![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
(Νικόλαος) |
![]()
პოსტი
#1
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 179 რეგისტრ.: 18-May 10 წევრი № 8,853 ![]() |
მე მინდა შემოგთავაზოთ ალექსნდერ ლებდეფის რომელიც სასულიერო პირი იყო (არ ვიცი ახლაც არის თუ არა) რუსულ მართლმადიდებლურ ეკლესიაში რუსეთის გარეთ (ROCOR) სტატია ტრადიციონალიზმსა და მოდერნიზმზე მართლმადიდებელ ეკლესიაში. (სტატია ცოტა შევამოკლე და სრულად არ არის)
მეცხრამეტე საუკუნეში რუსულ ეკლესიაში ლიბერალურმა იდეებმა იღვივა და ბევრმა სასულიერო პირმა მოინდომა ეკლესიის ''გალიბერალება'' (რასაც ალბათ ხელს უწყობდა მოახლოებული რევოლუციის ალბათობა) რაც გამოიხატებოდა შემდეგში: ახალი კალენდრის შემოღება, ქორწინების უფლება ეპისკოპოსებისთვის, მეორედ დაქორწინების უფლება სასულიერო პირებისთვის, საეკლესიო მსახურების დროის შემოკლება, მარხვის სიმკაცრის და დროის შემოკლება, სასულიერო პირებისთვის საერო ტანსაცმლის ტარების უფლება ეკლესიის გარეთ, წვერის პარსვაზე და თმის შეკვეცაზე ნების დართვა და ასე შემდეგ. ამ დროს ეკუმენური პატრიარქი იყო მელეტიოს მეხატაკისი, (რომელზეც ეჭვები და მგონი დოკუმენტებიც აქვთ რაღაც საკითხზე რომელსაც შეგნებულად არ ვწერ და ვისაც სურვილი გაქვთ ამ ადამიანზე პიემში დაგელაპარაკებით), რომელიც ასევე რეფორმისტი იყო. სწორედ იგი იყო ერთერთი ინიციატორი ახალი კალენდრის შემორებისა. 1923 წელს ცონსტანტინეპოლის სინოდზე ეს იდეა სისრულეში მოიყვანეს და ახალი, ე.წ ''განახლებული იულიანური'' კალენდარი ბევრმა ეკლესიამ მიიღო. მაგრამ ამას კარგი შედეგი ნამდვილად არ მოუტანია. ამან დიდი ზიანი მიაყენა ბევრ ადგილობრივ ეკლესიას და სქიზმები წარმოშვა. დღეს-დღეობით მოდერნისტულ ეკლესიებში ხშირ შემთხვევებში მდგომარეობა ასეთია: ეკლესიებში დგას სკამები, ზოგგან ორღანიც, მღვდლების უმეტესობას და ხანდახან ეპისკოპოსებსაც აცვიათ კოსტიუმები და უკეთიათ კოლარები, (თეთრი საყელო რომელსაც კათოლიკე და პროტესტანტი სასულიერო პირები ხმარობენ) მთლიანად იპარსავენ წვერს, სასულირო პირებს კი მიმართავენ შემოკლებული სახელიტ მაგალითად: ''მამა ტომ!''მსახურება შემოკლებულია და ასე შმედეგ. ამ ყველაფერმა არაფერი მოიტანა გარდა პრობლემებისა. ამის შემდეგ მიჩნდება კითხვა, ოღონდ არა ნიშნის მოგებით რადგან მე ქართულ სამოციქულო მართლმადიდებლურ ეკლესიას ვეკუთვნი და არავითარი სურვილი არ მაქვს სხვა ეკლესიას ვეკუთვნოდე, მაგრამ მაინტერესებს რაში არიან ე.წ ძველი კალენდარისტები არასწორი? |
![]() ![]() |
კანუდოსელი |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8,829 რეგისტრ.: 2-November 06 მდებარ.: კანუდოსი წევრი № 374 ![]() |
ახალი კალენდრის შემოღება ვეთანხმები ქორწინების უფლება ეპისკოპოსებისთვის პრინციპში ამასაც დავეთანხმები (თურქეთში კონსტანტინეპოლის საპატრიარქოში უკვე არის პრეცენდენტი - უცოლო ადამიანი ხდება ეპისკოპოსი - დონე ეცემა ამის გამო) მეორედ დაქორწინების უფლება სასულიერო პირებისთვის არ მგონია სწორი ამ ეტაპისთვის... საეკლესიო მსახურების დროის შემოკლება ვეთანხმები მარხვის სიმკაცრის და დროის შემოკლება ვეთანხმები, მით უმეტეს, როცა ისეთი შემთხვევუთი ისტორიული დანალექი გვაქვს, როგორიც პეტრე პავლობის მარხვაა.. სასულიერო პირებისთვის საერო ტანსაცმლის ტარების უფლება ეკლესიის გარეთ, წვერის პარსვაზე და თმის შეკვეცაზე ნების დართვა არც ესაა პრობლემა მაგრამ მაინტერესებს რაში არიან ე.წ ძველი კალენდარისტები არასწორი? მთავარში - რომ მთელ ვიტამინებს კალენდარში ხედავენ პ.ს. რევოლუციური არ ვარგა არაფერი...ყველა ცვლილებას წინ უუნდა უძღვოდეს განმანათლებლობითი ეტაპი -------------------- ინკვიზიტორი იეღოველი ეკუმენისტი მასონი ბუდისტი მღვდელი გულისყურით გისმენთ :-)
პ.ს. ბყკ :-) ბ - ბუდისტ ყ - ყრმათა კ - კავშირი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 21st June 2024 - 12:23 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი