IPB

სტუმარს სალამი ( შესვლა | დარეგისტრირება )

საეკლესიო ბიბლიოთეკა

> სახარების განმარტება, სახარების მკითხველისთვის რთულად გასაგები ადგილების განმარტება
Geocraft
პოსტი May 4 2013, 12:17 AM
პოსტი #1


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 8
რეგისტრ.: 3-May 13
წევრი № 13,127



ამართლებს თუ არა, მარკოზის სახარების მე-9 თავის 38, 39 და 40 ფრაზები პროტესტანტრბს?
შეუძლიათ მათ იქადაგონ სახარება თუ არა?
მარკოზის სახარება
თავი 9
38. მიუგო იოანემ და უთხრა მას: მოძღვარო, ვიხილეთ კაცი, რომელიც შენი სახელით აძევებს ეშმაკთ და ჩვენ კი არ მოგვდევს; და ავუკრძალეთ იმიტომ, რომ ჩვენ არ მოგვყვება.

39. ხოლო იესომ თქვა: ნუ უკრძალავთ, რადგან ვერავინ, ვინც ჩემი სახელით ახდენს სასწაულს, აგრე იოლად ვერ იტყვის ჩემს ძვირს.

40. რადგან ვინც ჩვენს წინააღმდეგ არაა, ჩვენს მხარესაა.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
გამოხმაურებები
azazeli
პოსტი Nov 16 2013, 09:32 PM
პოსტი #2


Newbie
*

ჯგუფი: Members
პოსტები: 26
რეგისტრ.: 24-August 13
წევრი № 13,307



ტაძრიდან მოვაჭრეთა განდევნა.
მაცხოვარი რაჟამს აღასრულებს რიგით პირველ სასწაულს კანას გალილეაში (წყალს ღვინოდ გადააქცევს) მყისიერათ მიემართება კაპერნაუმში და მასთან ერთად დედამისი,მისი მოწაფეები და ძმები როგორც ამას წმ. წერილი მოგვითხრობს.ახლოვდებოდაო პასექის დღესასწაული და მაცხოვარი მიემართება იერუსალიმში. რაჟამს ადის იერუსალიმში, შედის ტაძარში და ხედავს: ხარების, მტრედებისა და ცხვრების გამყიდველებს ცხოველებთან ერთად ტაძარში. მაცხოვარმა შექმნა შოლტი საბელისა და გამოდევნა ტაძრიდან ყოველი ძროხა და ცხვარი და ფულის გადამცვლელებს ფული დაუბნია და მაგიდები აუყირავა და მტრედის გამყიდვლებს უთხრა: აღიღეთ ესე ამიერ და ნუ ჰყოფთ სახლსა მამისა ჩემისასა სახლ სავაჭრო.აქ გამოიკვეთება ორი ტიპი ერთნი რომელთაც მაცხოვარი საერთოდ გაჰყრის და მეორენი რომლებსაც მხოლოთ ტაბლებს გადაუყირავებს. ახლა კი განვიხილოთ ორივე ტიპი. რომელთაც მაცხოვარი არ გაყრის და მხოლოდ ტაბლებს გადაუყირავებს, ესენი არიან ხალხი რომელთა ,,პროფესიაც’’ ღვთივსათნოა მაგრამ არა იმ ფორმებით რომელი ფორმებითაც იქ ასულ მაცხოვარს დახვდა. ხოლო მეორე ტიპი, ანუ რომლებიც სრულიად განდევნა ტაძრიდან გახლავთ ადამიანები რომელთა საქციელიც ალოგიკური იყო და ყოვლადშეუფერებელი. ეს არ იყო ის გარემო, ის ადგილი რომელ გარემოსა და ადგილშიც აღნიშნული საქმიანობა უნდა რეალიზებულიყო. და მოეხსენა მოწაფეთა მისთა რამეთუ შურმან სახლისა შენისამან შემჭამნა მე. როდესაც ებრაელებმა დაინახეს რომ უფალი ამ საქმეს უდიდესი ძალაუფლებით აკეთებს და თან ამბობს: ,, ნუ ჰყოფთ სახლსა მამისა ჩემისასა სახლ სავაჭრო’’ მაშინ მას ეუბნებიან : რასა სასწაულსა მიჩვენებ ჩვენ? დაგვიმტკიცე რომ შენ ღმერთის ძე ხარ, რომ შენ მამამ გამოგაგზავნა გვარწმუნე რაიმე სასწაულის მოხდენით. საიდან ჩანს რომ ამ სახლის უფალი– შენი მამაა? და მაცხოვარი ეუბნება დახსენ ტაძარი ესე და მესამესა დღესა აღვადგინო ეგე. და რქვეს მას ჰურიათა ტაძარი ესე ორმეოც და ექვსსა წელსა აღეშენა და შენ მას სამ დღეში აღადგენ? მაცხოვარი კი თავის სხეულის ტაძარზე ამბობდა, რაზეც ვერ გულისხმა ჰყვეს იუდეველებმა.ხოლო როცა მაცხოვარი მკვდრეთით აღსდგა მოეხსენა მოწაფეთა მისთა ყოველივე რასაც მაცხოვარი ამბობდა და იწამეს წერილი და სიტყვა რომელიც იესომ უთხრა მათ.

თბილისის სასულიერო სემინარია
საღვთისმეტყველო ფაკულტეტი
სტუდენტი ირაკლი ასტამაძე

პირველ მოწაფეთა მოხმობა.
როგორც მოგეხსენებათ პირველ მოწაფეთა მოხმობა, მოთხრობილია იოვანეს სახარების I–თავში სახარებისეულ თხრობას თუ გავყვებით ეს ამბავი ასე ჟღერს. მეორე დღეს იოვანე თავის ორ მოწაფეთან ერთად დგას ამ დროს კი მათთან მოდის იესო, იოვანე კი ამბობს: აჰა ტარიგი ღმრთისა’’ ამის გაგონებაზე დაუტევებენ ივანეს მისი მოწაფეები და გაჰყვებიან იესოს. შეამჩნევს რა იესო უკან მოჰყვებიან იოვანეს მოწაფეები მიუბრუნდება და ეტყვის რასა ეძიებთ? ხოლო მათ რქვეს მას: რაბი (რომელ თარგმანებით მოძღვარ) სადა იყოფი? ხოლო მან რქვა: მოვედ და იხილე. და გაჰყვნენ მოწაფეები მაცხოვარს სადაც ცხოვრობდა იქნებოდა ასე ათი საათი. ერთი ამ ორთაგანი რომელიც გაჰყვა იესოს იყო ანდრეა ძმა სიმონ–პეტრესი. მან მყისიერათ მონახა თავისი ძმა სიმონი და უთხრა: ვპოვეთ მესია (რაც თარგმანებით ნიშნავს ქრისტეს) მიიყვანა ანდრიამ სიმონი იესოსთან, შეხედა იესომ და რქვა: შენ ხარ სიმონ ძე იონასი შენ გეწოდოს ,,კეფა’’ (რომელ თარგმანებით ნიშნავს კლდეს) მეორე დღეს მაცხოვარი გაემართება გალილეას სადაც მონახავს ფილიპეს და ეტყვის მას ,, მომდევდი მე. ფილიპე ბეთსაიდადან იყო სწორედ იმ ქალაქიდან საიდანაც ანდრია და პეტრე.ფილიპემ პოვა ნათანაელი და რქვა: ,, ჩვენ ვნახეთ ის ვიზეც წერდა რჯულში მოსე და ასევე წინასწარმეტყველები. იესო იოსების ძე ნაზარეთიდან. და რქვა მას ნათანაელმა განა შესაძლებელარსა ნაზარეთით რაისამე კეთილისა ყოფად? მოვედ და იხილე. იხილა რა იესომ ნათანაელ მომავალი მისსა რქვა: ,, აჰა ჭეშმარიტი ისრაიტელი რომლისა თანა არა არს ზაკვა’’ ნათანაელმა რქვა: საიდან მიცნობ? ვიდრე ფილიპე დაგიძახებდა ლეღვის ქვეშ მყოფი დაგინახე. მიუგო მას ნათანაელ და რქვა: შენ ხარ ძე ღმრთისა შენ ხარ მეუფე ისრაელისა. ხოლო იესომ რქვა: ,, შენ იმის გამო გრწამს რომ გითხარი ლეღვის ხის ქვეშ გიხილე მეთქი, ამაზე მეტს იხილავ’’ ჭეშმარიტად, ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ: ამიერითგან იხილავ გახსნილ ცას და ღვთის ანგელოზებს, კაცის ძეზე აღმავალთა და ჩამომავალთ.

თბილისის სასულიერო სემინარია
საღვთისმეტყველო ფაკულტეტი
სტუდენტი:ირაკლი ასტამაძე.

სამარიელი დედაკაცის საუბარი მაცხოვართან.
როგორც მოგეხსენებათ სამარიელი დედაკაცის საუბარი მაცხოვართან მოთხრობილია იოვანეს სახარების მე–4 თავში. მაგრამ ვიდრემდე აღნიშნული საკითხის შესახებ დავიწყებდეთ საუბარს მანამდე ჩვენ უნდა ავღნიშნოთ ზოგადად იუდეველებისა და სამარიელების დამოკიდებულება ერთმანეთის მიმართ. სამარიტელები გახლავთ ხალხი რომელიც ბაბილონის ტყვეობის შემდგომ დაბრუნდნენ, ნაწილობრივ აღიარებდნენ იმავე რელიგიას რომელსაც ებრაელები აღიარებდნენ ნაწილობრივ არა. აღიარებდნენ მხოლოდ მოსეს ხუთწიგნეულს და არ იღებდნენ წინასწარმეტყველებებს, მათ ცალკე შეარჩიეს რამდენიმე ადგილი სადაც თაყვანისცემდნენ მათ შორის ის ადგილი რომელზეც სამარიელი დედაკაცი საუბრობს, ეს არის მთა რომელსაც პატივს მიაგებენ ისინი, ჭა რომელსაც იაკობ მამათმთავრის აღმოჩენილად თვლიან და ასევე პატივს მიაგებენ მას. ანუ სამარიტელები ეს არის ხალხი რომლებიც ძალიან არიან მიმსგავსებულები ებრაელებს, მაგრამ როგორც ეთნიკურად ისე რელიგიურად მათ შორის სრული თანხვედრა არ არსებობს. ეს არის არა ებრაული წარმოშობის ხალხი საერთო ჯამში და ამავდროულად ესენი არიან ხალხი რომელნიც წარმოადგენენ იუდაიზმისგან ნასესხები უამრავი სწავლებით გაჯერებულ (რელიგიური თვალსაზრისით) სექტას. ერთი უნდა ითქვას რომ სამარიელები დაჩაგრული ხალხია ებრაელები მათთან არ შედიან არანაირ ურთიერთობაში, არ შედიან კონტაქთში. არ დადიან იმავე გზით რომლითაც სამარიტელი დადის, წყალს არ დაალევინებენ საქონელს იმავე წყაროდან იმავე ჭიდან საიდანაც სამარიელები სარგებლობენ, არავითარ შემთხვევაში არ გამოიყენებენ მათ ჭურჭელს, სავაჭრო ურთიერთობაშიც კი, ( რაც ებრაელებს ყველასთან ქონდა დაშვებული). კეთროვანზე უფრო უარესია სამარიტელი ებრაელისთვის. აფსოლიტურად მიუღებელია პერსონა ნონგრანტაა ყოველი სამარიტელი. სამარიტელი არის ადამიანი რომელიც ადამიანი არ არის. ეს სიძულვილი არის რელიგიური რადგანაც ერთის მხრივ ებრაელებმა არ მიაღებინეს მათ მონაწილეობა ტაძრის მშენებლობაში როდესაც დაბრუნდნენ ტყვეობიდან სამარიტელებმა წამოიწყეს, ამის საპირწონე ტაძრის მშენებლობა, თვითონ მოიწადინეს, სხვაგვარად რომ ვთქვათ ღმერთი მოპარეს ებრაელებს და ამის გამო არის მათ შორის ძალიან მძაფრი კოფრომტაცია მაგრამ ეს კომფრომტაცია იმ დონეზეა მისული რომ დალაპარაკება და დანახვა არ უნდათ უკვე ერთმანეთის. სამარიტელებსაც არანაკლები აგრესია აქვთ ებრაელების მიმართ ეთნიკურადაც, რელიგიურადაც, რაოდენობრივადაც, ებრაელებზე გაცილებით უკან დგანან მაგრამ აქვთ ეს ასევთქვათ თავისი ამბიცია, ჩვენ გვინდოდა ეს ერთი ჭეშმარიტი ღმერთი გვეწამა და ვიღაცამ ხელი შეგვიშალა, მაგრამ სამაგიეროდ რაც გვაქ ჩვენ ვართ აი ამაში მართლები, ჩვენ იაკობის და მამათმთავართა ნაშიერნი ვართ და მათი მიმდევარნი ვართ. და თვითონაც ასევთქვად აქტიურად ახერხებდნენ იმას რომ საკუთარი რელიგია ებრაელების რელიგიაზე პატივდებულად ჩათვალონ.
როგორც ახალი აღთქმის წმინდა წერილის ფურცები მოგვითხრობს მაცხოვარი დაუტევებს იუდეას და გალილეას წავა, ეს მოხდება მას შემდეგ როდესაც ფარისევლები გაიგებენ რომ მაცხოვარს უმეტესი მოწაფეები უსხენ ვიდრე იოვანეს და მაცხოვარი უფრო უმეტეს ხალხს ნათლავს ვიდრე იოვანეო. მაგრამ აქ აღსანიშნავია ერთი ფაქტი რომ იესო არ ნათლავდა ხალხს არამედ მოწაფენი მისნი როგორც ჩვენ ახალი აღთქმის წმინდა წერილი გვამცნობს ამას. ხოლო განსვლად იყო სამარიათ. მიუთითებს და ყურადღებას ამახვილებს იოვანე მახარებელი ამ დეტალზე და ამბობს: განსვლად იყო სამარიათ. ანუ მაცხოვარს განძრახული არ ქონდა სამარიაში წასვლა უბრალოდ მას უნდა გაევლო გზათ. ამრიგად მაცხოვარი მივიდა იმ ქალაქში რომელსაცა ქვიან სუქარ. იმ მიწის მახლობლად რომელიც იაკობმა მისცა იოსებს ძესა თვისსა. ქალაქის მახლობლად იყო ჭა, რომელსაც სხვაგვარად იაკობის ჭას უწოდებდნენ. მაშვრალი (დაქანცული) იესო ჩამოჯდება წყაროსთან დაახლოვებით ექვსს საათზე. ამ დროს მოდის დედაკაცი სამარიიდან ჭურჭლებით წყლისა ვსებათ. აქ შედგება საუბარი მაცხოვარსა და სამარიელ დედაკაცს შორის. მაცხოვარი ეუბნება: მასუ მე წყალი, აქ ყურადღებას ვამახვილებთ ერთ დეტალზე რომ მაცხოვრის მოწაფეები წასულები არიან ქალაქში საჭმლის საყიდლად. იუდეველი ქალი მაცხოვარს გაკვირვებული პასუხობს, რადგანაც ეს მისთვის ძალზედ უჩვეულო იყო, რამეთუ იუდეველებს არ აქვთ ურთიერთობა სამარიელებთან ეს ყოვლად წარმოუდგენელი იყო იუდეველები და სამარიელები ერთმანეთს გამარჯობასაც კი არ ეუბნებოდნენ არამცთუ რამეს სთხოვდნენ და სწორედ ამიტომ გაოცდა სამარიელი დედაკაცი როდესაც მაცხოვრისგან გაიგო ეს სიტყვები: ,,მასუ მე წყალი’’ გაკვირვებული სამარიელის პასუხიც შესაბამისია, როგორ მთხოვ შენ იუდეველი მე სამარიელს მასუ წყალიო? იესომ მიუგო და რქვა: შენ რომ იცოდე ღვთის ნიჭი და ვინ გეუბნება მასუ მე წყალიო არა თუმცა მიუგო და ასვა წყალი არამედ შენცა სთხოვო მას და გცეს მან წყალი ცხოველი. უფალო, არცა სავსებელი გაქუს და ჯურღმული ესე ღრმაი არს ვინა გაქუს წყალი ცხოველი? მიუგო იესომ და რქვა მას ყველა ვინც ამ ,, წყალს’’ დალევს კვლავ მოსწყურდება, ხოლო ვისაც მე მივსცემ მას ,, არღარა სწყუროდეს უკუნისამდე’’ უფალო მეც მე წყალი რაითა არღარა მწყუროდეს და არცაღა მოვიდე აქა წყლისა ვსებად. როდესაც სამარიტელი ქალი მაცხოვარს ეუბნება, მომეცი ცოცხალი წყალიო, მაცხოვარი პასუხობს, წადი და ქმარს დაუძახეო. ქმარი არა მყავსო, _ უთხრა ქალმა. მართალი თქვი, ხუთი გყავდა და არც ერთი არ იყო შენი ქმარი, და ახლა რომელიც გყავს, არც ეს არის შენი ქმარიო, ანუ როცა სამარიტელმა უფალს უთხრა, მომეცი სიცოცხლის წყალიო, უფალმა ცოდვა შეახსენა და დაანახა მისი მდგომარეობა, ე. ი. ცოცხალი წყარო ყოფილა საკუთარი სისუსტეებისა და ცოდვების დანახვა. ღვთით საკუთარი თავის შეცნობა არის ცოცხალი წყლის მიღება, რომელიც მარადიულად იდინებს მიმღების მუცელში. ასეთ ადამიანს ავიწყდება ის წყალი, ანუ ცოდვები, რომლითაც ამქვეყნიურ წყურვილს იკლავდა, როგორც ეს მოხდა სამარიტელი ქალის შემთხვევაში, რომელმაც ჭასთან დატოვა წყლის ჭურჭელი, ანუ ამქვეყნიური სურვილები, და გაიქცა ქრისტეს სიტყვის სახარებლად. მაგრამ ამ დროს (სანამ სამარიელი დედაკაცი გაემართება თვისტომელებთან) დედაკაცი ამბობს ასეთ რაღაცას: ვიცი რამეთუ მოვალს მესია და ოდეს მოვიდეს იგი მან მითხრას ჩვენ ყოველი. უფალი აქ საოცარ რამეს ამბობს: ,,მე ვარ რომელი გეტყვის შენ’’ მაცხოვარმა სამარიელ დედაკაცს გაუმჟღავნა რომ ის იყო მესია, ქრისტე, იუდეველებს კი რომლებიც მაცხოვარს ხშირად უსმევდნენ ამ შეკითხვას ,, გვითხარი ჩვენ ვინ ხარ შენ ქრისტე? არაფერს არ პასუხობდა, იმიტომ რომ ისინი ამ შეკითხვას უსმევდნენ იმიტომ რომ რაც შეიძლებოდა მეტი ცილი დაესწამათ მისთვის ხოლო სამარიელ დედაკაცს თავი გაუმჟღავნა იმიტომ რომ მას ნამდვილად სურს შეიცნოს ჭეშმარიტება, რაც მისი შემდგომი საქციელიდან ჩანს, როდესაც ეს გაიგო ამ ქალმა მიდის ქალაქში თავის რწმენას სხვებს გადასცემს და მოჰყავს ხალხი უფალთან. სამარიელ ქალთან საუბრის დროს მოდიან მისი მოწაფეები და ხედავენ თუ როგორ საუბრობს მაცხოვარი სამარიელ ქალთან და მათ ეს ყველაფერი უკვირთ (როგორც ეს თავდაპირველად სამარიელ ქალს გაუკვირდა როდესაც მას უფალმა სთხოვა რათა მიეცა მისთვის წყალი) ამასობაში სამარიელი დედაკაცი მიდის თავის თანამოქალაქეებთან და ეუბნება მათ: წადით და ნახეთ კაცი რომელმაც ყველაფერი მითხრა ჩემს შესახებ, ნუკუე იგი არს ქრისტე? გამოემართა მთელი ერი მაცხოვრის სანახავად. ამასობაში მოწაფეები მაცხოვარს სთხოვენ რომ საჭმელი ჭამოს მაცხოვარი მათ პასუხობს: მე ჭამადი მაქუს ჭამად რომელიც თქვენ არა იცით . მოწაფეებს კი ეგონათ, რომ ჩვენ მოსვლამდე ვინმემ მოართვა მას საკვები? ამ კითხვის დასმას მოწაფეები ხმამაღლა ვერ ბედავენ მაცხოვრისთვის რადგანაც მისი განუზომელი ხათრი აქვთ როგორც მასწავლებლის, მართალია ქრისტესთვის მათ არ უთქვამთ რომ განემარტა საკვების შესახებ მაგრამ უფალმა თვითონვე მოაყოლა განმარტება: ჩემი საჭმელი ის არის რომ ვყო ჩემი მომავლინებლის ნება და აღვასრულო მისი საქმე.( რამეთუ ღმრთის ნებაა ადამიანის ცხოვნება) ბევრმა ირწმუნა სამარიტელი ქალის სიტყვით იმ ქალაქში, რომელმაც სთქვა: ყველაფერი მითხრა რაც ჩამიდენიაო. როდესაც მაცხოვართან მივიდნენ სამარიტელები სთხოვეს მას რომ ორი დღე დარჩენილიყო, და დაადგრა მაცხოვარიც მათ თანა ორ დღე. ამ ორ დღეში კიდევ მრავალმა სამარიელმა ირწმუნა უფლის სიტყვის. ხოლო დედაკაცსა მას რქვეს: არღარა სიტყვათა შენთა გვრწამს, რამეთუ ჩვენ თვით გვესმა მისგან და უწყით რამეთუ ესე არს ჭეშმარიტად მაცხოვარი სოფლისა ქრისტე.

თბილისის სასულიერო სემინარია
საღვთისმეტყველო ფაკულტეტი
სტუდენტი: ირაკლი ასტამაძე.


კაპერნაუმში დიდებულის ძის განკურნება.
როგორც მოგეხსენებათ კაპერნაუმში დიდებულის ძის განკურნება მოთხრობილია იოვანეს სახარების მე–4 თავში. ამავე თავშია მოთხრობილი სამარიელი დედაკაცის საუბარი მაცხოვართან, რომლის ლოგიკური გაგრძელებაც გახლავთ სწორედ ის თემა რომელზეც ახლა უნდა დავიწყოთ საუბარი. შემდგომად ორისა მის დღისა გამოვიდა მიერ და წრვიდა გალილეად.
ანუ გამოვიდა სამარიიდან და წარვიდა გალილეაში. ვინმეს კითხვა რომ არ გაუჩნდეს იმასთან დაკავშირებით რომ მაცხოვარი რატომ არ ცხოვრობდა გამუდმებით გალილეაში წინ და წინ ავღნიშნავ და ვიტყვი რომ ,, წინასწარმეტყველსა თვისსა სოფელსა პატივი არა აქუს’’ და რადგან მაცხოვარი იყო წარმოშობით გალილეადან ამიტომ ის არ გახლდათ პატივდებული იქაური ხალხისა. (ყოველ შემთხვევაში იქაური ხალხის დიდი ნაწილისა) მაგრამ ყოველივეს მიუხედავად გალილეველებმა მიიღეს იგი რასაც ახალი აღთქმის ტექსტი ადასტურებს შემდეგი სიტყვებით: ,, და ოდეს მივიდეს გალილეას შეიწყნარეს იგი’’ გალილეველებმა მიიღეს იგი რაკიღა ყველაფერი ნახეს რაც მოიმოქმედა იერუსალიმში დღესასწაულზე. გალილეველების საქციელი რა თქმა უნდა საქებელია მაგრამ ორმაგად საქებელია სამარიელების საქციელი რადგან მათ ქრისტე ირწმუნეს არა ნიშებითა და სასწაულებით არამედ ქალის სიტყვით. ასე რომ მაცხოვარი კვლავ გაემართება კანას გალილეაში სადაც მან აღასრულა პირველი სასწაული. (წყალი ღვინოდ გადააქცია) იქ იყო ერთი აზნაური კაცი რომელსაც შვილი ყავდა ცუდათ, კაპერნამში. რაჟამს გაიგებს აზნაური, იესო არის კანას გალილეაში მოსულიო მაშინვე გამოემართება მისკენ თხოვნით რომ იგი გაჰყვეს მას კაპერნაუმში რადგან, მისი შვილი სიკვდილის პირას არის. უფალი მას საყვედურობს რომ არ გააჩნია მას ქრისტეს სრული რწმენა, არამედ მას აქვს მცირედი (ნაწილობრივი) რწმენა რადგანაც ამბობს : ,, მოდი სანამ არ მომკვდარა ჩემი ძე’’ კარისკაცი თავის რწმენასა და აზრებში იყო სუსტი, ამიტომაც აიძულებდა უფალს მოსულიყო მასთან, მაგრამ მაცხოვარი აჩვენებს რა თავის ყოვლისშემძლე ძალას დაუსწრებლად განკურნავს მის ძეს და ეუბნება: ,,წარვედ ძეი შენი ცოცხალ არს’’ერწმუნება კარისკაცი მაცხოვრის სიტყვებს და გაბრუნდება უკან და გეზსს აიღებს კაპერნაუმისკენ სადაც მას თავისი სახლეული ელოდება, გზაში მას თავის მონა (მსახური) შეხვდება რომელიც აუწყებს სასიხარულო ამბავს რომ მისი ძე ცოცხალია რომ მხურვალებამ მეყსეულად დაუტევა და გამოჯამრთელდა, კარისკაცი კითხულობს თუ რომელ საათზე იქნა მისი ძე უმოლხინეს და მათ უთხრეს შვიდზე. ამის შემდეგ მოეხსენა ყრმის მამას რომ ეს სწორედ ის საათი იყო როდესაც უთხრა მაცხოვარმა შენი ძე ცოცხალ არსო. ამის შემდეგ მას მიეცა ქრისტეს დიდი რწმენა ,რამეთუ მანამდე მისი რწმენა არ იყო სრულყოფილი არამედ იყო მცირე. კარისკაცის ვაჟის მორჩენას მახარებელი უწოდებს მეორე დიდ სასწაულს რომელიც მაცხოვარმა აღასრულა კანას გალილეაში.

თბილისის სასულიერო სემინარია
საღვთისმეტყველო ფაკულტეტი.
სტუდენტი : ირაკლი ასტამაძე

დავრდომილის განკურბნება ცხვართსაბანელთან.
დავრდომილი კაცის განკურნება ცხვართსაბანელთან, მოთხრობილია იოვანე მახალებლის, მე–5 თავში. ეს საკითხიც გახლავთ იმ რიგი საკითხების ლოგიკური გაგრძელება რომელიც მაცხოვრის მიწიერ მოღვაწეობას ასახავს. კერძოთ , მაცხოვარი რა ჟამს განკურნავს კარისკაცის მონას მყისიერათ გაემართება იერუსალიმს. როგორც ამას წმინდა წერილი მოგვითხრობს. საინტერესოა რატომ მიდის მაცხოვარი იერუსალიმში ? იმიტომ რომ იქ იუდეველთა დღესსასწაული იყო და მაცხოვარიც მიემართება როგორც ერთ–ერთი რიგითი ადამიანი, როგორც ერთ –ერთი რჯულის ზედმიწევნით აღმსრულებელი. მაცხოვრის ამ დღესასწაულზე მისვლა უნდა განვიხილოთ ორგვარად. ერთის მხრივ მაცხოვარი სწორედ იმიტომ მიდის ამ დღესასწაულზე იერუსალიმში რომ იუდეველთა რჯულის მოწინააღმდეგე არ გამოვიდეს, მას სურს რომ იგი იხილოს ხალხმა როგორც მონაწილე ამ დღესასწაულისა. ხოლო მეორეს მხრივ მიდის იმისთვის რომ იუდეველთა უმეტესი ნაწილი მოიზიდოს თავისკენ, სასწაულებითა და თავისი სწავლებებით. იერუსალიმში ცხვრის ჭიშკართან აუზია რომელსაც ებრაელებრ ბეთეზდა ერქვა და იყო იქ ხუთი სტოა, სადაც ძირითადად იკრიბებოდნენ სნეული , დავრდომილი ადამიანები რომლებიც მოელოდნენ სასწაულებრივ კურნებას. რადგანაც უფლის ანგელოზი ჩამოდიოდა და ამღვრევდა წყალს და მას შემდეგ როდესაც ეს წყალი აიმღვრეოდა, სნეულთაგან პირველი რომელიც ჩავიდოდა მიემადლებოდა სასწაულებრივი კურნება. მაგრამ ჩვენ საუბრის დასაწყიში ვახსენეთ აუზი რომელსაც ებრაელებრ ბეთეზდა ხოლო თარგმანებით ცხვართსაბანელი ეწოდებოდა, ჩვენ უნდა ავხსნათ და ყურადღება გავამახვილოთ თვითონ ამ ტერმინზე თუ რატომ ეწოდება მას ცხვართსაბანელი. იმიტომ ეწოდა ამ ადგილს ცხვართსაბანელი რომ აქ მორეკავდნენ ხოლმე შესაწირავ ცხვრებს და ამ აუზში რეცხავდნენ მათ შიგნეულობას. ამის შემხედვარე მრავალი ადამიანის ცნობიერებაში გაჩნდა აზრი იმასთან დაკავშირებით რომ ვითომდა რაკი შესაწირავი ცხვრების შეგნეულობა ირეცხებოდა ამ აუზში ამის გამო იძენდა იგი ღვთაებრივ, მაკურნებელ ძალას. მეორეს მხრივ ღვთიურმა განგებულებამ ამ აუზში ინება სასწაულის მოხდება იმისთვის რომ იუდეველი ხალხი ნელ–ნელა ყოფილიყო მოწოდებული ქრისტეს რწმენაზე. ამდენ დავრდომილ ადამიანს შორის მაცხოვრის ყურადღებას მიიპყრობს მხოლოდ ერთი კაცი რომელიც 38 წელი იტანჯებოდა თავისი სნეულებით, მაცხოვარი მიემართება მისკენ და ეუბნება: გნებავსა რაითა განიკურნო? დავრდომილმა მიუგო: უფალო კაციც არამყავს რომ როდესაც წყალი აიმღვრევა ჩამიშვას აუზში, მანამ მე მივალ მანამდე სხვა ჩემზე უფრო ჯანმთელი სნეული მასწრებს და ჩადის. იესომ უთხრა: აღსდეგ და აღიღე ცხედარი შენი და ვიდოდე. კაციც მაცხოვრის სიტყვისამებრ აღსდგება და აიღებს თავის ცხედარს (სარეცელს) და გაივლის. ამ კაცის ცნობიერებაში არამც და არამც არ გაულია აზრს იმასთან დაკავშირებით რომ რას მეუბნება ეს კაცი მე ! როგორ შეიძლება აღვსდე და აღვიღო ცხედარი ჩემი როდესაც 38 წელია უძლურებაში ვარ. ამგვარი ფიქრებს მის აზროვნებაში არ გაუვლია იგი ერწმუნა მაცხოვარს მთელი თავისი არსებით და ადგა ფეხზე, და არა მარტო აღსდგა არამედ ის საკაცე რომელზეც იჯდა ხელში აიღო და ისე გაემართა. როგორც წმინდა წერილი გვამცნობს ამ ადამიანის სასწაულებრივი კანკურნება მოხდა შაბათს. რამაც იუდეველების ყურადღება მიიქცია. იუდეველების ყურადღება მიიქცია არა იმან რომ ეს ადამიანი განიკურნა არამედ იმან რომ ეს კაცი შაბათს არღვევს და თავის საკაცეს იღებს ხელში. იუდეველები კი ეუბნებიან ,, დღეს შაბათია არ უნდა აგეღო შენი საკაცე’’ ხოლო ახლადგანკურნებული კაცის პასუხი გასაოცარია, ,,რომელმან იგი განმკურნა მე მან მრქვა აღიღე ცხედარი შენი და ვიდოდე’’ იუდეველნი ეკითხებიან ვინ არის ის კაცი გვაჩვენე ჩვენ რომელმაც გრქვა აღსდეგ და აღიღე ცხედარი შენნიო?ხოლო კაცმან არა უწყოდა ვინაი არს რამეთუ იესო მიეფარა ადგილზე მყოფ ბრბოს.ამის შემდეგ იესო კვლავ შეხვდა ამ კაცს ტაძარში და უთხრა აჰა შენ გაჯანსაღდი და ამიერიდან არღარა სცოდო რაითა უძვირესი არა შეგემთხვეს რა. ის კაცი წავიდა და ყველაფერი უამბო იუდეველებს და უთხრა რომ ის ვინც იგი განკურნა იესოა. იუდეველებმა კი დევნა დაუწყეს მაცხოვარს იმის გამო რომ შაბათს ასეთი რამ გააკეთა. მაცხოვარმა კი მიუგო მათ : მამაჩემი აქამდე ამას აკეთებს და მეც ვაკეთებ. ხოლო ამ სიტყვების შემდგომ უარესად დაუწყეს ძებნა მოსაკლავად რამეთუ ღმერთს საკუთარ მამად იხსენიებდა ხოლო თავის თავს ღმერთს უტოლებდა.

თბილისის სასულიერო სემინარია
საღვთისმეტყველო ფაკულტეტი
სტუდენტი: ირაკლი ასტამაძე.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

პოსტი ამ თემაში
Geocraft   სახარების განმარტება   May 4 2013, 12:17 AM
A.V.M   Geocraft ამ განხილვაში ფ...   May 4 2013, 06:13 PM
Geocraft   Geocraft ამ განხილვაში ...   May 7 2013, 06:08 AM
A.V.M   Geocraft თავიდანვე შევთ...   May 7 2013, 04:23 PM
მარიამი   სხვათაშორის ძალია...   May 7 2013, 04:50 PM
A.V.M   მარიამი მარკოზის ს...   May 7 2013, 05:03 PM
Geocraft   " ვინც ჩემთან არ ა...   May 9 2013, 01:24 AM
A.V.M   Geocraft თავშიც გითხარი ...   May 9 2013, 12:46 PM
Geocraft   A.V.M. თავშივე რომ მით...   May 10 2013, 03:57 AM
ႲႭႡႰႠႬ   მე ერთი რამ მაინტე...   May 9 2013, 01:38 PM
toka@   ႲႭႡႰႠႬ არის განყოფ...   May 9 2013, 02:01 PM
A.V.M   ႲႭႡႰႠႬ თუ გინდა აქ...   May 9 2013, 03:01 PM
Geocraft   უამრავი კითხვა მიჩ...   May 10 2013, 04:12 AM
აკაკი   Geocraft შესაძლოა გამოგ...   May 10 2013, 06:07 AM
A.V.M   Geocraft სახარების ქადა...   May 10 2013, 12:21 PM
Geocraft   მადლობა აკაკი. ვსტ...   May 11 2013, 05:24 AM
Geocraft   პრინციპში სახარე...   May 11 2013, 05:36 AM
A.V.M   მგონი კიდევ არასწ...   May 11 2013, 01:12 PM
azazeli   დავრდომილის განკუ...   Nov 1 2013, 06:42 PM
A.V.M   azazeli ჯიგარი ხარ ასტა...   Nov 2 2013, 12:24 AM
azazeli   იესო ქრისტეს ცხოვრ...   Nov 2 2013, 06:18 PM
azazeli   იუდა ებრძვის ქანაა...   Nov 2 2013, 07:47 PM
A.V.M   azazeli ჯიგარი კი ხარ , მ...   Nov 2 2013, 10:41 PM
Giorgi Kadagishvili   azazeli რატომ მაინცდამ...   Nov 3 2013, 07:22 PM
azazeli   კი ძალიან მიტაცებ...   Nov 5 2013, 11:32 PM
azazeli   ხუთი ათასი კაცის ს...   Nov 9 2013, 08:44 PM
Giorgi Kadagishvili   გიტაცებს კარგია, მ...   Nov 12 2013, 03:27 AM
azazeli   იოანეს სახარების გ...   Nov 13 2013, 12:10 AM
azazeli   მაცხოვრის საუბარი ...   Nov 13 2013, 09:46 PM
azazeli   ქორწილი კანას გალი...   Nov 14 2013, 06:03 PM
azazeli   ტაძრიდან მოვაჭრეთ...   Nov 16 2013, 09:32 PM
A.V.M   რეფერატია ჩემი და ...   Jan 28 2014, 10:56 PM
terra   კაი გიშრომია, საღო...   Jan 29 2014, 12:04 AM
A.V.M   ატორმა დაიწყო ფიქრ...   Jan 29 2014, 12:42 AM
marine   "იყავი ბრძენი, ვი...   Nov 6 2014, 12:31 PM
sanfol   ციტატები რო იყოს დ...   Nov 28 2014, 07:19 PM
marine   ციტატები რო იყოს დ...   Nov 29 2014, 10:16 PM
sanfol   marine ერთიანად ბიბლია...   Nov 29 2014, 11:14 PM
marine   marine ერთიანად ბიბლი...   Nov 30 2014, 09:10 PM
G_saxva   sanfol ელექტრონული ვერ...   Dec 1 2014, 09:34 AM
sanfol   G_saxva არა მე სხვა რამე...   Dec 1 2014, 12:31 PM
G_saxva   sanfol არ მახსოვს მაგრ...   Dec 1 2014, 12:50 PM
sanfol   G_saxva კაი მადლობა მაი...   Dec 1 2014, 12:57 PM
G_saxva   sanfol https://drive.google.com/file/d/0B_srvSl3vy...   Dec 1 2014, 01:15 PM
sanfol   ნეტარი თეოფილაქტე ...   Dec 14 2014, 09:24 PM
G_saxva   sanfol ეს კითხვები ამ თ...   Dec 15 2014, 09:31 AM
sanfol   G_saxva აბა რა არი შუაში...   Dec 15 2014, 11:34 AM
G_saxva   sanfol აქ დედები და ძმე...   Dec 15 2014, 12:04 PM
sanfol   G_saxva ესეიგი პატივის...   Dec 15 2014, 01:35 PM
G_saxva   sanfol ვფიქრობ რომ გეშ...   Dec 15 2014, 02:12 PM
sanfol   G_saxva ოკ მადლობა მაინ...   Dec 15 2014, 02:31 PM
sanfol   G_saxva ისე კი მაგას დღე...   Dec 15 2014, 03:52 PM
gigushka   knoV-I8vBMs   Mar 14 2015, 09:12 PM
G_saxva   sanfol მაგას სხვა მნიშ...   Mar 16 2015, 09:23 AM
sanfol   G_saxva მეეჭვება, თუ ქრ...   Mar 16 2015, 01:55 PM
G_saxva   sanfol სახელმწიფო სხვ...   Mar 16 2015, 02:15 PM
sanfol   G_saxva კაი შენ ჯორჯიელ...   Mar 16 2015, 02:31 PM
G_saxva   sanfol მერე მაგითი რას ...   Mar 16 2015, 02:53 PM
sanfol   G_saxva პატივმოყვარეო...   Mar 16 2015, 04:10 PM
G_saxva   G_saxva პატივმოყვარეო...   Mar 16 2015, 05:04 PM
sanfol   G_saxva განმიმარტე ეგ მ...   Mar 16 2015, 05:19 PM
რობინი   G_saxva განმიმარტე ეგ მ...   Sep 9 2015, 08:29 PM
marine   სამწუხარო ფაქტია ...   Sep 10 2015, 01:43 PM
G_saxva   sanfol აი ამ შემთხვევა...   Mar 16 2015, 06:08 PM
marine   "სახარება არის ახ...   May 25 2015, 10:12 PM
vaxushti13   თემა ვერ ვნახე ამა...   Jun 5 2015, 09:59 PM
G_saxva   vaxushti13 რამეთუ მის მიე...   Jun 8 2015, 10:59 AM
A.V.M   ერთად ცოტა რთულია,...   Jul 3 2015, 09:39 PM
iohanan   გამარჯობათ☺️☺️☺️,...   Aug 13 2015, 07:04 PM
marine   iohanan დიახ, იოანე ღვთ...   Aug 13 2015, 08:38 PM
iohanan   თAვის თAვზე თVითონ ა...   Aug 14 2015, 12:21 AM
marine   თAვის თAვზე თVითონ ა...   Aug 14 2015, 02:46 PM
iohanan   რა Iცოდა საყვარელი ...   Aug 14 2015, 07:44 PM
marine   რა Iცოდა საყვარელი ...   Aug 14 2015, 08:09 PM
iohanan   სამარცხვინოა მაგრ...   Aug 14 2015, 11:36 PM
marine   სამარცხვინოა მაგრ...   Aug 15 2015, 11:00 AM
marine   „მაცხოვარი განაგრ...   Aug 19 2015, 04:13 PM
marine   „- ვინც ეცდება სული...   Aug 19 2015, 04:25 PM
marine   “იესო ქრისტე ტაძარ...   Aug 19 2015, 04:44 PM
marine   „წმინდა გრიგოლს [ნ...   Aug 19 2015, 05:00 PM
marine   წმ. თეოფილაქტე --"რ...   Aug 19 2015, 11:02 PM
marine   "მხოლოდ მაშინ, თუ ...   Sep 9 2015, 08:23 PM
რობინი   ამართლებს თუ არა, მ...   Sep 9 2015, 08:46 PM
marine   უფალი ამასაც ამბობ...   Sep 10 2015, 10:31 AM
sanfol   რობინი ასეა სამწუ...   Sep 10 2015, 11:51 AM
რობინი   ქალბატონო მარინე, ...   Sep 10 2015, 02:13 PM
marine   ქალბატონო მარინე, ...   Sep 10 2015, 10:10 PM
sanfol   რობინი კი არამარტ...   Sep 10 2015, 02:19 PM
რობინი   რობინი კი არამარტ...   Sep 10 2015, 02:27 PM
sanfol   marine წმინდა გიორგი ა...   Sep 10 2015, 02:28 PM
რობინი   marine წმინდა გიორგი ა...   Sep 10 2015, 02:31 PM
marine   marine წმინდა გიორგი ა...   Sep 10 2015, 07:58 PM
რობინი   marine წმინდა გიორგი ა...   Sep 10 2015, 10:49 PM
sanfol   რობინი რაში გვჭირდ...   Sep 10 2015, 02:48 PM
რობინი   რობინი რაში გვჭირ...   Sep 10 2015, 03:28 PM
რობინი   მათეს 3:11 მე წყლით გნ...   Sep 10 2015, 03:38 PM
რობინი   მეგობარო ასევე არ ...   Sep 10 2015, 03:55 PM
sanfol   რობინი ეგ ძველ აღთ...   Sep 10 2015, 08:13 PM
რობინი   რობინი ეგ ძველ აღთ...   Sep 10 2015, 10:09 PM
რობინი   ქალბატონო მარინე ა...   Sep 10 2015, 10:27 PM
2 გვერდი V  1 2 >


Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 15th June 2025 - 10:50 AM

მართლმადიდებლური არხი: ივერიონი

ფორუმის ელექტრონული ფოსტა: იმეილი