![]() |
სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )
![]() |
Geocraft |
![]()
პოსტი
#1
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 8 რეგისტრ.: 3-May 13 წევრი № 13,127 ![]() |
ამართლებს თუ არა, მარკოზის სახარების მე-9 თავის 38, 39 და 40 ფრაზები პროტესტანტრბს?
შეუძლიათ მათ იქადაგონ სახარება თუ არა? მარკოზის სახარება თავი 9 38. მიუგო იოანემ და უთხრა მას: მოძღვარო, ვიხილეთ კაცი, რომელიც შენი სახელით აძევებს ეშმაკთ და ჩვენ კი არ მოგვდევს; და ავუკრძალეთ იმიტომ, რომ ჩვენ არ მოგვყვება. 39. ხოლო იესომ თქვა: ნუ უკრძალავთ, რადგან ვერავინ, ვინც ჩემი სახელით ახდენს სასწაულს, აგრე იოლად ვერ იტყვის ჩემს ძვირს. 40. რადგან ვინც ჩვენს წინააღმდეგ არაა, ჩვენს მხარესაა. |
![]() ![]() |
azazeli |
![]()
პოსტი
#2
|
Newbie ![]() ჯგუფი: Members პოსტები: 26 რეგისტრ.: 24-August 13 წევრი № 13,307 ![]() |
ქორწილი კანას გალილეაში.
ქორწილი კანას გალილეაში მოთხრობილია იოვანეს სახარების მე–2 თავში. როგორც წმ. წერილი მოგვითხრობს მესამე დღესა ქორწილი იყო კანას გალილეაჲსასა, და მუნ იყო დედაჲ იესუჲსი. მიჰხადეს იესუს და მოწაფეთა მისთა ქორწილსა მას. უფალი ქორწილში იმიტომ კი არ დაპატიჟეს რომ მის მიერ მოხდენილი სასწაულები ნახეს ანდა იგი დიდ გამოჩენილ ადამიანად ჩათვალეს არამედ დაპატიჟეს როგორც ნაცნობი ადამიანი. უფალი მიპატიჟებას არ უგულვებელჰყოფს და მოდის ქორწილში იმიტომ რომ იგი თავის ღირსებას კი არ უყურებს არამედ ჩვენთვის აკეთებს ამას. და ვითარ მოაკლდა ღჳნოჲ, ჰრქუა იესუს დედამან მისმან: ღჳნოჲ არა აქუს. ჰრქუა მას იესუ: რაჲ არს ჩემდა და შენდა, დედაკაცო? არღა მოწევნულ არს ჟამი ჩემი. უფალი ეუბნება დედას–,, არღარა მოწევნულო არს ჟამი ჩემი’’ ამას იმიტომ კი არ ამბობს რომ უფლის სასწაულები დროსა და ჟამზეა დამოკიდებული არამედ იმიტომ რომ ყველაფერს თავის კუთვნილი დრო–ჟამი გააჩნია. ჰრქუა დედამან მისმან მსახურთა მათ, ვითარმედ: რაჲცა გრქუას თქუენ, ყავთ! იყვნეს მუნ სარწყულნი ქვისანი ექუსნი მდგომარენი, მსგავსად განწმედისა მის ჰურიათაჲსა რომელთა შთაასხიან საწყაული ორ-ორი გინა სამ-სამი. და ჰრქუა მათ იესუ: აღავსენით სარწყულნი ეგე წყლითა! და მათ აღავსნეს იგინი პირისპირ. და ჰრქუა მათ: აღმოავსეთ აწ და მოართუთ პურისა უფალსა! ხოლო მათ მოართუეს. წყლის სარწყაულები იხმარებოდა ებრაელთა განწმენდის მიზნით რადგანაც მათ ქონდათ წესად დაცული რომ ყოველი ჭამის წინ უნდა დაებანათ ხელები. ასევე ამ წყალში უნდა განებანათ როდესაც ისინი კეთროვანს ან მიცვალებულს შეეხებოდნენ ასევე როდესაც ქალთან ექნებოდათ ურთიერთოიბა ვინაიდან და რადგანაც თავიანთ თავს არაწმინდად თვლიდნენ. პალესტინა გახლავთ უწყლო ადგილი სადაც ვერსად ვერ ნახავდით წყალს, ამიტომ ებრაელები ყოველთვის წყლით ავსებდნენ ქვის ამ სარწყაულებს. რათა შებილწვის შემთხვევაში ჰქონოდათ დასაბანად წყალი და არ ერბინათ მდინარეზე. უმიზნოთ არ ითქვა ეს გამოთქმა. ,, მსგავსად განსაწმენდელისა მის ჰურიასტანისასა’’ არამედ ყოველივე ეს იმიტომ ითქვა რომ ვინმე ურწმუნოს არ ეფიქრა ვითომდა ღვინო იყო დარჩენილი სარწყაულში და წყლის შერევით გამოვიდა ძალიან სუსტი ღვინო. მსგავსი აღწერილობა სარწყაულებისა მიგვანიშნებს იმაზე რომ მასში ღვინო არ ინახებოდა.და ვითარცა გემოჲ იხილა პურისა უფალმან წყალი იგი,რომელი ღჳნო იქმნა, და არაუწყოდა ,ვინაჲ იყო,გარნა მსახურთა მათ უწყოდეს,რომელთა აღავსნეს წყლითა,მოუწოდა პურისა უფალმან მას სიძესა და ჰრქუა მას: ყოველმან კაცმან კეთილი ღჳნოჲ პირველად წარმოდგის და, ოდეს დაითრვნიან, მაშინ უჯერესიცა. ხოლო შენ დაჰმარხე ღჳნოჲ კეთილი აქამომდე. ღვთაებრივი განგებით ქორწილის ზედამხედველი ეკითხება სასიძოს ღვინის თაობაზე და არა მსახურებს რატომ? თუ მსახურებს შეეკითხებოდნენ ისინი სასწაულს განაცხადებდნენ მაგრამ მათ არავინ დაუჯერებდა.მოსაზრება იმის შესახებ ვითომდა სარწყაულებში დარჩენილ ,,ღვინოს’’ მაცხოვარმა წყალი დაუმატა განქარწყლებულია, ვინაიდან და რადგანაც ასეთი ღვინო წყალ–წყალა და სუსტი გამოვიდოდა ხოლო აქ წმინდა წერილი ამბობს რომ როდესაც იხილა გემო პურის უფალმან თქვა:ყოველმან კაცმან კეთილი ღჳნოჲ პირველად წარმოდგის და, ოდეს დაითრვნიან, მაშინ უჯერესიცა. ხოლო შენ დაჰმარხე ღჳნოჲ კეთილი აქამომდე. ეს იმას ნიშნავს რომ ეს უბრალო ღვინო კი არა, ძალიან კარგი ღვინო იყო. ესე ქმნა დასაბამად სასწაულთა იესუ კანას გალილეაჲსასა და გამოუცხადა დიდებაჲ თჳსი, და ჰრწმენა მისი მოწაფეთა მისთა. ეს იყო რიგით I სასწაული რომელიც იესომ კანას გალილეაში აღასრულა. თბილისის სასულიერო სემინარია საღვთისმეტყველო ფაკულტეტი სტუდენტი:ირაკლი ასტამაძე. |
![]() ![]() |
მსუბუქი ვერსია | ახლა არის: 23rd July 2025 - 01:39 AM |
მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი
ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი