IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> მამა ღმერთი, მარტო მამაა? რატომ ეს სახელი მარტო?
Otherguy
პოსტი Nov 27 2010, 06:09 AM
პოსტი #1


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ესეგი რაზეა საუბარი...

ამბობენ რომ რადგან მამა ღმერთს ჰქვია მამა, ხოლო ძეს ჰქვია ძე - ესეგი ორივე მუდამ არსებობდა...

მაგრამ, თუ ეს ასეა და ეს სახელი ჰიპოსტასურ თვისებას გადმოცემს, მაშინ რატომ არ აქვს ღმერთს მეორე სახელი?

თუ ბიბლია არ უწოდებს ღმერთს იმ სახელს, რაც გამოხატავს მის ჰიპოსტასურ თვისებას, ესეგი არც ჰქონია ეგ თვისება...

წერია რომ "სულიწმინდა მამისგან გამოვალს", მაგრამ იესოზე არამარტო წერია "მხოლოდშობილი ძე", არამედ ღმერთსაც ეწოდება მამა, რათა დარწმუნებით ითქვას, რომ მამა მუდამ მამა იყო...

მაგრამ სულიწმინდაზე არ გვაქვს მსგავსი რამ...

ღმერთს არ აქვს სახელი რაც მის ამ ჰიპოსტასურ თვისებას გამოხატავდა... იგი მხოლოდ და მხოლოდ მამაა, არადა მას აქვს 2 ჰიპოსტასური თვისება - მამობა და სულიწმინდის გამომავლობა...

ბასილი დიდი ამბობს, რომ არ უნდა დავამატოთ არაფერი იმას რაც ბიბლიაში წერია და ვიხმაროთ მხოლოდ ის სიტყვები რასაც ბიბლია წერს სამების წევრებზე... კი ბატონო, მაგრამ სიტყვები "სამება" და "ერთარსი" - ამგვარი დამატებები თუ შესაძლებელია, რატომ არაა შესაძლებელი ღმერთის ჰიპოსტასური თვისების აღმნიშვნელი სახელის დამატება?

აი ეს ვერ გამიგია... თუ ღმერთს არ აქვს სახელი რომელიც გამოხატავს მის ჰიპოსტასურ თვისებას, ესეგი არც ჰქონია... იგი არ ყოფილა მუდამ ამ თვისების მატარებელი...


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
გამოხმაურებები
■გიორგი■
პოსტი Dec 4 2010, 08:21 AM
პოსტი #2


Member
**

ჯგუფი: Members
პოსტები: 396
რეგისტრ.: 4-March 10
მდებარ.: ქვე-ცა
წევრი № 8,302



Fewlless

გამარჯობა. შეკითხვები მაქვს და თქვენი პოსტების წაკითხვის შემდეგ, გადავწყვიტე თქვენ გკითხოთ, რადგან ვფიქრობ, მართლმადიდებელი ეკლესიის დოგმატურ საკითხებში, საკმაოდ გარკვეული ბრძანდებით.

თქვენ ციტირებდით:

ციტატა
წმ.იოანე დამასკელის ნაშრომში - მართლმადიდებელი სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა ვკითხულობთ:
ძე მამისგან არის შობითად, სულიწმინდაც, ისიც, მამისგან არის, მაგრამ არა შობითად, არამედ გამოსვლითად, რომ არის განსხვავება შობასა და გამომავლობას შორის, ეს გვისწავლია, ხოლო თუ რა არის განსხვავების გვარი - არანაირად, თუმცა ერთდროულია მამისგან ძის შობა და წმინდა სულის გამოსვლა.
ამიტომ, ყოველივე, რაც აქვთ ძეს და სულს, მამისგან აქვთ, - თვით არსებობაც, თუ არ არის მამა, არ არის არც ძე, არც სული. (თავი მერვე)


1. შეკითხვა:

წმ.დამასკელის მიერ გადმოცემული მამის მიერ ძის შობადობის ამგვარი განმარტება, გვხვდება თუ არა I - IV საუკუნეებში მოღვაწე ღვთისმეტყველთა განმარტებებში?
თუ დიახ, გთხოვთ დაასახელოთ ისინი და დააციტიროთ მათი განმარტებებიც, რომელთა განმარტებებიც წმ.იოანე დამასკელის განმარტების ზუსტი და შესაბამისი იქნებოდა, თუკი არსებობს ასეთი.


წმ.იოანე დამასკელი ამბობს:

ციტატა
წმ.იოანე დამასკელის ნაშრომში...
ვკითხულობთ:

რომ არის განსხვავება შობასა და გამომავლობას შორის, ეს გვისწავლია



2. შეკითხვა: რას გულისხმობს წმ.იოანე დამასკელი, ვისგან უსწავლია ამ 'განსხვავების' შესახებ? (წმინდა წერილისგან?)



წმ.იოანე დამასკელი აგრეთვე ამბობს:

ციტატა
განსხვავება შობასა და გამომავლობას შორის, ეს გვისწავლია, ხოლო თუ რა არის განსხვავების გვარი - არანაირად...


3.შეკითხვა: მისი სიტყვებიდან, შეგვიძლია თუ არა დავასკვნათ, რომ წმ.იოანეს არ ესმოდა და შესაბამისად, არ იცოდა, რა განსხვავებაა შობასა და გამომავლობას შორის?



თქვენ აგრეთვე წერდით:

ციტატა(Fewlless @ Nov 28 2010, 02:51 PM) *

Otherguy

იქნებ მამისგან ძის შობა უკვე დავიტიეთ და გავითავისეთ, აი ახლა კი სულიწმინდის გამომავლობას ვიკვლევთ?


თქვენ მიერ დასმული შეკითხვიდან გამომდინარე, შეიძლება თუ არა დავასკვნათ, რომ დოგმატში: "ძე მამისაგან შობილია" - არ იცით რა იგულისხმება? ანდა არ უნდა დაინტერესდეს ადამიანი რა განსხვავებაა შობასა და გამომავლობას შორის?

წმ.იოანე დამასკელი, ძის 'შობასთან' დაკავშირებით ასეთ რამეს ამბობს:

ციტატა
მამის არსებისგან არის იგი ნაშობი დაუსაბამოდ და უჟამოდ.


და ამატებს: "ასე გვასწავლის წერილი". თუმცა, უნდა ვაღიაროთ, რომ მის მიერ გადმოცემულ სამების ზედმიწევნით განმარტებაში, საერთოდ არ გვხვდება ციტატები წმინდა წერილიდან, სადაც 'ძის უჟამოდ და დაუსაბამოდ შობაზე' იქნებოდა საუბარი. აქედან გამომდინარე, თქვენ გკითხავთ, თქვენ ხომ არ იცით, წმინდა წერილის რომელ მონაკეთზე ამბობს, "ასე გვასწავლის"-ო, როცა 'ძის უჟამოდ და დაუსაბამოდ შობაზე' საუბრობს?

სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, წმინდა წერილის რომელ მონაკვეთებში ამოიკითხეს წმინდა მამებმა 'ძის უჟამოდ და დაუსაბამოდ შობის' შესახებ?
ან თქვენ ხომ არ შეგეძლოთ მიგეთითებინათ ჩემთვის, წმინდა წერილის რომელი მონაკვეთი საუბრობს 'ღვთის ძის უჟამო და დაუსაბამო შობაზე'?



პ.ს.
ძალიან დავაფასებდი, თუკი ჩემ შეკითხვებს, მოკლე და კონკრეტულ პასუხებს გასცემდით.


--------------------
იგავები 16:25.

იგავები 21:2.

საქმენი 17:10,11.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Fewlless
პოსტი Dec 4 2010, 09:19 PM
პოსტი #3


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 14
რეგისტრ.: 10-October 10
წევრი № 9,613



■გიორგი■
-გაგიმარჯოს.
-ვფიქრობ, პირველ შეკითხვაზე აკაკიმ უკვე გასცა პასუხი.
ციტატა
2. შეკითხვა: რას გულისხმობს წმ.იოანე დამასკელი, ვისგან უსწავლია ამ 'განსხვავების' შესახებ? (წმინდა წერილისგან?)
-სავარაუდოდ – კი smile.gif
ციტატა
3.შეკითხვა: მისი სიტყვებიდან, შეგვიძლია თუ არა დავასკვნათ, რომ წმ.იოანეს არ ესმოდა და შესაბამისად, არ იცოდა, რა განსხვავებაა შობასა და გამომავლობას შორის?
-არსებათაგან არცერთმა უწყის უფლის არსი, შესაბამისად არავის ეცოდინება:
„რაში მდგომარეობს მამისაგან შობა ძისა და გამომავლობა სულიწმიდისა.“ (პროტოპრესვიტერი მიქაელ პომაზანსკი – დოგმატური ღვთისმეტყველება)
ციტატა
თქვენ მიერ დასმული შეკითხვიდან გამომდინარე, შეიძლება თუ არა დავასკვნათ, რომ დოგმატში: "ძე მამისაგან შობილია" - არ იცით რა იგულისხმება? ანდა არ უნდა დაინტერესდეს ადამიანი რა განსხვავებაა შობასა და გამომავლობას შორის?
-ვფიქრობ, კითხვას ზევით ვუპასუხე (უფრო სწორად, პროტოპრესვიტერმა მიქაელ პომაზანსკიმ უპასუხა). რაც შეეხება კითხვის ქვე–კითხვას: დაინტერესებას გააჩნია smile.gif არსებობს ცოდნისმოყვარეობა და არსებობს ცნობისმოყვარეობაც...
ციტატა
სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, წმინდა წერილის რომელ მონაკვეთებში ამოიკითხეს წმინდა მამებმა 'ძის უჟამოდ და დაუსაბამოდ შობის' შესახებ?
ან თქვენ ხომ არ შეგეძლოთ მიგეთითებინათ ჩემთვის, წმინდა წერილის რომელი მონაკვეთი საუბრობს 'ღვთის ძის უჟამო და დაუსაბამო შობაზე'?
-„საშოჲთ მთიებისა წინა გშევ შენ (ანუ დროის მიღმა, შესაბამისად უჟამოდ – Fewlless“ (ფს. 109,3)
-„უფალმან მრქუა მე: ძე ჩემი ხარი შენ, მე დღეს მიშობიე შენ (ანუ უდროოდ, მუდმივად – Fewlless)“ (ფს. 2,7)
P.s - ამჯერად, კომენტარს სხვა არაფერზე გავაკეთებ, იმედი მაქვს თემას არავინ გადავუხვევთ...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Dec 4 2010, 09:59 PM
პოსტი #4


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(Fewlless @ Dec 4 2010, 09:19 PM) *

„უფალმან მრქუა მე: ძე ჩემი ხარი შენ, მე დღეს მიშობიე შენ (ანუ მუდმივად – Fewlless)“ (ფს. 2,7)


არ ვაპირებდი კომენტარს, მაგრამ ამხელა შეცდომას თუ დაუშვებდით არ მეგონა...

მანდ არაა საუბარი იესოს შობაზე! მანდ არის საუბარი იესოს აღდგომაზე... არ მინდა გავწელო, წაიკითხეთ ეს თავი:

32. და ჩვენ გახარებთ, რომ მამებისათვის მიცემული აღთქმა ღმერთმა აგვისრულა მათ შვილებს და აღგვიდგინა იესო.

33. როგორც წერია მეორე ფსალმუნში: „ძე ხარ ჩემი, დღეს გშობე შენ“.

34. ხოლო მკვდრეთით რომ აღადგინა იგი, რათა აღარასოდეს მიბრუნებოდა ხრწნილებას, ასე ბრძანა: „მე მოგცემთ სიწმიდეს, დავითისათვის აღთქმულს“. (საქმეები 13:32,33,34)

კარგად გაეცანით წმინდა წერილს, ეკლესიის მამათა კომენტარებს...

ამიტომაც ეწოდება იესოს პირმშო(ანუ პირველად შობილი)... მაგრამ რატომ? იესო არ იყო პირველი ვინც მკვდრეთით აღდგა(ლაზარე)... იესო იყო ახლად შობილი ადამიანი, რომელიც სახეა და დასაწყისი ახალი ადამიანის დაბადებისა, სიკვიდლის დამარცხების მერე... "ჯერ პირმშო ქრისტე, მერე დანარჩენები"...

კეთილი სურვილებით,

ლაშა.


--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Fewlless
პოსტი Dec 5 2010, 01:08 PM
პოსტი #5


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 14
რეგისტრ.: 10-October 10
წევრი № 9,613



Otherguy
-ბერძენი ღვთისმეტყველის, ფილოსოფოსის და მონაზონის ექვთიმე ზიგაბენის განმარტება:
„უფალმან მრქუა მე: ძე ჩემი ხარი შენ, მე დღეს მიშობიე შენ.

ამ სიტყვებში მოიაზრება მამა ღმერთისგან ძე ღმერთის საუკუნეთა უწინარესი შობაც და საღვთო განგებულებაც ძე ღმერთის განკაცებისა დროში. სიტყვა დღეს თითქოს ზღვარია დროსა და მარადისობას შორის, როცა ძე ღმერთი განკაცდა, „წინასწარ უწყებულისა უწინარეს სოფლის დაბადებისა, ხოლო გამოჩინებულისა უკანასკნელთა ამათ ჟამთა თქუენთჳს“ (1 პეტ. 1,20); „ხოლო ოდეს მოიწია აღსასრული ჟამთა, მოავლინა ღმერთმან ძე თჳსი“ (მათ. 4,4).
მიშობიე გულისხმობს განკაცების საიდუმლოს აღსრულებას.“
P.s - ჩემგანაც კეთილი სურვილები ლაშა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Otherguy
პოსტი Dec 6 2010, 04:57 AM
პოსტი #6


Advanced Member
***

ჯგუფი: Members
პოსტები: 1,802
რეგისტრ.: 25-February 09
მდებარ.: Sorrow Hill
წევრი № 6,554



ციტატა(Fewlless @ Dec 5 2010, 01:08 PM) *

Otherguy
ბერძენი ღვთისმეტყველის, ფილოსოფოსის და მონაზონის ექვთიმე ზიგაბენის განმარტება:
„უფალმან მრქუა მე: ძე ჩემი ხარი შენ, მე დღეს მიშობიე შენ.

ამ სიტყვებში მოიაზრება მამა ღმერთისგან ძე ღმერთის საუკუნეთა უწინარესი შობაც და საღვთო განგებულებაც ძე ღმერთის განკაცებისა დროში. სიტყვა დღეს თითქოს ზღვარია დროსა და მარადისობას შორის, როცა ძე ღმერთი განკაცდა, „წინასწარ უწყებულისა უწინარეს სოფლის დაბადებისა, ხოლო გამოჩინებულისა უკანასკნელთა ამათ ჟამთა თქუენთჳს“ (1 პეტ. 1,20); „ხოლო ოდეს მოიწია აღსასრული ჟამთა, მოავლინა ღმერთმან ძე თჳსი“ (მათ. 4,4).
მიშობიე გულისხმობს განკაცების საიდუმლოს აღსრულებას.“
ჩემგანაც კეთილი სურვილები ლაშა.


არა ჩემო კარგო... ბერძენი ღვთისმეტყველი ვერ შეედრება პავლე მოციქულს... smile.gif

პავლე მოციქულმა ნათლად ახსნა თუ რას ნიშნავს ეგ...

ამგვარი განმარტებები შემხვედრია არიანელთა წინააღმდეგ ნაშრომებშიც, თუნდაც მარკელოზ ანკირიელის...

ისე კი "დღეს" მართლაც ზღვარია, სწორედ ამიტომ იყენებდნენ ამას არიანელები...



--------------------
43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა...
46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Fewlless
პოსტი Dec 6 2010, 07:53 PM
პოსტი #7


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 14
რეგისტრ.: 10-October 10
წევრი № 9,613



Otherguy
ციტატა
არა ჩემო კარგო... ბერძენი ღვთისმეტყველი ვერ შეედრება პავლე მოციქულს...
-ჯერ ეს ერთი, რა უფლება გაქვს პავლე მოციქული და ექვთიმე ზიგაბენი ერთმანეთს შეადარო?
-მეორეც, მაგ სიტყვებით გინდა თქვა, რომ ეს უკანასკნელი ცდება? ან, პავლე მოციქული გამორიცხავს სხვა განმარტებებს? (აქვე – იქნებ დაწერო წყარო, საიდანაც ეგ განმარტება გაქვს ამოწერილი)

-დავამატებ კიდევ ორ განმარტებას, ვისაც ყური აქვს სმენად, ისმინოს! (მე საბოლოოდ მოვრჩი...):

Афанасий Великий – ТОЛКОВАНИЕ НА ПСАЛМЫ
„(7). Господь рече ко Мне: Сын Мой ecu Ты и проч., то есть, естество Отчее подтверждает, что Я Сын. Не повелением произведено это, но самая сущность показывает, что Я — образ ипостаси Отчей (Евр. 1, 3). Весьма кстати присовокуплено «ecu» в означение предвечного рождения; потому что Сын был всегда. Но присовокуплено также: днесь родих Тя, чтобы показать и рождение по плоти; потому что слово «днесь» указывает на время и употреблено в означение временного рождения. Следовательно, о человеческом рождении разумеются и последующие слова: родих Тя. Видишь, как Отец Себе присвояет и рождение по плоти единородного Христа.“

Архиеп. Ириней (Клементьевский). Толкование на 2 псалом:
7) Господь рече ко мне: сын мой еси ты, аз днесь родих тя:

„На сем основании дадеся Ми всяка власть на небеси и на земли: понеже есмь истинный и соестественный Сын Божий, родившийся от Отца прежде век. Отсюду явствует, что пророк глаголет здесь о предвечном рождении Божия Сына от Отца, чему и Апостол Павел согласуя, в послании к Евреем тако глаголет: толико лучший быв Ангелов, елико преславнее паче их наследствова имя. Кому бо рече когда от Ангел: сын мой еси ты, аз днесь родих тя (Гл. 1, 4 и 5)? Сие Апостольское место нельзя разуметь о рождении Сына Божия по плоти, или о рождении временном. Ибо, по рождению временному, и Ангели суть сынове Божии, как явствует из 1, 2 и 3 главы Иова; но Апостол тщится доказать, что Христос есть Сын по существу, а Ангели служители по творению. Итак, приведенныя Апостолом слова из Псалма сего должно непременно разуметь о предвечном рождении Божия Сына. Сему толкованию согласует и оное речение: днесь, которое означает вечность, заключающую в себе прошедшее, настоящее и будущее время, — неделимое, непреходящее, но вечно пребывающее. И хотя кажется то странно, чтобы от отца без матере родиться: однако Бог, имея непостижимую силу, мог родить Сына неизреченным образом. Сие‐то предвидя, и пророк Исаия возопил: род же Его кто исповесть (Гл. 53, 8)?“
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში
Otherguy   მამა ღმერთი   Nov 27 2010, 06:09 AM
Adam   ახლა შემოვლენ და გ...   Nov 27 2010, 01:30 PM
toka@   მე როგორც ვიცი მამ...   Nov 27 2010, 02:00 PM
გუდაგუდა   ახლა შემოვლენ და გ...   Dec 7 2010, 05:22 PM
afxazi   Otherguy სიმართლე რომ გ...   Nov 27 2010, 05:57 PM
(Νικόλαος)   კონტექსტიდან ამოღ...   Nov 27 2010, 07:12 PM
Otherguy   (Νικόλαος) სიტყვის ჩა...   Nov 27 2010, 08:17 PM
Fewlless   Otherguy -პირველ რიგში გ...   Nov 27 2010, 11:36 PM
Otherguy   Fewlless კითხვა სწორად ...   Nov 27 2010, 11:49 PM
Fewlless   Otherguy -რა თქმა უნდა, სა...   Nov 28 2010, 12:51 AM
Otherguy   Fewlless ღმერთს არაფერი...   Nov 28 2010, 01:52 AM
Fewlless   Otherguy -მე არ ვამბობ, წმ...   Nov 28 2010, 02:51 PM
Otherguy   Fewlless :) არ ვუარყოფთ მ...   Nov 28 2010, 11:45 PM
Fewlless   Otherguy -ხოდა, თუ არ უარყ...   Nov 29 2010, 11:59 PM
■გიორგი■   Fewlless გამარჯობა. შეკ...   Dec 4 2010, 08:21 AM
Fewlless   ■გიორგი■ -გაგიმარჯ...   Dec 4 2010, 09:19 PM
Otherguy   „უფალმან მრქუა მე: ...   Dec 4 2010, 09:59 PM
Fewlless   Otherguy -ბერძენი ღვთისმ...   Dec 5 2010, 01:08 PM
Otherguy   Otherguy ბერძენი ღვთისმ...   Dec 6 2010, 04:57 AM
Fewlless   Otherguy -ჯერ ეს ერთი, რა ...   Dec 6 2010, 07:53 PM
Otherguy   :whistling: ამ ბოლო პოსტთა...   Dec 4 2010, 10:21 AM
აკაკი   წმ. ეგნატე ანტიოქი...   Dec 4 2010, 02:09 PM
afxazi   Otherguy პოსტი აშკარად ...   Dec 4 2010, 03:44 PM
■გიორგი■   პოსტი აშკარად პრო...   Dec 4 2010, 05:34 PM
valter   gvtis shvili yvela wminda adamians ewodeba sruls, ...   Dec 4 2010, 09:50 PM
valter   erti amaze gamecit pasuxi ratoa ro mgvdlebi mamebs...   Dec 4 2010, 10:06 PM
■გიორგი■   აკაკი Fewlless Otherguy მადლო...   Dec 5 2010, 03:30 AM
afxazi   სექტანტების მორიგ...   Dec 5 2010, 01:12 PM
გუდაგუდა   http://sarwmunoeba.ucoz.ru/load/pilmebi/re...ebtan...   Dec 5 2010, 08:15 PM
Adam   დედა ღმერთი რატომ ...   Dec 5 2010, 09:24 PM
აკაკი   Adam ვფიქრობ იმიტომ, რ...   Dec 5 2010, 10:09 PM
Adam   აკაკი ვერ მივხვდი,...   Dec 6 2010, 12:55 AM
mociquli qristesi   რაც მთავარია ღმერთ...   Feb 28 2011, 05:58 PM


Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 4th July 2025 - 10:16 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი