოვარი ინათლება, მაგრამ ამ ნათლისღებას ვერ განვიხილავთ აჯვარცმის, აღდგომის და ამაღლების გარეშე. ესაა მთლიანი, ერთიანი ჯაჭვი. ასე, რომ დედაღვთისა, ისევე როგორც მაცხოვარი ატარებდა დაცემულ ბუნებას ყოველგვარი ცოდვითი მიდრეკილების გარეშე. თუკი ღVთისმშობლის უცოდველობის გარანტი სულიწმინდის მადლი იყო, მაცხოვრის ბუნების ,,უცოდველობის" გარანტი ძე ღვთისას ჰიპოსტასი იყო. აი ანგელოზების მაგალითზე აიღე: ისინი, როგორც ქმნილებადნი ცვალებადობას ექვემდებარებიან, მაგრამ მათი ნება არასოდეს აირჩევს ბოროტს, განა იმიტომ რომ ბუნება მათი უცვლელია, რამედ იმიტომ რომ მადლში ჰგიებენ და იცინან გამოცდილებით რაც დაემართა სატანას. |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 23rd September 2024 - 09:45 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი