ქალისა და მამაკაცის თანასწორობაზე, წმ. მამათა შეხედულებები |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
ქალისა და მამაკაცის თანასწორობაზე, წმ. მამათა შეხედულებები |
ნოე |
May 3 2012, 08:54 PM
პოსტი
#1
|
Member ჯგუფი: Members პოსტები: 137 რეგისტრ.: 19-January 10 წევრი № 7,999 |
ქალისა და მამაკაცის თანასწორობაზე მინდა თუ არსებობს რამე მართლმადიდებლური სწავლება.
-------------------- 1. შენ ხარ მარადიული, განუყრელი და ერთგული წევრი და მსახური შენი მშობელი საქართველოსი.
2. შენი სამშობლოს მტერი შენი პირადი მტერია, ხოლო მისი მეგობარი, შენი პირადი მეგობარი. 3. ყველაფერი, რაც გაქვს და გექნება, შენი სიცოცხლეც კი, შენს მამულს ეკუთვნის. შენ ხარ მისი მუდმივი მოვალე და განუყრელი შვილი. |
afxazi |
May 3 2012, 11:24 PM
პოსტი
#2
|
დავითი ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 |
Otherguy
ლაშა ყველანაირად ვცდილობ ხოლმე, რომ არ ჩავერიო საუბრებში, მაგრამ ასე დამახინჯებულად წარმოსახვა ეკლესიური სწავლებისა მაიძულებს ხოლმე პასუხი გაიცეს ამ ყვეალფერზე. რასაც შენ ამბობ და რა შინაარსაც დებ აღნიშნულ სიტყვებში, ადამიანებს აფიქრებინებს, რომ ეკლესია ქალებს დამამცირებელ ადგილს განუწესებს და არარაობად მიიჩნევს მათ. სინამდვილეში ეს ასე არ არის და ეს, ვფიქრობ, შენ თვითონაც კარგად იცი. პავლე მოციქული უღრმეს და უმშვენეირს სწავლებას გადმოგვცემს კორინთელთა მიმართ XI თავში და კარგი იქნებოდა, რომ სრულად გაცნობოდი ამ მონაკვეთს იგივე წმ. იოანე ოქროპირის განმარტების თანხხლებით (შენვე ახსენე ის). პავლე მოციქული ამბობს: "ამრიგად, კაცი თავდაუბურავი უნდა იყოს, ვინაიდან ხატია და დიდება ღვთისა" (I კორ. 11.7). რა სიტყვებიც შენ მოიტანე მას მოსდევს ძალიან მნიშვნელოვანი ფრაზა, რომელსაც ყურადღება არ მიაქციე. რა გაგებით ახსენებს მოციქული ტერმინ "ხატს" ამ ფრაზაში? "ხატი" აქ იმ მნიშვნელობით კი არ მოიხმობა, რომ მხოლოდ კაცი შეიქმნა ხატად ღმრთისა, ეს ხომ უკეთურება იქნებოდა, არამედ ეს ტერმინი მოიხმობა იმ მდგომარეობის გამომსახველად, რომ როგორც უფალი მთავრობს მამაკაცზე, ამის მსგავსად მამაკაცი მთავრობს ყოველივე ქვეყნიურზე (ამადაც შეიქმნა კდიეც ადამი) და მათ შორის ქალზეც. ცხადია ტერმინი "მთავრობა" დღეს იმდენად უარყოფითი შინაარსითაა დატვირთული, რომ ძნელია გააგებინო ადამიანს მისი საღვთო შინაარსი. ტერმინი "მთავრობა" ძალაუფლებას კი არ ნიშნავს, რომ ვინმეს ძალაუფლება გააჩნია ვინმესადმი, ამ შემთხვევაში მამაკაცს ქალისადმი, არამედ სრულიად სხვას. მოვიხმობ პარალელურ ტერმინებს, რომ უფრო ცხადი გახდეს სიტუაცია: ყველასთვის ცხადი ტერმინი: "მღვდელთმთავარი", რომელიც არ ნიშნავს ზოგადი გაგებით ეპისკოპოსს. ამ ტერმინს უფრო ღრმა შინაარსი აქვს. ბერძნულად ის გადმოიცემა სიტყვით "იერარხია", რომელსაც თარგმნიდნენ აგრეთვე, როგორც "სიწმინდეთ დასაბამობა", "სიწმინდეთ მთავრობა" და ამის ფონზე პირველი მნიშვნელობის სიტყვაში ტერმინი "მღვდელი" არა ვინმე მღვდელს ნიშნავს, არამედ სიწმინდეს. არის ამგვარი ტერმინიც "სამღვდელო მსახურება", რაც წმინდა მსახურებას ნიშნავს. ანუ სიტყვა "მღვდელი" ფართო გაგებით სიწმინდეს ნიშნავს. შესაბამისად ტერმინი "მღვდელთმთავარი", ბერძნულად "იერარხია" სიწმინდეთდასაბამობას, სიწმინდეთმოთავეობას ნიშნავს. რა კავშირშია ეს ყოველივე განსახილველ თემასთან? იმ კავშირშია, რომ როდესაც ვსაუბრობთ იერარქიულობაზე, და ეს ანგელოზთა იერარქიაზეა კონკრეტულად, ნათქვამია, რომ თითოეული მწკრივი ანგელოზთა დასებიდან იმღვდელთმთავრება ზემორე მწკრივისგან და თავის მხრივ უმღვდელთმთავრებას ქვემორე მწკრივს. და ამ შემთხვევაში ეს ნიშნავს იმას, რომ უფლისგან მომდინარე მადლმოსილების გადამცემი, ვტქვათ ანგელოზთა მწკრივისთვის არის მტავარანგელოზთა მწკრივი და ა.შ. ამ შემთხვევაშიც საუბარია იმაზე, რომ მამაკცის მოტავე არის ღმერთი, ხოლო ის თავის მხრივ ქალის და რა გაგებით მოიხმობა მთავრობა აქ უკვე მე მგონი გასაგებია. მხოლოდ და მხოლოდ იერარქიული კუთხით და არანაირად რამენაირი ძალაუფლების მხრივ. მაშინ ასე თავად მამკაციც დაკნინებულია უკიდურესად, რადგან მასზე მძლავრობს ღმერთი (თუკი მთავრობას მძლავრობის, ძალაუფლების შინაარსით მოვიხმობთ). რაც შეეხება მოციქულის მიერ ნახსენებ სიტყვას "დიდება ღმრთისა არს", ამაზე იოანე ოქროპირი ამბობს, რომ მამაკაცი არავის სამთავრო არ არის, გარდა ღვთისა, ანუ მასზე არავინ მოთავეობას, გარდა უფლისა და ამიტომაც არ შეჰფერის მას ლოცვის დროს თავის დაბურვა, ხოლო თუკი ქალი თავს იბურავს, ამით გამოხატავს იმას, რომ როგორც მამაკაცს ღმერთი, ასევე ქალს მამაკაცი მოტავეობას "ხოლო დედაკაცი დიდება ქმრისა არს". და ამას გამოხატავს სწორედ ის თავის დაბურვით. აქ რაიმე დამამცირებლობა კი არ არის, პირიქით მამაკაცს უფრო მეტი პასუხისმგებლობა და მოვალეობა განეკუთვნება, რომ იზრუნოს ქალზე და არა იმძლავროს მასზე (რა ვთქვა იმაზე, რომ ზოგი აქეთაა საპატრონო). არანაირი უფლება მას არა აქვს ქალზე, მას დაევალა მხოლოდ მზრუნველობა, პატრონობა. მაშინ, როცა თვით უფალი არ მძლავრობას ადამიანის ნებაზე, რა უფლება აქვს ვინმეს იმძლავროს მეორე ადამიანზე? ამის გამართლება ხომ უგუნურება იქნებოდა. ასე რომ მართლმადიდებლობა არანაირ დამამაცირებელ მდგომარეობას არ განუკუთვნებას ქალს და ამას ამყარებს იგივე პავლე მოციქულის სიტყვებზე, რომ "არცა მამაკაცება, არცა დედაკაცება, არამედ თქვენ ყოველნი ერთ ხართ" და ჭეშმარიტად ასეა. მაშინ როცა ყოვლადწმინდა ღვთისმშობელს ქერუბიმთა და სერაფიმთა აღმატებულ მდგომარეობას განვუკუთვნებთ, მაშინ როცა გვყავს უამრავი უდიდესი ქალი წმინდანი, რომელთაც სასოებით ვეთაყვანებით... დამცირებულობაზე საუბარი უხერხულობად არ მიგაჩნია? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 25th May 2024 - 06:52 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი