დაწყევლა სასულიერო პირის მიერ, არსებობს ასეთი პრაქტიკა? |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
დაწყევლა სასულიერო პირის მიერ, არსებობს ასეთი პრაქტიკა? |
sandro40 |
Jul 11 2011, 08:15 PM
პოსტი
#1
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 539 რეგისტრ.: 7-February 08 წევრი № 3,881 |
მამა ბართლომემ დეპუტატები დაწყევლა
მამა ბართლომე (ფირცხალაშვილმა) საქართველოს პარლამენტის დეპუტატები ვინც კანონს რელიგიური უმცირესობის სტატუსის შესახებ ხმა მისცა დაწყევლა. სოციალურ ქსელ facebook-ში მამა ბართლომემ კანონპროექტის მხარდამჭერი დეპუტატები დაწყევლა და განაცხადა, რომ ქართული სამართლის ძეგლებს დაესესხება და დაწყევლის მათ. “ყველა დეპუტატს ვწყევლი რომლებმაც ხმა მისცეს ამ კანონს. თავი მათ მხრებზე წყეული იყოს, მხრები მკერდზე,მკერდი წელზე, წელი ბარძაყთა ზედა წყეული იყოს, ბარძაყი მუხლზე, მუხლი წვივზე, წვივი კოჭთა ზედა, კოჭი ტერფთა ზედა იყოს წყეული. მის ტერფქვეშ მიწა იყოს წყეული, მიწამ პირი იყოს და ჯოჯოხეთმა შთანთქას სული და ხორცი მათი, სახელურთ მათ. ამინ”-წერს მამა ბართლომე. http://www.epn.ge/?p=72116 რომელი ნორმებით რეგულირედება ასეთი ქმედება? საეკლესიოა სამართლით? ყოფილა ანალოგიური რამ, მე ვერ წარმომიდგენია რომ ასეთი რამ მიღებული იყოს საეკლესიაო პრაქტიკაში და გთხოვთ იქნებ ხელგეწიფებოდეთ გადაამოწმოთ ან ინფ. სიზუსტე, ასეთი ინფოებით ხდება ეკლესიის დისკრედიტაცია |
dzvelmartlmadidebeli |
Jul 17 2011, 11:44 PM
პოსტი
#2
|
Oldbeliever ჯგუფი: Members პოსტები: 591 რეგისტრ.: 5-June 10 წევრი № 8,957 |
A.V.M
ციტატა ძალიან ცუდი ლოგიკური აზროვნება და დედუქციის ნიჭი მაქვს და ვერ მივხვდი 53-ე პოსტში რას გულისხმობ? თქვენი სურვილი იყო (და მეც დაგეთანხმეთ), რომ დიალოგი გამართულიყო ზედმეტი ირონიის თუ ზომიერების ფარგლებში). თქვენ თუ დედუქციას იყენებთ იქ, სადაც არაფერი წერია, კარგად გქონიათ საქმე. მე კი თქვენს ირონიას ვუპასუხებ, რომ ჩემი პასუხი ვერ დაიდო საიტზე არსებული (ჩემთვის უცნობი) ტექნიკური წუნის გამო. იმედია ეს პასუხი გამოქვეყნდება და თუ ასე მოხდა, ჩემს წინა პასუხსაც მივაყოლებ. A.V.M ციტატა მოდი ასე ვთქვათ ნოემ რომ დაწყევლა ქამის მთელი შთამომავლობა რა მოხდა? ქამის შვილთაშვილის შვილი რა შუაში იყო იმასთან რომ ქამმა დასცინა მთვრალ ნოეს? მაგრამ ფაქტია ქამის მთელი მოდგმა დაისაჯა. რამდენად მართლმადიდებლურია ეს შენ მითხარი. ჩემი პასუხის გაცემისას გამოვდივარ იმ შეხედულებიდან, რომ ვესაუბრები მართლმადიდებელ ადამიანს (თუ ასე არ არის, გთხოვთ შემისწოროთ). ამიტომაც, ვერ ვიტყვი, რომ წყევლა-კრულვის საკითხი უნდა დავიწყოთ ძველაღთქმისეული მაგალითებიდან (თუმცა, სწორედ ძველი აღთქმა მოწმობს იმას, რომ მამათა ცოდვის გამო შვილები არ უნდა დაისაჯონ, მაგრამ ამაზე ცოტა ქვემოთ). "დაიწყო ნოემ მიწისმუშაკობა და გააშენა ვენახი. შესვა ღვინო, დათვრა და გაშიშვლდა თავის კარავში. დაინახა ქამმა, ქანაანის მამამთავარმა, მამის სიშიშვლე და შეატყობინა გარეთ თავის ორ ძმას. აიღეს სემმა და იაფეთმა სამოსელი, მოისხეს მხრებზე, უკუსვლით მივიდნენ და დაფარეს მამის სიშიშვლე. პირი უკან ჰქონდათ მიქცეული და მამის სიშიშვლე არ დაუნახავთ. გამოფხიზლდა ნოე ღვინისაგან და შეიტყო, როგორ მოეპყრა მას უმცროსი ვაჟი. თქვა: წყეულიმც იყოს ქანაანი! თავისი ძმების მორჩილთა მორჩილი იყოს!" (დაბ. 9:20-25). ეს მუხლები, როგორც ბიბლის კომენტატორები განმარტავენ, წარმოადგენს ნოეს შთაგონებულ წინასწარმეტყველბას ქანანის მოდგმაზე. ნოემ, რომელმაც თავისი შვილების საქციელში გარკვეული მიდრეკილებები შენიშნა (რომლებიც უცილობლივ უნდა ასახულიყო მათ მოდგმაზე), ყოველ მათგანს, მათ შთამომავლობასთან ერთად, თავისი მომავალი უწინასწარმეტყველა. ამდენად, ნოეს "წყევლა", ეს არის ერთგვარი წინასწარმეტყველება ქამის შთამომავლობის მომავალზე. ბუნებრივია, არ უნდა ვიფიქროთ, რომ ქამის შთამომავლობა ცუდი მხოლოდ ნოეს წყევლის გამო გახდა. ქამის შთამომავლობის უვარგისობა თვით ქამში არსებულ და ნოეს მიერ განჭვრეტილ მიდრეკილებებსა და თვისებებში მდგომარეობს, რაც ნოემ თავის შემცოდე შვილს წინასწარ აუწყა. რატომ დაიწყევლა ქანაანი, ქამის მოდგმა და არა ქამი, ცოდვის უშუალო ჩამდენი? წმ. იოანე ოქროპირის განმარტებით: "უმიზნოდ და ამაოდ როდი ახსენა წერლიმა ქამის შვილი, არამედ ერთგვარი დაფარული მიზეზით. ნოეს უნდოდა ქამის დასჯა მოყენებული შეურაცხყოფისთვის, მაგრამ ამავე დროს, არ სურდა დაერღვია ღმრთის მიერ მისთვის მიცემული კურთხევა. როდესაც კიდობნიდან გამოვიდნენ: "აკურთხა ღმერთმა ნოე და მისი შვილები და უთხრა: ინაყოფიერეთ, იმრავლეთ და აავსეთ ქვეყანა" (დაბ. 9:1). შემდეგ ოქროპირი დეტალურად გვიხსნის, რომ ნოემ, წყევლა დაადო რა ქანაანს, - რომელშიც ყველაზე მეტად იყო განხორციელებული მამის ტიპიური თვისებები, ყველაზე მეტად ჰგავდა მამას და რის გამოც ქამს ის ყველაზე მეტად უყვარდა, - ამით თვით ქამს შეეხო და დასაჯა. ამდენად, ნოე თვით ქამს არ შეეხო უფლის კურთხევის გამო, მაგრამ დაუსჯელი მაინც არ დატოვა და ამცნო მას თავისი შთამომავლობის მომავალი. მეორე, როდესაც წყევლა-კრულვაზე ვლაპარაკობთ, ჩვენ უნდა გამოვდიოდეთ, ახალაღთქმისეული სწავლებიდან, ქრისტეს მოძღვრებიდან, რომელმაც გააუქმა აჩრდილი (ანუ ძველი აღთქმა) და გამოაბრწყინვა ჭეშმარიტება. ჩვენ, როგორც ქრისტეანები, ნებისმიერ საკითხში აჩრდილის (ძველი აღთქმის) მაგალითებით კი არ უნდა ვხელმძღვანელობდეთ, არამედ ახალი აღთქმის სწავლებით. პრიორიტეტი, თუ შეიძლება ასე ითქვას, ნებისმიერ საკითხში ყოველთვის ეკუთვნის ახალ აღთქმას. მოციქულთა და წმიდა მამათა სწავლებას. ამაზე წინასწარმეტყველებდნენ ძველ აღთქმაშიც. აი, მაგალითად, რას ამბობს ღმერთი წინასწარმეტყველ ეზეკიელის პირით: "თქვენ იტყვით: რატომ არ ისჯება შვილი მამის დანაშაულისთვისო? თუ შვილი სამართლიანად და სიმართლით იქცევა, იცავს ჩემს წესებს და ასრულებს მათ, ჭეშმარიტად იცოცხლებს! ცოდვილი სული უნდა მოკვდეს, შვილი მამის დანაშაულის გამო არ უნდა დაისაჯოს. არც მამა შვილის დანაშაულის გამო არ უნდა დაისაჯოს; მართლის სიმართლე მასზე იქნება, ბოროტეულის სიბოროტე მასზე იქნება. თუ ბოროტეული განუდგება ყველა თავის ცოდვას, რაც ჩაუდენია, დაიცავს ყველა ჩემს წესს და სამართლიანად და სიმართლით მოიქცევა, ჭეშმარიტად იცოცხლებს, არ მოკვდება; არცერთი შეცოდება, რაც ჩაუდენია, არ გაუხსენდება; თავისი სიმართლით, როგორც იქცეოდა, იცოცხლებს. განა მსურს ბოროტეულის სიკვდილი, ამბობს უფალი ღმერთი, არამედ რომ მოიქცეს თავისი გზებიდან და იცოცხლოს. თუ მართალი მიიქცევა თავისი სიმართლისგან და ჩაიდენს უკეთურებას, ჩაიდენს ყველა სისაძაგლეს, რასაც ბოროტეული სჩადის, იცოცხლებს განა? ყოველი სიკეთე, რაც გაუკეთებია, არ გაუხსენდება; მისი ვერაგობის გამო, რაც ივერაგა, და ცოდვის გამო, რაც შესცოდა, ამათ გამო მოკვდება. თქვენ იტყვით: არ არის სწორიო გზა უფლისა. ისმინე, ისრაელის სახლო! ჩემი გზა არ არის სწორი? ეს თქვენი გზებია, სწორი რომ არ არის! თუ მართალი მიიქცევა თავისი სიმართლისგან და უკეთურებას ჩაიდენს, ამის გამო მოკვდება; იმ უკეთურების გამო კვდება, რასაც სჩადის. თუ ბოროტეული განუდგება თავის ბოროტებას, რაც ჩაუდენია, და სამართლიანად და სიმართლით მოიქცევა, თავად გაიცოცხლებს სულს. თუ შეიგნებს და შეინანებს თავის ყველა შეცოდებას, რაც ჩაუდენია, ჭეშმარიტად იცოცხლებს, არ მოკვდება. ამბობს ისრაელის სახლი: არ არის სწორიო გზა უფლისა. ჩემი გზა არ არის სწორი, ისრაელის სახლო? ეს თქვენი გზებია, სწორი რომ არ არის! ამიტომ ყველას თავისი გზისაებრ განგსჯით, ისრაელის სახლო, ამბობს უფალი ღმერთი. შეინანეთ და მოიქეცით ყველა თქვენი შეცოდებისგან და აღარ გექცევათ დაბრკოლებად უკეთურება" (ეზეკ. 18:19-30). ხოლო წინასწარმეტყველ იერემიასთან, რომელიც ქრისტეს მოსვლას წინასწარმეტყველებდა, ნათქვამია: "იმხანად აღარ იტყვიან: მამებმა ჭამეს მკვახე ყურძენი და შვილებს მოეკვეთათო კბილები. რადგან ყველა თავისი დანაშაულის გამო მოკვდება; ვინც მკვახე ყურძენს შეჭამს, კბილებიც იმას მოეკვეთება. აჰა, დადგება ჟამი, ამბობს უფალი, და ახალ აღთქმას დავუდებ ისრაელის სახლს და იუდას სახლს" (იერ. 31:29-30). აი, მართლმადიდებლური სწავლება. ანუ, არავის ეკისრება პასუხისმგებლობა მამათა და წინაპართა ცოდვებისთვის. ცოდვით მემკვიდრეობაზე შეიძლება ვილაპარაკოთ (რადგან ცოდვილად მცხოვრები მშობლების სნეულებანი, თვისებანი და ხასიათი დიახაც რომ გადადის მემკვიდრეობით), მაგრამ არა პასუხისმგებლობაზე მამათა ცოდვის გამო. რადგან, უფალს არ სურს ბოროტეულის წარწყმედა... რადგან "თუ ბოროტეული განუდგება ყველა თავის ცოდვას, რაც ჩაუდენია, დაიცავს ყველა ჩემს წესს და სამართლიანად და სიმართლით მოიქცევა, ჭეშმარიტად იცოცხლებს..." (ეზეკ. იქვე). -------------------- "ვინცა ვინ, არა ნათელს სცემდეს სამგზისი შთაფვლითა და მოწოდებითა სახელისა მამისა, და ძისა და წმიდისა სულისა, იყავნ შეჩუენებულ" (არსენ იყალთოელი. "დოგმატიკონი").
"ვინცა ვინ, არა დასწერდეს ჯუარსა ორითა თითითა, ვითარ ეგრე ქრისტეცა, შეჩუენება"(არსენ იყალთოელი. დოგმატიკონი) |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 9th June 2024 - 07:46 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი