აბორტის კანონით აკრძალვა გამოსავალია? |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
აბორტის კანონით აკრძალვა გამოსავალია? |
lutecia |
Jun 2 2010, 12:02 PM
პოსტი
#81
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 29 რეგისტრ.: 19-May 10 წევრი № 8,861 |
გამარჯობათ, ალბათ ყველამ იცით რომ აბორტი უმძიმესი ციდვაა რომ აგარაფერი ვთქვათ მის მორალურად მძიმე მხარეზე... აბორტი (აბორტუს) ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს ორსულობის ხელოვნურ შეწყვეტას. იგი მსოფლიოს 193 ქვეყნიდან 119 ქვეყანაშია ლეგალიზებული. მათ შორის აშშ-ი, კანადაში, შვეიცარიაში, ავსტრიაში, ჩინეთში, რუსეთსა და ასევე საქართველოშიც. აბორტის ლეგალიზაცია გულისხმობს, რომ იგი ნებადართულია კანონით განსაზღვრულ შემთხვევებში. (საქართველოში ეს შემთხვევები დადგენილია ჯანმრთელობის დაცვის შესახებ საქართველოს კანონით).ამ შემთხვევაში სისხლის სამართლებრივი დაცვის ობიექტია მხოლოდ ორსული ქალის სიცოცხლე და ჯანმრთელობა და სამართლებრივი დაცვის მიღმა რჩება ჩანასახის სიცოცხლე...
ჯანმრთელობის დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის 136-ე მუხლის მიხედვით, საქართველოს ყველა მოქალაქეს აქვს უფლება დამოუკიდებლად განსაზღვროს შვილების რაოდენობა და დაბადების დრო. სახელმწიფოს პრიორიტეტული ამოცანაა ქალის ჯანმრთელობის დაცვა აბორტების შემცირების გზით (მ139.პ.1). ორსულობის ნებაყოფლობით შეწყვეტა ნებადართულია მხოლოდ ლიცენზირებული ექიმის მიერ, თუ ა) ორსულობის ხანგძლივობა არ აღემატება თორმეტ კვირას და ბ) ორსულს სამედიცინო დაწესებულებაში ჩაუტარდა წინასწარი გასაუბრება და გასაუბრებიდან გასულია 3 დღის მოსაფიქრებელი ვადა. ამასთან გასაუბრების დროს ექიმი ვალდებულია უპირატესობა მიანიჭოს ნაყოფის სიცოცხლის დაცვას და ყველანაირად შეეცადოს დაარწმუნოს ქალი ნაყოფის შენარჩუნების აუცილებლობაში. თუმცა ყველა შემთხვევაში “არჩევანი დედის პრეროგატივაა.” ბიბლიაში სიტყვა „აბორტი“ ან მისი სინონიმი არ გვხვდება, მაგრამ ამ დამღუპველ მოვლენასთან დაკავშირებით ჩვენ სრულიად ნათელი დასკვნების გამოტანა შეგვიძლია,ქვემოთ მოცემული ბიბლიური ციტატებიდან. ბიბლიაში სრულიად ცხადად და არაორაზროვნად განცხადებულია, რომ ადამიანის სიცოცხლე იწყება არა დაბადების წამიდან, არამედ მისი ჩასახვიდან: „ასე ამბობს უფალი, შენი შემქმნელი და დედის საშოში შენი გამომსახველი, რომელიც შეგეწევა შენ“ (ესაია 44, 2). „რამეთუ შენ დაჰბადენ თირკუმელნი ჩემნი და შემიწყნარე მე დედის მუცლით ჩემითგან. აღგიარო შენ, რამეთუ საშინელად საკვირველ იქმენ; საკვირველ არიან საქმენი შენნი, და სულმანცა ჩემმან უწყის ფრიად“ (ფსალმ. 138, 13-14). „ვიდრე მუცელში გამოგსახავდი, გამოგარჩიე; ვიდრე საშოდან გამოხვიდოდი წმიდა გყავი, ხალხების ქადაგად დაგადგინე“ (იერემია 1, 5). „...უფალმა მუცლიდან მომიწოდა, დედის წიაღიდან ახსენა ჩემი სახელი... ახლა ამბობს უფალი, მუცლიდანვე ჩემი გამომსახველი თავის მორჩილად...“ (ისაია 49, 1-5). მოციქული პავლე ამბობს: „...ღმერთმან, რომელმან გამომირჩია მე დედის მუცლით ჩემითგან და მიწოდა მე მადლითა მისითა“ (გალატ. 1, 15). „განა ვინც მე შემქმნა მუცელში, მანვე არ შექმნა იგი? განა ერთმა არ გამოგვსახა საშოში?“ (იობი 31, 15). მიუხედავად იმასა,რომ აბორტი დიდი ცოდვაა იგი არა არის დასჯადი კანონით გარკვეული გარემოებების არსებობისას. თქვენი აზრით, შეამცირებს თუ არა ამ დიდ ცოდვას კანონის გამკაცრება. რას დაუმატებდით ან რას შეცვლიდით დღეს მოქმედ კანონში.ან საერთოდ თუ მიიჩნევთ აბორტს ცოდვად? მიმაგრებული სურათ(ებ)ი |
მხევალი ნინო |
Jun 9 2010, 01:39 PM
პოსტი
#82
|
ზღაპრის ბოლო კეთილია.. ჯგუფი: Senators პოსტები: 25,889 რეგისტრ.: 19-December 06 წევრი № 715 |
Heinrich von Sinsheim
ციტატა თუ ორსულობა "შემთხვევითია" არ შეიძლება მომავალი ქართველისთვის ცხოვრების წართმევა.. ანუ, აკრძალვაში ცაიწეროს, ქართველს არა აქვს უფლება გაიკეთოს აბროტი, თორემ ციხე არ ასცდებაო? თუ ვტქვათ სომეხი აჩენს უკანაონო ბავშვს ქართველუსგან? ან როგორ დავადგინოთ ეს ფაქტი ? იცით რა, ზოგი დემოგრაფიის პრობლემას ხედავს აბორტში, ზოგი ცოდვას, მაგრამ როგორც განზოგადებულ ცნებას, არავინ არ ფიქრობს ადამიანზე, რომელიც დაუცველია და კლავ. ანუ მის უფლებაზე -იცოცხლოს! -------------------- ჩვენ ვინც ქრისტიანობა დაგვაბრალა ....
დიდება შენდა, რომელმან მოგვფინე ნათელი -Поверь мне Карлсон, Не в пирогах счастье. -Да ты что, с ума сошёл?! А в чем же ещё? © |
Heinrich von Sinsheim |
Jun 9 2010, 07:11 PM
პოსტი
#83
|
ჰაინრიხ ზინსჰაიმელი ჯგუფი: Members პოსტები: 84 რეგისტრ.: 9-June 10 წევრი № 8,980 |
Heinrich von Sinsheim ანუ, აკრძალვაში ცაიწეროს, ქართველს არა აქვს უფლება გაიკეთოს აბროტი, თორემ ციხე არ ასცდებაო? თუ ვტქვათ სომეხი აჩენს უკანაონო ბავშვს ქართველუსგან? ან როგორ დავადგინოთ ეს ფაქტი ? იცით რა, ზოგი დემოგრაფიის პრობლემას ხედავს აბორტში, ზოგი ცოდვას, მაგრამ როგორც განზოგადებულ ცნებას, არავინ არ ფიქრობს ადამიანზე, რომელიც დაუცველია და კლავ. ანუ მის უფლებაზე -იცოცხლოს! კარგია, რომ სწორედ სომეხი თქვი და არა ვინმე სხვა.. სომეხის და ქართველის "ნაშიერი" სახარბიელო საქმე რომ არაა ხვდები ალბათ და შესაბამისად ქვეყანასაც რომ არაფრად წარადგება. შემთხვევით კი არ მომსვლია "ქართველი ერი" რომ ვახსენე რამდენიმეჯერ, დიახაც სწორედ ქართველი ერის მდგომარეობა და ინტერესებია ქართული სახელმწიფოს კანონმდებლობაში გასათვალისწინებელი და არა სომხების.. ოღონდ ნუ იტყვით "ისიც ხომ ნახევრად ქართველი იქნება და ა.შ" სიკეთის მხრიდან ლაპარაკი ადვილია, სიმართლე კი ხშირადაა უმცირესობაში.. რატომ უნდა ითვალისწინებდეს ჩვენი სახელმწიფო ქართველის უკანონო შვილს სომეხ ქალთან?? მერე დაიწყებენ ვაჭარი სომხები მოგონებას ქართველისგან მყავსო.. თუ ქალი ქართველია, მაშინ ნუ გაიკეთებს აბორტს და ქონდეს გარანტია, რომ მისი შვილი დედის ეკონომიკური მდგომარეოდის მიუხედავად ქართველი ახალგაზრდისთვის ღირსეულ გარემოში აღიზრდება. -------------------- Jedem das Seine!
|
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 22nd September 2024 - 11:38 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი