პელაგიანიზმი, და კართაგენის კრების ანათემები |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
პელაგიანიზმი, და კართაგენის კრების ანათემები |
Otherguy |
Aug 8 2011, 11:26 AM
პოსტი
#1
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 |
418 წელს, ნეტარი ავგუსტინეს მეთაურობით, დაიგმო პელაგიანიზმი, ხოლო თუ სწორს ამბობდა პელაგიუსი და იყო თუ არა ფაშისტური კანონები მიღებული ამ კრებაზე, თქვენ გადაწყვიტეთ:
კანონი 1: ვინც ამბობს, რომ ადამი შეიქმნა მოკვდავი და მოკვდებოდა იმის მიუხედავად, შეჭამდა თუ არა აკრძალულ ნაყოფს - წყეულიმც იყოს! კანონი 2: ვინც ამბობს, რომ ბავშვების ნათლობა აუცილებელი არაა, ან რომ მათი ნათლობისას წარმოთქმული სიტყვა "ცოდვათა მისატევებლად" გადატანითი მნიშვნელობითაა ნათქვამი და არა ადამის ცოდვის გამო - წყეულიმც იყოს! კანონი 3-1: ვინც ამბობს, რომ მოუნათლავი ჩვილებისთვის რაიმე შუა ადგილია სამოთხესა და ჯოჯოხეთს შორის, ან რომ ისინი არ წარწყმდებიან, იმის მიუხედავად რომ შეუძლებელია ცხონდეს ადამიანი ნათლობის გარეშე - წყეულიმც იყოს! --- [ზოგიერთ ხელნაწერში ეს კანონი არ წერია, თუმცა ბევრი ფიქრობს რომ ეს კანონიც იქნა მიღებული, თანაც ნეტარი ავგუსტინე ამ აზრს იზიარებდა] კანონი 6: თუ ვინმე ამბობს, რომ სიტყვები "თუ ვამბობთ რომ უცოდველები ვართ, ვტყუით" უნდა გავიგოთ გადატანითი მნიშვნელობით და არა იმიტომ რომ მართლა ცოდვილები ვართ - წყეულიმც იყოს! კანონი 7: თუ ვინმე ამბობს, რომ წმინდანები როცა წარმოთქვამენ სიტყვებს "შეგვინდე შეცოდებანი ჩვენი" არ ეხებათ პირადად მათ, არამედ სხვებს - წყეულიმც იყოს! კანონი 8: თუ ვინმე ამბობს, რომ წმინდანები საკუთარ ცოდვილობაზე აქცენტს მხოლოდ თავმდაბლობის გამო აკეთებენ - წყეულიმც იყოს! აქ მთავდება პელაგიანიზმის წინააღმდეგ მიმართული კანონები, არადა არათუ წმინდანს, ბიბლიაში ცოდვილი ქრისტიანს აღარ ეწოდება: 8. მაგრამ ღმერთი თავის სიყვარულს ჩვენდამი იმით გვიმჟღავნებს, რომ ქრისტე ჩვენი გულისთვის მოკვდა, როცა ჯერ კიდევ ცოდვილნი ვიყავით. (რომაელთა 5:8) ანუ ქრისტიანს ცოდვილი აღარ ეწოდება უკვე... იესოც ამბობს: 17. ეს რომ გაიგონა, იესომ უთხრა მათ: კარგად მყოფთ კი არ სჭირდებათ მკურნალი, არამედ ავადმყოფთ: მართალთა სახმობლად კი არ მოვედი, არამედ ცოდვილთა სინანულად. (მარკოზი 2:17) --- ანუ ამ დროსაც იყვნენ მართლები... ბიბლიაში ყოველთვის ხდება კონტრასტი ცოდვილსა და მართალს შორის... აგერ: 19. მოვიდა ძე კაცისა; კიდეც ჭამს და კიდეც სვამს, და ამბობენ: აჰა, კაცი მჭამელი და ღვინის მსმელი, მებაჟეთა და ცოდვილთა მეგობარიო. (მათე 11:19) ანუ არსებობენ მართლებიც ხომ? რომელთაც ცოდვილები არ ეწოდებათ... რატომ უნდა ეწოდოთ ქრისტიანებს ცოდვილები და რატომ ამბობენ რომ "მარადის უნდა ვინანიებდეთ"? ანუ მარადის უნდა ვცოდავდეთ? წერია იოანეს პირველი ეპისტოლეს მესამე თავში: 6. არცერთ მათგანს, ვინც მკვიდრობს მასში, არ შეუცოდავს: არცერთ შემცოდეს არ უხილავს და არ შეუცვნია იგი. პ.ს. ანეკდოტია - ბიჭი მიდის მღვდელთან და ეკითხება: "მამაო რა ვქნა რომ ცოდვები მომეტევოს?" და პასუხად იღებს: "ჯერ უნდა ჩაიდინო შვილო ჩემო"-ო... -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
sandro40 |
Aug 8 2011, 12:42 PM
პოსტი
#2
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 539 რეგისტრ.: 7-February 08 წევრი № 3,881 |
Otherguy
ანუ, ბატონო, ჩემო აწი რაც მინდა გავაკეთო ცოდვაში არ მეთვლება? ქრისტემ გამოისყიდა ყველაფერი და რასაც მინდა იმას ვიზამ? |
Otherguy |
Aug 8 2011, 01:00 PM
პოსტი
#3
|
Advanced Member ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 |
Otherguy ანუ, ბატონო, ჩემო აწი რაც მინდა გავაკეთო ცოდვაში არ მეთვლება? ქრისტემ გამოისყიდა ყველაფერი და რასაც მინდა იმას ვიზამ? რა სისულელეა, კითხვა იცი? მაბრალებ პროტესტანტულ მარაზმს... პელაგი ამბობდა, რომ ქრისტიანს უცოდველობა მოეთხოვებოდა... ანუ ცოდვა არ უნდა ჩავიდინოთ საერთოდო... ამის გამო კაცი აფრიკის ეპისკოპოსებმა არ გაახარეს და რამოდენიმე კრებაზე დაწყევლეს... ნაწყვეტი პელაგის წერილიდან პაპ ზოსიმეს(რომელმაც გაამართლა) მიმართ: "ჩვენ ვამბობთ, რომ ღმერთი არაფერ შეუძლებელს არ გვთხოვს... არ ვიზიარებთ მანიქეველთა(ავგუსტინე იყო ყოფილი მანიქეველი) ბილწ აზრს, რომ ცოდვის თავიდან აცილება შეუძლებელია, ასევე არ ვიზიარებთ ჯოვინიანის აზრს, რომ ადამიანს არ შეუძლია შესცოდოს... მაგრამ თუ ადამიანი ნათლობის მერე მაინც დაეცა, შეუძლია მოინანიოს..." დაცემაში გულისხმობს 1-2 დაცემას და არა დღევანდელ 1000-ს... ავგუსსტინე იძახდა: "შეუძლებელია რომ არ სცოდო"-ო... -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
sandro40 |
Aug 8 2011, 05:23 PM
პოსტი
#4
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 539 რეგისტრ.: 7-February 08 წევრი № 3,881 |
რა სისულელეა, კითხვა იცი? მაბრალებ პროტესტანტულ მარაზმს... პელაგი ამბობდა, რომ ქრისტიანს უცოდველობა მოეთხოვებოდა... ანუ ცოდვა არ უნდა ჩავიდინოთ საერთოდო... ამის გამო კაცი აფრიკის ეპისკოპოსებმა არ გაახარეს და რამოდენიმე კრებაზე დაწყევლეს... ნაწყვეტი პელაგის წერილიდან პაპ ზოსიმეს(რომელმაც გაამართლა) მიმართ: "ჩვენ ვამბობთ, რომ ღმერთი არაფერ შეუძლებელს არ გვთხოვს... არ ვიზიარებთ მანიქეველთა(ავგუსტინე იყო ყოფილი მანიქეველი) ბილწ აზრს, რომ ცოდვის თავიდან აცილება შეუძლებელია, ასევე არ ვიზიარებთ ჯოვინიანის აზრს, რომ ადამიანს არ შეუძლია შესცოდოს... მაგრამ თუ ადამიანი ნათლობის მერე მაინც დაეცა, შეუძლია მოინანიოს..." დაცემაში გულისხმობს 1-2 დაცემას და არა დღევანდელ 1000-ს... ავგუსსტინე იძახდა: "შეუძლებელია რომ არ სცოდო"-ო... რაც წავიკითხე მხოლოდ ერთი რამის თქმა შEმიძლია იდიოტი იყო ეს პელაგი |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 25th June 2024 - 03:43 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი