IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> სახარების განმარტება, სახარების მკითხველისთვის რთულად გასაგები ადგილების განმარტება
Geocraft
პოსტი May 4 2013, 12:17 AM
პოსტი #1


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8
რეგისტრ.: 3-May 13
წევრი № 13,127



ამართლებს თუ არა, მარკოზის სახარების მე-9 თავის 38, 39 და 40 ფრაზები პროტესტანტრბს?
შეუძლიათ მათ იქადაგონ სახარება თუ არა?
მარკოზის სახარება
თავი 9
38. მიუგო იოანემ და უთხრა მას: მოძღვარო, ვიხილეთ კაცი, რომელიც შენი სახელით აძევებს ეშმაკთ და ჩვენ კი არ მოგვდევს; და ავუკრძალეთ იმიტომ, რომ ჩვენ არ მოგვყვება.

39. ხოლო იესომ თქვა: ნუ უკრძალავთ, რადგან ვერავინ, ვინც ჩემი სახელით ახდენს სასწაულს, აგრე იოლად ვერ იტყვის ჩემს ძვირს.

40. რადგან ვინც ჩვენს წინააღმდეგ არაა, ჩვენს მხარესაა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
გამოხმაურებები
azazeli
პოსტი Nov 13 2013, 12:10 AM
პოსტი #2


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 26
რეგისტრ.: 24-August 13
წევრი № 13,307



იოანეს სახარების განმარტება მეუფე იოანე გამრეკელის ვიდეოლექციების მიხედვით
იოანე მახარებელი თავდაპირვეად გვაუწყებს იდუმალებას ყოვლადწმინდა სამების ერთარსობის, განუყოფლობის და სამგვამოვნების შესახებ, რაც ძველი აღთქმის წიგნებშიც იყო ნაუწყები, მაგრამ იქ ეს ადგილები შეიძლება ყოფილიყო სხვადასხვაგვარად გაგებული და უფრო დომინირებდა წარმოდგენა. ერთ ღმერთზე და მისი სამგვამოვნების შესახებ მხოლოდ წინასწარმეტყველებმა იცოდნენ. ძველი აღთქმის პირველი წიგნი - მოსე წინასწარმეტყველის წიგნი იწყება სიტყვებით: “დასაბამით ქმნა ღმერთმა ცა და ქვეყანა” და შემდეგ ამბობს, რომ “სული ღვთისა იქცეოდა ზედა წყალთა” და “თქვა ღმერთმა იქმნეს ნათელი”. ანუ ეს სამი იპოსტასი ღმერთისა: მამა, სული წმინდა და ლოგოსი ცხადდება ძველი აღთქმის პირველივე მუხლებში. იოანე ღვთისმეტყველი თითქოს უბრუნდება ამას და უფრო ცხადად ამბობს ლოგოსზე – სიტყვაზე, რომელიც განცხადდა ქვეყანაზე და რომელსაც ჩვენ იესო ქრისტეს ვუწოდებთ. იესოს ეწოდა ეს როგორც ადამიანს, რაც ნიშნავს მხსნელს და ქრისტე – ცხებულს – გამორჩეულს ღვთის მადლით. ბერძნულად – მესია.

1. პირველითგან იყო სიტყუაჲ
აქ ჩვენ თუ შევადარებთ მოსე წინასწარმეტყველის სიტყვას “დასაბამად ქმნა ღმერთმა”, მოსე წინასწარმეტყველი იწყებს თხრობას ქვეყნიერების შექმნიდან. ამ ქვეყნიერების საწყისად, თავდაპირველად, იქმნება ცა და ქვეყანა, ხოლო იოანე მახარებელი იწყებს ღვთაებრივი ბუნების მარადიულობის გამოთმით, რომ “პირველითგან იყო სიტყვა”, ანუ ეს მარადიული ყოფიერების გამოხატულებაა. ლოგოსი – სიტყვა იყო ყველაფრის დასაწყისამდე. ამით ის ხაზს უსვამს ლოგოსის დაუსაბამობას.
და სიტყუაჲ იგი იყო ღმრთისა თანა
ეს დაუსაბამობა ლოგოსისა და მისი მყოფობა რომ არავინ იფიქროს, რომ ცალკე არსებობდა ღმერთის გარდა კიდევ სხვა რაიმესი, უმატებს, რომ სიტყვა იყო ღმერთთან და მასთან ერთობაში იყო, რითაც გამოირიცხება დუალისტური წარმოდგენა, რომელიც გავრცელებული იყო ზოგიერთ სწავლებაში. მაგრამ რომ არავინ გააკეთოს დასკვნა, რომ თითქოს ორი საწყისია ღმერთი და ლოგოსი, გააერთიანებს ამ სიტყვას და დასძენს – ღმერთი იყო სიტყვა. რომ ლოგოსის ღმერთთან ყოფნა და მისი ღვთაებრიობა ეს ერთი და იგივეა. ამით მახარებელი ხაზს უსვამს, რომ ღმერთი ერთია, მაგრამ ღმერთში იპოსტასი მამისა და ლოგოსისა ერთმანეთისგან განსხვავდება. ეს ბუნებით ერთობა და გვამოვნებით სხვაობა ჩვენ გვაზიარებს სახარების დასაწყისშივე ღვთიური ბუნების ერთიანობას.
2. ესე იყო პირველითგან ღმრთისა თანა.
როდესაც დაასრულებს, რომ ღმერთი იყო სიტყუაი იგი, რომ არავინ გააიგივოს იპოსტასურად ლოგოსი მამასთან, კვლავ დასძენს: “პირველითგან იყო ღვთისა თანა”, რომ მარადიულ ყოფიერებაში არიან მამა და ძე, ერთად განუყოფლად და შეურევლად.
3. ყოველივე მის მიერ შეიქმნა, და თჳნიერ მისა არცა ერთი რაჲ იქმნა, რაოდენი-რაჲ იქმნა.
თუ გავიხსენებთ მოსე წინასწარმეტყველის პირველ წიგნს – დაბადებას და გავიხსენებთ ქვეყნიერების შექმნის აღწერას, ცხადი იქნება, რას ნიშნავს მახარებლის მიერ მოყვანილი ეს სიტყვები: რომ ყოველივე ახალი შემოქმედებითი აქტი იწყება სიტყვებით: “და თქვა ღმერთმა: იქმნეს ნათელი...” და ასე ყველა ახალი ეტაპი შემოქმედებისა იწყება ასე, რომ სიტყვა – ლოგოსი შემოქმედია. ანუ არა მარტო ბუნებით ღმერთთან - მამასთან იყო, არა მარტო თავად არის ღმერთი, არამედ ქვეყნიერების შექმნისას მამა, ძე და სულიწმინდა ერთად არიან. რომ ყოველივე მის მიერ შეიქმნა, ანუ სიტყვით, ლოგოსით უხილავი მამა ცხადდბება შემოქმედებაში თავის სიტყვით და ლოგოსი არის რომელიც აწესრიგებს ამ ნივთიერ და უნივთო სამყაროს და ისინი გარკვეულ სახეს და ფორმას ღებულობენ ზეციური იერარქიის და ამქვეყნიური იერარქიის სახით.

4. მის თანა ცხორებაჲ იყო და ცხორებაჲ იგი იყო ნათელ კაცთა.
ამ სიტყვასთან, ანუ ლოგოსთან იყო ცხოვრება. ამით მახარებელი მოწმობს, რომ ღმერთი არა მხოლოდ შემოქმედია, არამედ ცხოვლისმყოფელია, რომ წყარო სიცოცხლისა ქვეყანაზე ღმერთია და რომ ღმერთისგანაა. რომ ადამიანის ცხოვრების საზრისი არის ღმერთთან ყოფნა, ღვთის შემეცნება და ღვთის მიერ ცხოვრება. ამით იოანე მახარებელი მოწმობს ღმერთის და მისი ქმნილების – ადამიანის ერთობაზე და მის მნიშვნელობაზე, რომ ეს ერთობა არის ნათელი და საზრისი ცხოვრებისა და მის გარეშე ცხოვრება ნაკლულია, ის კარგავს თავის მარადიულ ღირებულებას და ღირსებას.

5. და ნათელი იგი ბნელსა შინა ჩანს, და ბნელი იგი მას ვერ ეწია.
ბნელს ამ შემთხვევაში მახარებელი უწოდებს იმ ამაო ცხოვრებას, ღვთისგან განშორებულს და ცოდვით დაცემულ სამყაროს, რომელშიც ნათელი ღვთაებრივი არ დაიჩრდილა და მოწმობს, რომ ბნელი ანუ ცოდვა, ბოროტება, დაცემული ბუნება აგრესიულია ღვთის სიწმინდის მიმართ, მაგრამ მიუხედავად ამ ძალადობისა ვერ ერევა ღვთის ნათელს. აქ იგულისხმება ის ბრძოლა, რომელიც ამ სოფელმა გაუმართა ღმერთს და ადამიანებმა ჯვარს აცვეს უფალი და თითქოს, სიკვდილის ძალა გამოჩნდა წინა პლანზე, მაგრამ აღდგომის ძალამ სძლია სიკვდილს ანუ ბნელი ვერ მოერია ნათელს. აი, ეს არის საოცარი ნუგეში და საოცარი იმედი თითოეული მორწმუნე ადამიანისთვის, ის შეწევნა, რომელიც თითოეულ ჩვენგანს ეძლევა ჯვარცმულისადმი რწმენით. რომ უფალმა, მიუხედავად ჯვარცმისა და წამების სძლია სიკვდილს და რომ სიცოცხლე ზეიმობს, რომ ქრისტეს მიერ თითოეული ადამიანი ქრისტეს მიერ სძლევს სოფელს და ეზიარება მარადიულ ცხოვრებას.
ლოგოსი და ნათელი რომ სინონიმებია, ამას შემდგომი სიტყვებით გვაუწყებს იოანე მახარებელი:

9. იყო ნათელი ჭეშმარიტი, რომელი განანათლებს ყოველსა კაცსა, მომავალსა სოფლად.
როგორც დასაწყისში იოანე ღვთისმეტყველი ამბობს, რომ “პირველითგან იყო სიტყვა”, ახლა იგივეს ამბობს ნათელზე: “იყო ნათელი ჭეშმარიტი”. როგორც ზემოთ ითქვა, პირველში – ლოგოსის – ღმერთის მარადმყოფიერებას გვაუწყებს, აქაც ამ ჭეშმარიტი ნათელის მადლმოსილების მაუწყებელია ამ მუხლში. მაგრამ, ლოგოსის შესახებ ნათქვამია, რომ მის მიერ ყოველივე შეიქმნა და მის გარეშე არაფერი შექმნილა. იგივეს იმეორებს მახარებელი ნათელთან მიმართებაში:
10. სოფელსა შინა იყო, და სოფელი მის მიერ შეიქმნა, და სოფელმან იგი ვერ იცნა.
სიტყვით შეიქმნა და იმ ნათლით შეიქმნა და პირველივე მოქმედება სიტყვისა იყო “იქმენინ ნათელი” როგორც ძველი აღთქმის წიგნი გვაუწყებს და ამით განცხადდა ის, რომ ღმერთი ერთსა და იმავე დროს არის სიტყვა, ლოგოსი მომაწესრიგებელი და გამგებელი და შემოქმედი ქვეყნისა და ამავე დროს ის არის ნათელი, რომელიც ამ ქვეყანაზე განანათლებს და ნათელყოფს ღვთაებრივ ბუნებას, მის შემოქმედებით ძალას, მის ცხოველმყოფელობას მის ქმნილებებში გვიცხადებს. ამიტომაც წერია, რომ: 9. იყო ნათელი ჭეშმარიტი, რომელი განანათლებს ყოველსა კაცსა, მომავალსა სოფლად. განათლება ყოველი ადამიანისა სამგვარია: არის ნათელი ხელთუქმნელი – ღვთაებრივი, არის ნათელი ქმნილი ღვთის მიერ – ხილული ნათელი და არის გონებისმიერი, რომელიც ადამიანს მიენიჭა როგორც ღვთის ხატად შექმნილს, რათა ამ გონების ნათელით ხილული ან ქმნილი ნათელის საშუალებით შეიცნოს ნათელი უქმნელი და უხილავი ღვთაებრივი ნათელი – რომ შეიცნოს ჭეშმარიტება. აი, ეს ურთიერთმიმართება ნათელისა განცხადებულია ამ სიტყვაში, რომ ნათელი ჭეშმარიტი, რომელიც განანათლებს ყოველსა კაცსა მომავალსა სოფლად. თავად გონება და უნარი შემეცნებისა ადამიანს უფლისგან აქვს მონიჭებული. ღმერთმა მისცა კურთხევა, რომ ყოველი ქმნილება შეეცნო და ეწოდებინა მისთვის სახელი. ამის შემდეგ მახარებელი გვაუწყებს, რომ ეს ნათელი:
10. სოფელსა შინა იყო, და სოფელი მის მიერ შეიქმნა, და სოფელმან იგი ვერ იცნა.
რა სახით იქნებოდა ეს ნათელი, თუ კი ის ადამიანის გონებისთვის უხილავი და მიუწვდომელია? მაშინ რა სახით განცხადდა ეს ნათელი კაცთა შორის? – უპირველეს ყოვლისა ღვთის სიტყვით – წმინდა წერილით, რომელიც თაობიდან თაობას გადაეცემოდა. მაგრამ, ამავე დროს ეს გარდამოცემა აისახა და აღიბეჭდა წმინდა წერილში, ღვთის სჯულში, ღვთის მცნებებში. ამ სახით მორწმუნეთა შორის განცხადებით, მათ შორის გარდამოცემით, წმინდა წერილით, სჯულით და მცნებით ეს ნათელი არის სოფელსა შინა. მაგრამ სოფელმა იგი ვერ იცნა. აქ მახარებელი კიდევ ერთ რამეს გულისხმობს, რომ ეს ნათელი, იგივე ლოგოსი ქვეყანაზე განცხადდა და განცხადებულად ამ ქვეყანაზე მოსული ღვთის ნათელი და სიტყვა, ადამიანებმა ვერ იცნეს. ამაში გვარწმუნებს მახარებლის სიტყვა:
11. თჳსთა თანა მოვიდა, და თჳსთა იგი არა შეიწყნარეს.ეს “თვისნი” არის სწორედ ის მორწმუნე ერი, რომელიც არის გამორჩეული, რომელმაც მიიღო რჯული, მცნებები, მაგრამ ეს რჯული ცხოვრების კანონად მიიღო და ყურად არ იღო და არ შეასრულა. ამიტომაც უფალი უწოდებს რომ “ეს არის ერი ჩემი”. ამ ერთან მოვიდა უფალი, მაგრამ მათ _ “თვისთა” ის არ შეიწყნარეს. ჩვენ ვიცით რაში მდგომარეობდა ეს არშეწყნარება. რომ ქრისტეში ხედავდნენ მხოლოდ ადამიანს, მაგრამ მის მოქმედებაში ყველა კეთილი საქმე მის მიერ აღსრულებული იწვევდა შურს, საიდანაც იბადებოდა სიძულვილი და მტრობა, რომელიც ჯვარცმით და სიკვდილით დასრულდა. ამავე დროს მახარებელი ამბობს, რომ ყველამ კი არ შეიწყნარა, არამედ:
12. ხოლო რაოდენთა-იგი შეიწყნარეს, მოსცა მათ ჴელმწიფებაჲ შვილ ღმრთისა ყოფად, რომელთა ჰრწამს სახელი მისი,
აქედან ჩანს, რომ ეს ნათელი მხოლოდ გარკვეულმა ნაწილმა არ მიიღო, ნაწილმა კი მიიღო. ვინც მიიღო და ირწმუნა მისი სიტყვა და მისი სახელი მისთვის წმინდა იქცა, მათ მისცა ხელმწიფება ღვთის შვილებად იწოდებოდნენ – ანუ ღმერთმა ადამიანი “იშვილა”. ეს შვილად ყოფნა ადამიანისა ღმერთთან დასაბამითგანვე იყო, რადგან ღვთის ხატად შექმნა ღმერთმა ადამიანი – უკვე მაშინვე იყო ღვთის შვილი, როგორც ღვთის ქმნილება, მაგრამ ცოდვით დაცემის შედეგად ადამიანმა დაკარგა შვილის წოდება, ის ემსგავსა იმ უძღებ შვილს, რომელიც შორეულ ქვეყანაში წავიდა, ანუ ღმერთს დაშორდა და ცოდვებით დამძიმდა. მიუხედავად ამ დაცემისა, ვინც დაძლია ამ წინააღმდეგობას და დაპირისპირებას უფლისადმი და შეძლო აღიარება ცხადად მოსული უფლისა ქვეყანაზე, სწორედ ეს ადამიანები იწოდნენ კვლავ ღვთის შვილებად. ესენი არიან ის ბნელი, რომელმაც მოიცვა სოფელი – დასძლია და მათ შორის კავშირი აღდგა. იოანე მახარებელი ამბობს, რომ ისინი ვინც ეს ღირსება – ღვთის შვილად წოდების მიიღო, მათი დაბადება სულიერად დაბადებაა, რაც სისხლით და ხორციელად არ ხდება, არამედ ეს არის სულიერი, ღვთისაგან შობა. ანუ დაბადებამდე უფალი ცნობს ვინ ვინ იქნება და შესაბამისად უკვე ეს რჩეულება, გამორჩევა ადამიანისა თავად ადამიანის თავისულან ნებას ემყარება. უფალს ყველა უყვარს, მაგრამ ჭვრეტს თითოეული ადამიანის თავისუფალ ნებას როგორც ეს ჩანს ესავსა და იაკობის შემთხვევაში. ამიტომ იოანნე მახარებელი ხაზს უსვამს, რომ:
13. რომელნი არა სისხლთაგან, არცა ნებითა ჴორცთაჲთა, არცა ნებითა მამაკაცისაჲთა, არამედ ღმრთისაგან იშვნეს. ბოლოს მახარებელი გვაუწყებს, რომ: 14. და სიტყუაჲ იგი ჴორციელ იქმნა და დაემკჳდრა ჩუენ შორის, და ვიხილეთ დიდებაჲ მისი, დიდებაჲ ვითარცა მხოლოდ შობილისაჲ მამისა მიერ, სავსე მადლითა და ჭეშმარიტებითა.
უკვე რომ არავის არ ქონდეს ეჭვი იმისა, თუ რა სახით მოვიდა სიტყვა ანუ ლოგოსი ქვეყანაზე, მახარებელი ამბობს, რომ “და სიტყუაჲ იგი ჴორციელ იქმნა და დაემკჳდრა ჩუენ შორის” ანუ ხორცი შეისხნა ქალწულისგან მარიამისა და განკაცნა. ანუ ეს საიდუმლო გვეუწყა თავად უფლის მიერ და დამოწმებულია მოციქულების მიერ. ეს სიტყვა – ლოგოსი ხორციელ იქმნა. როგორც პავლე მოციქული ამბობს, ეს არის უდიდესი საიდუმლო, როცა უფალი ხორციელად მოვიდა ქვეყანაზე. ამ საიდუმლომ დასაბამი დაუდო ადამიანის გამოხსნას. ამას მახარებელი შემდეგი სიტყვით გვაუწყებს: “და დაემკჳდრა ჩუენ შორის, და ვიხილეთ დიდებაჲ მისი” ანუ, ვინც რწმენით მიიღო, ღვთაებრივი ძალა მოქმედებს აქ.
რაც შეეხება მადლს, თავად ადამიანს ლტოლვას ღვთისაკენ და ძიება, ესეც თავისებური მადლია, რადგან ყველა არ ეძებს უფალს და არ ცდილობს მის შეცნობას. ეს თავისუფალი ნების არჩევანია. ვინც ელოდა, მან მიიღო და ირწმუნა უფალი, ის გახდა მისი შვილი და ღმერთი გახდა მისი მამა. ხოლო, რათა არ გაიგივდეს ძველი აღთქმის მორწმინე ერის ცხოვრება ახალი აღთქმის მორწმუნე ერთან, მახარებელი განასხვავებს, რომ რჯული მოსესგან მიეცა, ხოლო მადლი და ჭეშმარიტება ქრისტე იესოსგან იქმნა. ძველ აღთქმაშიაიყო რჯული, რომელიც იყო მომამზადებელი უფლის მოსვლის, მაგრამ რჯულით ვერავინ ვერ გამართლდა, რჯულით ცხონება ვერ მოხდებოდა, ის იყო გამამართლებელი...
ადამიანის გამოხსნა მადლით და ჭეშმარიტებით მოხდა. ამიტომაც იოანე მახარებელი დასძენს, რომ
17. რამეთუ სჯული მოსესგან მოეცა, ხოლო მადლი და ჭეშმარიტებაჲ ქრისტე იესუჲს მიერ იქმნა.
ეს მადლი გამაერთიანებელია ერთის მხრივ ღვთის ნებისა, რომ ზრუნავს ადამიანის გადარჩენისთვის და მეორეს მხრივ ადამიანის თავისუფალი ნების, რომელიც ეძიებს თავის შემოქმედს და ილტვის მისკენ. ეს სინერგია ამ ორი ნებისა არის ის მადლი და ჭეშმარიტება, რომელიც არის საწინდარი ადამიანის ხსნისა. ეს ერთობა ღვთაებრივი და კაცური ბუნების ქრისტეში, გახდა საწინდარი ჩვენი ცხონებისა; რომ ქრისტეს მიერ მოხდა გამოხსნა კაცური ბუნების.
ამ უდიდეს საიდუმლოს _ ღმერთისა და ადამიანის ურთიერთობის შესახებ გვაუწყებს მახარებელი.

თბილისის სასულიერო სემინარია
საღვთისმეტყველო ფაკულტეტი
სტუდენტი: ირაკლი ასტამაძე.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში
Geocraft   სახარების განმარტება   May 4 2013, 12:17 AM
A.V.M   Geocraft ამ განხილვაში ფ...   May 4 2013, 06:13 PM
Geocraft   Geocraft ამ განხილვაში ...   May 7 2013, 06:08 AM
A.V.M   Geocraft თავიდანვე შევთ...   May 7 2013, 04:23 PM
მარიამი   სხვათაშორის ძალია...   May 7 2013, 04:50 PM
A.V.M   მარიამი მარკოზის ს...   May 7 2013, 05:03 PM
Geocraft   " ვინც ჩემთან არ ა...   May 9 2013, 01:24 AM
A.V.M   Geocraft თავშიც გითხარი ...   May 9 2013, 12:46 PM
Geocraft   A.V.M. თავშივე რომ მით...   May 10 2013, 03:57 AM
ႲႭႡႰႠႬ   მე ერთი რამ მაინტე...   May 9 2013, 01:38 PM
toka@   ႲႭႡႰႠႬ არის განყოფ...   May 9 2013, 02:01 PM
A.V.M   ႲႭႡႰႠႬ თუ გინდა აქ...   May 9 2013, 03:01 PM
Geocraft   უამრავი კითხვა მიჩ...   May 10 2013, 04:12 AM
აკაკი   Geocraft შესაძლოა გამოგ...   May 10 2013, 06:07 AM
A.V.M   Geocraft სახარების ქადა...   May 10 2013, 12:21 PM
Geocraft   მადლობა აკაკი. ვსტ...   May 11 2013, 05:24 AM
Geocraft   პრინციპში სახარე...   May 11 2013, 05:36 AM
A.V.M   მგონი კიდევ არასწ...   May 11 2013, 01:12 PM
azazeli   დავრდომილის განკუ...   Nov 1 2013, 06:42 PM
A.V.M   azazeli ჯიგარი ხარ ასტა...   Nov 2 2013, 12:24 AM
azazeli   იესო ქრისტეს ცხოვრ...   Nov 2 2013, 06:18 PM
azazeli   იუდა ებრძვის ქანაა...   Nov 2 2013, 07:47 PM
A.V.M   azazeli ჯიგარი კი ხარ , მ...   Nov 2 2013, 10:41 PM
Giorgi Kadagishvili   azazeli რატომ მაინცდამ...   Nov 3 2013, 07:22 PM
azazeli   კი ძალიან მიტაცებ...   Nov 5 2013, 11:32 PM
azazeli   ხუთი ათასი კაცის ს...   Nov 9 2013, 08:44 PM
Giorgi Kadagishvili   გიტაცებს კარგია, მ...   Nov 12 2013, 03:27 AM
azazeli   იოანეს სახარების გ...   Nov 13 2013, 12:10 AM
azazeli   მაცხოვრის საუბარი ...   Nov 13 2013, 09:46 PM
azazeli   ქორწილი კანას გალი...   Nov 14 2013, 06:03 PM
azazeli   ტაძრიდან მოვაჭრეთ...   Nov 16 2013, 09:32 PM
A.V.M   რეფერატია ჩემი და ...   Jan 28 2014, 10:56 PM
terra   კაი გიშრომია, საღო...   Jan 29 2014, 12:04 AM
A.V.M   ატორმა დაიწყო ფიქრ...   Jan 29 2014, 12:42 AM
marine   "იყავი ბრძენი, ვი...   Nov 6 2014, 12:31 PM
sanfol   ციტატები რო იყოს დ...   Nov 28 2014, 07:19 PM
marine   ციტატები რო იყოს დ...   Nov 29 2014, 10:16 PM
sanfol   marine ერთიანად ბიბლია...   Nov 29 2014, 11:14 PM
marine   marine ერთიანად ბიბლი...   Nov 30 2014, 09:10 PM
G_saxva   sanfol ელექტრონული ვერ...   Dec 1 2014, 09:34 AM
sanfol   G_saxva არა მე სხვა რამე...   Dec 1 2014, 12:31 PM
G_saxva   sanfol არ მახსოვს მაგრ...   Dec 1 2014, 12:50 PM
sanfol   G_saxva კაი მადლობა მაი...   Dec 1 2014, 12:57 PM
G_saxva   sanfol https://drive.google.com/file/d/0B_srvSl3vy...   Dec 1 2014, 01:15 PM
sanfol   ნეტარი თეოფილაქტე ...   Dec 14 2014, 09:24 PM
G_saxva   sanfol ეს კითხვები ამ თ...   Dec 15 2014, 09:31 AM
sanfol   G_saxva აბა რა არი შუაში...   Dec 15 2014, 11:34 AM
G_saxva   sanfol აქ დედები და ძმე...   Dec 15 2014, 12:04 PM
sanfol   G_saxva ესეიგი პატივის...   Dec 15 2014, 01:35 PM
G_saxva   sanfol ვფიქრობ რომ გეშ...   Dec 15 2014, 02:12 PM
sanfol   G_saxva ოკ მადლობა მაინ...   Dec 15 2014, 02:31 PM
sanfol   G_saxva ისე კი მაგას დღე...   Dec 15 2014, 03:52 PM
gigushka   knoV-I8vBMs   Mar 14 2015, 09:12 PM
G_saxva   sanfol მაგას სხვა მნიშ...   Mar 16 2015, 09:23 AM
sanfol   G_saxva მეეჭვება, თუ ქრ...   Mar 16 2015, 01:55 PM
G_saxva   sanfol სახელმწიფო სხვ...   Mar 16 2015, 02:15 PM
sanfol   G_saxva კაი შენ ჯორჯიელ...   Mar 16 2015, 02:31 PM
G_saxva   sanfol მერე მაგითი რას ...   Mar 16 2015, 02:53 PM
sanfol   G_saxva პატივმოყვარეო...   Mar 16 2015, 04:10 PM
G_saxva   G_saxva პატივმოყვარეო...   Mar 16 2015, 05:04 PM
sanfol   G_saxva განმიმარტე ეგ მ...   Mar 16 2015, 05:19 PM
რობინი   G_saxva განმიმარტე ეგ მ...   Sep 9 2015, 08:29 PM
marine   სამწუხარო ფაქტია ...   Sep 10 2015, 01:43 PM
G_saxva   sanfol აი ამ შემთხვევა...   Mar 16 2015, 06:08 PM
marine   "სახარება არის ახ...   May 25 2015, 10:12 PM
vaxushti13   თემა ვერ ვნახე ამა...   Jun 5 2015, 09:59 PM
G_saxva   vaxushti13 რამეთუ მის მიე...   Jun 8 2015, 10:59 AM
A.V.M   ერთად ცოტა რთულია,...   Jul 3 2015, 09:39 PM
iohanan   გამარჯობათ☺️☺️☺️,...   Aug 13 2015, 07:04 PM
marine   iohanan დიახ, იოანე ღვთ...   Aug 13 2015, 08:38 PM
iohanan   თAვის თAვზე თVითონ ა...   Aug 14 2015, 12:21 AM
marine   თAვის თAვზე თVითონ ა...   Aug 14 2015, 02:46 PM
iohanan   რა Iცოდა საყვარელი ...   Aug 14 2015, 07:44 PM
marine   რა Iცოდა საყვარელი ...   Aug 14 2015, 08:09 PM
iohanan   სამარცხვინოა მაგრ...   Aug 14 2015, 11:36 PM
marine   სამარცხვინოა მაგრ...   Aug 15 2015, 11:00 AM
marine   „მაცხოვარი განაგრ...   Aug 19 2015, 04:13 PM
marine   „- ვინც ეცდება სული...   Aug 19 2015, 04:25 PM
marine   “იესო ქრისტე ტაძარ...   Aug 19 2015, 04:44 PM
marine   „წმინდა გრიგოლს [ნ...   Aug 19 2015, 05:00 PM
marine   წმ. თეოფილაქტე --"რ...   Aug 19 2015, 11:02 PM
marine   "მხოლოდ მაშინ, თუ ...   Sep 9 2015, 08:23 PM
რობინი   ამართლებს თუ არა, მ...   Sep 9 2015, 08:46 PM
marine   უფალი ამასაც ამბობ...   Sep 10 2015, 10:31 AM
sanfol   რობინი ასეა სამწუ...   Sep 10 2015, 11:51 AM
რობინი   ქალბატონო მარინე, ...   Sep 10 2015, 02:13 PM
marine   ქალბატონო მარინე, ...   Sep 10 2015, 10:10 PM
sanfol   რობინი კი არამარტ...   Sep 10 2015, 02:19 PM
რობინი   რობინი კი არამარტ...   Sep 10 2015, 02:27 PM
sanfol   marine წმინდა გიორგი ა...   Sep 10 2015, 02:28 PM
რობინი   marine წმინდა გიორგი ა...   Sep 10 2015, 02:31 PM
marine   marine წმინდა გიორგი ა...   Sep 10 2015, 07:58 PM
რობინი   marine წმინდა გიორგი ა...   Sep 10 2015, 10:49 PM
sanfol   რობინი რაში გვჭირდ...   Sep 10 2015, 02:48 PM
რობინი   რობინი რაში გვჭირ...   Sep 10 2015, 03:28 PM
რობინი   მათეს 3:11 მე წყლით გნ...   Sep 10 2015, 03:38 PM
რობინი   მეგობარო ასევე არ ...   Sep 10 2015, 03:55 PM
sanfol   რობინი ეგ ძველ აღთ...   Sep 10 2015, 08:13 PM
რობინი   რობინი ეგ ძველ აღთ...   Sep 10 2015, 10:09 PM
რობინი   ქალბატონო მარინე ა...   Sep 10 2015, 10:27 PM
2 გვერდი V  1 2 >


Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 15th June 2025 - 10:31 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი