![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
Genesis |
![]()
პოსტი
#1
|
მივაფსი კრემლს ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,902 რეგისტრ.: 11-November 07 მდებარ.: mtskheta წევრი № 3,150 ![]() |
რა არის სული და რა ფიზიკურ, ინტელექტუალური თვისებები გააჩნია?
-------------------- ღმერთმა ყველაფერი იცის...
ადამიანმა კი უკეთ იცის, თუ რა იცის ღმერთმა... |
![]() ![]() |
afxazi |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
menuko
ციტატა იგივეს გკითხავთ, როდესაც ღმერთი იქცა კაცად ცვლილება განიცადა? არ გინდა ეხლა ესეთები. აქ საუბარია ძე ღმერთის მიერ კაცობრივი ბუნების მიღებაზე და არა იმაზე, რომ ოდესღაც ღმერთი კაცი გახდა და მხოლოდ ადამიანი იყო. შენი ციტატა კი: ციტატა ღმერთი არსით უპიროვნოა, პიროვნულობა მან მას შემდეგ შეიძინა რაც შექმნა ქმნილება და შეიძინა იმიტომ რომ ქმნილებას აღექვა ის სრულიად ვერ გაცნობიერებაა ტერმინ "არსისა" (ბუნება) და "პიროვნებისა" (ჰიპოსტასი). მერე იკვეხნი ღვთისმეტყველება ვიციო. გამოთქმა "არსით უპიროვნო" არის იმდენად უაზრო და მცდარი გამონათქვამი, რომ არავის არ უთქვამს დედამიწის ზურგზე (სწორედაც იმიტომ, რომ ეს გამონათქვამი სრული უაზრობაა). არსი ანუ ბუნება ისაა რაც ჰიპოსტასში ცხადდება. იგი წარმოუდგენელია ჰიპოსტასის გარეშე, რადგან თუ ბუნება უჰიპოსტასოა, ანუ არა აქვს საშუალება ჰიპოსტასში გახდეს ცნობილი, მაშინ ის არ არსებულა. შენი საუბრით გამოდის, რომ ღმერთი არ არსებობდა, მხოლოდ პოტენციაში იყო და როდესაც ქმნილება შექმნა (როგორ შექმნიდა თუკი არ არსებობდა) მაშინ შეიძინა პიროვნულობა. ჰოი საოცრებავ. მაგალითად ადამიანთან მიმართებაში ვამბობთ, რომ არსებობს ერთი ადამიანური ბუნება (თეოდორიტე კვირელის სწავლებით ბუნება ეს ზოგადაობაა), რომელიც ცალკეულ ჰიპოსტასებში ცხადდება და რადგან ჰიპოსტსები განსხვავდებიან, არსებობს მრავალი ჰიპოსტასი, რომელიც განსხვავებულად ამოქმედებს ამ ერთ ადამიანურ ბუნებას. ყველა ადამიანს საერთო აქვს ბუნება (იმიტომ, რომ ადამიანი), საერთო აქვს ბუნებითი თვისებები (შიმშილი, წყურვილი, ძილი და ა.შ.), მაგრამ ცალკეული ადმაიანები სხვადასხვანაირად იყენებენ ამ თვისებებს. ზოგს ნაკლებად სწყურია, ზოგს მეტად და ა.შ. ამაში სხვაობენ ისინი. მაგრამ თქმა იმისა, რომ არსებობს ადამიანური ბუნება პიროვნების გარეშე, არის უარყოფა ადამიანისა, ვერ მომიყვან თუნდაც ერთ მაგალითს მაინც ან ბიბლიიდან, ანდა რომელიმე ადამიანის ნაშრომიდან, რომ ბუნება უჰიპოსტასოდ არსებობს. ეს არის, კვლავ ვიმეორებ, სრული სისულელე. გადახედე შენს მიერ ნახსენებ საღვთისმეტყველო ლიტერატურას (ვეჭვობ უაზროდ ახსენე ეს ლიტერატურაც) და ნახე რას ნიშნავს "ბუნება" და რას "პირი". -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 16th June 2025 - 10:06 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი