![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
Otherguy |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 ![]() |
ესეგი რაზეა საუბარი...
ამბობენ რომ რადგან მამა ღმერთს ჰქვია მამა, ხოლო ძეს ჰქვია ძე - ესეგი ორივე მუდამ არსებობდა... მაგრამ, თუ ეს ასეა და ეს სახელი ჰიპოსტასურ თვისებას გადმოცემს, მაშინ რატომ არ აქვს ღმერთს მეორე სახელი? თუ ბიბლია არ უწოდებს ღმერთს იმ სახელს, რაც გამოხატავს მის ჰიპოსტასურ თვისებას, ესეგი არც ჰქონია ეგ თვისება... წერია რომ "სულიწმინდა მამისგან გამოვალს", მაგრამ იესოზე არამარტო წერია "მხოლოდშობილი ძე", არამედ ღმერთსაც ეწოდება მამა, რათა დარწმუნებით ითქვას, რომ მამა მუდამ მამა იყო... მაგრამ სულიწმინდაზე არ გვაქვს მსგავსი რამ... ღმერთს არ აქვს სახელი რაც მის ამ ჰიპოსტასურ თვისებას გამოხატავდა... იგი მხოლოდ და მხოლოდ მამაა, არადა მას აქვს 2 ჰიპოსტასური თვისება - მამობა და სულიწმინდის გამომავლობა... ბასილი დიდი ამბობს, რომ არ უნდა დავამატოთ არაფერი იმას რაც ბიბლიაში წერია და ვიხმაროთ მხოლოდ ის სიტყვები რასაც ბიბლია წერს სამების წევრებზე... კი ბატონო, მაგრამ სიტყვები "სამება" და "ერთარსი" - ამგვარი დამატებები თუ შესაძლებელია, რატომ არაა შესაძლებელი ღმერთის ჰიპოსტასური თვისების აღმნიშვნელი სახელის დამატება? აი ეს ვერ გამიგია... თუ ღმერთს არ აქვს სახელი რომელიც გამოხატავს მის ჰიპოსტასურ თვისებას, ესეგი არც ჰქონია... იგი არ ყოფილა მუდამ ამ თვისების მატარებელი... -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
![]() ![]() |
Otherguy |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 ![]() |
Fewlless
კითხვა სწორად კი გაიგეთ, მაგრამ მამა თუ ნიშნავს საწყისობას, მაშინ ორივეზე ვრცელდება... მაგრამ იესომ ხაზი გაუსვა რომ მამა იყო მასთან მიმართებაში, რადგან ის იყო შობილი ძე... სულიწმინდა ძე არაა, არსად მსგავსი არ ეწოდება... პირიქით იესო არის "მხოლოდშობილი ძე", ანუ ღმერთი ჰიპოსტასურად მარტო იესოს მამაა... შეუძლებელია მამურ ჰიპოსტასში სულიწმინდაც ჩაჯდეს, მანდ უფრო გამომავლობის აღმნიშვნელი რამეა საჭირო... რადგან მამობა ჰიპოსტასური თვისებაა და არა მაგალითად "შემქნელობა"... ღმერთს ერთი მხოლოდშობილი ძე ჰყავს, ამიტომ მამა ამ კუთხით ჰქვია ჰიპოსტასურად... შექმნა ჰიპოსტასური არაა, ასე რომ ეგ მაგალითი არ გამოდგება... ![]() და სულიწმინდა ღმერთის მეორე შვილი არაა რომ "მამობა"-ში ჩაუჯდეს... ![]() თანაც, "მხოლოდშობილ"-ად რაც ითარგმნება ბერძნული სიტყვა აღნიშნავს "მისნაირ მხოლოდ ერთს", ასე რომ ჰიპოსტასური სახელი სჭირდება მეორე მამას ჩემი აზრით... ![]() -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
Fewlless |
![]()
პოსტი
#3
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 14 რეგისტრ.: 10-October 10 წევრი № 9,613 ![]() |
Otherguy
-რა თქმა უნდა, სამების შიგნით მამას იმიტომ ჰქვია მამა, რადგან ყავს „მხოლოდშობილი ძე“ (ამის ხაზგასმა საჭირო არც იყო). მაგრამ, მოვიყვან ისევ იმავე ნაშრომის, იმავე თავიდან ციტატას და ისე განვაგრძობ: -„გვწამს ერთი მამა, ყოველივეს დასაბამი და მიზეზი, არათუ ვინმესგან შობილი, არამედ ის მხოლო უმიზეზოდ და უშობლად მყოფი, შემოქმედი ყოველივესი, მამა მარტოდენ მისი ერთი ბუნებითი ძისა, უფლისა ღვთისა და მაცხოვრისა ჩვენისა იესო ქრისტესი, და გამომავლინებელი ყოვლადწმინდა სულისა.“-ასე რომ, როცა ვამბობთ: „გვწამს ერთი მამა“ - აუცილებლად ვგულისხმობთ სამების იმ პირს, რომელიც არის სამებისვე მეორე პირის მამა (მშობელი) და სულიწმინდის გამომავლინებელი, რადგან, „მრწამსის“ წარმოთქმისას არ ვამბობთ: მრწამს ერთი ღმერთი, მამა უფლისა ჩვენისა იესუ ქრისტესი და გამომავლინებელი სულისა წმინდისა... არამედ მამაში უმალ ერთ პირს ვგულისხმობთ (ძისა მშობელს და სულიწმინდის გამომავლინებელს, და არ ვსაჭიროებთ სხვა და/ან დამატებით სახელს). ციტატა ასე რომ ჰიპოსტასური სახელი სჭირდება მეორე მამას ჩემი აზრით... -კიდევ ერთხელ ვიმეორებ, ღმერთს არაფერი სჭირდება, ხოლო რაც ჩვენ გვჭირდებოდა უფალმა გაგვიმხილა და ვუწყით. შენ მიერ მოყვანილი წმინდა ბასილი დიდის ციტატაც სწორედ ამას გვასწავლის, რომ ჩვენი მიზანი ცხონებაა და ამ მიზნისთვის აღარ ვსაჭიროებთ სხვა სახელების გამოგონებას, გარდა იმისა რაც გამოგვეცხადა წმინდა წერილით.![]() |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 4th July 2025 - 10:31 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი