![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
Otherguy |
![]()
პოსტი
#1
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 1,802 რეგისტრ.: 25-February 09 მდებარ.: Sorrow Hill წევრი № 6,554 ![]() |
სულ მეგონა, რომ ქრისტიანული აზრი ზოგადად იყო ის, რომ იესო განსხვავებული, სულიერი სხეულით აღდგა.
მაგრამ ახლახანს ვკითხულობდი მეცნიერულ სტატიას, სადაც განხილული ხატმებრძოლეთა არგუმენტები და ძველი ეკლესიის მამების მიდგომა. როგორც ჩანს აზრთა სხვადასხვაობა იყო ამ საკითხზე სულ ეკლესიაში. ორიგენე ალექსანდრიელისგან დაიწყო "განსხვავებული, სულიერი სხეული"-ს აღქმა. თეოდორე მოფსუესტიელიც, რომელიც აჩვენებს ანტიოქიური სკოლის მიდგომას, ამბობს, რომ სულიერი სხეულით არ აღდგა იესო, მაგრამ მაინც განსხვავებული ხორცით აღდგა, უკვდავი ხორცით. VI საუკუნეში, როცა წმ. იუსტინიანე დიდს აბრალებდნენ დოკეტიზმს, პატრიარქი წმ. ევტიქე ამბობდა, რომ განსხვავებული ხორცით აღდგა ქრისტე. მაგრამ პაპი, წმ. გრიგოლ დიალოღოსი წმ. ევტიქის მაგ ფრაზას ერესად აღიქვამს და ციტირებს წმ. კირილესა და წმ. იოანე ოქროპირს რათა დაამტკიცოს ის, რომ ქრისტე ჩვეულებრივი, ადამიანური სხეულით აღდგა. როგორია დღევანდელი ეკლესიის აზრი? დაიგმო თუ არა საბოლოოდ "განსხვავებული სხეულით აღდგომა"? -------------------- 43. ვინაიდან არ არის ვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს უვარგისი ნაყოფი, და არც უვარგისი ხე, რომელმაც გამოიღოს ვარგისი ნაყოფი.
44. რადგანაც ყოველი ხე თავისი ნაყოფით იცნობა... 46. რად მეუბნებით: უფალო, უფალო! და ჩემს ნათქვამს კი არ ასრულებთ? |
![]() ![]() |
afxazi |
![]()
პოსტი
#2
|
![]() დავითი ![]() ![]() ![]() ჯგუფი: სენატის თავმჯდომარე პოსტები: 8,814 რეგისტრ.: 7-March 07 წევრი № 1,291 ![]() |
esre ars cheshmariteba
ნუ გასაგებია რასაც გავს შენი მდგომარეობა, მაზოლზე ფეხს აღარ დაგაჭერ. დავრწმუნდი, რომ სიცრუეში ცხოვრება გხიბლავს და ამაში ხელს აღარ შეგიშლი. თუმცა ერთ მომენტზე მაინც გავამახვილებ ყურადღებას მკითხველისათვის: ციტატა არადა საუბარია სხეულზე და არა ხორცზე! და სწორედაც რომ სხეული აღადგინა უფალმა ოღონდ სულიერი მე მაბრალებს ეს ადამიანი უვიცობას, ხოლო უვიცი ვინაა ვნახოთ: ციტატა "მიუგეს იუდეველებმა და უთხრეს მას: რა სასწაულით გვიჩვენებ, რომ შეგიძლია ამისი ქმნა? ხოლო იესომ პასუხად თქვა: დაანგრიეთ ეს ტაძარი და სამ დღეში აღვადგენ მას. იუდეველებმა უთხრეს: ეს ტაძარი ორმოცდაექვს წელს შენდებოდა და შენ სამ დღეში აღადგენ მას? მაგრამ ის გულისხმობდა თავისი სხეულის ტაძარს. ხოლო როდესაც მკვდრეთით აღდგა, გაახსენდათ მის მოწაფეებს, რომ ამას ამბობდა, და ირწმუნეს წერილიც და იესოს სიტყვაც" (იოანე 2, 18-22) აქ მიმტკიცებს რომ სხეული ხორც არ ნიშნავსო და ნიშნავსო სწორედაც რომ სულიერ სხეულსო, მაგრამ დავაკვირდეთ რაზეა საუბარი ციტატაში: დაარღვიეთ (დარღვევა კი სხვას არაფერს ნიშნავს, თუ არა ცემას, გვემას, წამებას... რაც გადაიტანა უფალმა) ტაძარი, სხეული და მე მას აღვადგენო. ე.ი. მაცხოვარი საუბრობს იმ სხეულის აღდგომაზე, რომლის დარღვევას, ანუ დასახიჩრებას და წამებას "სთავაზობს" იუდეველებს. თუკი მაცხოვარი რაღაც სულიერ, სხვა სხეულზე საუბრობს, რა შუაშია აქ დარღვევაზე საუბარი, ანდა სულიერი სხეული როგორ უნდა დაირღვეს. მაგრამ მაცხოვარი ამბობს, რომ დაარღვიეთ და მე მას (და არა სხვა რამეს) აღვადგენო. მე მგონი აქ ყველაფერი ნათელია. გარდა ამისა ეხლა უკვე კატეგორიულად მოვითხოვ: მოიტანოთ წმ. წერილიდან პირდაპირი მოწმობა იმის შესახებ, რომ მამა ღმერთმა გააქრო ქრისტეს სხეული. -------------------- სათნოება თვითკმარია ბედნიერებისთვის კლიმენტი ალექსანდრიელი |
esre ars cheshmariteba |
![]()
პოსტი
#3
|
Member ![]() ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 911 რეგისტრ.: 27-January 12 წევრი № 12,003 ![]() |
esre ars cheshmariteba ნუ გასაგებია რასაც გავს შენი მდგომარეობა, მაზოლზე ფეხს აღარ დაგაჭერ. დავრწმუნდი, რომ სიცრუეში ცხოვრება გხიბლავს და ამაში ხელს აღარ შეგიშლი. თუმცა ერთ მომენტზე მაინც გავამახვილებ ყურადღებას მკითხველისათვის: მე მაბრალებს ეს ადამიანი უვიცობას, ხოლო უვიცი ვინაა ვნახოთ: აქ მიმტკიცებს რომ სხეული ხორც არ ნიშნავსო და ნიშნავსო სწორედაც რომ სულიერ სხეულსო, მაგრამ დავაკვირდეთ რაზეა საუბარი ციტატაში: დაარღვიეთ (დარღვევა კი სხვას არაფერს ნიშნავს, თუ არა ცემას, გვემას, წამებას... რაც გადაიტანა უფალმა) ტაძარი, სხეული და მე მას აღვადგენო. ე.ი. მაცხოვარი საუბრობს იმ სხეულის აღდგომაზე, რომლის დარღვევას, ანუ დასახიჩრებას და წამებას "სთავაზობს" იუდეველებს. თუკი მაცხოვარი რაღაც სულიერ, სხვა სხეულზე საუბრობს, რა შუაშია აქ დარღვევაზე საუბარი, ანდა სულიერი სხეული როგორ უნდა დაირღვეს. მაგრამ მაცხოვარი ამბობს, რომ დაარღვიეთ და მე მას (და არა სხვა რამეს) აღვადგენო. მე მგონი აქ ყველაფერი ნათელია. გარდა ამისა ეხლა უკვე კატეგორიულად მოვითხოვ: მოიტანოთ წმ. წერილიდან პირდაპირი მოწმობა იმის შესახებ, რომ მამა ღმერთმა გააქრო ქრისტეს სხეული. მართალი ხარ. მაგრამ სწორედ ვერ გამიგე. დაანგრიეთ ეს ტაძარიო იესო მიუთითებს ხელითქმნილ ტაძარზე და მას შეუსაბამებს თავის ხორციელ სხეულს რომელიც აგრეთვე ფიზიკური და შეხებადია! შემდეგ უფალი აგრძელებს და მე სამ დღეში აღვადგენ, ანუ ავაშენებო! საუბარი აღდგომაზე არ არის არამედ ტაძარზეა აქ წინასწარმეტყველება და გარკვეულწილად იესოს აღდგომას ეხება იმ კუთხით რომ, უფალმა სხვა ხელითუქმნელი ტაძარი ანუ სულიერი ტაძარი უნდა აღაგოს აღაშენოს. სამი დღე ეს არის მესიანური წინასწარმეტყველება და მინიშნება თავად უფლისა! კიდევ ერთხელ ვიმეორებ საუბარი მიდის ტაძარზე და მის აღდგენაზე და შესაბამისად უფლის ხორციელი სხეული განასახიერებს ხელითქმნილ ტაძარს, ხოლო უფლის სულიერი სხეული განასახიერებს უკვე ახალ სულიერ ტაძარს რომელსაც თავისივე აღდგომით ეყრება საფუძველი აღშენებისა! ხელითქმნილი ტაძარი მართლაც განადგურდა რომაელების მიერ ახ.წ. ა. 70 წელს. და პავლე მოციქულმა უკვე ისაუბრა სულიერ ტაძარზე ეფესელთა ეპისტოლეში. იოანეს სახარებაში არა მაგრამ დანარჩენებში მითითებულია რომ თურმე სხვა ხელითუქმნელს ავაშენებო , ასე უთქვია უფალს ! დავით ეს ელემენტარულია არც კი უნდა საუბრობდე ქრისტიანობის საწყისებზე ![]() |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 4th July 2025 - 10:22 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი