IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> ე.წ "სტასიდიები", მათი დანიშნულების შესახებ
noone__90
პოსტი Apr 18 2010, 05:32 PM
პოსტი #1


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 112
რეგისტრ.: 13-January 10
წევრი № 7,951



რამდენადაც ვიცი ბერძნულ მონასტრებში გვხვდება ე.წ სტასიდიები, რომლებზეც ლოცვის დროს მონასტრის წევრები სხდებიან.ეგებ ვინმე მცოდნემ განგვიმარტოთ მათი დანიშნულება,ისტორია და კონკრეტულად წირვა-ლოცვის რომელ მონაკვეთებში შეიძლება მათზე დასხდომა.და კიდე ერთი რამდენად გვხვდება სტასიდიები ქართულ მონასტრებში, არსებობდა თუ არა მსგავსი პრტიკა ქართულ ეკლესაში.

წინასწარ დიდი მადლობა smile.gif smile.gif smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
გამოხმაურებები
athos
პოსტი Apr 18 2010, 08:20 PM
პოსტი #2


Άγιον Όρος
***

ჯგუფი: co-Moderators
პოსტები: 1,846
რეგისტრ.: 8-January 07
წევრი № 816



noone__90
ციტატა
რამდენადაც ვიცი ბერძნულ მონასტრებში გვხვდება ე.წ სტასიდიები, რომლებზეც ლოცვის დროს მონასტრის წევრები სხდებიან.ეგებ ვინმე მცოდნემ განგვიმარტოთ მათი დანიშნულება,ისტორია და კონკრეტულად წირვა-ლოცვის რომელ მონაკვეთებში შეიძლება მათზე დასხდომა.და კიდე ერთი რამდენად გვხვდება სტასიდიები ქართულ მონასტრებში, არსებობდა თუ არა მსგავსი პრტიკა ქართულ ეკლესაში.

სტასიდების დანიშნულება ღვთისმსახურების შესაბამისი მონაკვეთის დროს დაჯდომაა. კონკრეტულად ამჟამად არსებული ფორმის სტასიდები როდიდან არის არ ვიცი, მაგრამ მონასტრებში მსახურებისას დაჯდომა რომ მიღებული იყო (ხანგრძლივი ღვთისმსახურების გამო) ამაზე არაერთი პატერიკული მოთხრობა მეტყველებს.
სტასიდის ფორმიდან გამომდინარე, მასზე შეიძლება დაჯდომა, შეიძლება ჩამოჯდომა (აკეცილზე) და უბრალოდ დაყრდნობა.
IPB-ს სურათი
დაჯდომა ძირითადად შეიძლება კანონების კითხვის დროს (ფსალმუნების).
დიდებასა და ალილუიაზე წამოდგომით და პირჯვრის გადაწერით
შემდეგ სტასიდა იკეცება და მასზე მხოლოდ ოდნავ ჩამოჯდომა შეიძლება, ან იდაყვებით დაყრდნობა, ან უბრალოდ დგომა.
IPB-ს სურათი

ქართულ მონასტრებში რამდენად ზუსტად ამჟამინდელი სტასიდების იდენტური სკამები იდგა, ძნელი სათქმელია, მაგრამ მსახურებისას ჩვენთანაც ისხდნენ:
შიომღვიმის ტიპიკონში არის ასეთი ადგილი:
"ხოლო წმიდათა დიდთა მარხვათა აჩენს წინამძღუარი ეკლესიასა შინა მაღჳძებელსა, რომელიცა თითოეულსა წიგნის კითხვასა ზედა, შემდგომად მცირედ წარკითხვისა აღდგების თჳსისა ადგილისაგან და ჰყოფს სამსა თაყუანისცემასა საშუალ ეკლესიისა, და მოჰვლის ძმათა მყუდროებით. და რომელიცა პოოს მძინარედ, მოზიდავს მას ნელიად მცირედ. ხოლო იგი აღდგების და მოვალს საშუალ ეკლესიისა, ჰყოფს მუჴლთმოდრეკასა გ, და ორთავე სამჴროთა მიმართ თითოსა, და კუალად წარვალს და დაჯდების ადგილსა თჳსსა."


--------------------
და ესე უწყოდეთ ჟამი, რამეთუ აწვე არს ჟამი განღჳძებად ჩუენდა ძილისაგან. აწ უმახლობელეს არს ჩუენდა ცხორებაჲ, ოდესღა-ესე გურწმენა. ღამე იგი განგუეშორა, და დღე შემოგუეახლა; განვიშორნეთ უკუე საქმენი ბნელისანი და შევიმოსოთ საჭურველი ნათლისაჲ.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში


Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 17th June 2025 - 04:48 PM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი