![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
Otherguy |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 ![]() |
სულ მეგონა, რომ ქრისტიანული აზრი ზოგადად იყო ის, რომ იესო განსხვავებული, სულიერი სხეულით აღდგა.
მაგრამ ახლახანს ვკითხულობდი მეცნიერულ სტატიას, სადაც განხილული ხატმებრძოლეთა არგუმენტები და ძველი ეკლესიის მამების მიდგომა. როგორც ჩანს აზრთა სხვადასხვაობა იყო ამ საკითხზე სულ ეკლესიაში. ორიგენე ალექსანდრიელისგან დაიწყო "განსხვავებული, სულიერი სხეული"-ს აღქმა. თეოდორე მოფსუესტიელიც, რომელიც აჩვენებს ანტიოქიური სკოლის მიდგომას, ამბობს, რომ სულიერი სხეულით არ აღდგა იესო, მაგრამ მაინც განსხვავებული ხორცით აღდგა, უკვდავი ხორცით. VI საუკუნეში, როცა წმ. იუსტინიანე დიდს აბრალებდნენ დოკეტიზმს, პატრიარქი წმ. ევტიქე ამბობდა, რომ განსხვავებული ხორცით აღდგა ქრისტე. მაგრამ პაპი, წმ. გრიგოლ დიალოღოსი წმ. ევტიქის მაგ ფრაზას ერესად აღიქვამს და ციტირებს წმ. კირილესა და წმ. იოანე ოქროპირს რათა დაამტკიცოს ის, რომ ქრისტე ჩვეულებრივი, ადამიანური სხეულით აღდგა. როგორია დღევანდელი ეკლესიის აზრი? დაიგმო თუ არა საბოლოოდ "განსხვავებული სხეულით აღდგომა"? -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
![]() ![]() |
afxazi |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
esre ars cheshmariteba
ციტატა ისევ დაგისვა ის კითხვა რაშიც ხმა ვერ ამოიღე???? კარგი კიდევ ერთხელ გააფთრებით ვიმეორებ _ მართლმადიდებლობა გვასწავლის რომ ადამიანი შედგება ხორცისა და სულისაგან და სულს ადამიანი იღებს უშუალოდ შობისას, მაგრამ ადამიანს ასევე გააჩნია მშვინვა რაშიც თავმოყრილია ადამიანის ნება, ემოციები, ფიქრები და ა.შ. ადამიანის სიკვდილისას ხდება ხორცისა და სულის განყრა და სული განაგრძობს არსებობას და მას გააჩნია იგივე იპოსტასობრივი გრძნობები და თვისებები რაც მშვინვას ქონდა. როდესაც დედამიწაზე მოგვევლინა ძე ( შეგნებულად არ ვამბობ იესო ქრისტეს , რადგან მართლმადიდებლური თეოლოგიით ეს არასწორია) მან მიიღო ადამიანური ბუნება, მაგრამ საკითხავი ისაა გააჩნდა ძე ღმერთს ადამიანად შობისას სული თუ მისმა ზეციურმა ღვთაებრივმა სხეულმა შეიმოსა ხორცი? თუ ძემ ადამიანად შობისას მიიღო ადამიანური სული მაშინ გამოდის უკვე ორი იპოსტასი_ 1+1 =2 . ქრისტე კი ვიცით ერთია და ისიც ვიცით რომ ის აღდგა და აღარ კვდება რომაელთა 6:9. . 1 პეტრეს 3;18 თურმე პასტორი რასელი შეცდა და აღდგომაზე არ ყოფილა საუბარი ! მოდი ვნახოთ ბერძნული_ θανατωθεὶς μὲν σαρκὶ ζῳοποιηθεὶς δὲ πνεύματι· კარგად ჩანს რომ πνεύματι· სული არის მიცემით ბრუნვაში და ხორცი_σαρκὶ _ესეც მიცემითშია და უპირისპირდება სულს. თუ საუბარია რომ ხორცი მოკვდა და სულმა განაგრძო არსებობა მაშინ რატომ წერია გაცოცხლდაო? უცნაურია. ამასთანავე 21 მუხლში აშკარად ჩანს რომ მკვდრეთით აღდგომა იგულისხმება 18 მუხლშიც ამ აბდა უბდას, რომელსაც ვერაფერი გავუგე, ვერ ვუპასუხებ. არანაირი ტერმინოლოგიური გაცნობიერება (არ ვსაუბრობ საღვთისმეტყველო ტერმინოლოგიაზე), არანაირი შინაარსობრივი ცოდნა საკითხისა... რაზე ვილაპარაკო, როგორ ვილაპარაკო. აჰა თუნდაც ეს: ციტატა თუ მისმა ზეციურმა ღვთაებრივმა სხეულმა შეიმოსა ხორცი? ღვთაებრივი სხეული ახალი ცნებაა? მე ამ ყველაფერს უმეცრებას ვუწოდებ (არა იმიტომ, რომ ვიღაცაზე მეტი ვიცი, არამედ იმიტომ, რომ ამგვარი გაუცნობიერებლობა მართლა უმეცრებაა). Otherguy რაც შეგეხება შენ. შეკითხვა რომელიც შენ დასვი, ვფიქრობ რომ შეურაცხმყოფელია და ეს კარგად უნდა გესმოდეს. არის რაღაც რასაც არ უნდა შეეხო. ამიტომ კარგი იქნება თუკი მეტ სიფრთხილეს გამოიჩენ და ცოტა გააკონტროლებ შენს გამოთქმებს. esre ars cheshmariteba ციტატა ადამი მშვინვიერი სხეულის იყო მიწის მტვრისგან შექმნილი იყო თუ არა უკვდავი ადამი სამოთხეში? -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 4th July 2025 - 09:58 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი