ადამიანის სული |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
ადამიანის სული |
puskuu |
Feb 28 2012, 10:36 PM
პოსტი
#1
|
Newbie ჯგუფი: Members პოსტები: 88 რეგისტრ.: 6-September 10 წევრი № 9,417 |
გაგონილი მაქსვს რომ ადამიანის სული 7გრამიაო, და თქვენ რას იტყოდით ან ამდაგვარი ხომ არაფერი გსმენიათ?
|
afxazi |
Apr 2 2012, 04:50 PM
პოსტი
#2
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Ornies
ციტატა იესოს გვერდით ჯვარცმულს რა ერქვა შემახსენე აბა? იესოს გვერდით ჯვარცმული საკუთარ ცოდვებს დასტიროდა, განსხვავებით მეორე ჯვარცმულისგან, რომელიც საყვედურობდა მას უძლურებაში. სწორედ ამიტომ გახდა პირველი მათგანი საუფევლის ღირსი, ხოლო მეორე მათგანი წარწყმედის. დიახ ავაზაკი იყო და ამის აღნიშვნა არ რცხვენია წმინდა წერილს, მაგრამ მონანული ავაზაკი იყო და არა ბრალმდებელი. ციტატა რატოა მწვალებლობა ვერ გავიგე სულიწმინდა ხორცში არ გაგიგიათ რომ მკვიდრობდეს? სულიწმინდის ტაძრები ხართ თქვენ ყველანიო აბა პავლე მოციქული მწვალებლობდა? ორ საკითხს მე მგონი უნდა არჩევდე ერთმანეთისგან. მრწამის სიტყვები "რომელი იტყოდა წინასწარმეტყველთა მიერ" (ისევე როგორც შენგან მოხმობილი პავლე მოციქულის სიტყვები, არ ნიშნავს იმას, რომ ესა თუ ის წინასწარმეტყველი განხორციელებული სული წმინდა იყო. აქ საუბარია არა განხორციელებაზე, არამედ განღმრთობაზე, რომ სულიწმინდის მადლი განაღმრთობას ადამიანს და ის არ სულიწმინდის მადლით განღმრთობილი ადამიანი და არა თავად სულიწმინდა. ციტატა ქრისტეს სულს რაც შეეხება სწორედ სულიწმინდაა ეს სული და ამაზე წერია ბიბლიაში, აი მის რაღაც ადამიანურ სულზე კი ნამდვილად არაფერი წერია და მწვალებლობის დანახვა თუ გსურს მაგ "ადამიანურ სულში ეძებე" როგორც ჩანს წმ. სამება არ გწამს (მაგრად მაინტერესებს რატომ დაიტრაბახე აკადემია მაქვს დამტავრებულიო), ხოლო თუ გწამს ისეთივე გაურკვევლობაში ყოფილხარ, როგორც მე მაგალიტად ქიმიის აზრზე არა ვარ. უკაცრავად მაგრამ იქნებ სულთმოფენობის ეპიზოდი გავიხსენოთ, აშკარად ცალკე არის ქრისტე და მასზე გარდამოდის სულიწმინდა. თუ სული იყო ქრისტე, განხორციელებული, ეს როგორ მოხდა რომ უცებ ცალ-ცალკე აღმოჩნდნენ ისინი. ამასაც რომ თავი გავანებოთ არაერთგან უსვამს ხაზს ტავად უფალი, რომ არის მამის მხოლოდშობილი ძე, სხვა პიროვნება და არა ტავად სული. ხოლო რაც შეეხება ზოგადად სულს ღმრთეებასთან მიმართებაში. უფალმა გარკვევით ტქვა, რომ ღმერთი არის სული (სამარიტელ ქალთან საუბრისას), ის არის მარტივი, შეუდგენელი არსება, ბუნებით, არსით სული, რომელიც შეიცნობა სამ სრულ ჰიპოსტასში მამაში, ძეში და სულიწმინდაში. განხორციელდა სამების მეორე ჰიპოსტასი - ძე და არა სულიწმინდა. სად წერია ბიბლიაში, რომ სულიწმინდა განხორციელდა. ყველგან ხაზი ესმევა სწორედ ღვთის ძის განხორციელებას. ციტატა ვიყავი. და ჭეშმარიტება ვერ შეიცანი ხო? ციტატა სადაც პირდაპირ წერია რომ სულიწმინდა ქრისტეს სულია. დიახ არის, როგორც ერთი არსების მქონე მასთან, ისევე როგორც არის მამის სული და ისევე როგორც არის თვითმდგომიც. მაგრამ აქ არის პრინციპული რამ გასათვალისწინებელი. როგორც ვთქვი "სულიწმინდბა" არის ჰიპოსტასური ტერმინი და არა არსობრივი. არსობრივი რომ იყოს, მაშინ მამაც სულიწმინდა უნდა იყოს და ძეც, ანდა სულიწმინდა მამაც უნდა იყოს ძეც და ა.შ. და მივიდოდით საბელიანიზმის ერესამდე, ანუ ღვთის ერთპიროვნულობამდე, რომელიც სხვადასხვა დროს ხან მამის სახით, ხან ძის სახით ხან კიდე სულიწმინდის სახით გვეცხადება. ამიტომ ტქმა იმისა, რომ სულიწმინდა განხორციელდა, ნიშნავს იმას, რომ გაუქმებულია ძის ჰიპოსტასი, რადგან სწორედ ძე განხორციელდა წმ. წერილის მხიედვით. როცა საუბარია რომ ძის მიერ სულიწმინდის მოვლინებაზე, აქ იგულისხმება ის, რომ სულიწმინდა მოივლინება მამის ძის და სულიწმინდისვე (ანუ საკუტარი ტავისმიერვე) მიერ, გამომდიანრე იქიდან რომ წმ. სამება არის ერთი მოქმედება, ერთი აღძვრა (როგორც ამას ამბობს წმ. იოანე დამასკელი). განკაცებაც იყო წმ. სამების ერთი მოქმედება, აღსრულებული ძეზე, სამების მეორე ჰიპოსტასზე და არა სულიწმინდაზე. კვლავ ვიმეორებ, როდესაც საუბარია სულზე, როგორც ბუნებით ტერმინზე, იგულისხმება, რომ წმ. სამებაა სული, როგორც მარტივი არსება. ხოლო როცა საუბარია იმაზე, რომ სულიწმინდა არის ძის სული, ეს ნიშნავს არა იმას, რომ თავად სულიწმინდაა ძე, არამედ იმას, რომ ერთარსნი არიან ისინი, მაგრამ თვითმდგომნი. როდესაც საუბარია განკაცებისას საღვთო და ადამიანური ბუნების შეერთებაზე ერთ, ძის ჰიპოსტასში, საღვთო ბუნებაში იგულისმება ყველაფერი ის, რაც არის წმ. სამების ბუნებითი თვისებები, რაც საერთოა სამივე ჰიპოსტასისათვის, მათ შორის სულობაც. ხოლო როცა ჩვენ ვსაუბრობთ ძის ჰიპოსტასზე, ვგულისხმობთ შობილობას, როგორც ძის ჰიპოსტასის ჰიპოსტასურ თვისებას, რითაც ის განესხვავება მამას და სულიწმინდას. თავის მხრივ მამა, უშობელობის ჰიპოსტასური თვისებით თვითმდგომია, ხოლო სულიწმინდა გამომავლობის ჰიპოსტასური თვისებით ასევე თვითმდგომია. რაც შეეხება ადამიანურ სულს, თუკი ჩვენ ვსაუბრობთ იმაზე, რომ ძე ღმერთმა მიიღო ადამიანური ბუნება, მაშინ ლოგიკურად ეს ნიშნავს, რომ მიიღო სრული ადამიანი, სხეულისა და სულისაგან შედგენილი და არა უსულო ხორცი, როგორც ამტკიცებდა აპოლინარი და თუ შენთვის მნიშვნელოვანია წმ. მამათა ნაშრომები, უნდა იცოდე თუ რატომ დაიგმო IV ს-ში აპოლინარი. ხო, პეტრე მოციქული ცხადად მოწმობს, რომ უფალი ჯოჯოხეთში ჩავიდა ადამიანური სულით. (I პეტრე 4.18). -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 1st June 2024 - 01:19 PM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი