![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
dzvelmartlmadidebeli |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() Oldbeliever ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 ![]() |
ამ თემის გახსნა საჭიროდ ჩავთვალე იმ მიზეზის გამო, რომ მრავალ ჩემს თანამემამულეს წარმოადგენა არა აქვს ძველმართლმადიდებლობაზე და ხშირად მსჯელობს გასული საუკუნეების (ძირითადად XVII-XIX სს.) რუსულ, ოფიციალურ პოლემიკურ თხზულებებზე დაყრდნობით, რომლებიც უმეტესწილად არაობიექტური და ტენდენციურია.
მრავალს ასევე აინტერესებს თუ რა მიზეზებმა გამოიწვია საქართველოში ძველმართლმადიდებლური ეკლესიის დაფუძნება და რა კავშირშია დღევანდელი ქართული ეკლესია XVII საუკუნის რუსულ რეფორმასთან. შევეცდები ყველა დაინტერესებულ ადამიანს მივაწოდო ის ობიექტური ინფორმაცია, რომელიც დაკავშირებულია როგორც მე-17 საუკუნის რუსული ეკლესიის რეფორმასთან, ასევე საქართველოს ძველმართლმადიდებლურ ეკლესიასთან. მზად ვარ პასუხი გავცე შეკითხვებს და აგრეთვე, გამოვაქვეყნო ცნობილ რუს ისტორიკოსთა, ღვთისმეტყველთა და მკვლევართა შეხედულებები ამ პრობლემატიკასთან დაკავშირებით, რომელიც მოიცავს როგორც საწესჩვეულებო-ლიტურგიკულ მხარეს, ასევე სწავლა-მოძღვრებითსაც. იმედი მაქვს, კორექტული იქნებით ამ თემასთან დაკავშირებული საკითხების განხილვისას. -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
![]() ![]() |
damiane80 |
![]()
პოსტი
#2
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,022 რეგისტრ.: 4-March 09 წევრი № 6,599 ![]() |
ციტატა დიახ, ნამდვილად ასეა. მადლობ რომ მიდასტურებ, თორე ისე თავ უხერხულად ვიგრძნობდი ![]() ![]() ![]() ციტატა ციტატა რაც შეეხება თავად ნიკონს, მე წავიკითხე, რომ საერთოდაც იგი როგორც რუსეთის პატრიარქი თავდაპირველად ძველმოწესე იყო, ეს არ არის ზუსტი ინფორმაცია. ნიკონამდე ასეთი ცნება საერთოდ არც არსებობდა. ის გაჩნდა მისი გაპატრიარქებისა და რეფორმის შემდეგ. როგორც მოგეხსენებათ, ძველმოწესეები რეფორმატორებმა შეარქვეს, ძველი წესების დამცველთა და რეფორმის არმიმღებთ. ნუ მიხვდი მე მგონი, რას ვგულისხმობდი ძველმნოწესეში ანუ ისიც ჩვეულებრივად ძველი წესებით მსახურებდა და პირჯვარს 2 თითით იწერდა. ციტატა ძალიან კარგი იქნება თუ ამ ინფორმაციის წყაროს წარმომიდგენთ. ჩემი მხრიდან კი გეტყვით, რომ არც ეს ინფორმაცია შეეფერება სინამდვილეს ციტატა ეს ალბათ თქვენს მიერ ხსენებული წყაროს მიხედვით, რომლის სანდოობა, მერწმუნეთ, საეჭვოა. კაცო რას გადაეკიდე ამ ჩემს წყაროებს, შენი კუტუზოვია წყარო და ჩემი წყარო წყარო არ არის ![]() ციტატა რაც შეეხება პიროვნებას, რომელმაც ნიკონის დავალებით შემოიარა აღმოსავლეთი (მას დაევალა ჩამოეტანა უძველესი ხელნაწერი ლიტურგიკული წყაროები რეფორმის საჭიროებისთვის), იყო ცნობილი ბერი არსენ სუხანოვი. მის დროს რუსები პირჯვარს იწერდნენ ორი თითით, ბერძნები კი სამით, რის გამოც არსენს ბერძნებთან დავაც კი გაუმართავს (მოდი, ამის შესახებაც ცოტა მოგვიანებით). აგაშენებს ღმერთი, ეგ ბერი იყო სწორედ, სხვათაშორის საქართველოშიც იმოგზაურა როგორც მახსოვს და ეს იგივე წყაროთი, რომელსაც შენ ეჭვის თვალით უყურებ. რაც შეეხება კამათს, სამართლიანობა მოითხოვს ითქვას, რომ იგივე წყაროს მტკიცებით ბერი არსები ამბობდა, რომ ათონის მთაზე ყოფნისას, მან ვერ მოისმინა ვერც ერთი სერიოზული არგუმენტი 3 თითიანი წყობის უპირატესობის დასადასტურებლად (ანუ ის უპირატესობას 2 თითიან წყობას ანიჭებდა), მიუხედავად ამისა, როგორც მახსოვს ბერი არსენი აქტიურად ჩაეწბა რეფორმაში და ახალი რედაქციის წიგნების ბეჭდვის პროცესის ერთ-ერთი ხელმძღვანელი იყო. ანუ მიუხედავად იმისა, რომ იგი 2 თითიანი წყობას ანიჭებდა უპირატესობას, ეკლესიის მიმართ მორჩილებით მიიღო და აღიარებდა 3 თითიოთ პირჯვრის წერის წესს, როგორც მართებულს. |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 17th June 2025 - 03:54 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი